ni i/uiivv yiu) Poštnina plačana pri pošti 1102 Ljubljana glasilo območnih obrtno-podjetniških zbornic Cerknica Logatec Postojna Pogoji upokojevanja in nadaljevanje dejavnosti Evma, priznanje za podjetniški uspeh leta PN regije Je poslovno darilo učinkovita reklama? leto X, štev. 2, februar 2020 Platinasta plaketa S. Rodetu za 40 let obrtne dejavnosti 9 ¡p' ■ j ■!■ liuiiijJ:. :h Hiii-Mitoii- SoNfifi wpf m? Stiki.............................................................................................2 Aktualno............................................................................3 OOZ Cerknica...........................................................4 OOZ Logatec...........................................................6 OOZ Postojna........................................................8 OOZ Vrhnika.......................................................10 Napotila in sekcije......................................12 Prispevki, dajatve...........................................14 Sporočila.......................................................................16 ■ wm> Stiki Območna obrtno-podjetniška zbornica Cerknica Tabor 5 b, 1380 Cerknica spletna stran: http://www.oozc.si/ e-naslov: silva.sivec@ozs.si tel.: (01) 709 62 90 gsm: (051) 642 540 Uradne ure: pon, pet 8.00 - 14.00, sre 8.00 - 16.00 Predsednik: Anton Cvetko Sekretarka: Silva Sivec , _ , predsednik Anton Cvetko sekretarka Silva Sivec Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec Tržaška c. 11, 1370 Logatec spletna stran: http://ooz-logatec.si/ e-naslov: info@ooz-logatec.si, dejan.sraml@ozs.si tel.: (01) 750 90 80 gsm: (051) 651 538 Uradne ure: pon, sre, pet 9.00 - 12.00, sre 14.00 - 16.00 Predsednik: Bogdan Oblak Direktor: mag. Dejan Sraml Območna obrtno-podjetniška zbornica Postojna Jenkova ul. 1, 6230 Postojna e-naslov: irena.dolgan@ozs.si tel.: (05) 726 17 20 Uradne ure: vsak delavnik 7.00 - 11.00, ter 13.00 - 15.00 Predsednik: Franci Semrl Sekretarka: Irena Dolgan predsednik Bogdan Oblak direktor mag. Dejan Sraml predsednik Franci Semrl sekretarka Irena Dolgan Območna obrtno-podjetniška zbornica Vrhnika Tržaška cesta 8a, 1360 Vrhnika e-naslov: adela.cankar@ozs.si spletna stran: www.ooz-vrhnika.si tel.: (01) 755 77 40 gsm: (051) 619 215 Uradne ure: pon, sre, pet 8.00 - 13.00, sre 15.00 - 19.00 Predsednik: Simon Hlebec Sekretarka: Adela Cankar } *L 1MII \fn i i Krpanov glas Obvestila OOZ Cerknica, Logatec, Postojna in Vrhnika OOZ Logatec Silva Sivec (OOZ Cerknica), Dejan Sraml (OOZ Logatec), Irena Dolgan (OOZ Postojna), Adela Cankar (OOZ Vrhnika, prispevki), Janez Gostiša (urednik) Izhaja enkrat mesečno. 2000 izvodov Grafika 2000 d.o.o. Igor Resnik, univ. dipl. inž. arh. ISSN 2232-3104 Fotografije na naslovnici: Priznanje Podjetniški uspeh leta 2019 primorsko notranjske regije je iz rok ministra za gospodarske dejavnosti in tehnologijo Zdravka Počivalška v imenu podjetja EVMA d.o.o. prejel Evgen Makuc Foto: Valter Leban Obvestila prejemajo člani OOZ sodelujočih zbornic brezplačno. predsednik Simon Hlebec sekretarka Adela Cankar Cenik oglaševanja v Krpanovem glasu: Izdajatelj: Uredniški odbor. Naklada: Prelom in tisk: Oblikovanje naslovnice. CIP številka: velikost cena za člane 40 % popusta 1/1 stran (A4) 200 € 120 € % strani (A5) 150 € 90 € % strani (A6) 100 € 60 € manjše od % A4 (vizitke, pasice ipd.) 75 € 45 € Križanka 100 € 60 € Oglas na zadnji strani: + 40 % Oglas na predzadnji strani: + 20 % Naročilo 3 oglasov ali več: dodaten 10 % popust. Vse cene veljajo za vnaprej oblikovane oglase, sicer se oblikovanje zaračuna posebej. Objavo naročite na svoji območni zbornici ali neposredno pri OOZ Logatec. Kontaktne številke so objavljene na tej strani Krpanovega glasu. 2 februar 2020 Aktualno Izplačevanje minimalne plače Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti je s sodelovanjem Finančne uprave RS preko sistema eDavki vsem subjektom, ki zaposlujejo delavce, posredovalo informacije o pravicah in obveznostih pri določanju in izplačilu plačila za delo. Predvsem so jih spomnili na pravilno izplačevanje minimalne plače. V letu 2020 je minimalna plača 940,58 evra bruto, pri čemer morajo biti iz minimalne plače izločeni vsi dodatki, določeni z zakoni in drugimi predpisi ter s kolektivnimi pogodbami, del plače za delovno uspešnost in plačilo za poslovno uspešnost, dogovorjeno s kolektivno pogodbo ali pogodbo o zaposlitvi, so spomnili na pristojnem ministrstvu. Delodajalec je dolžan delavcu do konca plačilnega dne izdati pisni obračun. Izplačevanje plač v nasprotju s temi določili šteje za prekršek, ki se kaznuje z globo. Globe so visoke, za podjetja in odgovorne osebe v njih. Povzeto po 24.ur RAZPIS za mojstrske izpite 22. razpisni rok je začel teči 6. januarja 2020 in bo trajal do 31. 12. 2020. Določena sta dva pristopna roka, in sicer: 3. marec za vloge, oddane do 20. februarja; 13. oktober za vloge oddane do 25. septembra). Razpis je odprt za opravljanje izpita za pridobitev 43 različnih nazivov mojster/mojstrica. Več informacij na spletni strani OZS: https://www.ozs.si/javna-pooblasti-la/izobrazevanja/mojstrski-izpiti, v reviji Obrtnik podjetnik - januar 2020, pri Suzani Kljun 58 30 574 ali na vaši OOZ. eBOL - prenos bolniških listov Kot smo že pisali v prejšnji številki glasila, so s 1. 1. 2020 v veljavi elektronski bolniški listi. Januarja 2020 je bilo prehodno obdobje (papirnata in elektronska oblika), s 1. februarjem 2020 pa bodo bolniški listi delodajalcem dosegljivi le po elektronski poti. Da boste imeli prave podatke za obračun plač, boste delodajalci morali sami ali po pooblaščencu prevzemati bolniške liste preko sistema VEM oz. SPOT. Če si ga še niste uredili, si pooblastilo za dostop do bolniških listov pridobite čim prej. Izpolnjeno pooblastilo oddate na vstopnih točkah VEM oz. SPOT, lahko pa ga pošljete tudi po pošti. Obširneje o tem lahko še enkrat preberete na cerkniških straneh. Opomnja Ne pozabite, da morate do 31. 3. 2020 poročati za leto 2019! Mikro in mali samostojni podjetniki, ki niste normiranci, oddate letno poročilo (bilanco stanja, izkaz poslovnega izida), statistične podatke (bilanco stanja, izkaz poslovnega izida), javno objavo (bilanca stanja, izkaz poslovnega izida), davčni obračun (davek iz dejavnosti, bilanco stanja, izkaz poslovnega izida). Mikro in majhne osebne družbe, ki niste zavezane k reviziji, oddate letno poročilo (bilanco stanja, izkaz poslovnega izida), statistične podatke (bilanco stanja, izkaz poslovnega izida, izkaz bilančnega dobička...), javno objavo (bilanca stanja, izkaz poslovnega izida) in davčni obračun (obračun davka od dohodkov pravnih oseb.). Spremembe - ali res? Kar nekaj časa smo v januarju premleva-li zamenjavo v vodstvu stranke DeSUS. Ugibanja pred kongresom, analize in napovedi, kaj bi to utegnilo pomeniti za širšo politično sceno, so polnile dnevne novice in spodbujale bolj ali manj utemeljene razprave in ugibanja. No, odstopil je predsednik vlade. Veliko smo ugibali tudi o ukinitvi dodatnega zdravstvenega zavarovanja. Kakor koli se bo odločanje v parlamentu razpletlo, ostaja dejstvo, da moramo posamezniki za svoje zdravstveno zavarovanje nekaj prispevati. Kaj pa bi se v žepu posameznika spremenilo, če bi namesto sedanjega dopolnilnega zavarovanja plačeval pavšalni znesek (prispevek?), približno tako velik, kot je bila premija za dopolnilno zdravstveno zavarovanje? Pustimo presenetiti; za zdaj je odstopno izjavo poslal finančni minister. Podporno okolje SPOT vabi člane (in nečlane) cerkniške zbornice na izobraževalne dogodke. Priobčuje tudi poročilo o seminarju, na katerem je beseda tekla o upokojevanju in nadaljevanju dela po upokojitvi, ter ponovno pojasnjuje začetek uporabe elektronskih bolniških listov. Tudi v januarju so še tekle prireditve z nagradami in priznanji izbranim za dosežke v minulem letu. RA 94 je podelil priznanji Ona on 2019 po izboru poslušalcev ter priznanja za gospodarski in podjetniški uspeh leta. Slednjega je prejelo podjetje EVMA d.o.o. iz Logatca, ki je lani obeležilo tridesetletnico poslovanja. Podobno, kot na cerkniških straneh, o dogodkih v okviru SPOT pišemo tudi na postojnskih. Res, ponudba je pisana. Če pa se želite poučiti še o čem drugem, kar bi bilo zanimivo tudi za širši krog podjetnikov, sporočite to zbornici ali neposredno na SPOT. Prisluhnili bodo. Na vrhniških straneh predstavljamo Stanislava Rodeta, prejemnika platinaste plakete zbornice za 40 let opravljanja obrtne dejavnosti. Ni jih mnogo, ki bi tudi formalno zmogli toliko časa ostati v svoji dejavnosti. Pa še na smučanje vabijo Vrhničani, in že napovedujejo pomladanski izlet. Urednik februar 2020 3 