untitled

51 IZOBRAŽEVANJE UPORABNIKOV IN OBLIKE INFORMACIJSKEGA OPISMENJEVANJA NA SLOVENSKIH UNIVERZAH Zdenka Petermanec Zdravka Pejova Oddano: 4.11.2005 – Sprejeto: 20.12.2005 Strokovni članek UDK 027.7(497.4):028.8 Izvleček Leta 1989 je bilo objavljeno končno poročilo Ameriškega bibliotekarskega združenja o informacijski pismenosti. Od takrat potekajo v informacijsko razvitem svetu številne aktivnosti za njeno pospeševanje na vseh stopnjah izobraževanja, v gospodarstvu in v vsakdanjem življenju. Pomen učinkovite uporabe znanja v družbi in s tem v zvezi pomen izobraževanja uporabnikov informacij in večanje informacijske pismenosti, še pose- bej v izobraževalno-raziskovalnih procesih na univerzah, postaja vse večji. Informaci- jska pismenost se uveljavlja kot osnovna veščina v procesu učenja in prilagajanja na hitro spreminjajoče se življenje in delovno okolje. Študenti se dnevno soočajo z dilema- mi pri izbiri informacijskih virov in z izzivi pri njihovi učinkoviti in odgovorni uporabi. Visokošolske knjižnice odgovarjajo na te izzive s ponudbo različnih programov infor- macijske pismenosti. Prispevek predstavlja rezultate pilotske ankete o izobraževanju uporabnikov knjižničnih informacijskih storitev, ki je bila opravljena septembra 2004, in oblike informacijskega opismenjevanja na slovenskih univerzah ter predlaga nekaj pristopov k razvoju informacijske pismenosti v vseh segmentih slovenske družbe. Ključne besede: visokošolske knjižnice, univerze, informacijska pismenost, izobraževanje uporabnikov, ankete PETERMANEC, Zdenka; Zdravka PEJOVA: User education and forms of information literacy education and training at the universities in Slovenia. Knjižnica, Ljubljana, 49(2005)4, 51-76

RkJQdWJsaXNoZXIy