Brivec stane v Avstriji za vse leto 6 kron; zunaj Avstrije 8 kron. — Nefrankovana pisma se ne sprejemajo. Naročnino sprejema upravništvo. — Oglasi se računajo po številu besed. — Uredništvo in upravdništvo se nahajata v ulici S. Lazzaro St. 11, II. nadstr. fl*" Brivca dobiš v Trstu po 5 novč., v Gorici, Ljubljani, Pulju, Nabrežini, Št. Petru in Pragerskem po 6 nvč. ""E Leto V. TRST, v torek dne 10. julija 1900. štev. 19. Iz Pekinga. (Originalno poročilo »Brivčega« specjalnega poročevalca.) Peking 6. Tn so Kitajci pobili vse evropejske poslance, uradnike, sluge, mi-sjonarje in poročevalce raz ven mene. Telegrafe so potrgali, železnice še ne dozidane razrušili. Kar je še živih Evropejcev, teče v smrtnem strahu v Evropo. Peking. 7. Ni tako hudo kakor so včeraj kitajs e novice pele. Pravijo, da so nekteri evropejski poslanci še živi in so napravili celo mal izlet v okolico Pekinga; sicer še sami ne vedo, kam so prišli. — Včeraj so aretirali ljubljanskega poročevalca, ker je izustil kletvino: »kruei kinezi«; takoj so ga križali, ker ga niso prav razumeli. Peking. 7. Oficijeluo pozdravljanje med Kitajci in Evropejci je navdušeno, ob vsakem novem našem prihodu streljajo Kitajci. Na veliko našo žalost pripetilo se je pa samo par sto nesreč, ker Kitajci so v svojem veselju mesto slepo — streljali »ojstro«. Sploh pa moramo biti zadovoljni s Kitajci, lcer oni skrbe prav po očetovski za nas. Pamagajo nam celd h o tč v »nebeško kraljstvo;« ali kar mi ne gre v glavo, je to, da da nobeden Evropejec noče več iti v »nebeško kraljestvo«, ampak hoče vsaki rajši — vun, v Evropo. Peking. 8. Mesto Taku je uže iz vsake nevarnosti; tam straže 2 italjanska vojaka; da bo pa še veča gotovost, je poslala »Zenta« tja tudi našega »noštroma « — Pri Cifu je prišlo do krvave bitke. Nemci so tekli; kričali samo: »heul« ; na »Sieg« so popolnoma pozabili. — Jako zanimivo pa je sedaj to, da so Nemci opustili načelo: »Drang naeh Osten,« ter, da so soglasno sprejeli usiljeni jim predlog: »Drang naeh Westen«. Peking. 9. Danes 90 se Kitajske stvari na bolje obrnile; tekli so n mrcč vsi Evropejci. Kitajci so »blozali marš.« Peking. 9. Dokler bodo vse oblasti edine, ne vspe kitajska akcija. Sey-mour je tudi tega mnenja. Včeraj je bil sprejet v audijenci pri cesarici; prosil jo je za roko. Cesarica mu je obljubila s pogojem, da si najde med evro-pejskimi vlastmi — botre! — Svtnour je v veliki zadregi...... Peking. 10. Kakor sem ravnokar zvedel, se mu je ponudil Banelli za botra; no ker Bannelli še ni nobena evropejska vlast, ampak samo evropejska last speci jelno škedenjska, je odklonil to ponudbo Sevmour. Ž« Kitajska pripovedka. Vang-Ho je bil bogat trgovec na Kitajskem. Imel je krasen dom na eno nadstropje, okoli hiše se je širil zaraščen vrt, posejan s cvetjem in drugim zelenjem. V vrtu je bil širok ograjen ribnjak. Najlepša krasota so bile pa tri hčere. Sing-Sun je bila najlepša in najmlajša. Vsako jutro so zahajale hčerke k ribnjaku, v katerem je švigalt) polno rib, ter