Osnutek odloka O PRORAČUNU OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA ZA LETO 1977 OSNUTEK Na podlagi 23. člena zakona o financiranju sploš- št. 31/76) in 155. člena statuta občine Ljubljana-Šiška nih družbenih potreb v družbenopolitičnih skupnostih (Uradni list SRS, št. 12/74) je Skupščina občine Ljub- (Uradni list SRS, št. 39/74) ter v zvezi s 1. členom za- Ijana-Šiška na......skupni seji zbora združenega iona o začasnem financiranju splošnih družbenih po- dela in zbora krajevnih skupnosti z ločenim glasova- treb v družbenopolitičnih skupnostih (Uradni list SRS, njem dne........sprejela ODLOK O PRORAČUNU OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA ZA LETO 1977 1. člen Skupni prihodki občinskega proračuna za leto 1977 znašajo 116,332.000 od tega — za razporeditev po posebnem delu proračuna 86,883.000 — za razporeditev v tekočo proračunsko rezervo 878.000 — za združevanje sredstev v Ljubljani 28,571.000 2. člen Občina Ljubljana-Šiška odstopa skupščini mesta Ljubljana del proračunskih prihodkov. Odstopljene prihodke mesto na podlagi dogovora združuje in raz-poreja s svojim proračunom za financiranje skupnih mestnih zahtev in za financiranje dogovorjenih ob-veznosti in nalog. Občina Ljubljana-Šiška pooblašča službo družbe-nega knjigovodstva, da ob vsakokratni praznitvi zbir-nih računov odvaja y proračun mesta 26,17% pro-računskih prihodkov iz naslova davkov iz OD in na dohodek, prometnih davkov in taks za financiranje namenov iz prvega odstavka tega člena. 3. člen Od prihodkov po prvem členu tega odloka, zniža-nih za ,odstopljene prihodke skupščini mesta Ljub-Ijane (2. člen) se vlaga 1 % prihodkov v sredstva re-zerve občine — izločena sredstva rezerv. 4. člen Iz razporejenih prihodkov se v zneskih, določenih v posebnem delu proračuna, dodeljujejo sredstva na ustrezne račune naslednjim uporabnikom: PREDVIDENI DNEVNI RED ZA SEJE ZBOROV, Kl BODO PREDVIDOMA MED 22. IN 25. 5. 1977 1. Osnutek odloka o proračunu občine Ljubljana-Ši-ška za leto 1977 2. Predlog poročila o samoupravni orgartiziranosti, prikaz stanja, programski cilji in nekateri proble-mi vzgoje in izobraževanja v občini Ljubljana-Ši-ška 3. Podrobni urbanistični red za območje Tacna, Šmartnega in Gameijn — Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah odloka o urbanističnem programu za območje mesla Ljubljana — Osnutek odloka o spremembah in dopolnitvah cdloka o razglasitvi splošne prepovedi prome-la z zemljišči, prepovedi parcelacije zemljišč ter prepovedi graditve in spremembe kulture — Osnutek odloka o razveljavitvi odloka o razgla-sitvi splošne prepovedi prometa z zemljišči, prepovedi parcelacije zemljišč ter prepovedi graditve in spremembe kulture zemljišč za ne-katera zazidalna območja občine Ljubljana-Šiška — Osnutek odloka o podrobnem urbanističnem redu za naselja Tacen, Šmartno, Gameljne. Vikrče, Zavrh in Rašico 4. Predlog odloka o splošni prepovedi prometa z zemljišči, prepovedi parcelacije zemljišč ter pre-povedi gradiive in spremembe kulture zemljišč za del območja ŠS 12 — Podutik 5. Predlog odloka o sprejetju sprememb in dopoSni-tev zazidalnega načrta za območje zazidalnega otoka šS 6 — soseska 6 6. Predlog odloka o ugotovitvi splošnega interesa in o dopustnosti razlastitve v korist družbene lastni-ne in razlastitvenega upravičenca občine Ljublja-na-Šiška 7. Predlog poročila o delu in organizaciji davčne uprave Skupščine občine Ljubljana-Šiška za čas od 1. 1. 1976 do 31. 12. 