OBVESTILA Vabilo in gradivo za Skupščino PZS 23. april 2022, ob 11.00 v Sevnici PLANINSKA »Vsebinsko poročilo za leto 2021 je v celotnem obsegu SLOVENIJE objavljeno v elektronski obliki na spletni strani PZS. V skrajšani in tiskani obliki pa je objavljeno v Letopisu PZS Ljubljana, 2020 « 24. marec 2022, letnik 48, številka 1 VSEBINA Sklic skupščine 3 Predlogi sklepov Skupščine PZS 2022 5 Poslovnik o delu skupščine Planinske zveze Slovenije 6 Računovodsko poročilo 2021 s pojasnili k bilanci stanja in izkazu poslovnega izida 11 Pojasnila finančnega poročila za leto 2021 22 Poročilo 2021 po stroškovnih mestih 28 Poročilo Nadzornega odbora Planinske zveze Slovenije za leto 2021 42 Kandidatna Lista 43 Programske smernice Planinske zveze Slovenije 2022-2026 45 Okvirni program dela Planinske zveze Slovenije za leto 2023 49 Okvirni finančni načrt Planinske zveze Slovenije za leto 2023 64 PRILOGE Pooblastilo delegatu za ugotovitev sklepčnosti in za prevzem glasovnice 67 Navodilo za glasovanje 69 Prijava k razpravi 70 Izdajatelj Planinska zveza Slovenije, Ob železnici 30 a, 1001 Ljubljana, urednik Matej Ogorevc, obvestila@pzs.si, oblikovanje in prelom Media Center, Marko Gorjup s.p., tisk Fotolito Dolenc d.o.o., naklada 400 izvodov, marec 2022. Spletna stran www.pzs.si, Facebook: @PlaninskaZvezaSlovenije, Twitter: @planinskazveza, Instagram: @planinskazvezaslovenije Za Planinsko zvezo Slovenije: Jože Rovan Program informiranja o planinski dejavnosti sofinancirata Ministrstvo za izobraževanje, f ^ znanost in šport RS in Fundacija za šport. ^¡Sf RjrtlllCija za iport \J Strokovna služba PZS (faks: 01 43 45 691, info@pzs.si) Uradne ure Strokovne službe PZS (tudi Planinske trgovine): ponedeljek in četrtek: od 9. do 15. ure, sreda: od 9. do 17. ure, petek: od 9. do 13. ure. Odmor za malico: od 10.30 do 11.00 ure. Generalni sekretar: 01 43 45 680 generalni.sekretar@pzs.si Tajništvo: 01 43 45 680 info@pzs.si Planinska založba: 01 43 45 684 planinska .zalozba@pzs.si Koledar PZS: 01 43 45 690 koledar@pzs.si Računovodstvo: 01 43 45 687 ursa.mali@pzs.si Planinski vestnik: 01 43 45 690 pv@pzs.si MK, VK: 01 43 45 689 mladinska.komisija@pzs.si, vodniska.komisija@pzs.si KA, OUP, KTK:01 43 45 686 alpinizem@pzs.si, usposabljanje.preventiva@pzs.si, turno.kolesarstvo@pzs.si KŠP, KGŠ: 041 643 945 sportno.plezanje@pzs.si, gorski.sporti@pzs.si GK, KVGN: 01 43 45 683 gospodarska.komisija@pzs.si, varstvo.narave@pzs.si KPP: 01 32 09 461 pota@pzs.si Odbor za članstvo, Odbor za pravne zadeve: 01 43 45 692, damjan.omerzu@pzs.si Spletna stran PZS, E-novice PZS: spletne.strani@pzs.si, enovice@pzs.si Predstavnica PZS za odnose z javnostmi: Barbara Gradič Oset, 031 862 382, pr@pzs.si Članarina: 01 43 45 688 clanarina@pzs.si, SPD N i V skladu z 28. in 43. členom Statuta Planinske zveze Slovenije in v skladu s sklepi 19. seje Upravnega odbora PZS sklicujem SKUPŠČINO PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE, ki bo v soboto, 23. aprila 2022, ob 11.00 uri, v Kulturni dvorani Sevnica, Kvedrova cesta 25, Sevnica. Predlog dnevnega reda Skupščine PZS: 1. Izvolitev delovnega predsedstva, verifikacijske komisije, zapisnikarja in dveh overi-teljev zapisnika Skupščine PZS 2. Vsebinsko in finančno poročilo organov PZS za leto 2021 3. Poročilo Nadzornega odbora PZS za leto 2021 4. Razprava in potrditev poročil PZS za leto 2021 5. Volitve za organe PZS za mandatno obdobje 2022-2026 6. Razglasitev rezultatov volitev 7. Programske smernice PZS za mandatno obdobje 2022-2026 8. Okvirni vsebinski in finančni program dela PZS za leto 2023 9. Razno Skladno s 7. členom Poslovnika o delu Skupščine Planinske zveze Slovenije ni prispel noben dodaten predlog za obravnavo na skupščini. Pred skupščino bo z začetkom ob 9:00 potekala okrogla miza: Planinske koče in trend okoljevar-stvenih zahtev. Kulturni program pred začetkom skupščine bo organiziralo Planinsko društvo Lisca Sevnica. Zaradi lažje organizacije vas prosimo za prijave na info@pzs.si do srede, 20.4.2022. 3 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE Predsednik Planinske zveze Slovenije Jože Rovan 31 Vabljeni: delegati društev, članov PZS, člani Upravnega odbora PZS, člani Nadzornega odbora PZS, načelniki komisij PZS oz. njihovi namestniki, vodje odborov PZS oz. njihovi namestniki, župan občine Sevnica, Srečko Ocvirk, generalna direktorica Direktorata za šport, dr. Mojca Doupona, generalna direktorica Direktorata za turizem, Ksenija Flegar, generalni direktor Uprave RS za zaščito in reševanje, g. Darko But, generalni direktor Policije, Dr. Anton Olaj, organizacije in skupnosti, katerih članica je PZS: • Slovenija: Olimpijski komite Slovenije - Združenje športnih zvez, • tujina: Mednarodno združenje planinskih organizacij (UIAA), Združenje planinskih organizacij alpskega loka (CAA), Združenje planinskih organizacij Balkana (BMU), Evropskapopotniška zveza (ERA), Mednarodna zveza za športno plezanje (IFSC), Mednarodno turnosmučarska zveza (ISMF) in Mednarodna komisija za reševanje v gorah (ICAR), Evropsko združenje planinskih organizacij (EUMA) • organizacije, s katerimi ima PZS podpisan dogovor o sodelovanju: Gorska reševalna zveza Slovenije, Združenje gorskih vodnikov Slovenije in Rdeči križ Slovenije, • organizacije, podpisnice dogovora o sodelovanju napodročju trajnostnega razvoja in pri skupnih prizadevanjih varovanja in ohranjanja biotske raznovrstnosti: Ribiška zveza Slovenije, Lovska zveza Slovenije, Turistična zveza Slovenije, Čebelarska zveza Slovenije in Kinološka zveza Slovenije, • organizacije, s katerimi PZS sodeluje: Fakulteta za šport Univerze v Ljubljani, Triglavski narodni park, Zveza tabornikov Slovenije, CIPRA Slovenije, Slovenski gorniški klub Skala, Združenje vojaških gornikov Slovenije, Komisija za evropske pešpoti Slovenije in Zveza za šport invalidov Slovenije -Paraolimpij ski komite, • Hrvaška planinska zveza (HPS), Planinska zveza Avstrije (OeAV) in Planinska zveza Italije (CAI). KAKO DO KULTURNE DVORANE SEVNICA? Opis poti iz smeri Ljubljane Po avtocesti do Trebnjega, kjer zapustite avtocesto in nadaljujete po cesti čez Mirno in Mokronog do Sevnice. Ko se pripeljete do reke Save v križišču levo, nato na krožišču izberete prvi izvoz. Ko prečkate most čez Savo v križišču nadaljujete proti desni, nato prečkate železniško progo in na naslednjem krožišču ponovno izberete prvi izvoz. Po cesti nadaljujete do novega krožišča, kjer je že prvo parkirišče, lahko pa nadaljujete po cesti še nekaj sto metrov naprej do Kulturne dvorane Sevnica, ki je na vaši desni. Opis poti iz smeri Celja Iz Celja se peljete proti Laškemu in naprej skozi Rateče vse do Boštanja. Tam v krožišču pri trgovskem centru izberete tretji izvoz in nadaljujete po mostu čez Savo. Ko prečkate most čez Savo v križišču nadaljujete proti desni, nato prečkate železniško progo in na naslednjem krožišču ponovno izberete prvi izvoz. Po cesti nadaljujete do novega krožišča, kjer je že prvo parkirišče, lahko pa nadaljujete po cesti še nekaj sto metrov naprej do Kulturne dvorane Sevnica, ki je na vaši desni. Opis poti iz smeri Krškega Iz Krškega sledimo cesti ob Savi mimo Blance vse do Sevnice. Nadaljujemo skozi mesto mimo gostišča Plauštajner, kjer lahko tudi parkiramo. Lahko pa se peljemo še nekaj sto metrov naprej, kjer bomo na levi strani uzrli Kulturno dvorano Sevnica. Prihod It imni Ijiifcljjnt, Cdji in Mini □ ««v Kulturna dvorana Sevnica _ T* Prihod h smer» Krikcgfl m a '^^ flH1'" 4 PREDLOGI SKLEPOV SKUPŠČINE PZS 2022 Predlog sklepa št. 1/2022: Skupščina PZS potrjuje z vabilom predlagani dnevni red skupščine 2022. Ad.l) Predlog sklepa št. 2/2022: Skupščina PZS na predlog predsednika PZS za predsednika delovnega predsedstva skupščine PZS 2022 izvoli Jožeta Praha (PD Lisca-Sevnica) Imena ostalih kandidatov za organe skupščine bodo podana na skupščini. Ad. 4) Predlog sklepa št. 3/2022: Skupščina PZS potrjuje vsebinsko in finančno poročilo PZS za leto 2021. Predlog sklepa št. 4/2022: Skupščina PZS potrjuje poročilo nadzornega odbora PZS za leto 2021. Ad. 5) Predlog sklepa št. 5/2022: Skupščina PZS na podlagi 37. člena Poslovnika o delu skupščine potrjuje kandidatne liste, ki jih je pripravila Volilna komisija PZS. Ad. 7) Predlog sklepa št. 6/2022: Skupščina PZS potrjuje Programske smernice PZS za mandatno obdobje 2022-2026. Ad. 8) Predlog sklepa št. 7/2022: Skupščina PZS potrjuje okvirni finančni načrt za leto 2023 in pooblašča upravni odbor PZS, da sprejme podrobni finančni načrt za leto 2023 po posameznih dejavnostih oz. po stroškovnih mestih. Skupščina PZS pooblašča upravni odbor PZS, da finančni načrt za leto 2023 spremlja in ga na podlagi rebalansa uskladi z dejanskimi prihodki in odhodki. Predlog sklepa št. 8/2022: Skupščina PZS sprejema okvirni vsebinski program dela PZS za leto 2023 in pooblašča, da na podlagi okvirnih programov: komisije z zbori dejavnosti in MDO PD sprejmejo podroben program dela posamezne dejavnosti za leto 2023, soglasje k programu mora podati upravni odbor PZS, upravni odbor PZS, na predlog organov PZS brez zborov dejavnosti, sprejme podrobne programe dela PZS na posameznih področjih za leto 2023. na podlagi sprejetih programskih smernic PZS za mandat 2022-2026, upravni odbor PZS na predlog predsednika PZS sprejme podrobni program na splošnem področju dela PZS za leto 2023. Pri sprejemanju podrobnega vsebinskega programa dela za leto 2023 morajo organi upoštevati finančni načrt za leto 2023. 5 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE 31 Na podlagi b) točke 1. odstavka 27. člena Statuta Planinske zveze Slovenije je Skupščina Planinske zveze Slovenije na zasedanju, dne 12. 1. 2013, v Tržiču, sprejela poslovnik o delu skupščine Planinske zveze Slovenije. Dopolnitve in spremembe poslovnika so bile sprejete na skupščini v Sevnici, dne 11.4.2015 in na skupščini v Ajdovščini, dne 22.4. 