PREDLOG NA PODLAGI 147. ČLENA USTAVE SR SLOVENIJE TER 579 ČLENA ZAKONA O ZDRUŽENEM DELU (URADNI LIST SFRJ ŠT. 53/76) SKLENEJO: Zveza stanovanjskih skupnosti Slovenije, Gospodar&a zbornica SR Slovenije, Zveza sindOcatov Slovenije, Izvršni svet Skupščine SR Slovenije in Skupščine občin v Sloveniji (v nadaijnjem besedilu: udeleženci) naslednj DRUŽBENI DOGOVOR o oblikovanju cen v stanovanjski graditvi v SR Sloveniji l.člen Udeleženci tega družbenega dogovora so sporazumni, da se cene stanovanj oblikujejo po določilih tega dogovora. Udeleženci bodo v okviru svojih pristojnosti vplivali na usklaje-vanje cen stanovanjske gradnje. 2. člen Ta družbeni dogovor velja za graditev vseh sfanovanj ne glede na lastništvo, lokacijo ali velikost objektov, ter način financiranja graditve, razen za gradnjo stanovanjskih hiš občanov v tistem delu, ki ga izvajajo občani v lastni režiji. S tem družbenim dogovororn se določajo merila in izhodišča za oblikovanje cen v stanovanjski izgradnji ter postopek za sporazu-mevanje med dejavniki, ki sodelujejo pri stanovanjski izgradnji. 3. člen Udeleženci tega družbenega dogovora so sporazumni, da se družbena sredstva za graditev stanovanj ne smejo uporabljati, če cene niso oblikovane po določilih tega dogovora. Cena stanovanj se določi s samoupravnim sporazumom, ki ga v skladu s tem družbenim dogovorom sklenejo dejavniki, ki sodelu-jejo pri njegovi izgradnji. , • . 4. člen Pri sporazumevanju o cenah stanovanj je treba izhajati iz načela, da se doseže OptimaLna cena tako, da se bo to odrazilo v relativnem znižanju stroškov graditve stanovanj, ob upoštevanju uporabe vred-nosti in čim manjših stroškov vzdrževanja. 5. člen Udeleženci so sporazumni, da za urejanje cen uporabljajo na-slednja izhodišča: - racionalizacijo programiranja in projektiranja stanovanjske gra-ditve, ob racionalni uporabi produkcijskih faktorjev. - standardizacijo stanovanjske graditve, - opredeljenost stanovanjske gradiive v družbenih planih ter v drugih samoupravnih aktih. ki urejajo to področje, - urejanje in oblikovanje cen v skladu z ekonomsko politiko in politiko cen, opredeljeno v planih družbenopolitičnih skup-nostih oziroma resolucijah o uresničevanju plana v določenem letu, , in naslednja merila: - standardizirane opise in normative del za gradbeništvo, zaključ-na in inštalacijsko montažna dela in opremo ter metodologije za določanje cen projektiranja in nadzorstva. - kazalce o rezultatih dela in poslovanja organizacij združenega dela v stanovanjski gradnji, - kazalce rezultatov dela in poslovanja OZD gradbeništva v stano-vanjski graditvi v primerjavi z dohodkovnim položajem industri-je gradbenega materiala. panogami gradbeništva (projektiva, gradnja, montaža, zaključna dela itd.). gospodarstvom SR Slo-venije, ob upoštevanju specifičnih pogojev, ki so pomembni za urejanje in oblikovanje cen v stanovanjski gradnji. Navedena merila so osnova za sporazumevanje o izhodiščni ceni in razliki med izhodiščno in končno ceno stanovanj in se uporab-Ijajo kot to določa metodologija za izračun izhodiščne in končne cene. 6. člen Upoštevajoč izhodišča in merila v prejšnjem členu je treba pri določanju cen stanovanj po 3. členu tega družbenega dogovora spremljati in usklajevati rezultate dela OZD, ki neposredno sodelu-jejo pri izgradnji stanovanj in to z naslednjimi osnovnimi kazalci: - dohodek v primerjavi s povprečno