GLASNIK ' Ljubljana, 2. novembra 1956 OKRAJNEGA LJUDSKEGA ODBORA LJUBLJANA LETO III., štev. 85 OKRAJNI LJUDSKI ODBOR POROČILO OKRAJNEGA FINANČNEGA INŠPEKTORJA ZA ČAS OD 1. JANUARJA DO 30. JUNIJA 1956 (GRADIVO ZA 12. SEJO OLO) I. ORGANIZACIJA — KADRI 1. Organizacija V tem izkazanem delu so upoštevane poleg rednih nalog tudi vse posebne akcije, ki s8 bile izvedene v 1. polletju, to je popis raznih artiklov, ugotavljanje višine dobička, Finančni inšpektorat je do t. ju- Pospeševanje vplačil obveznosti go-lija 19% nadzoroval poslovanje 906 spodarskih organizacij in podobno. Vi • gospodarskih organizacij, 20 pošlo- V tem času so poleg rednega de- je h;i " Po^otJ11.1 j '1° konca maja valnic bank in hranilnic ter zbornic, lovnega časa izvršili finančni inči:,, Okrajna finančna inšpek- 153 finančno samostojnih zavodov, špektorji še skupno 3755 nadur ali e%ta ki j e "biTaza “ vojTd"do odgo- 187 zadru& in OZZ- stojni organ. S to reorganizacijo 8?. bile ukinjene finančne inšpek-pri občinskih ljudskih odborih, Nteri so doslej imeU dislocirane inančne inšpektorje. (Po zakonu o 'fistojnosti občinskih in okrajnih smejo imeti občinski 1.0 po .• členu samo pooblaščene finančne "špektorje, ki vršijo le gotove Posle.) . 2. Kodri Z reorganizacijo se je zopet .•oanšulo število finančnih inšpek-'®rjev, ker so vsi dislocirani finanč-,l inšpektorji prevzeli ali druge poji'' ali pa druge službe (v podjet-*)”)• Število finančnih inšpektorjev 6 stalno zmanjšuje. . Pred združitvijo MLO in OLO 'inhljana-okolica je bilo 22 finane-,Vl inšpektorjev. Ko se je izvršila l^nžitev jih je bilo 14, upoštevajoč .u,'i finačne inšpektorje, ki so bili "Onieščeni na občine (tako imeno-Oni »dislocirani« finančni inšpek-: rji). V začetku letošnjega leta jih | bilo skupno 12, ob koncu polletja 6 L danes pa je od preostalih fizičnih inšpektorjev ostal samo' e,n. To zmanjšanje kadrov je na- VABILO Na podlagi 83. člena Zakona o okrajnih ljudskih odborih (Uradni list LRS št. 19-89/52) v zvezi z 48. členom Statuta Okraja Ljubljana, sklicujem 12. skupno sejo okrajnega zbora in zbora proizvajalcev Okrajnega ljudskega odbora Ljubljana, ki bo v torek, dne 6. novembra ob 9. uri dopoldne v sejni dvorani Magistrata v Ljubljani. Predlagam naslednji dnevni red: 1. Poročilo o delu Finančnega inšpektorata za I. polletje 1956. 2. Poro-jilo Okrajne komisije za štipendije. 3. Poročilo Komisije za upokojene vojaške osebe. 4. Gospodarske zadeve. 5. n) Sprememba Odločbe o ustanovitvi Zavode za organizacijo poslovanja gospodarskih organizacij, b) Sprejem Pravd Zavoda za organizacijo poslovanja gospodarskih organizacij, in Pravilnika o plačah in pogojih za napredovanje osebja Zavoda za organizacijo poslovanja. 6. Potrditev odlokov o dopolnilnih plačah občin Kamnik in Mengeš. 7. Poročilo disciplinskega sodišča. 8. Razlastitve. 9. Personalne zadeve. Vsak ljudski odbornik ima pravico pismeno predlagati spremembo ali dopolnitev dnevnega reda. Morebitno odsotnost javite Skupščinski pisarni OLO, Kresija, soba 16 (telefon 21-939). Nadomestuje predsednika OLO podpredsednik: Ing. Ivo Klemenčič 1. r. ni dejansko prikazalo celoto, ker še sledijo prijave tudi po pregledih zaključnih računov, s čimer se bo število še znatno povišalo. (Zaradi premajhnega številu inšpektorjev se ni moglo prijave takoj izvršiti.) 