Na podlagi 586. člena zakona o združenem delu (Ur. list SFRJ, št. 53 76) in 7. člena družbenega dogovora o štipendijski politiki v SR Sloveniji (Ur. list št. 11/80) sprejemamo delavci v TOZD in drugih organizacijah združenega de-la, drugih samoupravnih organizacijah in skupnostih ter delavci, zaposleni pri aosilcih samostojnega osebnega dela Predlog SAMOUPRAVNI SPORAZUM 0 ŠTIPENDIRANJU V OBČINI LJUBLJANA-BEŽIGRAD, UUBLJANA- CENTER, LJUBLJANA-MOSTE-POUE, LJUBLJANA-ŠfŠKA, LJUBUANA-VIČ- RUDNIK I. TE^EUNA NAČELA 1. člen S tem samoupravnim sporazumom (v nadaljnjeni besedilu: sporazumom) se ¦delavci in dnlovni ljudje v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela, sa-moupravuih organizacijah in skupnostih, delovni Ijudje erganizirani v samoupravnih interesnih skupnoslih in v družbenopolitičnih skupncstih, delovni ljudje zaposleni pri nosilcih samoupravnega osebnega dela preko orga-nizacije sindikala in nosilci samoslojnega osebnega dola preko združenja (v nadaljnjem besedilu: udeleženci) na obrnočju občine Ljubljana-Bežigrad, Ljubljana-Center, Ljubljana-Moste-Polje, Ljubljana-Šiška, Ljubljana-Vič-Rudnik, dogovorimo: — o pravicah, obveznostih in odgovornostih pri ob-likovanju in izvajanju štipendijske politike v občini, — o uvcljavljanju solidarnosti med organizacijaini združenega dela v občini in v SR Slovaniji, — o drugih vprašanjih, pomembnih za uresničeva-nje inieresov celotnega združenega dela in za čimbolj učinkovito uresničevanje osnovnih načel dogovorjene šlipendijske politike v SR Sloveniji, opredeljenih v druž-benem dogovoru o kadrovski in štipendijski politiki v SR Sloveniji. 2. člen Udeleženci v organizacijah združenega dela se koL nosilci štipendijske politike zavedamo naših pravic in dolžnosti ler se za Lo obvezujemo, da se bomo pri obli-kovaniu štipendijske poiuike neposredno zavzeraali za uresničevanje načel, določenih z družbenim dogovorom in za smotrno uporabo sredstev, naraenjenih za štipen-riiranje. Zaradi tega borno zagotovili, da bodo pravice, obveznosti in odgovornosti, kriteriji in merila ter dru-ga vprašanja, ki jih urejamo s tem sporazumom, uve-ljavljena v naših saraoupravnih splošnih aktih. 3. člen V letih, srednjeročnih in dolgoročnih družbenih planih organizacij združenega dela ter samoupravnih in družbenih političnih skupnosti bomo udeleženci opredis-lili, koliko in kakšne kadrs si bomo zagotavljali s šti-pendiranjem. S tem bomo prispevali k usklajevanju izo-braževanja s kadrovskimi potrebami združenega de!a, k usmerjanju mladih pri izbiri pokJica in k racioaslni uporabi sredslev. Zavzemali se bomo za sprotno prilagajanje sistemd štipendiranja razvoju družbeno ekonomskih odnosov, družbcnim potrebam in vzgojno izobraževalnemu sisle-mu. Pri izvajanju štipendiranja uveljavljamo poklicno usmerjanje in svetovanje tako, da bodo nagnjenja in sposobnosti mladine, ki se odloči za nadaljnje izobri-ževanje v vzgojno izobraževalnih programih, usklajena s kadrovskimi potrebami, opredeljenimi v razvojnih pla-nili organizacij združenega dela in družbenopoli;ičnih skupnosiih. 4. člen Pri določanju štipendijske polin..c iii pouuijui anju kadrovskih štipendij in štipendij 'n, združenih sredslev bomo zagotavljali, da bodo vse štipendije terneljile nd kadrovskih potrebah, da bo upoštevan socialni vidik, tako da omogočamo šolanje tistim, ki imajo nagnjenja in učne sposobnosli in se brez štipendije ne bi mogli šolati. Zato bomo delavci in delovni ljudje v organizacijah združenega dela zagotavljali, da bodo štipendije: — seslavni del vlaganja v družbeno reprodukcijo, — inštrument kadrovske politike organizacij zdru-ženega dela, — usmerjevalni dejavnik pri vključevanju miadi-ne v usmerjeno izobraževanje, — oblike povezovanja in vzpostavljanja razmerij ••' usmerjenem izobraževanju z nosilci štipendiranja v rkladu z njihovimi kadrovskimi potrebami in hkrali sti-mulacije mladine za takšno povezovanje, — vzpodbuda mladini za boljše učenje, — ena izmed oblik izenačevanja materialnih mož-nosti mladine za šolanje. 