Pokret učitelik. Jelo Janežič, Škofja Loka: VZGOJA ŽENSKE MLADINE IN *NA$E SOCIJALNE RAZMERE. Popolnoma ncrešeno vprašanje pri na§ je vzgoja ženske mladine. Brez vsalkega načrta za bodočnost. Zenska mladina se šo!a vzpo* redno z moško z istim učnim rvačrtom z mi= nimalno razliko in to samo na nižji stopnji. Popolnoma se strinjam z enakopravnostjo ženske, ali samo toliko časa, dokler ni to ženski sami v Skodo. Vzemimo samo primer učntga načrta v zgodovini. De* kleta spoznavajo množico xnož, k'i so se z orožjcm v roki borili zu dobrobit domovine. Seznandjo se z vsemi časi in kraji raznih bitk itd. (popolnoma v mošcem smislu) ne pozna* jo pa morda niti ene ženske, ki je s svojo požrtvovalnostjo s svojim tihim delom vcliko koristila domovini in človeštvu. Povsod SŁ do« raščajoči mladi ddklici z brezobzimostja mo= škegia egoizma vsiljuje moški značaj ter se iz nje napravlja polagoma ženslka z moško vzgo* jo, moškim značajem. Ali ne bi bila dolžnost šole, da v ženski razvije njen lastni značaj, da ji da ženskost ter jo pripravlja ,za poiklicc, ki so lastni ženski naravi. Res je, da je daTies bore malo samo ženskih poklicev, Iker je mo= ški egcdzem prisvojil vse sebi. Veliko je po» klicev, v Ikaterih bi ženska veliko bolje •uspc^ vala ik-ot moški, so pa tudi poklici, v katerih ženslka ne more uspevaiti. Res je, da je glavni noklic ženske, materinstvo in vzporedno vsi tisti pcklici, ki so z istim v zvezi, .zato je .alavni pogoj, da se ženska vzgoja vrši v istem pravcq. (Dalje prihodnjič.)