3. Predlogi finančnih inšpektorjev Zaradi slabega gospodarjenja v podjetjih so organi finančnega inšpektorata v 1. polletju predlagali: šest predlogov za prisilno upravo (Trgovsko podjetje »Železničar«, Kolodvorska restavracija. Galanterija, Foto Tivoli, Bife Vino Koper, Gostilna »Pri Španu«), en predlog prisilne likvidacije (Trgovsko podjetje Borovnica), štiri predloge za odstavitev direktorja (Trgovsko podjetje »Železničar«, Gradbeno podjetje »Obok«, Foto »Tivoli« in Gostilna »Pri Španu). 4. Vsebina kršitev Kmetijsko posestvo Smlednik je izvajalo razne investicije in jih financiralo iz obratnih sredstev |. ,*• iv Aiiiuiijatiiijr tvuuiuv jc ua- ------------------------—1 ■■ » 7aradi teR"- kpr j>° final;č"i benih organizacij - skupno 2217, ^Pektorj. prevzemali druge sluz- 24 finančnih uprav in okrog 33.400 u' Jim nudili boljše plačil- zasebnikov-pridobitnikov. k*erJ ‘niso ‘ho te 1T os t at i'» dhdoci- Po reorganizaciji finančne upra- vi« finančni inšpektorji Do I ju- 7e *a«ebniki-pridobitniki ne spada-S je odšlo 666/« finančnih inšpek- ,““6' Kadrovanje finančnih inšpektor- „ Korniih ?tev.Vk J« razvidno, da Pa ni mogoče izvesti enostavno Pr,de na finančnega mšpek- Spišom, ampak bo treba urediti tor'a P° sta"Ja Jun,Ja "*™ca 317 >u„je njihovih prejemkov. Za 7«ve7a™ev, dočim se predvideva za Scncga inšpektorja se namreč red„oposlovanje.okrog50 zavezan-5h‘eva. da mora imeti še nekaj let ppv. na p,,pKa finančnega inšpek- VT morr^nali^sr^konite "vi. polletju so finančni inšpek-ki Jih ............... finančna ^'..K^LISjerteSit (108.473 in 10.616 dinarjev), tovarna lakov Domžale je v breme obratnih sredstev nabavila investicij za 655.828 dinarjev. Mizarstvo in kolarstvo Medvode je vršilo nabave iz obratnih sredstev (12.240 in 11.823 dinarjev), Lesno predelovalna industrija Podpeč je iz obratnih sredstev financirala investicije v višini 5,848.000 dinarjev, Elektrarna Medvode je iz obratnih sredstev finansirala stanovanjsko hišo v višini 2,875.857 dinarjev. Lesna predelovalna indusarija Podpeč ni vodila predpisanih poslovnih knjig ter ni imela urejene dokumentacije in ni pravilno izvršila inventure. Mestno podjetje Stična je neredno vodilo poslovne knjige in je imelo neurejeno dokumentacijo, poleg tega pa ic kršihj Uredbo o celotnem dohodku s tem, da je provizijo knjižilo v obliki d«ievnic na materialne stroške, Inštitut za elektrozveze je štipendije knjižil kot materialne stro- prcgledu zaključnih računov zaradi fe*.8 %m?,r fe kr5il kvi.r,J omenjenh pregledov so urejeno knjigovodstvo, slabo doku-financm inšpektorji izvršili prijave mentacijo, poleg tega je še finan-za kaznovanje: siralo investicije iz obratnih sred- 44 javnemu tožilstvu (od teh sa- štev (248.101 dinarjev). Gradbeno mo 2 zavrnjeni zaradi tega, ker je podjetje »Megradt ni uporabilo tožilec ocenil prekršek kot manjši), predpise kontnega plana, poleg tega 2 sodniku za prekrške, 7 ostalim fi- pa so predčasno uporabljali dolo-nančnim organom. čila novega tarifnega pravilnika. Prijave se nanašajo na kršenje Nepravilno gospodarjenje z osnov-naslednjih zakonitih predpisov: nimi sredstvi je bilo ugotovljeno II. OPRAVLJENO DELO t. Obseg dela zmanjšanja Lf»radi zmanjšanja števila in- Torej vseh pregledov je jjuorjev je' bilo delo otežkočeno, skupno 539, kar da napram kjj n° zato. ker se zakoniti znvezaneein 76 76/» 7n le uvel, organizacij s 516 pregledi (rednih pregledov 185, po bilancah 331), 14 finančno samostojnih zavodov, eno družbeno organizacijo in 8 zasebni-kov-pridobitnikov. Torej vseh pregledov je