2017. POSLOVNIK O DELU SKUPŠČINE PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem Poslovnikom Skupščina Planinske zveze Slovenije (v nadaljevanju skupščina) določa način svojega dela zlasti: • javnost dela, • priprave na skupščino, • potek dela na skupščini, • odločanje, • vodenje zapisnika. II. JAVNOST DELA 2. člen Delo skupščine je javno. Javnost zagotavljamo z objavljanjem predloga dnevnega reda ter kraja in časa skupščine in gradiv ter objavljanjem sprejetih sklepov in stališč v Obvestilih Planinske zveze Slovenije (v nadaljevanju PZS). Obvestilo o času in kraju sklica skupščine mora biti objavljeno na spletni strani PZS. Javnost dela je zagotovljena s tem, daje skupščina dostopna vsem članom PZS in občanom, ki jim je omogočeno, da se seznanijo z gradivi, sklepi in stališči skupščine. Gradiva so članom PD in občanom na razpolago na spletnih straneh PZS, v strokovni službi PZS, pri meddruštvenih odborih planinskih društev (v nadaljevanju MDO PD) in društvih, ki so člani PZS. 3. člen PZS obvešča javnost o delu skupščine prek Obvestil PZS in spletnih strani PZS. 4. člen Za zagotavljanje javnosti dela skupščine so odgovorni: 1. predsednik PZS, 2. predsedstvo PZS, 3. generalni sekretar PZS. III. PRIPRAVE NA SKUPŠČINO 5. člen Predsednik PZS in generalni sekretar PZS sta odgovorna za priprave na Skupščino PZS. 6. člen V priprave za skupščino spada zlasti: • priprava gradiv za skupščino, • oblikovanje predloga dnevnega reda, ki ga potrdi Upravni odbor PZS (vnadaljevanju UO PZS), • razpošiljanje vabil in gradiva, • druge organizacijske priprave. 7. člen Predlog dnevnega reda, gradivo, čas in kraj za skupščino določi UO PZS. UO PZS določi datum skupščine vsaj 120 dni pred skupščino, kar ne velja za izredne skupščine in hkrati objavi javni poziv za predlaganja tem, ki naj jih skupščina obravnava. Društva podajo predloge tem za obravnavo na seji skupščine najkasneje 60 dni pred skupščino. Predlog za obravnavanje na skupščini mora predlagatelj nasloviti na predsednika PZS. Do predlogov tem za obravnavo na skupščini se opredeli predsedstvo PZS, o njihovi uvrstitvi na dnevni red pa odloča UO PZS. Predsednik PZS skliče skupščino in obvesti društva najkasneje 30 dni pred datumom skupščine. Skupaj s sklicem objavi dnevni red, gradivo in predloge sklepov. Pisna dopolnila na predloge sklepov društva vlagajo najkasneje 10 dni pred skupščino. Do dopolnil se opredeli predsedstvo PZS in na spletni strani objavi dopolnila in stališča najkasneje 5 dni pred skupščino. 6 8. člen Predlog za obravnavo na skupščini mora predlagatelj pripraviti tako, daje kratekin daje iz njega razvidno bistvo. Predlog mora vsebovati tudi predlog sklepa, nosilce naloge in rok izvršitve. Če je več variantnih predlogov, morajo biti vsi navedeni. Predlogi morajo biti pripravljeni tako, da so iz njih razvidne možne posledice in finančne obremenitve. Če je predlog oziroma gradivo obsežnejše, mora biti priložen še kratek izvleček. 9. člen Ko prejme predsednik PZS predlog in gradivo za obravnavanje in odločanje na skupščini, ugotovi ali spada to v pristojnost skupščine in ali je gradivo pripravljeno tako, kot določa ta poslovnik. Če ugotovi, da posamezni predlog ali del predloga ni dovolj dokumentiran, ali strokovno ni razumljivo obrazložen, zahteva od predlagatelja, da ga v določenem roku dopolni. Če predlagatelj tega ne stori, mu vrne predlog. 10. člen Vabilo za skupščino z vsem potrebnim gradivom se pošlje članom PZS, da določijo delegata oziroma da gradivo obravnavajo ter do njega zavzamejo stališče. 11. člen Vabila za skupščino se pošljejo članom UO PZS in Nadzornega odbora PZS (v nadaljevanju NO PZS). Ti imajo pravico razpravljati o poročilih, vendar brez pravice glasovanja o poročilih in sklepih. 12. člen Na skupščino je treba povabiti tudi organizacije in skupnosti, katerih članica je PZS. Predsednik PZS tudi določi, koga je, poleg s tem poslovnikom določenih udeležencev, še potrebno povabiti na skupščino. IV. POTEK DELA NA SKUPŠČINI 13. člen Skupščino prične predsednik PZS. Če je predsednik PZS zadržan, začne skupščino podpredsednik PZS, ki ga določi predsednik. 14. člen Ko se začne skupščina, lahko predsednik PZS pred prehodom na dnevni red poda kratko poročilo v zvezi z zasedanjem skupščine in drugimi predhodnimi vprašanji. Predsednik PZS obvesti skupščino tudi o tem, kdo se jo udeležuje poleg delegatov in organov PZS. 15. člen Skupščina je sklepčna, če so prisotni delegati vsaj tretjine društev, ki so člani PZS. 16. člen Pooblastila delegati oddajo pri vhodu v dvorano. Evidenco o prisotnosti drugih vabljenih na skupščini vodi generalni sekretar PZS. 17. člen Skupščino prične predsednik PZS in predlaga izvolitev delovnega predsedstva. Delovno predsedstvo sestavljajo predsednik delovnega predsedstva (v nadaljevanju predsednik DP) in štirje člani. Ko je delovno predsedstvo izvoljeno, vodi skupščino predsednik delovnega predsedstva. Predsednik DP predlaga skupščini sprejem dnevnega reda. 18. člen Ko je izvoljena verifikacijska komisija, mora takoj pričeti z delom in obvestiti skupščino o tem, ali je sklepčna. Če skupščina ni sklepčna, ne more nadaljevati z delom. 19. člen Sprejeti dnevni red razglasi predsednikDP. Ko je dnevni red sprejet, se preide na obravnavanje posameznih točk dnevnega reda po vrstnem redu, kot so v sprejetem dnevnem redu. Med skupščino se lahko spremeni vrstni red točk dnevnega reda, če je za to upravičen razlog in če skupščina tako sklene. 20. člen Poročilo kposameznim točkam dnevnega reda poda poročevalec, ki v uvodu povzame bistvo obravnavanega gradiva, navede odprta vprašanja in predlaga sklepe. Ko poročevalec konča poročilo, odpre predsednikDP razpravo. Skupščina pa lahko odloči, da podajanje poročila ni potrebno, ker je bilo gradivo že posredovano delegatom, vtem primeru predlaga sklep DP. 21. člen Predsednik DP daje besedo razpravljavcem po vrstnem redu, kot so se prijavili za razpravo. 7 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE 31 22. člen Delegat ali drug vabljeni udeleženec, ki ga k razpravi povabi predsednik DP, lahko razpravlja na skupščini pri vsaki točki dnevnega reda, vendar največ 5 minut. Razpravljavec sme govoriti samo o vprašanjih, ki so na dnevnem redu skupščine ali pa so z njim v neposredni zvezi. Če se razpravljavec oddalji od vprašanja, ki je na dnevnem redu, ga mora predsednik DP opozoriti, naj se drži dnevnega reda. Če se razpravljavec tudi po drugem opominu ne drži dnevnega reda, mu lahko predsednik DP odvzame besedo. 23. člen Delegati se lahko prijavljajo k besedi takoj, ko se obravnava začne in vse do njenega zaključka. Prijavo k besedi se praviloma poda pisno predsedniku DP, z navedbo imena delegata in koga predstavlja. Predsednik DP zaključi obravnavo, ko ugotovi, da ni več razpravljavcev. Predsednik DP da takoj besedo delegatu, ki želi govoriti o proceduralni kršitvi statuta, poslovnika ali dnevnega reda. Če je delegat zahteval besedo zaradi proceduralnih kršitev, mu predsednikDP da pojasnilo takoj. Če se delegat s pojasnilom ne zadovolji, odloči o spornem vprašanju skupščina. Poročevalec mora zavzeti stališče do vprašanj, ki so bila iznesena v razpravi. Razpravljavec lahko govori o istem vprašanju tudi večkrat, vendar se ne sme ponavljati. 24. člen Skupščina lahko sklene na predlog predsednika DP ali posameznega delegata: • da se razpravlja o več točkah dnevnega reda skupaj, če so te točke med seboj povezane, • da se razprava o posameznem vprašanju z dnevnega reda konča tudi prej, preden so o njem govorili vsi razpravljavci, če je vprašanje dovolj razčiščeno in se lahko o njem odloči. 25. člen Predsednik DP lahko skupščino prekine in določi, kdaj in kje se bo nadaljevala. Predsednik DP prekine skupščino, če se ne morejo rešiti vsa vprašanja, ki so na dnevnem redu, zaradi tega, ker skupščina ni več sklepčna, zaradi potrebnega odmora, zato da se opravijo potrebna posvetovanja in v drugih primerih, kadar skupščina tako sklene. 26. člen Predsednik DP lahko razpravo o posameznem vprašanju prekine, če se pokaže potreba, daje za odločanje o zadevi potrebno dobiti nove podatke, dopolniti obstoječe gradivo, razčistiti posamezna vprašanja ali iz drugih opravičenih razlogov. 27. člen Ko so izčrpane vse točke dnevnega reda, predsednik DP zaključi skupščino. V. VZDRŽEVANJE REDA NA SKUPŠČINI 28. člen Predsednik DP skrbi za red na skupščini. Za kršitev reda sme uporabiti naslednje ukrepe: • opomin, • odvzem besede. Opomin se izreče delegatu ali drugi osebi, kis svojim obnašanjem, govorjenjem, čeprav mu predsednikDP ni dalbesede, seganjem vbesedo razpravljavcem ali s podobnim ravnanjem krši red in določbe tega poslovnika. Odvzem besede se izreče delegatu ali drugi osebi, ki krši red v smislu drugega odstavka tega člena in je bil na to že dvakrat opozorjen. Delegat, zoper katerega je uporabljen kakšen ukrep, ima pravico pojasniti svoje ravnanje. O tem ukrepu obvesti PZS društvo, organizacijo oziroma organ, ki gaje predstavljal. 29. člen Če predsednik DP ne more z rednimi ukrepi ohraniti reda na skupščini, odredi po sklepu delovnega predsedstva kratko prekinitev. Če tudi v nadaljevanju skupščine ni mogoče ohraniti reda, predsednik DP po sklepu delovnega predsedstva skupščino zaključi. VI. ODLOČANJE 30. člen Skupščina odloča z večino glasov vseh navzočih delegatov, razen če je z zakonom ali Statutom PZS določeno, daje za odločitev potrebna posebna večina ali soglasje vseh delegatov. 31. člen Delegat ima pravico pred glasovanjem obrazložiti svoje stališče in pojasniti, kako bo glasoval. 32. člen Pred glasovanjem objavi predsednik DP točno oblikovan predlog sklepa. Če je o posameznem vprašanju predlaganih več različnih sklepov, skupščina najprej glasuje o predlogu sklepa poročevalca. Sprejet je predlog, ki je dobil potrebno večino glasov. 33. člen Delegati glasujejo tako, da se izjavijo za predlog ali proti predlogu. Glasovanje je praviloma javno. 8 Predsednik DP pozove delegate, kdo je za predlog, nato pa kdo je proti predlogu. Glasovanje z izjavljanjem vsakega posameznega delegata se opravi, če tako odloči predsednik DP, ker je po njegovem mnenju to potrebno, da bi se natančno ugotovil izid glasovanja. Posamezni delegat se izjavi z »za« ali »proti«. Glasovanje se opravi z dvigom kartončka. 34. člen Če je število glasov »za« in število glasov »proti« enako, se glasovanje ponovi, pred tem pa je potrebno v ponovni razpravi dodatno razčistiti vprašanje. Če pride tudi pri ponovnem glasovanju do istega izida, se šteje, da predlog ni sprejet. Ponovno se zadevo obravnava na eni od naslednjih skupščin. Če pa gre za nujno zadevo v zvezi s poslovanjem, mora skupščina sprejeti začasni sklep o rešitvi tega vprašanja. 