metale lačnim živali cam mrvice kruha. V ribnjaku je bil tudi star a moder karp. Večkrat je splaval na površje in se pogovarjal z deklicami. Nekega dne je prišel govor na možitev. Radovedne hčerke so prosile starega karpa naj jim razodene prihodnost. Karp je začel: »Ti draga K ung-S i, kakor starejša vdobiš — vojaka, tebe čer-novka Perl i-Sin g poroči sodnik«. »In jaz«, vpraša najmlajša, »bi najraje dobila lepega princa«. Karp na to : »Krasna S i n g-S u n, tebi se želja spolni. Poglejte v ribnjak!« Sestre so se nagnile in gletlale v vodo. In zagledale so grdega t a r t a r a, potem pa krasnega princa oblečenega v svilnato obleko, s pavovim peresom nt glavi in zlatom in biseri okovanim mečem. — »Oh kje stanuje ta mladenič, da bi zletela k njemu«, reče najmlajša Sing-Sun«. Jaz ti tudi to povem, pravi sivi karp, »oba dobiš v severnem zidu, ki meji cesarstvo ; a povem ti, da ne dobiš princa, če nisi prej s tartarom. Sing-Sun in sestre so se začudile in hotele še več izvedeti, a karp je zginil pod vodo. — Kmalu zatem je moral oče Vang-Ho potovati na kupčijo v severne dežele Kitaj a. — Pred odhodom je prašal hčere naj si zberejo kar bi bile rade, da jim prinese. »Brilantne zaponke za moje cipele«, oglasi se sta rej a; »dragocene igle za moje lase«, prosila je srednja; »meui pa kamen iz zitla«, reče mlajša. — Mirnodušno se je poslovil oče od doma in ljubljenih hčera. Trgovina se mu je dobro obnesla, a pred odhodom se spomni želje najmlajše hčerke; vzame kladivo iti gre k kitajskemu zidu, da bi iz njega izbil kamen za Sing-Sun. — Lahko je razbil zid, kamen pade in pusti luknjo a iz luknje stopi sila grdi tar • t ar, ki je trgovcu zagrozil: »Grešil si, cesarski zid si razbil, zato moraš umreti«. Tartar zažvižga in dvajset oboroženih tar-tarjev pride iz razpoke: »Uklenitc tega moža zapadel je smrti!« Vang-Ho je začel v silnem strahu prositi milosti ; pripovedoval je o svojem lepem domu, o krasnih hčerkah; povedal je tudi, da je najmlajša zaželela kamen iz zida, in 011 ki jo ljubi, je hotel ncsti domu naprošeni spomin. Tartar se je bil že malo utolažil. Pripelji mi hčer, in daj mi jo za ženo, potem si rešen. Oče se je prestrašil. — Tartar ga tolaži da se pri njemu nima hčerka ničesa bati, razkazuje mu svoje bogastvo. Ker se trgovec ni hotel vdati, zvezal ga je tartar in šla sta na dom. —- Sing-Sun najmlajša hčerka se prestraši grdega tartara, a vsejedno je šla ž njim kakor žena. Spomnila se je karpa in njegovih besed. Tartar je o tem bil očeta oprostil. — Tartarski ženin je obdaroval z biseri i zlatom svojo nevesto a pri tem je rekel tu-žnim glasom : »Če bi ti dal, tudi vse svoje zaklade, me vendar ne bodeš ljubila ker sem grd. — »Saj te že davno ljubim« potolažila ga je Sing-Sun ter poljubila ostudnega moža, a glej v istem hipu je stal v njenem naročju krasni mladi princ. — »Da mila Sing-Sun, bil sem začaran princ v. grdega tartara in ti si me rešila — se svojim poljubom, — ko bi me kot tartara ne marala bi me nikdar ko princa ne imela.