5. člen Temeljna oblika štipendiranja so kadrovske štipen-dije, ki jih podeljujejo organizacije združenega dela in druge samoupravne organizacije in skupnosti v skladu s kadrovskimi potrebami, opredeljenimi s kadrovskimi in razvojnimi plani tistim udeležencem v usmerjenera izobražfivanju, ki se izobražujejo po vzgojnoizobvaže-valnih progiamih oziroma smereh, za katere so nepo-sredno zainteresirane. Razlike h kadrovskim štipendijam se lahko pode-Hjo šlipendistom, katerim kadrovska štipendija, izraču- ¦tiann po osnovah in merilih tega samoupravnega spo-rj:azuma, ne dosega zneska, ki bi štipendistu pripadal v primeru, če bi prejemal štipenclijo iz združenih sredstev. Štipendije in razlike iz združenih sredslev so pre-adna oblika štipendiranja v obdobju, ko nosilci ka-ovske politike še ne zagotavljajo kadrovskih štipendij *v ob;egu, ki ga terjajo srednjeročne in dolgoročne ka-drovske potrebe. t 6. člen Udeleženci v organizaciji združenega dela se s tem sporazumom kot ustanovitelji Titovega sklada v SR Sloveniji obvezujemo, da bomo še nadalje razvijali š!.i-pendiranje družbenoaktivnih in nadarjenih mladih de-lavcev in otrok delavcev v okviru tega sklada. V ta namen bomo zagotavljali sredstva iz združenih sredstev za to štipendhanje. Sodelovali bomo pri oblikovanju polilike in upravljanju sklada ter enakopravno z organi tega sklada odločali o merilih in kriterijih za pode-¦ljevanje štipendij iz Titovega sklada. 7. člen S sprejemom tega sporazuraa bomo udeleženci pod-piraii štipendiranje raziskovalnih kadrov v skladu z in-teresi združenega dela v okviru sklada B. Kraigherja, s tein da bomo prispevali del sredstev za štipendiranje po kriterijih in merilih lega sklada ter da bomo po svo-jih delegatih sodelovali pri oblikovanju politike in pri uprsvljanju sklada. r 8. člen P Višino sredstev, ki jih bomo udeleženci v organiza-ciji združenega dela združevali v Titov sklad in sklad B. Kvaiciherja bo za vsako leto posebej določil pristojni organ, določen s samoupravnim sporazumom o štipen-diranju na ravni republike na podlagi predloženena procjrama in [inančnega načrta posameznega sklada. I II, KRITERIJI IN MERILA ZA PODELJEVANJE ŠTIPENDSJ IN DOLOČANJE VIŠINE ŠTIPENDIJ 9. člen Udeleženci smo sporazumni, da se poleg načel iz 4 in 5. člena tega sporazuma pri podeljevanju štipen-ciij upoštevajo tudi učne sposobnosti in nagnjenja kan-didatov za izbran; poklic, ki omogočajo uspešen študij ter njihov socialno ekonomski položaj tako, da lahko zaprosijo za kadrovsko štipendijo udeleženci v usmer-. jene.r. izobraževanju, katerih dohodek na družinskegu člana v družini prosilca ne presega 85",, povprec"-nega mesečnega dohodka na zaposlenega v SR Slove-niji, ugotovljenega za preteklo leto. Kadrovska štipea-dija se lahko podeli mimo navedene omejitve, če za vključevanje v posamezne vzgojnoizobraževalne progra-me, glede na ugotavljanje potrebe, ne bo dovolj uslrez-nih kandidatov, o čemer se bomo posebej sporazumeii na seji organa v občini, določenega s tem sporazumom. Za štipendije in razlike iz združenih sredslev lahko zaprosijo kandidati, kalerih dohodek na družinskega člana v družini prosilca ne presega 55" „ povprečnega mesečnega neto osebnega dohodka na zaposlenega v SR S!oveniji, ugotovljenega za preteklo leto. V okviru meril iz prvega in drugega odstavka tega člsna imajo prednost prosilci z nižjim dohodkom na druž::iskecia člana, ob enakem socialnoekonomskem po-ložaju pa imajo prednost otroci iz delavskih in kmečkth družin. 1. Kadrovske štipendije 10. člen Udeleženci smo sporazumni, da se bo višina ka-drovskih štipendij določala po naslednjih raerilih: a) za učenca: — z zadostnim uspehom — z dobrim uspehom — s prav dobrim uspehom — z odličnim uspehom 400 ločk 480 točk 590 točk 720 točk b) za študenta: — s povprečno — s povprečno — s povprečno — s povprečno — s povprečno — s povprečno oceno 6,0—6,5 oz. 2,0—2,4 oceno 6,6—7,2 oz. 2,5—2,9 oceno 7,3—7,9 oz. 3,0—3,4 oceno 8,0—8,6 oz. 3,5—3,9 oceno 8,7—9,3 oz. 4,0—4,4 oceno 9,4—10 oz. 4,5—5 600 točk 650 točk 720 točk 800 točk 900 točk 1.080 točk Število točk za posameznega štipendista bomo do-ločali vsako leto na novo, tako da bomo upoštevali doseženi učni uspeh v preteklem šolskem letu, razen pri učencih in študentih v prvem letniku, za katere znaša število točk za štipendijo pri učencih 480 točk in študentih 650 točk. Stipendija se lahko poveča do 200 točk za tiste po-klice, v katerih kadrov izrazito primanjkuje in za ka-tere se bomo posebej sporazumeli v skupščini kot or-ganu tega sporazuma pred razpisom štipendij. Stipendistu, ki bo predčasno uspešno končal študij, se bo izplačala štipendija kot enkratna nagrada na pod-lagi sklenjene pogodbe o štipendiranju za čas, ko bi nui pripadala po pogodbi. 