127 POSLOVNA STRA TEGIJA PODJETJA SMILE A T WORK Avtorji: Damjan Jarc, Predrag Konjević, Tjaša Ambrožič B2, Visoka šola za poslovne vede, managment in informatika (2. stopnja). Povzetek Tehnologija iz dneva v dan napreduje, kar je sicer za človeštvo odlično, toda na drugi strani imamo seveda tudi negativne posledice, ki gredo na žalost vzporedno z napredkom. Vse večja zahtevnost kupcev artiklov in storitev žene delodajalce do te mere, da svoje podrejene delavce obremenjujejo maksimalno možno. Ta stres pa se pri zaposlenih seveda ne ustavi, ko zapustijo svoje delovno mesto, ampak se prenaša domov, v zasebno življenje. Mnogi zaposleni tako čutijo stres, tudi ko so doma z družino. Vedno več je sicer podjetij, ki svojim zaposlenim omogočajo dobre delovne razmere, z veliko mero razumevanja, da je delavec veliko bolj produktiven, če je le ta v službi zadovoljen in nepotrebno pod stresom. Izhajajoč iz tega smo našli podjetje Smile at work, ki ponuja on line storitve, katere ponujajo nabor vaj, treningov, meditacij in nasvetov, ki so nujno potrebni za zdravo življenje. Namenjeno je ljudem, kateri potrebujejo vzpostaviti neko rutino v svojem življenju, da potem lahko iz le tega potegnejo čim več, s čim manj truda. V tej nalogi bomo analizirali storitve, katere podjetje ponuja, ter predstavili njihov strateški managment, hkrati pa na kratko predstavili neko okvirno delovno okolje današnjih zaposlenih ljudi v tem hitrem drvečem svetu, ter predstavili izzive, s katerimi se na delovnem mestu ljudje srečujejo. Analiza težave Svetovne medije polnijo različni futuristični trendi digitalizacije, medtem, ko se v Sloveniji marsikatero podjetje ukvarja z vpeljevanjem osnovnih digitalnih orodij in razvojem digitalnih veščin. Kljub temu pa so se trendi oziroma specifike dela v podjetjih zelo spremenile. Tako velika večina del poteka za računalniki, kjer zaposleni delajo na računalnikih več kot 8 ur dnevno. Ker živimo v hitro drvečem svetu, se za večino zaposlenih delo ne konča z odhodom iz službe, temveč se to nadaljuje še doma, saj morajo biti zaposleni konstantno na razpolago. Težave nam tako povzročajo tudi konflikti med različnimi vlogami, katere opravljamo. Doma smo očetje, sestre, možje, bratje, na delovnem mestu pa sodelavci, nadrejeni in podrejeni. V človeški navadi je, da poskušamo svoje delo opravljati učinkovito in dati vse od sebe, težimo k popolnosti, zaradi prevelikih obveznosti pa se potem pogosto pojavijo težave. Tako na delovnih mestih prihaja do nepotrebnega stresa, kateri lahko povzroči motnje pri ustvarjalnosti in učinkovitosti pri delu. Posledično se zmanjša storilnost, poveča se pogostost odsotnosti od dela, ljudje pogosteje zamujajo v službo, prihaja do agresivnega komuniciranja in prepiranja s sodelavci. Razlog, da se stres na delovnem mestu razvije v takšno smer, kot se, pa tiči predvsem v miselnosti organizacij, saj sklepajo, da je stres na delovnem mestu težava posameznika in ne težava organizacije, ter da organizacija ne more narediti ničesar za odpravo ali pa omilitev nastale situacije. V bistvu pa organizacije lahko za svoje zaposlene naredijo ogromno. Dokler organizacije ne bodo spremenile svojega mišljenja in pristopa k 128 odpravi tega, bo trpelo zdravje njihovih zaposlenih, s tem pa bo posledično tudi poslovanje podjetja. Zato je ključno, da organizacije to težavo čim prej zaznajo, da si pred tem ne zatiskajo oči, ter da začnejo razmišljati, kako bi to težavo odpravili. Ključnega pomena tukaj je, da vodilni kadri na delovnih mestih ohranjajo raven stresa na čim nižji ravni. Delovati morajo mirno in preudarno, ter s tem dajati občutek, da so stvari pod nadzorom, saj s tem pripomorejo k mirni in sproščeni klimi v podjetjih. Na voljo imajo vse instrumente, s katerimi