35. člen Delegati odločajo s tajnim glasovanjem, če je skupščina tako določila. Tajno glasovanje se opravi z glasovnicami z obkrožanjem besed »za« ali »proti« oz. z opredelitvijo za vnaprej znane predloge. Rezultat glasovanja ugotovi verifikacijska komisija. Po končanem glasovanju obvesti predsednik verifikacijske komisije skupščino o izidu glasovanja. 36. člen Izid glasovanja razglasi predsednik DP. VII. VOLITVE 37. člen Volitve predsednika PZS, podpredsednikov PZS, članov UO PZS, predsednika in članov NO PZS, skupščina opravi na podlagi potrditve kandidatnih list, ki jih je predložila volilna komisija PZS. 38. člen Volilna komisija vodi kandidacijske postopke in volitve za organe, ki se izvolijo na skupščini PZS. V okviru volitev članov UO PZS, volilna komisija izvede tudi enotni kandidacijski postopek tudi za volitve predsednikov MDO PD. Volilne postopke začne, ko so za to podani razlogi. Poziv za izvedbo nadomestnih volitev lahko poda UO PZS ali predsednik PZS, če ugotovi, da so za to podani pogoji. Ko volilna komisija sprejme odločitev o začetku volilnega postopka, o tem obvesti predsednika PZS, kot sklicatelja skupščine PZS. Volilna komisijo sestavljajo trije člani ter prvi, drugi in tretji namestnik, ki so izvoljeni na skupščini praviloma eno leto pred rednimi volitvami. Mandat traja 4 leta. Člani volilne komisije si prizadevajo za odločanje s soglasjem. V primeru, da to ni mogoče, se odloča z glasovanjem z večino navzočih glasov. Kandidate za člane volilne komisije predlagajo društva izmed svojih članov. Izmed predlogov za člane volilne komisije delegati izvolijo tri člane in tri nadomestne člane volilne komisije. Izbira članov se opravi s tajnim glasovanjem na glasovnici. Vsak delegat lahko voli največ tri kandidate za člane volilne komisije. Prvi trije, ki prejmejo največ glasov, so izvoljeni za člane volilne komisije. Četrti postane prvi nadomestni član, peti drugi nadomestni član in šesti kandidat po številu prejeti glasov postane tretji nadomestni član. V primeru, da dobi več kandidatov enako število glasov in zato na podlagi glasovanja ni mogoče določiti kdo je izvoljen za člana oz. namestnika člana, se opravi žreb izmed kandidatov, ki so prejeli enako število glasov. Žreb opravi volilna komisija, ki vodi postopek. Izvoljeni člani volilne komisije izmed sebe izberejo predsednika volilne komisije. Sklic ustanovne seje izvede generalni sekretar PZS v roku 2 mesecev od skupščine. Strokovno in administrativno podporo volilni komisiji zagotavlja strokovna služba PZS, 39. člen Volitve predsednika PZS in podpredsednikov PZS se opravijo na podlagi enotne liste, o kateri se glasuje tajno. Ostale volitve organov PZS so lahko javne, če tako pred glasovanjem odloči skupščina. Volitve predsednika PZS in podpredsednikov PZS se opravi tako, da se obkroži zaporedna številka pred enotno listo, če pa je lista samo ena, se obkroži besedo »za« ali »proti«. Tajne volitve ostalih organov (članov UO PZS, predsednika in članov NO PZS) se opravijo z obkrožanjem zaporedne številke pred imenom kandidata. Javne volitve se izvedejo z dvigovanjem kartončkov. 40. člen Če je za volitve predsednika PZS in podpredsednikov PZS več list oz. če je za funkcije predsednika in članov NO PZS več kandidatov in nobena lista oz. kandidat ne dobi potrebne večine, se volitve ponovijo s tistima dvema kandidatoma oz. listama, ki sta dobili največ glasov. Volitve se ponovijo tudi, če so liste oz. kandidati dobili enako število glasov. 9 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE 31 Izvoljeni so tisti kandidati za člane UO PZS, ki so dobili največje število glasov, vendar najmanj eno četrtino glasov prisotnih delegatov. V kolikor na ta način ni izvoljeno potrebno število članov UO PZS, se volitve ponovijo s kandidati, ki niso prejeli za izvolitev potrebno število glasov. 41. člen Če se na skupščini opravijo le javne volitve (članov UO PZS, predsednika in članov NO PZS), rezultat volitev razglasi predsednik DP. 42. člen Izredna skupščina PZS se mora sklicati pred potekom šestih mesecev od dneva, ko na redni skupščini PZS ni bil izvoljen predsednik PZS. Če ni izvoljen edini kandidat oziroma nobeden od kandidatov za predsednika PZS, se podaljša mandat vseh organov PZS najdlje za 6 mesecev. VIII. VODENJE ZAPISNIKA NA SKUPŠČINI 43. člen O delu na skupščini se piše zapisnik. Zapisnik piše zapisnikar. Potek seje se elektronsko snema. Zapisnikpodpišejo predsednik delovnega predsedstva, dva overovatelja zapisnika in zapisnikar. 44. člen Zapisnikmora vsebovati zlasti: • navedbo časa in kraja skupščine, • ime in priimekpredsednika delovnega predsedstva oz. predsedujočega, ki je vodil skupščino ter članov delovnega predsedstva, imena in priimke navzočih delegatov ter opravičeno in neopravičeno odsotnost delegatov ter članice PZS, iz katere so, • imena in priimke ostalih vabljenih, ki so se skupščine udeležili, • ugotovitev, daje skupščina sklepčna, • dnevni red skupščine, • sprejete sklepe in podatke o izidu glasovanja o posameznih vprašanjih, • čas prekinitve oziroma zaključka skupščine, • podpis predsednika delovnega predsedstva, dveh overovateljev zapisnika in zapisnikarja ter žig. 45. člen Zapisnikmora biti napisan najkasneje v roku 20 dni po skupščini, overovatelja pa ga morata overoviti v petih dneh po prejemu. Zapisnikse objavi v Obvestilih PZS. Obravnavati ga mora Upravni odbor PZS ter pristopiti kizvršitvi sklepov. 46. člen Delegat članice PZS lahko zahteva, da se povzetek njegovega govora, razprave oziroma izjave na skupščini vpiše v zapisnik. Pred objavo lahko zahteva, da se mu zapisnik pokaže zaradi redakcijskih popravkov. 47. člen Vsak delegat ima pravico dati pisne pripombe na zapisnik skupščine, objavljenem v Obvestilih PZS, v roku 15 dni, ki jih pošlje Upravnemu odboru PZS. UO PZS obravnava pripombe k zapisniku in zavzame o njih stališče ter o tem obvesti predlagatelja. 48. člen Izvirni zapisnikin elektronski posnetek s celotno dokumentacijo se hrani v arhivu kot dokument trajne vrednosti. Za hrambo in arhiviranje skrbi generalni sekretar PZS. VIX. KONČNE DOLOČBE 49. člen Ta poslovnik začne veljati takoj, ko ga sprejme skupščina in velja tudi za bodoče skupščine. Spremembe in dopolnitve tega poslovnika lahko predlagajo društva, ki so člani PZS, in morajo biti vročeni najmanj 60 dni pred skupščino. Predlogi sprememb in dopolnitev morajo biti podani v obliki amandmajev. Do predlaganih sprememb in dopolnitev se opredelita predsedstvo PZS in UO PZS, ki hkrati obravnavo poslovnika uvrsti na predlog dnevnega reda skupščine. UO PZS lahko tudi sam predlaga spremembe in dopolnitve poslovnika. Milena Brešan, delovna predsednica JožefBobovnik, član Maruška Lenarčič, članica Bojan Rotovnik, Predsednik PZS 10 vr v k točki RAČUNOVODSKO POROČILO 2021 S POJASNILI K BILANCI STANJA IN IZKAZU POSLOVNEGA IZIDA Planinska zveza Slovenije je v skladu z Zakonom o društvih (Uradni list RS 64/11) zavezana k reviziji računovodskih izkazov. Za vrednotenje računovodskih postavk uporablja splošne Slovenske računovodske standarde 2016 (z dopolnitvami 2019), v nadaljevanju SRS, v nekaterih določilih pa tudi SRS 33 -Računovodske rešitve v društvih in invalidskih organizacijah. Za merjenje in vrednotenje posameznih računovodskih postavk Planinska zveza Slovenije uporablja splošne SRS 2016 (z dopolnitvami 2019), pri pripravi letnega poročila, vodenju poslovnih knjig, uporabi kontnega načrta, knjigovodskih listinah in drugi podporni dokumentaciji pa določila SRS 33. Računovodski izkazi za leto 2021 so v celoti skladni s SRS. Hkrati vodstvo Planinske zveze izjavlja, da ob sestavitvi računovodskih izkazov ne obstajajo pomembne negotovosti, ki bi utegnile povzročiti dvom o sposobnosti organizacije za nadaljnje poslovanje. Od konca poslovnega leta in do datuma sprejetja računovodskih izkazov v organizaciji ni bilo poslovnih dogodkov, ki bi pomembneje vplivali na finančni položaj organizacije. Poslovne knjige, ki zajemajo glavno knjigo in dnevnik glavne knjige, vodimo po sistemu dvostavnega knjigovodstva. Poslovne knjige se vodijo za poslovno leto, ki je enako koledarskemu. VODENJE PRIHODKOV IN ODHODKOV Prihodke in odhodke zajemamo po načelu nastanka poslovnega dogodka. V poslovnih knjigah se stroški vodijo po naravnih vrstah, prihodke in odhodke pa zajemamo tudi po stroškovnih mestih in stroškovnih nosilcih v skladu s pravilnikom o finančnem in materialnem poslovanju. V skladu z Zakonom o društvih in internimi akti ločeno vodimo prihodke in odhodke za pridobitno (tržno) in nepridobitno dejavnost. Pridobitno dejavnost vodimo po kontih ločeno v prihodkovni strani, odhodke pa ugotavljamo po dveh kriterijih: kjer je to mogoče z zajemanjem na ustrezni stroškovni nosilec neposredno ob zajemanju poslovnega dogodka (v celoti pridobitni -stroškovni nosilec 5. Planinski vestnik in 6. Planinska trgovina) ostala stroškovna mesta na osnovi prej določenega ključa, ki smo ga določili kot razmerje med preostalimi pridobitnimi in nepridobitnimi prihodki. V obračunu davka od dohodkovpravnih oseb vodimo pridobitno dejavnost v skladu z zakonom. Pridobitne prihodke zajemamo na ustrezne konte sproti, ob nastanku poslovnega dogodka. Pridobitne odhodke pa določimo glede na delež pridobitnih prihodkov v vseh prihodkih v skladu z zakonom. Za leto 2021 je izračunana obveznost po obrazcu davka od dohodkovpravnih oseb v vrednosti 5.584,95 eur. OSTALA RAZKRITJA Povprečno število zaposlenih v letu 2021 je 14,83. Od tega povprečno zaposlenih za nedoločen čas 11,91 in za določen čas 2,92. POPIS Redni letni popis je bil izveden po stanju na dan 31.12.2021. Komisija je popisala osnovna sredstva, nepremičnine, drobni inventar, edicije, trgovsko blago in material, denarna sredstva, terjatve in obveznosti Planinske zveze Slovenije. Pri popisu osnovnih sredstev so bile ugotovljene razlike: odpis neuporabnih, uničenih osnovnih sredstev v višini nabavne vrednosti 4.430,82 EUR. Odpisana sredstva so že amortizirana in ne povečujejo odhodkov obračunskega obdobja. odpis drobnega inventarja izločenega iz uporabe vletu 2021: odpisanih je bilo nekaj inventarnih številk drobnega inventarja. Vrednost odpisanega drobnega inventarja je bila registru pred odpisom 0, ker je le ta bil pripoznan kot strošekleta nabave. Vpliva na rezultat iz tega naslova ni. Pri popisu zalog so bile ugotovljene spodnje razlike: presežek primanjkljaj kalo stanje 31.12.2021 nedokončana proizvodnja 0,00 0,00 0,00 5.290,14 nedokončane storitve 0,00 0,00 0,00 0,00 dokončane storitve 0,00 0,00 0,00 18.767,04 material 0,00 0,00 0,00 0,00 trgovsko blago 71,08 8,15 4,12 23.046,95 lastni proizvodi 28,40 66,53 36,89 118.767,74 komisijsko blago 20,15 65,64 0,00 45.428,72 119,63 140,32 41,01 211.300,59 Odpis uničenih artiklov znaša 41,01 EUR. Primanjkljaj znaša 140,32 EUR in presežek 119,63 EUR. 11 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE 31 Pri popisu denarnih sredstev in terjatev je bilo ugotovljeno, da se stanje gotovine v blagajni ujema s knjigovodsko vrednostjo. BILANCA STANJA PODATKI IZ BILANCE STANJA NA DAN 31.12. 