Hitrejša in cenena gradnja šolskih poslopij Na posretovanju o graditvi osemletnih šol, T\ je bilo na pobudo Zveze društev arhitektov v začetku aprila v Ziigrebu. so razptavljali o načinih, s katerimi lahko arhiitekti prispcvajo k usklajevanju raz-položljive«ra šolskega prostora s ix>troba-mi šolske reforme. Razlogi, ki so priprljali do težavnega stanja glede .?olskoga prostora, s« večino-ma znani. To je ivezadosten in slab pode-dovani šolski sklad, ki mu je vojno po-stošenje povzročilo precej škode; neza-dostno investiranje sr&dstev v giradnji> novih šolskih prpstorov; posebno v me-stih; končno nerarionalno trošenje mate-rialnili sredstpv za gradnjo šolskih po-slopij. ki so začela z začetkom 1. l^^obil-neje dotekati. Analiza tega zadnjega ra/.dobja v katerem smo sorazmerno z našimi eko-nomskimi mo>.n<>stni'. rlajali nekaj v-ečja sredstva za gradnjo šolskih zgradb. kaže. da srno v tem ra/.d-ubju gradili predvsem drage šole. bolj točno ix>vedano. da se šolski prostor ni povečal v ^nrazmprju z mvestiranimi srodistvi. Ccprav navaiajo kot vzroke tesfa sploštn- sl«b<>sti našesa gradbeništva ali dra;mtinjkanje splošnih perspek. stran 28. IV. 1957 NA«A SKUPNOST tivnih planov posameznih mest, okrajev in področij v odnosu do inreže šolskih zgradb. Zato šolske zgradbe niso biJe pra-vilno razporejeae, tako da n.iso bile vedmo racionalno izkoriščene. Poslopja osemletnih šol so bila pogosto /.grajena po zelo raznolikih programih, celo tedaj, ko so jih gradili za enako šte-vilo otrok in isto vrsto šol. Pri tein se je" pri nekaterih zgradbah pretiravalo, po-sebno gl.ede števila i.n velikosti tistih pro-storov, ki spadajo k osnovnemu prostoru — učilnici. Ceprav su nekatere izmed teh dobre šolske zgradbe, vendar, če jib. vza-memo v celoti. niso v skladu s potrebami našega Jolstva — glede na to, da se upo-rabljajo določeqi prostori le od časa rov bodo nedvomno vplivali tudi na [Kjccnitev in hitrejso graditcv šolskih zgradb. Da bi v tem pogledu dosegli večji uspeli, je po-trebno. da prei izctelamo standarde, na katerih osnovi bo mogti-če izvršiti tipiza-cijo posameiznih prrin, ki pospzono graditve Za izdelavo načrta za šolsko zgradbo je treba porabiti več časa kakor za dru-jre nafrte. da bi opravili rse Tredhodne analize za prihranke v dispo-^iciji. izbiri si^tema. U[)orabi kon;trukcije i>preme in podobno, da bi dosegli naj-1m>1jšo rešitev. ki bo ustrezala tako v pe-dagoškem kakcr r gospodarskem po- M. B.