se lahko zniža raven stresa. Bistvenega pomena je, da s podrejenimi čim več komunicirajo, si izmenjujejo informacije in s tem znižajo oziroma odpravijo negotovosti. Velik poudarek mora biti na jasno razdeljenih vlogah in odgovornostih zaposlenih, poudarek mora biti na prijazni komunikaciji , saj bo le tako lahko delo opravljeno v najboljši možni meri. Podrejenim je potrebno ponuditi tudi možnost sodelovanja pri sprejemanju odločitev, ter natančno določiti razporeditve in obseg dela. Seveda so bistvenega pomena tudi nagrade za dobro delo, ki so lahko denarne ali pa ustne. Stresa večinoma ne moremo kar odpraviti v celoti, lahko pa na različne načine zmanjšamo njegove posledice. Ena izmed bolj učinkovitih metod, s katerimi lahko vplivamo na svoje počutje je gibanje. Veliko raziskav namreč kaže, da so kazalci duševnega zdravja v tesni povezanosti s telesno aktivnostjo. Seveda to ne pomeni, da telesno aktivi ljudje ne morejo biti v stresu, temveč, da telesna aktivnost blaži učinke stresa, ki ga prinašajo vsakodnevne naloge. Aeorbne vaje, kot so tek, kolesarjenje, plavanje, fitnes, hitra hoja, tenis, rolanje, skratka dejavnosti, ki spodbujajo potenje, zmanjšajo dovzetnost za stres, psihično občutljivost in mišično napetost. Druga učinkovita metoda je počitek. Ker imamo preveč dela in preveč nalog, ki jih moramo opraviti skozi dan, pogosto pozabimo na počitek. Različne študije pravijo, da je zadosten počitek nujen za regeneracijo in obnovo telesnih ter predvsem duševnih sposobnosti. Zavedati se moramo, da nihče ne more pod maksimalno obremenitvijo konstantno delati. Prej ali slej bo prišlo do zloma, od katerega si je potem še bistveno težje opomosti in priti nazaj na zeleno vejo. Opredelili smo nekaj ključnih dejavnikov, ki vplivajo na počutje zaposlenega v organizacijah. Organizacije se seveda med seboj razlikujejo in se posledično različno soočajo z navedenimi težavami. Vseeno pa se najde kar veliko organizacij, katere so lahko kot zgled dobre prakse. Uporabili smo spletno primerjalno analizo nekaterih podjetij z dobro prakso. Pogledali smo si, kako se nekatera podjetja uspešno soočajo z zaznavanjem stresa in kasneje tudi z lajšanjem le tega. Pri analizi smo ovrednotili prakse, tehnologijo in vrednost kupca v primerjavi z drugimi podjetji, ki delujejo na različnih področjih. Definirali smo ciljno publiko in ključne dejavnike, potrebne za uspeh. Gre za iskanje razlik pri izvedbah in vključuje učenje od najboljših praks drugih podjetij, ki jih potem implementiramo v svoje poslovanje. Po seznanjenju s trinajstih področij digitalne transformacije smo se odločili za e zdravje ali digitalno zdravje. Zdelo se nam je najbolj primerno za opis naše trenutne situacije, glede na to da so fitnes centri prepovedani za individualno in skupinsko vadbo. Na delovnem mestu pa smo velikokrat pod stresom in ga moramo nekako izgubiti ali pa ga vsaj omiliti. Pri tem najbolj pomaga vadba. Zato bomo v nadaljevanju predstavili podjetje Smile at work. 129 Podjetja z dobro prakso Dober primer podjetja z dobro prakso je podjetje NLB, s svojim programom NLB – zdrava banka. To je program, ki za zaposlene vključuje različne aktivnosti, vezane na promocijo zdravja na delovnem mestu. V sklopu programa banke organizirajo krajše in daljše delavnice, kjer vsak zaposleni lahko najde sebi primerno vsebino. Poudarek dajejo na preventivi in uvajanju sprememb v življenje za izboljšanje zdravja in kvalitete življenja, s poudarkom na ozaveščanju in vzpodbujanju zaposlenih k zdravemu pristopu življenja. S svojimi programi poskušajo pokrivati vse 4 nivoje, iz katerih naj bi posamezniki črpali svojo energijo. Slika 1: NLB - zdrava banka (NLB, 2021) Še en primer podjetja z dobro prakso je podjetje Optiweb. Podjetje se