VRSTA PREDNOSTNIH NALOG Piše: predsednik občinske konference SZDL Ljubljana-šiška Stanko HVALE Mnogo začrtanih nalog s področja raz-voja širše družbene skupnosti, tako gospo-darske kot družbene narave, smo v I. pol-letju 1976 pripeljali do take stopnje, ko zahtevajo od vseh subjektivnih socialistič-nih sil maksimalno angažiranje za dokonč-no izpeljavo. Družbena klima je v takem stanju, da nam zagotavlja v akcijah sode-lovanje slehernega delovnega človeka in občana, pa čeprav gre pri tem tudi za an-gažiranje osebnih materialnih sredstev. Analizirali smo delovanje delegatskega sistema v organih družbeno politične skupnosti in pri tem ugotovili slabosti, ki jih bo treba odpraviti. Brez razvitih samoupravnih odnosov v TOZD, KS in SIS ni pričakovati brezhib-nega delovanja delegatskega sistema. Zato bo treba še posebej izdelati in sprejeti program politične aktivnosti tudi za oceno delovanja delegatskega sistema v SIS. V tej zvezi bo treba nujno dokončati tudi za-četo akcijo izobraževanja delegatov in s tem njihovo usposobitev za sodelovanje pri izvajanju konkretnih akcij. (Nadaljevanje na 2. strani) (Nadaljevanje s 1. strani) Vztrajno je treba stremeti za povezavo de-legacije z delegatsko bazo, ker je odvisno od vseh organiziranih sil v fronti, kako bodo v na-dalje delegacije in konference delegacij zaži-vele. Zagotoviti pa je tudi udeležbo delegacij na sejah, skupščinah, komisijah itd. Bogastvo dosedanjih razprav o delovanju delegatskega sistema je v akcijski enotnosti in povezanosti vseh subjektivnih političnih sil, združenih v SZDL kot enotno fronto. Zato je treba iz sprejetih stališč nadaljevati akcijo, ki bo pripeljala do boljših rešitev. Prav gotovo je naša skupna obveza, da v tej mandatni dobi v kontekstu nerešenih vprašanj najdemo optimal-ne rešitve za naprej. Delegatski sistem ni samo stvar delegatov in delegacij temveč mora biti vprašanje vseh, ki na podlagi tega sistema ugotavljajo spre-membe v dogovarjanju in samoupravnem spo-razumevanju. Končno pa tudi vplivu delovnega človeka in občana pri vseh razvojnih progra-mih in akcijah, ki zagotavljajo samoupravne socialistične odnose vsem in vsakomur na vseh področjih delovanja, življenja in dela. Prav v tem času je pomembna naloga vseh družbeno političnih organizacij, delegatov in delegacij pri sprejemanju družbenega plana razvoja občine. Tako pomemben dokument, ki bo začrtal razvoj od leta 1976-80 in ima vse-stranskb opredeljene cilje, mora iti v sprejem po postopku, ki zagotavlja polno uveljavitev volje in mnenja delovnega človeka in občana kot neposrednega objekta planiranja in najbolj zainteresiranega tako za razvoj gospodarskih kakor tudi družbenih dejavnosti. Zaključek razprave o osnutku zakona o združenem delu sodi med naslednjo prioritetno nalogo. Aplikacija določil zakona na konkretno delo bo napravila tudi vsebinsko preobrazbo, ki jo bo združeno delo vneslo v interne samo-upravne sporazume iz tega področja. Naša aktivnost mora biti vsestranska, tako da bi po-leg ocene javnih razprav v mesecu septembru zbrali tudi predloge in pripombe ter z njimi pri-spevali svoj delež k čim boljšim besedilom no-vega zakona o združenem delu. Začeta akcija za vpis posojila za ceste, ki se že odraža v vsej svoji zavzetosti, naj bi bila skoraj zaključena. Proučiti bo treba ali smo z njo uspeli animirati vse tiste strukture naših občanov, ki niso v rednem delovnem razmerju pa lahko s svojimi dohodki iz obrtne in svo-bodne dejavnosti, od pokojnin in podobno tudi prispevajo svoj delež kot vpis posojila za ceste. Lahko bi rekli, da je ena izmed najbolj po-membnih družbeno političnih akcij v drugi po-lovici leta 1976 Ljubljanska akcija za uvedbo drugega krajevnega samoprispevka. Z njim že-limo po projekciji zgraditi nekaj osnovnih šol, več objektov VVZ, zagotoviti objekte za osnov-no zdravstveno službo in končno tudi zgraditi domove za starejše občane. Ob tej akciji bo treba seznaniti vse občane z rezultati akcije prvega samoprispevka. Brošura, ki je že izšla, vsebuje analizo dosedanjih rezultatov, prejela pa jo je vsaka družina v naši občini in mestu Ljubljana. Poleg navedenih aktivnosti bo treba v širši akciji in javni razpravi prek delegatskega si-stema reči svoje mnenje o osnutku samouprav-nega sporazuma komunalne skupnosti v Ljub-Jjani. Na tem področju je vsekakor zaželena široka razprava v krajevnih skupnostih, kjer morajo reči svoja stališča o nakazanih rešitvah takorekoč vsi občani. Tudi vprašanju kadrovske politike bo treba v II. polovici tega leta posvetiti posebno po-ziornost tako v pogledu evidentiranja občanov, ki bi jih zadolžili za posamezne funkcije. Ugo-toviti pa bo tudi treba kako se izvaja usmeri-tev, ki je dana štipendijski politiki. Z dobro organizacijo, povezovanjem in spremljanjem sprejetih obveznosti vseh družbe-no političnih organizacij predvsem pa sociali-stične zveze, bomo ob zaključku leta pri spre-jemanju bilance ugotovili ali smo bili dosledni pri izvajanju programa ali ne. Presojo o tem bodo dali naši delovni ljudje in občani.