OBČINSKI SVET ZSS IN PREDSEDSTVO OK ZSMS Vzrok brezposelnosti: plani, ki jih ni Stopnja brezposebtosti v nafi državi ni majhna. Le-ta se ne izraža le skozi vidik ekooomske in sodaine varnosti nezaposlenUi, ampak predstavtja potencialno nevamost aiSth dražbenih konffik-tov. Prav zato sroo dotžiri, prav vsi in vsak po svojih močeh, v sfehemi delovni sredini, prizade-vati si za hitrejge in ufiiricovitejše reSevanje nalog na področju kadrovske politike. Razmere na področju kadrovske politike, torej tudi zaposlovanja, v naši občini niso prav nič rožnate. Dosti slabše so kot v ostalih ljubljanskih občinah. V naši občini so predvsem manjše OZD, ki svojim kadrom niso posvečale dovolj pozorno-sti, nasprotno, kadrovanje so močno zanemarjale. To zanemarjanje se je lzkazalo predvsem v številnih pomanjkljivostih in nerazumljivostih. Delavci, ki se ukvarjajo s kadrovanjem v OZD imajo neprimerno izobrazbo, njihovo delovno po-dročje ne predstavlja samostojno poslovno funk-cijo. Kadrovanje je zanje sekundarna, dopolnilna delovna dolžnost. Temu dejstvu primerno je tudi stanje v OZD, saj niti v eni nimajo dolgoročnih planov kadrovanja, samo dve OZD iinata sred-njeročne načrte, zelo veliko je število OZD, ki nimajo niti letnih kadrovskih planov. Nestrokovnost v kadrovsldh službah Takšno stanje je deloma tudi posledica splošne* ga nerazumevanja kadrovske politike. Pojem ka-drovska politika ne zajema namreč/le zaposlova-nja. Le redke so OZD, ki v koncepciji svojega razvoja izhajajo iz ptanske štipendijske politike. Prav zato je tudi zaposlovanje pretežno vezano na ponudbo na trgu, namesto, da bi OZD že v proce-su šolanja usmerjale svoje štipendiste na tista podrnčja znanj, ki so OZD v njenem razvoju najbolj potrebna in kadre že v času šolanja usme-rili v specializacije, da bi se na delu lahko hitreje in trorneje vključevali v delovni proces. Na področju izobraževanja in usposabljanja delavcev je situacija zelo podobna. Ceprav smo priča številnim primerom, ko delavri nimajo ustrezne izobrazbe in znanj za opravljanje del in nalog,- ki jih opravljajo, zasledimo v OZD Ie redke primere programov izobraževanja ob delu in iz dela. Glede na to, da v večini OZD ni delavca, ki bi se s tem posebej ukvarjal in ob ugotovitvi, da to področje pokrivajo ali tudi ne delavci, ki sami nimajo za to ustrezne izobrazbe in če pri tem izostane še aktivnost DPO, je razumlji-vo, zakaj je podoba na tem področju takšna. Dogaja se celo, da sredstva izobraževanje delav-cev ostajajo neizkoriščena. Zmanjšati moramo nezaposlenost Poglejmo nekaj konkretnih dejstev, na katerih je med drugim tudi slonela vsebina in iz nje izhajajoa zaključki in sklepi skupne seje OS ZSS in predsedstva OK ZSMS. Stevilo kadrovskih štipendij je v naši občini v zadnjih dveh letih v upadanju. V šolskem letu 1981/82 jih je bilo 538, v letošnjem šoiskem letu pa le še 308. Po številu štipendij, ki jih je 776, smo glede na število aktivnega prebivalstva — 18271 - na zadnjem mestu med ljubljanskimi in v zadnji tretjini med slovenskimi občinami. Stanje brezposelnosti je v naši občini glede na število aktivnega prebivalstva, v primerjavi z ostalimi Ijubljanskimi občinami, največje in je še v pora-stu. V vsej Ljubljani je 1500 ljudi brez dela, v naši občini kar 350, od tega 184 žensk in 176 mladih do 26. leta. Od tega števila (350) je kar 131 iskalcev prve zaposlitve in 111 iskalcev s srednjo strokovno izobrazbo. OZD so v letuT982 zaposli-le le 103 pripravnike, med temi več kot polovico le za določen čas, kar še dodatno povečuje pro-blem zaposlovanja mladih. Ob vseh teh številkah pa je tudi ugotovljeno, da je bilo v letošnjem letu sklenjenih 730 pogodb o delu ter opravljenih 330000 ur dela preko polnega delovnega časa, kar pomeni, da bi, sicer zgolj po matematičnem izračunu, lahko zaposlili 150 delavcev. Sindikat in mladina naše občine sta podprla v Zakonu o pokojninskem in invalidskem zavaro-vanju predlagani institut predčasne upokojitve in predlagala, naj se uveljavi takšen korektiv zniža-ne pokojnine, ki bo delavce stimuliral k predčasni upokojitvi, saj bo to bistveno zmanjšalo proble-matiko zaposlovanja mladih. Pozvala sta vse OZD, Ha preidejo k izdelavi srednjeročnih ka-drovskih načrtov, ki naj vsebujejo štipendiranje, zaposlovanje, izobraževanje in usposabljanje ter razporejanje delavcev. Za učinkovitejše in stro-kovnejše delo delavcev na področju uresničeva-nja kadrovske politike sta mladina in sindikat pozvala OZD, naj te delavce vključijo v pograme izobraževanja kadrovskih delavcev, ki jih organi-zira Gospodarska zbornica Slovenije, komite za družbeno za družbeno planiranje in gospodarstvo pa sta pozvala, naj ob pregledu gospodarskih načrtov OZD preveri, ali le-ti vsebujejo tudi ka-drovske načrte in v primeru, da-le-ti niso zajeti, terja od OZD ustrezno dopolnitev. Na omenjeni seji so pozvali vse družbeno-poli-tične organizacije in še posebej sindikat, da se zavzame za sprejem Samoupravnega sporazuma o načrtih zaposlovanja v naši občini za leto 1983, kot tudi za spoštovanje in uresničevanje sprejetih določb, od OZD pa terjali celovito uresničevanje in spoštovanje Zakona o delovnih razmerjih. Skupnost za zaposlovanje mora storiti več na-porov, so poudarili, da bo razpolagala s podatki o potrebah združenega dela v daljšem časovnem obdobju, predvsem z vidika stopenj strokovne izobrazbe potrebnih delavcev, kot tudi z vidika njihove poklicne usmeritve. Vse OZD, DPO, sa-moupravni organi ter odgovorni delavci pa si mo-rajo prizadevati, da bomo v naslednjem, 1983. letu, dosegli načrtovano enoodstotno povečanje števila zaposlenih v občini, kot smo zapisali v Resoluciji o družbeno-ekonomskem razvoju ob-čine v letu 1983. NINA ČOŽ