GjosHo delniške družbe Alpina DEI№ LETNIK 34 • f • • f%4 ш-т ZAJEC LOŠKA 4226 ALFONZ C. 56 SIRI Rast smo dosegli predvsem z dokupljeno obutvijo ^ polletnim rezultatom v maloprodaji ^пго lahko zadovoljni. Maloprodaja je ust-^'urila za dobrih 42 milijonov tolarjev dohič-naslednjih 6 milijonov tolarjev dobička ustvarila f^rosistična prodaja. Rezultati ■^o sicer nekaj pod izredno zahtevnimi plani, 'oda kljub temu je opazen napredek od l^nskef;a leta. Poleg povečane prodaje so izboljšanje rezultata vplivali tudi dokaj ^'(■'liki drugi prihodki iz poslovanja, pred-na račun prodaje hiše na Mestnem ''"S" v Ljubljani. foleg večje prodaje se je začel poprav-'Jati tudi obrat, kar je rezultat tako velikega ^"tanjšanja viškov in ostankov proizvodnje, ^^чkor tudi naših naporov za zmanjšanje ^aluge. I^anj pa smo lahko zadovoljni z doseže-'4ni, (c podrobneje pogledamo strukturo P^'odaje. K boljšim rezultatom je pripo-1'ogta predvsem dobra prodaja v začetku zaradi dobre žitne in velik napredek pri P''odaji dokupljene obutve, kjer .smo dosegli y% rast prometa v tolarjih, v DEM pa 'kar je vsekakor lep rezultat in dokaz, znamo pravilno delati na dokupu. ^olj zaskrbljujoča je slika pri pomlad-modnem programu, kjer smo bili uspešni le s tistimi grupami, ki so bile razvite domačo prodajo. Kolekcijo, ki smo jo Povzeli po izboru zahodnih kupcev, smo Pj'odajali precej slabše. Ta spoznanja smo /F ' • # 1011 I) «111*171« I« MM )4 2S ]« ?c Ogradili tako v jesenski kolekciji, kjer so vidni boljši rezultati, še bolj pa snu) jih Direktor domače prodaje AleS Dolenc upoštevali pri pripravi kolekcije za naslednjo pomlad. Grosistična prodaja je ustvarila nekaj manjši promet in dobiček kot lansko leto. Največji izpad je zaradi izpada naročil vojske, na kar nimamo nobenega vpliva. Svoje .so prispevale tudi težave nekaterih naših kupcev, ki smo jim morali ustaviti dobave zaradi slabega plačevanja, in naša nesolid-nost pri dobavah. Rast pa je na prodaji dokupljene obutve . Aleš DOLENC ' *3scdanja skupščine Alpina Cro Vsmedimci^ isthn čolnu Ko razmišljaj^) o n^f^m položaju v .svctov\em g(i$podar.šh'u,lsi lahko mislimo, a^nu) le ladjica' na svetovnem morju. NekfUiJe kapitan, ki upravlja z ladjo, drugi mornarji, ki ubogajo njegove ukaze in s tem skrbijo, da ladja pluje >' zaželeno smer, tretji pa .so »potniki«, ki imajo bolj malo vpliva na .samo plovbo, imajo pa ga na dogajanje na ladji nasploh. Kakor je v.saka plovba nesmiselna in nemogoča tako brez enih in drugih, kakor tudi brez tretjih, tako je tudi v podjetju. Vsi imamo nek skupni cilj, to je u.s-pešno poslovanje podjetja sedaj in v prihodnje. Vodstvo, da uresniči »pogodbene obveznosti in .svoje strateške cilje, a vključno s tem, da si zagotavlja rezultatom primerno plačo, strokovne službe in drugi, ki pomagajo voditi in krmariti »ladjo« prav tako: vsi ostali zaposleni da vsaj obdržimo plačo, ki naj bo čim boljša. Ko pa smo še delničarji, upamo kdaj v prihodno.sti še na kakšno dividen-do ali vsaj tržno rast naših delnic, da bomo od tega nekaj imeli. Vsi pa smo na isti »ladji«. In kot .so pogubljeni vsi. če se ladja potopi, tako je v podjetju. Če propade, snu) vsi skupaj brez dela, brez dohodkov, brez perspektive. Vsak se potem rešuje kot ve in zna. Morda bi imeli posamezniki pri tem nekaj več možnosti. Kakšen ekonomist, pravnik ali inženir že morda dobi delo drugje. Nekateri bi se mogoče rešili na »obalo« na krpico .svoje zemlje, drugi hi našli kakšno drugo rešitev. Kaj pa vsi ostali? VŽireh praktično ne bi imeli drugih možnosti, delovna mesta, če jih je .sploh še kaj, .so oddaljena... V takih mislih .se za.sačiš, ko slišiš za težave n.pr. Peka... Nihče ni »imun« proti propadanju, v.sak pa ima v sebi samoohranitveni nagon in če je to združeno z znanjem in skupno voljo, da uspevamo tudi v takih razmerah, je veliko možnosti, da to tudi ustvarimo. Kot že rečeno, v.sak mora predvsem odigrati .svojo vlogo. Opravili .svoje delo kolikor mogoče najboljše in usklajeno z ostalimi v podjetju. Drobne zamere, različna stališča, osebni interesi se morajo vendarle podrediti podjetniškim ciljem. »Valovi butajo in ogrožajo vse.