Predpisi m ®bia§in€ in ©HCiiisKc seiniiiiprofc. Pretekli teden sta izšli dve naredbi vlade, ki urejata poslovanje samoupravnih tcles; eno je izdal ministrski predsednik kot notranji minister, drugo pa finančni minister. O njib vsebini v naslednjem obveščamo čitatelje: 1. Delohrog oHlssfiiili Na osnovi čl. 6 zakona o spremembi in dopolnitvi zakona o oblastni in sreski samoupravi je ministrski predsednik in notranji minister general Peter Živkovič izdal o delokrogu in pristojnosti oblastnih komisarjev to uredbo: § 1. Za opravljanje vseh poslov razpuščenih oblastnih skupščin in oblast- nib. odborov imenuje veliki župan dotične oblasti vladnega komisarja. Komisar opravlja vse te posle kot organ velikega župana pod njegovim nadzorstvom ter po njegovih navodilih. Njegov službeni naziv je »Komisar oblastne samouprave, oblasti . . .« Ta nazi-# morajo nositi tudi vsi pečati. § 2. V pristojnost komisarja spadajo vsi posli, ki so spadali po zakonu o oblastnib in sreskih samoupravab v pristojnost oblastnih skupščin in oblastnih odborov. Oblastne uredbe, pravilniki, odloki in oblastni proračun, ki M jih po zakonu o oblastnih in sreskil samoupravah sprejemale obl. skupščine in oblastni odbori na svojih sejab, se imajo sestavljati na sejah stroko** aih «unoupravnih in državnih referenfee?t kojih mišljenje se ima zabeležlti v »»Jnem zapisniku. S i. Doaedanje e&lastne uredbe fai ^rftTilniki ostanejo *¦ veljavi, v kolikor Idao * n&sproija z sakonoto © arprernem M tn dopolnitvi Eakona. o oblaatnih in ta*esi_Ih samoapravaJa z dne &. januarja 1929, fca ost&nejo ˇ *etjavi vae iotlej, jjtokler m n« id_premeae p» daločbah te ¦redtM. | 4. Da s« spravijo obla3tne uredbe v psgbk&je x ftovun stanjem « driavi, se lotor&jo one oredbe, ki določajo pristoj^oet poedinlh oblastnih organov, sprejbenitl tako, da ne bodo ˇ nasprotju s fDk>ia}em komisarja ˇ oblastL S 5. Oblastoi referentl in pomožno o¦obfc TrSe posle podi nadzorstTom in MWKt9om obiaatnega komisarja. 0 •• Stevilo gamoupravnih oblasrtnih flpadnikov m reducira na neobhodno lotrebno ttevilo. Strokovni referenti O.ik«h županov bodo opravljali poleg «roje rcdne Blužbe tudi oblastne posle. Oblastni gtrokovni referenti istih pa9og se n« bodo obdržaii, niti novi na¦taTifall V sluCaju potrebe bodo nametto oblastnih referentov postavljeni nijtji Btrokovni uradniki kot pomožni organi •rolikožupanskib. referentov z& obUstne posle. Izbira teh uradnikov se pa pna frftfti pototn natečaja. § T. Plačo komisarja določi veliki žufean pri lmenovanju. Ne sme pa biti vena kot Je bila plača bfvšega predsedniItf. oblastnega odbora. Če pa bi bilo to rratmo f kateri oblasti, da se ta plapeveča, lahko veliki župan z utemet)eao predstavko prosi za odobrenje noj&anjega ministra. Do sprejetja novega droračuna §jr« plača komisarja na ratvn postavke ©blastnega proračuna za ^aŁo predsednika oblastnega odbora, jr bodoče pa »* ima ustaviti v proračun kot posebna poafAvka. § &. Oblastei proračuni ge sprejemajo t nbtikl uredb« na način, predpisan s fco nredbo za lzdajanjfe oblastnih uredb. \ta, »astavo proracuna in njegovo odobrenje veljajo t vsem določbe zakona o Bblastni tn srsski samoupravi in uredb* • oblastnih ln sreskita prorafiunih. | ft. S«stavl}eni in odobreni jjroraču03 n to !eto ojrtanejo ˇ Teljavi s «pre___©_nbam_, ki bodo izvrSene v skladu z Ko-ftca »tanjcm. Naknadne kredlte mep(o «b!astnegu odbora odreja oblfistni JtftintiTtr v unisl 51. 