APLAVZ ZA AVTOCESTO IN SEVERNO 0BV0ZNIC0 Na skupni scji vseh treh zborov občinske skupščme, ki je bfla 22. decembra lani v Kidtumem domu Špansld bord, so delegati z aplavzom sprejeli spremembe in dopobiitve prostorskih doku-mentov hi s tem s strani občine prižgali zeleno hič za začetek gradnje avtoceste in severae obvoznice. Zaradi medstrankarskih nesoglasij se zbori občinske skupščine že dlje časa ne sestajajo. Tokrat so, tako kot pred tem že poslanci mestne skupš-čine, naredili izjemo in se v polnem številu sestali na skupni seji z eno samo točko dnevnega reda, osnutkom odloka o spremembah in dopolnitvah družbenega plana občine Ljubljana Bežigrad, Moste-Polje, Vič-Rudnik s programsko zasnovo za avtocesto od Malenc do Šentjakoba in za del ob-vozne ceste od Tomačevega do Zado-brove. Na sejo so bili vabljeni številni gostje, od predstavnikov krajevnih skupnosti, v katerih so poprej o teh dokumentih tekle razprave, in vseh članov izvršnega sveta do predstavni- kov mestnih in republiških inštitucij, katerih delo zadeva obravnavane pro-storske načrte in projekt avtoceste in obvoznice. Seje se je udeležil tudi Miha Jazbinšek, minister za okolje in prostoT. Za uvodno razlago je poskrbela Marjana Erjavec-Hauptman, sekre-tarka občinskega sekretariata za ur-banizem in varstvo okolja. Delegate je seznanila s pripombami, ki so jih v zvezi z gradnjo avtoceste in obvoz-nice dali SKD Slovenska ljudska stranka - podružnica Moste-Polje, Kmečka zveza pri SLS Moste-Polje ter krajevna odbora Bizovik in Do-brunje, ki se nanašajo na potek trase mimo naselja Bizovik, deponijo izko- panega materiala, postopke denaci-onalizacije in piavično odmero od-škodnine lastnikom zemljišč in objek-tov. Povedala je, da je izvršni svet ocenil, da je dane zahteve pri izdelavi osnutka lokacijskega načrta oziroma v nadaljnjih postopkih potrebno upo-števati. Marjana Erjavec-Hauptman je de-legate seznanila tudi s stališči statu-tarno-pravne komisije do predlože-nega gradiva oziroma do osnutka od-loka, ki je pripravljen v nekoliko ne-običajni obliki, kot skupno gradivo treh občin. in ga morajo vse tri občine sprejeti v enakem besedilu. Komisija je ocenila, da je glede na namen, ki ga je pripravljalec gradiva imel, to je pri-pravo integralnega prostorskega na-črta in izdelavo lokacijskega načrta. taka oblika spiejemljiva. Konaisija je zato zborom občinske skupščine predlagala, naj osnutek odloka sprej-mejo in če ne bo bistvenih pripomb, osnutek spremenijo v predlog in ga sprejmejo po enofaznem postopku. Razprava se je začela z rahlim strankarskim preigravanjem in se usmerila v povsem konkretna vpraša-nja, pobude in pripombe. Z odgovori predlagatelja je bil najbolj nezadovo- Vjen Honit Sanaastur, de.'egat zbora združenega deJa,, ki je zastopal inte-rese Psihiatrične klinike, za katero je menil. da bo ;z načrtovano traso močno oškodovaina. Po njihovih oce-nah bo potrebnoi opustiti dva bolniš-nična objekta z 230 posteljami. Pred-lagal je, naj investitor zagotovi, da bo kril vse stroške, ki bodo nastali z gradnjo nadomestnih objektov, če z načrtovano protihrupno zaščito ne bodo izpolnjeni predpisani pogoji za bivanje in zdravljenje v obstoječih ob-jektih. Miha Jazbinšek mu je odgovoril, da so zaradi pripomb bolnišnice prvotni projekt povsem spremenili tako, da so priključek na ZaloŠko cesto prema-knili še za približno 45 metrov stran od bolnišnice, kar bo zadostovalo, da sc bo s protihrupno zaščitc v bolntci zagotovilo normalno delo. Metod De Batista, pomočnik direktorja RUC pa je v imenu investitorja zagotovil, da bodo pri zaščiti objektov Psihiatrične bolnišnice upoštevani vsi predpisi in da bodo zgradili tudi nadomestne ob-jekte za tiste stavbe, ki jih ne bodo mogli zaščititi. Po še nekaj drugih razpravah so delegati vseh treh zborov osnutek od- loka v enofaznem postopku spreme-nili v predlog in ga sprejeli. Sprejem so podkrepili z močnim aplavzom, ker so se zavedali, da so sprejeli za sedanjo občino in Ljubljano zgodo-vinsko odločitev. Avtocesta bo podobo občine spre-menila in za vedno zaznamovala. Po-dobno kot pred 145. leti zgrajena južna železnica. Poniembna razKfca je seveda v tem, da so južno železnico projektirali in zgradili po še nepose-ljenem prostoru takorekoč čez noč, na avtocesto in obvoznico pa se nava-jamo že četrt stoletja. Zdaj bo končno mogoče dokončno urediti številne prostorske probleme, ki so bili zdaj zaradi dolgoletnega varovanja trase že moteči. SLAVKO GERLICA Seje občinske skuipščine so se udeležili tudi ugledni predstavniki projektantskih in drugih institucij, povezanih z gradnjo avtoceste in seveirne obvoznice. (Fotografija: Borut Krajnc)