Trgovinska in obrtna zbornica. (Dalje.j Ljubljana je o prejšnjih tarifaih nejednakostih popolnoma izgubila posredujo trgovino na notranjsko in primorsko stran, ker si malone vse notranjske postaje tozemsko blago vsled reekspedicije od Trsta morejo ceneje preskrbeti, nego oa Ljubljane. Pri tem mora tudi izgubiti vesoljno trgovino na Gorenjsko in Koroško, ker morejo državne železnice postaje tamkaj največ blaga znatno ceneje dobivati od Trsta, nego li more to storiti bliže Trsta ležeče glavno mesto Ljubljana. Vsi obrtniki na Gorenjskem imajo ugodnejše tarife nego v Ljubljani, takisto posestniki gozdov in zemljišča. Zdi se toraj, da je Ljubljana v vsakem obziru obsojena v to, da jo južna železnica in nje tarifne nejednakosti ugonobe; celo c. kr. glavno ravnateljstvo zdi se, da je v tem obziru brez moči. Kako bi bilo drugače mogoče, da se na državnem kolodvoru v Ljubljani ne sme oddajati niti sprejemati blago za Trst in da je promet od Ljubljane in do nje po pogodbi popolnoma bil izročen južni železnici, dočim je koj po otvorjenji peaškega prometa za postaje Divača, Celovec, Ljubno in Beljak, Katere so ravno ta**o postaje južne in državne železnice, bil uveden nov tarif, po katerem se sme blago sprejemati in oddajati na obeh kolodvorih ter ima celo pravo določbo, da se morajo za blago brzovozno ali tovorno računiti naj cenej i tarifi, kateri se poisažejo po kalkulaciji državnih tarifov, aKo morda za nekatero blago ne bi bili ceneji tarifi južne železnice. Od teh postaj morejo se v obče rabiti od Trsta in v Trst tarifi državnih železnic, voznina za Trst-Sv. Andrej, Trst-Pristanišče, Divača, Celovec, Ljuono in Beljak je povse jednaka, samo Ljubljana je izvzeta, ter ne more starih tarifnih nejednakosti ne le odpraviti, temveč mora tudi trpeti nove nejednakosti, ki jo zelo občutno oškodujejo. Podpisauci dovoljujejo si našteti te nejednakosti v vzgledih in dozdanjih tarifov in navesti zdanje tarife državnih železnic od Vižmarij do Trsta, katerim se primerjajo tarifi južne železnice in narobe, v kolikor različna razredba dovoljuje to prispodobo: 149 kilometrov od Vižmarij v Trst in narobe državna žel eznica: Brzovozno blago normalno: 250 kr., znižano : 925 kr.; komadov razred; I. 92 5 kr., II. 79 kr.; A. 57 kr., B. 45 kr., C. 30*5 kr.; posebni tarifi: I. 41 kr., II. 322 kr.; Izimni tarif I. 27 kr. 148 kilometrov od Ljubljane v Trst in narobe, južna železnica: Brzovozno blago normalno: 292 kr.; znižano: 156 kr.; serija: I. 140 kr., II. 103 kr., III. 70 kr., IV. 62 kr., V. 52 kr., XIII. 30 kr., X. 52 kr., VII. 44 kr., XIII. 30 kr. Prispodobe voznine za posebno blago naj dopolnijo to prispodobljanje. 28 Za rezani in okrogli les plačalo se je do zdaj na južni železnici od Ljubljane do Trsta 48 gold. od vagona, odkar je otvorjena železnica čez Hrpelje, znižan je tarif na 40 gld. od vagona, dočim se plača po državni železnici od Vižmarij do Trsta: za vagon rezanega lesa 32 gld. 20 kr.; za vagon lesa v čosin ali panjih 27 gld. 40 kr. Kamenje vsake vrste: Kamenje po južni železuici od Trsta do Ljubljane za vagon 30 gold. Kamenje po državni železnici od Trsta do Vižmarij za vagon 23 gold. 20 kr. (Dalje prihodnjič.)