bilo ipno 539, kar da napram vsem zavezancem 26.7V«. Za to svoje delo ,^l*isi čestokrat menjajo. Pri niz- so finančni inšpektorji uporabili: za lj^ številu kadrov ni mogoče izve- redne preglede gospodarskih organi-jlojl^viiiliziicije, ampak morajo oh- zarij 611 dni, za preglede zaključil/!'''' kadri delati na vseh strokah nih računov 404 drli, za druga dela 'Varstvo, industrija, trgovina, go- in akcije 354 dni. za administracijo i>, s’vo, obrt in dr.), kar pa nega- (poročila, zapisnike itd.) 340 dni, za Im, vl>Iiva na kvaliteto strokovnih bolezni in dopuste 64 dni, za ostalo °v* * 162 dni, skupaj 1935 dni. Zn p. it. Kršen uredba Prijava podjetij oeeb 1. Uredba o gospodarjenju z osnovnimi sredstvi 6 13 2. Uredba o finančnem poslovanju./ banko 5 7 3. Uredba o kreditih za obratna sredstva 10 19 4. Uredba o knjigovodstvu gospod, organizacij 26 40 5. Ureba o ustanavljanju podjetij in obrtov 2 3 6. Uredba o finančnih prekrških 1 1 7. Uredba o celotnem dohodku gospod, organizacij 3 6 Skupaj 53 89 Iz gornjega pregleda je razvidno, da je največ nerednega poslovanja pri Blagovnici Tromostovje, Vino ,, , . Koper, Kemija impcx (tudi iz obrat- z obratnimi sredstvi, v organizaciji nih sredstev nakup avtomobila). Po- knjigovodstva in v gospodarjenju z nekod so opustili materialno evi-osuovuimi sredstvi. Število prijav dcnco oziroma jo ne vodijo, kot pri »Elektromonterju«, »Foto Tivoli«, »Pri Španu«. Dalje je bilo ugotovljeno izigravanje uredbe o prometnem davku (Slovcnija-Sport najemnina za osebni avto, dejansko pa je bil to nakup avtomobila). Zaradi nepravilnega poslovanja z banko oziroma gotovino so bili prijavljeni: Motvoz in platno Grosuplje, KLI Logatec, Zidar Stično, 2i-vinopromet in drugi. Gospodarske organizacije so če-sto prekoračevale roke o predlaganju periodičnih obračunov. Prav tako niso predlagale točno računov zasebnikov v registracijo, s čimer je bilo onemogočeno pravilno pobiranje davkov ob izplačilu računov (Avto-Servis, Mizarstvo ob Ljubljanici, Modni salon in drugi). 5. Zaostanki plačil družbenih obveznosti V I. polletju so organi finančnega inšpektorata ugotovili zaostankov pri vplačilih družbenih obveznosti za preko 200,000.000 dinarjev. Naslednji seznam prikazuje ugotovljene zaostanke po vrstah družbenih obveznosti (koncem I. polletja) na: Milijonov dinarjev prometnem davku 7,013 prispevku za socialno zavarovanje 14,773 Zveznem davku na dobiček - 40,184 deležu dobička 1.0 31,337 davku od izred. dobička 18,127 amortizaciji 2,440 obrestih od osnovnih sredstev 1,120 neplačanih anuitetah 4.517 stanovanjskem skladu 20,052 skladu za investicije 18,680 rezervnem skladu 1,380 skladu za pospeševanje gozdarstva 1,167 skladu za pospeševanje industrijske proizvodnje 1,333 skladu za samostojno razpolaganje . 21,267 Vsi ti zaostanki potrjujejo potrebo po češčem nadzoru od strani kontrolnih organov. III. NEPRAVILNOSTI, UGQTOV-I.1ENE PRI PREGLEDIH ZAKLJUČNIH RAČUNOV Pri pregledih zaključnih računov, kjer so sodelovali finančni inšpektorji, so ugotovljene sledeče nepravilnosti: Posamezna podjetja niso upoštevala nalogov še lanskih komisij za pregled zaključnih računov. Podjetja tudi niso pravilno sestavljala priloge k bilancam (posebno obra- ' zec 5 o plačah), ki sc običajno niso ujemale s knjigovodskim stanjem. Gospodarjenje z osnovnimi sredstvi ne poteka v duhu Uredbe. Novo pridobljena osnovna sredstva so kasno evidentirana, na ta način je nastal