Listje in cvetje ^P Iz zaklada naših pregovorov. ^H 24. Svet stoji na prošnjl. B^ Mislil seni. da vani je ta naS narodni pregovor bolj' znan, \n da boste lahko reSili ^Hjjprosli - rebus v prvem ktošnjem listu, A videti jc, da Še ni tako obče znan, ker se ^^Boglasilo Ie malo reSilcev. Treba torej. da ga vam nekoiiko pojasnim. H^ Pregovor: PSvet stoji na prošnji1*. pomeni. da na svetu največ odločujejo proSnje. ^Bga se lahko prepriCate, kamorkoli $e ozrete. ^HV 2e malcga otrofiCa uCe modri stariši in vzgoiitelji, da mora prositi, kadar hote kaj ^B^eti. Stariši imajo sicer dolžnost skrbeti za olroka, a prošnja naj ga spominja, kako je ^Bm nezmožcn in kako hvaležen mora biti svojim skrbnini vzgojiteljem. In predno otrok — 32 — odraste, je Le sto in sto priložnosti, ko ni opraviCen zahtevati ali zapovedovati, marveč le ponižno prosi ti. Ko je pridni dijak dovršil svoje Študije, ima sicer nekalco pravico do raznih služb, pa zopet mora - prositi zanje. Pa tudi v svoji visoki shižbi in Casti ima nad seboj še viŠje. do katerih se mu je treba zopet večkrat obračati — s ponižnimi prošnjami. Sai zato je niencla višja gospoda dobila naslov: .milostni gfospod", ., milostna pospa" ker deli milosti, dobrote. Kolikrat pa se primeri v Življenju, da Še cna sama prošnja ni zadosina, marvef prosilec se obrača še do drugih vplivnih oseb, da naj posrednjejo in prosijo zanj. Tako zvana -protekcija- je navadno spletena \z sanrili prošenj. In če se kakemn nesrefniku posuSijo vsi viri in stiidenci blagostanja, ostane mu vendar še ena opora — prosjaški stan! Osrči se, vrze beraško mallio Cez ramo, vzanic beražko palico v roko in gre od hiše čo hiše beračit — prosit. Posebno grcdo prošnje prav od srca onemu, kateri je kaj zagrešil in se boji kazni. Glejte. brez števila prošenj je treba že nied Ijudnii, ker smo tako zelo odvisni dnig od dnigega. Se bolj je razvidna opraviCenost našega preg^ovora.ako se oziramo na ponioč božjo. o kateri pravi Jezus sam: ^Prosite in boste prejeli." Že tispeh našili zemeljskih opravil je odvisen od božjega blag^oslova, ki si ga je treba izprositi; posebno pa se ne da delo dušnega posvečenja izvrihi brezmilosti božje, katero liog rad deii onim, ki ga prosijo. Prošnja je zagotovila obstanek naše sv. cerkve, saj je Jezus sam rekel sv. Petru: BJaz sem prosil zate, da nc jtnja tvoja vera.1- Prošnja je stednjiC tudi ona trdna vez, ki vcže nas zemljane z brati m sestrami v večnosti, kateri so v vicah ali nebesili. Zdaj se pač smem zanesti, da boste bolj uvaŽevali pregovor: ,Svet stoji na proSnji." ReSitev rebusa v Štcv. 1: ! učnim jczikom. Kakor nas veseli to višje pri- Svp« ttnti «= „„!„:; ' znanje, tako želimo, da bi dajali uCitelii in vzeo- bvet stoji na prošnji. ]mJ nagj niiadjnj y obUnJ ^ ^ pr^ ^^. Prav so rešili: Jczovšek MUb na Vranskem; KHar VSe pOVSod veselo odmevali ti nmladinski gJasi* Materiji; Kramar Fr.. učcnec 111. razr. na Igu: Roi Veko- _______ slava, Ravbekar T., Pavltč \dela, Jelenc Marica, Travnar E.. »tenkc meSianske Sol«, Anžlovar M., Dlelrich M., Jalen I., PezditN., Sllbar J uienke nMtanie IJudskc Listmca uredniitva. .olc prl «. «rsulmkah v škotil l.okl. M. brlec: rolagoma porabimo. Pnpoved ----------------- prikupna. Še zanimiveje bodo pravljice, če se karmoč ognete stari šabloni in poiščete novih Nove knjigein listi. napbov in zamotanj. Tako pa poerešamo iz- . . . r*- ¦, . ..... , ¦ „ ¦. virnosti. — F. T-dn: Zivo vani priporočamo: JakobDimiiik: Arstr,Jskijimaki. Po raznih pisite v yrMih stavkih. Na korist bo vam, v,r.h pnred.l Jakob D i m n i k učitel] v L]ub- ker b0 jezit bo|jšit in ejtateliem,- ker bo !|aiiL S 17 podobami. V Ljubljani 1002. Ig. vaše prfpovedovanje živahneie. Morda se mo- pl. Klelnmayr Cena: I.Jno v platnu 180 K. , tjmo. Ce trdinlo, da je nekaj črtic le pomla- po pošti 20 h več Take vrste kn|ige nas jenjc že p02abljenih spiskov. Trditev ,spisal- vselc) razveselijo. kcr nam ni tollko do tcga. naj b0 zanesljiva priča izvirnosti. - Mileaa: da se niladma kratkočasi cb berilu, niarveC Verao, da ste i nami iste misli: za mladino da se nCi m blazi. U-to knngo pa še posebe) je (iobro ie najboljSe. Žal, da po tem vzorcu pnporoCamo iz dvo]ne^a vzroka: Lepi vzfledi nis0 prikrojcne poslanc pesmice. Ali sc Vani katenhkoli izvrstmli Ijudi nas zanimajo in nc ^ ia se v nažib mladinskill listih priob- vzpodbu|ajok dobremu; a ta namcn še ranogo {„:,, pesmic čez potrebo preveC- Ali koliko bolj dosezajo vzglcdi vrlih mož lz doniače jib je, ti res ogrejejo otroSkosrce? - Milka zgodovme. Pn nekatenh jimakih bi si bili že- Pol: Saj se še giadk0 ber6 Va5e pesmice. Wi ie vei živo opisanifi podatkov, laloršni A nekanl prevef p|j,Ve se nam nii semtertia. mladino zammajo in blažljo. Trenutne igrafke. Lc dalje, pa globokB|e za- P. Angelib Hrlbar: Mtadittskiglasi. I. Mla- stavite v brazdo! — Ljtcdmita: Sodnji dan dinske pesmi Jos. Stritarja (s slikami). 24 h. Vas bo glasno tožil slovenskt naglas, če ga - II. Pesmi svetne in ccrkvene 40 h. - Te bote v rimah Se nadalje tako neusmiljeno mu- dve knjižici zato na novo imenujcnio in pri- Cili. Smilujte se ga pa prilično prebcrite, kaj poročamo, kcr jih je nčno ministcrstvo z od- pravi ,Dom in Svet* v letniku 1895, str. 102 lckom z dne 2. jan. 1002, št. 32.790 cx 1901 druga kolona. Sicer se pa vidi, da napredu- potrdilo za vse Ijudske šole s slovenskim jete. Le naprej! ,,Vrtcc" izhaja 1. ini vsacega ineseca In sloji s prilogo vred 7.3 vse leto 5 K 20 h, *a polleta 2 K 60 b — U r c d n i S t v (i In u p r a v n i š 1 v o sv. Petra cesla šl. 76, v L j u b I j a n 1. Izdaje društvo ,,Pr!pravniLki dom". — Urejuje Ant. Krili. — Tiska Katoliška Tiskarna v Ljubljani.