DAN ODPRTIH VRAT V MURGELSKEM VRTCU Živeti skupaj in sprejemati drugačnost Bil je 30. marec, namenjen pa je bil pedago-gom, vzojiteljem, staršem in drugim v predšol-skem obdobju vzgoje drugačnih otrok, odnosno tistih s težjimi motnjami. V tem vrtcu že več kot deset let uspešno deluje razvojni oddelek, name-njen tem otrokom in zato se je vodstvo vrtca skupaj z vodstvom viških vrtcev odločilo, da s svo-jimi spoznanji in izkušnjami seznani tudi druge. Nedvomno je na tem področju bilo opravljeno pionirsko delo, morda javnosti manj znana, a zato dragocena izkušnja, ki jo velja razvijati tudi v pri-hodnje. Da je temu res tako, potrjuje tudi tridnev-ni posvet (od 31. marca do 2. aprila), ki so ga viški vrtci, v sodelovanju z Ministrstvom za šolstvo in šport ter Zavodotn Republike Slovenije za šolstvo in šport, organizirali na Bledu z naslovom živeti skupaj. To sporočilo veliko pove, mora pa postati nekakšen način našega življenja. In na tem posvetu je, s temo »Delo s predšolski-mi otroki z motnjami v razvoju«, sodelovala tudi ga. Metka Šter, ki je osem let posvetila temu delu prav v murgelskem vrtcu, danes pa deluje kot svetovalna delavka za razvojne oddelke v Ljub-ljani. Povedala nam je, kako pomembno je, da so ti otroci takoj po zaključeni porodniški dobi matere vključeni v varstveni program, kjer sodeluje sku-pina strokovnjakov in kar je še vredneje, otrok je že v ranem otroštvu vključen v normalno okolje. Zelo pomembno je, da otroci, ne glede na stopnjo razvitosti, živijo skupaj. Zelo zanimiv je ob tem podatek, da tudi otroci brez motenj sprejemajo drugačnost vrstnikov in v dolgem obdobju prak-tično ni bilo zaznati nobenih odklonov tega spre-jemanja. Mnogo je ob tem prihranjenega tudi staršem, ki so s takšnim varstvom oziroma uspo-sabljanjem zelo zadovoljni, saj jim je olajšano delo z otrokom, pridobijo pa tudi tnnoge izkušnje. Ob tem je zelo pomemben tudi podatek, da prav ti starši s 1. januarjem letos ne plačujejo več oskrbnine v vrtcu. Vzgojitelji in pedagogi pa so si pridobili tudi izkušnje, ki so zelo pozitivne in sicer, da vključujejo te otroke tudi v programe letovanj, v okviru možnosti pa tudi v vse aktivno-sti malčkov — kot so športne igre, proslave, spre-hodi... Ob prehodu v šole usposabljanja so ti otroci v smislu dosežene usposobljenosti in soci-alizacije zelo dobro ocenjeni. Na območju Ljub-ljane je v takšno varstvo vključenih 67 otrok in sicer v petih vrtcih, kar pomeni, da je praktično skoraj vsak otrok s težjimi motnjami že deležen te oblike usposabljanja, tistih z lažjimi motnjami pa je 150. Za vse skrbijo skupine specialnih pedago-gov, medicinske sestre, fizioterapevtke in uspo-sobljene varuhinje. Pri razvijanju tega projekta, ki je pokazal vrsto izjemno pozitivnih izkušenj, pri čemer velja posebej poudariti kot bistveno delo z družino, pa ne gre prezreti tudt velik posluh in razumevanje vodilnih delavcev tako v vrtcih, stro-kovnih institucijah in oblastnih organih. Brez tega bi tudi lepe ideje in neizmerna prizadevnost peda-gogov ne našle vedno plodnih tal.