ALBIN SPREITZ: Organizacija mišlj nja. Povod tem skromnim vrstam mi daje načelo: »Skujmo naše organizacije tesneje, ne zgolj na zunaj, temveč prav posebno na znotraj!« Le idejno soglasje učiteljskih bataljonov rodi radost in požrtvovalnost vseh do šolskega in organizatoričnega dela! Na videz smo homogeno, dejansko pa heterogeno telo. — V naših vrstah deluje agilno le vedno ena skupina. Druga stoji ob strani, ne rečem, da iz duševne ali telesne nezmožnosti, temveč iz premalega interesa. Caka, kaj se sklene in se po tem ravna iz discipline. Tretja skup. žrtvuje svoje agilae duševne in telesne sile agitacijam raznolikih političnih strank, ki si načeloma tako nasprotujejo kakor nekdai Pavel in Savel. To učiteljstvo ne more harmonirati že iz navedenih vzrokov. Kje ostaja bratstvo, ki nas veže po sianu in menim več ali manj tudi po pokclenju in gmotnih razmerah? — Saj smo učitelji z malimi izjemami proktarci idealisti do smrti! E>elavske strokovne organizacije po celeni svciu stremijo za tem> da se tudi politično združujejo v eni stranki. To ie danes splošno geslo in splošno stremljenje ne samo nri duševnih delavcih, trgovskem ter industrijskem stanu. Pa mi učitelji? Živimo kot dvoživke več ali mana. Plitve idealistične vode nam ohlajajo interes do velikih političnih grupacij, ki si snujejo v svetu, da udarijo nekoč z vulkaničnimi učinki, ali nas tirajo v raztie stratike, dia zgubivamo smisel do bratstva, ki nas veže po stanu in idejah vzgojiteHa. Jucroslovanski učiteljl bratje in jugoslov. učiteljice sestre, razpravljajmo o vseh perečih, časovnih svetovnih knltiirnih, verskih, vzgojnih in gospodarskih naziraTiiih! Modus se pač najde, bodisi v društvih ali izven njih, v naših ?lasllib, to ie stvar večinskih sklepov, in vfcteli bodete, da se naidemo! — Večinski sklepi po demokratičnem princitm bodo naša strniena falanga m manlfestacija na zanaj! Manf priučenih plitvih ideaiističnih fra^.-več koraiže, več razumevania za sorialni sestav in nofmovante dnižbe ir — hrtrfieronosci bomo nove ju?oslovanske dnhe! —