KAKO SMO UPORABLJALI SREDSTVA, ZBRANA IZ PRVEGA IN DRUGEGA SAMOPRISPEVKA? — Sredstva,zbrana na osnovi referendumskih določil za realizacijo I. in II. samoprispevka, so bila uporabljena strogo namensko, saj je realizacijo pro-gramov sproti spremljala SDK, za kar obstajajo številni zapisniki, sestavljeni ob pregjedih poslovanja organov 1. in II. samoprispevka. Namensko inracio-nalno uporabozbranih finančnih sredstev pa je spremljal pri I. samoprispevku 60-članski odbor za družbeni nadzor, pri II. samoprispevku pa to delo opravl ja nadzorni odbcvr sfcupščvne. Tudi o deiu teh odborov obstajajo številni zapisniki in sklepi, ki vsi kažejo na strogo namensko in racionalno uporabo sredstev. — Oblikovanje programskih osnov in projektnih nalog ter sprejemanje ide jnih in glavnih projektov je potekalo prek gradbenih odborov in strokovnih komisij sklada ljubljanskih občin in skupnosti II. samoprispevka, ki so delovale vse od leta 1972 in še opravljajo svoje obveznosti prostovoljno brez nagraje-vanja, kar pomeni, da so bila pri tem prihranjena velika sredstva. K zmanjševanju stroškov gradnje objektov iz I. in II. samoprispevka so pri-pomogii tudi: — Ltredno fcratki roki posameznih gradenj, saj znaša poprečna doba grad-nje vrtca 11 mesecev in 4 dni, za osnovnosolske objekte pa 12 mesecev in 17 dni. Podražitvam se sicer ni bilo možno izognili, vendar so stroški podražitev bi-stveno manjši, ker smoizvajali tudi drugi program po naiehi prioritete gtede na pr ipravljenast prajektov, zemlji&č in dragih priprav. Tako so bili nekateri ob-jektizgrajenicelo 2 ali 3 letaprej, kot je to predvideval odlok o izvajanju pro-grama iz II. samoprispevka. Že pri izvajanju prvega progTama smo uspešno ponovili nekatere projekte, kar se je pozitivno odrazilo hidi pri uresničevanju drugega enotnega programa, ki ga izvajamo pospešeno na osnovi pridobljenih izkušenj iz obdobja 1972—1978. Tako so bili ponovljeni projekti OŠ Pirniče, OŠ Horjul, OŠ Brezovica, OŠ Zalog, OŠ Dobrova in VVO Štepanjsko naselje I. a I. samoprispevka, OŠ BS-III, OŠ Štepanjsko naselje, OS Velike Lašče, VVO Stepanjsko naselje II, VVO Draveljska gmajna ter VVO Milan Česnik iz programa II. samoprispev-ka. Kot dosledno ponovitev moramo omeniti tudi tipsko opremo, ki je bila zago-tovljena za vrlce. šole, zdravstvene objekte in domove za starejše občane. Od 50 objektov iz II. samoprispevka po stanju avgusta 1981 pa imamo že zgrajenih 33 objektov. in sicer: 1. Občina Ljubljana-Bežigrad: 2. Občina Ljubljana-Center: 3. Občina Ljubljana Moste-Polje: 4. Občina Ljubljana-Šiška: 5. Občina Ljubljana Vič-Rudnik — osnovno šolo Črnuče — osnovnošolo BS-IH — dom starejših občanov — VVOPosavje — VVO Stari Vodmat —• osnovno šolo Zalog — osnovno šolo Nove Jarše — osnovno šolo Novo Poije — osnovno šolp Dolsko — osnovno šolo Štep. naselje — zdravstveni dom — VVO Novo Polje-Sneberje — VVO Štepanjsko naselje — VVONoveJarše — VVOZalog — VVOVevče — osnovno šolo Koseze — osnovno šolo Vodice — osnovno šolo Brod — osncrvno šolo Dravlje — osnovno šolo Šentvid — osnovno šolo Simon Jenko — osnovno šolo Mcdvode — VVO Dravlje (v blokih) — VVO Draveljska gmajna — VVO Dravlje — dom starejših občanov' — zdravstveni dom — VVO Vnanje Gorice — VVO Milan Česnik — osnovno šolo Velike Lašče — osnovno šolo Ig — zdravstveni dom V gradnji imamo 15 objektov, in sicer: 1. Občina Ljubljana-Bežigrad: 2. Občina Ljubljana-Cenler: 3. Občina Ljubljana Moste-Polje: — VVOČrnuče — osnovno šolo France Bevk — ZPČrnuče — zdravstveni dom — VVOHrušica — dom starejših občanov 4. Občina Liubljana-ŠiSka: — VVO Zgornja Šiška — VVO Medvode (v blokih) 5. Občina Ljubljana Vič-Rudnik: — osnovno šolo Krim — osnovno šolo Preserje — osnovno šolo Skofljica — VVOKozarje — VVO Rožna dolina — VVOKrim — dom starejših občanov V pripravi sta trenutno *e dva objekta, in sicer: 4. Občina Liubljana-Šiška: — VVO Hinko Smrekar 5. Občina Ljubljana Vič-Rudnik: — VVOTrnovo Program iz n. samoprispevka bomo realizirali predvidotna leto dni pred rokom. ki ga opredeljuje odlok o uvedbi II. samoprispevka. S sredstvi, zbranimi za uresničevanje I. ljubljanskega samoprispevka, je upravljal 19-članski upravni odbor, ki so ga imenovale ljubljanske občinske skupščine, vsaka po 3 člane in skupščina mesta Ljubljane 4 člane. Za uresničevanje neposrednega družbenega nadzora glede namenske upo-rabe sredstev sklada in racionalne graditve objektov je skrbel 60-članski nad-zorni odbor, ki so ga izvolile na predlog krajevnih konferenc SZDL skupščine Ijubljanskih občin in skupžčina mesta Ljubljane, vsaka po 10 članov. Zaradi doslednejšega izvajanja delegatskega sistema in ustavne zakonske načrte upravljanja s sredstvi II. samoprispevka je bila ustanovljena samou-pravna skupnost s 74-člansko delegatsko skupščino (37 podpisnikov družbe-nega dogovora), za operativno izvedbo programa pa je bil izvoljen 17-članski izvršni odbor. Kakor pri I. tako tudi pri II. samoprispevku dela še 9 strokovnih komisij. Polegže omenjenih organov I. in II. samoprispevka so delovali v krajevnih skupnost ih, v katerih so locirani objekti, še gradbeni odbori, ki so pomagali re-ševati težave, pojavljajoče se ob realizaciji posameznega objekta. Hkrati pa so pred dokončno potrditvijo dali na programske osnove, investicijski prograra ter idejni in glavni projekt svoje mnenje. Hkrati so družbenopolitične skupnosti Ljubljane sprotno obravnavale in spremljale uresničevanje omenjenih programov samoprispevka. Tako je pri realizaciji I. inll. programa sodelovalo več tisoč občanov in de-lovnih ljudi, kar je v veliki meri pripomoglo k uspešnosti izvedbe obeh progra-mov. Vsi organi svoje delo opravljajo brezplačno. O svojem delu so organi I. in II. samoprispevka redno obveščali občane Ljubljane. V ta namen so izdajali redni informativni bilten pod naslovom »In-formacija o delu organov...« Za 1. samoprispevek je izšlo 26 številk, za II. sa-moprispevek pa do danes 16številk. Inforraacija izhaja četrtletno in zajema v prvem delu realizacijo programa, v drugera delu poročilo o zbranih finančnih sredstvih in njihovi uporabi in v tretjem delu poročilo o de!u organov. Vsaka številka je bila izdana vsaj v 1300 izvodih in jo redno prejemajo skup&ine občin in mesta, občinske in mestne družbenopoiitične organizacije in skupnosti, vse interesne skupoosti — podpisnice družbenega dogovora u sofi-nanciranju programa, vse krajevne skupnosti v Ljubljani in sredstva javnega obveščanja. Poleg tega so organi samoprispevka prirejali redne tiskovne konference. Poleg objektov, ki so bili vključeni v programe I. in II. samoprispevka, so bife tudi povečane zmogljivosti nekaterih zgradb v okviru dodatnih programov, ki smo jih financirali iz drugih virov: — VVO Selo: dodatnih 40 mest, zunanja ureditev in komunalni priključki; — OŠ Karla Destovnika-Kajuha: dodatnih 6 učilnic, zunanja ureditev in komunalni priključki; — VVO Štepanjsko naselje: 100 tnest zunaj samoprispevka; — VVO Zalog: 60 mest zunaj samoprispevka; — OŠ Leopolda Mačka-Borula: dodatne 4 učilnice, večnamenski prostor in mala telovadnica; — VVO Nove Jarše: dodatni program — večji skupni prostori, kar omo-goča dograditev.