1976 8. Predlog idejnega projekta za VVZ Medvode 9. Predlog investicijskega programa za VVZ Koseze — organom občine, mesta in regije; — družbenopolitičnim organizacijam in društvom; «- krajevnim skupnostim; — skladom in posebnim računom. Sredstva za redno dejavnost organov in organiza-cij se nakazujejo mesečno za nazaj, za posebne na-mene pa skladno s potrebami v okviru odobrenih sredstev. 5. člen Organizacije, skupnosti in organi inorajo sredstva, ki so jim bila zagotovljena iz proračuna skupščine občine, uporabljati za namene, za katere so jim bila dana, skladno s predpisi o fijihovi uporabi oziroma o razpolaganju z fljimi. Upravni organ in drugi uporabniki sredstev morajo izvrševanje zadev in nalog svojega delovnega področ-ja uskladiti v mejah sredstev, ki šo jim določena s tem proračunom. Uporabniki ne smejo na račun proračuna občine prevzeti obveznosti, ki presegajo zneske, določene za leto 1977 razen, če se s posebnim aktom občinske skupščine določi drugače. Če skupščina občine ugotovi, da se splošne druž-bene potrebe na njetiem območju fle zadovoljujejo, ali da se naloge ne izvršujejo v skladu s splošnimi interesi zaradi nesmotrne razporeditve sredstev v fi-nančnih načrtih organov oziroma organizacij, bo spre-jela ukrepe, s katerimi določi razporeditev oziroma-uporabo teh sredstev skladno z nameni, za katere so bila sredstva dana. 6. člen Upravfii organ skupščine občine samostojno raz-polaga s sredstvi, ki so mu dodeljefia za redno dejav-nost, kakor tudi s sfedstvi, ki jih ustvafi z lastno de-javnostjo. Za zakonito uporabo sredstev, ki so upravnemu or-ganu občine razporejena iz proračuna, je odgovoren za zadeve uprave občioe pristGjen čJafl jzvršnega sve-ta, kot odredbodajalec. 7. člen Sred&tva uporabnikav, ki niso navedena v 2. in 4. členu tega odloka, se uporabljajo neposredno iz pro-računa. RazjioTejanje in prenašanje sredstev iz proračuna na posamezne tiosilce in uporabfiike je mogoče izva-jati do konca pforačunskega leta 1977. Za kvrševanje proračuna je odgovoren izvršni svet skupščine občine. 8. člefi Če prihodki ne pritekajo tako, kot je predvideno v proračunu, lahko izvršni svet začašno zmanjša žfieske sredstev, ki so v prbračunu razpofejena za posafnezne namefte, tiajteč ža 10 %, ali pa zacasno zadrži upora-bo sredstev, ki so v pTofačunu fazporejena za posa-mezne namene. V primefu, da se med profačunskim letom tigoto-vi, da za posebne namene razporejena sredstva ne bodo porabljena, lahko izvršni svet prenese neporab-ljena sredstva v proračunsko rezervo. 9. člen O uporabi nerazporejenih prihodkov (tekoča prora-čunska rezerva) odloča izvršni svet občinske skup-ščine. Sredstva, dodeljena iz tekoče proračunske re-zerve, se uporabljajo za splošne družbene namene, M jih ob sprejemaftju proraouna ni bilo mogoče predvi-deti, ali zanje ni bilo predvideno zadostnih sredstev. 10. člen če neenakotnerno pritekajo proračunski prihodki, odloči Izvršni svet, da začasno uporabi sredstva re-zerv, ki pa morajo biti vrnjena iz prihodnjegapritoka sredstev, vendar najpozneje do koflca leta 1977. 11. člen ¦ ' Skupščina občine pooblašča izfršfli švet, da sflie tudi odločati 0 uporabi sredstev fezetve do višine 500.000 din za izdatke, nastale kot posledica izrednih okoliščin, za katere sredstva niso zagotovljena v pro-računu (poplave, suše, požar, potres in podttbno). 12. čkn Sredstva, ki so bila po odloku o zafasnem financi-ranju proračuna občine Ljubljana-Šiška v prvem pol-letju 1977 (Uradni list SRS, št. 8/77) dana posameznim uporabnikom, oziroftia porabljeiia za posamezne na-mene, se poračunajo v smislu določil tega odloka in v okviru odobrenih sredstev proračuna za leto 1977. 