Iztok Osojnik Ljubljanska simfonija, ljubljanska fuga P. Celemu SLONIM NA MOSTU NAD SENO, OPAZUJEM KLOBUK, ki ga reka počasi txlnaSa na jug. tam, nekje v srednji Evropi na izginule ženske stopinje naletava sneg. zakaj tako? zakaj te sive baročne fasade tako mrko strmijo v razdrapana srca? je tukaj preveč slabega vina, premalo težkega zlatega sonca, premalo srčne brezskrbnosti, ki na ostankih ostarelega granita priča o zavesti in zrelosti let? o Ljubljana, siva, hladna kot led. a zdaj zbujena. z odpetim oklepom, kot arhivsko vino, ko Daša zlatolasa čez južni otok bosa po vlažnem pesku teče in morje leno s slinastim jezikom liže najine stopinje, neskončna hvala, Afrodita! 16 LITERATURA Nebo nad Ljubljano Po prvi mistični poročni noči v sredo zjutraj je angel spet z mano njegove široke modre peruti so zatemnile nebo alcolotli imajo velike, prazne oči komaj opazno se krapi premikajo po vlažnem mraku akvarija mesto, mnoge luči, v neki oštariji Jesenin Majakovski na Francoskem trgu pred Križankami stoji razkoračen kot spomenik Borisu Kidriču pred Cankarjevim domom ptiči, ravnoduSni, v krošnji brez, butik z nekakšnimi spominki italijanski turistični avtobus in potem klop v Tivoliju, blatne poti in spet globok pogled, slepi pogled v življenje visoki čas in visoko nebo prek I xninovega parka drsim noro tih in pošastno ranjen odprt in bel svet je velikansko zasneženo okno in pogled, ki se počasi ustavlja zdržati z razpetimi perutmi v negibnem trenutku nad odprtim breznom dneva sredi najvišjega verza zdržati ljubezensko pesem široka, odprta usta strmeti v golo resničnost v njene pregibe, v njene bazaltne temelje oči za zjutraj, za popoldne in za zvečer in tiho nebo in nezainteresirano mesto in ptiči, ravnodušni do zvezd Literatura 17 Nevesta Ljubljana, daljna in sama. Skoraj kot skovikanje skobca nad gmajno. Ali pa je to neka druga Ljubljana, čipka ob zapuščeni reki, temačna čipka, nič bolj oddaljena od izmikajočega se vesolja kot New York ali univerza, kjer Jackson objavlja slovensko poezijo. Tiha, zgoščena, prepredena z žilicami kostanjev kakor hotaveljski marmor, skoraj tako tiha kot Krim z drobnimi pikicami galebov, ki kričijo okoli njegovega vrha. Vlažna in podzemna, neopazno rastoča iz pozabljenih mitov, zagrizena tisočletja v barjansko tkivo primarnega spraševanja, blodnjak popoldanskega sonca in anonimnosti, pobliskavajoče v posameznostih, kjer s slepimi očmi globoko živi. 18 1. I T E K A T U R A