11. člen Ob začelku vsakega leta se bo vrednost točke iz prejšnjege člena usklajevala z gibanji osebnih dohod-kov zaposlenih v SR Sloveniji. Vrednost točke bo do-ločila skupščina kot organ samoupravnega sporazuma o štipendiranju na ravni republike. 12. člen Šlipendist, ki bo prejemal kadrovsko štipendijo, bo lahko uveljavijal iz združenih sredstev v občini stal-r.ega bivališča pravico do razlike med najnižjo štipen-dijo iz 10. člena tega sporazuma, ki je: — za učenca 400 točk — za študenta 600 točk in višino štipendije, ki bi mu pripadala (če ne bi imel kadrovske štipendije) iz združenih sredstev po 17. in 18. člemi tega sporazuma. Štipendist, ki ima stalno bivališče izven SR Slove-nije, bo Jahko uveljavljal pravico do razlike v občini, kjer je sedež štipendilorja. 13. člen Kadrovske štipendije se podeljujejo za dobo šola-nja, ki je za posamezne vzgojnoizobraževalne organiza-cije določena s predpisi. Izplačujejo se do roka, ko je štipendist dolžan skleniti delovno razmerje s štipendi-torjem. Stipendiranje se praviloma začne na začetku šolanja. 14. člen Stipendist, ki prejema kadrovsko štipendijo in po-navlja letnik ali se zaradi ponavljanja ali drugih razlo-gov vpiše v drugo šolo ali smer, v naslednjem šolskem letu ne raore prejemati štipendije niti razlike iz zdru-ženih sredstev, razen v upravičenih primerih, ki jib oce-ni šlipenditor. 15. člen udeleženci smo sporazumni, da si medsebojno n.e bomo prevzemali štipendistov, razen v primeru, če se bosta tako sporazumela štipenditor in organizacija zdru-ženega dela ali drugi, ki bo imel interes pridobiti šti-pendista in če bo štipendist s tem soglašal. 16. člen Kadrovska štipendija in osebni dohodek iz delov-nega razmerja se medsebojno izključujeta. 2. Stipendije iz združenih sredstev 17. člen Podlaga za določitev višine štipendije iz združenih sredstev so življenjski stroški udeležencev v usmerje-nem izobraževanju. Štipendija iz združenih sredstev obsega: — osnovno štipendijo, ki upošLeva živijenjske stroške udeležencev v usmerjenem izobraževanju, ki se žolajo v krajih stalnega bivališča in ki sme dosegati za učence največ 25 "n ter za študente najv^č 30 ",. po-vprečnega raesečnega neto osebnega dohodka na za-poslenega v SR Sloveniji, ugotovljenega za preteklo teto, — dodatek k osnovni štipendiji za poveeane stroške za čas šolanja zunaj kraja slalnega bivališča (staršev, skrbnikov ali zakonitih zastopnikov), ki znaša največ 25" i! povprečnega mesečnega neto osebnega dohodka na zaposlenega v SR Sloveniji, ugotovJjenega za pre-teklo leto, — dodatek za stroške prevoza v šolo, ki presegajo 3 " „ povprečnega mesečnega neto osebnega dohodka na zaposlenega v SR Sloveniji, ugotovljenega za pre-teklo leto. Upoštevajo se samo stroški prevoza v med-krajevnem prometu. Dodatka k osnovni štipendiji iz prejšnjega odstav -ka se med seboj izključujeta. Višina štipendije, izračunana po merilih iz drugecjn odstavka tega člena, se zmanjša za prispevek staršev v višini, določeni v 18. členu tecja sporazuma, s tem, da celotna štipendija ne sme presegati 55 ;l,, povpreč-nega mesečnega neto osebnega dohodka v SR Sloveniji, ugotovljenega za preteklo leto. Pooblaščen organ iz samoupravnega sporazuma o štipendiranju na ravni lepublike bo za vsako šols&o leto usklajeval višino osnovne štipendije iz združenih sredstev z uradno ugotovljeno višino porasta življenj-skih stroškov SR Slovenije in osebnih dohodkov, ven-dar uajveč do višine 55 ",; povprečnega mesečnega nc-to osebnega dohodka v SR Sloveniji. Če izračunana štipendija znaša do 4 ",; povprečnego mpsfičnega neto osebnega dohodka v SR Sloveniji, ugo-tovljenega za preteklo leto, se šlipendija ne podeli. 18. člen Pri iznčunu štipendije se šteje, da znaša prispevek slnršev k pokriv.inju življenjskih stroškov udeležencev v usmerjinem izobraževanju: a) če znaša mesečni dohodek na družinskega člana fvključno z otroškim dotlatkom: 50,1—55",, povptečnega mesečnega nelo osebne-ga dohodka v SR Sloveniji, ugotov-ljenega za preleklo leto 45,1—50",-, 40,l—45",; 35,1—40",, 30,1—35",. ,„ 25,1—30" „ 20,1—25",; pod 20'",, b) znaša delež staršev od dohodka na družinskega člana: 1. Če se šola učenoc 2. Če se šola učenec oziroma študent v kraju oziroma študent izven kra-stalnega bivališča ja stalnega bivanja 75",. 