v Na podlagi 29.člena zakona o lokalni samoupravi ( Ur.list RS, št.72/ 93,6/94,45/94, 57/94,14/95,20/95,63/95,73/95,9/96,39/96,44/ 96, 26/97, 70/97, 10/98, 68/98, 74/98, 12/99, 16/99, 59/99, 70/00, 100/00, 16/02, 51/02 ), 29.člena Zakona o javnih financah ( Ur.list RS št.79/99, 124/00,79/01 in 30/02 ) in 16.člena statuta Občine H.Bistrica ( Ur.objave PN št. 18/95, 18/97, 30/98 in Ur.list RS št.31/ 99 ) je občinski svet Občine Ilirska Bistrica na nadaljevanju 28.seje, dne 22.12.2005 sprejel ODLOK O PRORAČUNU OBČINE ILIRSKA BISTRICA ZA LETO 2006 l.SPLOŠNA DOLOČBA t.č t e n S tem odtokom se za proračun Občine H.Bistrica za teto 2006 ( v nadatjnjem beseditu: proračun ) dotočajo višina proračuna, postopki izvrševanja proračuna ter obseg zadotževanja in poroštev občine in javnega sektoija na ravni občine ( v nadatjnjem beseditu: proračun). 2.VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 2.č 1 e n Splošni del proračuna na ravni podskupin kontov se določa v naslednjih zneskih: A. BILANCA PRIHODKOV !N ODHODKOV V SIT 1. SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74) 2.931.291.018 TEKOČ! PRIHODK! (70+71) 1.375.399.434 70 DAVČN! PRIHODK) (700+703+704+706) 1.003.162.898 700 DAVKI NA DOHODEK IN DOBIČEK 785.213.880 703 DAVKI NA PREMOŽENJE 125.493.216 704 DOMAČI DAVKI NA BLAGO IN STORITVE 92.455.802 706 DRUGI DAVKI 71 NEDAVČN! PRIHODK! (710+711+712+713+714) 372.236.536 ///rs^a B/sfr/ca, 24. december 2005 šf. 8 URADNE OBJAVE 710 UDELEŽBA NA DOBIČKU IN DOHODKI OD PREM. 76.893.772 711 TAKSE IN PRISTOJBINE 4.700.685 712 DENARNE KAZNI 1.566.213 713 PRIHODKI OD PRODAJE BLAGA IN STORITEV 400.000 714 DRUGI NEDAVČNI PRIHODKI 288.675.866 72 KAPtTALSK! PRtHODK) (720+721+722) 486.629.473 720 PRIHODKI OD PRODAJE OSNOVNIH SREDSTEV 465.468.000 721 PRIHODKI OD PRODAJE ZALOG 722 PRIHODKI OD PRODAJE ZEMLJIŠČ IN NEMAT. PREMOŽ. 21.161.473 73 PREJETE DONAOJE (730+731) 730 PREJETE DONACIJE IZ DOMAČIH VIROV 731 PREJETE DONACIJE IZ TUJINE 74 TRANSFERN! PR!HODK! 1.069.262.111 740 TRANSFERNI PRIHODKI IZ DRUGIH JAVNOFIN. INST. 1.069.262.111 !). SKUPAJ OD H OD K! (40+41+42+43) 3.381.705.090 40 TEKOČ! ODHODK! (400+401+402+403+409) 555.248.916 400 PLAČE IN DRUGI IZDATKI ZAPOSLENIM 121.681.795 401 PRISPEVKI DELODAJALCEV ZA SOCIALNO VAR. 19.847.295 402 IZDATKI ZA BLAGO IN STORITVE 403.319.758 403 PLAČILA DOMAČIH OBRESTI 1.950.000 Hirska Bistrica, 24. december 2005 URADNE OBJAVE št. 8 Snežnik - stran 1 409 SREDSTVA, IZLOČENA V REZERVE 8.450.068 41 TEKOČ! TRANSFER! (410+411+412+413) 767.735.059 410 SUBVENOJE 13.779.797 411 TRANSFER! POSAMEZNIKOM )N GOSPODINJSTVOM 368.832.308 412 TRANSFERI NEPROFITNIM ORG. IN USTANOVAM 129.560.382 413 DRUGI TEKOČI DOMAČI TRANSFER! 255.562.572 414 TEKOČI TRANSFERI V TUJINO 42 !NVEST!C!JSK! ODHODK! (420) 1.853.687.390 420 NAKUP IN GRADNJA OSNOVNIH SREDSTEV 1.853.687.390 43 !NVEST!C!JSK! TRANSFER! (430) 205.033.725 431 INVEST.TR.PRAVNIM !N FIZIČNIM OSEBAM,K! NISO PR.UPOR. 112.233.018 432 INVEST.TR.PRORAČUNSKIM UPORABNIKOM 92.800.707 m. PRORAČUNSK! PRESEŽEK (PR)MANJKLJAJ) (!. - !!.) - 450.414.072 B. RAČUN F!NANČN!H TERJATEV !N NALOŽB 75 tv. PREJETA VRAČtLA DAN!H POSOJtL !N PRODAJA KAP!T. DELEŽEV (750+751+752 ) 30.000 750 PREJETA VRAČtLA DAN!H POSOJtL 30.000 751 PRODAJA KAP!TALSK!H DELEŽEV 752 KUPNtNE !Z NASLOVA PR!VAT!ZAC!JE 44 V. DANA POSOJtLA !N POVEČANJE KAP!T. DELEŽEV 440 DANA POSOJtLA 441 POVEČANJE KAP!TALSK!H DELEŽEV 442 PORABA SREDSTEV KUPN!N !Z NASLOVA PRtVATtZ. V!. PREJETA M!NUS DANA POSOJJN SPR.KAP.DEL.