13. člen Splošni in posebtii del proračufia s finančnimi sred-stvi posebnih računov so sestavni del tega odloka. Pregled in fazpored prihodkov profačuna za leto 1977 se objavi obenem s tem odlokom V Uradnem listu SRS. 14. člen Ta odlok začne veljati osmi dafl po objavi v Urad-nem listu SRS, za obračunavanje sredstev pa se upo-rablja čas od 1. januarja 1977 dalje. Tabela I PREGLED IN RAZPORED PRIHODKOV PRORAČUNA OBČINE LJUBLJANA-ŠIŠKA ZA LETO 1977 A. Prifiodki 1. Davki iz oseb. dohodka in na dohodek 49,860.000 2. Prometni davki, davek iia pretnožeflje in davek od premoženja 56,649.000 3. Takse 2,651.000 5. Frihodki po posebnih predpisih 1,025.000 6. Prihodki upravnih organov in razni drugi prihodki 4,522.000 7. Prenešena sredstva iz preteklega leta 1,625.000 Skupaj prihodki______,_______116,332.000 B. Razpored prihodkov 01 Dejavnost družbenopolitičnih skupnosti 02 Ljudska obramba 03 Dejavnost družbenopolitičnih" : organizacij in društev 04 Negospodarske investicije 08 Socialno skrbstvo 09 Zdravstveno varstvo 10 Komunalna dejavnost 11 Dejavnost krajevnih skupnosti 13 Odstopljeni prihodki in dopolnilna sredstva 16 Intervencije v gospodarstvu 17 Tekoča proračunska rezerva 18 Krediti, vezana in izločena sredstva Skupaj razpored prihodkov 33,753.000 3,891.000 5,608.000' 18,959.000 2,619.000 194.000 14,590.000 5,800.000 28,571.000 591.000 878.000 878.000 116,332.000 Tabela II BILANCA PRIHODKOV IN SPLOŠNI LJUBLJANA-ŠIŠKA ZA LETO 1977 A. PRIHODKI RAZPORED PRIHODKOV PRORACUNA OBCINE Klasifikacija Znesek______________ oblika podoblika Prihodki podoblika oblika prihodka prihodka prihodka prihodka Vrsta — 1 — Davek na dohodek in davek iz osebnih - : dohodkov 48,860.000 13 Davek iz kmetijske dejavnosti 1,100.000 <«14 a Davek od samostojnega opravljanja obrtnih dejavnosti 34,000.000 b Davek od samostojnega opravljanja negospodarskih dejavnosti 6,700.000 c Davek od avtorskih pravic 6,060.000 x 26 Davek iz skupnega dohodka občanov 2,000.000 Vrsta — 2 — Prometrtf davki, davki od premoženja v ia na premoženje 56,649.000 23 a od prometa blaga na droboo 22,584.000 b od alkoholnih pijač 14,765.000 c od plačil za storitve 6,000.000 24 od prometa z nepremičninami 5,040.000 25 a na dohodek od premoženja 2,000.000 ,: Ij . na dohodek od stavb 4,500.000 ¦C na dediščine, darila in od iger na srečo 530.000 & ¦ ¦ na tovorna vozila 1,230.000 i Vrsta — 3 ~ Takse 2,651.000 31 Upravne takse ~ 581.000 32 . Komunalne takse • 401.000 33 ' Sodne takse ' 1,669.000 Vrsta — 3 — Prihodki po posebnih predpisih 1,025.000 51 Denarne kazni ' 1,025.000 Vrsta — 6 — Prihodki upravnih organov in drugi prihodki 4,522.000 61 Prihodki upravnega organa ' 3,815.000 62 Drugi prihodki 707.000____________________ Skupaj izvirni prihodki 114,707.000 -¦ Prenešena sredstva iz preteklega leta 1,625.000 VSEGA 116,332.000 —--------r^-------------„------------------------------------------------.t . i ...,---------' 1 >........ ---------------¦¦--------7TS>--------. U V------------------------T"=------------------------------------------------------ B. SPLOŠNI RAZPORED PRIHODKOV Klasifikacijska Zn k razporeditve ......_st: Ja2P°redltve____ ¦¦ Splošni razpored ___________..