Nova železniška potniška tarifa je zelo prizadela šolske ekskurzije S prvim oktobrom je stopila v veljavo nova železniška potniška tarifa. Prevozne cene so ostale neizpremenjene, pač pa se nova tarifa precej razlikuje od prejšnje in to ne le v formalncm, temveč v mnogih odredbah tudi v materialnem pogledu. Z novo uredbo je prizadeta tudi šola in sicer šolske ekskurzije. Do sedaj je bila dolga leta v veljavi uredba, da uživajo učenci vseh šol ob priliki raznih ekskurzij in izletov 75% popust na vseh progah. To je bila zelo važna in ugodna uredba. Učenci so ob priliki takih ekskurzij videli razne krajc naše ožje in širše domovine. Pri tem so marsikaj pridobili in marsikateri abstraktni pojem, ki so ga dobili v šoli, se je tu spremenil v konkretno spoznanje. Marsikateri hribovski učenec, bodisi mlajši ali starejši, še ni videl vlaka, kje pa bi se vozil z njim, če ne bi šola izrabila ugodnosti in učitelj ali učiteljica povedla svojo deco na izlete ali ekskurzije. Te so zelo velikc nacicnalne važnosti, ker si otrok širi pojem »domovine« in jo spoznava. Sedanja uredba je za ekskurzije in izlete popust znižala na 66 %. Ne vem, je bilo to potrebno in če bo imela železniška uprava od tega veliko materialnih koristi? Pač pa bo imela škodo šola in predvsem revnejši naši otroci, ki so že sedaj težko hodili na izlete, bodo sedaj prisiljeni ostati doma. Čudno ,se mi zdi, da je ta popust znižan ravno sedaj, ko je tako potrebno, da otroci nekaj vidijo, ko v drugih kulturnih državah podpirajo šolske izlete in ekskurzije na ta način, da dajo celo brezplačne vožnje v te r.amene. Drugo spremembo, ki jo predvideva nova železniška tarifa, je način prijave ekskurzije. Do sedaj je bilo tako, da je šolsko upraviteljstvo 24 ur prej prijavilo ekskurzijo vstopni železniški postaji, ki je ukrenila vsc potrebno. To je bilo najbolj enostavno in se je vodstvo lahko ravnalo po vremenskih in drugih razmerah in je ekskurzijo pravočasno lahko tudi odpovedalo, če je prišlo v zadnjem trenutku kaj vmes. Nova uredba pa narekuje, da se mora ekskurzija prijaviti 8 dni prej železniški d> rekciji, torej pri nas v Ljubljano. Ali je potreben tak centralizcm v tem ozirti? Ali železniške postaje ne bi mogle te naloge opravljati naprej, ko so jo toliko let vzorno opravljale? Pri tem bo pa imela železniška direkcija mnogo, mnogo več dela, kaka šola pa ne bo dobila pravočasno odgovora in ne bo mogla na ekskurzijo. V primeru pa, da nastanejo razne ovire, bo spet morala poročati v Ljubljano itd. itd. tako, da bodo sedaj velike sitnosti. Učiteljstvo upa, da bo železniška uprava uvidela, da so te nove uredbe v škodo solstvukakor tudi železnici in bo zadevo spremenila. Zeleli pa bi, da bi se tudi za šolske ekskurzije uvedle v novi železniški tarifi nove olajšave, kakor ,so se za razne druge primere. V—ar