Obvestila OOZ Cerknica S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA © REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Pogoji upokojevanja in nadaljevanje dejavnosti po upokojitvi S 1. januarjem 2020 so stopila v veljavo določila Zakona o spremembah in dopolnitvah Zakona o pokojninskem in invalidskem zavarovanju (Uradni list RS, št. 75/19, v nadaljevanju: ZPIZ-2G). ZPIZ-2G za odmero pokojnine določa višje odmerne odstotke za moške, ki se bodo v 6 letnem prehodnem obdobju do leta 2025 iz prejšnjih 57,25 % dvignili na 63,5 % za 40 let pokojninske dobe. Novela prinaša tudi dodatne odmerne odstotke zaradi skrbi za otroke (1,36 % za enega otroka, 2,72 % za dva otroka in največ 4,08 % za tri otroke), toda le pod pogojem da se otroka ne uveljavlja za znižanje upokojitvene starosti. V teku letošnjega leta bo ZPIZ obveščal rojene v letu 1962 o informativnem izračunu datuma upokojitve in višine pokojnine, toda tak izračun bodo dobili le tisti, ki si ga od ZPIZ-a niso že sami pridobili. Dejstvo je, da vsakdo lahko tudi sam poda na ZPIZ vlogo za informativni izračun, obrazec je dosegljiv na spletnih straneh ZPIZ-a: https://www.zpiz.si/ . Na teh istih spletnih straneh pa si lahko tudi sami izračunate datum upokojitve in odmerni odstotek z računalniškim programom. Delavcem, za katere delodajalci niso plačali prispevkov, se takšno obdobje neplačila vseeno šteje v pokojninsko dobo; v primeru, da pa samostojni podjetnik ne plača prispevkov, mu pokojninska doba ni priznana, kar velja tudi za lastnike d.o.o.-jev, ki so hkrati poslovodne osebe. Nov odmerni odstotek polne starostne pokojnine za ženske s 40 leti pokojninske dobe je 63,5 %, za moške pa v letošnjem letu 58,50 %. ki si ga lahko zvišujemo z max 3 otroci (1,36 %/otroka) in odlogom upokojitev oz. daljšo delovno aktivnostjo. Zavarovanci se vključujemo v zavarovanje po naslednjih zavarovalnih podlagah, ki so določeni v 13. členu ZPIZ-2: • 14. člen: delavci v delovnem razmerju; • 15. člen: samozaposlene osebe oz. s.p.-ji; • 16. člen: družbeniki, ki so hkrati poslovodne osebe; • 17. člen: kmetje. Zavezanec se obvezno zavaruje po tisti zavarovalni podlagi, ki je v tem zakonu navedena pred drugo, kar pomeni, da si ne more sam izbirati zavarovalne podlage. Pogoj za pridobitev pravice do starostne pokojnine po ZPIZ-2 v letu 2020 je 60 let starosti in 40 let pokojninske dobe brez dokupa. V pokojninsko dobo brez dokupa šteje: • delovno razmerje oz. efektivna delovna doba; • opravljanja samostojne dejavnosti; • zavarovanje na podlagi lastništva in poslovodenja družbe; • čas prejemanja denarnega nadomestila na zavodu za zaposlovanje; • čas porodniške; • obvezno in prostovoljno kmečko zavarovanje; • prostovoljna vključitev v obvezno zavarovanje do 31. 12. 2012! V pokojninsko dobo z dokupom šteje: • prostovoljna vključitev v obvezno zavarovanje od 1. 1. 2013 dalje; • katerakoli vrsta dokupa; • posebna doba, npr. zavarovalna doba za čas skrbi za otroka v prvem letu starosti iz starega zakona. Navedena pokojninska doba, torej z dokupom ali prostovoljnim zavarovanjem po 1. 1. 2013 omogoča predčasno upokojitev, ki pa za seboj lahko potegne trajne maluse, ki se določijo v višini 0,3 % za vsak manjkajoči mesec med dejansko starostjo zavarovanca, ki se upokojuje in med t. i. polno starostjo, ki po končanem prehodnem obdobju znaša 65 let. Zakon določa max možni malus, ki znaša 18 %. Pravico do starostne pokojnine pridobijo s 65 letom tudi tisti zavezanci, ki in ko izpolnijo 15 let zavarovalne dobe. Trenutno se pokojnina odmerja od osnove, ki jo tvori 24 najbolj ugodnih let zavarovanja od leta 1970 pa do leta pred upokojitvijo. V prihodnje se zna zgoditi, da se bo tozadevno referenčno obdobje za določitev pokojninske osnove nekoliko podaljšalo. Tako se npr. na Hrvaškem za izračun pokojninske osnove upošteva celotna pokojninska doba. Upokojitveno starost si zavezanci lahko znižujemo zaradi: • skrbi za vsakega rojenega ali posvojenega otroka, za katerega je zavarovanec skrbel v prvem letu njegove starosti, ki ima državljanstvo RS, če ni z mednarodnim sporazumom določeno drugače; • vstopa v obvezno zavarovanje pred 18. letom; • služenja obveznega vojaškega roka. Navedeno je moč uveljavljati le za pridobitev pravice do starostne pokojnine, torej ob izpolnjeni polni pokojninski dobi brez dokupa. 4 februar 2020 Pripravlja Silva Šivec ZPIZ -2G je, kot je bilo že v uvodu povedano prinesel tudi spremembo bonusov za daljšo delovno aktivnost. Zavezanec, ki izpolni pogoje za starostno pokojnino ima možnost max, 3 leta uveljavljati 40 % pokojnine (pred spremembo, do konca leta 2019 — 20 %), ki bi mu sicer šla, po treh letih ima možnost uveljavljati 20 % pokojnine. Daljša delovna aktivnost doprinese bonus v višini 3 % za eno leto oz. 9 % za tri leta delovne aktivnosti oz. sorazmerno po preračunu, glede na vključenost posameznega zavezanca. Upokojenec se še vedno lahko odloči za delno upokojitev, z najmanj 25 % vključenosti v zavarovanje, najmanj 10 ur na teden, pri čemer se upokojencu odmeri pokojnina od predčasne ali starostne pokojnine upravičenca na dan njene uveljavitve, in sicer v odstotku, ki ustreza skrajšanju delovnega časa. Upokojenec tudi po upokojitvi torej lahko zakonito dela. Skozi delno upokojitev ali dvojni status, pa tudi skozi naslednje oblike dela: • Pogodba o začasnem ali občasnem delu upokojencev— Zutd; • Delo po podjemni pogodbi — ob predpogoju neobstoja elementov DR; • Kratkotrajno brezplačno delo družinskih članov • Po avtorski pogodbi — le za avtorska dela; • Osebno dopolnilno delo; • Sorodstvena pomoč • Sosedska pomoč; Za vsako od navedenih oblik dela pa, seveda, obstajajo določeni pogoji, ki jih vsekakor kaže upoštevati, v izogib plačilu glob. E-BOL V zadnjem času se veliko piše in govori o eBOL-u, elektronskem bolniškem listu. Na kratko: papirni bolniški listi se od 1. 2. 2020 ne tiskajo več, do njih je mogoče dostopati le z osebnim digitalnim potrdilom, lahko pa do njega dostopa pooblaščena oseb z digitalnim potrdilom - npr. računovodja. Pooblaščanje za eBOL tistih oseb, ki jim bo po pooblastilu omogočeno urejanje podatkov mora opraviti oseba, ki predstavlja zakonitega zastopnika za podjetje. Za samostojnega podjetnika je bolniški stalež prej izjema, kot pravilo. Pa vendar tudi podjetniki zbolijo, se poškodujejo in imajo pravico do nege, spremstva ... Pobuda in zahteve, da bi se fond odsotnosti v breme delodajalca (s.p.) spremenil iz 30 delovnih v 30 koledarskih dni, zaenkrat ostajajo neslišane. Upajmo, da se uresničijo. februar 2020 Seminarji V sredo, 19. februarja 2020 vabljeni na seminar Davčni obračun 2019. Seminar bo potekal v prostorih showrooma v Ilirski Bistrici od 10.00 do 13.00. Predavala bo davčna svetovalka OZS Jasmina Malnar Molek. Seminar je brezplačen. Prijave: janja.oozc@gmail.com/ 01-7096-290/ več si preberite na strani OOZ Postojna. V torek, 3. marca 2020, ob 9.00 vabljeni na seminar Delovno pravo za računovodje. Seminar se bo odvijal v prostorih GZS, Območna enota Postojna, Cankarjeva ulica 6c. Poleg računovodskega in ekonomskega znanja morajo imeti računovodje (pa tudi podjetniki) tudi vse več pravnega znanja. Vse kar je povezano z delom in delavci na koncu rezultira v izplačilu, obdavčitvi,.. .Na seminarju bomo na praktičnih primerih spoznali najpomembnejše računovodske inštitute delovnega prava in preverili kaj njihova uporaba pomeni tako za delodajalca kot tudi za delavca pri obdavčitvi. Po posameznih sklopih (pogodba o zaposlitvi; letni dopust in regres; odpovedni rok in odpravnina; plača; delovni čas in nadurno delo; prenehanje delovnega razmerja) bo predstavljen pravni in davčni / računovodski vidik. Seminar je brezplačen. Prijave: Prijave: janja.oozc@gmail.com/ 01-7096-290/. Samostojni podjetniki ste doslej pošiljali bolniški list na FURS, odslej boste namesto bolniškega lista na ZZZS pošiljali vlogo za izplačilo bolniške. Vloga se nahaja na spletni strani ZZZS in se bo, kot so mi zatrdilli na ZZZS še spreminjala. https://zavezanec.zzzs.si/wps/ portal/portali/azap/nadomestilo-place-med-zacasno-za-drzanostjo-od-dela/ Zaenkrat se še oddaja papirnat obrazec. Vodja izpostave v Cerknici, ga. Alenka Jerina meni, da bi to bilo lahko tudi po e-mailu (sken). V bodoče naj bi se pripravila tudi elektronska vloga. Na ZZZS pravijo, da do podatkov FURS-a ne morejo ažurno dostopati, saj se podatki osvežujejo enkrat tedensko, kar bo verjetno povzročilo zamike pri izplačilu boleznin. Nov sistem bo prinesel, tako kot je običajno, marsikatero zagato in negodovanje. Trenutno so bolj odmevni »prihranki« uvedbe eBola. Operacija je sofinancirana s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencij Obvestila OOZ Logatec Priznanje vizualnim komunikacijam Na prireditvi Radia 94 Ona on je priznanje Podjetniški uspeh leta 2019 prejelo podjetje EVMA d.o.o. iz Logatca. Urednik KG se je pogovarjal z direktorjem Evgenom Makucem. Iskrene čestitke za prejeto priznanje. Kaj vam pomeni? Priznanje je bilo podeljeno podjetju, ki posluje že trideset let. Sprejemam ga tudi kot priznanje kolektivu, ki skupaj z menoj soustvarja njegovo zgodbo. Kako in kje se je zgodba začela? Pri meni doma, na nekaj kvadratnih metrih. Imel sem vizijo izdelovati reklamne napise. Na prvih računalnikih, sinclair, commodore sem začel izrisovati črke, oblikovati preproste napise in jih ročno izrezovati. Za povečevanje sem si pomagal s fotokopircem! Leta 1992 sem v Avstriji kupil stroj za izrezovanje črk, saj tedaj pri nas te opreme še ni bilo mogoče dobiti, pa tudi materialov ni bilo na izbiro. Seveda niste ostali samo pri tem stroju? Z vsestranskim razvojem, tako opreme kot trga in povečevanjem zahtev domačih naročnikov, smo se širili. Z vsemi nadstreški in prizidki vred so domači prostori postajali pretesni. Kupil sem zemljišče v Zapolju, postavil halo, v njej je delo steklo v letu 2010. Razširili smo dejavnost in zaposlili nove ljudi. Tudi ti prostori so danes povsem zapolnjeni. Oziramo se proti novi gradnji. Od obrtnika prek samostojnega podjetnika se je dejavnost prelila v d.o.o. Je za vas domači trg dovolj velik? Danes nudimo celovit spekter storitev vizualnih komunikacij. To pomeni, da lahko izdelamo kateri koli izde- Po podelitvi priznanja Podjetniški uspeh leta 2019 podjetju EVMA (z desne): Evgen Makuc, soproga Andreja, Stane Omerzel, vodja proizvodnje, zadaj sinova Grega in Luka z ženama lek — praviloma so to svetlobni napisi - v celoti ali samo posamezni del oz. sklop. Zadnjih 10 let opravljamo tudi storitve velikoformatnega tiska, nalepke, transparente in izdelke iz pleksi stekla. Na domačem trgu imamo morda nekaj prednosti, ker te izdelke lahko tudi montiramo. Je pa ponudnikov na tem trgu dovolj, zato se uveljavljamo tudi v Evropi, pa celo v Ameriki in drugod po svetu. Letni obseg prometa se povečuje za 30 odstotkov, izvoz dosega 28 odstotkov celotnih prihodkov. Za tujino smo zanimivi za manjše izdelke po velikosti ali za posamezne sklope, kar se praviloma prepelje po pošti. Verjetno imate veliko naročnikov, da lahko zagotavljate delo dvajsetim zaposlenim? Seveda. Nekaj je pogodbenih, nekaj stalnih, s katerimi sicer nismo pogodbeno povezani, vse drugo pa so občasni ali enkratni naročniki. Številčno jih je veliko. Tudi zaradi tega se je v podjetju zaposlila še soproga, ki je dotlej pretežno delala v bančništvu, nekaj časa pa je bila tudi direktorica medgeneracijskega centra. Prevzela je skrb za finančno poslovanje. Je še kdo domačih zaposlen v podjetju? Postali smo družinsko podjetje. Poleg naju sta tu še sinova Luka, ekonomist, ki je kot direktor prodaje v veliki meri zaslužen za omenjeno rast podjetja, in Grega, dipl. inž. strojništva, ki skrbi za tehnologijo in del proizvodnje. Oba sta tudi solastniško vpeta v podjetje. Postopoma bosta prevzela upravljanje, ker se sam že oziram proti upokojitvi, saj sem se upokojitvenim pogojem približal na vsega nekaj let. Poleg zborničnih priznanj za obletnice delovanja v obrti in podjetništvu je na stenah vaših prostorov videti tudi certifikate o kakovosti dela in poslovanja. Nekaj znakov SQ smo si morali pridobiti zaradi zahtev strank. Imamo tudi bonitetno oceno AAA za finančno poslovanje. Sicer pa skrbimo, da v izdelke vgrajujemo cer-tificirane materiale. G. Makuc, hvala za pogovor. Vam osebno in podjetju želim uspešno nadaljevanje poslovne poti. Prva tržnica poklicev Konec januarja smo bili priča izjemnemu odzivu mladih in njihovih staršev na prvo tržnico poklicev v Logatcu. Slednjo je organizirala OŠ 8 talcev v sodelovanju z OOZ Logatec. Sodelovalo je več kot 25 delodajalcev in obrtnikov — članov zbornice, ki so predstavili poklice, ter predstavniki srednjih šol. Učenci so lahko pobližje spoznali poklice avtoserviser, ličar, strojnik, psiholog, natakar, kuhar, jezikoslovec, hotelir, informatik, programer, grafični obliko- 6 februar 2020 Pripravljata Dejan Šraml in Anja Žagar Miran Pavunc iz Gostilne Tav^ntRo^a in I%jdor Zelene iz Gostilne Turk navdušujeta mlade za poklica kuhar in natakar valec, gozdar, oblikovalec notranjega pohištva, kozmetik, frizer, mizar, policist, zdravstveni tehnik, zobozdravstveni tehnik, veterinar, logistik, ladijski tehnik... Iz vsebine delavnice: • Razumevanje in pomembnost blagovnih znamk v podjetništvu • Njen vidni del - logotip, slogan, ime ... in nevidni del - vrednote, poslanstvo, vizija, osebnost, edinstvena zgodba ... • Dojemanje blagovne znamke vaših kupcev. Graditi identiteto, kakovost, zvestobo in premoženje v njihovih očeh - opazujmo in prisluhnimo jim! • Orodja za uspešno uvajanje, vzdrževanje in komuniciranje blagovne znamke • Razvoj blagovnih znamk z uporabo vitkega pristopa • Konkretne rešitve za vaše podjetje Vabljeni! Udeležba je brezplačna. Več o projektu na www.inno.si. Predavatelj mag. Dejan Šraml je podjetniški svetovalec in direktor Območne obrtno-podjetniške zbornice Logatec. Izvoljen je bil v visokošolski in raziskovalni naziv asistent z magisterijem za področje managementa ter kot predavatelj sodeluje s poslovnimi šolami. Njegova področja delovanja so podjetniško in poslovno svetovanje, marketing, turizem, blagovne znamke, odnosi z javnostmi, spletna družbena omrežja, HRM, startupi, nepridobitni management, EU projekti. Lokacija: Območna obrtno-podjetniška zbornica Logatec, Tržaška cesta 11, Logatec Trajanje: sreda, 26. februar 2020, od 17.00 do 19.00 Prijave in dodatne informacije: info@ooz-logatec.si, 051 651 538 V j ., —aírcoon 03£ + r- CARLOCKj Èlifet, Seminar davčni obračun Sporočamo, da se lahko še prijavite in se udeležite seminarja Računovodski obračun za 2019 ter davčne novosti 2020, ki bo v četrtek, 6. 2. ob 8.30 na OOZ Logatec. Predhodne prijave na 051 651 538 ali info@ooz-logatec.si. Design management Kaj kupci rabijo in kje so niše, kaj lahko podjetje integrira v produkt, da bo popolnoma drugačen. Dobro upravljanje z designom med drugim podjetjem omogoča večjo diferenciacijo in konkurenčnost na trgu. O tem je v okviru aktivnosti LAS s CILjem članom zbornice januarja svetovala strokovnjakinja za design management dr. Jana Vilman Proje. Zimski podjetniški kamp Najstnike vabimo na Zimski kamp podjetništva za najstnike, ki bo v času šolskih počitnic na logaški zbornici. Namen zimske šole je spodbujanje priljubljenosti podjetništva in naravoslovja med mladimi. Podjetniški kamp bodo vodili mladi, izkušeni podjetniki, ki bodo udeležence vodili in usmerjali skozi vse korake: od iskanja idej do uspešnega startupa. Namen dogodka je mladim omogočiti ne le usmeritev v ustvarjanje dejanskega posla, ampak jih opremiti s konkretnimi znanji, zaradi katerih bodo tudi bolje zaposljivi, ter spodbujati priljubljenost za podjetništvo med mladimi. Podjetnost namreč postaja vse bolj pomemben in priznan način za izboljšanje ne samo finančnega stanja, ampak tudi vsesplošnega zadovoljstva in zdravja prebivalstva, kar potrjujejo gibanja tako v Sloveniji kot tudi mednarodno (Davos 2020). Pomembne informacije • Kdaj: sreda in četrtek, 19. in 20. 2., od 9.00 do 16.00 • Zaželena starost udeležencev: od 11 do 19 let • Prijave in dodatne informacije: info@ooz-logatec.si, 051 651 538 Več informacij in program: www.ooz-logatec.si Podjetniški kamp bo izveden v okviru projekta Formica Cerkno-Idrija-Loga-tec, ki ga sofinancirajo Občina Cerkno, Občina Idrija, Občina Logatec, Republika Slovenija in Evropska unija iz Evropskega sklada za regionalni razvoj. februar 2020 7 Obvestila OOZ Postojna S P O SLOVENSKA POSLOVNA TOČKA REPUBLIKA SLOVENIJA EVROPSKA UNIJA Je poslovno darilo učinkovita reklama? Obdarovanje kot del ustvarjanja in poglabljanja medsebojnih odnosov je prisotno med ljudmi že od prazgodovine. Glede na to izsledki raziskave podjetja The Promotional Product Association International, da so bila poslovna darila v letu 2017 uvrščena na prvo mesto najučinkovitejših načinov reklamiranja podjetij, ne presenečajo. Večino poslovnih daril podjetja podarijo meseca decembra, v času, ko prejemamo tudi osebna darila, zato poslovna darila, podarjena ob zaključku leta, velikokrat ne dosežejo zadovoljivega učinka. Na vprašanja, kdaj, zakaj in kako podariti poslovno darilo ter kaj izbrati, so poskušali odgovoriti številni strokovnjaki. Napisane so bile obsežne študije, s katerimi si lahko pomagamo, ko smo v zagati. Vsem pa je edino, da obdarovanje pomeni na eni strani srečo in veselje, na drugi pa obveznost in nujno zlo, kajti obdarovanje nosi s seboj tri obveze: podarjanje, prejemanje in vračanje. Obdarovanje je eden izmed temeljnih običajev, ki ga poznajo vse kulture sveta, le da so se v kulturah skozi čas razvile različne tradicije obdarovanja, kar posledično vpliva na poslovni bonton in tehten razmislek o izbiri darila. »Pri nakupu velja upoštevati kulturne prakse in običaje ter nazor in prepričanja«, priporočajo strokovnjaki, predvsem pa zasledovati cilje, ki smo jih zapisali v strategijo podjetja. Na Kitajskem igrajo poslovna darila pomembno vlogo pri sklepanju poslov in če kitajski poslovni partner ob podpisu pogodbe, odpre še konjak, je to potrditev, da si obeta z nami dolgoročno in uspešno sodelovanje. Eden izmed treh največjih francoskih dramatikov sedemnajstega stoletja Pierre Corneille, je zapisal: «Način podarjanja je več vreden od darila samega.