(!V.-V.) 30.000 C. RAČUN FtNANCtRANJA 50 VH. ZADOLŽEVANJE (500) 270.296.166 500 DOMAČE ZADOLŽEVANJE 270.296.166 55 Vt!L ODPLAČtLA DOLGA (550) 5.800.000 550 ODPLAČtLA DOMAČEGA DOLGA 5.800.000 !X. SPREMEMBA STANJA SRED.NA RAČ. (t+tV+Vtt-tt-V-Vttt) . 185.887.906 X. NETO ZADOLŽEVANJE ( V!!-V!i!) 264.496.166 X!. NETO FtNANCtRANJE ( V!+Vii-Vii!-!X) 450.414.072 Zmanjšanje sredstev na računu ( proračunski primanjkljaj ) se krije iz prenesenih sredstev leta 2005 v ocenjeni višini 185.887.906. Splošni del občinskega proračuna, ki zajema bilanco prihodkov in odhodkov, račun finančnih terjatev in naložb, račun financiranja in posebni del, ki zajema finančni načrt Občine Ilirska Bistrica ( odhodki so izkazani po področjih proračunske porabe od 01 do 10 in po ekonomski klasifikaciji - kontih ) so priloga k temu odloku. Priloga k odloku so tudi načrti razvojnih programov za obdobje 2006-2009. Vse priloge k odloku se objavijo na oglasni deski Občine Il.Bistrica in spletni strani http://www.ilirska-bistrica.si.. 3.POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 3. č ! e n Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43.člena ZJF, tudi naslednji prihodki: ! .prihodki požarne takse po 59.č!enu Zakona o varstvu pred požarom (UR.list RS, št. 71/93 in 87/01), 2. republiška taksa za obremenjevanje voda, 3. repub!iška taksa za obremenjevanje okolja, 4. pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest, 5. republiška sredstva in sredstva drugih sofinanceijev za investicije in tekoče zadeve. 4. č 1 e n Sredstva proračuna se delijo med letom praviloma enakomerno med vse uporabnike v okviru doseženih prihodkov in v odvisnosti od Snežnik - stran 2 URADNE OBJAVE št. 8 !!irska Bistrica, 24. december 2005 zapadlosti obveznosti, če med občino in uporabnikom ni drugače določeno z odlokom ali pogodbo. Uporabniki morajo sredstva, ki so jim bila zagotovljena v proračunu, uporabljati za namene, za katere so jim bila dana in v skladu s predpisi o njihovi uporabi oziroma razpolaganju z njimi. Za zakonito uporabo sredstev, ki so uporabniku dana iz proračuna, je odgovoren predstojnik uporabnika. Vsi uporabniki proračunskih sredstev so dolžni uporabo proračunskih sredstev načrtovati in o uporabi sredstev preteklega leta tudi poročati. Neposredni in posredni uporabniki občinskega proračuna morajo pripraviti zaključni račun svojega finančnega načrta in letno poročilo za preteklo leto skupaj z obrazložitvami ter ju poslati županu najkasneje do 28. februarja tekočega leta. Na zahtevo župana so dolžni posredovati podatke in poročila tudi med letom. Uporabnikom proračunskih sredstev, ki ne ravnajo v skladu s tem členom odloka, lahko župan delno ali v celoti začasno zaustavi proračunsko financiranje, dokončno pa na predlog župana to stori Občinski svet. 5. č 1 e n Sredstva proračuna se uporabljajo le za namene, ki so določeni s proračunom. V imenu občine se prevzemajo obveznosti le v okviru sredstev, ki so v proračunu predvidena za posamezne namene. Če se v teku proračuna ugotovi, da so potrebna dodatna sredstva, ki jih ob sprejemanju proračuna ni bilo mogoče predvideti, so pa nujna za izvrševanje predpisov ali izvršitev storitev, se dodatni odhodki poravnavajo v breme drugih postavk posameznega podpodročja proračuna oz.proračunskih postavk. Prerazporejanje je možno le v okviru podpodročja oz.kjer ni podpodročja, pa v okviru posameznih postavk. Izjemoma se lahko v letu 2006 prerazporejajo sredstva tudi med področji proračunske porabe in sicer za sredstva za investicije v krajevne skupnosti, sredstva za subvencioniranje obrestne mere za kredite na področju malega gospodarstva in kmetijstva ter sredstva za financiranje javnih del. Na predlog predlagateljev finančnega načrta neposrednega uporabnika župan odloča o prerazporeditvah pravic porabe. Prerazporejanje sredstev med bilanco prihodkov in odhodkov, računom finančnih teijatev in naložb in računom financiranja ni možno. Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun ali rebalans proračuna. V sprejetem proračunu lahko na predlog neposrednega proračunskega uporabnika finančna služba proračuna občine znotraj proračunske postavke odpre nov konto, če je to potrebno zaradi pravilnega knjiženja porabe. V primeru, da občina prejme namenska sredstva, ki niso bila predvidena s tem odlokom, se za ta namen odpre nova postavka proračuna na strani odhodkov za isti namen. 6. č 1 e n V skladu z 51.členom ZJF Občina 11.Bistrica lahko prevzema obveznosti s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, če so za ta namen planirana sredstva v proračunu tekočega leta. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v naslednjih letih: - za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme v letu 2007 presegati 30 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu za leto 2006, - za tekoče odhodke ne sme v letu 2007 presegati 25% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu za leto 2006. Specifikacija prevzetih obveznosti za leto 2007 in obveznosti prevzetih s pogodbami, ki zahtevajo plačilo v prihodnjih letih, je priloga proračuna. Obveznosti, ki bodo zahtevale plačilo v naslednjem letu, mora uporabnik vključiti v proračun leta, na katerega se nanašajo in v načrt razvojnih programov. Omejitve iz prvega in drugega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnini pogodbami. 7. č 1 e n V skladu z 42.členom ZJF se s proračunom predvidi splošna proračunska rezervacija, ki sme znašati največ 2% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. Splošna proračunska rezervacija za leto 2006 je opredeljena v višini 12.871.950 sit, kar znaša 0,4% prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabijo: - za enkratne dotacije neprofitnim organizacijam, društvom , posameznikom.....v višini 2.921.882 sit, s tem da župan lahko podeli za posamezni namen največ 100.000 sit, - za nove aktivnosti, programe, študije, ocene, analize, priprave dokumentacije za razpise ... .,za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva- skupaj 3.000.000 sit; za te namene lahko župan uporabi največ 1.000.000 sit brez soglasja občinskega sveta; - za namene, za katere se med letom izkaže, da niso bila zagotovljena sredstva v zadostnem obsegu - 6.950.068 sit. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan in o porabi obvešča občinski svet. 8. č 1 e n V sredstva proračunske rezerve sevskladuz49.členomZJF izloča del skupno doseženih prejemkov proračuna. Proračunska rezerva se v letu 2006 oblikuje v višini 1.500.000 sit. Sredstva proračunske rezerve se uporabljajo za financiranje izdatkov za odpravo posledic naravnih nesreč, kot so potres, poplava, zemeljski plaz, snežni plaz, visok sneg, močan veter, toča, žled, pozeba, suša, množični pojav nalezljive človeške, živalske ali rastlinske bolezni, druge nesreče, ki jih povzročijo naravne sile in ekološke nesreče. Na predlog za finance pristojnega organa župan odloča o uporabi sredstev rezerv do celotne višine sredstev proračunske rezerve, ki znaša vključno z nerazdeljenimi sredstvi obvezne rezerve iz preteklega leta 3.127.588 SIT. Hirska Bistrica, 24. december 2005 URADNE OBJAVE št. 8 Snežnik - stran 3 O uporabi sredstev obvešča občinski svet s pisnimi poročiti. 