Učiteljstvo govori! Ljubljansko učiteljska društvo je zavziio na svojem abčnem zboru dne 11. oktobra 1928 z azi* rom na časopisne polerni'«^ y zad* njem času tičoče sc učiteljskega stanu sledeče stališče: »Naša vera v moč stanovske organizacije je taiko velika, da taki izpadi v dnevs nem časopisju ne moxejo vplivati na enotnost naše orgamzacije. Odklanjamo pa strankarstvo v stamovskih vrstah ker vidimo le v močni stanovski organiaaoiji garancijo za pravično poslopanje z učiteljstvoiii.« V ziadnjem času so se pojavili v ljubljan= skih dnevnikih članki, polni, resnega časo= pisja neVrednih psov'k napram učiteljstvu. Nemoralna dejanja in prestopki posa* meznikov se hočejo1 kratkomalo gen.eralizi* rati 'in z njimi oblatiti ves učiteljski stan. Proti temu so pričela sedaj nastopa>ti okraj* na učiteljska društva. Vsi poznamo dobro metode političnih strank — poznam© tudi nesolidne temelje dobrot, ki jih nudi posamezniku strankar* stvo — in ravno radi poznanja teh metod in tauozvanih dobiot, ki jih nudi posamezniku strankarstvoi, je naša organizacija pokazala hrbut strapkarstvu in njenemu vplivu r\a našo organizacijo ter na vprašanja, v katerih jie nujno potrebno, da nastopa naš stan enot* no in solidarno. A to stališče naše organizacije, ki je sta=> lišoe nas vseh v njej organiziranih članov, je marsfeomu, predvsem ekstremnim stran* karjem, ki jim je napoti celo stanovska strp« nost, .trn v peti in zato ne morejo 'trpeti na* šega stanovskega edinstva. »Divide' et impera« je njihovo naoelo in "to načelo sije iz vseh. omenjenih člarikov v dnevnem časopisju. Razdeliti nas hočejo na dvoje, troje in še več delov, da bi lažje pometali z našim stanom, 'koit sa to delali v prete.klos;ti. Am= pak učiteljstvo se- dobro zaveda, da mu morcojačiti njegov materijalni položaj in ugled edinole' močna. stanovska organizacija in iiikakor ne strankarska borba, iki vpli-Ja le raz» diralno na vse resno delo, 5e se zanaša celo v vsem skupna sta.novska in strokovna vpra= šanja. Pri vsej tej zadevi pa je treba omeniti, da je med učiteljskim stanom isamim še ne= kaj nestrpnih strankarjev, ki jim je stranka več nego dobrobit stanis. In ti posamezniki so oni, ki pomagajo ekstremnim strankarjem in strankarskemu časiopisju pri njihovih po= izkusih razdvojiti naš stan. Predvsem mo= ramo obsoditi take tovariše in njihovo raz» diralno delo — nato pa povedati strankars jem da je učiteljstvo spregledalo in se ne spušča več v medsebojno borbo, temveč hoče ostati združeno v enotni stanovski organiza: ciji — vedno solidarno v borbi za svoje ma= terijelno in moralno prava. Nekateri stran'kars'ki ekstremisti iz na» ših vrst opravičujejoi svoje stališče in ga ute» meljujejo s tem, da se le preveč izrablja od gotovega dela učiteljstva današnjo politično konjunkturo ter se očito protežira režimske stranike. To protežiranje je sicer previdTio maskirano z raznimi utemeljitvami. Res je to! Toda' pogkjimo in vprašajmoi one, ki se sedaj pritožujejo in vpijejo, ald so se enako oglašali in zavzemali enako stališae' 4udi ob kurzu njihovega političnega režima. Če kedaj, je sedaj dobilo učiteljstvo do« volj izkušenj, da se vsako izrabljanje poli» tične konjunkture prej ali slej mašouje, če n.e ravno nad onimi, ki to izvršujejo, pa nad stanom v splošnem Zato je tembolj upra^ vičeno, da varuje ves stan ravno Hnijo da ®e feori tudi organizacija proti onim, ki to lmijo kršijo na račun svojih sotovarišev in principov, ki smo jih dolžni vaTovati v do= brobrt stanu vst. Tudi poilemik v dnevnem časopisju smo knvi sami. Da govorimo. jasno;. Kriva jdh ni vcčina učiteljslva, ki jih obsoja, anjpak krivi so jih. zopet ie naša dolžnost. da nastopimo z vso silo proti takemu neodgovoTncmu posto= panju, posebej pa proiti neodgovornim ose/ bam, ki se slkrivajo za hrbet uredništev in te izpade povzročajio. Javnp moraj^ vsa dru« štva govoriti o tem vprašanju, da čujiej« to obsodbo škodljivci našega stanu in jo čuje tudi dnevno časopisje.