« Zato darilo vedno podarimo neposredno, ne podarjamo osebnih da- ril in spoštujemo običaje kulturnega okolja obdarovanca. V dobi vsesplošne internacionalizacije bo vsekakor dobro vedeti, da v državah Južne Amerike obdarovanec ob obdaritvi pričakuje objem in poljub, v državah Severne Amerike le »polobjem«, v državah Vzhodne Evrope pa zgolj rokovanje. V arabskih državah je pred rokovanjem obvezen pozdrav »Salam alejkum«, v Indiji se ženske ne rokujejo z moškimi. Vir: LLeemeta.si Davčna obravnava daril pri darovalcu Iz»showrooma« OOZ Ilirska Bistrica: katero darilo izbrati? Darilo je nekaj, kar podarimo drugemu v last brez plačila in pričakovanja koristi. Glede na to so donacije v skladu s 30. členom Zakona o davku od dohodkov pravnih oseb (v nadaljevanju: ZDDPO-2) davčno nepriznan odhodek. Pod pogoji iz 66. člena Zakona o dohodnini (v nadaljevanju: ZDoh-2) in 59. člena ZDDPO-2 pa predstavljajo davčno olajšavo. Darila poslovnim partnerjem ob zaključku leta, jubilejih, ipd ter pogostitve ob poslovnih srečanjih, se davčno obravnavajo kot reprezentanca. Na podlagi 31. člena ZDDPO-2 se strošek reprezentance šteje za davčno priznan strošek v višini 50 %. Darila v naravi, ki jih oseba, ki opravlja dejavnost, daje svojim zaposlenim ali njihovim družinskim članom je boniteta, ki je davčno priznan strošek le, če je obdavčena po ZDoh-2. Izjema so stroški daril delodajalca do višine 42 EUR, podarjena otrokom zaposlenih do petnajstega leta starosti, v mesecu decembru. Na podlagi 39. člena ZDoh-2 se ne vštevajo v davčno osnovo delojemalca in so v celoti davčno priznan odhodek. Definicijo bonitete najdemo v 39. členu ZDoh-2: »Boniteta je vsaka ugodnost v obliki proizvoda, storitve ali druge ugodnosti v naravi, ki jo delojemalcu ali njegovemu družinskemu članu zagotovi delodajalec ali druga oseba v zvezi z zaposlitvijo.« V nadaljevanju zakonodajalec navaja, kaj zlasti vključuje boniteta, kaj se po ZDoh-2 ne šteje za boniteto in v zadnjem odstavku pojasnjuje, da se bonitete, ki jih delodajalec delojemalcu ne zagotavlja redno ali pogosto, ne vključujejo v davčno osnovo delojemalca. Pri tem mora biti izpolnjen pogoj, da mesečna vrednost bonitet ne presega 13 EUR in da gre za bonitete iz delovnega razmerja. Ne glede na to, da se po določbah ZDoh-2 ne všteva v davčno osnovo delojemalca, pa se za delodajalca šteje kot davčno priznan odhodek le, če dokaže, da je bil strošek poslovno potreben. Tudi v primeru, ko samostojni podjetnik opravlja dejavnost samostojno in nima zaposlenih, ni upravičen do nekaterih ugodnosti iz delovnega razmerja. Samozaposleni 8 februar 2020 Pripravlja Irena Dolgan niso upravičeni do izplačila regresa za letni dopust, jubilejnih nagrad, odpravnine ob upokojitvi in tudi obdarovanje te iste osebe v naravi, predstavlja prenos sredstev iz podjetja v njegovo gospodinjstvo, kar se v skladu s 50. členom ZDoh-2 šteje za odtujitev in se obdavči. Obdarovanje lastnikov pravnih oseb po vsebini predstavlja izplačilo dobička, kar se obdavči. Spremembe zakona o DDV S 1. 1. 2020 uveljavljene spremembe Zakona o davku na dodano vrednost (v nadaljevanju: ZDDV-1) se v večini nanašajo na implementiranje evropskih direktiv v slovenski pravni red. Če se dotaknemo pogojev za oprostitev DDV-ja pri dobavah blaga v drugo državo članico po 46. členu ZDDV-1, ugotovimo, da smo si že doslej pridobivali ID-številko za DDV pridobitelja blaga in o tem poročali v rekapitulacijskem poročilu. Nekoliko bolj zapleteno je postalo za davčne zavezance, ki dobavljajo in pridobivajo blago znotraj EU ali ga skladiščijo na odpoklic v drugih državah, z vidika izpolnjevanja ostalih pogojev. Eden izmed štirih pogojev za oprostitev DDV po 46. členu ZDDV-1, ki morajo biti izpolnjeni po 1. 1. 2020 je, da je blago zapustilo državo dobavitelja in da je bilo iz nje odposlano ali odpeljano. Pri tem je pomembno kdo je poskrbel za prevoz: ali prodajalec ali pridobitelj, kajti dokazila se razlikujejo. Prodajalec mora v vsakem primeru razpolagati z dvema nenasprotujočima dokaziloma, ki jih izdata dve različni osebi, neodvisni od dobavitelja in kupca. Kot dokazilo o odpošiljanju ali prevozu blaga, če blago odpelje ali odpošlje dobavitelj ali tretja oseba za njegov račun, izbere prodajalec dva izmed dokumentov iz skupine A: podpisan tovorni list CMR, nakladalnica pri ladijskem prometu, račun za letalski prevoz tovora ali račun prevoznika blaga. Možna je tudi kombinacija in sicer 1x dokazilo iz skupine A in 1x iz skupine B. V skupino B sodijo: zavarovalna polica v zvezi z odpoši-ljanjem ali prevozom blaga ali bančni dokumenti, ki dokazujejo plačilo odpošiljanja ali prevoza blaga; uradni dokumenti, ki jih izda javni organ, kot je notar, in ki potrjujejo prihod blaga v namembno državo članico; potrdilo, ki ga izda imetnik skladišča v namembni državi članici in potrjuje skladiščenje blaga v tej članici. Če blago odpelje ali odpošlje kupec ali tretja oseba za njegov račun, mora prodajalec razpolagati s pisno izjavo pridobitelja, da je blago odpeljal v namembno državo članico, z navedbo namembne države članice blaga in z vsaj dvema nenasprotujočima si dokaziloma iz skupine A ali z enim iz skupine A in enim iz skupine B. Takšno izjavo mora pridobitelj posredovati dobavitelju do 10. v mesecu, ki sledi mesecu dobave. Več o tem bomo izvedeli ob zaključku seminarja Davčni obračun 2019, ki bo v sredo, 19. februarja s pričetkom ob 10.00 uri na OOZ Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 13. Alenka Volk Penko VABILO Vljudno vabljeni, da se nam v sredo, 19. februarja 2020 ob 10. uri pridružite na brezplačnem izobraževanju Davčni obračun 2019, v prostorih Območne obrtno-podjetniške zbornice Ilirska Bistrica, Bazoviška cesta 13. Z nami bo davčna svetovalka Jasmina Malnar Molek. Prijave sprejemamo do zasedbe prostih mest na irena.dolgan@ozs.si ali alenka.volk@ozs.si. Operacija je sofinancirana s pomočjo Evropskega sklada za regionalni razvoj, Ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo ter SPIRIT Slovenija, javna agencija. nnn INTES4 SNSB40I0 BANK Krediti - subvencija obrestne mere OOZ Postojna in Banka Intesa Sanpaolo d.d. Koper, Poslovna enota Postojna in Sektor poslovanja z malimi in srednjimi podjetji-lokacija Postojna, razpisujeta kredite za člane Območne obrtno-podjetniške zbornice Postojna. Na razpolago je še 37.000 EUR. Sredstva so namenjena članom Območne obrtno-pod- jetniške zbornice Postojna za: • financiranje tekočega poslovanja, • nabavo osnovnih sredstev. Krediti se bodo odobravali pod naslednjimi pogoji: Posojilo se obrestuje po 1,50 % letni obrestni meri (skupna obrestna mera znaša 3,50 % letno, OOZ Postojna subvencionira 2,00 %), odplačuje se do 36 mesecev, višina posameznega zneska kredita je odvisna od vaših prilivov, bonitet, kreditne sposobnosti in ne sme presegati 20.000 EUR. Obdelava zahtevka in vodenje kredita znaša 70 EUR, ki se plača enkratno ob odobritvi kredita. Zavarovanje: vse oblike, ki za banko predstavljajo zadostno jamstvo za vračilo. Vloge za kredit so na voljo na OOZ Postojna do porabe sredstev. Ne spreglejte izobraževanj, ki jih organizirajo sosednje zbornice februar 2020 9 Obvestila OOZ Vrhnika Stanislav Rode Foto: J. G. Platinasta plaketa Stanislavu Rodetu Stanislav Rode, Vrhničan, s Stare ceste je lani na svečanosti OOZ Vrhnika prejel platinasto plaketo za 40 let dela v obrti. O delu se je z njim pogovarjal urednik. G. Rode, čestitke za tak spoštovanja vreden jubilej. Štirideset let samostojnega opravljanja dejavnosti verjetno pomeni, da ste na samostojno pot stopili še zelo mladi? Res je tako. Obrt je bila pri hiši. Oče jo je opravljal 15 let. Sam sem se pri njem izučil za poklic avtokleparja. Pri očetu sem se tudi zaposlil. Leta 1979 je zaradi upokojitve obrt zaprl, jaz sem odprl