^u 2 0 12 17& 1996-2012 ANALIZA IN POROČILO O TEDNU VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2012 Ljubljana, december 2012 REPUBLIKA SLOVENIJA MINISTRSTVO ZA IZOBRAŽEVANJE, ZNANOST, KULTURO IN ŠPORT z vami Andragoški center Slovenije REPUBLIKA SLOVENIJA MINISTRSTVO ZA DELO, DRUŽINO IN SOCIALNE ZADEVE Projekt: Teden vseživljenjskega učenja Nosilec projekta: Andragoški center Slovenije Analizo in poročilo sta pripravili: mag. Zvonka Pangerc Pahernik, vodja projekta TVU (zvonka.pangerc@acs.si) Ajda Turk, zunanja sodelavka ACS (ajda.turk@acs.si) Kraj in čas izdaje: Ljubljana, december 2012 Projekt je financiralo: Ministrstvo za delo, družine in socialne zadeve (MDDSZ) in Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport (MIZKŠ) ANALIZA IN POROČILO O TEDNU VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2012........................................................3 1. PREGLED OPRAVLJENIH NALOG.........................................................................................................................3 2. KLJUČNI IZSLEDKI IZ ANALIZE TVU 2012.......................................................................................................6 2.1 Uvod...................................................................................................................................................6 2.2 Informacijska podpora za projekt TVU 2012................................................................................7 2.3 Izvajalci TVU 2012............................................................................................................................8 2.4 Mreža koordinatorjev TVU 2012...................................................................................................11 2.5 Dogodki TVU 2012.........................................................................................................................13 2.6 Obiskanost dogodkov TVU 2012..................................................................................................17 2.7 Medijska podpora TVU 2012.........................................................................................................18 2.8 Promocijsko in informativno gradivo TVU 2012.........................................................................19 2.9 Mnenje o vlogi ACS v TVU 2012...................................................................................................20 2.10 Cilji izvajalcev TVU 2012.............................................................................................................21 2.11 Učinki TVU 2012...........................................................................................................................22 2.12 Sodelovanje v TVU 2012.............................................................................................................23 2.13 Mnenja in pobude.........................................................................................................................23 3. PRIZNANJA ACS TER PROMOCIJSKA KAMPANJA ZGLEDI VLEČEJO......................................................24 3.1 Priznanja ACS za promocijo učenja in znanja............................................................................24 3.2 Promocijska kampanja Zgledi vlečejo..........................................................................................26 4. TVU 2012 SMO SLOVESNO ODPRLI V MURSKI SOBOTI...........................................................................27 5. ŠESTNAJSTI ANDRAGOŠKI KOLOKVIJ............................................................................................................27 6. MEDNARODNO SODELOVANJE..........................................................................................................................28 6.1 Projekt Širimo semena učenja......................................................................................................28 6.2 Projekt Uresničevanje prenovljenega EPUO 2012-2014 v Sloveniji.......................................29 7. POTUJOČA RAZSTAVA TVU.................................................................................................................................30 8. (SO)FINANCIRANJE TVU 2012...........................................................................................................................30 9. ZAKLJUČEK...............................................................................................................................................................31 ANALIZA IN POROČILO O TEDNU VSEŽIVLJENJSKEGA UČENJA 2012 2 0 12 1. PREGLED OPRAVLJENIH NALOG Projekt TVU daleč presega sam festival učenja, saj vse do tretjega tedna v maju (tokrat od 14. do 20. maja) tečejo pripravljalne, za tem pa zaključne dejavnosti. V času festivala so naloge Andragoškega centra Slovenije (ACS) osredotočene na izpeljavo in promocijo prireditev Tedna vseživljenjskega učenja (v nadaljevanju Teden ali TVU) na državni ravni, vzporedno pa vse leto tkemo in poglabljamo stike s partnerji na strokovni in politični ravni ter z mediji, zato da se kampanja zasidra v njihovo zavest in siceršnje delovanje. Natančen popis vsega opravljenega v letu 2012 bi preveč obremenil besedilo, zato v nadaljevanju prikazujemo le zgoščen pregled nalog, izpeljanih za nacionalno koordinacijo TVU 2012 (glej Preglednico 1) ter organizacijo prireditev TVU 2012 na državni ravni (glej Preglednico 2). Najpomembnejši so seveda dosežki, zato preglednicama sledijo zapisi o vidikih TVU, ki jih želimo posebej izpostaviti in ki temeljijo na podatkih ACS ter mreže TVU o izpeljavi festivala na državni in krajevni ravni. Na tem mestu pa želimo poudariti posebnosti TVU 2012: • Letošnji festival učenja je bil sedemnajsti po vrsti, doseženi kazalniki uspeha (število prirediteljev, koordinatorjev, dogodkov, medijskih objav in udeležencev) pa so spet presegli vsa pričakovanja in vrednosti, dosežene v prejšnjih letih. • V žarišču TVU 2012 so bile prireditve, ki so osvetljevale vlogo vseživljenjskega učenja kot podporne dejavnosti aktivno staranje in medgeneracijsko solidarnost. S slabih 17 %, torej okrog 1.310 dogodkov, smo tako obeležili Evropsko leto aktivnega staranja in medgeneracijske solidarnosti (EL 2012). • Nadaljnjih pet povezovalnih tem dogodkov TVU 2012, ki so se zgodili kadar koli v razširjenem terminu; opredeljene je bilo opredeljenih v dogovoru z mrežo koordinatorjev in prirediteljev TVU. • Osrednji del nacionalnega odprtja TVU, tokrat v Murski Soboti, sta bila podelitev devetih novih priznanj ACS za promocijo učenja in znanja ter premierni prikaz njihovih video-portretov. Domači organizatorji so navdušili s pestrim kulturnim programom in pregovorno gostoljubnostjo. • Udeleženci 16. andragoškega kolokvija so z zanimanjem obravnavali dosežke in izzive učenja odraslih v Sloveniji v luči prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih 2012-2014. • Mreža koordinatorjev in izvajalcev TVU je imela možnost usposabljanja za uporabo multimedijev pri promociji izobraževanja odraslih. Nastalo je nekaj odličnih izdelkov udeležencev, ki so objavljeni na novem spletnem portalu Zgledi vlečejo, namenjenemu prikazu multimedijskih vsebin ACS, partnerjev in drugih ustvarjalcev tovrstnih gradiv. • V drugi polovici leta 2012 smo se z nadgradnjo dozdajšnjih prizadevanj za pospeševanje kulture vseživljenjskosti učenja s projektoma TVU in Zgledi vlečejo vključili v proces uresničevanja prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih (EPUO). V naslednjih dveh letih bomo s Parado učenja (dve seriji 7-dnevnih prikazov učečih se skupnosti pod okriljem TVU 2013 in TVU 2014) ter z video-produkcijo primerov dobre prakse utrjevali pomen izobraževanja odraslih v Sloveniji ter sodelovali z mrežo nacionalnih koordinatorjev za uresničevanje EPUO iz vse Evrope. Ob tej priložnosti se zahvaljujemo obsežni in predani mreži izvajalcev in koordinatorjev TVU za nadvse uspešno soustvarjanje TVU 2012, Ministrstvu za delo, družino in socialne zadeve (MDDSZ) ter Ministrstvu za izobraževanje, znanost, kulturo in šport (MIZKŠ) pa za njihovo moralno, strokovno in denarno podporo. Obojega se nadejamo tudi v prihodnje. Preglednica 1: Nacionalna koordinacija TVU 2012 Konceptualno-razvojne naloge (http://tvu.acs.si/nacrt/; http://tvu.acs.si/tematska usmerjenost/) Sodelovanje z izvajalci TVU (http://tvu.acs.si/sodeluioci/, http://tvu.acs.si/tematska_usmerjenost/) Nacionalna promocija TVU (http://tvu.acs.si/gradivo/, http://tvu.acs.si/prijava/, http://tvu.acs.si/koledar/, http://tvu.acs.si/razstava/) Mednarodno sodelovanje (http://tvu.acs.si/mednarodno/, http://pro.acs.si/sls/) • priprava letnega načrta TVU 2012 ter sodelovanje z MDDSZ in MIZKŠ glede vsebine in financiranja projekta; • izpeljava 21. seje NO TVU; • sodelovanje z MIZKŠ pri izpeljavi postopkov sofinanciranja TVU (sklepi o razmestitvi za koordinatorje ter razpis za prireditve TVU); • sodelovanje v Nacionalnem odboru za Evropsko leto aktivnega staranja in medgeneracijske solidarnosti (EL 2012); • opredelitev tega krovnega tematskega poudarka TVU ter petih dodatnih vodilnih tem v dogovoru z mrežo TVU; • predstavitve TVU in promocije vseživljenjskega učenja na domačih dogodkih (npr. Festival 3ŽO) ter delegacijam tujih strokovnjakov, ki so obiskali ACS; • predstavitev TVU dvema skupinama študentov andragogike na FF v Ljubljani; • zbiranje anket ter priprava analize in poročila TVU 2012. • objava razpisa za dejavnosti v TVU; • izpeljava treh srečanj s koordinatorji in izvajalci TVU (marec, april, junij) - drugo in tretje je bilo namenjeno usposabljanju za uporabo multimedijev v podporo promociji dogodkov TVU; • oblikovanje mreže koordinatorjev na podlagi najave o prevzemu te vloge; • stalno animiranje, obveščanje, usklajevanje in svetovanje; • zagotavljanje strokovne in informacijske podpore pri spletni prijavi dejavnosti; • izpeljava 7.852 dogodkov v sodelovanju z mrežo 38 koordinatorjev in 1.095 prirediteljev; • izpeljava tematsko obarvanih prireditev: Evropsko leto aktivnega staranja in medgeneracijske solidarnosti (17 % dogodkov), Mednarodno leto zadrug (19 dogodkov), Mednarodno leto trajnostne energije za vse (4 %), Branje, učenje in sodobni načini komuniciranja (13 %), Ohranimo kulturno in naravno dediščino (9 %), Zaposlovanje in podjetništvo (blizu 4 %); • obiski predstavnikov ACS in govori na prireditvah TVU 2012 na lokalni ravni; • zagotavljanje strokovne in informacijske podpore pri pridobivanju povratnih informacij z anketo TVU; • izdaja potrdil o sodelovanju v TVU 2012. a) Stiki z javnostmi in promocija v iavnih občilih: • nacionalna medijska promocija s pripravo člankov, posredovanjem informacij in z animacijo uredništev; • nacionalna novinarska konferenca na državni ravni, v prostorih ACS; • nastopi v javnih občilih (izjave, intervjuji); • promocija primerov dobre prakse na področju učenja odraslih (TV-promocija); • vpeljevanje sodobnih medijev (Facebook TVU, objave na YouTube). b) Skupno promocijsko in informativno gradivo: • sodelovanje v projektu Širimo semena učenja / Sowing the Learning Seeds (projekt SLS) v okviru akcije Grundtvig Učna partnerstva, program Vseživljenjsko učenje: • udeležba na projektnem srečanju v Turčiji (marec, 8 mobilnosti); • udeležba na projektnem srečanju na Nizozemskem (maj/junij, 2 mobilnosti); • priprava končnega poročila, vnos v bazo EST ter izpolnitev ankete nacionalne agencije CMEPIUS; • diseminacija rezultatov projekta SLS doma in v tujini; • vključitev v mrežo nacionalnih koordinatorjev za uresničevanje prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih; • zasnova novega projekta - Parada učenja v 2013 in 2014 ter video-produkcija štirih primerov dobre prakse v izobraževanju odraslih; • predstavitve TVU in promocije vseživljenjskega učenja na dogodkih v tujini (npr. konferenca Pathways to Inclusion v Budimpešti); • vse leto sodelovanje v mednarodnem gibanju festivalov učenja, ki ga koordinira Unescov inštitut za vseživljenjsko učenje v Hamburgu, Nemčija; spletna stran: http://www.unesco.org/education/uie/Int ernationalALW/. • posodobitev enotne grafične podobe TVU 2011 (logotip, oglas TVU, zgibanka, različice plakata, dopisni papir, papirna kocka, baloni); • posodabljanje in nadgrajevanje slovenske in angleške spletne strani TVU; • izpeljava potujoče razstave TVU Praznik učenja na 5 lokacijah po Sloveniji; • redna objava tematskih člankov o TVU 2012 v e-Novičkah, glasilu ACS. c) Spletno zasnovani informacijski sistem (IS TVU): • nadgradnja in uporaba modula Prijava ter stalna podpora uporabnikom (marec, april); • nadgradnja in uporaba modula Spletni koledar (april-junij); • objava in promocija koledarja prireditev s poudarkom na tematski obarvanosti TVU 2012; • nadgradnja in uporaba modula Anketa ter podpora uporabnikom pri njenem izpolnjevanju (maj-avgust); • nadgradnja in uporaba modula Analiza (julij-december). Preglednica 2: Prireditve ACS v TVU 2012 Priznanja ACS za promocijo učenja in znanja (http://tvu.acs.si/priznania/) Nacionalno odprtje TVU 2012 na lokalni ravni izpeljano 11. maja v Gledališču Park v Murski Soboti (http://tvu.acs.si/odprtje/) 16. andragoški kolokvij (AK) izpeljan 22. maja 2012 v prostorih ACS v Ljubljani (http://tvu.acs.si/ak/2012/) a) Priznanja ACS 2011: • intervjuji in pisanje predstavitev izbranih 9 dobitnikov; • priprava načrta izvedbe video-publikacije, pisanje scenarija, snemanje in montaža video-portretov; • posodobitev grafične podobe promocijskih gradiv, ki zadevajo priznanja (plakete, mape ter rešitve za video-gradiva -naslovnica, odjavna špica, potisk ploščka in ovitki DVD-jev); • priprava načrta promocije dobitnikov priznanj; • pridobivanje donatorjev knjižnih nagrad; • oblikovanje in pošiljanje vabil na slovesnost; • podelitev priznanj in medijska promocija dobitnikov; • animacija javnosti s TV-promocijo dobrih zgledov; • diseminacija obstoječih tematskih video-kompilacij Zgledi vlečejo: ELEM 2007 (1-3), Zgodnje, srednje in pozno obdobje kariere (4-6), Bogatejši v različnosti (7 in 7a), Učenje - vrata v svet novih priložnosti (8 in 8a) ter V tretjem gre rado - Učenje in ustvarjalnost v tretjem življenjskem obdobju (9); b) Izpeljava prve faze postopka za pridobitev dobitnikov priznanj za promociio učenia in znania odraslih 2012: • posodobitev razpisne dokumentacije ter spletne aplikacije za prijavo kandidatov; • priprava in objava razpisa v javnih medijih; • spodbujanje potencialnih predlagateljev in svetovanje pri prijavi (prispelih 14 veljavnih predlogov); • dopolnjevanje in urejanje prijav ter priprava gradiv za Komisijo; • preimenovanje priznanj zaradi napovedane združitve javnih zavodov • zasedanje komisije in izbor 5 dobitnikov; • obveščanje predlagateljev in kandidatov oziroma dobitnikov; • objava poročila o razpisu in izboru. c) Druge dejavnosti na tem področju: • posodobitev spletnih podstrani, namenjenih multimedijski predstavitvi dobitnikov priznanj ACS 1997-2011. • izbor (so)izvajalca odprtja (območni koordinator, Ljudska univerza Murska Sobota - LUMS)) in sklenitev dogovora o sodelovanju; • pridobitev Občine Murska Sobota za podpornika slovesnosti; • priprava akcijskega načrta izvedbe Nacionalnega odprtja TVU 2012, programa odprtja ter programa novinarske konference; • pripravljalne dejavnosti: zagotovitev kulturnega programa, tehnične opremljenosti dvorane, protokola ter povezovalca programa in slavnostnih govornikov; • izdelava promocijskega gradiva (priponke, vabilo, oglas za odprtje, programski list); • izpeljava novinarske konference ob odprtju TVU; • druga medijska in vizualna promocija dogodka na nacionalni in lokalni ravni; • izpeljava slovesnega odprtja TVU, uglašenega na Evropsko leto aktivnega staranja in medgeneracijske solidarnosti (EL 2012); • okrog 300 udeležencev, med njimi predstavnika ministrstev, dr. Jurij Šink (MIZKŠ) in Patricia Čular (MDDSZ), Štefan Cigan (župan Občine Murska Sobota), mag. Andrej Sotošek (direktor ACS), Alenka Kučan (direktorica LUMS), člani NO TVU ter številni drugi; • počastitev dobitnikov priznanj ACS 2011 ter premierna predstavitev njihovih video-portretov; • nastopi pevke Moira, Otroške folklorne skupine KUD Beltinci, Marko Bande, Art Music Orchestra in skupine Piacolleky; povezovalec Boštjan Rous; • pogostitev in priložnost za neformalno druženje; • zaključne dejavnosti v zvezi z odprtjem TVU 2012. • priprava vsebinskega koncepta petnajstega AK na temo Izzivi izobraževanja odraslih v Sloveniji v luči prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih 2012-2014; • priprave na kolokvij v okviru organizacijskega in programskega odbora AK; • dogovarjanje z avtorji prispevkov - 4 plenarni govorci ter 7 referentov v delovnih skupinah; • obveščanje strokovne javnosti o vsebini AK in spodbujanje k udeležbi; • medijska promocija dogodka; • priprava gradiv (program, mape, seznam povzetkov, priponke, evalvacijski vprašalnik); • spletna podpora AK; • izpeljava dogodka (okrog 65 udeležencev, predstavnikov ministrstev, fakultet, inštitutov, društev ter udeležencev programov izobraževanja odraslih); • zapis razprave in zaključkov ter objava besedil in zvočnih zapisov na spletni strani; • izdaja potrdil o udeležbi na 16. AK. 2. KLJUČNI IZSLEDKI IZ ANALIZE TVU 2012 2.1 Uvod V sedemnajstem Tednu vseživljenjskega učenja (TVU), ki je potekal od 14. do 20. maja 20121, so sodelovali številni izvajalci in koordinatorji (1.095), ki so s svojimi raznovrstnimi prireditvami (evidentiranih je bilo 3.912 izvedenih prireditev oziroma 7.852 dogodkov2) pritegnili veliko udeležencev (nad 153.000). Vse to kaže na še eno uspešno izpeljavo Tedna. K temu so pripomogle tudi številne medijske objave (1.780) in druge vrste promocije, kamor uvrščamo tudi promocijsko kampanjo Zgledi vlečejo. Slednja prek multimedijskih prikazov življenjskih zgodb dobitnikov priznanj ACS, ubranih na isto temo, spodbuja izbrane ciljne skupine k še večjemu vključevanju v izobraževanje in učenje. Relativno visoki količinski kazalniki uspešnosti so torej tudi letos potrdili, da se je TVU v slovenskem prostoru uveljavil kot množična prireditev. Dosedanje izkušnje so pokazale, da je za njegovo izpeljavo treba zagotoviti predvsem zanesljivo finančno pa tudi moralno in strokovno podporo na državni in lokalni ravni. Število \ Leto izpeljave Izvajalci Izpeljave prireditev Medijske objave Obiskovalci prireditev 1996 74 500 163 10.000 1997 137 1.000 623 22.320 1998 267 1.500 457 30.000 1999 374 1.900 600 35.000 2000 500 1.900 820 40.000 2001 545 3.400 1.400 40.000 2002 563 3.072 1.230 50.600 2003 488 3.052 1.284 76.343 2004 482 4.040 1.441 57.606 2005 381 3.685 1.033 44.898 2006 474 4.050 1.439 107.317 2007 403 3.770 1.532 70.532 2008 676 4.820 1.713 116.182 2009 747 4.806 1.815 nad 130.000 2010 841 5.470 1.227 nad 134.000 2011 881 6.482 1.457 nad 149.000 20123 1.095 7.852 1.780 nad 153.000 Preglednica 3; Količinski kazalniki uspešnosti TVU po letih Ob kazalnikih, kot so število izvajalcev, prireditev, obiskovalcev in medijske podpore, pa so velikega pomena tudi učinki, ki se navezujejo na kakovostne vidike Tedna. Ti zadevajo večjo osveščenost slovenskega 1 Prireditelji so svoje prireditve lahko izpeljali tudi izven navedenega uradnega termina, in sicer vse od 1. 5. do 30. 6. 2012. 2 Ker se določene prireditve ponavljajo ali trajajo več dni, smo vsako izpeljavo posamezne prireditve šteli kot dogodek; med slednje nismo uvrstili objav v javnih občilih. 3 Za vsako leto so prikazani podatki odvisni od deleža vrnjenih in izpolnjenih vprašalnikov. Podatki za leto 2012 temeljijo na več kot 90-odstotni povratni informaciji. prebivalstva o pomenu in vsenavzočnosti učenja, večjo obveščenost o možnostih vključevanja v učne procese, boljšo dostopnost slednjih, vzpostavljanje partnerstev in drugih stalnih oblik sodelovanja, priložnosti za predstavitev dejavnosti in učnih dosežkov, druženje različnih generacij in izmenjavo izkušenj, medsebojno spoznavanje in sprejemanje ter še marsikaj. Vsi ti vidiki dajejo snovalcem Tedna vedeti, kako naj v prihodnje zastavijo svoj prispevek - ne le v enkratni promocijski prireditvi, kar TVU po svojem značaju je, temveč tudi v celoletni ponudbi izobraževalnih in ustvarjalnih dejavnosti v Sloveniji. V nadaljevanju predstavljamo rezultate analize ključnih parametrov Tedna vseživljenjskega učenja 2012 ter povzetke mnenj in predlogov, ki nam bodo pomagali pri načrtovanju projekta TVU 20l 3. Z analizo prispelih anketnih obrazcev smo ugotovili, da nam ti zagotavljajo več kot 90-odstotno povratno informacijo, za potrebe celostne analize TVU 2012 pa smo si pomagali tudi s podatki iz prijav o predvidenih izvajalcih in dogodkih, ki so bili objavljeni v spletnem koledarju prireditev TVU. Nekateri rezultati analize letošnjega TVU so dopolnjeni s kazalniki iz prejšnjih let, zato da je prikazana njihova rast v sedemnajstih letih, odkar v Slovenji organiziramo festival učenja. 