Delegatsko glasilo občine Murska Sobota Št.3 Leto: VI 3.marec 1981 - Poročilo o zagotovitvi sredstev za odpravo posledic po toči v letu 1980 - Osnutek odloka o kriterijih za določitev krajevnih skupnosti in območij, ki so manj razvita na območju občine Murska Sobota in ustanovitvi sklada za razvoj manj razvitih krajevnih skupnosti SKLICUJETA 39. SEJO ZBORA ZDRUŽENEGA DELA IN 37. SEJO ZBORA KRAJEVNIH SKUPNOSTI STRAN 13 VESTNIK, 3. MARCA 1981 Seji bosta v torek, 17. marca 1981 ob 8. uri v veliki sejni dvorani Skupščine občine Murska Sobota. Dnevni red: 1. Izvolitev verifikacijske komisije 2. Poročilo verifikacijske komisije 3. Potrditev zapisa 38. seje Zbora združenega dela in 36. seje Zbora krajevnih skupnosti, z dne 13. februarja 1981 4. Osnutek amandmajev v Ustavi SR Slovenije 5. Osnutek sprememb in dopolnitev Statuta občine Murska Sobota 6. Predlog programa dela Zbora združenega dela, Zbora krajevnih skupnosti in Družbenopolitičnega zbora Skupščine občine Murska Sobota v letu 1981 7. Proračun občine Murska Sobota za leto 1981 8. Poročilo o zagotovitvi sredstev za odpravo posledic po toči v letu 1980 9. Osnutek odloka o kriterijih za določitev krajevnih skupnosti in območij, ki so manj razvita na območju občine Murska Sobota in ustanovitvi sklada za razvoj manj razvitih krajevnih skupnosti 10. Osnutek odloka o združitvi k. o. novi in stari Beznovci v k. o. Beznovci 11. Osnutek odloka o cenah za geodetske storitve 12. Predlog odloka o opravljanju blagovnega prometa z osebnim delom in s sredstvi v lasti občanov v občini Murska Sobota 13. Predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o davkih občanov 14. Predlog odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o posebnem občinskem prometnem davku od prometa proizvodov in od plačil za storitve 15. Volitve in imenovanja 16. Delo zborov Skupščine SR Slovenije 17. Delegatska vprašanja in odgovori na vprašanja 18. Predlogi, sklepi, mnenja in obvestila Gradivo za obravnavo 3., 10., 11. in-15. točke‘dnevnega reda je posredovano vodjem delegacij in vodjem konferenc delegacij. Gradivo za obravnavo 4., 5i, 7„ 8. in 9. točke dnevnega reda je objavljeno v 3. številki Delegatskega vestnika, z dne 3. marec 1981. Osnutek programa dela zborov občinske skupščine je bil objavljen v 1. številki Delegatskega vestnika, z dne 30. januar 1981. Spremembe in dopolnitve bomo posredovali vodjem delegacij in vodjem konferenc delegacij. Osnutke odlokov pod 12., 13. in 14. točko dnevnega reda sta zbora obravnavala na seji zborov občinske skupščine dne 13. februarja 1981 in so bili posredovani vodjem delegacij in vodjem konferenc delegacij. Zbori k osnutkom niso dali nobenih pripomb, zato jih v istem besedilu obravnavamo kot predloge. Informacija k 16. in 17. točki dnevnega reda bo podana na seji. 12 - DELEGATSKI VESTNIK porabo delavcev je višina sredstev skupne porabe po posameznih namenih na delavca' dosežena v preteklem letu v OZD. 6. člen Za delo občinskih in medobčinskih upravnih organov in pravosodnih organov se v letu 1981 zagotovijo: — sredstva, ki jih delavci v skladu z navedenim zakonom pridobivajo kot dohodek delovne skupnosti, — sredstva za osebne dohodke funkcionarja, ki vodi upravni organ in njegovega namestnika, — sredstva za materialne stroške, — sredstva opreme in — sredstva za posebne namene. 7 . člen Sredstva za realizacijo programov dela se med letom dodeljujejo občinskim in medobčinskim upravnim in pravosodnim organom enakomerno kot mesečne akontacije. Proračunski koristniki morajo 20 dni po preteku polletja in 20 dni po preteku leta poročati izvršnemu svetu skupščine občine o realizaciji programov dela. O stanju in izvajanju programov bo izvršni svet poročal občinski skupščini. Poročila so osnova za dodelitev višine akontacije za naslednje polletje. Koristniku proračunskih sredstev, ki poročila o realizaciji programa dela ne predloži v roku iz prejšnjega odstavka, se akontacija zmanjša za 20 %. 8. člen Dokler ne bodo izdelana merila za finančno vrednotenje del in nalog se bodo občinskim in medobčinskim upravnim organom sredstva za osebne dohodke delavcev zagotavljala na podlagi bruto vrednosti točke, ki je veljala na dan 31. 12. 1980. Ta vrednost točke se lahko na podlagi sklepa izvršnega sveta skupščine občine med letom poveča v skladu z gibanjem osebnih dohodkov v gospodarstvu v občini 'in dogovorom o uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodka v letu 1981. 9. člen Sredstva za materialne stroške ter opremo in amortizacijo se določijo v sklad z vrednostjo materiala in storitev ter opreme. • Sredstva za opremo in amortizacijo ter za posebne namene bodo organom v letu 1981 dodeljena na podlagi utemeljenih pismenih zahtevkov, ki jih obravnava izvršni svet skupščine občine M. Sobota. 10. člen Ce se med letom znatno spremeni delovno področje ali pristojnost, obseg ali narava nalog ter pogoji za njihovo izvrševanje, se občinskim in medobčinskim upravnim in pravosodnim organom lahko sporazumno poveča ali zmanjša tudi obseg sredstev za delo. Ce se med letom ustanovi novi organ se sredstva za njegovo delo zagotovijo iz tekoče proračunske rezerve na podlagi predračuna, ki ga potrdi izvršni svet skupščine občine M. Sobota. Ce je med letom prenehal delovati organ ali drug uporabnik sredstev občinskega proračuna, se neuporabljena sredstva za njegovo dejavnost prenesejo v tekočo proračunsko rezervo. 11. člen Občinski in medobčinski upravni in pravosodni organi ter drugi uporabniki sredstev občinskega proračuna morajo izvrševati svoje naloge v okviru sredstev, ki so jim odobrena. Ti ne smejo prevzemati na račun občinskega proračuna obveznosti, ki bi presegale z občinskim proračunom določena sredstva. Občinski in medobčinski upravni in pravosodni organi ter njihove delovne skupnosti smejo prevzemati obveznosti po pogodbah in samoupravnih sporazumih le v mejah sredstev, ki so jim odobrena z občinskim proračunom. 12. člen Izvršni svet skupščine občine lahko začasno zmanjša zneske sredstev, ki so v posebnem delu občinskega proračuna razporejeni za posamezne namene, ali začasno omeji uporabo teh sredstev, če prihodki občinskega proračuna med letom niso doseženi v planirani višini. O ukrepih iz prejšnjega odstavka mora izvršni svet skupščine občine obvestiti skupščino občine in predlagati ustrezne ukrepe ali spremembe v občinskem proračunu. 13. člen Vsi prihodki, ki jih občinski ali medobčinski upravni in pravosodni organi ustvarijo s svojo dejavnostjo so prihodek občinskega proračuna. 14. člen Sekretariat za občo upravo občine M. Sobota spremlja izvrševanje občinskega proračuna pri občinskih in medobčinskih upravnih in pravosodnih organih ter drugih uporabnikih sredstev občinskega proračuna in o porabi obvešča izvršni svet skupščine občine. 15. člen Za zakonito in smotrno uporabo sredstev, ki so odobrena občinskim in medobčinskim upravnim in pravosodnim organom ter drugim uporabnikom sredstev občinskega proračuna so odgovorni funkcionarji, ki vodijo te organe oziroma druga pooblaščena oseba kot odredbodajalec. Za zakonito uporabo sredstev občinskega proračuna je odgovoren tudi vodja računovodstva proračuna občine. 16. člen Občinski in medobčinski upravni organi in pravosodni organi ter drugi uporabniki sredstev občinskega proračuna so dolžni predložiti sekretariatu za občo upravo finančne načrte za leto 1982 v mesecu novembru, zaključne račune za leto 1981 pa najpozneje do konca februarja 1982. 