svojo. In tako se je začelo tu, na Vrhniki. Opravljate kleparsko in ličar-sko dejavnost. Se ta dejavnost tudi spreminja, kot se spreminja avtomehaniška? V bistvu se način dela ne spreminja. Še vedno ni strojev, s katerimi bi si pri delu lahko kaj veliko pomagali. Potrebujemo pa različno orodje, to da. Tega je treba veliko. Zato sem ves čas skrbel, da smo imeli najsodobnejše pripomočke. Delo: ličanje, kitanje, brušenje, lakiranje pa je takšno, kot je bilo. Le materiali se spreminjajo. Delavnica vašega očeta je sredi Vrhnike. Vas je to utesnjevalo? Dokler je bila nasproti nas uprava gradbenega podjetja in dokler nismo začeli pogodbeno sodelovati z zavarovalnicami, je še nekako šlo. Ko pa so nam čez cesto postavili stanovanjski blok, so se začele pritožbe stanovalcev, da jih moti ropot in promet. Hkrati se je večal obseg dela za zavarovalnice. Ozirali smo se po novi lokaciji. Na občini nismo naleteli na odprta ušesa; karkoli smo predlagali, zanjo ni bilo sprejemljivo. Slišal sem, da je v Logatcu mogoče dobiti parcele. Pa sem vprašal. In parcelo dobil. Bilo je leta 2000. Postavili smo objekt, v katerem dejavnost teče naprej. Ves čas sem tudi zaposloval delavce. Največ jih je bilo pet, vsako leto pa smo izučevali tudi vajence oz. kakor se je tem mladim v spreminjajočem se izobraževalnem sistemu kdaj reklo. Omenili ste sodelovanje z zavarovalnicami? Je to pogoj za opravljanje dejavnosti, s katero se ukvarjate? Večina poškodovanih vozil je zavarovanih, in zavarovalnice lastnikom povrnejo stroške popravil. Vendar pa imajo svoje normative in pogoje, ki morajo biti izpolnjeni, da je opravljeno popravilo tudi plačano. Priti med pooblašče- ne serviserje ni preprosto. Ko sem se začel dogovarjati s prvo zavarovalnico, sem presenečen ugotovil, da so tisti, s katerimi sem se dogovarjal, o meni in mojem delu že vedeli skorajda več, kot sem vedel sam! Če dela ne opravljaš povsem v skladu z normativi ali če ga opustiš, zlepa ne boš več prišel v sistem. Zato tudi še vztrajam, čeprav sem že upokojen, domačega neposrednega prevzemnika dejavnosti pa nimam. Imata ličarska in kleparska dejavnost zagotovljeno prihodnost? Delo je zagotovljeno. Vse bolj pa se kaže pomanjkanje mojstrov. Kaže, da jih je vse manj: starejši odhajajo, marsikateri pa nima naslednikov. Mladi bi popravljali in klepali — z računalnikom. Ne gre! Res se danes precej delov, ki so se včasih popravljali, menja z novimi, a vse je le treba naredi in vgraditi z roko. To pa, kot da za mlade ni zanimivo. Na splošno pa mislim, da je drobno gospodarstvo, podjetništvo v Sloveniji sicer zdravo in bo takšno tudi v prihodnosti, sicer ne bi preživelo. A država na nas gleda, kot da smo nič. Tujim podjetjem nudi takšne in drugačne olajšave, da bi le prišla k nam. Jaz pa sem, recimo, ko sem postavil novo halo, že naslednji teden prejel položnico za plačilo mestnega zemljišča v znesku, da nisem vedel, kam z njim! Ko sem začenjal, nisem dobil sicer običajnih olajšav, ker je pred menoj to dejavnost že opravljal oče, itd. Dva mandata ste bili član skupščine OOZ Vrhnika. Z delom zbornice ste zadovoljni? Zbornica opravlja svoje poslanstvo: pomaga, izobražuje, svetuje. Nanjo se lahko obrneš in bo odgovorila! Nekaj članov je izstopilo, ko je postala prostovoljna, a se vračajo. Dobro je, da jo imamo. G. Rode, hvala za pogovor. Izterjava na podlagi verodostojne listine Imate neplačane račune? Bi radi prišli do zasluženega plačila? Mi vam lahko pomagamo. Odločite se za izterjavo na podlagi izdanega računa. Zakaj bi na zaslužen denar čakali dlje, kot ste se s poslovnim partnerjem dogovorili ali pa na zasluženo plačilo čakali celo zaman. Tudi vi morate plačati prejete račune, davčne obveznosti... in jih težko, če vam vaši dolžniki ne plačajo vaših. Pri izterjavi neplačanih računov vam lahko pomagamo. Za vas opravimo administrativni del priprave predloga za e-izvršbo na podlagi verodostojne listine. Predlog vložimo na sodišče, ki izda sklep za izvršbo oziroma vodi postopek do poplačila terjatve. Pokličite nas, splača se, gre za vaš denar. Stroške izvršbe in sodno takso vam bo ob uspešni izvršbi vaš dolžnik plačal skupaj z glavnico in obrestmi. 10 februar 2020 Pripravlja Adela Cankar SMUČARSKI DAN Bad Kleinkirchheim, 29. februar 2020 Letos menjamo prizorišče našega smučarskega druženja. V soboto, 29. februarja gremo v Bad Kleinkirchheim. 100 km urejenih smučarskih prog različnih težavnostnih stopenj na nadmorski višini od 1100 — 2055 m zagotavlja dobro smuko. Ob smučišču so koče, gostilne in restavracije z različno ponudbo hrane (pice, burgerji, domača hrana, slaščice....) za opoldanski prigrizek. Letošnja novost za udeležence je paket z večerjo v gostilni Marinšek v Naklem. Klasična večerja (juha, glavna jed in solata). Če ste vegetarijanec, nam to sporočite, da ne boste ostali lačni. Cena izleta: odrasli — 45 €; otroci — 27,00 € (letnik 2005 - 2013); mladina - 36,00 € (letnik 2001 - 2004) in seniorji 41,00 € (letnik 1954 in starejši). Za plačilo paketa z večerjo vam bomo izstavili račun. Prijave so možne po telefonu: 755 77 40, 051 619 215 ali na mail: adela.cankar@ozs.si do zasedenosti mest na avtobusu. Stroške prevoza za člane s plačano članarino in njihove družinske člane krije zbornica, zunanjim udeležencem se cena paketa zviša za 15 € - prispevek za prevoz. Najem dvorane - Dom obrtnikov Za vaše dogodke in srečanja vam lahko damo v najem veliko sejno dvorano v Domu obrtnikov Cena najema znaša 40 € za prve tri ure najema. Vsaka nadaljnja začeta ura je 10 €. Člani naše zbornice s plačano članarino, imate pri najemu prostorov še posebno ugodnost, saj za vas velja 50 % popust na redno ceno. Pokličite in se pozanimajte. Varstvo pri delu petek, 28. februar 2020 Za člane, pri njih zaposlene delavce in zunanje udeležence razpisujemo usposabljanje in izpit iz varstva pri delu in požarnega varstva, in sicer za delodajalce in delavce v petek, 28. februarja 2020, z začetkom ob 7.30 Usposabljanje s preizkusom znanja traja do cca 9.30. Cena usposabljanj in izpita je za člane in pri njih zaposlene delavce 25 €, za ostale udeležence pa 35 €. Prijavite se po tel. 01 755 77 40, 051 619 215 ali po e-pošti: adela.cankar@ozs.si Udeleženci usposabljanja, ki vplačujete prispevek v Sklad za izobraževanje pri OOZ Vrhnika, imate možnost, da z vlogo za povračilo stroškov izobraževanja le-te (za namen VPD in VPP) dobite povrnjene v celoti. Za vse, ki se usposabljanja ne boste mogli udeležiti februarja, bo ponovitev tudi v marcu. Davčni obračun 2019 na OOZ Logatec, 6.2. ob 8.30 Za davčni obračun na naši zbornici ni bilo večjega zanimanja. Vse prijavljene smo preusmerili v Logatec, saj bo seminar izvajala ista predavateljica, kakor je bila predvidena pri nas - dr. Lidija Robnik. Seminar bo na OOZ Logatec v četrtek, 6. februarja, ob 8.30. Še ne prijavljeni interesenti poskrbite za ustrezno prijavo, za prijavljene na januarski seminar na Vrhniki pa sem za prijavo že poskrbela. Tečaj prve pomoči informativna prijava interesentov V marcu ali aprilu bomo organizirali tečaj prve pomoči; kdaj, je odvisno od števila prijavljenih kandidatov. Vsi delodajalci bi morali imeti v vsaki izmeni vsaj po eno osebo z opravljenim tečajem prve pomoči in usposobljeno za nudenje prve pomoči v primeru poškodbe katerega od zaposlenih. Izvajalca tečaja - zdravnika k nam napoti Rdeči križ, ki ima edini v Sloveniji koncesijo za izvajanje tovrstnega usposabljanja. Cena za udeleženca, ki je član naše zbornice ali pri njem zaposlen, znaša 78,75 € oz. 90 % redne cene. Pokličite nas ali se prijavite po e-pošti 01 755 77 40, 051 619 215, adela.cankar@ozs.si Spomladanski izlet - maj 2020 Najavljamo spomladanski izlet, ki bo v mesecu maju. Destinacija še ni natančno določena, termin pa je izbran. Če bo 4-dnevni, bo od četrtka 14., do nedelje 17. maja; če bo 3-dnevni, bo od petka 15., do nedelje 17. maja. Majski vikend že sedaj lahko rezervirate za spomladansko potepanje in druženje. februar 2020 Krpanov alas SEKCIJE ASRD - nadomestne vinjete Pri sekciji avtoserviserjev OZS avtoserviserjem in avto-kleparjem pomagajo z nadomestnimi vinjetami. Nadomestne vinjete je mogoče pridobiti pod določenimi pogoji, kar sta ekskluzivno dogovorila Družba za avtoceste Republike Slovenije (DARS) in OZS. Nadomestna vinjeta se izda le za primere, ki so določeni v 38. členu Zakona o cestninjenju (Ur.l. RS, št. št. 24/15 in 41/17) in sicer, če je cestninski zavezanec oz. lastnik vozila moral: • zaradi uničenja zamenjati vetrobransko steklo, • zamenjati vozilo ali vetrobransko steklo v garancijski dobi ali • oddal vozilo v razgradnjo. Pogoji za pridobitev nadomestn-e/ih vinjet: • nadomestne vinjete lahko koristi le avtoserviser, ki legalno opravlja vsaj eno od navedenih dejavnosti (torej ima obrtno dovoljenje za dejavnost — razen če gre za izjemo po Obrtnem zakonu!): • vzdrževanje in popravila motornih vozil ■ mehanična popravila ■ popravilo karoserij ■ pranje, poliranje, ličanje vozil ■ popravilo vetrobranskih stekel in oken • ali je član GIZ agencija avtoserviserjev • ki upošteva pravila DARS glede izdaje oz. zamenjave nadomestne vinjete • sočasno z vlogo za pridobitev nadomestnih vinjet je potrebno na DARS na mail nadomestna.vinjeta@dars. si poslati podatke avtoserviserja za nadomestne vinjete in zaprositi za sklenitev sporazuma DARS — avtoserviser (DARS želi imeti tak sporazum zato, da menjane vinjete pošlje avtoserviserju in ne stranki). V letu 2020 je možno pridobiti dve vrsti letnih vinjet za dvosledna motorna vozila: • do največje dovoljene mase 3.500 kg — cestninski razred 2A • z višino vozila nad prvo osjo 1,30 m ali več, katerih NDM ne presega 3.500 kg, s priklopnim vozilom ali brez njega — cestninski razred 2B Na tak način avtoserviserji lahko svojih strankam pomagajo pri zamenjavi nadomestnih vinjet. Ob skrbnem ravnanju avtoserviserja je taka uporaba nadomestnih vinjet brez stroškov. 