50 ",, 70",, 45' 19. člen Učenci in šludenti, ki doserjajo prav dober oziro-ma odličen uspeh, so upravičeni do posobnega dodatka (stiraulacije) za dosežen učm uspeh. Urencem in študentom, ki so dosegli prav dober ali odličen uspeh v preteklem šolskem letu, se izpla-čuje dodatek v naslednji višini: a) učencem: za prav dober uspeh za odličen uspeli b) študentom: s povprečno oceno 8 do 8,6 oz. 3,5—3,9 8,7 do 10 oz. 4 do 5 65» 60" 55" 50" 40 " 0" 40" 35 ¦". 30" 25" 15" 0" 5",, od povprečnega me- j sečnega neto osebnega do-hodka v SR Sloveniji, ugo-tovljenega za preteklo leto 10",, ori povprečnega me- | sečnega neto osebnega do-hodka v SR Sloveniji, ugo- tovljenega za pretGklo leio ¦ 5 ",. od povprečnega me- ' sečnega uelo osebnega do- ' hodka v SR Sloveniji, ugo-lovljenega za preteklo levo 10"(l- od povprečnega me-sečnega neto osebnega do-hodka v SR Sloveniji, ugo-tovljenega za preteklo leto Dodatek k štipendiji za učni uspeh ne pripada učen-cem in študentom prvib letnikov. 20. člen Pii presoji dohodkov raorajo biti upošlevani v^i dohodki družine, ki se štejejo za dohodek po predpisih o prispevkih in davkih občanov, vključno z otroškimi dodatki. Spremembe v zvezi z dohodki je treba v času štipendiranja na podlagi ugotavljanja dejanskega sta-nja sproti upoštevati. Katasliski dohodek v družini prosilca se pri uve-ijavljanju pravic iz tega saraoupravnega sporazuma upo-števa po enakih kriterijih, kot se uporablja za uveljav-ljanje pravic do otroškega dodatka, in to le pri pro-silcih, pri katerih družina plačuje prispevke in davke iz katastrskega dohodka. Merila, po katerih se vipošte-va katastrski dohodek, opredeli ob vsakem razpisu šti-pendij iz združenih sredstev pooblaščeni organ in samo-upravnega sporazuma o štipendiranju na ravni repub-like. Za presojo upravičenosti do štipendije bo štipen-ditor po polrebi pridobil tudi mnenje krajevne skupno-sti in skrbstvenih služb oziroma skupnosti ler mnenje Zveze socialistirne mladine Slovenije v krajevni skup-nosti in vzgojnoizobraževalnih organizacij. 21. člen Kandidati, ki bodo zaprosili za štipendijo iz zdru-ženih sredstev, se bodo dolžni hkrati prijaviti tudi na razpis kadrovskih štipendij, če bodo te razpisane za izobraževanje po vzgojno izobraževalnih programih oziroma smereh. v katerih se bodo izobraževali. 22. člen Pravico do štipendije jz združenih sredstev bodo imeli učenci in študenti, ki bodo izpolnjevali pogoje iz 2. odstavka 9. člena in ki se bodo prijavili na raz-pisano kadrovsko štipendijo za izobraževanje po vzgoi-no izobraževalnih programih oziroma smereh, v kate-rih se bodo izobraževali, pa jim te ne bodo podeljene ter učenci in študenti, ki se bodo izobraževali za iz-obraževanje po vzgojnoizobraževalnih programih ozi-roma smereh, za katere so v družbenem planu občine izražene dolgoročne potrebe, vendar kadrovske šti-pendije za njih niso bile razpisane. Štipendist, ki bo po oceni štipenditorja iz neute-meljenih razlogov odklonil kadrovsko štipendijo, bo izgubil pravico do štipendije iz združenih sredstev. 23. člen Šlipendist, ki bo ponavljal letnik ali se zaradi po-navljanja ali drugih lazlogov vpisal na druge vzgojno-izobraževalne programe oziroma smeri, v naslednjem šolskem letu ne bo mogel prejemati štipendije, razen v upravičenih primerih, ki jih bo ocenil štipenditor. 24. elen Udeleženci v organizacijah združenega dela bomo štipendiste iz združenih sredstev stalno preusmerjali v kadrovske štipendije. Stipendist. ki bo prejemal štipendijo iz združenih sredstev, je dolžan iskati kadrovsko štipendijo. III. ZDRUŽEVANJE SREDSTEV ZA SOLIDARNOST 25. člen Udeleženci smo sporazumni, da bomo zagotavlja-li materialne pogoje za uresničevanje enotnih osnov in meril na območju SR Slovenije v skladu z načeJi solidarnosti. Za uresničevanje nalog iz prvega odstavka tega sporazuma bomo oblikovali na območju obeine poseb-na namenska sredstva za štipendiran.ie. Svedstva se zbirajo na posebnem zbirnem računu za =tipendiranje pri SDK. 26. člen V posebna namenska sredstva v občini se stekajo: — sredstva. ki jih združujemo iz dohodka orga-nizacij združenega dela, in sicer v višini 0,5 % od izplačanih bruto osebnih dohodkov. Na osnovi plani-ranih potrebnih sredstev za štipendiranje skupščina skupnosti za zaposlovanje. po usklajevalnem postopku v okviru republike. določa prispevno stopnjo konec leta za vsako naslednje koiedarsko leto, — sredstva iz vračil štipendij, — druga sredstva. 