izpod dohodka (premalo vplačane amortizacije in obresti na osnovna sredstva). Dalje so zapaže-ne nesmotrne ali premalo premišljene nabave osnovnih sredstev, s čimer je prizadeta osnova rentabilnosti v takem obratu. Mnogo se še nabavlja osnovnih sredstev iz nenamenskih skladov. Mnoga podjetja niso izvršila prave inventure osnovnih sredstev, ampak samo prepis knjigovodskega stanja. Prav tako so nekatera podjetja brezplačno prejeta osnovna sredstva izkazala v knjigovodstvu brez vrednosti, ali pa jih sploh niso izkazala in tudi inventurne komisije jih niso popisale, dokler tega ni odkril finančni inšpektor. Obratna sredstva so še vedno mnoga podjetja uporabljala za finansiranje' osnovnih sredstev. Organi delavskega upravljanja še vedno ne postavljajo dovolj ostro vprašanje inventurnih razlik (viškov in nmnjkov). Večina trgovskih podjetij ni upoštevala načela ovrednotenja končnih zalog po prodajnih cenah, popravljenih s povprečno letno maržo, ampak so si del marže rezervirala za leto 1936, kar ni predvideno po predpisih. Večina izkazanih zaostankov vplačil na sklad za samostojno razpolaganje okrog 21 milijonov dinarjev se nanaša na finansiranje investicij iz obratnih sred- Poscbno pomanjkljiva je pri osebnih avtomobilih, za to bi bilo potrebno obvarovati stroške podjetij pred obremenitvami, ki izvirajo iz voženj za privatne namene. Pri plačah je bilo prav tako mnogo nepravilnosti. Tarifne postavke so bile prekoračene, prav tako povprečja tarifnih postavk v razponu. Posamezni zaposleni so prejemali višjo plačo na račun svojega delovnega tovariša. Pa tudi celotni nivo plač je bil prekoračen. Zdi se, da so komisije za pregled zaključnih računov posvetile temu vprašanju premalo pažnje. Podjetja so disciplinske kazni knjižila na izredne sl<:v\ kar se še do konca pregleda _ dohodke namesto na rezervni sklad, zaključnih račupov še poveča. Precej nepravilnosti je bilo tudi v tem, da mnoga podjetja skušajo razne investicijske stroške, zavarovalnine objektov družbenega standarda, popravila osebnih avtomobilov, stroške menz in ekskurzij, tudi leposlovno literaturo, vnašati v materialne stroške, s čimer so zvišala lastno ceno in s tem zmanjševala dobiček, oziroma del družbenih obveznosti. Posebnost predstavljajo prevozi z avtomobili. Podjetja večinoma vodijo le tisto evidenco prevozov, ki jo zahtevajo organi TNZ, ne pa tudi one, ki bi omogočila kontrolo in izključila razno osebno okoriščanje. prav tako sploh' niso obračunavala razlike med nižjo plačo in plačo po tarifnem pravilniku. Mnogo podjetij premalo skrbi za ureditev kvalifikacij svojini delavcem. Dogaja se, da kvalificirane delavce plačujejo kot visokokvalificirane in podobno. Pri večini pregledov zaključnih računov niso bili navzoči finančni inšpektorji, ki bi verjetno našli še precej nepravilnosti. Pregledi zaključnih računov pa puščajo za seboj še ogromno dela v tem, ko morajo finančni inšpektorji vsak zapisnik posebej proučiti in napraviti prijave za vsako nepravilnost. Pri pregledih zaključnih računov je bila letos posvečena pažnja delovanju organov samoupravljanja. h® tem področju je zapažen velik napredek posebno pri večjih podjetjih in podjetjih s stalnim kadrom. Vendar je treba pripomniti, da je potrebno ravno v finančnih vprašanjih nuditi več pomoči v oblik1 inštruktaže, to je obrazložitve zakonitih predpisov finančne narave. IV. ZAKLJUČEK Iz celotnega delovanja Okrajnega finančnega inšpektorata je možno opaziti dvoje nujnosti: 1. Pregled in nadzor je v gospodarskih organizacijah nujno potreben ter ga je treba ojačiti, saj v mnogih primerih ima tudi inštruk-tažen okvir. Izrečene kazni pa im®' jo nedvomno vzgojni pomen (•)” sedaj je bilo izrečenih denarni® kazni 26 gospodarskim organizacijam v višini 1,352.000 dinarjev inj" odgovornim osebam v višini 138.000 dinarjev, zaporne kazni pa dve® osebam, skupno 5 mesecev in 5 dni). 