ukvarja z izdelavo in optimizacijo spletnih strani in trgovin. Za podjetje je precejšen izziv privabiti kakovostno delovno silo, saj so locirani v strateško manj opevani Škofji Loki. V podjetju veliko pozornosti namenjajo dobremu vzdušju in skrbi, da se vsak novi zaposleni čuti dobrodošlega. Največji pomen dajejo predvsem svojim delovnim prostorom, saj si želijo, da se v njih zaposleni počutijo dobro , hkrati pa prostori naredijo dober vtis tudi na stranke. Tako je direktor podjetja svoj delovni čas začel preživljati obut v copate in tega so se pričeli posluževati tudi zaposleni, kar je pripomoglo k njihovem boljšemu počutju. Prav tako podjetje ponuja še nekatere bonitete za svoje zaposlene, kot so: petkovi sestanki, kava zaposlenih z direktorjem, praksa za študente, delavnice za zaposlene in tako naprej. 130 Slika 2: Delovno okolje podjetja Optiweb (Optiweb, 2021) Prav tako uspešno vodijo odpravljanje stresa v Slovenski vojski, kjer imajo velik nabor kadra, ki opravlja še toliko bolj specifično obliko službe. Tu je velika težava še velika odsotnost od doma, še posebej v času opravljanje mirnodobnih operacij miru v tujini, kjer so pripadniki Slovenske vojske od doma odsotni tudi več kot pol leta. Tu imajo vzpostavljeno psihološko oskrbo razdeljeno po vojašnicah po Sloveniji, prav tako je na telefonski številki vedno dosegljiv dežurni psiholog. Na lokacijah opravljanja mirnodobnih misiji pa je vedno prisoten tudi pastoralni asistenc, ki z veseljem prisluhne pripadnikov v težavah. Podjetje Smile at work Podjetje Smile at work (Smile at work, 2021) je podjetje, ki skuša čim večjemu številu delodajalcev predstaviti idejo za izboljšanje počutja njihovim delojemalcem na delovnem mestu. Kot pravijo je tudi uspešnost podjetja odvisna od dela zaposlenih, ki se morajo na delovnem mestu počutiti dobro. Če se delodajalec odloči za sodelovanje s podjetjem Smile at work, dobi najbolšo skupino strokovnjakov tako za vadbo, zdravo prehranjevanje kot tudi uma. Možno se je tudi prej posvetovati z njimi kaj bi zaposlenim najbolj ustrezalo. Ko pride do odločitve, se z vsakim posameznikom posebaj pogovorijo kakšne so njihove navade, kaj jedo, kakšna je narava dela na njihovem delovnem mestu, kakšni so počutki sedaj in koliko so že fizično aktivni tudi doma. Pri tem je tudi vključen program smile8 , ki vam nudi izboljšanje na področju vadbe, uma ali prehrane, pri katerem vključujejo svoje uporabnike. Vsakega posameznika posebaj izobrazijo o osnovnih vrednotah vsakega področja, da bi lažje tudi razumel kako mu želijo pomagati, če se za to odloči sam. Program je prvi teden povsem brezplačen in ga lahko kdor koli začne preizkušati. Podjetje Smile at work nenehno išče prostor za izboljšavo. Predvsem v problemih zaposlenih vidijo priložnost za izboljšanje počutja zaposlenih kot tudi njihovega podjetja. Organizirajo tudi pogovore s psihologi kako 131 ne pozabiti na zdravo telo in duha v teh težkih časih. Podjetje se oglašuje tako na socialnih omrežjih, revijah, spletnih portalih in blogih. Svoje poslanstvo želijo tudi širiti v tuje države nam je zaupal vodja projekta Danijel Jelovič. Izboljšave, ki jih vidimo Zaposleni v podjetju Smile at work izboljšave vidijo v problemih, ki jih imajo ljudje na delovnih mestih. Predvsem vidijo težavo zaradi trenutne situacije, ker se s strankami ne morejo pogovoriti v živo, ampak poteka vse preko spleta. Radi bi tudi organizirali delavnice, kjer bi se lahko s svojimi strankami pogovorili kaj jih najbolj moti na delovnem mestu in kako sedaj premagujejo stres na delovnem mestu. Mogoče urediti nekakšno motivacijsko skupino, saj se veliko ljudi po prvem tednu ne odloči za nadaljevanje programa. Pravijo, da je mogoče kriva tudi motivacija. Potrebno bi bilo izvesti mesečne