« — Ta pravljica ima svoj pomen — kateri se v teh dneh odkriva na kitajski zemlji. Ciho-Čoho. Savi. Sumi šumi bistro Sava, Hč' mogočnega Triglava ; Nesi srčne ti pozdrave, Vsem sinovom majice Slave. Ti pozdravljaj mesto mene, Rodne brate vse Slovene. Naj v ljubezni vsi edini, Bodo zvesti domovini. Se pozdravi mi rojake, Vrle zveste narodnjake; Ki jim zvesto srce bije, Do slovenske domačije. V borbi krepko naj stojijo, Uma svitli meč vihtijo; Da vsestranskega sovraga, Naš slovenski rod premaga. Valčki tvoji ki igrajo Na površji naj šumljajo : Domovini slavo-spevc, Srca zvestega odmeve. Nesi torej reka mila Srca bratskega čutila ! Milim bratom po ravninah, Po slovenskih pokrajinah. Podgorski. 7? Jezična Polonca Na pangof smo se jokale vse tri, Spela in Tončka zavolj svojih jest pa za zavolj vseh. Pa tud druzeh so je velik jokal, k so šli očetje, sinovi al možje ke na ibenge. Oh, 0I1, to je žalostuo! Jest se še zdej jokam, keder mi to na misel pride. Spela je vsa preč, prijokala se je k men i 11 rekla, de, če njenga Janeza ne bo kmal nazaj, bo vzela tišlerja, k že en teden toko zanjo hod, Tončka je pa že tiikrat pisala ta svojmo, pa ni blo nobene antvert. Če jo še na ta četrt prifelc ne bo, je rekla, de potlej bo pa vzela tistega kondukterja, k' je glih tam bliz v kvar-tirji in ima štantek dinsl. Oh, oh, to je žalostno! Jest se morem spet jokat. Adiju do tistga cajta, k se zjokam. Polonca, kuharca v Iblau, per eneh zakonskeh ldeh. Muhe. Slovenec poje: »na planincal luštno ker je, revež vedno v tej »solzni dolini».— Pomočjo zastave sv. Cirila in Metoda demonstrirajo tržaški laški Zidje zoper sv. kat. cerkev; zato so ji nadeli ime »ban- diera dimonstrativa.« XIV. Joj, joj, to je bil jok zadnje dni! Špela, moja prijatelca, je premočila tri šnajctihclne, Tona, k'se s Špelo pozna, pa zdej glih din?t išče, pa še pet. Jest glih nisem imela uržaha solze točit, al' | k' sem toko mehkega srca, de sem koj vsak človk smil, sem pa tud jokala in j ponucala dva šnajetihelna. Pa nej brž povem, kako je to blo. Fantje od našga rogomeuta zdej ajn- j rikajo. Špela ima per njih enga feldbe- 1 belna, zato sva šle obe čakat na pangof. Oh, to, je blo Idi! Naš fantje so že fest, k so Slobenarji, zato so se naš meškurji kej i giftal nad njimi in vse okna so ble polne fleziranih glav s perštukanmi lasmi, k so drug dan po mest španciral. Spela je šla s svojim še ke v Šiško, jest pa nkamer, k nimam nobenega. Dobila b'ga bla lohko pa se neusplača za tako kratek cajt; pa sem tud bolj solid. Drug dan smo pa šle vse tri spet na ' pangof, Špelin feldbebelj se je mogel odpeljat po oj/.enpon, pa tud Tončkin rezervist, k ga je glih imela vzet. Zdej i/, ofeet ne bo nič, dokler ga ne bo nazaj od ibeng. Kitajsko vprašatiije je začelo evro-pejske vlasti skrbeti in srbeti. Dandanes je v Trstu katoliška vera v židovskih rokah. Ako bi človeka na akcije zidali, še sedaj ne bi bil gotov. Mnogo Slovencev hodi v Trstu brez glave okoli. Na Grškem je bilo 7 modrijanov; dandanas jih