2. Druga nujnost, ki izvira že 'z prve, pa prikazuje, da je potrebne postaviti zadostno število dobrih finančnih inšpektorjev in to v razmerju § številom gospodarskih organizacij na območju okraja. S kvalitetnim kadrom dosežemo tudi kva- , litetno delo. OBČINSKI LJUDSKI ODBORI OBČINA LJUBLJNA-BUDNIK Na podlagi 10. točke 50. člena in 78. člena Zakona o občinskih ljudskih odborih (Ur. list LRS št. 19/52) in v zvezi s 37., 48. in 49. členom Temeljnega zakona o proračunih (Ur. list FLRJ št. 13/54) je sprejel Občinski ljudski odbor Ljubljann-Rud-nik na svoji 11. redni seji dne 29. septembra 1956 ODLOK o potrditvi sklepnega računa biv. Občinskega ljudskega odbora Škofljica zn leto 1955 1. člen Potrdi sc sklepni račun o izvršitvi proračuna Občinskega ljudskega odbora Škofljica, sestavljen po predpisih 48. člena Temeljnega zakona o proračunih ter 164. in 165. člena Uredbe o izvrševanju proračunov državnih organanov in zavodov. 2. člen Doseženi dohodki ter izvršeni izdatki so znašali po občinskem sklepnem računu v letu 1955: dohodki 4,230.679 din izdatki • 3,025.290 din presežek dohodkov 1,205.389 din 3. člen Zaključni račun bivšega Občinskega ljudskega odbora Škofljica je sestavni del tega odloka. 4. člen Ta odlok stopi v veljavo takoj. Predsednik Občinskega ljudskega odbora Ljubljanu-Rudnik France Sitar 1, r. Nu podlagi 10. točke 50. člena in 78. člena Zakona o občinskih ljudskih odborih (Ur. list L|tS št. 19/52) in v zvezi s 37., 48. "in 49. členom Temeljnega zakona o proračunih (Ur. list FLRJ št. 13/54) je sprejel Občinski ljudski odbor Ljubijann-Rud-nik na svoji 11. redili seji dne 29. septembra 1956 ODLOK o potrditvi sklepnega računa biv. Občinskega ljudskega odbora Ig za leto 1955 1. člen Potrdi se sklepni račun o izvršitvi proračunu Občinskega ljudskega odboru Ig, sestavljen po predpisih 48. člena Temeljnega zakona o proračunih ter 164. in 165. člena Uredbe'o izvrševanju proračunov državnih ustanov in zavodov. 2. člen Doseženi dohodki ter izvršeni izdatki so znašali po občinskem sklepnem računu v letu 1955: dohodki 10,070.472 din izdatki 8,901.745 din presežek dohodkov nad izdatki 1,168.727 din 3. člen Zaključni račun bivšega Občinskega ljudskega odbora Ig je sestavni del tega odloka. 4. člen Ta odlok stopi v veljavo takoj. Predsednik Občinskega ljudskega odbora L jiibljaaa-Rudnik . France Sitar 1. r. OBČINA LJUBLJANA-VIČ Na podlagi l.,"2. in 9. člena splošnega zakonu o ureditvi občin in okrajev (Ur. list FLRJ št. 26-269/55), 10. točke 50. členit zakona o občinskih ljudskih odborih (Ur. list LRS št. 19-88/52), 106. in 107. člena temelj neea zakona o proračunih (Ur. list FLRJ št. 13-126/56) in 3. točke 24. člena statutu občine z dne 8. 6. 1956. je Občinski ljudski odbor Ljubi jana-Vič sprejel nu 11. redni seji dne 13. 7. 1956 ODLOK o potrditvi znkLjnčnegn računa biv. Občinskega ljudskega odbora Brezovica I. člen Potrjuje sc zaključni račun za leto 1955 bivšega Občinskega ljud- skega odbora občine Brezovica, je prenehala obstojati in poslovat' dne 31. 