27. člen Posebna namenska sredstva v občini se uporab-lja.io: — za izplačevanje štipendij in razlik iz združenih sredstev po kriterijih in merilih tega sporazuma, — za izplačevanje štipendij Titovega sklada po kriterijih in merilih Titovega sklada, — za zagotavljanje dela sredstev skladu Borisa Kraigherja po kriterijih tega sporazuma. — za solidarnostno zagotavljanje sredstev za šti-pendiranje v občinah, v katerih z njihovega območja zbrana sredstva ne zadoščajo za izplačilo štipendij in razlik združenih sredstev po osnovah in menlih iz te-ga spcrazuma. 28. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo ob vsako-kratnem izplačilu osebnega dohodka nakazovali sred-stva iz prve alinee 26. člena na poseben zbirni račun za štipendiranje pri službi družbenega knjigovodstva v občini. Po letni bilanci porabl.jenih sredstev se mo-rebitni ostanek sredstev poračuna z obveznostmi za naslednje leto. Udeleženci se sporazumemo, ds bodo v primeru. ko skupščina skupnosti za zaposlovanje na svoji seji ugotovi, da je za tekoče leto zbranih dovolj sredstev, za tisto leto prenehali združevati sredstva. 29. člen Pri oblikovanju meril za solidarnostno prelivanje sredstev med občinami bomo upoštevali zlasti nasled-nje kriterije: — možnost šolanja v občini, — število mladine v osnovni šoli, — število kadrovskih štipendij v občini, — socialno ekonomska razvitost občine, — program razvoja občine, — kadrovske potrebe po določenih poklicih v občini. Občina, na katere območju zbrana sredstva ne bodo zadoščalf za izplačevanje štipendij iz združenih sredstev, imajo pravico do solidarnostnih sredstev le v primeru, če so v tej občini podpisniki tega spora-zuma vse organizacije združenega dela in druge sa-moupravne organizacije in skupnosti. 30. člen O načinu razporejanja sredstev, s katerimi po na-čelu solidarnosti zagotavljamo materialne pogoje za uresničevanje enotnih osnov in meril po tem samo-upravnem sporazumu, odločajo vse skupščine ob-činskih skupnosti za zaposlovanje. IV. POGODBE 31. člen Medsebojne pravice in obveznosti učencev ozi-roma študentov, ki prejernajo štipendijo in organiza-cijo združenega dela, ki daje štipendijo, se podrobno uredijo s pogodbo o štipendiranju. Pogodba o štipen-diranju vsebuje zlasti naslednja določila: — obveznosti štipendista do štipenditorja glede šoianja, — določila o višini štipendije, — čas, ko mora štipendist šolanje končati in za-četi z delom pri štipenditorju, — obveznosti štipenditorja, da redno nakazuje štipendijo in da štipendistu zagotovi zaposlitev naj-kasneje dva meseca po zaključku šolanja; v nasprot-nem primeru ima štipendist pravico zaposliti se po lastni izbiri in druge obveznosti, — obveznost štipendista, da vrne štipendijo, če nc izpolni pogodbene obveznosti, razen v primeru, ko za-radi dal.jše bolezni, trajne nezmožnosti za delo in drugega opravičljivega razloga ni mogel izpolniti po-godbene obveznosti, — morebitna druga določila, s katerimi podrob-neje urejamo razmerja med štipendistom in štipen-ditorjem. Štipendisti iz združenih sredstev v posamezni občini s pogodbo prevzamejo obveznost. da se bodo po končanem šolanju zaposlili v organizaciji združe-nega dela na območju občine, v kateri so prejemali štipendijo. V. RAZPISI 32. člen Udeleženci bomo zagotavljali dosledno uresniče-vanje načela javnega razpisovanja štipendij. To bomo uresničili tako, da bomo vsako leto skladno z roki vpisov v šolo v usmerjenem izobraže\ranju objavili skupen razpis vseh kadrovskih štipendij in štipendij iz združenih sredstev v SR Sloveniji. Razpisni postopek in podelitev kadrovskih štipen-dij morata biti zaključena do 15. septembra, za šti-pendije iz združenih sredstev pa najkasneje do 30. septembra tekočega leta. Praviloma ni mogoče podeljevati štipendij iz zdru-ženih sredstev, dokler niso v občini podeljene vse kadrovske štipendije, razpisane za poklice oziroma smeri, za katere se kandidati za štipendije iz združe-nih sredstev izobražujejo. VI. ORGANI SZVAJANJA TEGA SPORAZUMA 33. člen Izvajanje štipendijske politike v občini po tem sporazumu uresničujemo udeleženci v Samoupravni skupnosti za zaposlovanje ....................................................................... . Skupnost ima lastnost pravne osebe z vsemi pravi-cami, obveznostmi in odgovornostmi. 