pogovore in opraviti ankete s strankami, da bi dobili povratno informacijo, kako so bili zadovoljni s prejšnjim mesecem, kakšna so počutja in kaj bi spremenili. Prav tako bi morali dati še večji poudarek na dodatno oglaševanje na brezplačnih omrežjih za večjo prepoznavnost podjetja (Optiweb, 2021). Strateške usmeritve za trženje na izbranem ciljnem trgu Podjetje Smile at work želi podjetjem z jasno vizijo pomagati izboljšati zdravje in dobrobit njihovega kadra. Z razvojem celostnega programa za telo, um in prehrano želijo v naslednjih letih preko spleta pomagati vsem slovenskim kot tudi tujim podjetjem, kateri imajo kader, ki si želi sproščene in zdrave delovne odnose. Temeljne usmeritve, ki jim bo podjetje Smile at work sledilo v prihajajočem času so: - Uravnoteženost med stabilnim poslovanjem in razvojem za nove izzive . - Povečanje vrednosti na stranko s celovito ponudbo in odlično uporabniško izkušnjo -vlaganje v razvoj že obstoječega trga in razvoj novih trgov, pridobitev novih potencialnih strank z inovativnimi rešitvami. - Osredotočenost na celovito in osebno obravnavo, ter odlično izkušnjo strank na celotni uporabniški poti preko izvajanja vsekanalne prodajno – marketinške usmeritve. - Sodoben IT in dobra podpora IT ter poslovna inteligenca. - Učinkovito oglaševanje na družbenih platformah (facebook, youtube, instagram). Z doseganjem jasno zastavljenih strateških ciljev se bo podjetje razvijalo v pravo smer in dolgoročno rastlo. Trenuten čas, ko podjetja še toliko bolj potrebujejo naše storitve, ker je veliko dela od doma, podjetju predstavlja doseg po odličnih tržnih rezultatih. 132 Zaključek V času epidemije Covida-19, ko je veliko slovenskih in tujih podjetjih postavljeno pred veliko preizkušnjo kako svojim zaposlenim omogočiti čim manj stresno okolje in predvsem zdravo okolje za delo od doma ali v pisarni je podjetje Smile at work odličen odgovor podjetjem v stiski. S svojimi metodami, nasveti in delavnicami že nekaj let uspešno pomagajo vsem zaposlenim, ki občutijo stres zaradi takšnih ali drugačnih situacij. V času covida-19 pa so še dodatno dokazali, da se znajo spoprijeti z danimi neugodnimi okoliščinami in svojo poslovno pot razvijati v pozitivnem duhu. Je pa seveda prvi korak pri vzpostavitvi dobrega počutja na delovnem mestu, predvsem pri delodajalcu, in sicer da zazna ali se njegovi zaposleni počutijo v redu, ter da v nasprotnem primeru pravočasno odreagirajo. Še posebej ob dejstvu, da je največkrat izvor stresa prav stresna služba je ključno, da imajo delavci zagotovljene optimalne pogoje za delo, saj le ta način lahko v službi dajo svoj maksimum, od katerega bo v končni fazi največ imelo podjetje samo. Ob upoštevanju osnovnih človekovih potreb na delovnem mestu tako ne bo prihajalo do vse večje izgorelosti, katere si seveda ne želita ne delavec ne zaposlujoče podjetje, kar je dobro opisano tudi v zaključni strokovni nalogi poslovne šole, z naslovom stres na delovnem mestu (2008, Maša Žorž). Literatura in viri Vir: Elektronski, dostopano 2.12.2020, https://www.nlb.si/dop-zdrava-banka Vir: Elektronski, dostopano 2.12.2020 https://www.lokalno.si/2020/09/03/241269/zgodba/Delavci_ki_se_dobro_pocutijo_v_ sluzbi__so_tudi_bolj_produktivni/?cookieu=ok Vir: Elektronski, dostopano 10.12.2020 https://siol.net/trendi/zdravo- zivljenje/zaposleni-ki-se-dobro-pocutijo-so-uspesnejsi-tudi-za-37-odstotkov-video-539848 Vir: Elektronski, dostopano 10.12.2020 https://mladipodjetnik.si/novice-in- dogodki/novice/skrb-za-pozitivno-klimo-v-podjetju-prinasa-rezultate Vir: Elektronski, dostopano 28.6.2021 http://www.cek.ef.uni- lj.si/vps_diplome/zorz86.pdf Vir: Elektronski, dostopano 24.9.2021 https://smileatwork.si/ Vir: Elektronski, dostopano 24.9.2021 https://www.optiweb.com/sl/