2021 31.12.2021 31.12.2020 Koef. 2021/2020 SREDSTVA 1.790.640,43 1.775.697,76 1,01 A. Dolgoročna sredstva 1.016.414,40 1.055.758,17 0,96 1. Neopredmetena sredstva in dolgoročne akt. čas. razm. 32.422,66 35.459,48 0,91 1.Neopredmetena sredstva 32.422,66 35.459,48 0,91 II Opredmetena osnovna sredstva 982.991,74 1.019.298,69 0,96 III Naložbene nepremičnine 0,00 0 0,00 IV Dolgoročne finančne naložbe 1.000,00 1.000,00 1,00 1 .Dolgoročne finančne naložbe, razen posojil 1.000,00 1.000,00 1,00 V Dolgoročne poslovne terjatve 0,00 0 0,00 VI Odložene terjatve za davek 0,00 0 0,00 B. Kratkoročna sredstva 686.803,00 642.115,61 1,07 1. Sredstva (skupine za odtujitev) za prodajo 0,00 0 0,00 II. Zaloge 165.871,87 143.133,59 1,16 III Kratkoročne finančne naložbe 0,00 0 0,00 IV Kratkoročne poslovne terjatve 432.240,76 250.195,81 1,73 V Denarna sredstva 88.690,37 248.786,21 0,36 C. Kratkoročne aktivne časovne razmejitve 87.423,03 77.823,98 1,12 OBVEZNOSTI DO VIROV SREDSTEV 1.790.640,43 1.775.697,76 1,01 A. Sklad 737.369,29 682.633,50 1,08 1 Društveni sklad 742.968,28 687.100,65 1,08 II Revalorizacijske rezerve 0,00 0 0,00 III Rezerve, nastale zaradi vrednotenja po pošteni vrednosti -5.598,99 -4.467,15 1,25 B. Rezervacije in dolgoročne pasivne časovne razmejitve 555.073,62 568.152,96 0,98 1 .Rezervacije 33.435,95 29.037,47 1,15 2.Dolgoročne pasivne časovne razmejitve 521.637,67 539.115,49 0,97 C. Dolgoročne obveznosti 0,00 0 0,00 1 Dolgoročne finančne obveznosti 0,00 0 0,00 II Dolgoročne poslovne obveznosti 0,00 0 0,00 III Odložene obveznosti za davek 0,00 0 0,00 Č Kratkoročne obveznosti 457.679,21 392.831,22 1,17 1 Obveznosti, vključene v skupine za odtujitev 0,00 0 0,00 II Kratkoročne finančne obveznosti 0,00 0 0,00 III Kratkoročne poslovne obveznosti 457.679,21 392.831,22 1,17 D Kratkoročne pasivne časovne razmejitve 40.518,31 132.080,08 0,31 SREDSTVA OPREDMETENA OSNOVNA SREDSTVA, NEOPREDMETENA DOLGOROČNA SREDSTVA IN NALOŽBENE NEPREMIČNINE Opredmetena osnovna sredstva in dolgoročna neopredmetena sredstva vodimo po modelu nabavne vrednosti v skladu s SRS 1 in 2. Ob začetnem pripoznavanju se tako sredstvo ovrednoti po nabavni vrednosti, ki zajema njegovo nakupno ceno, uvozne in druge nevračljive dajatve ter stroške, ki jih je mogoče pripisati neposredno usposobitvi za nameravano uporabo. Pa začetnem pripoznanju se sredstvo vrednoti po modelu nabavne vrednosti, pri čemer je knjigovodska vrednost opredmetenega osnovnega in dolgoročnega neopredmetenega sredstva razlika med nabavno vrednostjo in nabranim popravkom vrednosti. Nabavna vrednost osnovnih sredstev se tako zmanjšuje posredno z letnimi popravki te vrednosti, ugotovljenimi na podlagi letnih amortizacijskih stopenj. Amortizacije se obračunava po metodi enakomerne časovne amortizacije, amortizacijske stopnje pa so: 10% Vlaganja v opredmetena osnovna sredstva v tuji lasti 0% Zemljišča 3% Zgradbe 6% Deli gradbenih objektov, vključno z deli naložbenih nepremičnin 20% Oprema 50% Programska oprema in računalniki Vrednost neopredmetenih sredstev seje glede na leto 2020 znižala za 9 % in opredmetenih osnovnih sredstev za 4%, kot posledica obračunane amortizacije, izločitev in novih nabav. Za leto 2021 je bila obračunana amortizacija v vrednosti 57.386,13 EUR (od tega znaša amortizacija drobnega inventarja 359,30 EUR). Delno seje amortizacija osnovnih sredstev, nabavljenih pred 1.1. 2007, krila iz dolgoročnih pasivnih časovnih razmejitev. 12 Investicije v osnovna sredstva: • investicije v nadgradnjo neopredmetenega os. sredstva v vrednosti 5.841,36 EUR (program za vodenje in vzdrževanje prostorskih vsebin in program za vzpostavitev spletnega prostorskega portala za javni prikaz) • investicija v opremo v skupni vrednosti 20.663.,56 EUR (računalniška oprema, zložljiv invalidski voziček, vrtalni stroji in druga oprema) IZLOČITVE OSNOVNIH SREDSTEV Iz registra osnovnih sredstev se je izločilo skupaj za 36.963,42 EUR opreme. Iz naslova izločitve opreme niso bili povečani odhodki tekočega leta, ker so bila sredstva že amortizirana. Od tega sta bili prodani dve osnovni sredstvi, zemljišče z nabavno vrednostjo 9.075,00 EUR in že v celoti amortizirano gospodarsko vozilo z nabavno vrednostjo 23.457,60 EUR. Razlika med prodajno in knjigovodsko vrednostjo povečuje prihodke v višini 10.295,00 EUR. TABELA GIBANJA OPREDMETENIH OSNOVNIH SREDSTEV ZEMLJIŠČA GRADBENI OBJEKTI OPREMA KI SE AMORTIZIRA DROBNI INVENTAR SKUPAJ V EUR Nabavna vrednost znižana za slabitev Stanje 313.864,39 862.418,09 240.229,44 3.242,68 1.419.754,60 1.01.2021 Povečanja 0,00 0,00 20.663,56 612,44 21.276,00 Odtujit., odpisi 9.075,00 0,00 27.888,42 0,00 36.963,42 Stanje 31.12.2021 304.789,39 862.418,09 233.004,58 3.855,12 1.404.067,18 Popravek vrednosti Stanje 0,00 197.242,99 199.970,24 3.242,68 400.455,91 1.01.2021 Amortizacija 0,00 27.205,68 20.942,97 359,30 48.507,95 Odtujit.,odpisi 0,00 0,00 27.888,42 0,00 27.888,42 Stanje 31.12.2021 0,00 224.448,67 193.024,79 3.601,98 421.075,44 Sedanja vrednost Stanje 01.01.2021 313.864,39 665.175,10 40.259,20 0,00 1.019.298,69 Stanje 31.12.2021 304.789,39 637.969,42 39.979,79 253,14 982.991,74 TABELA GIBANJA NEOPREDMETENIH DOLGOROČNIH SREDSTEV OSTALA NEOPREDMETENA DOLGOROČNA SREDSTVA SKUPAJ V EUR Nabavna vrednost Stanje 161.465,73 161.465,73 1.01.2021 Povečanja 5.841,36 5.841,36 Stanje 31.12.2021 167.307,09 167.307,09 Popravek vrednosti Stanje 126.006,25 126.006,25 1.01.2021 Amortizacija 8.878,18 8.878,18 Stanje 31.12.2021 134.884,43 134.884,43 Sedanja vrednost Stanje 01.01.2021 35.459,48 35.459,48 Stanje 31.12.2021 32.422,66 32.422,66 vir: interni podatki podjetja Naložbenih nepremičnin društvo nima. DOLGORČNE FINANČNE NALOŽBE Dolgoročne finančne naložbe organizacija meri po nabavni vrednosti. Sestavni del dolgoročnih sredstev je 1.000 EUR dolgoročnih finančnih naložb - ustanovni delež Ustanove Avgusta Delavca. Glede na zadnji dan leta 2020 se stanje naložbe Ustanove Avgusta Delavca ni spremenilo. V primerjavi s preteklim letom se vrednost finančnih naložb ni spremenila. ZALOGE Zaloge gotovih izdelkovin nedokončane proizvodnje se vrednotijo po metodi proizvajalnih stroškov. Zmanjševanje zalog se vrednoti s pomočjo drsečih povprečnih cen. Postavka zaloge vsebuje zaloge trgovskega blaga, edicije in »nedokončano proizvodnjo« (v planinski založbi ali za nezaključene projekte). Prevrednotenje zalog na tržno vrednost se opravi s presojo vsake posamezne skupine zalog. V letu 2021 ni bilo prevrednotenja zalog. 13 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE 31 Vrednost vseh zalog na 31.12. 2021 je 165.871,87 EUR, vprimerjavisstanjemnadan31.12.2020 se je stanje zalog povečalo za 16 %. Vrednost zaloge nedokončane proizvodnje znaša 5.290,14 EUR. Vrednost zaloge končanih storitev znaša konec leta 18.767,04 EUR in vsebuje stroške projekta Alpe Adria, ki je zaključen. Čista iztržljiva vrednost zalog na dan 31.12. 2021 znaša 361.458,55 EUR. TERJATVE V poslovnih knjigah se terjatve izkazujejo kot kratkoročne in dolgoročne. Poslovne terjatve se izkazujejo po vrednosti, ki izhajajo iz ustreznih listin, ob predpostavki, da bodo poplačane. Društvo mora terjatve oslabiti, če oceni, da je njihova poplačljiva vrednost manjša od knjigovodske. Postavke, ki se izvorno glasijo na tujo valuto, se preračunajo po tečaju ECB na dan 31.12. 2021. Kratkoročne poslovne terjatve zajemajo knjigovodsko vrednost kratkoročnih terjatev do kupcev v Sloveniji in tujini, terjatve za dajatve državi, terjatve iz naslova zahtevkov za sofinanciranje, dane akontacije - vse skupaj v vrednosti 432.240,76 EUR. Glede na stanje konec leta 2020 gre za 73 % povišanje. 120 Terjatve v državi 121 Terjatve v tujini 125 Terjatve do članov 16 Druge kratkoročne terjatve Neza padle 131.927,92 150,00 968,88 159.030,93 Zapadlo od 0-30 dni 9.054,15 31.000,00 523,04 63.524,52 Zapadlo 30-60 dni 578,00 0,00 55,70 15.400,00 Zapadlo 60-90 dni 2.418,97 0,00 83,25 0,00 Zapadlo 90-180 dni 278,24 0,00 1.731,62 0,00 Zapadlo nad 180 dni 2.568,95 0,00 468,34 12.478,25 SKUPAJ 146.826,23 31.150,00 3.830,83 250.433,70 Izpostavljenost tveganjem je nizka. DENARNA SREDSTVA Denarna sredstva se vrednotijo v skladu s SRS 7, so gotovina v blagajni, denarna sredstva na vpogled na računih pri Delavski hranilnici ter Novi kreditni banki Maribor in sredstva na prehodnih računih v skupni vrednosti 88.690,37 EUR. V primerjavi s preteklim letom je stanje sredstev na zadnji dan leta za 64 % nižje. KRATKOROČNE AKTIVNE ČASOVNE RAZMEJITVE Kratkoročne razmejitve se vrednotijo v skladu s SRS 11. Nanašajo se na obdobje krajše od 12 mesecev. Kratkoročne aktivne časovne razmejitve zajemajo kratkoročno odložene stroške v vrednosti 31.141,24 EUR (zavarovanje, članske nalepke za članarino 2022, letalske vozovnice za leto 2022, polog za tekmo) in ne zaračunane prihodke v višini 41,00 EUR (prihodki računov za leto 2021, izdanih vletu 2022), 56.027,28 eur za vračunane prihodke oddanih zahtevkov za projekta Vrh Julijcev in Life Sustainhuts, ter DDV od prejetih predujmov v višini 213,51 EUR. Glede na leto 2021 so se kratkoročne aktivne časovne razmejitve povišale za 12 %. OBVEZNOSTI DO VIROV SREDSTEV DRUŠTVENI SKLAD Društveni skladje lastni vir financiranja društva. Presežekprihodkovvbilancistanjanadan31.12.2021 povečuje društveni sklad, porablja pa se za delovanje društva. Društvo je oblikovalo rezerve, nastale zaradi vrednotenja po pošteni vrednosti iz naslova aktuarske