8. 1955. 2. člen Po zaključnem računu so znašal' dohodki in izdatki bivšega Občinskega ljudskega odbora Brezovica' dohodki 10,065.763 di" izdatki 9,488.736 d)® presežek dohodkov 577.027 d'® 3. člen Zaključni račun bivšega Občin; s k e ga odbora Brezovica je sestav" del tega odloku. 4. člen Ta odlok začne veljati, ko P sprejme občinski ljudski odbor. Predsednik Občinskega ljudskega odbof Dr. Štefan Šoba 1. r. OBČINA LJUBLJANA-ŠENTVIP Razglas Komisija zn prodajo hiš Splo^" ga ljudskega premoženja pri Ob*1® skem ljudskem odboru Ljubija”® Šentvid, razpisuje v smislu Odi/’* o prodaji stanovanjskih hiš iz sk>® du Splošnega ljudskega premoženj (Ur. list LRS št. 51/54) JAVNO DRAŽBO za prodajo hiš splošnega ljudski* ■ premoženja nu območju občin® L j ubljonn-Šentvid 1. enostanovanjskn hiša Vižin®r je št. 56. z izklicno ceno 548.000 y- 2. dvostanovanjska hiša z gosp., darskim poslopjem Srednje Goin" 1 ne 36, z /.izklicno ceno 1.974.000 a ■- 3. dvostanovanjska hiša ZgoT„„0 Gameljne št. 39, z izklicno cC 486.000 din, )ice 4. cnostuuovuiijska hišo vo(l jit. 57, z izklicno ceno 230.000 oj^e Javna dražba navedenih ho vršila v salonu gostilne y ’ renje« v Šentvidu št. 93, dne 12' vernimi 1956 ob 9. uri dopoldne- Vsak ponudnik mora najkasneje fno uro pred pričetkom javne dražji položiti v gotovini, v obveznicah državnega ljudskega posojila ali v zveznicah notranjega posojila me-Ljubljane kavcijo v višini 15% 'zklicnc cene in sicer na Upravi za dohodke Občinskega ljudskega odbora Ljubi j ana-šent viti, ki mu izda potrdilo o položeni kavciji, brez katerega se ponudnik ne pripusti k dražbi. Udeleženci iz NOB v letih 1941, 1942 in 1945 ter druge osebe, naštete v 6. a člena Uredbe o dopolnitvi uredbe o prodaji stanovanjskih hiš Splošnega ljudskega premoženja, kakor tudi vsi ostali interesenti dobe vsa podrobnejša pojasnila glede pogojev in plačila kupnine, ter vse ostale informacije glede v razglasu navedenih hiš pri Stanovanjski upravi ObLO Ljubljana - Šentvid, soba št. 3. Komisija za prodajo hiš iz splošnega ljudskega premoženja pri ObLO Ljubljana-Šentvid Izvleček iz poročila o poslovanju trgovskega podjetja »ŽITO«, Ljubljana, v letu 1955 Zaposlenih je* bilo povprečno 30 oseb. Prometni plan je bil realiziran. Dohodek je znašal 242,903.635 din. Obveznosti do družbene skupnosti so bile poravnane ČRTIVA Zap. ^ §t. Nazivpostavke Znesek v 000 din Z§tP' Naziv postavke Znesek v •KIO din A. Osnovna tn Izločena sredstva A. Viri osnovnih In Izločenih sredstev 1. Osnovna sredstva 20 l. Sklad osnovnih sredstev 20 2. Investicije v teku 166 2. Dolgoročni krediti za dokončane investicije 3. Izločena sredstva In druga investicijska sredstva 69 3 Razni skladi 78 4. Dolgoročni kredit za finansiranje investicij 156 B. Obratna sredstva 5. Drugi viri finansiranja investicij 10 8. Skupna obratna sredstva 647 - B. Viri obratnih sredstev C, Sredstva v obračunu in druga aktiva 6. Vir: obratnih sredstev (skupno) 555 8. Kupci tn druge terjatve 182 C. Viri sredstev v obračunu In druga sredstva 8. Druga aktiva 14 7. Dobavitelji ln druge obveznosti 263 D. Finančni uspeh 8. Druga pasiva 16 7. Razporejeni dobiček 139 D. Finančni uspeh 8. izguba 9. Dobiček 139 10. Kritje izgube 1.237 Skupaj: 1.237 Vodja računovodstva! Legat Anton Trcdsednik upravnega odbore: Salehar Peter Direktor podjetja: Skerlavaj Milan • Izvleček iz poročila o poslovanju UPRAVE ŽITNIH SILOSOV LRS, Ljubljana, v letu 1955 Uprava se je vzdrževala iz dotacije Trgovskega podjetja »Žito«, Ljubljana, in delno od dohodkov vskladiščenja blaga v silosnih obratih IHTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1953 PASIVA Naziv postavke A. Osnovna In izločena sredstva t. Osnovna sredstva ‘2. Investicije v teku S. Izločena sredstva in druga Investicijska sredstva B. Obratna sredstva t. Skupna obratna sredstva C. Sredstva v obračunu tn druga aktiva 1. Kupci in druge terjatve . 