17. člen Nosilec sredstev v razdelilniku bilance za: — skupščinsko dejavnost in dejavnost izvršnega sveta — negospodarske investicije — kulturno prosvetno dejavnost — socialno varstvo in zdravstveno varstvo — komunalno dejavnost — intervencije v gospodarstvu in tekoče proračunske rezerve — je Izvršni svet Skupščine občine Murska Sobota — dejavnost družbenopolitičnih organizacij in društev je Občinska konferenca SZDL Murska Sobota, — dejavnost ljudske obrambe je Svet za ljudsko obrambo, varnost in družbeno samozaščito — geodetska dela po srednjeročnem programu je Geodetska uprava občine M. Sobota — za delovanje delegatskega sistema v krajevnih skupnostih pa zbor krajevnih skupnosti na predlog izvršnega sveta skupščine občine. 18. člen Skupščina občine Murska Sobota pooblašča izvršni svet, da odloča — o uporabi sredstev rezerve občinskega proračuna, vendar samo za namene iz 1. in 2. točke 39. člena Zakona o financiranju splošnih družbenih potreb v družbeno političnih skupnostih do višine 5000.000,00 din, — o porabi sredstev tekoče proračunske rezerve, — o odpisu neizterljivih prispevkov ter drugih neizterljivih obveznostih, ki so prihodek občinskega proračuna. 19. člen Ta odlok začne veljati 8/dan po objavi v Uradnih objavah občin Pomurja, uporablja pa se od 1. januarja 1981 STRAN 13 VESTNIK, 3. MARCA 1981 2 - DELEGATSKI VESTNIK DRUŽBENOPOLITIČNI ZBOR bo imel sejo v petek, 13. marca 1981 ob 12. uri v sejni sobi občinske skupščine. Razen ugotovitve prisotnosti in potrditve zapisa bo obravnaval: — Osnutek amandmajev v Ustavi SR Slovenije — Osnutek sprememb in dopolnitev Statuta občine Murska Sobota — - Predlog programa dela zborov občinske skupščine v letu 1981 — Proračun občine za leto 1981 — ter odloka pod 9. in 12. točko dnevnega reda Zbora združenega dela in Zbora krajevnih skupnosti Gradivo za obravnavo navedenih vprašanj je objavljeno v tej številki Delegatskega vestnika. SPREMEMBE USTAVE SR SLOVENIJE Zbori Skupščine SR Slovenije so na sejah 22. oktobra 1980 obravnavali spremembe Ustave SR Slovenije in jih dali v javno razpravo. Besedila osnutkov amandmajev objavljamo v tej številki Delegatskega vestnika (že prej pa je bil osnutek objavljen v sredstvih javnega obveščanja, Poročevalec, itd.). Poročila in obrazložitve k spremembam Ustave so objavljene v Poročevalcu dne 11. novembra 1980 in Delo dne 11. novembra 1980. Večer, dne 11. novembra 1980 in drugih sredstvih javnega obveščanja. Pri obravnavi ustavnih amandmajev naj delegati koristijo navedeno gradivo. AMANDMA I. 1. Vsi organi oblasti in samoupravljanja ter drugi nosilci samoupravnih, javnih in drugih družbenih funkcij zagotavljajo v okviru svojih pravic, dolžnosti in odgovornosti, uresničevanje interesov delavskega razreda in vseh delovnih ljudi v družbenoekonomskih in političnih odnosih socialističnega samoupravljanja. zlasti pa v delegatskem sistemu in tudi pogoje za uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti delovnih ljudi in občanov v samoupravnih in drugih organizacijah in skupnostih in v družbenopolitičnih skupnostih. Organizacija, sestava in način dela kolektivnih organov oblasti in samoupravljanja se urejajo tako, da se zagotavljajo kolektivno delo, odločanje in odgovornost ter enakopravnost članov teh organov pri uresničevanju njihovih pravic, dolžnosti in odgovornosti, določenih z ustavo oziroma statutom in zakonom. Vsak član kolektivnega organa je osebno odgovoren za svoje delo in v skladu s svojimi pravicami in dolžnostmi za delo in odločitve tega organa. Vsak član kolektivnega organa, kije pooblaščen, da sodeluje pri delu drugih organov in teles, mora po načelih delegatskega sistema ravnati v skladu s pooblastili, smernicami in stališči tega organa. Vsi organi oblasti in samoupravljanja in drugi nosilci samoupravnih, javnih in drugih družbenih funkcij morajo izvrševati svoje pravice in dolžnosti tako, daje omogočeno uresničevanje družbenega nadzorstva nad njihovim delom. 2. S tem amandmajem se dopolnjujejo določbe 1. točke II. poglavja II. dela ustave SR Slovenije. AMANDMA II 1. Voljeni in imenovani funkcionarji in drugi nosilci samoupravnih, javnih in drugih družbenih funkcij, za katere tako določajo ustava, statut ali zakon, se volijo oziroma imenujejo za dobo do štirih let. če za posamezne izmed njih ustava ne določa drugače. Voljeni in imenovani funkcionarji in drugi nosilci samoupravnih. javnih in drugih družbenih funkcij, za katere tako določajo ustava, statut ali zakon, so lahko izvoljeni oziroma ‘' imenovani za isto funkcijo največ dvakrat zaporedoma, če za posamezne izmed njih ustava ne določa drugače. Dolžino mandatne dobe in omejitev ponovne izvolitve oziroma imenovanja izvoljenih in imenovanih funkcionarjev in drugih nosilcev samoupravnih, javnih in drugih družbenih funkcij, za katere tako določajo ustava, statut ali zakon, določajo ustava oziroma v skladu z ustavo statut, zakon ali poslovnik skupščine družbenopolitične skupnosti. Dolžino mandatne dobe nosilcev pravosodnih funkcij in družbenega pravobranilca samoupravljanja in možnost njihove ponovne izvolitve oziroma imenovanja ureja zakon. 2. S tem amandmajem se nadomesti 182. člen ustave SR Slo\#nije, AMANDMA III 1. Predsedstvo republike sestavlja sedem članov, ki jih volijo občinske skupščine in skupščine skupnosti občin kot posebnih družbenopolitičnih skupnosti, ter predsednik centralnega komiteja Zyeze komunistov Slovenije in predsednik republiške konference Socialistične zveze delovnega ljudstva Slovenije, ki sta člana predsedstva republike po položaju. Člani predsedstva republike so izvoljeni, če je za listo kandidatov za člane predsedstva glasovalo večina vseh delegatov v dveh tretjinah občinskih skupščin ter skupščin skupnosti občin kot posebnih družbenopolitičnih skupnosti. 2. Predsednika predsedstva republike voli skupščina SR Slovenije izmed izvoljenih članov predsedstva. Predsednik predsedstva republike se voli za eno leto in je lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljen za to funkcijo. Postopek in način volitev predsednika in članov predsedstva republike določa zakon. 3. S tem amandmajem se nadomestijo prvi, tretji in črtrti odstavek 383. člena ustave SR Slovenije ter dopolnita 335. in 350. člen ustave SR Slovenije. AMANDMA IV 1. Za predsednika izvršnega sv 'ta ne more biti ista oseba izvoljena dvakrat zaporedoma. Člani izvršnega sveta, republiški sekretarji in drugi z zakonom določeni republiški funkcionarji, ki vodijo republiške upravne organe, so lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljeni ozrioma imenovani na isto funkcijo. 2. Izvršni svet odloča z večino glasov vseh članov. 3. S tem amandmajem se nadomestijo peti in šesti odstavek 394. člena in drugi odstavek 3§7. člena ustave SR Slovenije. AMANDMA V I. Ustavno sodišče sestavlja devet sodnikov. Sodnike ustavnega sodišča voli na predlog Predsedstva republike Skupščine Socialistične republike Slovenije za osem let in po poteku te dobe ne morejo biti ponovno izvoljeni. 2. Predsednika ustavnega sodišča vodili Skupščina Socialistične republike Slovenije izmed sodnikov na predlog Predsedstva republike za eno leto in je lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljen za to funkcijo. 