« Nejko PODOBNIK ■z POSLOV]\EGA sveta gospodarska politika vlade, vloga gospodarske xbornice, težafna politika tolarja, borxni kotižek..- Tudi z izvozom iaiilco preživimo če ocenjujemo dosedanje rezultate, lahko rečemo naslednje: v se/oni jesen /ima 1996/97 smo na zahodne trge dobro prodajali žensko nizko obutev. Pri gležnjarjih in škornjih je bil rezultat naročanja slabši kot smo pričakovali, saj nam je dvig cen, glede na lansko sezono, /nižal število prodanih parov. Trenutno zbiramo naročila za sezono po-nilad-poletje 1997. Kolekcijo so kupci dobro sprejeli. Naročila prihajajo in marsikateri kupec povečuje naročilo. Kljub delnemu dvigu cen, bo porast italijanske lire vplival (kar zadeva nabavo) na slabši rezultat kot smo pričakovali. Fakturirana realizacija nam kaže, da imamo do konca avgusta boljšo realizacijo pokrivanja po minuti, kot smo načrtovali. Na brizganem programu trenutno delamo 1600 parov na dan. Kriza v Kvropi, zlasti v nemčiji, klasična kolekcija, napake pri iz-dobavi in zamude, vse to nam je povzročilo pdanjc količin. Temu ustrezno seje zmanjšalo tudi število ljudi v oddelku. %a prihodnost bo izredno pomembna kvaliteta proizvodnje in razvoj novih, modnejših grup. Za prodajo brizganega programa se nam odpirajo novi trgi, zlasti v Skandinaviji, kjer dosegamo boljše cene in vsaka sezona nam prinese večje število naročil (trenutno za sezono pomlad-poletje 1997 25.000 parov). V sezoni pomlad-poletje 1997 bomo prvič naročili zgornje dele iz Indije; na ta način bi zaslužili še nekaj več. Vendar bomo morali biti na začetku izredno pazljivi, da bomo kvalitetno izvedli to zadevo. Skoraj vsi vodilni evropski proizvajalci obutve so že v Indiji. Če hočemo preživeti in dodatno še kaj zaslužiti, moramo tudi mi sodelovati z Indijo. Problemi, ki smo jih to leto imeli s kooperacijo na Hrvaškem, se ne smejo več ponoviti. S kasnitvami v izdobavah si ustvarjamo imidž nekvalitetnega dobavitelja in s tem izgubljamo naročila in mesto dobrega proizvajalca. Na lepljeni liniji smo z dodatnimi sobotami zaradi velikih naročil lovili plan, trenutno pa smo nekaj pod njim. Tudi za lepljeni program vidimo dokaj lepe možnosti za povečanje prodaje. Koncentracija poteka v povečanju prodaje na dveh največjih trgih in sicer francoskem in nemškem trgu. Odpirajo se nam tudi drugi trgi, prihajajo novi, zanimivejši kupci. Kaže dobro za prodajo na ruskem in ukrajinskem trgu. Naslednjo sezono v alpini ne bo več Ion poslov. Postopoma bomo pričeli s selekcijo kupcev. Trenutno smo se vrnili z analize nemškega, švicarskega, francoskega trga. Ugotovili smo, da smo na pravi poti in da nam strategija lastnega prodora v svet uspeva. Potrebno pa bo spremeniti kolekcijo in vključiti v razvoj modnejše stvari. Vsako sezono smo imeli velike probleme z našimi kupci glede različnih želja. Smo optimisti, kajti želje francoskega, švicarskega in nemškega trga so se za sezono jesen-zima 1997/98 /družile v enotni koncept. Tudi nemški kupec je ugotovil, da bo preživel le tisti, ki ho v ženski eleganci na trg prinesel čimveč niodnosti in kreativnosti. Seveda pa mora biti kolekcija tehnološko pripravljena po kriterijih, ki ustrezajo zahtevam