dobiš v vsaki kavarni pet. »Piccolo« zato vedno tako kriči, ker želi, da bi mu vlada zamašila usta s kako »koncesijo« Slovencem. Je vera v Trstu k a t o 1 i š k a ali laška? »Piccolo« ne more živeti brez — Slovencev. Goriški klerekalci so »doma« gotovo bolj »liberalni« nego sami liberalci. _ž" LETI6RAMI. as r — r, K C gč ® II —' g -i. ? >3 „, ?3 <5 1-1 " '7 V, O - t 'J S " - i 5 £ -= sc c '5 ^ 'S o £ G r* A X b-i M S br. rK X 00 "t- S >S C S) a I i 5 o-. v E .. 0) r— £ as" ~ C/j K v zr. S r^i % ~ S 'S M J. a > a k" 1 O 2 ^ 0. fc - 2 s 2 .—i s >o a ž. kapitala. Asikuracije so znašale : Varstvena zaloga je znašala 31. dee. 1896. 66 milijonov 174 000 gld. 1, v zavarovanju na žvljenje 189 milijonov 459.000 gld' p^o^Tom Trst — ulica Giulia št. 25. — Trst. Kdor želi biti dobro in točno postrežen z svežim in vsakovrstnim kolonijalnim blagom kakor : kavo, rižem, oljem, testenino, moko, milom, sirom ter raznovrstna fina vina v buteljkah ter sploh z vsemi jestvinami naj se obrne do podpisanega. — Pošilja tudi na deželo proti poštnemu povzetju. V mestu dobe na željo prosto na dom Kadejaje se obilo obiska beleži udani Vekoslav Plesničar. AA/VVVVVVVVV' i Zal® ii tm pohištva vsake vrste od > > Alessandro Levi Minzi v Trstu Piazza Rosario 2. (šolsko poslopje). Bogat izbor v tapelarijali, zrcalili in slikali. Ilustriran cenik gratis in franko vsakemu na zahtevo. konkurence. > > \ Cene \ Predmeti stavijo se na brod ali žele-\ znico brez da bi se za to kaj zaračunao. brez > < B. v Gorici Tržna ulica v p.slopju okrož. sodišča Po zmernih cenah nudimo fino blago. i. e. suhe in oljnate barve pokosti (lake), za-mazko (kit), klej, čopiče, razne krede, cement, zamaške, gobe, milo, sveče, petrolej, cevi iz kavčuka, mineralne vode. cedi (gume) kirurgično opravo, pogačo za pse, parfumerije itd. ČUDEN FRAN ■ urar Glavni trg. - ljubljana - Glavni trg, Priporoča ure, zlatanino, kolesa, šivalne stroje. Najnižje cene. — Najfinejša v Stiria kolesa in več drugih vrst koles. £WF" Ceniki na razpolago. Leposlovni list za ženske i z-haja v Trstu enkrat v mesecu. Prinaša razno gradivo za ženski svet; posebno pri po vesti, pesmi in razne podučne nasvete za matere in hčer-k e. — Za vse leto velja 6 kron. Naslov : Upravnišivo „Slovenke" — Trst. fOOOOOC0OOOOOG< Prodajalnica jestvin Vekoslav Pečenko ulica Commerciale 11. Podružnica ravnotam št. 12. Našim slov. gospodinjam, hišnim in drugim, katere stanujejo v obližji moje prodajalnice naznanjam, da se v moji zalogi dobe vse potrebne jestvine za katero si bodi družino: kava, oije, riž, sir, makaroni, fižol, moka, sveče, frank itd. Vse po primerni ceni samo dobro in zdravo blago. Pošilja tudi na deželo. Z obilni obisk se priporoča udani Vekoslav Pečenko, trgovec. NOVAK MIHA trgovec ulica S. Catarina št.9. - trst - mioa s. Catarina št. 9. (Nad 30 let stara firma). Razpošilja razna olja, kavo, riž, južno Sadje, jestvine in kolonijalno blago. Pošilja se na debelo in drobno. Pošiljatve samo na povzetje, posode ostanejo na račun firme odjemalca pa pogodbi. — Blago, katero ne vgaja, se vzame nazaj. Cena olju je od 28 nvč., do 72 nvč. Kave dobite: Cejlon, Domingo, Gua-temale, Jamaika, Moka, Java, Portorico, Perl, Victoria, Rio in Santos. Priporoča svojo bogato zalogo vsem stanovom : duhovnikom, učiteljem in uradnikom. udani Novak Miha. „Slavlsches Eclio" izhaja 1.. 