Stik z Uudstvom. Dne 16. maja t. 1. je imelo .Logaško učit. društvo" občni zbor na Uncu pri Rakeku. Smelo trdimo, da je ta okraj najnepriličnejši za učiteljska zborovauja izmed vseh okrajev širom naše domovine, ker se razteza od hrvaške pa tja do primorske meje. Zjutraj tega dne je še deževalo, zato se je zbralo le malo število učiteljstva k občnemu zboru. Poleg navadnih društvenih točk je bila na duevnem redu tudi točka: nŠola in kmetijstvo s posebnim ozirom na sedaDJe soeialne razmere." — Poročal je o tem g. Gustav P i r c, ravnatelj e. kr. kmetijske družbe kranjske, G. ravnatelj je izvršil svoj govor ob občnem priznanju in glasni pohvali. Glavno jedro njegovega govora je bil ,,stik učiteljstva z Ijudstvom". Šolski vrtovi so sicer na svojern mestu, kjer 80 držani v dobrem stanju ter se ti rabijo kot odgojevalno sredstvo, vendar od teh se ne more pričakovati spasa, napredka in že od nekdaj gojenega ideala za izboljšanje sadjarstva. Zaradi neugodnega podnebja ni pri nas sadjaretvo glavni vir dohodkov kakor na Primorskem, zato pa vidimo, da je naš kmet popolnoma hladen za sadjarstvo, ker ga je izučila izkušnja, da ima s tem mnogo dela, a le malo dohodkov. Kjer so razmere ugodne, se je jd se bo gojilo sadjarstvo, drugod pa ne. Z največjim trudom učiteljstvo ne more v tem oziru delati čudežev, kjer ni podnebje ugodno. čeprav je pa naša domovina siromašna, je vendar njena leža izmed vseh avstrijskih dežel najugodnejša. Ugodne kupčijske zveze s Trstom, Reko Italijo in levantom dajejo našim krajem pravi vir dohodkov. Kmetijstvo ni veda, marveč navadna obrt. ki se naslanja na druge vede. Oe hočemo torej kmetu pomagati do blaginje, ne zadostuje, da širimo znanosti: branje, pisanje in računstvo, kar že danes skoro vsakdo zna. Žal, da današnja šola ne ustreza svojemu namenu, ker se ozira bolj na formalnosti kakor na praktiško življenje. Tega ni krivo učiteljstvo, marveč današnji birokratizem, ki uklepa šolo in u.iteljstvo v spone formalnosti, ki ne bodo nikdar niti za ped povzdignile blaginje našega naroda. Kaj pomaga, če znajo naši učenci po žolah dobro sklanjati in spregati, s čemer se po;rati toliko zlatega časa, a o temeljnih državnih zakonih, ki so za življenje velikega pomena, nimajo pojma? Kaj pomaga našemu knaetu, če znajo njegovi otroci lepo deklamovati, naštevati razne zaslužne može na literarnem polju, če znajo domačo in občo zgodovioo, če razumejo matematično in ostalo zemljepi^je, o panogah pa. ki ga redijo, živijo ter mu donašajo dohodke — praktična živinorejaj domače gospodarstvo, umno obdelovanje zerolje, pogoidovanje, kupčija, obrtnija, zadružništvo itd. ne ve _ičesar? Koliko zlatega časa se potrati po naših šolah 8 kvačkanjem in pletenjem, kar se danes več ne izplača delati doma, ker se v