3. S tem amandmajem se nadomestita prvi in drugi odstavek 425. člena ustave SR Slovenije: SPREMEMBE IN DOPOLNITVE STATUTA OBČINE MURSKA SOBOTA Skupščina občine Murska Sobota je v letu 1980 sprejela nov ustreznih sprememb in dopolnitev statuta. Osnutek je pripravila statut občine. Ze ob sprejetju je bilojasno. da bopotrebno statut statutarno pravna komisija in je bil obravnavan v delovnih v krajšem času dopolniti oziroma spremeniti, predvsem po telesih občinske skupščine in družbenopolitičnih organizacij ter vprašanju kolektivnega dela, odgovornosti in odločanja. bo ostal v javni razpravi do jeseni (sprejet bo po sprejetju Osnutek ustavnih amandmajev je dal osnovo za pripravo ustavnih amandmajev). STRAN 14 VESTNIK, 3. MARCA 1981 DELEGATSKI VESTNIK - U V globalu bi naj bila sredstva za materialne izdatke občinskih in medobčinskih upravnih organov ter pravosodnih organov večja za 18% na realizacijo v letu 1980. Sredstva sklada skupne porabe za te organe bi naj bila večja v globalu za 18 % na realizacijo iz preteklega leta in bi se naj uporabila za sledeče namene: regres za prehrano, regres za letni dopust, za izobraževanje ob delu, za jubilejne nagrade, za odpravnine in za druge skupne potrebe. V skladu z zakonom o ugotavljanju in zagotavljanju celotnega prihodka in odhodka se morajo sredstva sklada skupne porabe oblikovati iz ostanka čistega dohodka. 2. Sredstva za dejavnost družbenopolitičnih organizacij in združenj: V občinskem proračunu se bodo v letu 1981 zagotavljala sredstva za redno dejavnost in posebne namene naslednjim družbenopolitičnim organizacijam in združenjem: Občinski konferenci SZDL. Občinski konferenci ZSMS. Občinskemu združenju Zveze borcev NOV. Občinski konferenci zveze rezervnih vojaških starešin. Skupnosti slovenskih občin. Stalni konferenci mest. Odboru prekmurske čete — brigade NOV in Medobčinskemu svetu SZDL. Zavodu za ekonomiko in urbanizem bodo zagotovljena sredstva na podlagi programa dela in posebne pogodbe. Zavodu za časopisno in radijsko dejavnost bodo letos zagotovljena bistveno večja sredstva na podlagi priporočila zborov skupščine in obveznosti družbeno politične skupnosti kot soustanoviteljice za pokrivanje razlike v ceni, pri Vestniku. Ta sredstva bodo znašala 128 % na realizacijo v letu 1980. 3. Sredstva za ljudsko obrambo: V proračunu občine se zagotavlja del sredstev za kritje stroškov skupnih obrambnih priprav v združenem delu, krajevnih skupnostih in drugih organih na nivoju občine. V te namene je predvidenih 11.268.400.00 din ali 17 % več kot v preteklem letu. 4. Sredstva za negospodarske investicije: Skupaj se predvideva v.ta namen 5.812.000.00 din to je 113 % več od realizacije v letu 1980. Sredstva se bodo uporabila za odplačevanje anuitet, za sofinanciranje investicijskega vzdrževanja poslovnih prostorov za postajo Milice v Murski Soboti in G. Petrovcih. za nabavo terminala in opreme za potrebe Sekretariata za notranje zadeve. 5. Socialno skrbstvo: Za te namene je predvidenih 1.351.000.00 din ali za 18 % več kot v letu 1980. Iz teh sredstev se krijejo stroški za podpore družinskim članom, katerih edini hranilec je na odsluženju vojaškega roka s prispevkom za zdravstveno zavarovanje teh oseb, sredstva za priznavalnine borcem NOV in njihovih družinskih članov in prispevek za zdravstveno zavarovanje teh oseb. 6. Zdravstveno varstvo: Predvidena so sredstva za kritje stroškov mrliško—ogledne službe, ki jo mora zagotavljati občina v višint 136.600.00 din to je 16 % več kot je bilo realizirano v preteklem letu. 7. Komunalna dejavnost: V okviru tega se zagotavljajo sredstva za geodetska dela in zemljiški kataster. V -ta namen bi se naj zagotovilo 2.085.700.00 din ali 18 % več kot v letu 1980. 8. Dejavnost v krajevni skupnosti: Občina je dolžna zagotavljati sredstva>.a funkcionalno de-javnost. funkcioniranje delegatskega sistema in za nekatere naloge ljudske obrambe v krajevni skupnosti. V ta namen se predvideva 5.900.000.00 din to je 18% na lanskoletno realizacijo. 9. Intervencije v gospodarstvu: V letu 1981 bi se naj zagotovila v' okviru tega sredstva za sofinanciranje dejavnosti Kmetijsko zemljiške skupnosti in kmetijsko pospeševalne skupnosti. Zato se predvideva 1.834.000.00 din kar predstavlja 18 % več sredstev kot je bilo realiziranih v letu 1980. 10. Odstopljeni prihodki za posebne namene: N antenska sredstva za zdravstveno varstvo ■ živali, to so takse na promet parklarjev in kopitarjev, pristojbine za veterinarsko higiensko službo in turistične takse se zbirajo in stekajo v proračun vendar se istočasno v enakem znesku nakazujejo na posebne žiro račune po namenih. 11. Razporeditev presežka prihodkov nad odhodki: Presežek planiran v višini 5.908.060.00 din bo tudi v tem letu prenesen na posebno partijo žiro računa proračuna občine za naslednje namene: občinske blagovne rezerve, za kompenzacije, za pokrivanje posledic morebitnih naravnih nesreč. IV. ZAKLJUČEK Javna razprava o osnutku proračuna občine Murska Sobota za leto 1981 bo trajala do 15.3. 1981. predlog v katerem bodo upoštevane utemeljene pripombe .,pa bo pripravljen do 31. 3. 1981 ko je predvidena seja zborov občinske skupščine in preneha veljati odlok o začasnem financiranju proračunskih potreb občine M. Sobota v prvem tromesečju 1981. ODLOK 0 PRORAČUNU OBČINE MURSKA SOBOTA ZA LET01981 STRAN 14 VESTNIK, 3. MARCA 1981 1. člen S proračunom za leto 1981 (v nadalnjem besedilu: občinski proračun) se zagotavlja financiranje splošnih družbenih potreb v občini M. Sobota-v letu 1981. 2. člen Skupni prihodki občinskega proračuna znašajo 158.511.000,00 din ali 14,7 % več kot v letu 1980 in se razporedijo: prihodkov, če z odlokom ali s posebnim aktom skupščine občine M. Sobota ali njenega izvršnega sveta oz. v pogodbi med skupščino občine M. Sobota in nosilcem oz. uporabnikom sredstev, ni drugače določeno. 5. člen Podlaga za pridobivanje sredstev za delo občinskih upravnih organov, medobčinskih upravnih organov in pravosodnih organov (v nadaljnjem besedilu: občinski in medobčinski upravni in pravosodni organi) in s tem tudi dohodka delavcev njihovih delovnih skupnosti so programi dela in doseženi rezultati delavcev pri izvrševanju programov. V programu dela morajo biti delovne naloge ustrezno izkazane in razvrščene v značilne skupine glede na naravo, vrsto in zahtevnost, stopnjo in vsebino odgovornosti ter pogoji dela. Podlaga za ugotavljanje potrebnega obsega sredstev za osebne dohodke delavcev je število izvajalcev, potrebnih za izvršitev programiranih del in nalog in povprečni osebni dohodek glede na raven in gibanje osebnih dohodkov delavcev v organizacijah združenega dela, ki opravljajo dela in naloge enake zahtevnosti v približno enakih delovnih pogojih in odgovornostjo za opravljeno delo. Osnova za ugotavljanje potrebnega obsega sredstev za skupno DELEGATSKI VESTNIK - 3 Prvi ustavni amandma podrobneje razčlenja načelo o ko-lektivnem delu, odločanju in odgovornosti: Statutarna komisija predlaga, da bi določilo o kolektivnem delu in odločanju v celoti vnesji tudi v statut občine. Zaradi tega je 6. a člen enak prvemu ustavnemu amandmaju. .6 . b člen določa v prvem odstavku osnovno načelo glede dolžine mandatnega obdobja, kije lahko do štirih let. Krajša mandatna obdobja so določena s statutom in drugimi samoupravnimi akti (statuti KS. statuti SIS). Prav tako