Turnela pevskej^a ztwa UJU na Češkoslovaško. Franja Dugana ml.: »Dvije narodne iz Bosne« sta lirični, na brientalsko melbdiko spominjajoči narodni pesmi v svobodni hars monizaciji. »Jurjevske pjesme iz Turopolja« pa so koledne narodne pesmi, ki jih pojejo tudi po hrvatskih vaseh ob nastopu pomladi od hiše do hiše. Tudi te je kbmponist obdelal individualno deloma akordično, deloma pb< lifono. Emila Adamiča: »Vragova nevesta« je narbdna balada, ki muzikalno uporablja fol* kloristično melodiko. Iz širbko^epskega pripo« vedovanja zraste v visbke dramatične zagbne ter konča v širokem koralu. Antona Lajovica: »Zlato v Blatnl vasi« je grotesken zbor komplicirane harmonike. »Koledniki« so tri kompbzicije za ženski zbor, istotako polni humorja za ženski zbor, pa tudi »Žabe« očitujejo Lajovičev živi smisel za pre* šerno grotesko. Vsa ta dela zahtevajo napor« nega študija, odličnih pevcev in inteligentne interpretacije. Nekoliko soroden Lajovicu je v svoji skladbi »Vrabci in strašilo« tudi Marij Kogoj: »Vrabci in strašilo« so teh^ nično silno komplicirani in so kamen preiz* kušnje za najinteligentnejše, odlično vežbane mešane zbore. Vokalna suita »Okolo žnjačkoga venca« Zlatka Grgoševiča obsega pet obrednih pesmi narodne melodike na arhaistični harmbnični in polifonski podlagi, ki se po Hrvatskem po« jo ob žetvi. Odlikuje jih koncizna forma in lepa pevnost glasov. Točen izraz so hrvatske« ga folklora. Po izrazu enake rasne muzike so suiti »Oko žnjačkoga venca« sorodne »Pjesme svatov ske« Borisa Papandopula — Pečiča pa tudi »Romarska« Josipa Stolzer=Slavenskega. »Pjesme svatovske« so pisane v tempera« mentnem ritmu. zelo zanimivi melodiki delo^ ma orientalskega karaktiva. Za barvitost in raznolikost suite skrbi visoki sopranski solo, ki zahteva izvrstne pevke. »Romarska popevs ka« J. Stolzer=Slavenskega je nad vse origina* len troglasen mešani zbor, široka, nabožna pes sem Ijudstva k 'Materi božji. Janka Ravnika: »Zimska pesem« in »Kmes tiška pesem«, ženska zbora s klavirjem sta dve skladbi komplicirano melodičnega in har« monskega ustroja, pblni intimnih in duhbvitih mest. Klavir je skoro popblnoma samostojen ter naravnost virtuozno pisan. Vinka Zganca: »Troje narodnih pesmi« kažejo medjimursko folklbristično bogastvo in so krasno prirejene. Emila Adamiča »Potrkan ples« je skladba v kateri je komponist upbrabil melodijozne stare slovenske plesne motive ter je oboje* stransko najboljšega veselja polna. Mokranjac St. X. rukovet je mojstrsko sestavljen šopek srbskih narodnih pesmi iz okolice Ohridskega jezera. Emil Adamič. PEVSKI ZBOR UJU UCITELJSTVA. Prihodnji pevski tečaj se bo vršil 6., 7., 8. in 9. marca. 6. marca od 9. do 12. ure v Glasbeni lMa=< tici. — 6. marca popoldne od 15. do 18. ure v prostorih Ljubljanskega zvona. 7. marca sodelovanje na proslavi za šol* sko mladino ob 801etnici prezidenta Masaryka v Unionu db 9. uri predpoldne (obleka kon» certna, po koncertu fotografiranje. — 7. marca pbpoldne pevska vaja od 15. do 18. ure v prb* storih Ljubljanskega zvona. 8. marca od 9. do 12. ure pevska vaja v Glasbeni Matici. — 8. marca popoldne od 15. do 18. ure pevska vaja v prostorih Ljubljan=' skega zvona. 9. marca dopoldne od 8. do 11. ure pev* ska vaja v Glasbeni Matici. Zavedajte se važnosti in udeležite se pol« noštevilno pevskega tečaja.