Pokret učiteliic. —ž In vendar je treba komentarja! Na dopis v »Učiteljskem Tovarišu« štev. 27 z dne 19. januarja 1928 »Več kolegialnosti in zavesti za skupno delo« to«le v pojasnilo in odgovor: Ne vem sicer na kateri šoli je bilo in katero mlajšo tovarišico misli dopisnik, z gotovostjo pa vem to, da na kmetih nekas tere mlajše učiteljice preveč obremcnjujcjo. Poznam mlado učiteljico ki služi šele 2 leti, se pripravlja na lusposoMjenostni izpit in vendar mora skoraj ves čas svojega službo= vanja poučevati dva razrcda. Naj li talka po= tem še prireja igre, se udejstvuje po raznih društvih in se izorpa že prva leta? Vse, kar je prav! Prva naša dolžnost je delo v šoli. Kdor je tam na mestu, stori vse, kar je v nje= govi moči, dela celo za dva, takega pustite v miru, da se pripravi za izpit, ki mu je pred durmi. Tisti, ki venomer kriči samo o izven« šolskem delu, tak navadno ni najboljši učU telj v šoli. Prav lumesten je bil predlog izne« šen pri anketi mariborskih šolskih upravite« ljev: »Vrnite učiteljstvo šoli!« Večina uči« teljstva iz srca pozdravlja ta predlog. Sama sem službovala celo vrsto let na kmetih, sem tudi mnogo izvenšolsko delovala, priznam pa, da sem bila v prvih letih preobložena z de« lom, Ikar ni ostalo brez posledic. Prav radi tega se zavzamem za naše najmlajše tovaris šice. Ne izgovarjajmo se: »Naj delajo, saj so mlade!« Mlajše moči imajo še dolgo služ* beno dobo pred seboj, morajo hraniti moči tudi za poznejša leta. da ne bodo po 20 služ« benih letih za vsako delo nesposobne. Vrh tega imajo najmlajše tovarišice komaj nekaj nad 1000 Din plače in si torej ne morejo privoščiti tako do^bre in zadostne hrane ka* kor staTejši. Zato nikakor ni tovariško, da nalagamo vsako večje in težje delo mladim uprav zato, ker so mladi. Delo se mora ena= komerno porazdeliti med mlajše in starejše. To je .pravično. Pač več tovarištva, več soci« alnc ljubezni je treba v naših vrstah! Ivanka Cegnarjeva.