8. Druga aktiva D. Finančni uspeh 7. Razporejeni dobiček 8. Izguba _ ___________________________________________Skupaj i Znesek v 000 din " Z5‘tf' Naziv postavke Znesek v ooo dtn 697 A. Viri osnovnih ln Izločenih sredstev 1. Sklad osnovnih sredstev 697 7 2. Dolgoročni krediti za dokončane investicije 6 3. Rsznl skladi 7 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij 5. Drugi viri finansiranja investicij 7 3 B. Viri obratnih sredstev 6. Vin obratnih sredstev (skupno) 12 19 C. Viri sredstev v obračunu In druga sredstva 2 7. Dobavitelji ln druge obveznosti 11 8. Druga pasiva — D. Finančni uspeh 9. Dobiček 10. Kritje izgube — 114 Skupaj: 734 Vodja računovodstva: Legat Anton Predsednik upravnega odbora Salehar Peter . Direktor podjetja: SkcrlavaJ Milan .»vleček Iz poročila o poslovanju AGENCIJE SLOVENIJA, Ljubljana, v letu 1955 ^rednost zaključenega blaga znaša 3.858,364.000 din, povprečna provizija je 0,93% ali 35,757.000 din. Za to posredniško delo je bilo napisanih 6706 naročilnic, skupno s podružnicami v Kranju, Celju, Mariboru, Zagrebu, Beogradu, Skoplju in Sarajevu, vključno s centralo v Ljubljani BILANCA na dan 31. decembra 1955 PASIVA fcap. it. Naziv postavke Znesek v -«0 din Zgtf' Naziv postavke < Znesek v 000 din A. Osnovna tn Izločena sredstva l. Osnovna sredstva 4.162 A. Viri osnovnih ln izločenih sredstev 1. Sklad osnovnih sredstev 4.162 *. Investicije v teku 2. Dolgoročni krediti za dokončane investicije 1. Izločena sredstva ln druga Investicijska sredstva 8.81G 3. Razni skladi 8.521 B. Obratna sredstva *■ Skupna obratna sredstva C. Sredstva v obračunu In druga aktiva 2.248 «. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij 5. Drugi viri finansiranja investicij B. Viri obratnih sredstev 8. Viri obratnih sredstev (skupno) • 1.810 &• Kupci ln druge terjatve 8- Druga aktiva 3.639 274 C. Viri sredstev v obračunu In druga sredstva 7. Dobavitelji ln druge obveznosti 4.646 D. Finančni uspeh 7. Razporejeni dobiček 8. Izguba ».201 8. Druga pasiva D. Finančni uspeh 9. Dobiček 9.201 Skupaj: 28.340 10. Kritje Izgube Skupaj: 28.340 Vodja računovodstva: Zidar stane Predsednik upravnega odbore: Debeljak Peter Direktor podjetja: PleterSek Jože Izvleček iz poročila o poslovanju SPLOŠNEGA PROJEKTIVNEGA BIROJA v Ljubljani v letu 1955 Celotni dohodek je bil v letu 1955 dosežen naprtim predvidenim s 123 %. Gospodarska organizacija je rentabilna z vidika skupnosti in * vidika podjetja AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1955 pasiva .Naziv postavke Znesek v 000 din Zš‘tP' Naziv postavke Znesek v ooo din A. Osnovna In Izločena sredstva • i. Osnovna sredstvo 3.051 A. Viri osnovnih tn izločenih sredstev l. Sklad osnovnih sredstev 3.051 2 In vest let; e v teku 2. Dolgoročni krediti za dokončane investicije 3 Izločena sredstva in druga investlcliska redstva 3.284 3. Razni skladi 3,575 B. Obratna sredstva 1. Skupna obratna sredstva 1.503 