bodo s temi akti predvidene možnosti ponovne izvolitve za določene funkcije. Ostali členi sprememb in dopolnitev statuta konkretizirajo načelo 6. b člena. I. V poglavju »Občine M. Sobota« se doda 6. a člen, ki se glasi: Vsi organi oblasti in samoupravljanja ter drugi nosilci samoupravnih, javnih in drugih družbenih funkcij zagotavljajo v okviru svojih pravic, dolžnosti in odgovornosti uresničevanje interesov delavskega razreda in vseh delovnih ljudi v družbenoekonomskih in političnih odnosih socialističnega samoupravljanja. zlasti pa delegastskem sistemu, in tudi pogoje za uresničevanje pravic, obveznosti in odgovornosti delovnih ljudi in občanov v samoupravnih in drugih organizacijah in skupnostih in v občini. Organizacija, sestava in način dela kolektivnih organov oblasti in samoupravljanja se urejajo tako, da se zagotavljajo kolektivno delo, odločanje in odgovornost ter enakopravnost članov teh organov pri uresničevanju njihovih pravic, dolžnosti, odgovornosti, določeni z ustavo, statutom, zakoni in drugimi predpisi. Vsak član kolektivnega organa je* osebno odgovoren za svoje delo in v skladu s.svojimi pravicami in dolžnostmi za delo in odločitve lega organa. Vsak član kolektivnega organa, ki je pooblaščen, da sodeluje pri delu drugih organov in teles, mora po načelih delegatskega sistema ravnati v skladu s pooblastili, smernicami in stališči tega organa. Vsi organi oblasti in samoupravljanja in drugi nosilci samoupravnih, javnih iri drugih dtižbenih funkcij morajo izvrševati svoje pravice in dolžnosti tako, da je omogočeno uressni-čevanje družbenega nadzorstva nad njihovim delom. 11. 6. b člen Voljeni ali imenovani funkcionarji občinske skupščine in < drugi nosilci samoupravnih, javnih in drugih družbenih funkcij se volijo oziroma imenujejo za dobo do štirih let. Statut občine, statuti samoupravnih interesnih skupnosti, krajevnih skupnosti ter statuti oziroma drugi akti samoupravnih organizacij in skupnosti določijo dolžino mandatne dobe in . omejitve ponovne izvolitve oziroma imenovanja funkcionarjev občinske skupščine in drugih nosilcev samoupravnih, javnih in družbenih funkcij. / 111. 183. člen se glasi: Občinska skupščina izvoli izmed delgatov zborov predse dnika občinske skupščine za dobo dveh let. Ista oseba je lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljena na to funkcijo. VARIANTA:Občinska skupščina izvoli izmed delegatov zborov predsednika občinske skupščine za dobo dveh let. Za predsednika občinske skupščine ne more biti ista oseba izvoljena dvakrat zaporedoma. IV. 188. člen se glasi: Občinska skupščina ima podpredsednika, ki nadomešča predsednika če je ta zadržan. Podpredsednika izvoli občinska skupščina izmed delegatov zborov za dobo dveh let. po postopku. ki je predviden za izvolitev predsednika. Ista oseba je lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljena na to funkcijo. VARIANTA: Občinska skupščina ima podpredsednika, ki nadomešča predsednika, čeje ta zadržan. Podpredsednika izvoli občinska skupščina izmed delegatov zborov za dobo dveh let po postopku, ki je predviden za izvolitev predsednika. Za podpredsednika občinske skupščine ne more biti izvoljena ista oseba dvakrat'zaporedoma. V. 3. odstavek* 189. člena se glasi: Predsednik in podpredsednik zbora se volita za dobo dveh let po postopku, ki je predviden za izvolitev predsednika občinske skupščine. Ista osebaje lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljena na to funkcijo. h * VI. 192. člen se glasi: Sekretarja občinske skupščine imenuje občinska skupščina za dobo štirih let. Ista oseba je lahko dvakrat zaporedoma imenovana na to funkcijo. VII. 205. člen se glasi: Izvršni svet sestavljajo predsednik, eden ali več podpredsednikov in določeno število članov. Število članov izvršnega sveta določi občinska skupščina s sklepom. Predsednika izvršnega sveta voli občinska skupščina na predlog občinske konference socialistične zveze delovnega ljudstva. Podpredsednika in člane izvršnega sveta voli občinska skupščina na predlog predsednika izvršnega sveta in mnenja občinske konference socialistične zveze delovnega ljudstva. Predsednika izvršnega sveta voli občinska skupščina za dobo štirih let. Ista oseba ne more biti dvakrat zaporedoma izvoljena za predsednika izvršnega sveta. Predsednike in člane izvršnega sveta voli občinska skupščina za dobo štirih let. Ista oseba je lahko največ dvakrat zaporedoma izvoljena za člana izvršnega sveta. 4 Mandat predsednika, podpredsednikov in članov izvršnega svetuje vezan na mandatno obdobje občinske skupščine. Občinska skupščina izvoli izmed delegatov zborov predse-občinska skupščina s tajnim glasovanjem. POROČILO 0 ZAGOTOVITVI SREDSTEV ZA ODPRAVO POSLEDIC PO TOČI V LETU 1980 STRAN 15 VESTNIK, 3. MARCA 1981 Izvršni svet Je v poročilu, ki ga je predložil zborom občinske skupščine za sejo dne 6. 10. 1980 navedel obseg sredstev, ki jih je zagotovila za odpravo posledic po toči socialistična republika Slovenija. Na tej seji so zbori tudi podprli akcijo za odstop enodnevnega zaslužka in sprostili za isti namen 2 milijona dinarjev iz občinskega rezervnega sklada. Ker so na posebni račun za odpravo posledic prispela sredstva republiške solidarnosti in je sklenjena tudi akcija za zbiranje enodnevnega zaslužka delavcev in prostovoljnih prispevkov združenih kmetov, predlaga izvršni svet predračun prihodkov in odhodkov sredstev za odpravo posledic po toči. Po tem predračunu bodo znašali prihodki in odhodki 38.705.900 dinarjev, odhodki za odpravo posledic na območju občine pa skupaj 37.809.160 dinarjev. 896.740.— dinarjev je prispevek soboške občine za poračun delitv.e v okviru pomurske solidarnosti, za katero so se zavzele družbenopolitične organizacije pomurskih občin in sporazumeli delegati skupščine skupnosti pomurskih občin. Pretežni del sredstev v znesku 30.890.900.— dinarjev ali skoraj 80 %, ki jih bomo porabili v občini M. Sobota je zagotovila republika, 5.515.000.- dinarjev so zagotovili delavci v združenem delu, obrtniki in združeni kmetje, preostanek pa je delež občinskega rezervnega sklada in prispevek občine Ljubljana—Center. Slednji je znak posebne solidarnosti soboški občini, s katero jo vežejo vezi dobrega in uspešnega sodelovanja. Pretežni del solidarnostne pomoči republike je bil dodeljen namensko za odpravo posledic v prvi fazi ukrepov in predvsem za odpravo posledic v kmetijstvu z namenom, da se ohrani njegova reprodukcijska sposobnost. Namembnost uporabe je točno določil republiški komite za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. S predračunom odhodkov se sredstva delijo le med dvema kmetijskima organizacijama na osnovi udeležbe v skupni škodi in doseženega sporazuma. Potrebno je poudariti, da je pomoč obema kmetijskima organizacijama vezana na realizirano proizvodnjo mleka in mesa ter posejane površine ozimine, koruze in sladkorne pese gospodarstev, ki so utrpela škodo. Regres za gradnjo silosov je v bistvu podaljšek akcije, ki teče že skoraj 3 leta z namenom, da se zagotovi čim boljša oskrba s krmo. Regres na obresti za premostitvene kredite bo poračunan med organizacijama potem, 10 - DELEGATSKI VESTNIK proračuna, da zahtevke temeljito proučijo ter uskladijo z dejansko možnostjo rasti splošne porabe. . Po odloku o proračunu občine M. Sobota za leto 1981 bi znašali skupni predvideni