1 _Napotila in sekcije SEKCIJA CVETLIČARJEV IN VRTNARJEV Predavanje - Vplivi podnebja in eko pristopi pri vzgoji rastlin (8. 2. 2020) Naše okolje se spreminja in z njim ljudje, živali in rastline. Tudi vzgoja slednjih se temu prilagaja. Kako in kaj upoštevati pri vzgoji rastlin ob spremembah, upoštevajoč še EKO trende, lahko izveste na strokovni delavnici, ki jo organizira sekcija cvetličarjev in vrtnarjev OOZ Šmarje pri Jelšah v sodelovanju z Biotehniškim centrom Naklo. Predavanje bo v soboto, 8. 2. 2020 med 9.00 in 13.30 na OOZ Šmarje pri Jelšah, Aškerčev trg 4, Šmarje pri Jelšah. Atraktiven šopek - kako ga narediti, prodati, ustvariti razliko v ceni (16. 2. 2020) Pridobite si znanja od najboljših. Velika cvetličarska delavnica, namenjena izključno profesionalnim cvetličarkam in cvetličarjem. V organizaciji sekcije cvetličarjev in vrtnarjev bo 16. februarja 2020 na Šoli za hortikulturo in vizualne umetnosti v Celju izvedena velika cvetličarska delavnica. Podroben opis vsebine delavnice, ki jo bo vodila Katarina Dežman Zupančič - aktualna slovenska cvetličarska prvakinja je objavljen na spletni strani sekcije www.florist.si. Število udeležencev delavnice je omejeno na največ 20, zato ne odlašajte s prijavo - za člane OZS in pri njih zaposlene (popust 40 %). Vabilo članom na predstavitev svoje dejavnosti na sejmu Flora 2020 (13. - 15. 3.) Sekcija cvetličarjev in vrtnarjev vabi člane, da se podobno kot v preteklih letih, predstavijo na sejmu Flora. V okviru skupinske predstavitve na skupnih površinah sekcije v sejemski dvorani K je za člane OZS prostor za razstavljanje zastonj. Prijave na sekciji sprejemajo do 5. februarja. Več informacij, vključno s prijavnico je na voljo na spletni strani sekcije www.florist.si Cvetličarji — predstavite se na 10. razstavi poročnih šopkov na sejmu Poroka 2020 (14. - 15. 3.) Sejem Poroka beleži vsako leto veliko obiskovalcev, predvsem parov, ki iščejo informacije o storitvah, povezanih s poroko. Predstavite jim ponudbo poročnih šopkov, pri čemer ste lahko še bogato nagrajeni. Sekcija cvetličarjev in vrtnarjev vabi cvetličarje k sodelovanju na jubilejni, 10. razstavi poročnih šopkov na sejmu Poroka. Prijave na sekciji sprejemajo do 28. februarja. Več informacij, vključno s prijavnico, je na voljo na spletni strani sekcije www.florist.si Kartic/ m po novem tudi plačilna mozaikpodjetnih 12 februar 2020 Krpanov alas SEKCIJA PREDELOVALCEV KOŽ Sekcija predelovalcev kož pri OZS bo organizirala enodnevni ogled treh sejmov v Milanu: LINEAPELLE, SI-MAC in MICAM, ki bo 19. februarja 2020. Sejem LINEAPELLE je namenjen celotni opremi, usnju, dodatkom, komponentam, sintetiki in modelom obutve, usnjenih izdelkov, oblačil. Več na linku : https:// www.lineapelle-fair.it/en Sejem MICAM je sejem, za modno obutev. Več na linku https://milano.themicam.com/ Na sejmu SIMAC pa boste videli stroje za usnjarsko branžo. https://www.simactanningtech.it/fairs/en/con-tent/fair-quarter Na sejem MIPEL boste videli sejem drobne galanterije https://mipel.com/en/ Na sejem bomo predvidoma prispeli okoli 9. ure, tam se bomo zadržali do cca. 18. ure. Povratek domov v poznih večernih urah. Ne pozabite na poslovne vizitke. Celotno kotizacijo za člane OZS za ogled sejma krije sekcija predelovalcev kož iz sredstev Sekcije predelovalcev kož pri Obrtno — podjetniški zbornici Slovenije. Za ogled sejmov potrebujete brezplačno vstopnico, ki si jo naročite na spletni strani sejma. Prosim vas, da prijavnico izpišete, ker le izpolnjena prijavnica pomeni dokončno prijavo in označite vstopno mesto. Vljudno prosimo, da nam prijavnico izpišete in vrnete na naš e- mail naslov adrijana.polajnsek@ozs.si ali na prevozi@flucher.si. Na podlagi vaših prijav bomo pripravili avtobusni prevoz ali pa s kombijem. Prijave zbiramo do 10. februarja. Na prijavnico obvezno napišite vstopna mesta: Celje, dvorana Zlatorog 00.30 Ljubljana, Dolgi most 01.30 Vrtojba mejni prehod 02.45 Prisrčno vabljeni! GRADBINCI V okviru sejma MEGRA bo potekalo tudi kooperacij-sko srečanje MEET4BUSINESS, v dvorani A2, v sredo, 25. 3.. Kooperacijsko srečanje predstavlja edinstveno priložnost za navezovanje stikov in izmenjavo izkušenj s potencialnimi poslovnimi partnerji iz Evropskih držav. Program je sestavljen tako, da omogoča podjetjem na podlagi vnaprej izbranih srečanj individualne sestanke s potencialnimi partnerji. Udeležba je brezplačna. Rok za prijave je 10. 3., na http://meet4businessmegra2020. talkb2b.net/ 1 _Napotila in sekcije Sprememba minimalne plače od 1. 1.2020 Zakon o minimalni plači določa novo višino minimalne plače od 1. 1. 2020, ki je za plačilo dela od 1. januarja 2020 do 31. decembra 2020 v višini 940,58 € bruto (doslej 886,63 € bruto). Iz minimalne plače so bili v letu 2019 že izvzeti dodatki za nočno delo, delo na praznike in dela proste dneve po zakonu. V letu 2020 so iz minimalne plače izvzeti vsi dodatki, določeni z zakonom in drugimi predpisi ter kolektivnimi pogodbami: dodatek za delovno dobo, plačilo za delovno in poslovno uspešnost, vsi drugi dodatki za posebne pogoje dela (izmensko delo, popoldansko delo, terensko delo), določeni s kolektivno pogodbo ali pogodbo o zaposlitvi. Dodatek za delovno dobo po zakonu pripada vsakemu delavcu, zato bo največje povišanje plač ravno na račun tega dodatka. Od 1. januarja 2021 dalje pa se bo minimalna neto plača določala vsako leto posebej, upoštevajoč minimalne življenjske stroške. Študentsko delo - najmanj 5,40 € bruto Urna postavka študentskega dela od 1. 1. 2020 dalje ne sme biti nižja od zneska minimalne plače, preračunanega na uro dela povprečne mesečne delovne obveznosti za polni delovni čas, tako da se upošteva, da povprečna mesečna delovna obveznost za polni delovni čas znaša 174 ur. Glede na to, da bo minimalna plača za delo, opravljeno v letu 2020 znašala 940,58 EUR, znaša minimalna urna postavka za študentsko delo, opravljeno v 2020 5,40 EUR bruto (940,58 : 174). Gre za približno 10 % povišanje. Po odredbi MDDSZ je bila minimalna urna postavka za študentsko delo od 1. 4. 2019 dalje 4,89 € bruto (4,13 € neto). Uveljavitev sprememb ZUTD Veljati so začele spremembe Zakona o urejanju trga dela (ZUTD). Posebej opozarjamo na upokojensko delo. Med ključnimi spremembami, ki jih prinaša novela ZUTD je zvišanje minimalnega zneska denarnega nadomestila s 350 evrov bruto na približno 530 evrov bruto. Ta sprememba velja za tiste upravičence, ki bodo vlogo za denarno nadomestilo vložili po uveljavitvi novele zakona, to je po 27. decembru 2019. Potrjene so bile tudi spremembe pri omejitvah začasnega ali občasnega dela upokojencev. Upokojencu se omogoča opravljanje dela tudi do 90 ur na mesec, vendar največ tri mesece v koledarskem letu ob tem, da letno število ur opravljenega začasnega ali občasnega dela ostaja nespremenjeno, torej 720 ur. Pripravil Dejan Sraml Kartic/ m po novem tudi plačilna mozaikpodjetnih februar 2020 13 Prispevki, dajatve PRISPEVKI ZA »POPOLDANCE« Vsi, ki opravljate dejavnost kot postranski poklic — »popoldanci«, ste obvezno zavarovani za invalidnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni pri opravljanju navedene dejavnosti. Mesečno morate plačevati določene obveznosti: prispevke za PIZ, ZZ in članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem. Prispevke plačate najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec, obračun prispevkov vam na predizpolnjenem obrazcu (POPSV) do 10. v mesecu za pretekli mesec pripravi FURS in ga potrdite preko aplikacije e-davki najpozneje do 15. v mesecu za pretekli mesec. Višina članarina je po sklepu skupščine 10, 20 ali 30 €, odvisno od dejavnosti in tega ali zaposlujete delavce ali ne (podatek zbornici posreduje ZZZS). Plačuje se ena članarina. Članarino plačate po prejetem plačilnem nalogu na račun pri Deželni banki Slovenije št.: SI56 1910 0001 0141 210, referenca je sestavljena iz davčne številke, številke zbornice in kontrolne številke. Pri plačilu preko elektronskega bančnega poslovanja morate navesti model 12 in nato referenco. Od januarja2020 do vključno decembra2020 znaša prispevek za ZZ 0,53 % od povprečne bruto plače za oktober 2019 oz. 0,53 % od 1.741,70 €, kar znaša 9,23 €. Poleg tega, plačate še 6,36 % od 25 % povprečne bruto plače za oktober 2019 oz. 6,36 % od 435,42 €, kar znaša 27,69 €. Plačilo do 20. v mesecu za pretekli mesec. Od 1. 