9. č t e n Uporabniki proračuna so dotžni vsa deta in nabave ( tako investicijska kot tekoča ) oddajati sktadno s predpisi o javnem naročanju. 10. č t e n Za ptačevanje obveznosti iz občinskega proračuna vetjajo enaki roki, ki so za posamezne namene dotočeni v zakonu o izvrševanju državnega proračuna. 11. č t e n Na podlagi 19. c) člena Zakona o lokalni samoupravi ( ZLS -M) tahko Krajevne skupnosti sklenejo pravne poste brez predhodnega sogtasja župana za natoge in aktivnosti, ki so dotočene v finančnem načrtu občinskega proračuna oziroma s posebnimi sktepi občinskega sveta in sicer največ do 5.000.000,00 SIT za posamični namen. Za vse ostate pravne poste, ki presegajo znesek 500.000 SIT, pa je potrebno predhodno soglasje župana. Pravni posli, sklenjeni v nasprotju z določili prvega in drugega odstavka tega člena, so nični. 12. čl en Za izvrševanje proračuna je odgovoren župan. Županje pooblaščen, da: - začasno zmanjša porabo sredstev oz.zadrži izplačila, če prihodki med letom ne pritekajo v predvideni višini, - odloča o začasni uporabi tekočih likvidnostnih sredstev zaradi ohranjanja njihove realne vrednosti, - odloča o uporabi sredstev rezerv do višine, določene v 8.členu, - odloča o uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije v skladu s predpisi in tem odlokom, - o sprejetih odločitvah obvešča občinski svet. 13. č 1 e n Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju in konec leta z zaključnim računom poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2006 in njegovi realizaciji. 4.POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE 14. č 1 e ji V primeru, da so stroški postopka izteijave v nesorazmeiju z višino teijatve ali če se zaradi nevnovčljivosti premoženja ugotovi, da teqatve ni mogoče izterjati ( 77.člen ZJF ), lahko župan dolžniku d višine 100.000 tolarjev odpiše oziroma delno odpiše piačito dolga 5.0BSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 15. č 1 e n Trenutna zadolženost občine znaša 21%. Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodke in odhodkov financiranja se občina za proračun leta 2006 lahk< zadolži do višine 270.296.166 sit za naslednje investicije: Izgradnja Osnovne šole Jelšane 120.000.00f Kanalizacija Topole - delno 15.000.00( Kanalizacija Zarečje 45.000.00( Vodovod Topole 24.466.66( Vodovod Zalči 30.000.00( Posodobitev črpališča Kraljevi hrib - delno 14.829.50f Rekonstrukcija kuhinje OŠ Knežak 21 .OOO.OOf Skupaj 270.296.16( 16. č ! e n Pravne osebejavnega sektorja na ravni občine se v letu 2006 lahkr zadolžijo do 15.000.000 SIT. Pravne osebe javnega sektorja se lahko zadolžijo le s soglasjerr župana. 6.PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 17. č 1 e n V obdobju začasnega financiranja Občine 11.Bistrica v letu 2007, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja. 18. člen Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnih objavah časopisa Snežnik, uporablja pa se od 1.1.2006 dalje. Številka: 40302-4/2005 Il.Bistrica, 22.12.2005 ŽUPAN: Anton Šenkinc, univ.dipl.ekon., l.r Snežnik - stran 4 URADNE OBJAVE št. 8 !!irska Bistrica, 24. december 20(K