prihodki 158.511.000,00 din ali 14,7 % nad realizacijo v letu 1980. ■Družbeni dogovor o izvajanju politike na področju splošne porabe na ravni občin v SR Sloveniji v letu 1981 prinaša novost pri ugotavljanju osnove za povečanje sredstev za splošno porabo. Tako se bodo izvirni proračunski prihodki občine povečali za 1'8 % na sredstva, ki so bila zbrana v letu 1980. zmanjšana: — za sredstva, ktso.bila po družbenem dogovoru o ukrepih za omejevanje splošne porabe v občinah v letu 1980 usmerjena na posebno partijo žiro računa proračuna občine in porabljena za kontpenzacije in blagovne rezerve; — za sredstva od turističnih taks, taks na promet parklarjev in kopitarjev ter veterinarsko higienskih pristojbin; — -za sredstva od lastnih prihodkov upravnih organov, ki bi naj bila prav tako izvzeta vendar uporabljena za nove naloge uprav za družbene prihodke, kar je v tem dogovoru kot varianta zato jih v osnutku odloka o proračunu še upoštevamo v prihodkih. Tako znašajo izvirni prihodki občinskega proračuna, kijih je možno razporediti 145.555.940.00 ali 19,2 % več kot v lanskem letu. II. VIRI PRIHODKOV OBČINSKEGA PRORAČUNA Obseg prihodkov v letu 1981 predstavljajo naslednji osnovni viri: Občinski davek iz osebnega dohodka, občinski davek iz osebnega dohodka od kmetijske in gospodarske dejavnosti ter samostojne obrti, občinski davek iz osebnega dohodka od avtorskih pravic, patentov in tehničnih izboljšav, občinski davek iz osebnega dohodka od intelektualnih storitev, davek od skupnega dohodka občanov, posebni občinski davek od prometa proizvodov, alkoholnih pijač in plačil od storitev, davek na promet nepremičnin in pravic, dohodek od premoženja od zgradb, na dediščine, tovorna motorna vozila, na posest zgradb in na prihodek od iger na srečo, občinske upravne in komunalne takse, odstopljeni del republiških taks in kazni in ostali prihodki upravnih organov po zakonu o davkih in opravljenih storitev. Odstotek povišanja posameznih virov občinskega proračuna je izdelan na osnovi ocen realizacije za leto 1980. Ocena prihodkov od občinskega davka iz osebnega dohodka temelji m< predvidenem povečanju osebnih dohodkov zaposlenih v občmi Murska Sobota. Prihodki ob občinskega davka od kmetijske dejavnosti se bodo povečali zaradi povišane davčne stopnje za tiste občane, ki nimajo statusa kmeta in zaradi davčnih olajšav v lanskem letu na račun odprave posledic po toči in neurja. Pri občinskem davku od opravljanja samostojne obrti se predvideva povečanje v istem obsegu, kot v lanskem letu. Enako velja tudi za davek od avtorskih pravic, patentov, tehničnih izboljšav in intelektualnih storitev. Prihodek od skupnega dohodka občanov bo predvidoma znašal le 100.000.00 din. od tega zneska bo potrebno poračunati obveznosti preplačila v letu 1980. Ta prihodek se zmanjšuje zaradi povečanega limita/ Posebni občinski davek od prometa proizvodov se bo povečal zaradi povečanja cen. Nekoliko manj pa se bo povečal dohodek od prometa alkoholnih pijač in plačil od storitev. Dohodek od davka na promet nepremičnin in pravic, na dohodek od premoženja, od zgradb, na dediščine, tovorna motorna vozila, na posest zgradb in od prihodkov od iger na srečo pa bo porasiel v enaki višini kot v letu 1980. Prihodki od taks se tudi v letu 1981 ne bodo bistveno povečali, razen republiških sodnih taks, ki bodo povečane v istem povprečju kot v prejšnjih letih. * Prihodki občinskih upravnih organov bodo porasli predvsem zaradi povečanega obsega storitev in višjih stroškov le-teh. Tudi v letošnjem letu se ne predvidevajo republiška dopolnilna sredstva razen za potrebe dvojezičnega poslovanja. III. RAZPOREDITEV PRIHODKOV OBČINSKEGA PRORAČUNA Uporabniki proračunskih sredstev so predlagali načrt potrebnih sredstev za izvršitev .sojih programov. Skupno s sprejetimi obveznostmi občinske skupščine in zahtevki uporabnikov proračunskih sredstev bi bilo potrebno zbrati za leto 1981 Prihodkov din 150.183.078,00. Po predvidevanjih bo znašala vsota prihodkov za leto 1981 din 158.511.000.00. Glede na dovoljeno rast prihodka bo mogoče zagotoviti sredstev v višini din 145.555.940.00. Torej nastopa razlika manjkajočih sredstev din 4.627.138.00 Po predlogu Izvršnega sveta se pa ta razlika zniža na razliko dovoljenih prihodkov in razporedi za naslednje namene: 1. sredstva za delo državnih organov: Občina je dolžna zagotoviti sredstva za delo občinskih upravnih organov, medobčinskih upravnih organov in služb in pravosodnih organov upoštevajoč naravo, vrsto, obseg in zahtevnost nalog in opravil, da se zagotovi neovirano delovanje in izvrševanje njihovih funkcij v skladu z ustavo in zakoni. V letu 1981 se bodo sredstva za delo občinskih upravnih organov in medobčinskih upravnih in prvosodnih organov zagotavljala v skladu s 100. in 104. členom zakona b sistemu državne uprave in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter republiških upravnih organih. V okviru dohodka delovne skupnosti občinskih, medobčinskih in pravosodnih organov pridobivajo delavci teh organov sredstva za osebne dohodke in skupno porabo v skladu z načelom delitve po delu, v skladu z merili družbenega dogovora o skupnih osnovah za usklajeno urejanje odnosov pri pridobivanju in razporejanju dohodka delovnih skupnosti upravnih in drugih organov ter pri delitvi sredstev za osebne dohodke in skupno porabo. Osnova za pridobivanje sredstev za delo in s tem tudi dohodka delavcev delovnih skupnosti so programi dela in dejanski rezultati dela pri uresničevanju teh programov. Ker doslej še niso bila izdelana in sprejeta merila za finančno vrednotenje programov dela upravnih in pravosodnih organov, bo izvršni svet skupščine občine skladno z določili 114. člena zakona o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije, predpisal osnove in merila za zagotavljanje sredstev za osebne dohodke in skupno porabo t ter začasno uredil druga vprašanja v zvezi s pridobivanjem dohodka upoštevajoč izhodišča, ki jih opredeli izvršni svet skupščine SR Slovenije. V občinskem proračunu za leto 1980 se zagotavljajo občinskim in medobčinskim upravnim organom ter pravosodnim organom v okviru sredstev za delo sredstva za osebne dohodke in skupno porabo, sredstva za osebne dohodke funkcionarjev, sredstva za materialne stroške, sredstva za opremo in sredstva za posebne namene. Masa sredstev za osebne dohodke je izračunana na podlagi poprečnega števila zaposlenih delavcev v letu 1980. upoštevajoč bruto vrednost točke oz. višino osebnega dohodka voljenega ali imenovanega funkcionarja povečana za 20,5 %. V masi je upoštevan tudi posebni dodatek, ki ga prejemajo delavci oddelka za ljudsko obrambo in ki ga bodo prejemali nekateri delavci oddelka za notranje zadeve ter nekateri delavci s posebnimi pooblastili ter delavci z znanjem madžarskega jezika, ki poslujejo dvojezično. V drugi polovici leta 1980 je bil ustanovljen medobčinski upravni organ za inšpekcijske službe občin Pomurja, za katerega je potrebno zagotoviti v letu 1981 sredstva za delo v skladu s posebnim dogovorom, ki so ga sprejeli izvršni sveti skupščin občin pomurskih občin. V te namene bo potrebno zagotoviti nekoliko več sredstev zlasti za zagotovitev strokovnega kadra, ki je sistemiziran za mejdobčinske inšpekcije. V te namene se predvideva 7.200.000.00 din kar predstavlja 108 % več sredstev kot v letu 1980. V letu 1981 bodo morali tudi občinski in medobčinski upravni organi izločiti v sredstvih za delo minimalno amortizacijo za nadomeščanje obrabljenih osnovnih sredstev. Zato je potrebno tudi v ta namen zagotoviti sredstva v višini, ki jo predvideva zakon, vendar se zato v postavki vzdrževanje ne predvidevajo nobena sredstva. STRAN 15 VESTNIK, 3. MARCA 1981 7 4 - DELEGATSKI VESTNIK ko bodo izčrpani krediti, ki jih je najela oziroma zagotovila interna banka ABC Pomurke za realizacijo celotnega sanacijskega programa. Del sredstev republiške solidarnosti je bil namenjen tudi za sanacijo posledic na objektih v družbeni lastnini in na cestah. Izvršni svet v predračunu odhodkov predlaga, da se sredstva za sanacijo objektov namenijo kot delež za obnovo šolske zgradbe v Gederovcih. Za isti namen bi dodelili še nadaljnjih 106,000.