70 zakona & obla ptni tn areakl »emoupravL f M. Stanj« blagajne tn vseh eblnstf/Sh posiov, ki so t teku, se mora ng^oto^iti t posebnem zapisniku povodom prevretin poslov s strani oblaslnega komisarja. | 11. Velikl župan Je upravižen raalc tas pregledati delo komigarja ln aiegoxih org*anov in vseh oblastnih U3tanov, bodisi «am, bodisi potom svojlh refetsntov. 112. Vse oblastne urcdbe in pravilnifce tzda velikl iupan b podpisom komi¦arja. Vse posle, omenjene v § 2 te uredp«, trvrSuje komisar po odobrenju velitsMta *tii)Łiiia. z. Pinančni minister dr. Švrljuga je izdal posebno uredbo o sestavljanju občinakih proračunov. Minister ugotavijtL, do dosedanje sestavljanje proračunov ni odgovarjalo zdravi občinski politlki in socijalni pravičnosti. Podežei»ke občine so se preveč obremenjevale s osebnimi Izdatki za. upravno osobje. Ti bcdatki so povečini obsegali 1 tretjino tzdatko^. Nekatere oblasti so trošile Se reč (vranjaka 53, skopljanska 53, kosorska 58, bregalniška 55 odstotkov i. t. d.). Za pisarniški materijal so trošile po 8*4 odstotkov. To je skoraj svota, ki jo daje občina za javna dela in za ceste. Zato so zanemarjena javna dela, poti, Javne zgradbe. Zanemarjene pa so tudi prosvetna, socijalna in zdravstvena vprašanja. Za kmetijstvo se je po podeželskih občinah dajalo 2°% čeprav je v naši državi 80% krtif-t kega prebivalstva. Samoupravne r;:otc tudi niso gledale na davčno zmožriost prebival-stva. Trošarine so ovirale proiKvajanje isi izmenjavo blaga. Treba je spraviti občiHske in samoupravne davke v »klad s splošnimi interesi občinskih in samoupravnih teles. Zato finančni minister naroča, da občinske uprave izvršfjo naslednje ukrepe: 1. Revidirajo naj vse osebne izdatke in jih zmanjšajo na pravilen obseg s tem, da odstranijo iz službe vse nepotrebne in odvišne osebe, ki so prišle na sedanje položaje brez potrebe le samo s pomočjo svojih asebnih in strankarskih prijateljev. Pri tem naj se upošteva, da se obdrže v službi kot neobhodno potrebni samo oni, ki se odlikuj&}o s poštenjem, z izobrazbor s prizadevnostjo in z zaupljivostjo, in ki so ob enem gospodarsko slabejši. 2. Pri določevanju izdatkov naj se posveti največja pažnja ureditvi in vzdrževanju cest^ zdravja in prosvete, zlasti pa poljedelstvu in živinoreji kot najvaž nejšim pogojem za gospodai-ski .in kulturni napredek naroda. 5. Svota doklad za leto 1929 v nobcnem primeru ne sme presegati svoto in odstotka odmerjenih doklad v 1. 1928. Nasprotno, vsa skrb občinske uprave mora iti za tem, da se ta svota v 1. 1929 zmanjša. 4. Odmera In iztirj&vanje doklad za 1. 1929 naj se vrši na podlagi davčnih osnov po starih zakonih, ki so veljali v 1. 1928, ker odmera po novem zakonu še ni ls_vrš«na in se tudi ne more vedeti, kakSen bo njegov uspeh, ki naj služi za podlago višini odstotkov občinske doklade. 6. Izvršl na| «e revizija vseh občinsklh taks In trošarin ln njihova viSina ?pravi t sklad % naCeli, ki onemogočajo njlhov zabranjevalni rnačaj in njihove Skodljive posledice na proizvodnjo ter promet dobrin, Cetnvir je treba posvetlti največjo pozornost. €. Blagajniška računovodstvena sluSba mora bitl pri vseh občinah v najlepSem redu in brez zastoja. Proračun in završni računi naj se pravočasno sestavijo in prjtvočasno Izročijo nadzornlm oblastem. Kjer s« pojavi sastoj, naj m f najkrajšem času odpravi.