NOVICE 63 Matematika v šoli, št. 1., letnik 25, 2019 V Muzeju novejše zgodovine Slovenije smo 14. februarja 2019 že dvajsetič pode- lili priznanja Blaža Kumerdeja za izjemne dosežke pri razvoju in uvajanju novosti v vzgojno-izobraževalno prakso v partners- kem sodelovanju z Zavodom Republike Slovenije za šolstvo. Za leto 2018 so jih prejeli: • učiteljici Barbara Oder in • Tatjana Kerin, • Biotehniški center Naklo – Srednja šola in gimnazija, • Gimnazija Franca Miklošiča Ljutomer, • Gimnazija Nova Gorica ter • skupina za razvijanje in uvajanje posodobitev pouka na Osnovni šoli Janka Glazerja Ruše. S priznanji želimo predstaviti visoke stro- kovne dosežke posameznikov in ustanov pri delu z mladimi, poudariti njihovo ustvarjalnost in inovativnost ter se jim zahvaliti za prvovrstno sodelovanje z Za- vodom. Nagrajenka Tatjana Kerin je učiteljica matematike na Osnovni šoli Leskovec pri Krškem, ki je pomembno vplivala k dvigu kakovosti pouka matematike v Sloveniji. Pri svojem delu sledi visokim strokovnim standardom poučevanja, odnosa do dela in učencev, svoje strokovno znanje pa ves čas nadgrajuje in poglablja ter kontinu- irano skrbi za svoj profesionalni razvoj. Ob tem svoje izkušnje uspešno deli in predstavlja drugim učiteljem ter jih nav- dušuje za spremembe in sodobne pristope k učenju in poučevanju matematike. Ima izvrstno sposobnost reflektiranja lastne pedagoške prakse, v katero ves čas vna- ša izboljšave na področju oblik in metod dela z učenci in s tem pri učencih razvija pozitiven odnos do matematike. Od leta 2015 do 2018 je kot aktivna člani- ca razvojne skupine za matematiko v raz- vojni nalogi Formativno spremljanje po- membno prispevala k razvijanju, preds- tavljanju in širjenju ideje formativne- ga spremljanja med učitelji matematike. Gradiva, ki jih je v skupini pripravljala, so bila vključena tudi v priročnik Formativ- no spremljanje pri matematiki. Z izdelki učencev, ki jih je skrbno zbirala več let, je prikazala njihov napredek in svoj stro- kovni razvoj. Kot soavtorica priročnika je pomembno vplivala na to, da se ideja for- mativnega spremljanja razrašča med uči- telji matematike in s tem dviguje kakovost pouka matematike. Svoje delo na pod- ročju formativnega spremljanja od leta 2018 nadgrajuje v novi razvojni skupini učiteljev matematike, ki se poglobljeno ukvarja z delom na področju meril za vred- notenje znanja učencev, izkazanega na različne načine. S svojo energijo v skupini ustvarja vzdušje zaupanja in podpore ter soustvarja vzpodbudno okolje za strokov- ni razvoj vseh članov v skupini. V razvojni nalogi Formativno spremljanje v podporo vsakemu učencu in razvoju vključujoče šole vodi šolski razvojni tim na Osnovni šoli Leskovec pri Krškem, kjer svoje znan- je in izkušnje deli s svojimi sodelavci. Kot večletna vodja študijskega središča za matematiko na Osnovni šoli Leskovec pri Krškem je vestno in strokovno izpolnje- vala svoje naloge, pri čemer je presegala pričakovanja z vidika strokovnih prispev- kov in idej, ki jih je prenašala učiteljem v svojem središču. Matematiko uspešno povezuje tudi z drugimi področji in na ta način prispeva k razvijanju pozitivnega odnosa do matematike. Učence vzpodbu- ja h kreativnosti in povezovanju z umet- nostjo, kar je opaziti na stenah učilnic in hodnikov na šoli. Svoje izkušnje pri spreminjanju lastne pedagoške prakse in tudi izkušnje z uva- janjem učenja s preiskovanjem je predsta- vila na številnih strokovnih srečanjih za različne ciljne skupine: kolegom v svojem aktivu in na šoli, na študijskih srečanjih, ravnateljem v Območni enoti Novo mes- to Zavoda RS za šolstvo, šolskim kolek- tivom, na konferencah za učitelje mate- matike KUPM. Njeni strokovni prispev- ki so objavljeni v zbornikih omenjenih konferenc, na 2. mednarodni konferenci KUPM pa so svoje izdelke predstavili tudi njeni učenci. Tatjana Kerin je v svojem načrtu dela v letu 2015 zapisala: »Želim, da bi učenci vedeli in razumeli, kaj naj se učijo, kako naj se učijo, in končno, kaj bodo potem znali. Želim, da bodo prevzeli tudi večjo odgovornost za svoje učenje, da bodo lažje vrednotili svoj napredek, dosežke, napredek vrstnika, dajali povratne infor- macije in načrtovali svoje učenje.