2.2 Informacijska podpora za projekt TVU 2012 Informacijski sistem TVU (IS TVU) nudi projektu spletno zasnovano informacijsko podporo. Sistem je sestavljen iz štirih modulov, ki omogočajo hitrejši pregled in obdelavo podatkov, javnosti pa učinkovit dostop do vseh potrebnih informacij. Prvi modul Prijava omogoča posameznim koordinatorjem in izvajalcem on-line prijavo načrtovanih dejavnostih, ki naj bi potekale v času Tedna. Vnos jim omogočata uporabniško ime (UI) in geslo, ki ju pridobijo ob registraciji na spletni strani TVU (http://tvu.acs.si/prijava). Geslo in UI sta stalna, kar pomeni, da ju posamezni izvajalci lahko uporabljajo tudi za prijave v naslednjih letih. Načrtovane dejavnosti (prireditve TVU, odprti telefoni, spletne strani, radijske oz. TV-oddaje) so po vnosu vidne v Spletnem koledarju prireditev (drugi modul) takoj, ko jih administrator na ACS pregleda in odobri objavo na spletu. Po objavi lahko koordinatorji in izvajalci objavljene dogodke še vedno popravljajo, dopolnjujejo in brišejo, spremembe pa so po pregledu administratorja takoj vidne v koledarju. Spletno podprt način prijavljanja dejavnosti omogoča izvajalcem preglednost nad dogodki in prihranek na času, saj sprememb in novih objav ni potrebno pošiljati po pošti, da bi jih administrator vnesel v aplikacijo. Pregled pa tik pred izpeljavo TVU služi tudi za medijsko in drugo promocijo festivala učenja. Spletni koledar prireditev (http://tvu.acs.si/koledar/) nudi zunanjim uporabnikom enostavno in napredno iskanje prireditev po različnih kriterijih, in sicer: glede na izvajalca, koordinatorja, po naslovu prireditve, datumu, regiji, občini, ciljni skupini ter vsebini prireditve. V izpisu posameznih prireditev posamezniki pridobijo ključne informacije o prireditvi: naziv prireditve, občina, kraj in naslov izvajanja, čas prireditve, njen vodja in izvajalci, kontaktni podatki, status prireditve ter opis in opombe, če jih je izvajalec vnesel ob prijavi dejavnosti. Izvajalci in koordinatorji lahko preko spletne strani (http://tvu.acs.si/anketa/) izpolnjujejo anketne obrazce (tretji modul - Anketa TVU). Izvajalci imajo tako možnost oddajanja anket po pošti ali vnašanja preko spletnih strani. Ankete TVU, ki prispejo po pošti, v spletno anketo vnese administrator na ACS. Informacijski sistem dopolnjuje četrti modul Analiza TVU, ki sproti združuje in pretvarja podatke iz prijav in anket TVU v statistične izračune. Temeljni kazalniki so prikazani že v spletnem koledarju TVU ter v TVU v številkah (http://tvu.acs.si/koledar/v številkah/). Modul omogoča hitrejšo obdelavo podatkov in sprotno spremljanje stanja, kar je pomembno tako pri vmesnih kot tudi pri končni evalvaciji projekta, v času TVU pa so ti podatki pomembni za njegovo medijsko promocijo. IS TVU bomo nadgrajevali tudi v prihodnje z namenom, da še izboljšamo informiranost najširše, strokovne in medijske javnosti, učinkovitost administriranja projekta na ACS ter interakcijo med nacionalnim in območnimi/tematskimi koordinatorji in izvajalci TVU. 2.3 Izvajalci TVU 2012 V TVU 2012 je po pridobljenih podatkih sodelovalo 1.095 izvajalcev (glej Graf 1). Tako kot že vsa zadnja leta, ugotavljamo, da ta številka ni končna, saj so nekateri izvajalci v spletnih prijavah navajali sodelovanje še nekaterih drugih ustanov in posameznikov, ki pa niso bili neposredno prijavljeni kot soorganizatorji nekaterih prireditev. Na podlagi teh spoznanj lahko z gotovostjo trdimo, da je bilo število priredite ljev TVU 2012 še nekoliko večje. Graf 1: Število izvajalcev TVU po letih 2.3.1 Izvajalci TVU 2012 po regijah Skozi leta se je število izvajalcev povečevalo, razvejala pa se je tudi njihova krajevna in regijska razširjenost. V začetnem obdobju projekta TVU so izvajalci praviloma izvajali prireditve v kraju, kjer imajo sedež, v zadnjih letih pa je vse pogostejše povezovanje in gostovanje v drugih krajih. Mrežo prirediteljev Tedna sestavljajo koordinatorji, njihovi podizvajalci ter samostojni izvajalci prireditev, ki prihajajo iz različnih regij (glej Graf 2). V letu 2012 jih je bilo največ iz Osrednjeslovenske regije (208 ali 19 % vseh slovenskih izvajalcev), sledijo ji Savinjska regija (157 ali 14 %), Pomurska regija (116 ali 11 %), Jugovzhodna Slovenija in Podravska regija (obe po 112 izvajalcev oz. 10 %) ter Gorenjska regija (101 izvajalcev ali 9 %). V drugih regijah je delovalo po 78 in manj izvajalcev, najmanj v Spodnjeposavski in Zasavski regiji, in sicer po slaba 2 %. Dva registrirana izvajalca imata sedež v Italiji. Graf 2: Število izvajalcev TVU 2012 po regijah Vrstni red regij se nekoliko spremeni, če primerjamo število prebivalcev posamezne regije (glej Preglednico 4), ki se nanašajo na posameznega izvajalca. Ta pokazatelj dosega povprečno vrednost 1.881 prebivalcev na izvajalca, njegovo najugodnejšo vrednost, tj. najmanjše število prebivalcev na enega izvajalca, pa najdemo v Notranjsko-kraški, Pomurski in Koroški regiji ter Jugovzhodni Sloveniji. Sledita ji Goriška in Savinjska regija. V vseh drugih regijah je število prebivalcev na izvajalca nad povprečno vrednostjo. Najbolj neugodna je bila vrednost tega kazalnika v Spodnjeposavski regiji (4.127 prebivalcev na enega izvajalca). Regija Št. izvajalcev Delež izvajalcev (%) Št. prebivalcev4 Št. prebivalcev na izvajalca Notranjsko-kraška regija 59 5 % 52.387 888 Pomurska regija 116 11 % 118.988 1.026 Koroška regija 60 6 % 72.364 1.206 Jugovzhodna Slovenija 112 10 % 142.680 1.274 Goriška regija 78 7 % 119.236 1.529 Savinjska regija 157 14 % 260.253 1.658 Gorenjska regija 101 9 % 204.057 2.020 Obalno-kraška regija 55 5 % 111.423 2.026 Zasavska regija 18 2 % 43.926 2.440 Osrednjeslovenska regija 208 19 % 536.484 2.579 Podravska regija 112 10 % 323.534 2.889 Spodnjeposavska regija 17 2 % 70.164 4.127 Skupaj 1.093 100 % 2.055.496 povprečna vrednost: 1.881 Preglednica 4: Število prebivalcev na izvajalca TVU 2012 po statističnih regijah 4 Vir: Statistični urad Republike Slovenije; podatki za 1. polletje leta 2012. 9 2.3.2 Izvajalci TVU 2012 po občinah Na osnovi zbranih podatkov iz prispelih anket in prijav ugotavljamo, da prihajajo izvajalci TVU 2012 iz 124 občin v Sloveniji. Kljub temu je bilo utrip festivala moč čutiti tudi v nekaterih drugih občinah, saj izvajalci niso organizirali dejavnosti TVU samo v lokalnem okolju, kjer imajo sedež, ampak tudi v drugih krajih in občinah. Podatki iz ankete TVU kažejo, da največ izvajalcev prihaja iz Ljubljane (128 oz. 12 %). Sledijo Maribor s 5 % (56 izvajalcev) in Novo mesto s 4 % (46 izvajalcev). V drugih občinah je bil delež izvajalcev manjši od 4 %. V 33 občinah je delovalo po 10 ali več izvajalcev, kar pomeni skupaj 808 izvajalcev ali 74 % vseh slovenskih izvajalcev. V drugih 91 občinah je delovalo po manj kot 10 (skupaj 26 % ali 285) izvajalcev. 2.3.3 Izvajalci TVU 2012 po vrsti ustanov V projekt TVU se vključujejo izvajalci iz različnih ustanov, ki po svoji dejavnosti niso nujno izobraževalne. V prvih letih so sodelovale predvsem zasebne izobraževalne organizacije in ljudske univerze, v zadnjih pa poleg izobraževalnih ustanov (osnovne in srednje šole, višje strokovne šole, fakultete, ljudske univerze, zasebniki z izobraževalno dejavnostjo) prireditve organizirajo tudi prireditelji iz drugih vrst ustanov (društva, kulturne organizacije, zavodi za zaposlovanje, občine, knjižnice, muzeji, galerije ipd.). Iz grafa 3 je razvidno, da je v TVU 2012 sodelovalo največ t. i. drugih izvajalcev - 50 % (sem sodijo: javni zavodi, splošne in specialne knjižnice, samostojni podjetniki, zavodi, druge organizacije, ustanove, podjetja, gospodarske družbe, občine, zavodi za zaposlovanje, druge kulturne ustanove, zdravstvene organizacije, zbornice, združenja, muzeji, galerije, univerze za tretje življenjsko obdobje, razvojne agencije, inštituti, sindikati, skladi, fundacije, borze znanja, javna občila, posebni izobraževalni centri, samostojni ustvarjalci na področju kulture, središča za samostojno učenje, svetovalna središča, centri za socialno delo, javne agencije, medpodjetniški izobraževalni centri, zasebni športni delavci ter tiste ustanove, ki se niso natančno opredelile). Sledijo društva in zveze društev - 28 %, ustanove formalne vzgoje in izobraževanja - 17 % (osnovne šole, srednje šole, vrtci, višje strokovne šole, enote za odrasle pri srednjih šolah ter fakultete in umetniške akademije), ljudske univerze -2 % in zasebne izobraževalne organizacije, zasebne šole - 2 %. Graf 3; Izvajalci TVU 2012 po vrsti ustanov 2.4 Mreža koordinatorjev TVU 2012 Mreža koordinatorjev TVU se je začela oblikovati s skromnimi zametki v letu 1998, ko so nekatere ustanove (predvsem ljudske univerze, druge večje izobraževalne organizacije in občine) prevzele vlogo pobudnika, usmerjevalca in usklajevalca na krajevni ravni. To pomeni, da so se izvajalci med seboj povezovali predvsem glede na kraj, občino ali regijo, nekateri pa so sodelovali na skupnih vsebinskih področjih. V letu 2001 smo mrežo koordinatorjev prvič formalizirali, tako da je delovala v skladu s Skupnimi priporočili za koordinatorje TVU (2001). Od takrat naprej so nekatere ustanove prevzemale vlogo območnega, druge pa tematskega koordinatorja. V novembru 2007 so se koordinatorji TVU zbrali na evalvacijskem sestanku z namenom, da ponovno premislijo o vlogi in nalogah partnerjev v mreži TVU. Rezultat razprave so bili Napotki in priporočila za koordinatorje TVU (http://tvu.acs.si/koordinatorji/), ki od takrat dalje krojijo delo mreže koordinatorjev. V dokumentu so namreč opredeljeni status ter temeljne in dodatne naloge koordinatorjev TVU na šestih ključnih področjih: • informiranje, spodbujanje in prijava prireditev TVU, • usmerjanje in usklajevanje dejavnosti in prireditev, • pridobivanje finančnih sredstev za izpeljavo TVU, • zagotavljanje skupne medijske promocije, • zagotavljanje skupnega promocijskega gradiva in spodbujanje udeležencev ter • poročanje in evalvacija. V TVU 2012 je vlogo koordinatorja - poleg Andragoškega centra, ki vse od začetka projekta deluje kot nacionalni koordinator - prevzelo 38 ustanov; trideset jih je delovalo kot območni, osem pa kot tematski koordinator. Območni koordinatorji so delovali v dvanajstih statističnih regijah, trije tematski pa so imeli sedež v treh regijah. Povezovali so se s 1.005 podizvajalci, tako da skupaj predstavljajo okoli 92 % vseh sodelujočih v TVU 2012. To pomeni, da se je za sodelovanje s koordinatorji TVu odločila velika večina ustanov (v letu 2001, prvem letu formalizacije koordinatorjev, so koordinatorji skupaj s svojimi podizvajalci predstavljali 61 % vseh sodelujočih). Letošnji koordinatorji so skupaj s svojimi podizvajalci izpeljali 7.062 dogodkov oz. 90 % vseh evidentiranih dejavnosti v TVU 2012. Iz spodnje preglednice je razvidno, da je po osem koordinatorjev delovalo v Osrednjeslovenski regiji, šest v Savinjski, štirje v Pomurski in Podravski, trije v Gorenjski, Notranjsko-kraški in Goriški regiji, po dva v Jugovzhodni Sloveniji in Koroški regiji ter po eden v Spodnjeposavski, Obalno-kraški in Zasavski regiji. Letos so kot koordinatorji prvič sodelovali Društvo Vita za pomoč po nezgodni poškodbi glave, Kulturno društvo "Sejalec umetnosti", Javni zavod MOCIS, Center za izobraževanje odraslih Slovenj Gradec, Javni zavod Center za mlade Ruše, CEZAM Ruše, Izobraževalno razvojni zavod Univerzum Minerva, UMI - Univerzum Minerva, Posoški razvojni center in Šolski center Slovenske Konjice - Zreče. V letu 2012 so vlogo območnega (O) oziroma tematskega (T) koordinatorja prevzele naslednje ustanove: Regija Število in vrsta koordinatorjev Št. pod-izvajalcev Koordinator T 12 Društvo Vita za pomoč po nezgodni poškodbi glave O 31 Glotta Nova d.o.o., center za novo znanje O 22 Izobraževalni center Geoss d.o.o. Litija Osrednjeslovenska 8 O 29 Kulturno društvo "Sejalec umetnosti" T 43 Mestna knjižnica Ljubljana, MKL O 25 Much Akadem, Zavod za izobraževanje in svetovanje T 12 Zavod RS za zaposlovanje, Centralna služba T 27 Zveza tabornikov Slovenije O 21 JZ Kulturno turistični rekreacijski center Radeče, KTRC Radeče O 12 Ljudska univerza Rogaška Slatina Savinjska 6 O 21 Ljudska univerza Šentjur T 42 Šolski center Celje O 27 Šolski center Slovenske Konjice - Zreče O 40 UPI - ljudska univerza Žalec O 21 Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer Pomurska 4 O 45 Ljudska univerza Murska Sobota O 23 Razvojna agencija Sinergija d.o.o. O 23 Zveza kulturnih društev Lendava O 11 Ljudska univerza Radovljica Gorenjska 3 O 27 Ljudska univerza Škofja Loka O 21 Občina Jesenice, Organizacijski odbor TVU T 14 SMISEL, Zavod za ustvarjalno mišljenje in ekologijo duha Notranjsko-kraška 3 O 46 VITRA, Center za uravnotežen razvoj Cerknica O 12 Zavod Znanje Postojna, javni