MLmet im nt«»šc&n l s pos«t)niai ozirom »a n]a razmerje nn mestneia | trgu. Priobiil A. Kosi, Središč*. Bogosto s» slišijo pritožb« in naši doinaši listi pišejo pogosto o t«m, da vlada med kmetstiiii prebivalstvom, zlasti med ouim, ki prinaša ali privaža živila na mestni trg, „ in med meščani nekaka mržnja in sovraštvo, stratka, da se ti ljudje n« razumeja prav med seboj. Trdi se posebno o meščanu, da s kmetskim ljudstvom ob nakupu živil grdo in surovft ravna in da se na. tak uačin \eča prepad med m&stnim in Kmetskim prebivaistvom vedno bolj in bolj* Ker se slišijo pritožbe o tem od vseh strani, ti glasovi gotovo niso izviti iz trte, marveč imajo d©ja«sko podlago. Vpraša se le, je-li vladalo tako ts&m«rje med kmetskim in mestnim prebivalstvom vednot ali pa je zavladalo še le v poslednjem Basu — y s©danji vojskini dobi. Jaz trdim: Kmet, ki živila prodaja, in mešfiau, ki jih mora kupovati, se že od nek* daj n« razuraeta. Meščan navadno ne pozua kmets-* kih trudov in misli, da pridelki kmeta takorekoč sami iz zemlje lezejo, on pa lahko roke križem drži ali pa spi. Ni se torej čuditi, da je mestni človek nejevoljen, ako raora plačati to, kar po njegovem innen« ju kmetu zemlja takorekoč zastonj da. Odtod mržnja meščana do kmeta, ki jo je sedanja obča draginja ge močno poostrila. Toda ne povsod v enaki meri; v, nekaterih krajih, oziro^ni mestih, se v tem oziru gospocl in kmet bolj, v drugih pa zopet manj razumeta. Odvisno je to od raznih okolščin, zlasti pa od tega, ako sta si po govorici ali jeziku enaka. ali različna. Moja stara navada je, da si vselej, ko me dov«d« pot v kako mesto in imam količkaj časa, ogle«