^, , 1_________ . skupine sk^ne podskupine skupine 01 Glavni namen — 01 —* Dejavnost organov družbenopolitičnih skupnosti 01—rl Sredstva za redno dejavnost 01—2 Sredstva za posebne namene 02 Glavni namen — 02 — Ljudska obramba 05 Glavni namen — 03 — Dejavnost družbenopolitičnih organizacij in društev 04 Glavni namen — 04 — Negospodarske investicije 04—1 Sredstva za tekoča vlaganja 04—2 Sredstva za odplačevanje anuitet 08 Glavni namen — 08 — Socialno skrbstvo 09 Glavni namen — 09 — Zdravstveno varstvo 10 Glavni namen — 10 — Komunalna dejavnost 11 Glavni namen — 11 — Dejavnost krajevnih skupnosti 13 Glavni namen — 13 — Odstopljeni prihodki in dopolnilna sredstva — v % 31,208.000 2,545.000 18,780.000 179.000 33,753.000 3,891.000 5,608.000 18,959.000 2,619.000 194.000 14,590.000 5,800.000 28,571.000 Klasifikacijska št. razporeditve skupine pod-skupine Splošni razpored Znesek razporeditve podskupine skupine 16 Glavni natnen — 16 — Intervencije v gospodarstvu 16—2 Sredstva za kompenzacije, premije, regrese in povračila 17 Glavni namen — 17 — Tekoča proračunska rezerva in obveznosti iz prejšnjih let ¦• 17—1 Tekoča proračunska rezerva 18 Glavni natnen — 18 — Krediti, vezana in izločena sredstva 18—1 Izločena rezerva Skupaj razporejeno 591.000 878.000 878.000 591.000 878.000 878.000 116,332.000 Tabela III SKUPNI PRIHODKI ZA RAZPORED V POSEBNEM DELU PRORAČUNA ZA LETO 1977 K/i 'B, 3 Glavni in bližji namen Znesek 1 01-1 01-1 01-1 4 01-1 5 01-1 6 01-1 7 01-1 8 01-1 01 — Dejavnost organov družbeno-političnih skupnosti Redna dejavnost upravnega organa 24,400.000 Redna dejavnost sekretariata skupščine 1,620.000 Redna dejavnost skupnosti občin ljubljanske regije 50.000 Redna dejavnost skupnosti slovenskih občin 236.000 Redna dejavnost postaj milice 1,100.000 Nadomestila voljenim in imenovanim organom skupščine 2,800.000 Redna dejavnost sodišča združenega dela 574.000 Redna dejavnost družbenega pravobranilca samoupravljanja 428.000 Komisija za prometno vzgojo 45.000 Komisija za ipožarno varnost 35.000 Stroški volitev in zborov volivcev 200.000 Stroški za občinski praznik 150.000 Stroški proslav, sprejemov in reprezentance 120.000 Upravni postopek in statistične akcije 250.000 Stroški SDK 90.000 Občinske nagrade 115.000 Stroški sodelovanja s pobrateno občino 50.000 Skladu skupne porabe upravnega organa 500.000 Skladu opreme upravnega organa 990.000 9 01-2 10 01-2 11 01-2 12 01-2 13 01-2 14 01-2 15 01-2 16 01-2 17 01-2 18 01-2 19 01-2 01-1 01-2 Skupaj 01 33,753.000 1 02 1 03 2 03 3 03 4 03 od tega: Sredstva za redno dejavnost 31,208.000 Sredstva za posebne namene 2,545.000 02 — Ljudska obramba Posebnemu računu za financiranje potreb ljudske obrambe 3,891.000 Skupaj 02_________________________3,891.000 03 — Dejavnost družbenopolitičnih organizacij in društev Občinski konferenci SZDL 1,540.000 Občinski konferenci ZSMS 790.000 Občinskemu odboru ZZB NOV 671.000 Prostovoljci za severno mejo 15.000 s , 1 Glavni in bližji namen Znesek 5 6 7 8 9 10 11 12 13 03 03 03 03 03 03 03 03 03 1 04-1 2 04-1 3 04-1 4 04-1 5 04-1 6 04-1 7 04-1 8 04-1 9 04-2 04-1 04-2 1 08 2 08 1 09 2 09 1 10 2 10 Občinskemu odboru ZRVS 476.000 Občinskemu odboru RK 180.000 Občinski zvezi DPM 345.000 Občinski gasilski zvezi 131.000 Občinskim društvom upokojencev 20.000 Obč. glasilo Javna tribuna 943.000 Turističnim društvom in turistični propagandi 300.000 Radio — Glas Ljubljane 147.000 MK SZDL — Indok 50.000 Skupaj 03_________________________5,608.000 04 Negospodarske investicije Oprema za postaje milice in sofinanciranje graditve postaje v Medvodah 1,700.000 Stanovanja za delavce milice 792.000 Stanovanja za upravni organ 700.000 Posebnemu računu za gradnjo šol in VVZ 8,858.000 Skladu pri TIS za gradnjo šol in VVZ iz samoprispevka 1 5,480.000 Sofinanciranje graditve terminala za AOP 750.000 Sofinanciranje graditve počitni- škega centra ZB — Banjole . 