izgube v skupni višini -5.598,99 EUR. V primerjavi s preteklim letom so se izgube povišale za 25%. V poslovnih knjigah se presežek prihodkov ali odhodkov evidentira po stroškovnih nosilcih komisij. Društveni sklad je sestavljen iz presežka prihodkov in odhodkov iz preteklih obdobij in presežka prihodkov iz tekočega obdobja. Zaradi presežka prihodkov nad odhodki za leto 2021 v višini 55.867,63 EUR se je društveni sklad glede na leto 2020 zvišal za 8 % in znaša 742.968,28 eur REZERVACIJE IN PASIVNE ČASOVNE RAZMEJITVE Rezervacije in dolgoročne pasivne časovne razmejitve se vrednotijo v skladu s SRS 10. Med pasivnimi časovnimi razmejitvami izkazujemo dolgoročne pasivne časovne razmejitve v povezavi z osnovnimi sredstvi, ki se v prihodke prenašajo sorazmerno z obračunano amortizacijo ustreznega sredstva, dolgoročno razmejene prihodke v povezavi s posameznimi projekti ter škodnimi premijami. Dolgoročne pasivne časovne razmejitve se sorazmerno zmanjšujejo za prenos v vrednosti amortizacije osnovnih sredstev, ki so bila nabavljena pred letom 2007, za porabo proizvodov, nabavljenih leta 2005 in prej, zavarovanje iz naslova članarin in za porabljena sredstva projektov Alpe Adria, Erasmus+, Vrh Julijcev, FIHO in druge projekte. Skupno zmanjšanje znaša 19.658,07 EUR. V 2021 so se oblikovale dolgoročne razmejitve za sredstva projekta FIHO v višini 700,00 EUR in za projekt Erasmus+ EUMA v višini 1.814,46 EUR in za projekt Obnova poti in plezališč v višini 325,55 eur. Zmanjšale so se pa oblikovane razmejitve za 659,76 EUR, zaradi zavrnitve uveljavljanja stroškov nakupa osnovnih sredstev, pri projektu Slovenija planinari. Skupno oblikovanje znaša 2.180,25 EUR. 14 Društvo beleži tudi dolgoročne rezervacije iz naslova jubilejnih nagrad in odpravnin. Predpostavke izračuna rezervacij jubilejnih nagrad: 0,6 % obrestna mera, 1,5% rast plač v društvu, 1,0 % rast plač v RS, fluktuacija od 14 do 30 let 2 %, nad 31 let je 1 %. Za ugotovljeno umrljivost je bila uporabljena tablica: 2005-2007. Aktuarski izračun je pripravljen v programu »rezervacije - MRS 19« Verzija 11.07 založnik: Mirko Prelog. Skupna vrednost rezervacij in DR PČR na zadnji dan leta 2021 znaša 555.073,62 EUR, glede na primerjalno obdobje je nižja za 2 %. GIBANJE DOLGOROČNIH REZERVACIJ IN PASIVNIH ČASOVNIH RAZMEJITEV Dolgoročne rezervacije in PČR 31.12.2020 Oblikovanje Zmanjšanje 31.12.2021 os. sredstva 487.950,93 0,00 11.640,72 476.310,21 material založbe 3.749,19 0,00 1.706,07 2.043,12 amort. PUS Bavšica 8.568,32 0,00 742,02 7.826,30 članstvo-škod. premije 6.230,66 0,00 890,09 5.340,57 Alpe Adria 31.455,13 0,00 4.044,30 27.410,83 Erasmus+ EUMA 0,00 1.814,46 0,00 1.814,46 Vrh Julijcev 199,66 0,00 199,66 0,00 FIHO 334,83 700,00 400,80 634,03 Druge dolg. PČR 626,77 -334,21 34,41 258,15 Jubilejne nagrade in odpravnine ob upokojitvi 29.037,47 4.781,81 383,33 33.435,95 SKUPAJ 568.152,96 6.962,06 20.041,40 555.073,62 DOLGOVI Poslovne obveznosti se izkazujejo ločeno kot dolgoročne in kratkoročne. Kratkoročne poslovne obveznosti se izkazujejo z zneski, ki izhajajo iz ustreznih listin (računov, do-ibro-pisov, pogodb). Zneski dolgoročnih poslovnih obveznosti, ki zapadejo vplačilo vnaslednjem obračunskem obdobju, se vbilanci izkažejo med kratkoročnimi poslovnimi obveznostmi. Kratkoročne poslovne obveznosti zajemajo vse obveznosti: do dobaviteljev, iz naslova poslovanja za tuj račun, za decembrske plače za-poslencev, dajatve za decembrske plače, obveznosti iz naslova neizplačanega dopusta, obveznosti za materialne stroške, za plačilo DDV, iz naslova obračunanih izplačil iz drugega pogodbenega razmerja in obveznosti za povračila stroškovprostovoljcem. Skupna vrednost na dan 31.12.2021 je 457.679,21 EUR in je za 17 % višja od vrednosti v preteklem letu. KRATKOROČNE PASIVNE ČASOVNE RAZMEJITVE Kratkoročne pasivne časovne razmejitve se vrednotijo v skladu s SRS 11. Zajemajo v naprej vračunane stroške revizije in zaključnega računa, stroške leta 2021 plačane po MC v letu 2022, stroške še ne izplačanih AH za leto 2021, odložene prihodke sredstev MJU, ki se nanašajo na leto 2022, odložene prihodke iz naslova prodaje naročnine Planinskega vestnika za leto 2022, prodaje darilnih bonov, in odložene prihodke iz naslova sponzorstva za leto 2022. Skupna vrednost časovnih razmejitev znaša 40.518,31 EUR. V primerjavi s preteklim obdobjem se je znižala za 69 %. POTENCIALNE OBVEZNOSTI Potencialne obveznosti zajemajo 680,00 EUR, kar predstavlja zastavitev 10 % deleža na nepremičnini Dom na Črni prsti po kreditni pogodbi PG-1022477 med Planinskim društvom Podbrdo in Novo KBM. Društvo nima ostalih potencialnih obveznosti, ki niso prikazane vbilanci stanja, pravtako od dnevabilanciranja do potrditve računovodskih izkazov ni bilo poslovnih dogodkov, ki bi pomembno spreminjali finančni položaj društva. IZKAZ POSLOVNEGA IZIDA IZ OPRAVLJANJA PRIDOBITNE DEJAVNOSTI ZA LETO 2021 Delež pridobitne dejavnosti vletu 2021 predstavlja 31,03 % celotnih prihodkov. Delež združenih odhodkovpo zgoraj omenjenih kriterijih pa predstavlja 30,56 % celotnih odhodkov. 31.12.2021 31.12.2020 Koef. 2021/2020 Prihodki od pridobitne dejavnosti 899.949,22 685.888,08 1,31 Dotacije iz proračunskih in drugih javnih sredstev 0,00 0,00 0,00 Dotacije iz drugih fundacij, skladov, ustanov 0,00 0,00 0,00 Prihodki od prodaje blaga, storitev in proizvodov in pov. zalog 893.020,81 685.878,83 1,30 Drugi prihodki 6.754,41 8,62 783,57 Finančni prihodki (obresti) 174,00 0,63 276,19 Odhodki od pridobitne dejavnosti 870.422,87 642.309,65 1,36 Stroški porabljenega materiala in trgovskega blaga 276.940,95 116.136,11 2,38 15 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE 31 Stroški storitev 426.596,79 426.763,01 1,00 Stroški dela 127.235,31 68.354,93 1,86 Dotacije drugim pravnim osebam 11.956,25 7.686,50 1,56 Odpisi vrednosti 13.598,75 11.699,78 1,16 Drugi odhodki iz dejavnosti 11.014,16 9.314,64 1,18 Finančni odhodki (obresti) 120,94 149,83 0,81 Drugi odhodki 8,04 3,27 2,46 Davek od dohodkov pravnih oseb 2.951,68 2.201,58 1,34 Presežek prihodkov / odhodkov od pridobitne dejavnosti 29.526,35 43.578,43 IZKAZ POSLOVNEGA IZIDA Prihodki in odhodki so vrednoteni s strogim upoštevanjem predpostavke o nastanku poslovnega dogodka, pri čemer v rezultatu sodelujejo le tisti stroški, ki so povezani s prihodki obračunskega obdobja, ter v obračunskem obdobju ugotovljeni prihodki in odhodki prejšnjih let. Stroški, ki so povezani z učinki naslednjega obračunskega obdobja, so razmejeni. 31.12.2021 31.12.2020 koef. 2021/2020 1. ČISTI PRIHODKI OD PRODAJE 855.411,66 683.239,14 1,25 2. SPREMEMBA VREDNOSTI ZALOG PROIZVODOV IN NEDOKONČANE PROIZVODNJE 17.947,03 -2.687,82 -6,68 3. USREDSTVENI LASTNI PROIZVODI IN LASTNE STORITVE 0,00 0,00 0,00 SUBVENCIJE. DOTACIJE, REGRESI, KOMPENZACIJE IN DRUGI PRIHODKI, KI SO POVEZANI S POSLOVNIMI UČINKI 26.582,46 24.142,42 1,10 4. DRUGI POSLOVNI PRIHODKI 1.992.933,20 1.739.616,25 1,15 5. Stroški blaga, materiala in storitev 2.256.644,39 1.697.400,43 1,33 a. Nabavna vrednost prodanega blaga in materiala ter stroški porabljenega materiala 276.940,95 175.766,24 1,58 b. Stroški storitev 1.979.703,44 1.521.634,19 1,30 6. Stroški dela 416.234,12 446.686,61 0,93 a. Stroški plač 311.826,02 333.279,40 0,94 b. Stroški pokojninskih zavarovanj 27.084,45 28.563,41 0,95 Stroški drugih socialnih zavarovanj 22.727,82 24.762,83 0,92 c. Drugi stroški dela 54.595,83 60.080,97 0,91 7. Odpisi vrednosti 57.902,01 55.857,26 1,04 a. Amortizacija 57.386,13 55.506,37 1,03 b. Prevrednotovalni poslovni odhodki pri neopredmetenih sredstvih in opredmetenih osnovnih sredstvih 0,00 142,09 0,00 c. Prevrednotovalni poslovni odhodki pri obratnih sredstvih 515,88 208,80 2,47 8. Drugi poslovni odhodki 106.945,30 105.487,98 1,01 9. Finančni prihodki iz deležev 0,00 0,00 0,00 a, Finančni prihodki iz deležev v družbah v skupini 0,00 0,00 0,00 b. Finančni prihodki iz deležev v pridruženih družbah 0,00 0,00 0,00 c. Finančni prihodki iz deležev v drugih družbah 0,00 0,00 0,00 č. Finančni prihodki iz drugih naložb 0,00 0,00 0,00 10. Finančni prihodki iz danih posojil 0,00 0,63 0,00 a. Finančni prihodki iz posojil, danih družbam v skupini 0,00 0,00 0,00 b. Finančni prihodki iz posojil, danih drugim 0,00 0,59 0,00 11. Finančni prihodki iz poslovnih terjatev 173,85 0,04 4346,25 a. Finančni prihodki iz poslovnih terjatev do družb v skupini 0,00 0,00 0,00 b. Finančni prihodki iz poslovnih terjatev do drugih 173,85 0,04 4346,25 12. Finančni odhodki iz oslabitve in odpisov finančnih naložb 0,00 0,00 0,00 13. Finančni odhodki iz finančnih obveznosti 588,91 460,51 1,28 a. Finančni odhodki iz posojil, prejetih od družb v skupini 0,00 0,00 0,00 b. Finančni odhodki iz posojil, prejetih od bank 0,00 0,00 0,00 c. Finančni odhodki iz izdanih obveznic 0,00 0,00 0,00 č. Finančni odhodki iz drugih finančnih obveznosti 588,91 460,51 1,28 14. Finančni odhodki iz poslovnih obveznosti 0,00 79,23 0,00 a) Finančni odhodki iz poslovnih obveznosti do družb v skupini 0,00 0,00 0,00 b) Finančni odhodki iz obveznosti do dobaviteljev in meničnih obveznosti 0,00 0,00 0,00 c) Finančni odhodki iz drugih poslovnih obveznosti 0,00 79,23 0,00 15. DRUGI PRIHODKI 6.754,41 8,62 783,57 16. DRUGI ODHODKI 35,30 11,79 2,99 17. DAVEK OD DOHODKOV 5.584,95 7.706,41 0,72 18. ČISTI PRESEŽEK PRIHODKOV OBRAČUNSKEGA OBDOBJA 55.867,63 130.629,02 0,43 19. ČISTI PRESEŽEK ODHODKOV OBRAČUNSKEGA OBDOBJA 0,00 0,00 0,00 20. Kritje odhodkov obravnavanega obračunskega obdobja iz presežka prihodkov iz prejšnjih obračunskih obdobij 0,00 0,00 0,00 16 PRIHODKI ČISTI PRIHODKI OD PRODAJE Zajemajo pa prihodke od prodaje proizvodov, storitev in trgovskega blaga in materiala. To so prihodki planinske trgovine, revije Planinski vestnik, koledarja, usposabljanja kadrov, sponzorstev, najemnin, drugega materiala in storitev. Vključeni so tudi prihodki od licenc pri komisiji za športno plezanje, prihodki od vstopnin, registracije klubov, drugi prihodki iz dejavnosti. V letu 2021 je tovrstnih prihodkov za 855.411,66 EUR in so višji za 25 % v primerjavi s preteklim letom. SPREMEMBA VREDNOSTI ZALOG pomeni razliko med nastalimi stroški edicij, ki so bili preneseni v zalogo (nove edicije 2021), in vrednostjo prodanih edicij v letu 2021. V letu 2021 