-dinarjtv iz sredstev občinske solidarnosti, skupen znesek pa bi tvoril približno polovico obnovitvenih stroškov. Drugi del bo zagotovila osnovna šola Tišina iz amortizacije in zavarovalnine ter samoupravna skupnost za izobraževanje. Sredstva, ki se iz republiške solidarnosti namenjajo za popravilo cest, bi se po predlogu uporabila za popravilo ceste Otovci—Vidonci—Grad. Prav tako bi se uporabilo za popravilo cest na območju, ki ga je v letu 1980 prizadela toča, še nadaljnjih 1.430.000.- dinarjev sredstev občinske solidarnosti. Za tak predlog se je izvršni svet odločil, ker cestno-komunalna skupnost zaradi vlaganj v modernizacijo, ne more dovolj dobro vzdrževati makadamskih cest, ki so čedalje slabše. Iz istih razlogov predlaga tudi delež za obnovo mostu v Predanovcih, ki je sicer lokalnega pomena, vendar ga krajevna skupnost sama nikakor ni v stanju docela obnoviti. V predlogu predračuna so predvidena tudi 1 sredstva za dovršitev modernizacije ceste Mačkovci—Otovci. Ob delih v letu 1980 je zmanjkalo denarja za približno 500 metrov ceste in je zato ostala nedokončana. Izvršni svet se je v svojem predlogu za razdelitev sredstev občinske solidarnosti opredelil tudi za to, da je potrebno pomagati tudi tistim delovnim skupnostim, ki jih je toča in neurje posebno prizadelo. Zato bi po predlogu, razen vrnjenega enodnevnega zaslužka njihovih delavcev, prejele OZD Elektro M. Sobota, PTT promet in Opekarna Puconci pomoč, ki bi jo smele uporabiti le za naložbe v razširitev svojih zmogljivosti oziroma ohranitev reprodukcijske sposobnosti. Navedene organizacije so utrpele na svojih osnovnih sredstvih in na izpadu dohodka največjo škodo. Prispevek kmetijski zemljiški skupnosti je namenski. Smela bi ga uporabiti le kot udeležbo za plačilo načrtov za melioracijo le 100,0 % PREDRAČUN PRIHODKOV IN ODHODKOV SREDSTEV ZA ODPRAVO POSLEDIC POTOČ11980 vega brega Ledave od Polane do Domajincev. Znesek predstavlja približno četrtino potreb, območje, kateremu je namenjen, pa je bilo najbolj prizadeto po toči tako v letu 1978, kakor tudi v letu 1980. Temu in nekoliko širšemu območju je namenjen tudi prispevek za izgradnjo deponije za sladkorno peso v Puconcih. Pridelovanje te poljščine bo zavzelo večji obseg in je zato nujno potrebno zgraditi tudi tu deponijo, kakršno imajo že v Bogojini in na Cankovi. Prispevek predstavlja približno polovico potrebne predračunske vsote, ki jo bodo dopolnila še sredstva kmetijske zadruge in sladkorne tovarne v Ormožu. Regresa na obresti bi bili deležni občani, ki so za popravilo stanovanjskih zgradb najeli posojilo pri Temeljni pomurski banki po 6 % obrestni meri. S 50 % regresom bi te-občane izenačili z občani, ki so za popravilo gospodarskih zgradb najeli posojilo pri hranilno-kreditni službi kmetijske zadruge po 3 % obrestni meri. Predračun odhodkov predvideva za popravilo poškodovanih vaških objektov 300.000.- dinarjev. Znesek predstavlja večji del le razliko med ocenjeno škodo in izplačano zavarovalnino. Potrebno pa je opozoriti na to, da nekatere krajevne skupnosti poškodovanih objektov niso imele zavarovanih (Cankova, Krajna), kar ni v skladu niti z načeli dobrega gospodarjenja, niti z načeli upravičenosti do solidarnosti. Končno je izvršni svet bil mnenja, da bi bilo potrebno podpreti tudi prizadevanje čebelarske družine in ji pomagati sanirati škodo na plemenilni postaji in omogočiti razvoj, ki je pomemben tudi iz splošnih gospodarskih vidikov. Predložena razporeditev sredstev po namenih kaže naslednjo strukturo: A. PRIHODKI l. Prispevek proračuna SRS 2. Prispevek sredstev rezerv SRS i 3. Prispevek rezervnega sklada SO Murska Sobota 4. Prispevek solidarnosti SRS 5. Prostovoljni prispevki kmetov 6. Enodnevni zaslužek obrtnikov 7. Enodnevni zaslužek delavcev OZD 8. Prispevek občine Ljubljana — Center 990.900.— 1.200.000,— 2.000.000.— 28.700.000.— 175.000.— 40.000,— 5.300.000,— 300.000,— SKUPAJ: 38.705.900,— l. 2. 3. ’ ik 4. B. PRIMARNA DELITEV Namenska poraba republiških solidarnostnih sredstev Namenska poraba sredstev republiškega proračuna Vračilo enodnev. zaslužka skupnostim, ki so utrpele škodo po toči in neurju Za porabo izven delitve pomurske solidarnosti (točka 2, 3 in 8 prihodkov) 28.700.000,— 990.900,— 259.800,— 3.500.000,— 5. Za delitev v okviru pomurske solidarnosti Od tega: a) občina M. Sobota 42,5 % 2.233.460 b) občina G. Radgona 57,5 % 3.021.740 SKUPAJ 33.450.700.— 5.255.200.— 38.705.900,— 6. Poračun delitev v okviru pomurske solidarnosti: a) prisp, občini G. Radgona 3.021.740 b) Prihodek iz solidarnosti ostalih pom. občin (42,5 % od 5.000.000) 2.125.000 c) Razlika za odvod občini G. Radgona 896.740,— 7. Čisti prihodek za odpravo posledic v občini M. Sobota 37.809.160,— I. C. ODHODKI Iz namensko določenih sred. proračuna SRS za l. fazo ukrepov v kmetijstvu: Od tega: 990.900,— — KG Rakičan 29.380 — KZ M. Sobota 961.520 2. Iz namensko določenih sred. republ. solidarnosti za ukrepe v kmetijstvu a) Regres za koruzo - KG Rakičan 2.638.420 28.171.000,- — KZ Panonka b) Regres za setev rži 14.469.901 — KZ Panonka c) Regres za setev koruze 952.200 — KZ Rakičan 595.120 — KZ Panonka d) Regres za setev sladkorne 2.821.460 pese — KG Rakičan 607.500 — KZ Panonka 1.365.000 STRAN 16 VESTNIK, 3. MARCA 1981 DELEGATSKI VESTNIK - 9 Zap. št. Vrsta dohodka Realiz.1980 Plan 1981 Indeks 1 2 3 4 1 " j 10. Nagrade in priznanji občine 127.927,85 127.900,00 ■ 100 11. Skupnost slovenskih občin 220.000,00 257.000,00 117 . 12. Stalna konferenca mest 60.000,00 70.000,00 118 13. Inštitut za javno upravo 1.500,00 1.700,00 117 14. Stroški plačilnega prometa 216.280,10 248.700,00 115 15. Stroški referenduma 1980; popis prebivalstva 81 137.449,95 200.000,00 145 16. Za avtomatsko obdelavo davkov na IBM 618.877,90 742.600,00 120 17. Stroški izvidov analiz .pričnin in drugi stroški inšp.služb H’7.528; 70 - 18. Ostala združei^a in organizacije 8.300,00 -- 19. Sofinanciranje postaje milice 2.495.000,00 2.944.000,00 118 20. Vzgoja in varnost v cestnem prometu 42.500,40 50.100,00 118 21. Stroški popisa in ocenitve zgradb '137.539,55 162.060,00 118 15.345.541,95 15-221,340,00 114 b. Uprava SO 22. Uprava bruto osebni dohodki 31.179.395,00 36.015.583,00 115 23, - Prispevki i^ dohodka 3.464.579,00 5^659.080,00 163 23. Materialni stroški 6.982.289,50 8.239.101,00 118 - vzdrževanje zgradbe 524.655,id - - - sklad opreme 1 320.000,00 - - 24. amortizacija - 223.750,00 - ■25. Sklad skupne'porabe 2.160.000,00 2.548.800,00 118 44.650.718,60 52.686.314,00 118 c. Temeljno sodišče M. Sobota 15.045.000,00 17.753.000,00 118 d. Temeljno javno tožilstvo M. 