« S svojim pedagoškim delom v sodelovan- ju z Zavodom RS za šolstvo je te svoje cilje uspešno udejanjila in pomembno prispe- vala k dvigu kakovosti pouka matematike v Sloveniji. Zato je Tatjana Kerin prejela priznanje Blaža Kumerdeja. Zbrane je nagovoril minister za izobraže- vanje, znanost in šport dr. Jernej Pikalo, ki je v nagovoru poudaril, da je naš šols- ki sistem, kot družbeni podsistem, eden Tatjana Kerin, dobitnica priznanja Blaža Kumerdeja za leto 2018 Foto: Andrej Novak Od leve proti desni: direktor Zavoda RS za šolstvo dr. Vinko Logaj, minister za izobraževanje, znanost in šport dr. Jernej Pikalo, svetovalec na ZRSŠ, Tomaž Kranjc in nagrajenka Tatjana Kerin. NOVICE 64 Matematika v šoli, št. 1., letnik 25, 2019 najboljših na svetu. »Daje odlične rezul- tate in je obenem tako odprt, da lahko sprejema veliko kritike. Na vseh nas je, da le-to zapeljemo v primerne okvire in se poskušamo od tega veliko naučiti,« je povedal in dodal, da ga zato vedno znova nadgrajujemo, kakovostno izboljšujemo, kot so to počeli razsvetljenci. Izpostavil je, »da danes častimo tiste, ki ne le najbolje sodelujejo z Zavodom, ampak dajejo naj- boljši del sebe v to, da izobrazijo druge in jim kažejo pot«. »Predane učiteljice in učitelje, ki vidijo preko kalupov in so srce šolstva,« je poudaril in dodal, da je šolski sistem temelj, na katerem je utemeljena nacija. Naš šolski sistem je dober, ker ga stalno nadgrajujemo in hkrati redko re- volucionarno spreminjamo, je dejal in ob koncu čestital vsem nagrajenkam in na- grajencem. Nagrajenka Tatjana Kerin se je ob koncu slovesne podelitve priznanj zahvalila v imenu vseh prejemnikov priznanj in na- govorila zbrane. Zahvalni nagovor Tatjane Kerin, učitel- jice matematike na Osnovni šoli Lesko- vec pri Krškem in prejemnice priznanja Blaža Kumerdeja za leto 2018 Spoštovane in spoštovani, dovolite mi, da vas najprej prav lepo pozdravim. Gospo- da ministra, gospoda direktorja in ostale predstavnike Zavoda za šolstvo, ravnatel- je, ravnateljice, kolegice in kolege. Prijatel- je, znance, sorodnike. Hvala vam vsem, ker to svečanost delite z nami. Biti učitelj ni samo poklic. Je strast. Je ve- selje. In predvsem, je pot. Pot zmot in ved- no novih stran poti v iskanju najboljšega približka resnici. Z drugimi besedami, ni- koli dokončana pot. V čast in veselje mi je, da sem danes v družbi tistih, ki smo bili na enem od delč- kov te poti še posebej opaženi. Vsak zase in vsak na svojem področju. Vsi pa kot uspešni partnerji Zavoda za šolstvo, kjer smo s skupnimi močmi in ob pomembni strokovni podpori posameznikov in Za- voda kot celote razvijali in odstirali nove poglede na svoje delo, se celovito razvijali in si zastavljali vedno nova vprašanja in izzive. Iskanja in reševanja le-teh smo se lotili s polno mero pedagoškega entuziaz- ma, ki po mojem prepričanju je in mora ostati najmočnejše gonilo vsakega izmed nas in v pedagoških krogih nasploh. Poleg znanja, seveda. Zahvaljujem se vsem, ki ste v našem delu prepoznali dodano vrednost, nas na poti spreminjanja podpirate, nam nudite stro- kovno pomoč in nam ne dovolite zaspati na lovorikah dosedanjega dela. Počaščeni smo kot nagrajenci in hkrati še vedno in še bolj motivirani za svoj nadaljnji profe- sionalni razvoj. Naj nam bo to današnje druženje ne le v ponos ampak v vzpodbu- do in navdih vsem nam zbranim in tistim doma, ki smo na kakršenkoli način pove- zani s pedagoškim poklicem. Kolegice in kolegi. Učitelji moramo raz- preti krila. Gojiti svoj pedagoški duh in ga hraniti z vedno novimi znanji in hotenji na poti do cilja. Kajti samo avtonomen, kom- petenten, povezovalen, odprt, razmiš- ljujoč … vsestransko izobražen učitelj, si dovoli za ta cilj videti ne najprej predpisa- nega učnega načrta, temveč predvsem in v prvi vrsti otroka. Učence. Sanje naših učencev se začnejo največkrat z učiteljem, ki verjame v njih, ki čuti top- lo naklonjenost do svojih učencev. Do- ber učitelj pove, pojasni, prikaže. Le Velik učitelj navdihuje. Prepričana sem, da je slovenski učitelj, s svojo pridobljeno for- malno izobrazbo, pripravljen postati vse to in še več. Pred nekaj leti me je pot lastnega profe- sionalnega razvoja pripeljala pod okrilje Zavoda za šolstvo, kjer sem se začela po- drobneje in bolj poglobljeno seznanjati s formativnim spremljanjem. In če ravno temu raziskovanju nikoli ni konca, kajti vedno se odpirajo novi začetki, si upam trditi, da sem postala drugačna učitelji- ca. Mirnejša, svobodnejša, bolj odprta in zaradi presenetljivega odziva učencev na vse to, še bolj navdihnjena za svoj poklic. Spoštovane in spoštovani. Kljub velikemu navdušenju, ki ga je, upam, čutiti preko izrečenih besed, pa vendarle moramo ostati kritični, preudar- ni, razmišljujoči in zahtevni posamezniki, slediti svojemu plemenitemu poslanstvu, da bi lahko s svojimi spoznanji in dejanji bili zgled in navdih šolajoči se mladini. Da bi jih lažje razumeli. In da bi jim lahko nu- dili čim več, kar jim bo pomagalo odras- ti v samostojne, odgovorne, ustvarjalne in razmišljujoče ljudi. Hvala. Foto: Andrej Novak Foto: Andrej Novak Foto: Andrej Novak Nagrajenka Tatjana Kerin, učiteljica matematike. Dobitniki priznanja Blaža Kumerdeja za leto 2018.