je postavka sprememba vrednosti zalog znašala 17.947,03 EUR. SUBVENCIJE, DOTACIJE, REGRESI, KOMPENZACIJE IN DRUGI PRIHODKI Društvo je na podlagi Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic prejelo naslednje subvencije: pomoč za nakup testov v višini 15.739,16 EUR. krizni dodatek v višini 182,61 EUR refundacijo nadomestil odrejenih karanten ali izolacije v višini 1.684,73 EUR Društvo je iz naslova nadomestil plač vbreme Zavoda za zdravstveno zavarovanje Slovenije prejelo refundirana nadomestila plač v skupni višini 8.975,96 eur. DRUGI POSLOVNI PRIHODKI Zajemajo prihodke iz naslova prejetih: dotacij Fundacije za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij v višini 6.561,30 eur. V primerjavi s preteklim letom so narasli za 203 %. dotacije iz proračuna in drugih javnih sredstev, dotacije fundacij V to vrsto prihodkov so zajeti prihodki Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Olimpijskega komiteja, Urada za mladino, Ministrstva za zdravje, dotacije Fundacije za šport, subvencije po interventnih zakonih, refundacije, vključeni so tudi mednarodni viri financiranja (Erasmus+, Life Sustanihuts). V letu 2021 je tovrstnih prihodkov za 1.232.473,27 EUR in so vprimerjavi s preteklim letom narasli za 30 %. donacije drugih pravnih in fizičnih oseb Vrednost donacij sestavlja dohodnina fizičnih oseb, donacije za obnovo planinskih poti in plezališč (tudi zbiranje s sms-ji) in donacije za preventivne dejavnosti. V letu 2021 je tovrstnih prihodkov za 59.642,84 EUR. V primerjavi s preteklim letom so narasle za 48 %. - članarine in prispevki članov vključujejo članarino PZS, sredstva reciprocitete (SAC) in Češkega planinskega društva, v vrednosti 683.971,05 EUR. Skupna vrednost je padla za 8 % glede na leto 2020. ostali prihodki od dejavnosti vključujejo prihodke iz naslova prenosa iz dolgoročnih razmejitev projektov, osnovnih sredstev in ostale prihodke iz naslova odprave rezervacij, ter prihodke iz naslova prodaje osnovnih sredstev. Tovrstnih prihodkov je v letu 2021 36.867,20 EUR in so v primerjavi s preteklim letom zrasli za 6 %. FINANČNI PRIHODKI IZ POSLOVNIH TERJATEV DO DRUGIH predstavljajo pozitivne tečajne razlike v višini 173,85 EUR. DRUGI PRIHODKI znašajo 6.754,41 EUR V glavnini predstavljajo prejeto odškodnino zavarovalnice za poškodovano vozilo. Vključujejo tudi stotinske izravnave. ODHODKI POSLOVNI ODHODKI znašajo 2.837.725,82 EUR in so se v primerjavi s preteklim letom povečali za 23 %. Vključeni so: • Stroški blaga, materiala in storitev v višini 2.256.644,39 EUR in so za 33% višji kot leta 2020 - vključujejo stroške prodanega blaga, stroške porabljenega materiala in stroške storitev. • Stroški dela v višini 416.234,12 EUR so glede na leto 2020 nižji za 7 %, sestavljajo jih stroški plač, stroški pokojninskih zavarovanj, stroški drugih socialnih zavarovanj in drugi stroški dela. • Odpisi vrednosti v višini 57.902,01 EUR so višji za 3 %. Vključeni so stroški amortizacije, prevrednotovalni poslovni odhodki pri neopredmetenih sredstvih in opredmetenih osnovnih sredstvih ter prevrednotovalni poslovni odhodki pri obratnih sredstvih. • Drugi poslovni odhodki v višini 106.945,30 EUR predstavljajo donacije društvom, članarine v domačih in mednarodnih organizacijah, turistične takse, pristojbine in dajatve za tekme. V primerjavi s preteklim letom so višji za 1%. FINANČNI ODHODKI IZ FINANČNIH OBVEZNOSTI znašajo 588,91 EUR in so glede na leto 2020 višji za 28 %. DRUGI ODHODKI znašajo 35,30 EUR in so za 300 % višji od tovrstnih odhodkov preteklega leta. ČISTI PRESEŽEK PRIHODKOV NAD ODHODKI Za leto 2021 je zabeležen presežek prihodkov nad odhodki v vrednosti 61.452,58 EUR, davek od dohodkov pravnih osebje obračunan v vrednosti 5.584,95 EUR. Tako znaša čisti presežek prihodkov obračunskega obdobja 55.867,63 EUR. OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE 17 DRUGO Za potrebe DDV vodimo ločene evidence: za postavke, ki se v celoti nanašajo na obdavčen promet, in na postavke, ki se nanašajo na promet, pri katerem ni pravice do odbitka. Za skupne stroške oz. tiste, katerih se ne da ločiti med obema vrstama prometa, uporabljamo odstotek odbitka, ki je bil določen na podlagi odbitnega deleža. Datum in kraj nastanka letnega poročila: 24. februar 2022, Planinska zveza Slovenije, Ob železnici 30A, Ljubljana Poročilo je bilo obravnavano na Nadzornem odboru Planinske zveze Slovenije v marcu 2021. Planinska zveza Slovenije je v skladu s 27. členom Zakona o društvih zavezana krevidiranju računovodskih izkazov. Revizijo je opravila BDO Revizija d. o. o. - decembra 2021 seje izvajala predhodna faza revizije, končna pa februarja 2022. Revizorjevo poročilo je sestavni del tega poročila. Urša Mali Biro Bonus d. o. o. Damjan Omerzu JožeRovan strok. del. vrač. Dragica Zunko generalni sekretar PZS predsednik PZS 18 IBDO Tel: +386 1 53 00 920 Cesta v Mestni log 1 . f • - Fax: +386 153 00 921 SI-1000 Ljubljana KIOCK1 Z ¡nfo@bdo.si Slovenija www.bdo.si POROČILO NEODVISNEGA REVIZORJA Ustanoviteljem: Planinska zveza Slovenije Ob železnici 30a 1000 Ljubljana Poročilo o revidiranih računovodskih izkazih Mnenje Revidirali smo računovodske izkaze Planinske zveze Slovenije, ki vključujejo bilanco stanja na dan 31. decembra 2021 in izkaz poslovnega izida za tedaj končano leto ter povzetek bistvenih računovodskih usmeritev in druge pojasnjevalne informacije. Po našem mnenju priloženi računovodski izkazi v vseh pomembnih pogledih pošteno predstavljajo finančni položaj Planinske zveze Slovenije na dan 31. decembra 2021 ter njen poslovni izid za tedaj končano leto v skladu s Slovenskimi računovodskimi standardi (SRS) ter posebnim SRS 33 Računovodske rešitve v društvih in invalidskih organizacijah. Podlaga za mnenje Revizijo smo opravili v skladu z Mednarodnimi standardi revidiranja (MSR). Naše odgovornosti na podlagi teh pravil so opisane v tem poročilu v odstavku Revizorjeva odgovornost za revizijo računovodskih izkazov. V skladu s Kodeksom etike za računovodske strokovnjake, ki ga je izdal Odbor za mednarodne standarde etike za računovodske strokovnjake (Kodeks IESBA) ter etičnimi zahtevami, ki se nanašajo na revizijo računovodskih izkazov v Sloveniji, potrjujemo svojo neodvisnost od družbe in, da smo izpolnili vse druge etične zahteve v skladu s temi zahtevami in Kodeksom IESBA. Verjamemo, da so pridobljeni revizijski dokazi zadostni in ustrezni kot osnova za naše revizijsko mnenje. Druge informacije Za druge informacije je odgovorno poslovodstvo. Druge informacije obsegajo poglavje Vsebinsko poročilo o poslovanju društva, ki je sestavni del letnega poročila Planinske zveze Slovenije vendar ne vključujejo računovodskih izkazov in našega revizorjevega poročila o njih. Naše mnenje o računovodskih izkazih se ne nanaša na druge informacije in o njih ne izražamo nobene oblike zagotovila. V povezavi z opravljeno revizijo računovodskih izkazov je naša odgovornost prebrati druge informacije in pri tem presoditi ali so druge informacije pomembno neskladne s temi računovodskimi izkazi, zakonskimi zahtevami ali našim poznavanjem, pridobljenim pri revidiranju, ali se kako drugače kažejo kot pomembno napačne. Če na podlagi opravljenega dela zaključimo, da obstaja pomembno napačna navedba drugih informacij, moramo o takih okoliščinah poročati. V zvezi s tem na podlagi opisanih postopkov poročamo, da: • so druge informacije v vseh pomembnih pogledih usklajene z revidiranimi računovodskimi izkazi; • so druge informacije pripravljene v skladu z veljavnimi zakoni in predpisi; ter • na podlagi poznavanja in razumevanja družbe in njenega okolja, ki smo ga pridobili med revizijo, v zvezi z drugimi informacijami nismo ugotovil bistveno napačnih navedb. BDO Revizija d 0,0-, slovenska družba z omejeno odgovornostjo, je članica BDO International Limited, britanske družbe "limited by guarantee" In je del mednarodne BDO mreže med seboj neodvisnih družb članic Okrožno sodišče v Ljubljani, vl-št 1/26892/00, osnovni kapital: 9.736,66 EUR, matična št,: 5913691, ID št, za DDV: SI94637920. 19 IBDO Odgovornost poslovodstva za računovodske izkaze Poslovodstvo ie odgovorno za pripravo in pošteno predstavitev teh računovodskih izkazov v skladu s Slovenskimi računovodskimi standardi ter Zakonom o društvih in za tako notranje kontroliranje, kot je v skladu z odločitvijo poslovodstva potrebno, da omogoči pripravo računovodskih izkazov, ki ne vsebujejo pomembno napačne navedbe zaradi prevare ali napake. Poslovodstvo je pri pripravi računovodskih izkazov društva odgovorno za oceno njegove sposobnosti, da nadaljuje kot delujoče podjetje, razkritje zadev, povezanih z delujočim podjetjem in uporabo predpostavke delujočega podjetja kot podlago za računovodenje, razen če namerava poslovodstvo društvo likvidirati ali zaustaviti poslovanje, ali če nima druge možnosti, kot da napravi eno ali drugo. Revizorjeva odgovornost za revizijo računovodskih izkazov Naši cilji so pridobiti sprejemljivo zagotovilo o tem, ali so računovodski izkazi kot celota brez pomembno napačne navedbe zaradi prevare ali napake, in izdati revizorjevo poročilo, ki vključuje naše mnenje. Sprejemljivo zagotovilo je visoka stopnja zagotovila, vendar ni jamstvo, da bo revizija, opravljena v skladu z MSR, vedno odkrila pomembno napačno navedbo, če ta obstaja. Napačne navedbe lahko izhajajo iz prevare ali napake, ter se smatrajo za pomembne, če je upravičeno pričakovati, da posamič ali skupaj, vplivajo na gospodarske odločitve uporabnikov, sprejete na podlagi teh računovodskih izkazov. Med izvajanjem revidiranja v skladu s pravili revidiranja uporabljamo strokovno presojo in ohranjamo poklicno nezaupljivost. Prav tako: ■ prepoznamo in ocenimo tveganja pomembno napačne navedbe v računovodskih izkazih, bodisi zaradi napake ali prevare, oblikujemo in izvajamo revizijske postopke kot odzive na ocenjena tveganja ter pridobivamo zadostne in ustrezne revizijske dokaze, ki zagotavljajo podlago za naše mnenje. Tveganje, da ne bomo odkrili napačne navedbe, ki izvira iz prevare, je višje od tistega, povezanega z napako, saj prevara lahko vključuje skrivne dogovore, ponarejanje, namerno opustitev, napačno razlago ali izogibanje notranjih kontrol; - opravimo postopke preverjanja in razumevanja notranjih