Po krščanskem svelu Kitajski misijonski škof v Maribora in okolicL Kitajski misijonski škof Čeng, kateri se je udeležil kongresa Kristusa Kralja v Ljubljani, je obiskal v minulem tednu na povabilo našega vladike dr. Ivana Jožefa Tomažiča Maribor. Iz Maribora se je odpeljal v spremstvu škofa dr. Tomažiča v Slov. Bistrico, kjer je počastil z obiskom tamošnji samostan šolskib. sester, od katerih mu pomagajo štiri pri misijonskem delu na Kitajskem. Za sprejem dveh škofov je bila Slov. Bistrica v zastavah in pred cerkvijo se je zbralo mnogo ljudL Pri upokojenem duhovnem svetniku Dobefšeku so bili ob prihodu vladik zbrani tovariši na vsakoletnem sestanku in so slavili 48 letnico mašništva. Škofa sta se udeležila tudi te slavnosti. Lavantinski vladika je povabil Mtajskega prevzvišenega tovariša s seboj v Ptuj. Tam je otvoril zadnjo nedeljo ob priliki 700 letnice minoritskega samostana razstavo misijonskih predmetov, kateri so že bili na vpogled v Ljubljani na kongresu. Ta razstava je bila prenešena iz Ptuja v Maribor in si jo lahko vsakdo ogleda ob času Mariborskega tedna v Zadružni gospodarski banki. Iz Ptuja je posetil kitajski misijonski škoi Mater božjo na Ptujski gori. Ob priliki obiska lavantinske škofije bo škof Čeng z veliklm veseljem in hvaležnostjo sprejemal prostovoljne misijonske darove za svojo ogromno domovino, ki je že nad dve leti tlačena in izmozgavana od vojnega gorja. Kolonije in misijoni. Uspeh krščanskih misijonov je v veliki meri odvisen od tega, kakšnega mišljenja in ravnanja je držav na oblast, ali je krščanskemu misijonstvi naklonjena ali pa sovražna. To vprašanjf je sedaj splavalo na površje glede na tistc kolonije, ki so prej bile v posesti Nemdije pa so jih v svetovni vojni ali takoj po nje nem koncu zasedle druge države. Nemčij': zahteva sedaj te kolonije nazaj. Zanimivt je vprašanje, ali se krščanski misijoni \ teh kolonijah veselijo vrnitve kolonij Nemčiji. Na to vprašanje je dal odgovor monsignor Peter Rogan, novi apostolski vikar (škof) v Buki (v Kamerunu, ki leži v srednji zapadni Afriki ter je sedaj pod angle ško nadoblastjo). V javnem govoru se jc na nekem zborovanju obrnil do duhovnikov in vernikov, naj molijo in prosijo Boga. d? f" K-iTMpmn ne bi vrnil Nemčiji, ker bi posledlca te vrnitve bllb uničenje katoliškega misijonstva. Škofove besede so vzbudile v svetovni javnoeti veliko pozornost. Škof je izjavil, da ne govori brez Btvarnih dokazov, marveč se je akliceval oa sovražno postopanje nemškega narodnega socializma zoper katoliško Cerkev v Avstriji Ln Nemčiji. Želja po zedinjenju > Rimom. V Angliji se med tamošnjimi protestanti vedno bolj množijo glasovi, kl zahtevajo, da se naj anglikanska protestantska cerkev zopet adruži z rimsko-katoliško Cerkvijo, Iz katere je izšla. To lepo gibanje ni omejeno na taike, marveč se tudi vedno bolj širi med protestantskiml duhovniki. Več stotin iii tisočev teh duhovnikov je sklenOo, da bodo pri božji službi molili za to, da se anglikanska cerkev čimprej vrne v naročje katoliške Cerkve. Več kot četrtina anglikanskih duhovnikov je katoliški Cerkvi resnično in iskreno naklonjenih. Mnogi svojo naklonjenost javno izpovedujejo E zahtevo, da se anglikanska cerkev čimprej združi s katoliško. Precejšnje je šte- vilo tlstih, ki so že dejansko vatopili v katoliško Gerkev. Dolžnost katoličanov je, da to približevalno gibanje angleških protestantov katolicizmu podpiramo s svojimi molitvaml. Novomašniki-misijonarjL Letos je bilo v misijonskem bogoslovnem zavodu Propagande v Rimu posvečenih 37 novih mašnikov, doma iz 16 različnih dežel: lz Romunije 7, iz Kitajske 6, iz Avstrallje 5, iz Japonske 3 in iz Anama tudi 3, s Koreje in Zdruzenih držav Amerike po 2, po 1 pa s Cejlona, Danske, Egipta, Anglije, Haitija Indije, Iraka, Irske in Norveške. Japonski študentje nimajo nobene vere. Na cesarski univerzi v Toklu so zastavili vprašanje, h kateri veri pripadajo študenti. In so našli: 6 pristašev Konfucija, 8 šintoistov, 60 kristjanov, 300 budistov, pa 1500 brezbožcev in več kot 3000 neznalcev, to je takih, ki se za verske zadeve niti malo ne brigajo. Iz druge statistike je razvidno, da je na japonskih državnih univerzah, ki jih obiskuje 30.000 visokošolcev, 27.000 takih, ki nimajo nobene vere.