zavod, Ljudska univerza Postojna O 21 Ljudska univerza Ajdovščina Goriška 3 T 43 Ljudska univerza Nova Gorica O 18 Posoški razvojni center Jugovzhodna Slovenija 2 O 56 Razvojno izobraževalni center Novo mesto O 46 Zavod za izobraževanje in kulturo Črnomelj, ZIK Črnomelj O 41 Andragoški zavod Maribor, Ljudska univerza Podravska 4 T 11 Izobraževalno razvojni zavod Univerzum Minerva, UMI - Univerzum Minerva O 23 Javni zavod Center za mlade Ruše, CEZAM Ruše O 12 Ljudska univerza Slovenska Bistrica, Zavod za kulturo in izobraževanje Koroška 2 O 13 Javni zavod MOCIS, Center za izobraževanje odraslih Slovenj Gradec O 41 Smeri, izobraževanje, svetovanje in razvoj, d.o.o. Spodnjeposavska 1 O 11 Ljudska univerza Krško Obalno-kraška 1 O 45 Ljudska univerza Koper, Universita popolare Capodistria Zasavska regija 1 O 17 Zasavska ljudska univerza Trbovlje Skupaj 38 1.005 Preglednica 5: Koordinatorji TVU 2012 po regijah, vrsti in številu podizvajalcev Iz spodnjega grafa je razvidno, koliko podizvajalcev je delovalo pri posameznih koordinatorjih. Ti so k sodelovanju pritegnili od najmanj 10 pa do več kot 50 prirediteljev, kar je bil - poleg števila izpeljanih prireditev - kriterij za določitev višine sofinanciranja koordinacije TVU. Koordinatorji načeloma s svojimi podizvajalci sodelujejo pri različnih dejavnostih in na različne načine. Predvsem jih animirajo k sodelovanju v TVU, dajejo jim moralno podporo, posredujejo temeljne informacije (o prijavi dejavnosti, skupnih sestankih, promocijskem gradivu, oddaji vlog in anket itd.) ali pomagajo pri celotnem procesu dela, ki ga zahteva dobra izvedba dejavnosti v okviru Tedna. To pomeni, da se med seboj povezujejo pri usklajevanju vsebin, terminov, pripravi skupnega promocijskega gradiva, objavah v medijih ipd. Za TVU 2012 so podizvajalci ocenili, da so jim koordinatorji najpogosteje posredovali promocijsko gradivo, ki ga je pripravil nacionalni koordinator, zanje pripravili skupno lokalno promocijsko gradivo in podizvajalcem dajali moralno podporo. Njihovo skupno podporo so ocenili s povprečno oceno 4,25 na lestvici od 1 do 5, kjer 5 pomeni najvišjo oceno. Graf 4: Koordinatorji TVU 2012 po številu podizvajalcev Pomen mreže koordinatorjev je zelo velik, saj le-ti k sodelovanju spodbudijo številne izvajalce, ki pripomorejo k pestrosti in kakovosti prireditev ter njihovi večji medijski prepoznavnosti. S tem se širi krog obiskovalcev in ljubiteljev Tedna, ki postajajo njegovi stalni gosti. Vseživljenjsko učenje pridobiva na pomenu v ožjem in širšem okolju ter prispeva k večjemu povezovanju na lokalni ravni. Oblikujejo se tudi trajna partnerstva med podizvajalci in koordinatorji, kar spodbudno vpliva na nadaljnje delo. Bolj prepoznavno je tudi njihovo delovanje v matičnem kraju in regiji. 2.5 Dogodki TVU 2012 Festival učenja zajema paleto raznovrstnih prireditev, ki so namenjene različnim ciljnim skupinam (odraslim, starejšim, brezposelnim, dijakom, učencem in staršem, invalidom idr.). V letu 2012 je bilo izpeljanih 3.912 prireditev, nekatere so se ponovile tudi več kot enkrat, tako da je bilo končno število vseh dogodkov 7.852 (glej Graf 5). v uradnem terminu TVU 2012 (med 14. in 20. majem) se je po vsej Sloveniji odvilo 2.899 (37 %) dogodkov, največ v četrtek (543), najmanj pa v nedeljo (203). Preostalih 4.953 (63 %) dogodkov so se obiskovalci lahko udeležili v razponu od 1. 5. do 30. 6. 2012, in sicer izven uradnega termina TVU. St. dogodkov Leto Graf 5: Število dogodkov TVU po letih 2.5.1 Dogodki TVU 2012 po regijah Podatki, zbrani iz prijav in anket (glej Preglednico 8), kažejo, da je bilo največ dogodkov izpeljanih v Osrednjeslovenski regiji (1.271 oz. 17 %). Sledijo ji Savinjska (1.197 oz. 16 %), Podravska (1.106 oz. 15 %), Pomurska (723 oz. 10 %) in Gorenjska regija (721 oz. blizu 10 %). V drugih slovenskih regijah je bilo izvedenih manj kot po 9 % dogodkov, najmanj v Spodnjeposavski regiji - 108 dogodkov oz. 1,5 % vseh dogodkov. Iz te analize so izvzete spletne strani, odprti telefoni in dogodki, izpeljani izven Slovenije (9 oz. 0,1 %). Regija Št. dogodkov Delež dogodkov (%) Št. prebivalcev Št. prebivalcev na dogodek Koroška regija 552 7 % 72.364 131 Notranjsko-kraška regija 321 4 % 52.387 163 Pomurska regija 723 10 % 118.988 165 Savinjska regija 1.197 16 % 260.253 217 Obalno-kraška regija 468 6 % 111.423 238 Jugovzhodna Slovenija 519 7 % 142.680 275 Gorenjska regija 721 10 % 204.057 283 Podravska regija 1.106 15 % 323.534 293 Goriška regija 349 5 % 119.236 342 Zasavska regija 123 2 % 43.926 357 Osrednjeslovenska regija 1.271 17 % 536.484 422 Spodnjeposavska regija 108 1 % 70.164 650 Skupaj 7.458 100 % 2.055.496 povprečna vrednost: 276 Preglednica 8: Dogodki TVU 2012 po statističnih regijah Če primerjamo število prebivalcev na posamezni dogodek, se vrstni red regij nekoliko spremeni v primerjavi s Preglednico 4. Ta pokazatelj dosega povprečno vrednost 276 prebivalcev na dogodek, njegovo daleč najvišjo vrednost ima Spodnjeposavska regija, in sicer 650 prebivalcev na dogodek. Regije, v katerih je bilo v TVU 2012 za prebivalce relativno »dobro poskrbljeno«, saj je bila ponudba dejavnosti največja glede na število prebivalcev, so: Koroška (131), Notranjsko-kraška regija (163), Pomurska (165), Savinjska regija (217), Obalno-kraška regija (238). V vseh teh regijah je ta kazalnik namreč nižji od povprečne vrednosti v Sloveniji. 2.5.2 Dogodki TVU 2012 po občinah Koordinatorji, podizvajalci in izvajalci so načrtovane dejavnosti izvedli v 158 slovenskih občinah. Največ dogodkov (vključeni niso spletne strani in odprti telefoni) je bilo po podatkih iz prispelih prijav in anket izvedenih v Ljubljani (762). Sledijo Maribor (516), Celje (421), Murska Sobota (268), Novo mesto (242), Koper (208), Ruše (203), Slovenska Bistrica (201) in drugi kraji po Sloveniji, kjer so izvedli po manj kot 200 dogodkov. V 53 slovenskih občinah v okviru TVU 2012 ni bil izveden noben dogodek. Ob prijavi so izvajalci prireditve umestili v enega izmed štirih tipov prireditev, in sicer: informiranje in svetovanje, predstavitev, sodelovanje in spremljajoče dejavnosti. Teh je bilo skupaj 7.467 (95 %). Ljudem so bile na voljo še spletne strani (246 oz. 3 %) ter telefonske številke odprtih telefonov (139 oz. 2 %). Med dogodki je bilo največ predstavitvenih dejavnosti (3.618 oz. 46 %), v katere uvrščamo dneve odprtih vrat, razstave, predavanja, predstavitve različnih izobraževalnih programov in podobno. Sledijo tisti dogodki, ki so omogočili aktivno udeležbo obiskovalcev (1.962 oz. 25 %), med katere sodijo učne in kreativne delavnice, likovne delavnice, jezikovne klepetalnice v tujem jeziku, razni seminarji, okrogle mize in drugi. Spremljajočih dejavnosti je bilo 1.241 oz. 16 %; sem uvrščamo prireditve, ki dajejo Tednu praznični navdih - razna odprtja, srečanja, ekskurzije, sprejemi, odprtja razstav, degustacije, športne in kulturne prireditve in druge. Najmanj pa je bilo dogodkov, namenjenih izključno informiranju in svetovanju (1.031 oz. 13 %); mednje uvrščamo odprte telefone, svetovalne kotičke na internetu, stojnice z informativnim gradivom in podobne dogodke. Lani je bilo takih dogodkov 8 %. Graf 6: Vrsta dogodkov v TVU 2012 V TVU 2012 so ljudje lahko obiskali prireditve z raznolikimi vsebinami. Največ jih je bilo s področja umetnosti in kulture (4.108 dogodkov), med njimi je bilo največ razstav in gledaliških predstav. Veliko je bilo tudi izobraževalnih prireditev (2.696 dogodkov), na katerih so prevladovale informativno-svetovalne vsebine. Vsebine prireditev so se nanašale še na področja športa (planinarjenje, pohodi, izleti), osebnostne rasti (osebnostni razvoj), dela in zaposlovanja (predvsem izobraževalni programi za brezposelne), zdravstva in sociale (predvsem področje preventivne dejavnosti, prehrana), kmetijstva in živinoreje (okoljevarstvo, naravovarstvo in ekologija), turizma in storitev (turistične predstavitve in prireditve), tehnike in znanosti (računalništvo in nove tehnologije) ter podjetništva in ekonomije (podjetništvo in obrt), ki jih je bilo najmanj. Ključni cilj Tedna je spodbuditi čim večjo udeležbo v vseh oblikah učenja, zato je pomembno, da izvajalci prireditve namenjajo različnim ciljnim skupinam. V TVU 2012 je bilo največ dogodkov namenjenih odraslim (4.321). Izvajalci so prijavili tudi številne prireditve, ki so bile namenjene vsem ali izključno določenim ciljnim skupinam - starejšim, mlajšim, ljudem iz mest in s podeželja, invalidom, dijakom in študentom, predšolskim otrokom in osnovnošolcem (torej vsem generacijam), prebivalcem krajev in naselij, prebivalcem s podeželja, brezposelnim, strokovnjakom, staršem, podjetnikom, manjšinam ali drugim. Izvajalci so lahko prijavili prireditve, ki so bile namenjene več ciljnim skupinam hkrati. Nekatere prireditve pa so bile namenjene izključno določenim skupinam ljudi, npr. prebivalcem doma za ostarele, staršem določene šole. 2.5.3 Tematska opredelitev dogodkov TVU 2012 Krovna tema TVU 2012 se je že tradicionalno navezovala na vsebine Evropskega leta, tokrat posvečenega aktivnemu staranju in medgeneracijski solidarnosti. Prirediteljem smo priporočili, da organizirajo prireditve, namenjene ozaveščanju in informiranju čim širšega kroga prebivalstva o vlogi vseživljenjskega učenja pri tem, da starajoča se generacija čim dlje časa ostane delovno aktivna in predaja izkušnje, ostane družbeno aktivna in sodeluje z drugimi generacijami ter živi karseda zdravo in zadovoljno življenje. Tovrstnih je bilo slabih 17 % oziroma okrog 1.310 dogodkov. V okviru Mednarodnega leta zadrug so prireditelji promovirali zadruge in zadružništvo ter osveščali javnost o prispevku zadrug h gospodarskemu in socialnemu razvoju. Mreža prirediteljev TVU 2012 je tej temi posvetila 19 dogodkov. To leto je bilo hkrati tudi Mednarodno leto trajnostne energije za vse. OZN je želela s to pobudo opozoriti na zagotavljanje trajnostne energije, ki bo dostopna, čistejša in učinkovitejša. Prireditelji TVU so tej temi namenili dobrih 4 % oz. 323 dogodkov. V letošnjem letu smo v TVU 2012 na podlagi predlogov mreže koordinatorjev in izvajalcev opredelili še tri dodatne teme, ki za izvajalce niso bile obvezujoče, lahko pa so veljale kot pomoč pri snovanju vsebin dogodkov: - Branje, učenje in sodobni načini komuniciranja, dogodki so bili namenjeni spodbujanju ljubezni do branja in literarnega ustvarjanja, spoznavanju literarnih ustvarjalcev različnih narodnosti in širjenju bralne kulture. K sodelovanju so bili še posebej vabljeni študijski in bralni krožki, knjižnice, šole in drug i prireditelji. Takih dogodkov je bilo v celotnem terminu TVU 2012 blizu 1.020 ali 13 %. - Ohranimo kulturno in naravno dediščino, dogodki, povezani s to temo, so bili usmerjeni v informiranje, ohranjanje stika z dediščino, ozaveščanje o pomembnosti in vrednotah posebnosti pokrajine, zgodovine, kulture in tradicije lokalnega okolja in o pomenu varovanja dediščine ter v krepitev lokalne identitete. Dogodkov, ki so se dotikali vsebin ohranjanja kulturne in naravne dediščine, je bilo 688 oziroma 9 %. - Zaposlovanje in podjetništvo: tema je bila izbrana glede na trenutne razmere na trgu dela. V današnjem času namreč varne službe ne obstajajo več, tudi kariernih priložnosti in možnosti za zaposlitev je vse manj, zato vse več ljudi razmišlja o podjetništvu. Dogodkov na temo zaposlovanja in podjetništva je bilo izpeljanih okoli 280 oziroma blizu 4 %. Več o tematski usmerjenosti TVU objavljamo na strani http://tvu.acs.si/tematska usmerjenost/. 