'Sobota 2.342.000,00 2.763.000,00 118 e. Sodišče združenega dela M.Sobota 756.400 j 00 945.500,00 125 f. Sodnik za prekrške M. Sobota 2;595.OOO,OO 2J826.100,00 118 g. Družbeni pravobranilec samoupravljanja M. Sobota 553.000,00 680.000,00 123. h. Občinsko javno pravobranilstvo M. Sobota 411.000,00 484.900,00 118 i. Medobčinske inšpek.službe 5.460.572,75 7.200.000,00 208 24.962.972,75 32.652.500,00 130 II. Ljudska obramba 26. Obrambna vzgoja in CZ 2.398.915,00 2.400.000,00 100 27. Občinski štab TO 4.280.000,00 5.050.000,00 118 28. Pokrajinski odbor TO 580.000,00 648.400,00 118 29. Pokrajinski štab TO 2.687.000,00 3.170.000,00 118 9.945.915,00 11.268.400,00 117 III. Dejavnost DPO in društev 30. Občinska konferenca SZDL 2.560.000,00 3.020.000,00 118 31. Pomurski medobčinski svet SZDL 97.000,00 114.000,00 118 32.Občinska konferenca ZSMS - za MDA Goričko 1'. 730.000,00 34.000,00 2.041.000,00 40.100,00 118 118 33., Občinski odbor 'zveze borcev NOV 435.000,00 513.300,00 118 - za ureditev grobišč borcem NOV 11.500,00 15.560,00 118 34. Občinski odbor zveze vojaških voj, 315.000,00 371.000,00 118 35. Odbor prekmurske čete - brigade - NOV 9.300,00 10.900,00 118 - za proslavo 35-letnice 30.000,00 - - 36. Ostale organizacije in društva 650.800,00 767.900,00 118 5.872. ''00,00 6.891.700,00 117 37. Zavod za ek.in urb.M.Sobota 2.640.000,00 3.115.000,00 118 38. SO Maribor-sofinanc.skupnih inšpek.služb 114.996,00 - - 39. SO Ljutomer - sofinane.kmetijske inšpekcije 70.000,00 - - 1 2 3 4 b 40. Zavod za čas. in radijsko dejavnost M. Sobota - za Vestnik 765.000,00 1.750.000,00 228 IV. Negospodarske investicije 41.,Večja vzdrževalna dela na obč. poslovnih zgradbah 3.589.996,00 4.865.000,00 155 42. Sofinanciranje izgradnje posl.prostorov v KU Rogaševci, Grad za potrebe KU 350.000,00 45.“ Sofinanciranje investicijskega vzdrževanja poslovnih prostorov za Postajo milice v M.Soboti in G. Petrovcih 2.162.000,00 44. Nabava terminalov - Za Sekretariat notranje zadeve za 1.300.000,00 45. Odplačilo anuitet od posojil 2.273.137,95 2.350.000,00 103 V. Socialno skrbstvo 46. Kadrovske oskrbnine 2.623.137,95 353.695,00 5.812.000,00 418.000,00 221 118 47. Priznavalnine borcem NOV 790.654,00 933.000,00 118 1.144.349,00 1.351.000,00 118 VI. Zdravstveno varstvo 48. Mrliško ogledna služba 117.785,65 136.600,00 116 VII. Komunalna dejavnost 49. Stroški meritev in sprememb v KO in drugi stroški katastra 1.218.148,50 1.437.000,00 118 50. AOP - zemljiški kataster 448.048,05 530.000,00 118 51. Rente po pogodbah 98.995,95 118.700.00 120 VIII. Dejavnosti krajevnih skupnosti 52. Izvajanje delegatskega sistema 1.765.192,50 5.000.000,00 2.085.700,00 5.900.000,00 118 118 IX. Gospodarski posegi 53. Pospeševanje kmetijstva 1-554.464,00 1.834.000,00 118 54. Prenos pristojbin za veterinarsko higienske storitve 1.466.792,45 - - 55. Prenos taks na promet parklarjev in kopitarjev 4.695.711,55 - - X. Tekoča proračunska rezerva 56. Tekoča proračunska rezerva 7.716.968,00 15.542,60 1.834.000,00 3.266.276,00 24 XI. Sredstva rezerv 57. (1 %) odvod proračunskih prihodkov 1.366.508,25 1.585.110,00 115 Skupaj odhodki splošne porabe . 122.097.228,25 145.555.940,00 119 BI RAZPOREDITEV ODHODKOV IZVEN PRORAČUNSKE BILANCE SPLOŠNE PORABE a) Odstopljeni prihodki za posebne namene 58. Prenos taks na promet parklarjev m -kopitargev 59. Prenos pristojbin za veterinarsko - 5.400.000,00 higienske storitve - 1.530.000,00 — 60. Prenos turističnih taks - 117.000,00 - b) Razporeditev presežka prihodkov nad odhodki - 7.04?.000,00 61. Blagovne rezerve 5.733.184,40 62. Kompenzacije 63. Sredstva na posebnem računu 4.487.824,90 - proračuna 4*699.583,60 5-908.060,00 - SKUPAJ ODHODKI 137.017.821,15 ■w«.rns 158.511.000,00 = = = :*•»■ = = = « = »■ = = « 115 STRAN 16 VESTNIK, 3. MARCA 1981 OBRAZLOŽITEV K OSNUTKU ODLOKA 0 PRORAČUNU OBČINE MURSKA SOBOTA ZA LET01981 I. OSNOVNA NAČELA ZA SESTAVO PRORAČUNA Osnutek odloka o proračunu občine Murska Sobota za leto 1981 je pripravljen v skladu z zakonom o financiranju splošnih družbenih potreb v družbeno političnih ; skupnostih, zakona o proračunu SR Slovenije za leto 1981, družbenega dogovora o izvajanju politike na področju splošne porabe na ravni občin v SR Sloveniji v letu 1981, dogovora b uresničevanju družbene usmeritve razporejanja dohodkavletu 1981 in zakona o sistemu državne uprave in o izvršnem svetu skupščine SR Slovenije ter o republiških upravnih organih ter statuta občine Murska Sobota. Obseg splošne porabe je opredeljen z družbenim dogovorom o izvajanju politike na področju splošne porabe. Čeprav resolucija o izvajanju družbenega plana za leto 1981 v občini Murska Sobota govori o 30 % počasnejši rasti splošne porabe od rasti * dohodka, dogovor predvideva le 20 % počasnejšo rast, kar omogoča porast proračunske porabe za 19,2 % v globalu. S temi opredelitvami bo doseženo, da bo tudi ta oblika porabe podrejena uresničevanju politike ekonomske stabilizacije ter upoštevala dejanske materialne možnosti družbe, ki jih lahko ta nameni za pokrivanje obveznosti, ki se krijejo skozi to obliko porabe. Tako zastavljena politika zahteva odkvseh porabnikov DELEGATSKI VESTNIK - 5 e) Regres za gradnjo silo- 3. sov -1.400.000 f) Regres za obresti za premostitvene kredite 3.321.399 Iz namensko določenih sred. republ. solidarnosti za sanacijo objektov v družbeni lastnini 244.000,— 4. — Od tega: — Občanova šolske zgradbe v Gederovcih 244.000 Iz namensko določenih sred- štev rep. solidarnosti za popravilo cest 285.000,— Od tega: — za popravilo ceste OTOVCI- 5. Vidonci—Grad 285.000 Iz sredstev občinske solidar- nosti 8.118.260,— » Od tega: — Prispevek Elektro M. Sobota za povračilo škode na elek-trovodih 2.000.000,— — Prispevek DO za PTT promet M. Sobota za popravilo škode na telefonskih vodih 500.000,— — Prispevek TOZD Opekarna Puconci za obnovo reprodukcijske sposobnosti 200.000,— — Prispevek Kmetijski zemljiški skupnosti za sofinanciranje melioracijskega projekta »Pole-davlje od Polane do Domajincev« 1.000.000,— — Prispevek KZ Panonka za zgraditev deponije za peso v Puconcih 5.000.000,- — 3 % regresa na obresti za najete kredite občanov pri Temeljni pomurski banki 110.000,- — Prispevek za obnovo šolske zgradbe v Gederovcih 106.000,— — Prispevek za dovršitev modernizacije ceste Otovci odcep Vidonci 1.500.000,- — Prispevki za popravilo cest —navoz gramoza, jarki, utrdi-. tev ipd.) 1.230,000,- — Sebeborci—Bokrač—Kukeč — Sebeborci—Krnci — Moravci—G. Moravci—Fokovci — Pertoča odcep — Šalamenci— Moščanci — Bodonci—Vadarci — Zenkovci—Strukovci — Suhi vrh—Tešanovci — Vučja gomila—Tešanovci — Vaneča—Dolina — Mačkovci—Otovci — Boreča odcep — Prispevek KS Petrovci za popravilo poškodovanih lokal, cest — Prispevek KS Grad za popravilo poškodovanih lokal, cest — Prispevek KS Križevci za popravilo poškodovanih lokal, cest — Prispevek KS Brezovci za popravilo. poškodovanega mosta preko Ledave v Predanovcih — Prispevki za popravilo poškodovanih vaških objektov — Cankova 75.000,— — Gorica 7.000,— — Puconci 7.800,— — Šalamenci 15.000,— — Lemerje 30.000,— — Vaneča 21.200,— — Moravci 24.000,— — Krajna 68.000,— — Strukovci 20.000,— — Dolina 5.000.— — Puževci 7.500,— — Andrejci 2.300.— — Krnci 2.200.— — Sebeborci 15.000.