kontrol, pomembnih za revizijo z namenom oblikovanja revizijskih postopkov, ki so okoliščinam primerni, vendar ne z namenom izraziti mnenja o učinkovitosti notranjih kontrol družbe; - presodimo ustreznost uporabljenih računovodskih usmeritev in sprejemljivost računovodskih ocen ter z njimi povezanih razkritij poslovodstva; ■ na podlagi pridobljenih revizijskih dokazov o obstoju pomembne negotovosti glede dogodkov ali okoliščin, ki zbujajo dvom v sposobnost društva, da nadaljuje kot delujoče podjetje, sprejmemo sklep o ustreznosti poslovodske uporabe predpostavke delujočega podjetja, kot podlage računovodenja. Če sprejmemo sklep o obstoju pomembne negotovosti, smo dolžni v revizorjevem poročilu opozoriti na ustrezna razkritja v računovodskih izkazih ali, če so taka razkritja neustrezna, prilagoditi mnenje. Revizorjevi sklepi temeljijo na revizijskih dokazih pridobljenih do datuma izdaje revizorjevega poročila. Vendar kasnejši dogodki ali okoliščine lahko povzročijo prenehanje organizacije kot delujočega podjetja; - ovrednotimo splošno predstavitev, strukturo, vsebino računovodskih izkazov vključno z razkritji, in ali računovodski izkazi predstavljajo zadevne posle in dogodke na način, da je dosežena poštena predstavitev. Poslovodstvo med drugim obveščamo o načrtovanem obsegu in času revidiranja in pomembnih revizijskih ugotovitvah vključno s pomanjkljivostmi notranjih kontrol, ki smo jih zaznali med našo revizijo. IBDO Poročilo o drugih zakonskih zadevah Poslovodstvo društva je odgovorno za tako vodenje poslovnih knjig in sestavo letnega poročila, da omogočajo presojo, ali so presežki prihodkov nad odhodki porabljeni za zakonite namene, in za tako notranje kontroliranje, kot je potrebno v skladu z odločitvijo poslovodstva, da omogoči vodenje poslovnih knjig in sestavo letnega poročila, ki ne vsebuje pomembno napačne navedbe zaradi prevare ali napake. Naša odgovornost je na podlagi revizijskih postopkov zbrati zadostne in ustrezne revizijske dokaze za pridobitev sprejemljivega zagotovila, da poslovne knjige in letno poročilo omogočajo presojo, ali so presežki prihodkov na odhodki porabljeni za namene, določene v tretjem odstavku 24. člena ZDru-1. Verjamemo, da so pridobljeni revizijski dokazi zadostna in ustrezna podlaga za naše mnenje. Po našem mnenju poslovne knjige in letno poročilo društva Planinska zveza Slovenije za poslovno leto 2021 v vseh pomembnih pogledih omogočajo presojo, ali so presežki prihodkov nad odhodki porabljeni za namene, določene v tretjem odstavku 24. členu ZDru-1. Ljubljana, 9.3.2022 BDO Revizija d.o.o. Cesta v Mestni log 1, Ljubljana IBDO BDO Revizi|a d.o.o. Družba za revidiranje CD Mag. Nadja Kranjc Pooblaščena revizorka Direktorica \ k točki 3 INTERNA POJASNILA FINANČNEGA POROČILA ZA LETO 2021 PZS spremlja prihodke in odhodke tudi interno, po dogovorjenih kriterijih: po vrstah prihodkov in odhodkov ter po stroškovnih mestih. 1. FINANČNO POROČILO PO VRSTAH PRIHODKOV IN ODHODKOV ZA LETO 2021 PRIHODKI Poročilo 2021 Poročilo 2020 koeficient por21/por20 1. Dotacije iz prorač. In drugih javnih sredstev 773.602,00 774.173,60 1,01 1.1. Ministrstvo za izobraževanje, znanost "n šport LPS 564.940,50 542.966,21 1,04 1.2. U rad za m adino 22.325,00 22.325,00 1,00 1.3. Sredstva EU 109.951,57 136.933,23 0,30 1.4. D ruga javna sredstva 30.334-, 96 71.449.16 1.13 2 Dotacija iz fundacij, skladov in ustanov 476.364,20 191.933,55 2,43 2.1. Fundacija za šport RS 453.371,24 172.539.55 2,63 2.2. Fundacija za financiranje 'nva 'dskih 'n h um. org. 6.240,47 3 231,57 1,93 2.3. Črpanje dogoračnih časovn"h razmej"tev 16.252,49 16.162,43 1,01 3. Mednarodni viri financiranja 29.646,52 29.125,37 1,02 4. Donaclje drugih pravnih in fizičnih oseb 59.642,34 39.341,32 1,52 4.1. Za dejavnost 33.615,31 29.393,24 1,29 4.2. z. dohodnine f"z"čn"h oseb 21. C 27,00 9.443,03 2,23 5. Članarine in prispevki članov 655.214,62 711.445,07 0,92 5.1. č anarina "n strošk" vezan" na č anar"no [bruto) 655.214,62 711.445,07 0,92 6. Prihodki od prodaje blaga, storitev, proizv. 355 411,66 663.315,10 1,23 6.1. P anlnska trgovina (brez ko edarja) 152.264,64 176.156,74 0,36 6.2. P anlrski vestni k 113.701,39 121.957,46 0,97 6.3. Ko edar 33.713,30 29.793,17 1,30 6.4. Usposab janje kadrov 113.531,76 93.323,53 1,21 6.5. Sponzorstvo, oglas' 2 6 4.905, ffl- 150.634,59 1,76 6.6. N aje mn"ne 6.445,20 3.974,66 0,72 6.7. L'cence, štartnine, registrac'ja 23.666,73 13.152,30 1,30 6.S. Drug mater "a "n storitve 132.133,55 64.237,10 2,06 7. Drugi prihodki od dejavnosti 20.045,45 32.603,30 0,61 7.3. Drugi prihodki od dejavnost" 20.045,45 32.600,30 0,61 S. Finančni prihodki 173,35 0,63 275,95 9. Drugi prihodki 6.754,41 B.,62 733,57 9.1. Od odškodnin, tožb, prem"_" 6.730,77 91 D oig' "zredni pr'hodki 23,64 3,62 2,74 10. Povečanje/Zmanjšanje vrednosti zalog 17.947,00 -2.607,32 SKUPAJ PRIHODKI PO BILANCI 2.399.302,61 2.444.319,24 1,19 Interni prihodki 301.77^.51 297.313,37 1,02 PRIHODKI z vključenimi internimi prihodki 3.201.581,12 2.741.632,61 1,17 22 ODHODKI Pio rotilo 2021 Poročilo 2020 koeficient por21/por20 L Stroški pcratlj. materiala in trgov. blaga 265.496,91 167.636,37 1,53 11. Material, trjcvslm blago 53.245,43 113315,41 0,70 12. Oprema 60.445,92 31.324,05 1,90 13. Energija 19.344,95 13.611,70 1,42 14. Drobni inventar 102.450,61 3.435,21 23,33 2. Stroški storitev 1.5S4.1BB>24 1.524.396,11 1,30 2.1. Vzdrževanje opreme 74.145,39 90.036,12 0,32 2.2. Avtorski honorarji in posodberc J sle 132.241,21 107.013,61 1,24 2.3. Prevali 100.360,56 17.925,46 5,60 2.4. Poštne, telefonske in intemetne storitve 66.304,55 62.395,96 1,06 2.5. Komunalne storitve 936,82 375,30 0,36 2.6. Tis.kais.ke storitve 36.332,32 93.673,13 0,33 2.7. Ciicenje, varovanje, upravljanje posl. :tnvbe 13.437,91 3.435,16 1,60 2.BL Odvetniške storitve 362,54 2.104,25 0,41 2.3. Delo preko štu dent= keg a se rvi Ba 5.069,91 3.934,17 0,56 2.10. Stroški promocij, oglasi, sponzorstva 64.2S4.31 67.230,23 0,36 2.11. Reprezentanca 16.430/- 3.410,43 1,35 2.12. Stroški na tekmah in treningi h 24352^37 147.013,39 1,69 2.13. Stroški na odpravah 23.630,30 3.693,32 6,41 2.14. Stroški usposabljanj ,J:r«.iEr«:l-™r«:iriri.r.k.i:nii-i) 25.313,74 14.962,45 1,73 2.15. -turitvč L . .I.ULIIU, pruvd|dr|u.luk j-rj. bdrLru 17.397,35 16.244,97 1,10 2.1&. Povrac i la pet ri h stroštov 312.341,50 164.094,69 1,90 2.17. Prehrana za usposablj. in druge planinske dej. 61820,03 43.995,90 1,41 2.13 Za varava nj a 290.50G)£2 312.413,19 (^93 2.19. Najem prostorov, op neme 134.504,55 115 3 39,32 1,53 2.20. Fotogr., grafitne, graveiske stor., izdaja pel-::. 24.040,76 30.355,10 0,73 2.21. Druge storitve 105.392,45 161.234,30 1,15 2.22. Stroški storitev- editije ¿5.156,24 29.210,95 1,63 2.23. Stroški projektov - zaloge 12.331,35 Q00 3. Stroški dela 423.193,36 452.004,56 0,34 11. Bruto plače 311326,02 333 2 79,40 0,34 3.2. Prispevki delodajalca ns plače ¿0.312,27 53.326,24 0,93 3.3. Drugi stroški dela Ir^res, prewjzi, prehrana) 51120,C3 56.335,72 (^91 14. Rezervacije za jLbilejne nggr. in odprav, ob upokojitvi 3.475,74 3.745,25 0,33 3.5. Povračila stroškev zaposlencev 6.959,24 5.317,95 1,31 4. Donacije dnjgim pravnim ose ta m 53220,73 50.229,35 1,16 4.1. Sredstva zadelo ml adinskih odse ktv 7.175,01 3.900,01 1,34 -.2. Conacije PDindrLgim 3.960,13 4.700,00 334 Dejavnost Slove nsk^a planinskega muzeja 27.500,C-: 22.000,00 1,25 Conacije za plarinske poti 13.535,59 13.629,34 1,00 5. Odpisi vrednosti 57.902,01 55.357,26 1,04 5.1. Amcrtizatija 57.336,13 55.506,37 1,03 5.2. Prevnednotovalni posl. odh. kot posledita odpisov 515,33 350,39 1,47 6. Drugi odhodki iz dejavnosti 43724,52 55.253,13 o,ss 61. Članarine mednarodnim in domačim onj. 2100172 13.350,67 1,03 &.2. Takse za odprave, tekme, za rine, pristojbine 23722,30 36.907,46 0,73 7. Finančni odhodki 53391 539,74 1,09 S, Drugi odhodki 35,30 11,79 2,33 ai. C it al i odhodki ki niio poteze ri s posl. učinki 35,30 11,73 2,33 SKUPAJ ODHODKI PO BI LAN O 2333350.03 2,306572,02 123 Interni odhodki 301.77351 297.313,37 1,02 ODHODKI z vključenimi internimi od ho d ki 3.14ftl235J 2,603.235,39 121 23 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE 31 Presežek prihodkov/odhodkov obračunskega leta 61.452,53 133.347,22 0,44 Davek od dohodkov pravnih oseb 7.706,41 0.72 Čisti presežek prihodkov/odhodkov obračunskega leta(presežek - davek) 55.367,53 130.640,31 0,43 PRIHODKI Dotacije iz proračuna in drugih javnih sredstev V to vrsto prihodkov so zajeti prihodki Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, Urada za mladino in drugih javnih sredstev. V skupni vrednosti so se povečali za 1 % v primerjavi s preteklim letom. Prihodki iz letnega programa športa so bili leta 2021 za 4 % večji kot leto prej. Neizkoriščeno je ostalo za 8.117,50 EUR odobrenih sredstev. Konec leta 2021 se je iztekla dveletna pogodba z Uradom za mladino, črpali smo vsa odobrena sredstva. V postavki prihodkov EU so vključeni prihodki iz naslednjih projektov: za usposabljanje strokovnih delavcev v športu (42.957,75 EUR), Erasmus+ EUMA (10.966,54 EUR), Life sustanihuts (19.239,95 EUR) in VrH Julijcev (36.787,33 EUR). V postavki druga javna sredstva so vključeni prihodki iz razpisov Ministrstva za zdravje (19.600,00 EUR), Zavoda za šport Planica (363,58 EUR), Zveze za šport invalidov (10.000,00 EUR), sofinanciranje plače za strokovne delavko (7.753,15 EUR), Olimpijski komite Slovenije (15.838,72 EUR), Agencije za kmetijske trge (747,05 EUR) in subvencije v zvezi s Covid-19 ter druge refundacije (26.582,46 EUR). Dotacije od fundacij, skladov in ustanov Za leto 2021 nam je Fundacija za šport odobrila 17 programov v skupni vrednosti 343.053,59 EUR. Skupaj s prenosom razmejitev iz preteklega leta (podpisana aneksa za programe vrhunskega športa in športne vzgoje otrokin mladine iz leta 2020) znašajo prihodki s strani Fundacije za šport 453.871,24 EUR. Fundacija za financiranje invalidskih in humanitarnih organizacij je leta 2021 prispevala večja sredstva za programe in delovanje na državni ravni v okviru odbora Planinstvo za invalide kot leto prej (93 % povečanje). Za 1 % seje povečala vrednost črpanja dolgoročnih časovnih razmejitev za amortizacijo v primerjavi s preteklim letom. Mednarodni viri financiranja Mednarodni