Varnost otrok na cesti Prvo septembrsko jutro se je za večino naših šolarjev začelo brez večjih težav. Mislimo predvsem na prometne, čeprav so nekateri voznrki kljub mi-ličnikom, ki prve tedne ob pričetku šolskega leta poosireno nadzorujejo prehode za peščce pred šolatni, nekoliko pozabili na naše najmlajše. Če bi ocenjevali prometno varnosl na prvi šolski dan, bi lahko zapisali, da so delavci milice in tudi starši dobro poskrbeli za svoje otroke. Vendar tega ne moremo trdiii za posamezne voznike, ki so vpričo miličnikov drveli mimo io\ kot za stavo. Seveda pa jih miličniškim radarjem veliko ni ušlo. Tako je tudi prav, saj ne moremo dovoliti, da bi se že prve dni pouka naše ceste spremcnile v pogosta prizorišča nesreč z udeležbo šolarjev. Ugoiovitve miličnikov Postaje milice Šiška z oddelki kažejo, da so bili v letu 1988 v občini Šiška udeleženi oiroci in mladoleiniki v 59 promemih ne-sretah, pri katerih sta bila dva mrtva in 61 telesno poškodovanih. Kot pov-zročitelji navedenih nezgod so otroci in mladoletniki bili v dvch nezgodah s smrtnim izidom in pri 27 nezgodah s telesnimi poškodbami. V prvih šeslih mesecih leiošnjega leta je bilo pri prometnih nezgodah po-škodovanih 10 otrok in ni bilo nezgode z najhujšimi posledicami. Vzroki navedenih nczgod %o ncpravilna stran \n smer vožnje, izsiljevanje prednosti, neuopštevanje svetlobnega znaka iid. Kako je bilo pred šišenskimi šolanii smo si prve Solske dneve ogledali. Povsod so bili miličniki postaje z oddelki milice Šiška, ki so otrokom in nji-hovim staršem pomagali, da so kar se da varno prečkali prehode za pešce. Tako v naši občini prve tedne pričetka šolskega leta nadzirajo in konirolira-jo promet miličniki na 15 mestih pred osnovnimi šolami. Najbolj ogrožena mesta pa skozi celo lcto vendar samo ob začetku in koncu pouka. Da bi bilo promemih nesreC z udeležbo otrok čimmanj je prav, da men-lorji promelne vzgoje v šolah skupaj s slarši seznanijo olrokc z varnimi poi-mi v šolo in iz nje. Seveda pa vsega naši najmlajši ne bodo zmogli prve dni pouka, zaio je pomoč starejših in izkušenejših zelo dobrodošla. Ob lem starši ne smejo pozabiii tudi na bpremljenost koles in koles z moiorjem svo-jih otrok, s katerimi se vozijo v šolo. Podaiek, da so miličniki posiajc milicc Šiška samo v 14 poostrenih nadzorih v mesecu juliju in avgusiu 1989 v obči-ni SiSka ustavili in konirolirali 8(X) voznikov koles z motorjem icr je bilo od njih 97 brez ustreznega potrdila o poznavanju ceslno promelnih predpisov, še večje število pa brez predpisane opreme — čelade, zbuja skrb. Nič manj razveseljivo pa ni dcjslvo, da je podobno ludi s kolesarji. Ugotavlja se, da nekateri spoznajo nevarnost v prometu šele ledaj, ko se zapletejo v nesrečo. Malo in prvošolčki so dobili ludi rumeno rulico, mko da jih bodo \si udeleženci v prometu lahko razpoznali in vedeli, da se je v promeme lokove vključila nova generacija udeleženccv v prometu. Odsevniki oziroma krc-sničke, ki naj bi jih kupili starši bodo v teh dneh prišle zelo prav, pogosio zato, da so otroci ob zmanjšani vidljivosti s kresničko bolj vidni, kar seveda precej prispeva k njihovi večji varnosti. Skrb za varnost oirok pa je ludi v rokah voznikov avtobusov in kombi-jev, ki bodo vse leto vozili otroke v šolo in domov. Kakor zahievajo predpi-si, morajo biii aviobusi označeni s tablami za prevoz otrok, mediem ko morajo vozniki skrbeli za varno vstopanje oziroma izsiopanje. To velja lu-di za vse voznike osebnih avtomobilov, bodisi pri srečevanju ali pri prehite-vanju stoječega avtobusa. Prav tako bi bili veseli vsake pobude krajevnih skupnosti, delavnih orga-nizacij in seveda občanov za izboljSanje ali ureditev promelne signalizacije na cestah naše občine. Pobude naj se pošljejo na postajo ali oddelke milice Šiška, lahko pa tudi na Svet za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ob-čine Šiška, kjer bodo vse pobude strokovno obdeali ter se bodo posredovali ustreznim organom predlogi za izboljšanje promeme signalizacije v občini. Ob zaključku članka ,,Varnost otrok na cesti" bi želeli opozoriti vse mo-torizirane občane, da upoštevajo promelne predpise, zlasti glede nepravil-nega parkiranja na pločnikih, da bodo lahko otroci in slarejši občani varno in nemoteno uporabljali površine, ki so namenjene le peieem. S povečano prometno kulturo vseh udeležencev v prometu bomo dosegli bolj.še varnostno prometno stanje v naši občini ter se s lem aktivno vključili v nacionalni program „— 10 °'o" za zmanjSanje prometnih ncsreč. Svet za prevenlivo in vzgojo v ceslnem promelu občine I.jubljana-Šiška