večinskih trgov. Pohvalil bi sodelovanje naših agentov, kupcev in sodelovanje Alpininih ljudi z njimi. Spet pa smo pred novo preizkušnjo, kako bomo izdobavili naročila za pomlad-polet-je 1997. V naslednji sezoni bomo posvetili večjo pozornost posvetili novi obliki naše blagovne znamke Simona in novih znamk za Alpinin program. V modni liniji Alpina ostaja na zahodnih trgih le kot proizvajalec, imidž pa si S pošiljkami obutve po trgovinah v Sloveniji v času 1x1 1 l.do 14. septembra smo z namenom, da pospešimo prodajo po prodajalnah, razdelili prodajni katalog. V katalogu je predstavljena celotna ponudba nove in deloma tudi ponovljene kolekcije za jesen-zlmo, ki jo ponujamo v naših trgovinah. Moram reči, da so se stalni kupci na naš katalog že zelo navadili in so ga že kar težko čakali. Izgleda, sa se je uresničilo naše upanje, da s predstavitvijo obutve v katalogu uspemo prepričati naše bodoče kupce, da Izdelujemo kvalitetno, modno in celostno ponudbo, za kar smo si pri snovanju kataloga in že prej pri sami izbiri obutve za kolekcijo še posebej prizadevali. To kažejo prvi odmevi iz prodajaln. Teden dni za pošiljkami obutve, 17. septembra, pa smo po vsej Sloveniji razdelili še preko l(K).(XX) katalogov, kar naj bi v naše prodajalne privabilo Se več kupcev. Posebej moram poudariti vedno večji delež imensko naslovljenih katalogov. Kupci bi postali ali pa so že naše stalne in predvsem zadovoljne stranke. Pri tem ni toliko pomembno ali gre za nakup preko kataloga ali odločitev o nakupu v eni od naših trgovin. Hkrati z distribucijo katalogov, je tekla akcija, s katero smo želeli usmeriti pozornost potrošnikov na našo novo in modno kolekcijo še na treh ravneh. Tako smo že pred samo delitvijo katalogov pripravili oglase v časopisih in televizijske reklame, s čimer smo usklajeno opozarjali. Menili smo, da je prav ta povezanost motivov, od reklame do izložbe, pomembna za uspeh prodaje. Za to smo izdelali tudi panoje, s tematiko treh različnih vrst obutve za sezono je-sen-zima 1996/97, ki predstavljajo žensko modno obutev, obutev za mlade, pa tudi zelo ek-stravaganten model ženskih škornjev. Ta tretji ogledni karton je namenjen trgovinam kasneje. bomo dogradili z dobrim servisom, reklamiranjem in uvajanjem novih blagovnih znamk. Za sezono jesen-zima 1997/98 bomo razvili nekaj novih modnih grup in gradili prodajo na dobro prodajnih starih grupah. Močna akcija bo usmerjena v pocenitev materialov-Zavedamo se, da je konkurenca izredno huda in da ne moremo kar tako dvigovati cen. Ugodnejši nakupi materialov, manjše števil" modelov, večja produktivnost, postopno p"' večanje cen, iskanje novih, boljših kupcev, razvijanje novih grup iz kvalitetnih materialov, kvaliteten servis in reklamiranje - vse t" nas bo privedlo v položaj, da bomo z izvozom lahko preživeli. Franci KAVČIČ Vznemirljiva, izzivalna, vredna pogleda obutev seveda Dober čevelj naredi zadovoljnega kupca Prodajni katalog v vlogi promocije in reklame a DELOSvdenij ■z POSLOVNEGA sveta Novosti i« panoge, gospodarska politika vlade, vloga gospodarike zbornice, težafna politilca tolarja, borxni kotiček. Na sejmu GDS v Diisseldorfu tudi Alpinina kolekcija Kot vsako se/.ono, je bil tudi letos sejem ^•DS zadnji, kjer se še zadnjič zberejo vsi pomembnejši svetovni proizvajalci obutve, ''Jcr pokažejo še zadnje novitete, ki so jih razvili od sejma v (lardi dalje, čeprav za italijanske proizvajalce lahko rečem, da bistvenih novosti, v primerjavi z zadnjim sej-•"oni v Milanu, niso prikazali. Očitno je, da naši zahodni sosedje za vsako Ceno hočejo na tem področju imeti vodilno vlogo in zadnje novosti dati na tržišče tik pred pro-