DRAOOTIN KVEDER: UJU in politično-strankarske ter kulturjio-bojne učiteljske or^anizacile. V svojem izvrstncm članku UJU in dmštvo učiteljstva meščanskih šol« v 12. številki »Učit. Tov.« omenja Iv. D. neki tretji sestav naše organizacije, s katerim misli en del učiteljstva, da naj bi se mesal sedanji sestav organiziranja UJU. To naj bi bil sestav na podlagi politiških in ^vetovnih naziranj. Dovolite mi tov. urednik. da še enkrat pridenem k teniu kočljiv\emu vprašanju svoje^ misli. Že enkrat seiti omenil in pojasnil, da nikakor ne gre smatrati crganizacijo učileljstva na osnovi kateregakoli svetovnega nazirania ali politične pripadnosti za stanovsko organizacijo niti po svoji notranji udnižujoči sili niti po ciljih udruženja. ki morejo le odgovarjati udružujoči <;ili. Stanovski in strokovni interesi morajo samo po sebi v takih organizacijah biti absolutno podrejeni političnim stremlienjem, ki izvirajo iz »izvestnega svetovnega« naziranja: v stanovskih in strokovnih organizacijah pa morajo biti stanovska in strokovna načela prva in edino merodajna, katerim se morajo podrediti vse diterencijacije članstva na temelju političnih in svetovnih naziranj. Mnogo je sicer govora o izvestnih svetovnih naziranjih, na katere naj se vedno oziramo in katere naj upoštevamo nri svojem delu. Ali ne dajmo se preslepiti s takinii konstruiranimi »vzvišenimi« svetovnimi nazori, makar jih nam kdorkoli ponuja. priporoča ali vsiljuje kot prvo in najimenitnejše izhodišče našega stremIjenja. Ugotovljenih. fiksiranih svetovnih naziranj. zaradi kojih bi bilo treba, da se razvneraamo. diferenciramo in prepiramo ne more biti, niti jih ne smerao pripoznati. Vsaka taka naziranja so gola domnevanja, nazori ali mnenja, pred vsem fantomi kakor vse, kar izivira iz lastnega spoznanja stvarnosti. Seveda čitamo v knjigah, časopisih in razpravah o razlikovanju. o posebnih, specifičnih svetovnih naziranjili kakor: katoliški svetovni nazor, krščanČski svetovni nazor. materialistični, marksistični, komunistični svetovni nazor itd. Ali to so samovoljne. neznanstvene Lopredelbe človeškega gledanja ali nazira|jn]a v svet okoli sebe. To so le domnevaii.te, mnenja, kako ta ali oni. ti ali oni miglijo o svetu okoli sebe, ali kako ga naSrajo, vidijo. Glede organizacije našega stanu se na vse to ne moremo ozirati in tudi ne viJlm v to nikakoršnega povoda. Saj izvi¦¦'ajo vsa fiksiranja in ugotovljenja specitičnrh »svetovnih na/iranj« zgolj iz eko^omskih in političnih interesov dotičnih s°cijalnih tvorb, posebnih polit. strank, katerim je lidružujoča sila nefcdaj bila ^kupnost idejnih interesov. Vsi gledamo in naziramo svet, in skoro vsak si prizadeva po svoje, da bi se v njem bolje orientiral. Predvsem ima ^sakdo. kakor v perspektivi, svoje stali*Če in vsak vidi in glcda predmete in odn°šaje okoli sebe po svoje. Ta gleda in Hrosmatra natančneje to. oni zapet neikaj "fugega, vsak po svojem interesu, ki izv'ra iz danesja položaja njegovega. Glavna diferencija gledanja ali nazir^nja v svet po človeku, pa je po moji skromni sodbi to-le: 1. So ljudje, ki nazirajo ali gledajo v svet pametno, razumno. 2. So ljudje, ki iiazirajo v svet prav neumno. 3. So ljudje. ki hrepenijo svet okoli sebe in v sebi do dobra spoznati in ki mnogo razmišljajo o njem. 4. So ljudje. ki