2.6 Obiskanost dogodkov TVU 2012 Koordinatorji in drugi izvajalci so v anketah sporočili tudi število obiskovalcev njihovih dejavnosti. Teh je bilo več kot 153.000 (glej Graf 7), kar predstavlja 7,5 % slovenskega prebivalstva5. Pri tem je potrebno poudariti, da je ta kazalnik odvisen od deleža povratne informacije, ki je v TVU 2012 znašala dobrih 90 %, in od natančnosti podatka o številu obiskovalcev. Tega podatka namreč veliko izvajalcev ni vpisalo, ali pa opozarjajo, da je število samo približno - predvsem pri tistih dogodkih, ki so bili bolj množično obiskani. Z gotovostjo lahko trdimo, da je bilo število obiskovalcev v resnici veliko večje. Pozabiti ne smemo tudi na domet medijskih dogodkov, ki so nagovorili dodaten del slovenske javnosti, in na številne promocijske akcije, kot so predvajanja: • DVD-ja Dobitniki priznanj ACS za promocijo učenja in znanja 2011 na lokalnih televizijskih postajah ter • video-publikacije V tretjem gre rado - Učenje in ustvarjalnost v tretjem življenjskem obdobju (Zgledi vlečejo 9), ki je nastala v koprodukciji z RTV Slovenija. _153.476 160.000 140.000 120.000 š 100.000 o | 30.000 Id O 0 S 1200 i" 1000 y> 1 800 600 400 200 0 1996 1997 1998 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010 2011 2012 Leto Graf 8: Število medijskih prispevkov TVU po letih 18 2.8 Promocijsko in informativno gradivo TVU 2012 Na ACS smo tudi letos pripravili skupno promocijsko in informativno gradivo TVU 2012, ki je med drugim obsegalo različne postavitve logotipa in plakata TVU, papirno kocko, zloženko, balone, spletne pasice različnih oblik pa tudi spletno stran in spletni koledar TVU ter DVD s predstavitvijo dobitnikov priznanj ACS 2011, ki je dostopen tudi na spletni strani ACS (prenos podatkov). Javnosti je na voljo tudi video-publikacija V tretjem gre rado - Učenje in ustvarjalnost v tretjem življenjskem obdobju, ki smo jo v koprodukciji z RTV Slovenija izdali jeseni 2011 v okviru hčerinskega projekta TVU Zgledi vlečejo, premierno pa predvajali na nacionalni televiziji maja letos. Skupna ocena promocijskega gradiva za TVU 2012 je 4,32 (na lestvici od 1 do 5, kjer ocena 5 Tudi letos smo pripravili dve različici plakata TVU - polnega in praznega. Grafična izpeljava obeh je enaka, razlikujeta se po intenzivnosti barv, saj svetlejši plakat omogoča izvajalcem dopisovanje oziroma dotisk podatkov o lastnih prireditvah. Ti dve vrsti plakatov izdajamo že vrsto let, veliko povpraševanje po svetlejšem plakatu nam dokazuje, da si izvajalci želijo čim več gradiva, ki ga lahko prilagodijo svojim potrebam, hkrati pa ostaja skupni zaščitni znak TVU jasno prepoznaven. Po podatkih iz anket so izvajalci plakat TVU ocenili s povprečno oceno 4,46 (na lestvici od 1 do 5, kjer ocena 5 pomeni najvišjo oceno). Spletna stran TVU (http://tvu.acs.si - slovenska verzija oziroma http://llw.acs.si - angleška verzija) spremlja projekt TVU vse leto, saj so poleg stalnih predstavitev in poročil iz prejšnjih let na njej objavljene tudi informacije o aktualnih dogodkih v projektu TVU. V okviru spletnih strani TVU smo omogočili internetno prijavo dejavnosti TVU, ki smo jo prvič ponudili izvajalcem v letu 2001 in ki jo uporablja vedno več izvajalcev. Zadnja leta je prek spleta omogočeno tudi anketiranje. Spletna stran TVU si je po mnenju anketirancev prislužila oceno 4,48 (na lestvici od 1 do 5, ocena 5 pomeni najvišjo oceno). Spletni koledar prireditev TVU 2012 (http://tvu.acs.si/koledar) je neločljiv sestavni del spletne strani TVU (menijska opcija Prireditve, podopcija Koledar prireditev TVU). Poskusno smo ga pripravili že leta 2000, v letu 2001 pa je zaživel v zdajšnji grafični podobi, ki jo stalno nadgrajujemo. Spletni koledar si je po mnenju anketirancev prislužil oceno 4,56 (na lestvici od 1 do 5, na kateri 5 pomeni najvišjo oceno). Za letošnji TVU smo izdelali tudi papirno kocko. Izvajalci so kocko ocenili z oceno 4,31 (na lestvici od 1 do 5, na kateri 5 pomeni najvišjo oceno). Zanimanje zanjo je vsako leto veliko, žal pa ni mogoče zadovoljiti vseh želja izvajalcev. Natisnili smo tudi zloženko, kjer so predstavljeni kazalniki uspešnosti od leta 1996 dalje, mednarodni projekti, v katere se uspešno vključuje slovenski TVU, ter druge pomembne informacije o Tednu. Zloženko so izvajalci ocenili z oceno 4,15 (na lestvici od 1 do 5, na kateri 5 pomeni najvišjo oceno), najslabše od vsega razpoložljivega gradiva. Baloni TVU različnih barv in z logotipom TVU so si po mnenju izvajalcev TVU prislužili oceno 4,20 (na lestvici od 1 do 5, na kateri 5 pomeni najvišjo oceno). Največje povpraševanje zanje je pri izvajalcih, ki sodelujejo z otroki, pa tudi drugi si želijo, da bi jih bilo na voljo več. pomeni najvišjo oceno). Izvajalci so ocenjevali tudi promocijsko gradivo DVD Dobitniki priznanj ACS 2011 ter DVD Zgledi vlečejo 9: V tretjem gre rado - Učenje in ustvarjalnost v tretjem življenjskem obdobju. Ocenili so ju z oceno 4,20 oziroma 4,21 (na lestvici od 1 do 5, na kateri 5 pomeni najvišjo oceno). Pri tem je pomembno poudariti, da DVD-ja niso prejeli vsi izvajalci. Nekateri so ju zaradi tega ocenili z negativno oceno, kar je bilo razvidno iz odgovorov v nadaljevanju ankete. Vsebino prvega DVD-ja si je možno prenesti s spletne strani http://tvu.acs.si/dvd/. Večina v anketah podanih mnenj izvajalcev o skupnem promocijskem gradivu TVU je pozitivnih. Predvsem koordinatorji si želijo, da bi gradiva dobili v večjih nakladah. V letu 2012 je bilo število koordinatorjev rekordno visoko in je posledično primanjkovalo gradiva za tiste, ki so ga prevzeli med zadnjimi oz. so povečali svoje naročilo. Izražena so bila mnenja, da naj gradivo ostane tako, kot je, saj se tako gradi prepoznavnost projekta. Izvajalci so podali različne uporabne predloge za promocijsko gradivo v prihodnje: npr. zastave za najbolj odmevne prireditve po regijah; uporabno zloženko v pdf obliki, ki jo lahko koordinatorji dopolnijo s svojimi prireditvami; kape s ščitnikom; predlagajo ponovni natis razglednic TVU ter predstavitveni spot. Predlagajo tudi pisala, majice, rokovnike, obeske za ključe v obliki trakov, vizitke, knjižne kazalke in podobno. Skupno promocijsko in informacijsko gradivo so izvajalci uporabili za promoviranje TVU 2012 in svojih dejavnosti, ki so jih izvedli v času festivala učenja. Nekateri so (v sodelovanju s koordinatorji) pripravili svoje promocijsko gradivo in ga dopolnili z logotipom projekta. Pri izdelavi le-tega prireditelji vedno znova pokažejo veliko domiselnosti pri pripravi lastnih plakatov in letakov, brošur, zgibank, privlačnih vabil k sodelovanju in vabil na ogled prireditev, lastnih koledarjev in programov prireditev, časopisov, glasil, obvestil predstavnikom sredstev javnega obveščanja in strokovnih gradiv. Mnogi svoje spletne strani »obarvajo« s TVU, tako po vizualni plati z objavo logotipa oz. pasice TVU, kot tudi po vsebini - objavijo lokalne koledarje prireditev, programe dejavnosti TVU in podobno. Na ACS ugotavljamo, da predvsem koordinatorji svoje dogodke v vse večji meri promovirajo prek svojih spletnih strani, v lokalnih časopisih ipd. 2.9 Mnenje o vlogi ACS v TVU 2012 Andragoški center Slovenije svojo vlogo nacionalnega koordinatorja opravlja od samih začetkov projekta TVU. S svojo dejavnostjo pokriva nacionalno koordinacijo TVU, ki zajema konceptualno-razvojne naloge, sodelovanje z izvajalci in koordinatorji TVU, nacionalno promocijo TVU in mednarodno sodelovanje (glej Preglednico 1), ter organizacijo prireditev TVU na nacionalni ravni, kamor sodijo dejavnosti za podelitev priznanj ACS za promocijo učenja in znanja, nacionalno odprtje TVU in andragoški kolokvij (glej Preglednico 2). Izvajalci in koordinatorji vlogo ACS v povprečju ocenjujejo s 4,07 (na lestvici od 1 do 5, na kateri 5 pomeni najboljšo oceno). Po njihovem mnenju mora ACS predvsem pravočasno opredeliti projekt, dati jasna in natančna navodila, napotke in spodbude (tako meni 80 % izvajalcev, ki so odgovorili na vprašanje, pri katerem je bilo mogoče izbrati več odgovorov). Drugi največji pomen pripisujejo medijski promociji in oglaševanju na državni ravni (meni 63 % anketirancev). Naslednji sta skrb za nadaljnji razvoj projekta, novih zamisli in širitve ter skrb za pripravo promocijskega gradiva (meni 59 % anketirancev). 57 % anketiranih meni, da mora ACS skrbeti za izpeljavo sofinanciranja TVU na razpisu Ministrstva za izobraževanje, znanost, kulturo in šport. Pomembno se jim zdi tudi usklajevanje in konkretno svetovanje izvajalcem in koordinatorjem TVU (52 %), priprava navodil glede tematske obarvanosti TVU (45 %) in pomoč pri iskanju možnosti sofinanciranja TVU iz drugih virov (42 %). Manj kot 40 % anketirancev si želi pomoči pri vzpostavljanju stikov z mediji ter pripravi strokovnih gradiv za utemeljevanje kulture vseživljenjskega učenja. ACS naj bi obiskoval prireditve na krajevni ravni ter organiziral sestanke mreže TVU. 2.10 Cilji izvajalcev TVU 2012 Izvajalce smo med drugim povprašali, kaj so z vključitvijo v projekt TVU želeli doseči in v kolikšni meri so po njihovem mnenju zastavljene cilje dosegli. Označili so lahko več ciljev, te pa so razvrstili od 1 do 5, pri čemer ocena 5 pomeni najvišjo stopnjo doseganja cilja. V TVU 2012 so izvajalci kot najpomembnejši cilj na prvo mesto postavili promocijo svoje ustanove ter svojih programov/dejavnosti (85 % vseh, ki so odgovorili na to vprašanje). Sledijo cilji: spodbuditi radovednost in pozitiven odnos do učenje (75 %), seznanitev najširše javnosti z zamislijo o vseživljenjskem učenju (75 %), seznanitev z možnostmi za učenje (61 %). Nekaterim izvajalcem (59 %) se zdi pomembno tudi spodbuditi enakovredno obravnavo formalnega, neformalnega in izkustvenega učenja, kar se odraža predvsem v organizaciji najrazličnejših dejavnosti (od predstavitev poklicev in šolskih programov, do kreativnih delavnic, raznih predavanj, kolesarjenja in drugih oblik druženja). 51 % anketiranih meni, da je pomembno vzpostaviti in gojiti stike s potencialnimi učenci, kar lahko dosežejo predvsem z dobro izvedbo prireditev in promocijo (pred in po izpeljanem Tednu). Temu sledi nudenje svetovanja o izobraževanju in učenju. 