4. 2019 je pavšalni prispevek za PIZ za zavarovanje invalidnosti in smrti, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni povišan na 35,05 € (Ur. list RS, št. 17/2019). Obračun obveznosti PIZ in ZZ za januar 2020: 1. položnica: prispevki za PIZ zavarovanje za osebe, ki so zavarovane za in- validnost, telesno okvaro ali smrt, ki je posledica poškodbe pri delu ali poklicne bolezni TRR: 0110 0888 2000 003, Sklic na št.: 19 DŠ - 44008 35,05 € 2. položnica: prispevki za ZZ za poškodbo pri delu in poklicno bolezen 0,53 % od PP oktober 2018 - 1.676,38 € 9,23 € 6,36 % od 25 % PP oktober 2018 - 405,37 € 27,69 € TRR: 0110 0888 3000 073, Sklic na št.: 19 DŠ - 45004 36,92 € 3. položnica: članarina OZS in OOZ Sklic na št.: 12 davčna številka + oznaka članarine Ohranja se delna upokojitev za minimalen obseg zavarovanja - 10 ur na teden in prejemanje 75 % pokojnine. Za nove delno upokojene, ki bodo zavarovani za najmanj 20 ur tedensko in prejemali 50 % pokojnine, se bo k pokojnin prištelo še 20% in bo upokojenec prejemal 70 % pokojnine. Več o tem lahko preberete v Obrtniku januar 2020. Zavarovanju za 10 ur/teden oz. 2 uri/dan sledi plačilo prispevkov od najmanj % minimalne osnove za plačilo prispevkov. Za 2 uri - za januar 20 je izračun naslednji: 46 ur januar PIZ 61,42 €, ZZ 33,93 €, zaposlovanje in starševsko varstvo 1,01 €, skupaj torej 96,36 € prispevkov. Lestvica za polno zavarovanje s.p. - 8 ur, je objavljena na naslednji strani v tabeli. PRISPEVKI ZA ZAPOSLENE DELAVCE ŠT. DELOVNIH UR v januarju 2020: 21 dni: 168 ur; praznik: 2 dni: 16 ur; SKUPAJ: 23 dni, 184 ur. IZRAČUN DOHODNINE V LETU 2020 - lestvice veljajo od 1.1.2020 oz. za vsa izplačila v letu 2020!!! Olajšave pri izračunu dohodnine v letu 2020 so fiksni zneski in se med letom ne spreminjajo. Splošna olajšava (mesečni izračun): višina skupne splošne olajšave je odvisna od višine skupnega dohodka. Pri izračunu akontacije dohodnine od mesečnega dohodka iz delovnega razmerja se upošteva naslednja lestvica: Če delavec ne želi, da se mu pri izračunu upošteva povečana splošna olajšava, se upošteva le splošna olajšava v višini 291,67 €. Posebne olajšave za otroke letna olajšava mesečna olajšava 1 otrok 2.436,92 203,08 2 otroka 5.086,16 423,85 3 otroci 9.504,70 792,06 LESTVICA ZA DOHODNINO (mesečni izračun) - ZA IZPLAČILA V LETU 2020 - lestvica je spremenjena!!!! Nad Do € + % nad € 708,33 16 % 708,33 2.083,33 113,33 + 26 % nad 708,33 2.083,33 4.166,66 470,83 + 33 % nad 2.083,33 4.166,66 6.000,00 1.158,33 + 39 % nad 4.166,66 6.000,00 1.873,33 + 50 % nad 6.000,00 Prispevke za socialno varnost za zaposlene delavce morate obračunati od zneska, ki v letu 2020 ne more biti manjši od 58 % zadnje znane povprečne plače. Za izplačila od 1.1.2020 do 28.2.2020 se uporablja povprečna plača za leto 2018 (1.681,55 €; 58 % znaša 975,30 €), za izplačila po 1.3.2020 se bo uporabila povprečna plača za leto 2019, ki še ni znana, oz. 58 % povprečne plače. POVRAČILA STROŠKOV V ZVEZI Z DELOM: KPOP je z 31. 12. 2018 prenehala veljati, z 31. 12. 2019 se preneha uporabljati, ker ni bila sklenjena nova oz. ni bila obstoječa podaljšana. Delodajalci morate preveriti, katera kolektivna pogodba ali katere kolektivne pogodbe vas zavezujejo glede na vašo glavno dejavnost, vpisano v Poslovnem registru. Če vas zavezuje več KP, morate uporabljati tisto, ki je ugodnejša za delavce. Če ni nobene za vas zavezujoče kolektivne pogodbe, se lahko odločite za uporabo tiste, ki je po dejavnosti podobna vaši, vendar ne smete uporabljati določb, ki so manj ugodne za delavca, kot so urejene v zakonu. Ravnati morate po zakonu o delovnih razmerjih (ZDR-1), čeprav vsa določila niso urejena. Najbolje, da sprejmete interni akt, v katerem uredite določene pravice in obveznosti, ki jih zakon ne ureja. Take zadeve so: - število dni letnega dopusta - dodatek na delovno dobo - dodatek na nočno delo, nadurno delo, delov nedeljo, praznik, drug dela prost dan - povračilo stroškov v zvezi z delom - prevoz, prehrana - dodatek na delovno uspešnost - jubilejna nagrada Navajamo višine nekaterih povračil, ki so do višine Uredbe o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja. Če te višine presežete, so povračila obdavčena. Prehrana: 6,12 € na dan za najmanj 4 ure prisotnosti na delu Prevoz na delo: strošek javnega prevoza oz. 0,18 € za vsak dopolnjen km, če javnega prevoza ni. Kilometrina na službenem potovanju za uporabo lastnega vozila: 0,37 € za vsak prevožen km Regres za letni dopust: do 100 % povprečne mesečne plače zaposlenih v RS MINIMALNA BRUTO PLAČA za plačilo dela od 1. 1. 2020 - 31. 12. 2020 znaša 940,58 € (Ur. list RS, št. 83/2018). STOPNJE PRISPEVKOV: če znaša mesečni bruto dohodek iz delovnega razmerja v evrih znaša splošna olajšava v evrih nad do 1.109,74 291,67 + (1.558,37 - 1,40427 x bruto dohodek) 1.109,74 291,67 14 I Vrsta prispevka Delavec Delodajalec Pokojninsko in invalidsko zavarovanje 15,50 8,85 Zav. za primer bolezni in pošk. pri delu 6,36 6,56 Zav. za pošk. pri delu in poklicne bolezni - 0,53 Za zaposlovanje 0,14 0,06 Za starševsko varstvo 0,10 0,10 SKUPAJ 22,10 16,10 Davek od osebnih prejemkov - dohodnina Po lestvici februar 2020 Prispevki, dajatve PRISPEVEK ZA DELO OŽJIH DRUŽINSKIH ČLANOV - NOVO!!! Samostojni podjetniki ali podjetja, ki imate v skladu z Zakonom o preprečevanju dela in zaposlovanju na črno (Ur. list RS, št. 32/2014) zavarovane družinske člane, morate zanje do 29. 2. 2020 mesečno plačevati prispevek za primer poškodbe pri delu in poklicne bolezni v višini 5,23 € oz. 0,30 % od povprečne plače oktober 2019 (0,30 % od 1.741,70 €). Njihovo delo pa je brezplačno in se lahko opravlja maksimalno 40 ur/mesečno. Prispevek se nakaže na TRR za ZZ: 0110 0888 3000 073, sklic na št. 19 DŠ - 45004 PRISPEVKI ZA DRUŽBENIKE ZASEBNIH DRUŽB - POSLOVODNE OSEBE Zavarovanci z zavarovalno podlago 040 - družbeniki, obračunate prispevke od osnove, določene v predpisih o pokojninskem in invalidskem zavarovanju. Za leto 2020 so prispevki najmanj 90 % od povprečne plače (1.681,55 €; 90 % je 1.513,40 €), za obračun prispevkov od 1. 3. 2020 dalje boste uporabljali najmanj 90 % povprečne plače za leto 2019, ki še ni znana. V nadaljevanju je primer obračuna prispevkov od najnižje možne osnove za januar 2020. Naziv prispevka Stopnja Za plačilo Skupaj prispevki za pokojninsko m invalidsko zavarovanje 24,35 % 368,51 Skupaj prispevki za zdravstveno zavarovanje 13,45 % 203,55 Skupaj drugi prispevki: starševsko varstvo, zaposlovanje 0,40 % 6,05 PRISPEVKI SKUPAJ 38,20 % 578,11 PRISPEVKI SAMOSTOJNIH PODJETNIKOV Za samostojne podjetnike velja individualni obračun prispevkov (v letu 2020 je osnova dobiček za preteklo leto + obračunani prispevki za socialno varnost, zmanjšani za 25 %, preračunano na mesec). Najnižja osnova je 60% zadnje znane povprečne plače. Za januar se bo uporabljala še povprečna plača iz leta 2018, od februarja dalje pa povprečna plača iz leta 2019. Davčni organ za vas sestavi predizpolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in vam ga vroči elektronsko prek portala eDavki najkasneje do 10. v mesecu za pretekli mesec. Če podatki v POPSV, ki ga je pripravil davčni organ, niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV davčni organ v sistem eDavki ni odložil, morate sami predložiti OPSVZ obrazec najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Kot zavezanec morate sami v OPSVZ obrazcu posredovati tudi morebitne spremembe os- nov, ki so posledica uveljavljanja določenih pravic (bolniški stalež, starševski dopust) ali če se odločite za spremembo (povišanje, znižanje) zavarovalne osnove. Za zavezance, za katere so predizpolnjeni podatki v POPSV pravilni in popolni, se dodatna aktivnost v zvezi z obračunom prispevkov ne