viri financiranja vključujejo sredstva reciprocitete SAC in Češke planinske zveze. Glede na leto prej so se povečali za 2 %. Donacije drugih pravnih in fizičnih oseb Vrednost donacij sestavlja dohodnina fizičnih oseb, donacije za obnovo planinskih poti in plezališč (zbiranje tudi s sms-ji), donacije za preventivne dejavnosti. Vrednost se je glede na leto 2020 povečala za 52 % (večja vrednost donacij za dejavnost, povečanje odstotka dohodnine, ki ga lahko posameznik nameni upravičencem do donacij, med katerimi je tudi PZS). Članarine in prispevki članov Vrednost članarine je sestavljena iz prihodkov, s katerimi pokrivamo materialne stroške članarine (članske znamkice, izkaznice, poštnino za izkaznice, vzdrževanje programa za članarino) in zavarovanje članov ter pripadajočega dela članarine PZS. Glede na leto 2020 se je zmanjšala za 8 %. Število članov je manjše za 11 %. V skladu s sklepom Skupščine se je dodaten evro od pobrane članarine (izključeni kategoriji P+O in IN) za leto 2021 prenesel v sklad za koče, in sicer v skupni vrednosti 41.514 EUR. Prihodki odprodaje blaga, storitev in proizvodov Zajeti so prihodki od prodaje vplaninski trgovini, revije Planinski vestnik, koledarja, usposabljanja kadrov, sponzorstev, najemnin, licenc in prihodki od prodaje drugega materiala in storitev. V skupni vrednosti so se povečali za 28 % glede na leto 2020. Največje povečanje je zabeleženo pri prihodkih drugega materiala in storitev in sponzorstvih, predvsem zaradi izvedbe tekme svetovnega pokala v športnem plezanju. Drugi prihodki od dejavnosti so sestavljeni iz prihodkov od prodaje zemljišča in službenega vozila ter pozitivnih evrskih izravnav. Finančne prihodke predstavljajo pozitivne tečajne razlike. Drugi prihodki vključujejo prejeto odškodnino zavarovalnice za poškodovano službeno vozilo in stotinske izravnave. Sprememba vrednosti zalogpomeni razliko med nastalimi stroški novih edicij, ki so bili preneseni v zalogo, in vrednostjo prodanih edicij v letu 2021. Interni prihodki So posledica prikazanih prihodkov znotraj organov Planinske zveze Slovenije med posameznimi stroškovnimi mesti, komisijami, strokovno službo in so interne narave (za posamezne dejavnosti, delovanje komisij, namenska sredstva deleža članarin, za dejavnost meddruštvenih odborov, za planinski sklad in druge interne prihodke med komisijami). ODHODKI Stroški porabljenega materiala in trgovskega blaga so za 58 % večji kot leta 2020 in vključujejo stroške materiala, opreme, energije, drobnega inventarja in nabavne vrednosti prodanega trgovskega blaga. Med stroški drobnega inventarja je poleg kupljenih posebnih oprimkov in volumnov za priprave športnih plezalk na Olimpijske igre knjižena tudi oprema za novi trening center v Šiški, zato je vrednost te postavke presegla 100 tisoč EUR. Stroški storitevso se glede na leto prej povečali za 30 %. Največji porast je zabeležen pri stroških prevozov, stroških na tekmah in treningih (med drugim tudi stroški tekme za svetovni pokal v športnem plezanju v Kranju), stroški na odpravah in povračilih potnih stroškov, saj je bilo kljub določenim omejitvam zaradi COVID-a omogočeno treniranje in udeležba na tekmah. Poleg tega so precej narasli stroški najema prostorov in opreme, stroški usposabljanj, prehrana za usposabljanje in druge planinske dejavnosti. Stroške dela sestavljajo stroški bruto plač, prispevki delodajalca, drugi stroški dela za zaposlence v strokovni službi (regres za letni dopust, stroški prevoza na delo in stroški prehrane med delom), upoštevan je tudi obračun neizkoriščenih dopustov v letu 2021 (ob koriščenju dopusta v letu 2022 se bodo ti stroški prenesli v prihodke). Skupna vrednost se je zmanjšala za 6 % glede na leto 2020. Donacije drugim pravnim osebam vključujejo sredstva za mladinsko dejavnost, donacije društvom za vzdrževanje planinskih poti, donacijo za Slovenski planinski muzej, donacije meddruštvenih odborov, ki jih namenjajo za delovanje društev, ki spadajo v njihovo področje ter donacije na osnovi sklepov. Glede na leto 2020 so se skupno povečale za 16 %. 24 Odpisi vrednosti so sestavljeni iz amortizacije, ki se je glede na leto 2020 povečala za 3 %, in iz odpisov neizterljivih poslovnih terjatev. V skladu z računovodskim standardom za društva je amortizacija od osnovnih sredstev nabavljenih od 2007 dalje knjižena med stroške amortiziranja. Amortizacija od nabav do vključno 2006 pa je knjižena v breme dolgoročnih časovnih razmejitev. Drugi odhodki iz dejavnosti zajemajo plačane članarine organizacijam, katerih članica je PZS, in različne takse ter pristojbine. Postavka seje v primerjavi z letom 2020 zmanjšala za 12 %. Finančni odhodki vsebujejo negativne tečajne razlike in odhodke obresti za popravke obračunov DDV. Drugi odhodki predstavljajo negativne evrske izravnave. PZS je poslovno leto 2021 zaključila s presežkom prihodkov nad odhodki v vrednosti 61.452,58 EUR. Obračunan je bil davekod dohodkov pravnih oseb v vrednosti 5.584,95 EUR. Tako čisti presežekprihodkovnad odhodki znaša 55.867,63 EUR. 2.FINANČNO POROČILO PO STROŠKOVNIH MESTIH ZA LETO 2021 (preglednica je v prilogi) PZS spremlja podatke po stroškovnih mestih, ki so pripravljena na treh ravneh: prva raven predstavlja različne postavke (komisije, odbori, drugi sklopi), druga in tretja pa natančneje opredelita, za kateri sklop je nastal odhodek. Prihodke smo vpisali na prvo raven, ker vseh ni mogoče razporediti na tretjo raven. Se pa pri prihodkih vidi, iz katerega naslova so nastali: delež iz članarine, lastna dejavnost, sredstva Fundacije za šport, sredstva iz letnega programa športa, sredstva Urada za mladino, sponzorstva, donacije, interne knjižbe, sredstva EU in ostalo. V slednjem so vpisani prihodki, ki jih nismo mogli razporediti med prej naštete. Za primerjavo so vpisani podatki iz letnega poročila za leto 2020 in rebalansa finančnega načrta za leto 2021. Pri komisijah so vpisani presežki prihodkov nad odhodki oz. presežki odhodkov nad prihodki za posamezno leto v sklopu prihodkov - v stolpcu rebalans 2021 je rezultat preteklih obdobij, v stolpcu poročilo je 2021 rezultat tega leta in v stolpcu podrobni načrt 2022 seštevek prejšnjih dveh (če je imela komisija več prihodkov kot odhodkov, je rezultat pozitiven, sicer ima negativen predznak). 1. Članarina Leta 2021 smo na stroškovnem mestu članarine zabeležili za 2 % večje prihodke od načrtovanih v rebalansu. Načrtovali smo namreč 10 % manjšo vrednost glede na leto 2020. Materialni stroški članarine so se glede na rebalans zmanjšali za 8 %, stroški zavarovanja pa so se povečali za 4 % (večje število članov glede na načrtovano). 2. Planinski sklad Ta postavka obsega sklad za planinske poti, sklad za planinske koče in Slovenski planinski muzej. Iz sklada za planinske poti so bile skrbnikom nakazane donacije za vzdrževanje planinskih poti v letu 2021 v vrednosti 20 tisoč EUR. Sredstva sklada za koče se zbirajo na posebnem kontu, ki ne predstavlja stroškov določenega obdobja, zato niso vidna v preglednici po stroškovnih mestih. Je pa med prihodki tega stroškovnega mesta knjižena vrednost prispevka Češke planinske zveze za leto 2021. Po sklepu UO PZS št. 4/10-6-2021 so bila v letu 2021 PD Celje-Matica iz sklada za planinske koče izplačana sredstva v vrednosti 110.501 EUR za izgradnjo novega Frischaufovega doma na Okrešlju. V skladu za koče je na dan 31. 12. 2021 še za 41.514 EUR sredstev. Slovenskemu planinskemu muzeju je bila v skladu z aneksom k pogodbi nakazana donacija. 3. Splošno V tem sklopu predstavljamo podatke za skupne planinske akcije, informiranje, promocijo, priznanja, mobilno plezalno steno, službeni kombi (prodan vletu 2021), planinske spomenike in izvedene projekte. Zraven sodi še sodelovanje s Slovensko vojsko in policijo, tekma za svetovni pokal v športnem plezanju in odbor Planinstvo za invalide. Glede na rebalans za leto 2021 so odhodki v celoti večji za 6 %, prihodki pa za 13 %. Ta porast je predvsem posledica večjih sponzorskih sredstev in prihodkov iz lastne dejavnosti. 4. Mednarodna dejavnost V primerjavi z rebalansom so se stroški zmanjšali za 9 % (skupščina CAA je bila prestavljena na letošnji maj). 5. Planinski vestnik Stroški poslovanja so se pri Planinskem vestniku zmanjšali za 1 % glede na rebalans, enako tudi prihodki. Rezultat poslovnega leta je pozitiven. 6. Planinska trgovina Pri načrtovanju poslovanja za planinsko trgovino smo za leto 2021 uporabili še način iz preteklih obdobij, ko smo za izdajo novih edicij upoštevali načrtovane stroške, ki ne smejo biti preseženi. Ker je nerealno pričakovati, da se bo vsaka edicija v celoti prodala v letu izida, je neprodani del ostajal v zalogah in posledično primerjava poročila z rebalansom ni bila ravno najboljši kazalnik poslovanja trgovine. Leto 2021 je planinska trgovina zaključila s pozitivnim rezultatom, stroški so se glede na načrt zmanjšali za 18 %, prihodki pa za 16 %. Prodaja se je v večji meri realizirala preko spletne trgovine in manj preko nakupov na sedežu PZS. 7. PUS Bavšica Stroški so za 19 % večji od načrtovanih v rebalansu, prihodki pa niso bistveno drugačni od načrta. Nujno je bilo namreč popraviti strelovod in servisirati plinsko napeljavo. 8. Skupni materialni stroški Materialni stroški so se glede na rebalans povečali za 1 %, glede na leto 2020 pa so se zmanjšali za 1 %. 9. Strokovna služba Delovanje strokovne službe je bilo prilagojeno omejitvam zaradi epidemije, delno je bilo odrejeno delo od doma. Na podlagi Zakona o interventnih ukrepih za zajezitev epidemije COVID-19 in omilitev njenih posledic je PZS prejela subvencije v vrednosti 1.867,34 EUR (krizni dodatek, refundacija nadomestil odrejenih karanten ali izolacije). Poleg tega smo iz naslova nadomestil plač v breme ZZZS prejeli refundirana nadomestila plač v skupni vrednosti 8.975,96 EUR. 10. Organi Odhodki v tem oddelku so za 52 % manjši od načrtovanih v rebalansu, organi sov času omejitev zaradi COVID-19 delovali preko spletnih konferenc in drugih oblik. Poslovanje MDO-jevzaleto 2021 je prikazano v naslednji preglednici: 25 OBVESTILA PLANINSKE ZVEZE SLOVENIJE 31 3)2 L MDC i preti-clihobc. ^ Mladja PZS ajt-a d;j. poratljco ' = IJ ft-3t 13 prenos rapfej L|uh|ara j mti.gn 323330 E,65 l.S5,02 L69196 3.750,56 [>ii = <= in &E =