15. in 2. dan v mesecu in stane na leto 5 gld. — V Trstu ga prodaja tobakarna Lavrenčič, v Ljubljani bukvama Schwentner po 14 nvč. iwr Časopis vestno zasleduje slovansko gibanje in temeljito razpravljata najvažnejša dnevna politična vprašanja. Noben slovenski poli-kar ne bi smel biti brez tega Usta. fan Prva slovenska trpvina i želežjeni Konjedic & Zajec v Gorici, pred nadškofijo 5. Oče, po kaj greste v Gorico ? Moram nakupiti razno železje. Pri Konjedicu & Zajcu dobim najboljše Štajersko železo, železne, cinkaste, pocinjene in medene ploščenine, razna orodja, štedilnik ognjišča, peči, cevi, nagrobne križe. Tu dobim okove za pohištva in stavbe; koroški acalon in Brescia jeklo, razne cemente in kmetijske stroje. Vse po najnižjih cenah. ica 11 registrovana zadrugvi t omejenim poroštvom, edini in prvi slovenski denarni zavod v Trstu Ulica S. Francesco št. 2 sprejema hranilne nloge in obrestuje 4°/0 Toliko ne plačuje v Trstu noben denarni zavod. Hentni davek od vlog plačuje zavod in ne vlagatelj6 Obresti se vsako leto kapitalu pripisujejo, da teki. obresti od obresti, tudi če dotičnik ne prinese knjižice. Vloženega je bilo leta 1892 gld. 17.B83.7ti 1893 „ 38.245.13 1894 „ 49.741.66 1S95 „ 88.644.52 1896 „ 125.448.27 1897 „ 164.907.79 1898 „ 261.424.45 Skupni promet od 1892-1898 gl. 3,212.095 10 Pri slovenski tržaški posojilnici in hranilnici se denar podvoji tikrat prej kakor pri drugih hranilnicah Svoji k Svojim! Podpisani priporoča slovenskemu občinstvu bogato založeno pekarijo. — Postreže vsaki čas s zvežim kruhom: prodajalce, lerčmarje in odjemalce na debelo s primernim obitkom. Kruh se prinaša na zahtevo na dom. Prodaja se vseh vrst molče — domače pečivo — sladkarije in pristno domače maslo. — Sprejema v peko domači kruh; vse po nizkih cenah. Pekarija je v W ulici Stadion št. 20. odprta je od 5. ure zjutraj do 10. zvečer. P r i poroča se udani Jakob Perhavc, lastnik. i Odlikovani fotografski atelier A. JERKIO Gosposka ulica št. 7. - (»OHICA - Gosposka ulica št. 7. v hiši „Goriške ljudske posojilnice". Novi, velikomestno urejeni atelier odgovarja vsem modernim zahtevam v tej stroki. P. n. gg. državni uradniki in njihovi družinski člani dobe Dri obstoječih cenah 15 Lk rabat. Brivec obiskal je nedavno Jerkičev fotografski atelier, v Gorici, kateri razpolaga z najprimernejšimi prostori, kar je glavno iti najmodernejšimi pripravami za svojo obrt. Fotografije so tako naravno in fino prenesene, da se jih ne moreš nagledati. Ponosni smemo biti, da imamo v nas tako finega fotografa-umetnika. iSlo-venske družine naj nikar ne zamude obiskati Jerkiča. Njegove fotografije so najlepši spomin v slovenski hiši. ►