zahteva. Po določbi šestega odstavka 353.a člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2 bo v tem primeru POPSV postal obračun prispevkov, ki bo tudi izvršilni naslov v skladu z drugim odstavkom 145. člena Zakona o davčnem postopku - ZDavP-2. Prispevke pa je potrebno plačati do 20. v mesecu. VPLAČILNI RAČUNI: Za ZPIZ: 01100-8882000003; sklic 19 DŠ-44008 Za ZZZS: 01100-8883000073, sklic 19 DŠ-45004 Za PRORAČUN: 01100-8881000030 (akontacija dohodnine + starševsko varstvo + zaposlovanje) Prispevke lahko plačujete posamično ali zbirno. Od tega je odvisen tudi sklic na številko. Za zbirnik vedno velja: 19 dav. št. plačnika — 99996; za posamezne vrste davkov poglejte spletno stran DURS: www.durs.si DURS zaradi pravilnega knjiženja in prikazovanja stanja na karticah svetuje, da se pri plačilu na račun 011008881000030 ne uporablja sklic zbirnika 19 DŠ - 99996, temveč se plača vsak prispevek posebej: 19 DŠ - 40002 akontacija dohodnine 19 DŠ - 43001 za prispevke za starševsko varstvo 19 DŠ - 42005 za plačilo prispevkov za zaposlovanje. Če vplačujete obveznosti po upravnih aktih DURS (izvršba, odločba o odlogu, obročnem plačilu, plačilo globe.se uporablja model 21. Plačilo prispevkov lahko poenostavite in jih plačate z enim e-računom. Ta poenostavitev velja za družbenike, samozaposlene, kmete, prostovoljce in popoldance. Za ostale FURS sistem še pripravlja. Pri svoji spletni banki se morate prijaviti na prejem e-računa. Več na povezavi: https://www.fu.gov.si/placevan-je_in_izvrsba/podrocja/placevanje_davkov_in_drugih_dajatev/novica/placila_ vseh_mesecnih_prispevkov_za_socialno_varnost_z_enim_e_racunom_9245/ En račun velja za plačilo prispevkov (PIZ, ZZ, starš. Varstvo in zaposlovanje), akontacijo dohodnine bo potrebno plačati s svojim nalogom, ker ima rok plačila drugačen, kakor prispevki. Članarino za obrtno-podjetniški zbornični sistem plačate v enem znesku, ki ga OZS razdeli na članarino za OOZ in OZS. Članarino plačate na račun pri Deželni banki Slovenije št. SI56 1910 0001 0141 210. Plačilni nalog člani prejmete skupaj z revijo Obrtnik podjetnik po pošti. Na računu je naveden tudi morebitni dolg oz. znesek neplačane članarine, ki ga plačajte na isti račun, sklic pa je vaša davčna številka. Za morebitna pojasnila in uskladitve salda lahko pokličete svojo območno zbornico. Višino članarine je določila skupščina OZS in je za posamezno podjetje ali s.p. odvisna od dejavnosti (domača in umetnostna obrt) in tega ali zaposlujete delavce ali dejavnost opravljate brez zaposlenih. Če potrebujete v zvezi z obračunom članarine dodatne informacije pokličite svojo OOZ. Prispevki za socialno varnost samozaposlenih - JANUAR 2020 60 % PP** 3,5 PP*** Bruto zavarovalna osnova (BZO) v EUR 1.008,93 5.885,43 osnova za prispevke je PP za leto 2018 - 1.681,55 €* Prehodni davčni podračun Referenca 1.008,93 Prisp. zavarovanca za PIZ 15,50% 156,38 912,24 Prisp. delodajalca za PIZ 8,85% 89,29 520,86 Skupaj prispevki za PIZ SI56 011008882000003 SI19 DŠ-44008 245,67 1.433,10 Prisp. zavarovanca za ZZ 6,36% 64,17 374,31 Prisp. delodajalca za ZZ 6,56% 66,19 386,08 Prisp. za poškodbe pri delu 0,53% 5,35 31,19 Skupaj prispevki za ZZ SI56 011008883000073 SI19 DŠ-45004 135,71 791,58 Prisp. zavarovanca za starš. var. 0,10% 1,01 5,89 Prisp. delodajalca za starš. var. 0,10% 1,01 5,89 Skupaj prispevki za starš. var. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-43001 2,02 11,78 Prisp. zavarovanca za zaposl. 0,14% 1,41 8,24 Prisp. delodajalca za zaposl. 0,06% 0,61 3,53 Skupaj prispevki za zaposl. SI56 011008881000030 SI19 DŠ-42005 2,02 11,77 Skupaj drugi prisp. 4,04 23,55 PRISPEVKI SKUPAJ 385,42 2.248,23 DŠ pomeni davčna številka zavezanca * Povprečna mesečnabrutoplačazaleto2018 (PP):1.681,55 EUR ** Minimalna osnova za prispevke samozaposlenih v letu 2019 znaša 60 % zadnje znane povprečne letne plače; *** Najvišja možna zavarovalna osnova: zavezanec lahko prispevke plača največ od osnove, ki znaša 3,5 PP (v skladu s petim odstavkom 145. člena ZPIZ-2): 1.681,55 x 3,5 = 5.885,43 EUR Davčni organ bo sestavil predepolnjen obračun prispevkov za socialno varnost (POPSV) in ga najpozneje do 10. dne v mesecu za pretekli mesec vročil zavezancu elektronsko prek portala eDavki. Če podatki v POPSV niso pravilni in/ali popolni, ali če POPSV ni bil odložen, mora zavezanec v sistem eDavki sam predložiti OPSVZ najpozneje do 15. dne v mesecu za pretekli mesec. Prispevki morajo biti plačani najpozneje do 20. v mesecu za pretekli mesec. februar 2020 15 Sporočila Brezplačna delavnica Uspešna predaja družinskega podjetja naslednikom Na delavnici bomo predstavili 3 stebre, ki zgradijo trden MOST med generacijama. Trije ključni stebri so: učinkovita komunikacija, optimizacija poslovanja in oblikovanje družinske ustave. • Kaj je tisto, kar komunikacijo naredi uspešno in nekon-fliktno? • Dober vodja je ključ do dolgoročno uspešnega družinskega poslovanja. • Močnega ga naredi optimizacija poslovanja, ki zagotavlja dolgoročen uspeh. Kako brez preglavic oblikovati uspešno družinsko ustavo, da bo dogovor celostno pravičen in dolgoročno trden? Delavnica bo potekala 25. marca od 11. do 15. ure v KULT 316, Prušnikova 74, Ljubljana — Šentvid. Delavnica je brezplačna in priporočamo, da se je udeleži celotna družina oz. vsaj starši in prevzemniki. Prijave so zaradi pogostitve obvezne. https://most-insti-tut.eu/delavnica/ Opomnik - embalaža Do 31. 3. 2020 morate poročati o embalaži in odpadni embalaži. V lanskem letu je bilo obvezno 1. poročanje. Poročati morate tudi letos, do 31. marca, za leto 2019. Letno poročilo mora vsebovati podatke o: - masi embalaže, dane v promet v preteklem koledarskem letu, ločeno po vrstah in embalažnem materialu; - načinu izpolnjevanja obveznosti ravnanja z odpadno embalažo (25. člen uredbe — skupni ali individualni sistem ravnanja z odpadno embalažo ali izjema v skladu s 36. členom uredbe); - osebnem imenu in naslovu oziroma firmi in sedežu ter matični številki družbe za ravnanje z odpadno embalažo, s katero je imelo podjetje v preteklem koledarskem letu sklenjeno pogodbo (prvi odstavek 26. člena uredbe). Na OZS bo verjetno razpisano usposabljanje o obveznem poročanju o embalaži. Če bo, vas bomo pravočasno obvestili, da se ustrezno pripravite in prijavite. Olajšava za vzdrževane družinske člane Kdo? Vlogo za uveljavljanje olajšave za vzdrževane družinske člane vložijo zavezanci za dohodnino, ki med letom niso olajšave niso uveljavljali, in zavezanci, ki želijo podatke spremeniti. Kdaj? Davčni organ bo zavezancem posredoval informativni izračun dohodnine, ki se bo štel za odločbo o odmeri dohodnine. Zavezanci ga bodo prejeli najpozneje do 15. 6. tekočega leta za preteklo leto. Vlogo je treba oddati do 5. 2.. Kje in kako? Vlogo za uveljavljanje olajšave za VDČ zavezanec odda: • prek mobilne aplikacije eDavki; na voljo je predizpol-njena vloga s podatki iz zadnje vloge, • elektronsko, prek storitev elektronskega poslovanja FURS eDavki, • osebno ali po pošti pri pristojnem finančnem uradu. Zavezancem svetujemo, da se pred oddajo vloge s svojimi družinskimi člani dogovorijo glede uveljavljanja olajšave. Pripravila Adela Cankar Domovini za praznik Naš zbor je 20. decembra v Hotedršici pripravil slovesnost Domovini za praznik. Zbrane je nagovoril logaški župan Berto Menard, nastopili so vsi otroci POŠ Hote-dršica, hotenjska folklorna skupina in literarna ustvarjalka Francka Čuk. Prireditev je z izbrano besedo povezala Jožica Nagode. Jeseni so pevke in pevci pripravili veselo popoldne na Vrhu Svetih Treh Kraljev, sodelovali na žalni slovesnosti v spomin preminulih v vojni za Slovenijo, zapeli varovancem Doma starejših v Logatcu in raziskovali Belo Krajino, kjer so v Drašičih izvedli koncertni nastop, zapeli pri maši, blagoslovu obnovljenega razpela sredi vasi in s pesmijo pospremili blagoslov novega vina. Potem pa so šli še v šolo Brihtna buča. Obilje lepih doživetij in vtisov tega dne kliče po vnovičnem obisku, ki ga pevci priporočajo vsakomur, kdor želi biti lepo sprejet in poučen o belokranjskih posebnostih, radostih in živopisnem izročilu. Zbor se je v začetku januarja zbral na društvenem občnem zboru, sprejel poročilo o delu in poslovanju v preteklem letu ter si zastavil letošnje cilje. Lani je nastopil ob 32 priložnostih, nekaj podobnega bo — odvisno pač od povabil — tudi letos. Za uresničenje potrebuje tudi okrepitev pevskih moči. Zato vsi, ki vas mika peti v dobrem stanovskem zboru, vabljeni vanj. Smo delavni in se imamo lepo. Pridite in poglejte! J. Gostiša »Notranjska« na prireditvi Domovini %a pravnik, desno , Berto Menard med slavnostnim nagovorom obiskovalcev 16 februar 2020