31 % jih je v okviru TVU 2012 želelo počastiti učne uspehe učečih se odraslih, nekateri pa so želeli konkurenčnost med izvajalci (izobraževanja) nadomestiti s sodelovanjem (25 %). Kako uspešni so bili pri doseganju zastavljenih ciljev, je razvidno iz spodnje preglednice (glej Preglednica 9). Naj še poudarimo, da je bila povprečna ocena uresničitve zastavljenih ciljev 3,77. Cilji TVU, ki so jih želeli doseči izvajalci in koordinatorji Delež6 (%) Povprečna ocena uresničitve cilja promovirati svojo ustanovo ter svoje programe/dejavnosti 85 4,12 spodbuditi radovednost in pozitiven odnos do učenja 75 3,02 seznaniti najširšo javnost z zamislijo o vseživljenjskem učenju 75 3,94 seznaniti z možnostmi za učenje 61 3,86 spodbuditi enakovredno obravnavo formalnega, neformalnega, izkustvenega učenja 59 3,96 vzpostaviti in gojiti stike s potencialnimi učenci 51 3,81 nuditi svetovanje o izobraževanju/učenju 43 3,89 6 Delež izvajalcev, ki so odgovorili na to vprašanje in izbrali posamezen cilj. počastiti učne uspehe 31 3,79 nadomestiti konkurenčnost med izvajalci (izobraževanja) s sodelovanjem 25 3,35 drugo 8 - Preglednica 9: Cilji TVU 2012 z vidika izvajalcev in koordinatorjev ter stopnja njihove uresničitve 2.11 Učinki TVU 2012 Tako kot cilji so tudi učinki TVU zelo različni. V anketi smo izvajalce povprašali o tem, kaj je zanje osebno, za njihovo ustanovo in za skupnost (občino, mesto, kraj) najpomembnejši učinek TVU. Odgovori so si bili med seboj zelo podobni, po drugi strani pa tudi zelo različni. Naj navedemo nekatere izmed njih: • učinek TVU za anketiranca osebno, kot posameznika: aktivno sodelovanje med izvajalci in udeleženci, prebivalci ter različnimi akterji, brezplačne delavnice, ki bi bile sicer plačljive, druženje vseh generacij, informiranje, spodbujanje k vseživljenjskemu učenju in razvoj pozitivnega odnosa do učenja, ugotavljanje potreb ciljnih populacij, navezovanje novih stikov in ohranjanje vzpostavljenih stikov, spoznavanje novih možnosti učenja, pridobivanje novih izkušenj, osebnostna rast, popestritev dela, promocija lastnega dela, ustanove, VŽU, prostovoljnega dela, širjenje obzorij, zadovoljstvo in drugi. • učinek TVU za ustanovo: predvsem promocija ustanove, storitev, brezplačno svetovanje, informiranje, dostopnost, druženje in medgeneracijsko sodelovanje, predstavitev doseženih rezultatov in dela, spodbujanje neformalnega učenja in širjenje znanja, osebnostna rast, navezovanje stikov, sodelovanje različnih institucij, skrb za vse generacije, možnost širjenja v drugih smereh, seznanitev z možnostmi učenja, spodbujanje enakovredne obravnave učenja, širjenje pozitivnega odnosa, vključevanje v okolico, zadovoljstvo; • učinek TVU za skupnost (občino, mesto, kraj): aktivno sodelovanje vseh starostnih skupin, bogatenje dogajanja, predstavitev ustanove, bolj izobraženi občani, brezplačnost prireditev, ohranjanje kulturne dediščine, dodatna izobraževalna ponudba in svetovanje, dvigovanje zavedanja o pomenu vseživljenjskega učenja, druženje, vzpostavljanje stikov, medgeneracijsko sodelovanje, enakopravnost, informiranje, izobraževanje, solidarnost, medkulturni dialog, povezovanje različnih izvajalcev, sodelovanje med podjetji in ustanovami, spoznavanje različnih vrst in načinov izobraževanja, organizacija prireditev, ozaveščanje o možnostih v regiji, partnersko sodelovanje in povezovanje, popestritev turistične ponudbe, pregled formalnih in neformalnih znanj, promocija učenja, dela, ustanov in podjetij, socialni razvoj krajanov, večja prepoznavnost, zadovoljstvo občanov, zmanjševanje predsodkov do ustanov, živahno kulturno življenje. 2.12 Sodelovanje v TVU 2012 Koordinatorje in druge izvajalce smo ob koncu ankete povprašali o tem, ali bodo naslednje leto spet sodelovali v TVU. 97 % anketiranih, ki so odgovorili na to vprašanje, namerava sodelovati v TVU 2013. V tem vidijo odlično priložnost za promocijo lastne dejavnosti in naložbo v njihovo večjo prepoznavnost v lokalnem in širšem okolju, posledično pa to pomeni tudi večjo udeležbo oz. vpis prebivalcev v njihove dejavnosti in programe. Na vprašanje, ali bodo pri pripravi prireditev v naslednjem TVU kaj spremenili, so bili odgovori zelo različni. Nekateri so bili nad izvedbo in organizacijo dejavnosti v okviru Tedna 2012 zelo navdušeni in zadovoljni, zato ne razmišljajo o spremembah in bodo z delom samo še nadaljevali. Nekateri se bodo lotili le manjših sprememb - npr. druga lokacija prireditve, način in čas izvedbe, vključitev več udeležencev. Številni menijo, da bodo v prihodnjem letu izboljšali informiranost javnosti ter poskrbeli za boljšo promocijo svojih prireditev. V organizacijo in izvedbo dogodkov bodo vključili več lokalnega prebivalstva. Na to se bodo tudi bolje pripravili. Prav tako bodo prej pristopili k organizaciji in pripravi prireditev. Morebitne udeležence bodo o dogodkih obveščali prej. Dogodki bodo bolj umeščeni v dogajanje v kraju, dostopni bodo širši javnosti. Izvedli bodo več prireditev, nekateri pa manj, vendar bodo popestrili njihovo vsebino. Nekateri podizvajalci so poročali, da bodo v prihodnje v TVU še naprej sodelovali kot samostojni izvajalec, saj so bili tako bolj uspešni. Poskušali bodo najti več virov financiranja dogodkov. Aktivnosti bodo poskušali v večji meri prilagoditi potrebam prebivalstva. Na dogodke bodo vabili prek radia, televizije, objav v tiskanih medijih, spletnih strani, s tiskovinami, izobešenimi na oglasnih deskah ipd. 2.13 Mnenja in pobude V anketah so izvajalci izrazili različne pobude, zamisli oz. predloge za naslednji TVU. Želijo si več delavnic medgeneracijskega povezovanja, vključevanja različnih ciljnih skupin - zlasti brezposelnih in mladih - ter približanja tVu ljudem v lokalnih okoljih. Poudarili so pomen boljše finančne podpore TVU. Izvajalci so se najbolj razpisali glede promocije in medijske prepoznavnosti TVU oziroma posameznih prireditev. Predlagajo dogovor s televizijskimi hišami, ki bi vsak dan v uradnem terminu TVU predvajale reportažo s kakšnega dogodka. Promocija na nacionalnem nivoju bi morala biti po njihovem mnenju bolj odmevna - govor ministra, javni spoti ipd. Po vsebini si nekateri želijo več različnih tem (ravnanje z naravnimi viri, tema Evropskega leta 2013), ki naj bodo konkretne in razumljive tudi otrokom. Ker je pomladni čas zelo zasičen z različnimi dogodki, si nekateri želijo, da bi se priprave na TVU pričele prej (vsaj pol leta). Nekateri bi raje videli, da bi bil TVU izpeljan že v spomladanskih ali zimskih mesecih, drugi pa so razmišljali o celoletnih dejavnostih TVU. Idej in zamisli je veliko in hvaležni smo izvajalcem za prav vsako izmed njih - tudi za tiste, ki nam jih bodo izvajalci sporočili naknadno po e-pošti, kot so nekateri napovedali. Zadevajo tako delovno skupino na ACS kot tudi druge izvajalce v TVU. Predloge bomo vsekakor preučili jih poskušali v čim večji meri uresničiti. 3. PRIZNANJA ACS TER PROMOCIJSKA KAMPANJA ZGLEDI VLEČEJO 3.1 Priznanja ACS za promocijo učenja in znanja Leta 1997 smo začeli v okviru TVU podeljevati priznanja ACS za izjemne učne in strokovne dosežke pri učenju odraslih. Njihov namen je postaviti za zgled posameznike, skupine in organizacije, ki veliko vlagajo v učenje in izobraževanje ter zato tudi dosegajo izjemne osebne, strokovne in druge uspehe. V letu 2009 smo institut priznanj ACS prenovili in sprejeli prenovljen Pravilnik za priznanja ACS za promocijo učenja in znanja. Jeseni 2011 smo v okviru TVU 2011 izpeljali razpis in izbrali 9 dobitnikov priznanj ACS za promocijo učenja in znanja, ki so jim bila priznanja podeljena na slovesnem odprtju TVU 2012. Ti dobitniki so: Maryan Antich iz Radovljice - migrant, ki se je znašel na gradbišču, nato pa ob pomoči svetovalk iz Kranja, Jesenic in Radovljice izkoristil vse razpoložljive dejavnosti - opravil NPK in nadaljeval z delom v gostinstvu ter se udeležil številnih neformalnih izobraževanj. Danes svoje znanje prenaša na druge. Marija Metlika iz Ljubljane, se je na študij umetnostne zgodovine vpisala takoj po upokojitvi in ga zaključila z odliko. Svojo nepopustljivost in zavzetost za dosego ciljev potrjuje s hojo - prehodila je več tisoč kilometrov po Sloveniji in tujini, predvsem na Camino de Santiago. Jože Pirh iz Novega mesta, ki ima cerebralno paralizo in spastiko, se je naučil skrbeti sam zase. Pridobil je izpit za avto, naslednji korak pa je pridobitev NPK-ja Izdelovalec/oblikovalec spletnih strani. Kot veliki ljubitelj formule ena si predvsem želi biti neodvisen in živeti v lastnem stanovanju. Roman Pogorelec iz Nove Gorice je s prekvalifikacijo pridobil potrebna znanja za opravljanje poklica parketar. Danes je aktiven v območni obrtni zbornici in kot uspešen podjetnik usposablja mlade, da bi prispeval k ohranjanju obrtništva in mojstrstva, ki ga sam zelo ceni. Mirica Vasle iz Zabukovice je s pomočjo svetovalk v svetovalnem središču spoznala moč v sebi in stopila na pot spreminjanja - kot nezaposljiva mlada oseba je s prekvalifikacijo postala študentka ob delu. Z učenjem jezikov in računalništva je pridobila številne prijatelje, z vozniškim izpitom pa večjo samostojnost. Skupina PoMoč - brezplačne pomoči in podpore za prebivalce Pomurske regije - skupino sestavlja preko trideset organizacij, ki ponujajo različne brezplačne pomoči uporabnikom. Združili so svoje strokovno znanje in produkte, uporabnikom prihranili tekanje od vrat do vrat in jim s tem omogočili, da si najprej pomagajo brez denarnice in se s svetovalnega pogovora odpravijo z več moči. IMPOL 2000 družba za upravljanje d. d. - skupino Impol sestavlja več povezanih in pridruženih družb. Stalno dvigujejo izobrazbeno raven zaposlenih v sklopu lastnega izobraževalnega centra. Tesno sodelujejo z Zavodom za zaposlovanje, ki prednostno zaposluje iz vrst brezposelnih, poleg tega jih vključuje v svoje delavnice iskanja zaposlitve. Sodelujejo tudi s šolami in fakultetami. Ljudska univerza Ajdovščina ima dobro usklajen tim, ki ponuja različne programe izobraževanja odraslih za širok spekter ciljnih skupin. Zna se približati svojim udeležencem in prav na tem temelji dobro sodelovanje z lokalnimi skupnostmi. S svojim delom tako prinašajo izobraževanje in kulturo učenja v razpršene zaselke Vipavske doline. - Občina Razkrižje je ena manjših občin v Sloveniji, velika pa je glede na število projektov, ki jih izvaja in glede na število udeležencev, ki v teh projektih sodelujejo. V skrbi za naravno in kulturno dediščino se občanke in občani povezujejo in sodelujejo v projektih, ki so zanimivi turistom. Jeseni 2012, v okviru TVU 2012, smo izpeljali razpisni postopek za priznanja ACS za leto 2012 in izmed 14 popolnih predlogov izbrali 5 novih dobitnikov priznanj. Spoznali in počastili jih bomo na nacionalnem odprtju TVU 2013. V zakladnici zglednih posameznikov, skupin in ustanov v obdobju 1997-2012 je tako 188 dobitnikov priznanj. Njihove predstavitve (od leta 2000 pripravljamo tudi video-portrete) imajo kot primeri dobre prakse izjemno animacijsko in motivacijsko moč; več na spletni strani http://tvu.acs.si/priznanja. Priznanja ACS za izjemne učne in strokovne dosežke pri učenju odraslih: Skupina 1 Skupina 2 Skupina 3 Skupaj 1997 2 4 9 15 1998 2 3 4 9 1999 3 3 5 11 2000 5 4 5 14 2001 5 4 5 14 2002 2 3 9 14 2003 4 1 8 13 2004 2 3 5 10 2005 2 3 8 13 2006 3 1 9 13 2007 5 2 8 15 2008 4 3 8 15 Skupaj 39 34 83 156 Legenda: Skupina 1: Priznanje posameznikom za izjemne učne dosežke Skupina 2: Priznanje skupinam za izjemne učne dosežke Skupina 3: Priznanje za strokovne in promocijske dosežke Preglednica 10a: Število priznanj za leta 1997-2008 po letih in kategorijah Priznanja ACS za promocijo učenja in znanja: Skupina 1 Skupina 2 Skupina 3 Skupaj 2009 4 3 1 8 2010 7 0 3 10 2011 5 1 3 9 2012 2 2 1 5 Skupaj 57 40 91 188 Legenda: Skupina 1: Priznanje posameznikom Skupina 2: Priznanje skupinam Skupina 3: Priznanje ustanovam, podjetjem in lokalnim skupnostim Preglednica 10b: Število priznanj za leta 2009-2012 po letih in kategorijah V TVU 2012 smo promovirali tudi življenjske zgodbe dobitnikov priznanj iz preteklih let, še zlasti tiste, ki so uspešni primeri udejanjanja vseživljenjskega učenja in dejavnega staranja. Njihove portrete smo zbrali in objavili na spletni strani tVu, posvečeni Evropskemu letu aktivnega staranja in medgeneracijske solidarnosti (glej http://tvu.acs.si/tema/2012/el2012/index.php?nid=826&id=302 oziroma neposredno http://tvu.acs.si/datoteke/Predstavitev/Seznam%20DVDjev ACS EL2012.pdf). 