— — Prispevek čebelarskemu dru- štvu za popravilo in razvoj plemenilne postaje 50.000,- — Stroški plačilnega prometa in drugi nepredvideni stroški 222.260,- SKUPAJ: 37,809.160,- PREDLOG ZA SPREJEM ODLOKA 0 KRITERIJIH ZA DOLOČITEV KRAJEVNIH SKUPNOSTI IN OBMOČIJ, KI SO MANJ RAZVITA NA OBMOČJU OBČINE MURSKA SOBOTA IN USTANOVITVI SKLADA ZA RAZVOJ MANJ RAZVITIH KRAJEVNIH SKUPNOSTI 17 VESTNIK, 3. MARCA 1981 1. Statutarna podlaga za sprejem odloka Statut občine Murska Sobota v 57. in 58. členu opredeljuje način, po katerem občani in delovni ljudje v krajevni skupnosti združujejo sredstva za uresničevanje skupnih interesov in potreb. Za financiranje razvojnih programov manj razvitih krajevnih skupnosti lahko občinska skupščina ustanovi solidarnostni sklad, določi vire in organe sklada. Z odlokom določi tudi manj razvite skupnosti ali pa financiranje njihovega razvoja uredi na drugi primeren način. S stališči o zagotavljanju materialne osnove za zadovoljevanje skupnih in splošnih potreb delovnih ljudi in občanov v krajevni skupnosti je Skupščina SR Slovenije mnenja, da se z dogovorom o temeljih plana opredeljujejo vzajemne obveznosti, sredstva pa razporejajo po osnovah in merilih, ki jih sprejema občinska skupščina. 2. Stanje, ki ga je potrebno urediti z odlokom S statuti krajevnih skupnosti in z občinskim statutom so opredeljeni viri financiranja potreb krajevnih skupnosti. Občinski pro račun zagotavlja sredstva za njihovo osnovno dejavnost, predvsem za funkcioniranje delegatskega sistema, za ljudsko obrambo in družbeno samozaščito in za delovanje organov. Najpomembnejši vir dohodkov je krajevni samoprispevek. Z določilom dogovora o temeljih družbenega plana pa so se tudi delavci temeljnih organizacij združenega dela odločili, da bodo za razvojne potrebe krajevnih skupnosti izdvajali 0,40 % dohodka in ga 60 % razporejali skupnostim po bivališču svojih delavcev, 40 <7o pa združevali za razvoj manj razvitih območij. Krajevne skupnosti financirajo svoje potrebe še iz sredstev, ki jih združujejo s posebnimi samoupravnimi sporazumi, s sredstvi, ki jih odstopa občina od svojih prihodkov in iz drugih, predvsem lastnih virov. Podoben način združevanja sredstev združenega delaje tudi v preteklem srednjeročnem obdobju uveljavljal samoupravni sporazum, ki pa je z osnovami in merili že vnaprej določal, katere so tiste manj razvite krajevne skupnosti, ki so upravičene do sredstev za skladnejši razvoj. Ta oblika združevanja sredstev za zadovoljevanje potreb občanov v krajevnih skupnostih, predvsem pa oblika solidarnosti za manj razvita območja, je dala dobre rezultate. Ocenila sta jih tudi zbora občinske skupščine v letu 1980, pri čemer pa 8- DELEGATSKI VESTNIK ■ vMbščanci 506 95 97 51,7 7931 2900 558 11419 37J17 30.RATK0VCI 501 36 48 9,6 3939 8320 84 12343 2. GOzl. PETROVCI 2320 55 255 11,0 20927 31475 2282 54684 23571 OSLENI zapos. po KD Na pre- •Adiijanci 246 47 28 10,6 2134 4155 47 ' 6336 25756 Štev. gost.Štev.% od ti j in iz ca ■■Boreča 191 54 12 6,3 985 2215 615 3813 1996? na u2 pr. gozda obrti Skupaj i din ■ G.Petrovci 366 68 77 21,0 6319 4410 930 11659 31855 1. BAKOVCI 1551 173 588 37,9 46256 10995 1141 60392 38937 • Lv.cova 174 65 16 9,2 1313 2605 48 3966 22793 2. BELTINCI 2155 175 710 33,3 50268 11275 2536 72079 33781 • -Martinj e 184 56 14 7,6 . 1149 1930 75 JIS'. 17141 >. BODONCI lo?C 02 91 8,4 7460 11010 327 18805 17444 ■•Noradnovci 215 55 25 11,6 2052 2365 250 4667 21707 -'Bodonci 550 75 66 12,0 5416 6755 265 12436 22611 -Poskovcl 156 56 12 8,8 985 2625 30 3640 26765 ••Vadarci 91 25 4,7 2052 4255 62 6369 1206J ••Stanjevci 295 44 35 11,5 2703 4775 16 7499 25594 4. BOGOJINA 1661 63 395 23,8 32417 23990 1100 57507 34622 ■•Šulinci 311 55 23 7,4 1887 3920 273 6080 19550 ■Bogojina 676 96 176 26,0 14444 9670 378 24492 36231 ■Ženevi je 204 58 17 8,3 1395 2475 - 3870 18971 •Bukovnica 107 2.3 18 16,6 1477 1990 3467 32402 :i4. GRAD 3168 85 455 13,7 35700 24175 1927 61802 19508 ••Filovci 556 61 149 11,0 12228 6930 496 19656 35355 ••D.Slaveči 579 103 65 11,2 '5334 4725 412 16471 18085 -Ivanci 322 74 52 16,1 4268 5400 224 9892 30720 •Grad 9 856 91 170 19,9 15952 4665 642 19259 22499 5. BHAT0N0I 721 227 252 35,0 20681 6090 527 27290 37861 ■-Kovačevci 187 65 25 15,4 2052 1905 15 3972 21241 6. BREZOVCI •’•03. 62’ 167 20,0 13705 iiioo 416 25221 31408 • -Kruplivnik 514 84 40 12,7 3283 2395 93 5771 18379 •■Brezovci 2^ 56 57 23,0 4678 4025 137 8840 35645 ••Mouovilci 306 88 55 11,4 2872 3305 314 5491 21212 •■Lenarje 321 65 52 16,2 4267 3540 55 7862 24492 • •Ladove! 368 76 45 12,2 3693 3445 268 7406 20125 •'Predanovci 254 67 58 24,0 4760 3535 224 8519 36406 •Vidonci 558 76 55 9,9 4514 3735 183 8432 15111 7. CANKOVA 2401 70 405 16,9 33237 30365 1305 G5OO7 27075 i:< .HODOŠ 500 28 44 8,8 5611 105G0 277 14248 28496 • Cankova 490 139 170 35,7 14608 3945 225 18778 37707 ■Hodoš 340 27 34 10,0 2790 6805 264 9859 2899" ••Domajinci 350 107 36 10,3 2955 3695 140 6790 19400 • Krplivnik 160 29 10 6,3 821 3555 13 4389 27451 -Gerlinoi 02 47 10,1 3657 6015 140 10812 25152 16. •IŽAKOVCI 859 100 278 32,4 22815 7680 990 31485 36655 , -G.Črnci 162 102 25 15,4 ■ 2052 1770 110 3932 24272 17 < ..ci Sovci 1377 40 181 15,1 14854 22560 1186 38600 28032 ••Korovc'i 106 56 36 20,4 3118 3650 139 6907 37134 •-Doram j Sovci 436 58 •• 51 11,7 4186 7575 156 11917 2735 J •■Krašči 364 103 20 5,5 1641 3195 243 5079 13953 ■ Kočarovci 89 31 14 15,7 1149 1510 - 2659 29876 ■ Skokovoi 275 51 48 17,5 3939 5760 380 10079 36651 Kiiževci 640 48 90 14,1 7386 9600 1030 18016 28150 ••Topopvd 99 3? 13 13,1 1067 1555 8 2630 26566 •Kukeč 121 36 20 16,5 1641 2210 - 3851 J182G 1. ČEPINCI 1170 50 94 3,0 7714 16580 179 24473 20917 • ■Banovci 91 26 6 6,6 492 1665 - 2157 25703 ••Budino! ' 190 32 12 6,1 985 3430 11 4426 22354 n. .KROG 1597 150 543 34,0 44563 13625 2600 60788 38064 ■•Čepinci 555 Gl 54 9,7 4431 6115 - 10546 19002 • •Krog 1278 148 428 34,3 35125 9160 2281 46566 36457 •Markovci 417 51 28 6,7 2298 7035 168 9501 22784 •Datahovci 519 87 115 56,1 9438 4465 31» 14222 44583 9. ČEHHELAVOI 1952 144 576 29,5 47271 15075 1616 63962 32767 19. , KUZMA 2292 100 100 7,9 14772 12085 1093 27950 12195 " Černelavoi 1046 434 344 32,9 28231 2810 787 31828 30428 •Dolič 656 9-' 55 0,6 4514 2480 • 121 7115 11187 ■■Kuptiinci 332 57 02 24 r7 6730 4655 100 11485 5*593 ••G.Slaveči 5 JO 114 31 5,n 2544 3775 130 6449 11987 ■Polana 209 93 52 24,9 4267 3665 240 8172 59100 • Kuzma 490 135 51 10,4 4105 2535 573 7295 14884 ■ -Vesaioa 365 123 9B 27,8 8043 39*5 489 12477 34184 • •Hnt jaSevoi 2R2 89 25 0,9 2052 1595 107 3754 13312 10.B0KLEŽ0VJE 996 189 ,295 29,6 24210 8035 838 33083 3521« • -Trdkova J46 1« 5,2 1477 1700 162 3339 9650 ll.GAHČABI 1110 82 195 17,6 16003 13600 1288 30891 27850 20, . uIPA 760 136 105 13,0 8617 108.15 130 19572 25753 12.GEDER0VCI 871 80 219 25,1 17973 14035 709 33517 58481 <71 . LIPOVCI 984 139 309 31,4 25359 9065 305 34729 35294 ’•Gedorovci 177 101 50 28,2 4104 1935 132 6171 34864 22 . MČK0V0I 2292 55 425 18,5 34715 23340 2626 60681 26475 • -Ko? p j ho 276 59 69 25.0 5663 5280 279 11222 40659 ■Bankovci 196 47 35 17,9 fe'72 2455 154 5481 279*4 ■■M. Petrovci 174 .107 36 20,7 2954 2930 130 6014 54564 ■ Kustanove! 245 42 24 9,8 1970 3375 299 5644 2J037 •Sodifiinci 244 86 64 26,2 5252 4690 168 10110 41434 ■■Mačkovci 251 45 96 30,2 7878 1675 579 10132 40,67