JAVNA RAZPRAVA MED ŽELEZNIČARJI Samoupravna organiziranost Delavski svet Železnlškega gospodarstva Ljub-Ijana je na seji, 26. maja, obravnaval osnutek osnov in meril za presojo nadaljnje preobrazbe samo-upravne organiziranosti v okviru ZG Ljubljana. Prilagoditev samoupravne organiziranosti zakonu o združenem delu pomeni za že-lezničarje Slovenije in Istre drugo fazo uresničevanja za-kona o združenem delu. V le-tu 1977 so se namreč po naj-širši javni razpravi dogovorili za osnove dohodkovnih od-nosov, ki vključujejo tudi uporabnike železniških stori-tev, kakor tudi ostale udele-žence v celotni transportni ve-rigi. Tako zastavljen splet do-hodkovnih odnosov je osnova za letošnje opredelitve za osnove in merila za presojo nadaljnje preobrazbe samo-upravne organiziranosti v ok-viru železniškega gospodar-stva Ljubljana. Razprava na delavskem svetu je pokazala, da je treba pri presoji samoupravne or-ganiziranosti železnice in nje-nem dograjevanju izhajati iz določil ustave in zaktina o združenem delu ter iz že do-govorjenih osnov. Seveda je treba pri tem upoštevati, da je železniška dejavnost dejav-nost posebnega družbenega pomena, upoštevati je treba celoten splet dohodkovnih povezav tako med TOZD na železnici, kakor tudi med nji-mi in uporabniki železniških storitev na eni strani in dru-gimi udeleženci v transportni verigi. Poleg tega je železnici poverjena še cela vrsta funk-cij in nalog, ki izhajajo iz druž-benega plana razvoja, druž-benega dogovora o prometni politiki Jugoslavije in drugih družbenopolitičnih doku-mentov. Zato je osnovna nalo-ga vsake organizacije združe-nega dela, da je zainteresirana in s tehnološkega in ekonom-skega vidika sposobna, da ob vsakem času in na slehernem mestu naredi vse, za čim uspešnejše gospodarjenje in seveda večji dohodek. To pa zahteva tako samoupravno organiziranost, ki bo omogo-čala učinkovito reševanje pro-blemov svojega okolja, prila-gajanje prometnemu tržišču, izpolnjevanju nalog, ki jih opravlja kot hrbtenica pro-metnega sistema ter izvajanje poslovnih ukrepov, s katerimi bo zagotovljeno pridobivanje potnikov in blaga za prevoz po železnici. V razpravi je bilo posebej poudarjeno, da je treba poleg pogojev, ki jih za organizira-nje tozdov predvideva zakon o združenem delu, pri presoji samoupravne organiziranosti železniškega gospodarstva upoštevati še nekatere pogo-je, predvsem tiste z vidika te-hnično-tehnološke enotnosti. Naštejmo jih nekaj: - V tozdih prometnih sek-cij je to predvsem začetek de-lovnega procesa, tehnična opremljenost za vodenje pro-meta, izvore in tokove blaga, ranžirne postaje in njihov vpliv na delo področja, ki ga zajemajo. - V tozdih sekcij za vleko je upoštevati predvsem vrsto vleke, tehnološki proces in vlečne rajone, ekonomsko iz-koriščenost vlečnih vozil in tehnično opremljenost sekcij. - V tozdih, ki zagotavljajo tehnično usposobljenost in potrebam prometa ustxezno stanje infrastrukturnih ob-jektov in naprav, je treba predvsem upoštevati tehnolo-ški postopek oziroma njegovo zaokroženost, vrsto proge, ko-ličino transportnega dela in tehnično opremljenost. V naslednjih tednih bodo osnove in merila za presojo nadaljnje preobrazbe samo-upravne organiziranosti v ok-viru železniškega gospodar-stva Ljubljana v najširši javni razpravi, ki naj bi šele dala smernice za dokončno obliko-vanje stališč o bodoči samo-upravni organiziranosti slo-venskih in istrskih železničar-jev. Magda Breznikar