3.2 Promocijska kampanja Zgledi vlečejo Hčerinski projekt Tedna vseživljenjskega učenja je od leta 2007 naprej promocijska kampanja Zgledi vlečejo (ZV). Življenjske zgodbe, ubrane na isto temo (z vseživljenjskim učenjem do enakih možnosti za vse, medkulturni dialog, učenje za vsa obdobja kariere, vseživljenjsko učenje za dejavno staranje in podobne) smo povezali in nadgradili z namenom, da spodbudimo izbrane ciljne skupine k vključevanju v izobraževanje in učenje. Sestavni del tega procesa je tudi animacija zasebnih in regionalnih TV-postaj, izobraževalcev odraslih, izvajalcev TVU in prek njih najširše ter ožjih ciljnih javnosti za uporabo teh multimedijskih kompletov, ki so na voljo brezplačno na Andragoškem centru Slovenije. V letu 2012 smo izpeljali in ovrednotili tri izvedbe razširjenega izobraževalnega programa Uporaba multimedijev v izobraževanju, namenjenega zahtevnejšim uporabnikom. Usposabljanja so bila izvedena 5. decembra 2011 in 24. januarja 2012 (14 udeležencev), 10. in 23. marca 2012 (17 udeležencev, članov skupnosti Stare slike iz Cerknice) ter 27. marca in 7. junija (38 udeležencev, koordinatorjev in izvajalcev TVU). V obeh razširjenih izvedbah, ki so bile v celoti izpeljane v letu 2012, smo usposobili 55 udeležencev, njihovi multimedijski izdelki so objavljeni na spletni strani TVU in na Facebook strani TVU, s čemer smo okrepili promocijo festivala učenja. Vzpostavili smo spletni portal Zgledi vlečejo, in sicer je bila opredeljena struktura portala, ki poleg produkcije ACS (tiskane in video publikacije) ponuja tudi teoretska in praktična navodila za uporabo multimedijev v izobraževanju ter izbrane izdelke udeležencev izobraževalnega programa Uporaba multimedijev v izobraževanju. Na portalu so izpostavljene tudi uporabne vsebine s spleta (spletne strani, aplikacije, video gradiva), ki so lahko koristne izobraževalcem na splošno, predvsem pa izobraževalcem odraslih. Več na strani http://mm.acs.si/zv. Multimedijsko publikacijo V tretjem gre rado -Učenje in ustvarjalnost v tretjem življenjskem obdobju (ZV 9), zasnovano na pobudo MDDSZ v skladu s cilji Strategije aktivnega staranja ter leta 2011 izdano v koprodukciji z RTV Slovenija, smo v Evropskem letu aktivnega staranja in medgeneracijske solidarnosti intenzivno promovirali ter diseminirali doma in v tujini. Pri tem smo uporabljali tudi plakate dvanajstih dobitnikov priznanj ACS za promocijo učenja in znanja iz preteklih let (devet posameznikov in tri skupine), katerih sporočila so prav tako uglašena z EL 2012. ZV 9, druge video-publikacije iz zbirke Zgledi vlečejo ter omenjene plakate smo predstavljali na strokovnih in drugih srečanjih doma in v tujini, med drugim v Državnem zboru na otvoritvenem dogodku EL 2012, februarja v Ljubljani, ter na Festivalu za tretje življenjsko obdobje, oktobra v Ljubljani. Nekatere izdelke, pripravljene v okviru kampanje Zgledi vlečejo (in projekta TVU) smo prijavili na evropski razpis za nagrade EL 2012. Pripravili smo izhodišča za novo multimedijsko publikacijo Zgledi vlečejo 10, ki bo zadevala skupnostno učenje ter vpliv učenja in izobraževanja na razvoj lokalnega okolja. Več informacij o promocijski kampanji Zgledi vlečejo, ki je projekt zase, a se tesno povezuje s Tednom vseživljenjskega učenja, je objavljenih na spletni strani http://tvu.acs.si/zgledi vlecejo. 4. TVU 2012 SMO SLOVESNO ODPRLI V MURSKI SOBOTI II LU m< ZAVOD ZA PERMANENTNO IZGESIWE'MNJE Odprtje sedemnajstega TVU, še prej pa novinarska konferenca ob njegovem odprtju, sta potekala 11. maja 2012 v Gledališču Park v Murski Soboti. Dogodka sta s skupnimi močmi organizirala ACS in Ljudska univerza Murska Sobota, dolgoletni uspešni območni koordinator TVU v Pomurju. Okrog 300 obiskovalcev odprtja sta nagovorila gostitelja - predstavnik Občine Murska Sobota, Štefan Cigan, ter mag. Andrej Sotošek, direktor Andragoškega centra. V nadaljevanju sta potrdila pomen festivala učenja in mu izrekla podporo Patricia Čular (državna sekretarka MDDSZ) ter dr. Jurij Šink (generalni direktor pristojnega direktorata na MIZKŠ). Nacionalno odprtje TVU 2012 je zaključila direktorica Ljudske univerze Murska Sobota, Alenka Kučan. V osrednjem delu prireditve so bili predstavljeni in počaščeni dobitniki priznanj ACS 2011. Dogajanje na prireditvi so popestrili povezovalec programa, Boštjan Rous, pevka Moira, Otroška folklorna skupina KUD Beltinci pod vodstvom mentorice Dragice Kolarič, Marko banda, Art Music Orchestra in skupina Piacolleky. O vzdušju na tem izjemnem dogodku, ki je vnovič potrdil pravilnost odločitve, da nacionalno odprtje TVU izpeljujemo na krajevni ravni (tako je vse od leta 2006), največ povedo fotografije, objavljene na spletnih straneh TVU http://tvu.acs.si/odprtje/2012/index.php?nid=703&id=331 5. ŠESTNAJSTI ANDRAGOŠKI KOLOKVIJ Osrednji strokovni dogodek v okviru Tedna vseživljenjskega učenja 2012, šestnajsti andragoški kolokvij, je ACS organiziral 22. maja 2012 v svojih prostorih. Srečanje predstavnikov politike, stroke in prakse izobraževanja odraslih z nazivom Izzivi izobraževanja odraslih v Sloveniji v luči prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih 2012-2014 je bilo namenjeno razmisleku o dosežkih in razvojnih izzivih v izobraževanju odraslih v Sloveniji glede na štiri prednostna področja Evropske unije: • izvajanje vseživljenjskega učenja in mobilnosti, • izboljšanje kakovosti in učinkovitosti izobraževanja in usposabljanja, • spodbujanje pravičnosti, socialne kohezije in aktivnega državljanstva s pomočjo 10 ter • spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti odraslih in njihovih učnih okolij. ■ Posebna pozornost je bila posvečena manj izobraženim ter njihovemu pridobivanju temeljnih spretnosti. Cilj kolokvija je bil v okviru teh široko zastavljenih prioritet opredeliti cilje in dejavnosti, ki so v tem obdobju pomembne za našo državo. V plenarnem delu so nastopili mag. Andrej Sotošek, ki je kolokvij moderiral, dr. Jurij Šink in Irena Kuntarič Hribar, ki sta predstavila poglede MIZKŠ oziroma MDDSZ na izobraževanje odraslih v obdobju 2012-2014, ter mag. Zvonka Pangerc Pahernik, ki je povzela prenovljeni Evropski program za učenje odraslih ter predstavila načrte za nacionalno koordinacijo njegovega uresničevanja. Razprave v delovnih skupinah so zadevale: • kakovostno infrastrukturno podporo učenju odraslih, • aktiviranje nedejavnih s študijskimi krožki, • nove pristope pri usklajevanju prakse in teorije na področju spodbujanja razvoja temeljnih zmožnosti ranljivih skupin ter • e-izobraževanje - odpiranje novih priložnosti v izobraževanju odraslih. Gradiva 16. andragoškega kolokvija so objavljena na spletni strani http://tvu.acs.si/ak/2012 oziroma neposredno na http://tvu.acs.si/ak/2012/index.php?nid=613&id=344. Letošnje mednarodno sodelovanje je potekalo na dveh področjih: • zaključili smo sodelovanje s partnerji iz šestih držav: Estonije, Francije, Irske, Madžarske, Nizozemske in Turčije v projektu Širimo semena učenja (akcija Grundtvig Učno partnerstvo, program Vseživljenjsko učenje); • prijavili smo projekt za uresničevanje prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih (EPUO) v obdobju 2012-2014 v Sloveniji in ga proti koncu leta začeli izvajati. 6.1 Projekt Širimo semena učenja Splošni namen projekta Širimo semena učenja (Sowing the Learning Seeds oziroma SLS) je bil prek dobro delujočih mrež in učinkovitih promocijskih kampanj oziroma festivalov učenja povečati udeležbo v izobraževanju odraslih. Srečanja strokovnjakov in učečih se so zato omogočala izmenjavo primerov dobrih praks, vzpostavitev in krepitev mrež ter izdatnejše vključevanje učečih se v promocijske, animacijske in zagovorniške dejavnosti. Načrtovalno srečanje je bilo izpeljano oktobra 2010 v francoskem mestu Reims, nadaljnji študijski obiski pa v letu 2011: - na Irskem: izpeljanih je bilo 8 mobilnosti; udeleženci so se udeležili odprtja in nekaterih dogodkov irskega Tedna učečih se odraslih ter delavnice na temo Vloga prostovoljnega dela pri organizaciji festivala učenja; - v Sloveniji: srečanja se je udeležilo 26 predstavnikov partnerskih držav; obiskali so Sektor za izobraževanje odraslih na Ministrstvu za šolstvo in šport, nacionalno odprtje TVU 2011 in nekatere 6. MEDNARODNO SODELOVANJE festivalske dogodke, na koncu pa so se udeležili še delavnice Večje vključevanje medijev v festival učenja ter uporaba novih medijev; v Estoniji: izpeljanih je bilo 9 mobilnosti; udeleženci so se udeležili odprtja in nekaterih dogodkov estonskega festivala učenja ter delavnice na temo Večje vključevanje učečih se v promocijo učenja. V letu 2012 smo se zbrali na zadnjih dveh projektnih srečanjih, in sicer - v Turčiji: izpeljanih je bilo 8 mobilnosti; udeleženci so obiskali nekatere izobraževalne ustanove v državi gostiteljici ter sodelovali v delavnici na temo Večje vključevanje različnih ciljnih skupin v izobraževanje odraslih; - na Nizozemskem: izpeljani sta bili 2 mobilnosti; udeleženci, med katerimi je bilo precej predstavnikov nizozemskih ustanov, so si izmenjali primere dobre prakse mreženja v izobraževanju odraslih. Partnerji smo se dogovorili tudi o izpeljavi sklepnih nalog projekta. V dvoletnem obdobju je ACS izpeljal 28 mobilnosti, načrtovanih jih je bilo le 24. Izvedli smo tudi zaključne dejavnosti, tj. pripravo končnih izdelkov ter poročila, vnos v bazo eSt ter izpolnili anketo nacionalne agencije. Projekt in njegove dosežke smo promovirali na projektni spletni strani, v glasilu e-Novičke ter na številnih srečanjih z domačimi in tujimi partnerji. Več informacij o projektu je na voljo na spletni strani TVU (http://tvu.acs.si/mednarodno/sls/) oziroma na spletni strani projekta SLS (http://pro.acs.si/sls/). 