1. Skupščina 34. člen Organ upravljanja skupnosti je skupščina skupno-sti, organizirana po delegatskem načelu. Skupščina skupncl.iti za zaposlovanje upravlja z namenskimi sredstvi za štipendiranje v skladu z do-ločbami tega sporazuma. 35. člen Skupnost za zaposlovanje se kot udeleženka za-vezuje. da bodo sredstva za štipendiranje uporabljena namensko in prikazovana ločeno v finančnih načrtih in finančnih obračunih tako, da bo posebej razvidno zbiranje sredstev po prispevni stopnji za zaposlovanje in njihova poraba. ter tako, da bo posebej razvidno zbiranje sredstev za štipendiranje po prispevni stop-nji in njihova poraba. Prelivanje sredstev iz enega nsmena za drug namen ni možno. 36. člen Skupščina skupnosti opravlja v zvezi z izvrševa-njem tega sporazuma zlasti naslednje naloge: — spremlja, analizira in skrbi za izvajanje štipen-dijske politike v občini s tem, da na podlagi ugotovit-ve o stanju spodbuja in organizira družbenopolitično d.;javnost za uresničevanje tega sporazuma. — razpisuje in podeljuje štipendije iz združenih sredstev in odloča o izplačevanju razlik v skladu z 12. členom tega sporazuma, — obravnava in oblikuje stališča k predlogu mo-ril za solidarnostno prelivanje sredstev in k drugim vprašanjem, ki jih zastopajo njihovi delegati v organu iz samoupravnega sporazuma in v republiki, — sodeluje z drugimi dejavniki v občini, ki s svo-jo dejavnostjo lahko vpHvajo na oblikovanje in ure-smčevanje štipendijske politike v občini, zlasti z v:.gojnoizobraževalnimi organizacijami, službo poklic-nega usmerjanja ipd.. — poroča udeležencem o uresničevanju štipendij-sl:e politike, o uporabi združenih sredstev in o rezul-tctih štipendiranjč: iz združenih sredstev. — obvezno obravnava pripombe, mnenja in pred-lege organov upravljanja udeležencev k poročilu iz poejšnje alinee, — ugotavlja kršitve samoupravnega sporazuma in izveka sankcije, — oblikuje predloge in daje pobudo pristojnemu o/ganu iz samoupravnega sporazuma o štipendiranju nn ravni republike za usklajeno akcijo obravnave in sprejemanja predlaganih sprememb in dopolnitev, — voli delegate v skupščino Titovega sklada za štipendiranje in zastopa Titov sklad v občini v skladu s pravili tega sklada. — opravlja druge naloge, za katere je zadožena aii jo zanje pooblaste udeležcnci po določilih tega sporazuma. 2. Izvršilni organ 37. člen Za urejanje skupnih zadev in izvrševanje nalog tcr izvajanje tega sporazuma in smernic skupščine skupnosti ter uresničevanje njenih sklepov, priprav- ljanje gradiv za seje skupščine skupnosti in predlogov za razpis in podeljevanje štipendij in eventualnih raz-lik ter za izvrševanje drugih nalog oblikuje skupščina skupnosti izvršilni organ skupnosti. Izvršilni organ za področje štipendiranja pri skupnosti je odbor za šti-pendiranje. 38. člen Odbor za štipendiranje skupščine skupnosti šte- je ................ (9) čianov, ki ga izvoli skupščina skupnosti iz vrst delegatov delegacij, zastopanih v skupščini skupnosti. Skupščina izvoli predsednika odboi-a za štipendi-ranje in njegovega namestnika. Člani odbora za šti-pendiranje so izvoljeni za čas trajanja delegatskega mandata v skupščini. Udeleženci se sporazumejo, da bodo pri eviden-tiranju in kandidiranju delegatov za odbor za štipen-diranje zagotovili prisotnost mladine v odboru. 39. člen Odbor za štipendiranje kot izvršilni organ sku-ščine skupnosti opravlja zlasti naslednje naloge: — skladno s smernicami skupščine skupnosti ure-sničuje sklepe, podeljuje štipendije in razlike h ka-drovskim štipendijam. — pripravija gradiva za seje skupščin skupnosti, kadar se obravnava problematika štipendiranja; — dvakrat letno pripravlja poročilo o izvajanju štipendijske poiitike v občini, — opravlja druge naloge, za katere ga pooblasti skupščina skupnosti oziroma je za to pristojen po tem sporazumu. 40. člen Seje odbora za štipendiranje skupščine skupnosti sklicuje in vodi predsednik odbora, ki ga izmed čla-nov odbora imenuje skupščina skupnosti. Predsednik je dolžan sklicati sejo odbora za šti-pendiranje, da razpravlja o vprašanjih štipendiranja. če to zahteva skupščina skupnosti, predsednik skup-ščine skupnosti. tretjina članov odbora za štipendi-ranje ali občinska konferenca SZDL. ZSMS ali ob-činski svet ZS. 41. člen Predsednik odbora za štipendiranje skupščine skupnosti opravlja v zvezi s štipendiranjem še nasled-nje naloge: — podpisuje pogodbe o štipendiranju iz združenih sredstev, — skrbi za izvrševanje sklepov v zvezi s štipen-diranjem ter s tem v zvezi daje naloge strokovni službi, — opravlja druge naloge v okviru sklepov skup-ščine in odbora za štipendiranje. 