uporabljenimi sredstvi, - akumulacija v primerjavi s povprečno uporabljenimi sredstvi, - akumulacija v primerjavi z dohodkom, - akumulacija v primerjavi s čistim dohodkom, - osebni dohodki in sredstva skupne porabe na zaposlenega, - dohodek na zaposlenega. Dejavniki primerjajo rezuhate osnovnih kazalcev rezultatov dela z rezultati dela iste dejavnosti in v gospodarstvu SR Sbvenije. ' 7. člen Sklepi, doseženi s sporazumevanjem o cenah stanovanj so javni. Za javnost podatkov in cen skrbi samoupravna stanovanjska skup-nost tako, da omogoči zainteresiranim organizacijam in občanom, da pregledajo podatke. V ta namen hrani zapiske in dokumentacijo ter vodi evidenco. Veljavno izhodiščno in končno ceno stanovanj samoupravna stanovanjska skupnost javno objavi. 8. člen . . •. "'¦-¦ Vv Dejavniki v smislu tega dogovora so: ; . — samoupravna stanovanjska skupnost, — sindikalni svet v občini (mestu), — organizacija, ki opravi urbanistično planiranje, ' . - — organizacije, kiopravljajo projektiranje, — samoupravna interesna skupnost za distribucijo električne energije, — samoupravne interesne skupnosti za ptt promet, v * — samoupravna komunalna skupnost, — izvajalec gradbenih del, — izvajalci zaključnih in inštalacijskih montažnih del, — organizacija, ki kreditira izvedbo del oziroma nakup stanovanj, — stavbna zemljiška skupnost, — krajevna skupnost. Za dejavnike se štejejo poleg organov in organizacij iz prejšnjega odstavka tudi druge organizacije, ki sodelujejo pri izgradnji stano-vanj. 9. člen Samoupravna stanovanjska skupnost organizira postopek za sklenitev samoupravnega sporazuma o ceni posameznega stanovanj-skega objekta med dejavniki iz 8. člena, po določilih tega dogo-vora. Samoupravni sporazum iz prvega odstavka tega člena mora vse-bovati zlasti: ¦ • a) nosilca investitorstva, . . , r b) strukturo in višino gradbene cene iz 11. člena tega dogovora, i c) udeležbo na skupaj ustvarjenem prihodku, č) elemente, sprejete metodologije za določanje cen stanovanj, d) pričetek in dokončanje gradnje (gradbeni dnevnik), e) način reševanja sporov med dejavniki. ' 10. člen Dejavniki se po načelu sočasnega celovitega programiranja spo-razumejo še o naslednjih zadevah: a) preizkus in sprejem zazidalnega načrta z investicijskim progra-mom, b) preizkus insprejem načrtov za objekte in naprave, c) določitev časovnih planov za izvedbo posameznih del in njihovo spremljanje, ob upoštevanju določil diagrama optimalnih rokov, č) določitev finančnega načrta, ki zajema financiranje izvedbe del in nakupa stanovanj ter spremljanje njegove realizacije, d) določitev načina, kako naj se ugotavlja kvaliteta opravljenih del ter kako se opravljata primopredaja stanovanj in končni pre-vzemstanovanj, e) ugotovitev oziroma določitev končnih cen za posamezna stano-vanja, glede na njihovo velikost in lego v objektu, f) določitev načina in roka odprave pomanjkljivosti po primo-predaji stanovanj v garancijski dobi. ll.