6.2 Projekt Uresničevanje prenovljenega EPUO 2012-2014 v Sloveniji , Novembra 2011 smo bili priča sprejetju Resolucije VSGZ | V11G PI IS KO Sveta Evropske unije o prenovljenem Evropskem v J J programu za učenje odraslih (EPUO), UCGPIIG zasnovanem v skladu z dvema krovnima strategijama, Evropa 2020 (2010) ter Izobraževanje in usposabljanje 2020 (2009). V Resoluciji je med drugim predvideno, da države članice imenujejo svoje nacionalne koordinatorje, ki bodo zasnovali in uresničevali prispevke posameznih držav k implementaciji EPUO. Slovenijo v tem procesu zastopa Andragoški center Slovenije. Nacionalni koordinatorji smo v maju 2012 pripravili prijavo na ciljni razpis Evropske komisije za implementacijo EPUO. Pri tem smo se odzivali na dva prioritetna cilja razpisa, in sicer: ozaveščanje javnosti o pomenu in vseprisotnosti izobraževanja odraslih ter prednostna obravnava ciljne skupine manj izobraženih in izobraževalno prikrajšanih. Načrtovane dejavnosti, ki smo jih po priporočilih Komisije povezali z že obstoječimi projekti na nacionalni ravni (v Sloveniji predvsem s Tednom vseživljenjskega učenja - TVU), je Komisija potrdila. V okviru odobrenega projekta, ki nosi naslov Uresničevanje prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih 2012-2014 v Sloveniji, bomo od septembra 2012 do avgusta 2014 izpeljevali dve skupini dejavnosti. V letu 2013 bomo v močni navezi s Tednom vseživljenjskega učenja in v sodelovanju z izbranimi območnimi koordinatorji TVU in mnogimi drugimi deležniki na sedmih lokacijah po Sloveniji organizirali Parado učenja - dneve učečih se skupnosti. Parado bomo ponovili v letu 2014, vendar na drugih sedmih lokacijah. Rezultat druge skupine dejavnosti bodo štirje videofilmi, v katerih bomo s primeri dobre prakse promovirali izobraževalni program za brezposelne, program pismenosti Izzivi podeželja, svetovalno dejavnost in priznavanje neformalnega učenja ter izbrane dobitnike priznanj za promocijo učenja in znanja. Z naštetimi uveljavljenimi in novimi pristopi bomo tako spodbujali vključevanje odraslih v izobraževanje in učenje, posebno pozornost pa namenili izobraževalno prikrajšanim. Projekt bo spletno podprt na naslovu http://tvu.acs.si/parada ucenja. 7. POTUJOČA RAZSTAVA TVU V letu 2012 smo nadaljevali s potujočo razstavo TVU, zasnovano že ob 15-letnici TVU in poimenovano Praznik učenja. Njen namen je predstaviti najširši, strokovni in politični javnosti uspešnost projekta TVU, ki je v več kot poldrugem desetletju postal najvidnejša promocijska manifestacija na področju izobraževanja in učenja v Sloveniji. Celotna razstava obsega deset panojev, na katerih so predstavljene/i: 1. temeljni podatki o razstavi TVU, 2. osnovne informacije o TVU, 3. kazalniki uspešnosti po letih, 4. mreža prirediteljev tVu, ki promovirajo učenje in izobraževanje po vsej Sloveniji, 5. priznanja ACS za promocijo učenja in znanja, 6. andragoški kolokviji, ki so pomembno prispevali k stroki izobraževanja odraslih, 7. festivali učenja po svetu in TVU v mednarodnih povezavah, 8. promocijsko in informativno gradivo TVU, 9. vseživljenjsko učenje v kulturi in 10. učenje in ustvarjalnost v tretjem življenjskem obdobju. Prizorišča razstave v letu 2012 so bila (glej http://tvu.acs.si/razstava/): • Kulturni dom Bovec, Bovec, 30. marec, • Nakupovalno središče Citypark, Ljubljana, od 23. aprila do 7. maja, • 9. sejem EKO Celje, Celje, od 15. do 18. maja, • Ljudska univerza Tržič, Tržič, od 9. do 14. maja, • Citycenter Celje, Celje, od 21. do 31. maja 2012. Posamezni panoji so bili razstavljeni tudi na drugih prireditvah, med njimi tudi na Festivalu za tretje življenjsko obdobje, od 3. do 5. oktobra v Cankarjevem domu v Ljubljani. Z razstavo bomo nadaljevali tudi v letu 2013. 8. (SO)FINANCIRANJE TVU 2012 Sodelovanje v projektu TVU 2012 se je tudi letos sofinanciralo v okviru Letnega programa za izobraževanje odraslih, in sicer sta ga vnovič denarno podprli obe pristojni ministrstvi. Ministrstvo za izobraževanje, znanost, kulturo in šport (MIZKŠ) je v okviru postavke Informacijske, promocijske in animacijske dejavnosti, potrebne za izvajanje izobraževanja odraslih v okviru Letnega programa za izobraževanje odraslih 2012, namenilo sredstva integralnega proračuna za območno oziroma tematsko koordinacijo ter organizacijo prireditev TVU. Dejavnosti 37 koordinatorjev TVU je MIZKŠ podprlo s Sklepom o določitvi izvajanja in sofinanciranja izobraževalnih programov in dejavnosti za odrasle v letu 2012 (sklep štev. 6036-20/2012/1 z dne 6. 7. 2012, http://www.mizks.gov.si/si/delovna podrocja/direktorat za srednje in visje solstvo ter izobrazevanje odrasl ih/izobrazevanje odraslih/, glej prilogo IV). Iz sofinanciranja, ki sicer znaša skupno 60.010 EUR, je izvzet Zavod RS za zaposlovanje, dolgoletni tematski koordinator TVU. Razred Število podizvajalcev oziroma prireditev* Obseg sofinanciranja 1. razred od 10 do 19 11 koordinatorjev po 1.010 EUR 2. razred 20 do 39 15 koordinatorjev po 1.500 EUR 3. razred 40 ali več 11 koordinatorjev po 2.400 EUR Skupaj 60.010 EUR * obe vrednosti morata biti v istem intervalu, sicer šteje nižji interval Preglednica 6: Sofinanciranje koordinacije TVU 2012 Izvajalci prireditev so se sofinanciranje potegovali prek Javnega razpisa za sofinanciranje prireditev v TVU in programov združenj ter asociacij s področja izobraževanja odraslih v letu 2012, objavljenega 13. julija 2012 (http://www.mizks.gov.si/si/okroznice razpisi in javna narocila/javni razpisi/?tx t3javnirazpis pi1%5Bshow s ingle%5D=1188 ). Glede na umestitev posameznega prireditelja v velikostne razrede, ki jih je določalo število izpeljanih prireditev, so bila sredstva dodeljena 53 prirediteljem v skupni višini 69.800 EUR. Razred Število prireditev Obseg sofinanciranja 1. razred od 10 do 29 34 prirediteljev po 1.000 EUR 2. razred od 30 do 49 10 prirediteljev po 1.600 EUR 3. razred 50 in več 9 prirediteljev po 2.200 EUR Skupaj 69.800 EUR Preglednica 7: Sofinanciranje prireditev TVU 2012 Ministrstvo za delo, družino in socialne zadeve (MDDSZ) je v okviru postavke Programska ponudba in razvojno raziskovalna dejavnost, potrebna za izvajanje izobraževanja odraslih, oziroma v letnem načrtu dela ACS zagotovilo sredstva integralnega proračuna za pokritje materialnih stroškov nacionalne koordinacije TVU in organizacije prireditev TVU 2012 na državni ravni v višini 42.653 EUR ter stroškov dela delovne skupine za TVU na ACS, in sicer v višini 2.050 efektivnih ur. 9. ZAKLJUČEK Na podlagi opravljene analize TVU 2012 lahko zaključimo, da je Teden vseživljenjskega učenja (14. do 20. maj 2012) uspel. Izkušnje zadnjih let so pokazale, da je za izpeljavo TVU treba zagotoviti predvsem zanesljivo finančno pa tudi moralno in strokovno podporo na državni in lokalni ravni. Ocena o uspešnosti TVU 2012 lahko strnemo s temi kazalniki in ugotovitvami: - Na pobudo za skupno praznovanje vloge učenja v slovenskem prostoru in času se je po podatkih iz anket (več kot 90 % povratna informacija) odzvalo 1.095 izvajalcev. Ti so bili po sestavi zelo različni, izhajali so iz 124 slovenskih občin in vseh dvanajstih regij. Še vedno ostaja izziv, kako pritegniti vse občine ter zagotoviti enakomernejšo vključevanje slovenskih regij. - Izvajalci so se med seboj povezovali, 38 ustanov (med njimi ljudske univerze in druge večje izobraževalne organizacije, občinske uprave, društva in šolski centri) se je povezalo v mrežo koordinatorjev TVU 2012. Ti so prevzeli usklajevanje na svojem območju (30 koordinatorjev) oziroma tematskem področju (8 koordinatorjev). Njihovo delovanje je pomembno prispevalo k izboljšanju količinskih in kakovostnih kazalnikov uspešnosti projekta tVu, zato lahko sklenemo, da je povezovanje ključ k uspehu in ga bomo spodbujali tudi v prihodnje. - Izvajalci so, sodeč po prijavah in anketah, izpeljali 7.852 dogodkov, v uradnem terminu (tretji teden v maju) 2.899, pred in po TVU pa še 4.953 dogodkov. S tem se potrjuje pravilnost odločitve, da se uradni termin razširi na dva meseca, saj je nemogoče toliko vsebin in dogodkov strniti v krajši časovni interval. - Vsebine prireditev, nastale kot odziv na potrebe okolja, ki so mu bile namenjene, so ponovno potrdile naraščajoči pomen neformalnega učenja in pa dejstvo, da vseživljenjsko učenje ni in ne more biti zgolj v domeni ministrstva, pristojnega za vzgojo in izobraževanje, temveč da posega na vsa področja javnega pa tudi zasebnega življenja. - Pri izpeljavi Tedna so s številnimi medijskimi objavami (1.780 znanih prispevkov) zelo intenzivno sodelovala javna občila na državni in krajevni ravni ter tako poskrbela za medijsko promocijo TVU, hkrati pa s tem potrjevala (še premalo prepoznano in uveljavljeno) vlogo javnih občil kot virov učenja. - Narašča vloga sodobnih medijev, kar potrjuje letošnja raba Facebook strani TVU ter število ogledov multimedijskih vsebin TVU in Zgledi vlečejo na YouTube, Vimeo in drugih medijih. - Teden je bil bogato podprt z vizualnim promocijskim gradivom - skupno gradivo je pomenilo zaščitni znak dogajanj TVU po vsej državi, izvajalci pa so slovesni in informativni naboj Tedna okrepili še z domiselnim lastnim gradivom. - Informiranje o pripravah in izpeljavi projekta TVU je potekalo predvsem prek spletne strani TVU (http://tvu.acs.si); posodobljeni informacijski sistem TVU je nudil možnost prijavljanja dejavnosti prek interneta, sprotno objavo prireditev v spletnem koledarju ter spletno izpolnjevanje anket. - Obiskovalci prizorišč TVU (evidentiranih je bilo nad 153.000) so svoje zadovoljstvo izražali z dejavnim vključevanjem v prireditve in z živahnimi debatami, pristopali so radovedno, z zanimanjem in željo, da se vključijo v izobraževalne programe in prostočasne dejavnosti. - V letu 2012 smo na nacionalnem odprtju javno predstavili 9 dobitnikov priznanj za promocijo učenja in znanja. Nabor 183 primerov dobre prakse se je ob koncu leta povečal za pet novih dobitnikov priznanj ACS, kijih bomo predstavili na nacionalnem odprtju TVU 2013, predvidoma 10. maja v Novi Gorci. - Uspešno smo nadaljevali z izpeljavo nacionalnega odprtja TVU na lokalni ravni, saj je LU Murska Sobota v sodelovanju z ACS odlično izvedla to osrednjo prireditev državnega pomena, kar ji je prineslo večjo prepoznavnost in podporo na lokalni ravni. - 16. andragoški kolokvij je obravnaval aktualne teme in tako prispeval k razmisleku o dosežkih in izzivih izobraževanja odraslih v Sloveniji v luči prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih 20122014. - V okviru mednarodnega sodelovanja smo uspešno zaključili sodelovanje v projektu Grundtvig Učnega partnerstva Širimo semena učenja, ki je v dveh letih na mednarodna srečanja v okviru 28 mobilnosti popeljalo 23 slovenskih udeležencev, predstavnikov stroke in učečih se. - Pomembno nadgradnjo naših prizadevanj v projektih TVU in Zgledi vlečejo si obetamo z novim projektom Uresničevanje prenovljenega EPUO 2012-2014 v Sloveniji, s katerim bomo prek dveh Parad učenja in štirih video-predstavitev primerov dobre prakse pritegnili še več pozornosti najširše, strokovne in politične javnosti doma in v tujini. Za nadaljnji razvoj in izpeljavo projekta je potrebno predvsem: - zagotoviti stalno podporo slovenske Vlade, ki naj Teden obravnava kot projekt državnega pomena, s tem pa še naprej sodeluje pri njegovi izpeljavi z ustrezno moralno, denarno in organizacijsko podporo; izrabiti možnosti, ki jih ima Vlada pri spodbujanju lokalnih skupnosti in posameznih resorjev v Vladi, da prepoznajo svojo dejavno vlogo v projektu; še naprej krepiti mrežo območnih in tematskih koordinatorjev in animatorjev TVU ter zagotoviti njihovo stabilno (so)financiranje; čim bolj vključiti dejavnike na krajevni ravni, tako upravne organe kot tudi izvajalce, ki naj projekt sprejmejo kot možnost za razvijanje in pospeševanje učenja vseh ljudi na svojem območju ter za vpeljevanje koncepta in strategije vseživljenjskega učenja; pri načrtovanju projekta v letu 2013 čim bolj upoštevati in uporabiti pridobljene izkušnje, kritična stališča in predloge iz opravljene ankete, poročila in priporočila izvajalcev TVU; še naprej zagotoviti intenzivno podporo javnih občil (ACS na ravni osrednjih javnih občil, izvajalci in koordinatorji pa predvsem, vendar ne izključno, na ravni krajevnih občil). Ljubljana, december 2012