3. Organ samoupravne delavske kontrole 42. člen Organ samoupravne delavske kontrole, ki nadzo-ruje izvajanje štipendijske politike po tem sporazu-mu je odbor samoupravne delavske kontrole skup-nosti. Odbor samoupravne delavske kontrole opravlja zlasti naslednje naloge: — spremlja izvajanje določb tega sporazuma, opo-zarja na odstopanja in napake, — spremlja uresničevanje sklepov skupščine in odbora za štipendiranje, — spremlja uresničevanj^ kriterijev in meril pri dodeljevanju štipendij in določanju višine štipendij. 43. člen Odbor samoupravne delavske kontrole pri skup-nosti sodeluje pri izbiri članov organa samoupravne delavske kontrole na ravni republike v skladu s spo-razumom o oblikovanju ter nalogah organov določenih v sporazumu o štipendiranju na ravni republike. VII. JAVNOST DELA IN EVIDENCA PODATKOV 44. člcn Udeleženci smo sporazumni, da bomo zagotavljali javnost dela pri podeljevanju kadrovskih štipendij in štipendij iz združenih sredstev. Samoupravnim organom skupnosti bomo posredo-vali zahtevane podatke, potrebne za spremljanje ure-sničevanja dogovorjene štipendijske politike. Podatki bodo podlaga za spiejemanje odločitev o usmerjanju in uporabi združenih sredstev v skladu s potrebami združenega dela in za programiranje družbene aktiv-nosti pri uresničevanju načel, kriterijev in meril, določenih s tem sporazumom. 45. člen Udeleženci se obvezujemo, da bomo strokovni službi skupnosti, ki opravlja strokovne, tehnično-fi-nančne in administrativne naloge za organe skupnosti, pravočasno posredovali naslednje podatke: — predvideno število kadrovskih štipendij. ki jih bomo razpisali za posamezne smeri in stopnje šolanja v tekočem letu, — podalke za skupen razpis kadrovskih štipen-dij, — pregled podeljenih kadrovskih štipendij, ki so bile razpisane v tekočem letu in podatke o štipendi-stih, — pregled vseh štipendistov, ki prejemajo kadrov-sko štipendijo, — pregled razpisanih kadrovskih štipendij, za ka-tere ni bilo prijavljenih kandidatov in zato niso bile podeljene, — druge podatke, ki se nanašajo na štipendira-nje in so v skupnem interesu, če se bomo tako dogo-vorili skladno z določili tega sporazuma. 46. člen Skupščina skupnosti je ob koncu leta dolžna dati Organizacijam združenega dela podatke o podeljenih štipendijah iz zdmženih sredstev. Iz podatkov iz prvega odstavka tega člena mora biti razvidno zlasti: — število podel.ienih štipendij. — socialna struktura štipendistov, — število štipendistov posameznih smeri in sto-penj šolanja, — podatki o štipendistih, ki prejemajo razlike h kadrovskim štipendijam. 47. člen Strokovne naloge, ki izhajajo iz družbenega do-govora o štipendijski politiki v SR Sloveniji in iz tega sporazuma, bo izvajala v občini strokovna služba skupnosti za zaposlovanje. 48. člen Evidenco udeležencev samoupravnega sporazuma vodi na podlagi pristopnih izjav strokovna služba sa-moupravnih skupnosti za zaposlovanje. — razpisovanje štipendij. ki niso v skladu z ugo-tovljenimi potrebami, — dajanje napačnih podatkov, ki se nanašajo na štipendiranje, — nepravočasno pošiljanje podatkov strokovni službi skupnosti. — neizpolnjcvanje obveznosti, ki izhajajo iz po-godb o štipendiranju in tega sporazuma, — podeljevanje šlipendij mimo meril in kriterijev iz tega sporazuma, — nenamensko uporabljanje združenih sredstev, — druge kršitve, ki jih ugotovijo udeleženci sklad-r,o z določili tega sporazuma. 50. člen ,. O jzreku ukrepa udeležencu, ki ne izpolnjuje tega sporazuma, razpravlja in odloča skupščina skupnosti. Čo bo skupščina skupnosti ugotovila, da kateri od udeležencev ne izvaja določil tega sporazuma, lahko sprejme naslednje ukrepe: — da ugotovi kršitev sprejetih obveznosti, in to ugotovitev pošl.je organu upravljanja udeleženca, da o njej razpravlja in ukrepa, — da od udeleženca zahteva, da o ugotovitvi o neizpolnjevanju sprejetih obveznosti razpravljajo na zboru delavcev, — da izreče nosilcu samostojnega osebnega dcla opomin, ki se skupaj z obrazložitvijo ob.iavi v sred-stvih javnega obveščanja. (X, PREHODNE \H KONČNE DOLOČBE 51. člen Ta sporazum jc sprejet, ko ga sprejme večina delavcev v več kot polovici organizacij združenega dela, v katerih je več kot polovica delavcev in ko to ugotovi skupščina skupnosti. veljati pa začne osmi dan po objavi v Uradnem listu SRS. 52. člen Spremembo in dopolnitve tega sporazuma lahko predlaga vsaka organizacija združenega dela ter skup-ščina skupnosti. Spremembe in dopolnitve tega spora-zuma se sprejmejo po enakem postopku kot to velja za njegov sprejem. 