člen Ceno stanovanja sestavljajo samo naslednji elementi: a) odškodnina za zemljišče ter za nasade, naprave in objekte na njem in nadomestne objekte in stanovanja, b) delež stroškov zazidalnega načrta, ki odpade na stanovanjske objekte, c) stroški za izdelavo in odobritev tehnične dokumentacije (grad- benega objekta), v odvisnosti o racionalnosti projekta in števila ponovitev, č) stroški za pripravljanje dela (odpiranje in odstranitev gradbišča), na osnovi načrta organizacija gradbišča in gradnje, d) stroški za posebna zemeljska dela in temeljenje, e) stroški gradbenih del, f) stroški zaključnih in instalacijsko-montažnih del, ločeno po po-sameznih izvajalcih in vrstah del, g) stroški opreme stanovanj, h) stroški priključitve objekta na komunalne naprave ločeno po posameznih napravah, i) stroški nadzorstva gradnje in stroški za pripravo in realizacijo investicij, j) stroški neposredne zunanje ureditve objekta, k) stroški izgradnje skupnih zaklonišč, 1) stroški izgradnje kotlarn, internih razvodov in priključnih postaj stanovanjskih objektov. Za izračun izhodiščne in končne cene stanovanja se uporabljajo metodologije, ki so sestavni del tega dogovora. Izhodiščne cene morajo biti dogovorjene najkasneje do pričetka gradnje (pred izdajo gradbenega dovoljenja), končne cene pa naj-kasneje dva meseca pred oddajo objekta po pogodbi. 12. člen ;. . . Izhodiščna in končna cena sprejeta na osnovi tega dogovora se šteje za maksimalno. Pri določanju izhodiščne in končne cene dejavniki upoštevajo sprejeto politiko cen, pri čemer razlika med izhodiščno in končno ceno ne more biti večja, kot jo izkazujejo uradni statistični podatki za materiale in storitve, ki se uporabljajo pri gradnji stanovanj. 13. člen Samoupravni sporazum o izhodiščni ceni konkretnega stano-vanjskega objekta, mora samoupravna stanovanjska skupnost do-staviti Zavodu SR Slovenije za cene v roku 8 dni po podpisu, da ga1 ta evidentira. Samoupravna stanovanjska skupnost dostavi Zavodu SR Slovenije za cene tudi končno ceno stanovanj, določeno po 3. ostavku 11. člena tega dogovora. 14. člen Splošno problematiko v zvezi z izvajanjem tega dogovora, ter drugo splošno problematiko oblikovanja cen novih stanovanj bo spremljal odbor udeležencev tega dogovora, ki se organizira pri Zvezi stanovanjskih skupnosti Slovenije. V odbor imenuje vsak izmed udeležencev po enega člana in enega namestnika. Skupščine občin se v okviru skupnosti sloven-skih občin dogovorijo za svojega predstavnika. 15. člen Vsak udeleženec, ki ugotavlja, da se cene stanovanj ne obliku-jejo po kriterijih tega dogovora, po krivdi udeležencev tega dogo-vora, lahko sproži postopek pred arbitražo, ki jo imenuje odbor udeležencev iz 14. člena tega dogovora. Arbitražo sestavljajo trije člani, ki izmed sebe izvolijo predsed-nika. Sklepi in odločitve arbitraže so za vsakega udeleženca in dejavnike tega družbenega dogovora obvezni. Arbitraža postopa in odloča po načelih zakona o pravdnem postopku. 16. člen Vsak udeleženec tega dogovora ima poleg predloga iz 15. člena pravico opozoriti na družbenopolitično odgovornost, če ugotavlja, da kateri od udeležencev ne ukrene kar je dolžan po tem dogovoru. 17.člen Ta družbeni dogovor se uporablja skupaj z družbenim dogo-vorom o racionalizaciji stanovanjske gradnje. 29 18. člen« -': '« ; < wt'»% " " : ' po veljavnem načinu, ostanejo v veljavi. Stanovanja, ki so ob uvelja-Ko začne veljati ta dogovor, preneha veljati ,,Družbeni dogbvor ff^ dog°vora ^ v P*^ Pa Jim še niso določene cene, se te o načinu oblikovanja cen o stanovanjski graditvi v SR Sloveniji" določlJ0 P° ^^ teSa d°g°vora- (Uradni list SRS, št. 6/75). . - , . '"'".-¦'¦' .., , 20. člen 19. člen ¦'. ¦ ja dogovor prične veljati naslednji dan po objavi v Uradnem Cene stanovanj, ki so bile ob podpisu tega dogovora že določene listu SRS.