4. Dolgoročni kredit za finansiranje 'Investicij 5. Drugi viri finansiranja Investicij B. Viri obratnih sredstev - C. Sredstva v obračunu tn druga aktiva 8. Viri obratnih sredstev (skupno) 2.303 6. Kupci in druge terjatve 6 Druga aktiva 8.728 696 C. Viri sredstev v obračunu in druga sredstva 7. Dobavitelji in druge obveznosti 900 D. Finančni uspeh 1. Razporejeni dobiček 21.350 8. Druga pasiva D. Finančni uspeh 9. Dobiček 6.933 21.350 Skupaj: 38.612 10. Kritje izgube Skupaj: M.611^. Vodja računovodstva: Predsednik upravnega odbora: Direktor podjetja: Munda Majda arh, Pogačnik Rajko Dohlnec Dušan Izvleček iz poročila o poslovanju pekarne »MIRJE«, Ljubljana, Gradišče 17. .v leit» 1055 Podjetje ima, 3 obrate in tri prodajalne za svoje izdelke: Gradišče 17, Tržaška cesta 24 in Tržaška cesta 58. Piam realizacije proizvodnje artiklov je bil dosežen 154 %. Knjigovodstvo je v ažurnem stanju. Vse obveznosti so bile v rokih poravnane. Zaposlenih je bilo povprečno število 29 oseb in 4 vajenci aktiva BILANCA na dan 31. decembra 1955 PASlV* Zj^p' Naziv postav ke Znesek v 000 din Zatp" Naziv postavke Znesek v 000 din A. Osnovna in izločena sredstva i. Osnovna sredstva 2.577 A. Viri osnovnih In izločenih sredstev 1. Sklad osnovnih sredstev 2.571 2. Investicije v teku 3. Dolgoročni krediti za dokončane Investicije 3. Izločena sredstva tn druga Investicijska sredstva 2.069 3. Razni skladi 2.423 B. Obratna sredstva 1. Skupna obratna sredstva C. Sredstva v obračunu In druga aktiva 5. Kupci In druge terjatve 8. Druga aktiva 2.139 2.682 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij 8. Drugi viri finansiranja investicij B. Viri obratnih sredstev 8. Vin obratnih sredstev (skupno) C. Viri sredstev v obračunu In druga sredstva 7. Dobavitelji in druge obveznosti 1.511 2.653 D. Finančni uspeh 7. Razporejeni dobiček 5.992 3. Druga pasiva D. Finančni uspeh 9. Dobiček 281 5.93* Skupaj: 15.459 10. Kritje izgube Skupaj: is.«L» Vodja računovodstva: Predivun ■ »pravnega odbora: Direktor podjetja: Smrke Irma Dolinar Frane , Tomažin Frane Izvleček iz poročila o poslovanju sobosllkarskega in pleskarskega podjetja »OPLESK«. Ljubljana. Čufarjeva 10» v letu 1955 Podjetje je ustvarilo v letu 1955 582.799 din dobička. Zaposlenih je bilo v letu 1955 vseh 20 oseb brez vajencev. Vse obveznosti do družbe sh10 j poravnali. Knjigovodstvo je ažurno. • i AKTIVA BILANCA na dan 31. decembra 1955 Naziv postanke Znesek v 000 din Zj('tp' Naziv postavke A. Osnovna In Izločena sredstva A. Viri osnovnih In Izločenih sredstev 1. Osnovna sredstva 399 1. Sklad osnovnih sredstev 2. Investicije v teku 2. Dolgoročni krediti za dokončane investicije 3 Izločena sredstva In druga Investicijska sredstva 684 3. Razni skladi 4. Dolgoročni kredit za finansiranje Investicij B. Obratna sredstva 5. Drugi viri finansiranja Investicij 4. Skupna obratna sredstva 1.033 B. Viri obratnih sredstev C. Sredstva v obračunu In druga aktiva 8. Viri obratnih sredstev (skupno) 5. Kupci In druge terjatve 1.086 C. Viri sredstev v obračunu In druga sredstva 6. Druga aktiva 4 7. Dobavitelji ln druge obveznosti D. Finančni uspeh 8. Druga pasiva 7. Razporejeni dobiček 3.178 D. Finančni uspeh 8. Izgubo 9. Dobiček 10. Kritje Izgube Skupaj: 6.384 Skupaj: Znesek v I t 39» »9» t l i, 1»« '' 1.5J« 3.1« «.3«1 li t, H t Vodja računovodstva! Predsednik upravnega odbora: Direktor podjetja: 'i Pajnič Rada Anderlič Franc Hvastja Milan Ij