53. člen Z uveljavitvijo tega sporazuma preneha vel.iati se-daj veljavni samoupravni sporazum o štipendiranju učencev in študentov. Ravno tako pa prenehajo s svo-jim delom sedan.ie skupne komisije podpisnic do se-daj veljavnega sporazuma. 54. člen Skupnost mora v roku 90 dni od dneva sklenitve tega sporazuma uskladiti svoje samoupravne splošne akte in oblikovati organe skladno z določih tega spo-razuma. Organizacije združenega dela pa so kot no-silke štipendijske politike dolžne uskladiti svoje samo-upravne splošne akte v roku šestih mesecev od dneva uveljavitve tega sporazuma. Vlil. KRŠSTVE SAIVSOUPRAVMEGA SPORAZUMA IN SANKCIJE ZOPER -KRŠILCE 49. člen Udeleženci imamo pravico predlagati uvedbo po-stopka za ugotovitev kršitve tega sporazuma. Za kršitve tega sporazuma štejemo: — prevzemanje štipendistov brez soglasja štipen-ditorja in štipendista, Datum: UDELEŽENCIr 3IUSCA SBKKV.EC7 Zk ŠHFBDU3 1981 - I9S5 v coc Jii* 0 -.. č i & 0. 19-31 19&2 l';3j i9C!v ViCj .i>. ;>aj 3eiisrad ra.2&4 22.o72 22.911 25.*-^ Š.U'i il'../1'r Cantor i»1.358 kZ.?'-^ h^.tf?G W».12f» ^5.»?? 2li<.'>-"4 Honto-Polje l*t.59f. 15O25 K.ci92 16.i$9:'> l/.V'a Cc.Gjo Ši&ca 20.06* 2l.o47 22.o?8 2J.i6o .?4..\-95 Hc.^A VlS-Kataik lc.915 ll.JsJŽ H.6V0 i;::.o6? i3.'?7 iL. 415 ijui>lj«a!i loS.177 iH.?v7 U5.S27 12o.o51 ir.'u ?33 "•?•.>. r-c7 DELOVNSM LJUDEM IN OBČANOM! Od leta 1977 dalje so potekale razprave o spre- V predlogu so izpolnjeni kriteriji za štipendiranje, membah in dopolnitvah družbenega dogovora o obli- ki so tudi osnova za solidarnost na tem področju. Te- kovanju in izvajanju štipendijske politike v SR Slo- meljna štipendija je kadrovska štipendija, sistem veniji. predvideva, da bodo v perspektivi vse štipendije ka- Dopolnjen družbeni dogovor je bil sprejet na zbo- drovske in so štipendije iz združenih sredstev le še ru udeležencev 14. 4. 1980 in objavljen v Uradnem prehodna oblika štipendiranja. Sredstva zanje se zdru- listu SR Slovenije št. 11/80. žujejo iz dohodka organizacij združenega dela in sicer Družbeni dogovor vsebuje splošna načela in smo- v višini 0,5 % od izplačanih bruto osebnih dohodkov. tre šlipendijske politike v SR Sloveniji, ?amoupravni (26. člen samoup,vavnega sporazuma). sporazum o štipendiranju v občini pa konkretizira S ciljem zagotavljanja nadaljnjega podružbljanja načela družbenega dogovora kot tudi vsa druga do- štipendijske politike v občini, bodo s sprejemom lega ločila, ki naj bi pripomogla k doslednemu ustvarjanju samoupravnega sporazuma opravljala nalogo obliko- dogovorjenih načel štipendijske politike. Podpisniki vanja in izvajanja štipendijske politike občinska Skup- tega samoupravnega sporazuma prevzemajo kot nosilci nost za zaposlovanje. štipendiranja s tem, da sprejemajo predloženi spora- Iz predloga samoupravnega sporazuma so črtane zum tudi neposredne obveznosti, da bodo določila vse določbe, ki se nanašajo na obJikovanje in delo tcga sporazuma vključili in uveljavili tudi v svoiih samoupravnih organov na ravni republike, ker se to samoupravnih splošnih aktih. ureja s posebnim samoupravnim sporazumom o šti- Razprava o osnutku samoupravnega sporazuma pendiranju na ravni republike. je potekala hkrati z oblikovanjem družbenega dogo- Pričakujemo, da bo razprava o tem samouprav- vora. Na osnovi pripomb iz razprave in osnutka je nem spoi-azumu pot.ekala hkrati z razpravo o predlo- narejen predlog samoupravnega sporazuma o štipen- gih samoupravnega sporazuma o temeljih planov SIS diranju v občini. in bo zaključena v začetku decembra ietošnjega leta. ZAVOD ZA DRDŽBESO PLANIRAHJE Ijubljana 3.nove.T.V>ar 19"o. PROJEKCIJA ZDRDZeNIK SREDSTEV SIS tiATERIAL.ME DEJAVNOSTI V OBDOBJU 19ll-198i) ZA KESTO LJUBLJANA PO PREDIXIGIH SAMOUPRAVIJIH SPORAZUMOV O TEMELJIH PLANA (v cenah 1979) ,_____„_____„______________________________________^^______ V OOO dju _ C I s Skuoaj Povprečna ;tU- 1981 1932 1983 1984 1985 1981-1985 ?t?}a. ^°;: "2:L 1. Komunalno gospodarstvo - kolektivne komun. etorlt. 3^2.??6 558.^?? 384.Ojn ->Cl.-='-;9 A50.55O l.