250.000 Sofinanciranje graditve poti spominov in tovarištva 250.000 Anuitete 179.000 Skupaj 04_________________________18,959.000 od tega: Sredstva za tekoča vlaganja 18,780.000 Sredstva za odplačevanje anuitet 179.000 08 — Socialno skrbstvo Posebnemu računu za varstvo borcev NOV 2,317.000 Pomoč družinam, katerih hranilec je v obvezni vojaški službi _____302.000 Skupaj 08_________________________2,619.000 09 — Zdravstveno varstvo Pokojninsko varstvo kmetov 159.000 Zdravstveno in preventivno varstvo občanov ______35.000 Skupaj 09 194.000 10 — Komunalna dejavnost Vzdrževanje zelenic, javne razsvetjave in drugih komu- nalnih naprav 2,470.000 Vzdrževanje cest in zimska služba 6,620.000 cs C 'S, 3 10 4 10 Glavni in bližji namen Znesek 'S, <0 C/3 Glavni in bližji namen Znesek 5 10 1 11 2 11 3 11 4 11 5 11 6 11 7 11 8 11 9 11 10 11 11 11 12 11 13 11 14 11 15 11 16 11 Cuvanje železniških prehodov 800.000 Vzdrževanje grobov in spome- nikov NOV 200.000 Izdelava urbanistične dokumen- ¦tacije prostorskih programov, državnih kart in drugih načrtov ter študij: — geodetske karte 190.000 — vzdrževanje katastra 200.000 — prostorski programi 1,800.000 — urbanistična dokumentacija 1,900.000 — državna karta 210.000 — izvajanje geodetskih del 200.000 Skupaj 10_______________________14,590.000 11 — Krajevne skupnosti (za izvajanje delegatskega sistema) KS Milan Majcen 303.000 KS Hinko Smrekar 359.000 KS Ljubo Šercer . . 331.000 KS Litostroj - ¦ - . 303.000 KS Zg. šiška . 364.000 KS Komandanta Staneta 355.000 KS Koseze 308.000 KS Dravlje 411.000 KS Šentvid 346.000 KS Gunclje — Male Vižmarje 217.000 KS Vižmarje-Brod 299.000 KS Stanežiče-Medno 217.000 KS Šmartno-Tacen 209.000 KS Gameljne-Rašica 209.000 KS Bukovica-Šinkov turn . 209.000 KS Vodice - 218.000 17 11 18 11 19 11 20 11 21 11 KS Smlednik KS Pirniče KS Medvode KS Trnovec-Topol KS Podutik Skupaj 11 ^_^^ 209.000 225.000 430.000 70.000 208.000 5,800.000 16 — Intervencije v gospodarstvu 1 16-2 Veterinarsko-higienska služba po pogodbi z Veterinarsko postajo Posavje 11.000 2 16-2 Skladu za pospeševanje kmetijstva ; 450.000 3 16-2 Prispevek zemljiški kmetijski skupnosti 105.000 4 16-2 Posebni račun za zatiranje žival- skih kužnih bolezni 25.000 Skupaj 16 1 17-1 1 184 VSEGA (posebni del proračuna) 591.000 17 — Tekoča proračunska rezerva Nerazporejeni prihodki za nepredvidene izdatke 878.000 Skupaj 17________________ 878.000 18 — Krediti, vezana in izločena sredstva Izločena sredstva rezerv (rezervni sklad) 878.000 Skupaj 18__________________ 878.000 87,761.000 Tabela IV IZRACUN ODSTOPLJENIH SREDSTEV MESTNI SKUPŠCINI št. Vrsta prihodka Znesek ^ltll^ Z73°83Č%° 1 Davek na dohodek in davek iz oseb. dohodkov 49,860.000 13,049.000 36,811.000 2 Prometni davek, davek od premoženja in na premoženje 56,649.000 14,828.000 41,821.000 3 Takse ' _________2,651.000___________694.000__________1,957.000 Skupaj ,prihodki, ki se delijo . . ' ¦ 109,160.000 28,571.000 80,589.000 5 Prihodki po posebnih predipisih 1,025.000 — 1,025.000 6 Prihodki upravnih organov in drugi prihodki __________4,522.000_______________— 4,522.000 Skupaj izvirni prihodki 114,707.000 86,136.000 7 Prenešena sredstva __________1,625.000___________________________1,625.000 VSEGA 116,332.000 28,571.000 87,761.000 FINANČNI NACRT «« POSEBNEGA RAČUNA ZA DRUŽBENO POMOeBORCEM IN INVALIDOM NOV ZA LETO 1977 Tabela V A. PRIHODKI 1. Prenešena sredstva 54.000 2. Dotacija proračuna SOb Lj.-Šiška 2,317.000 3. Ostali prihodki , 9.000 Prihodki skupaj '___________________2,380.000 B. RAZPORED PRIHODKOV 1. Priznavalnine 2. Dijaške pomoči 3. Zimska ipomoč 4. Izredna pomoč 1,477.000 214.000 256.000 54.000 5. Zdravljenje in okrevanje 6. Zdravstveno zavarovanje 7. Borčevska ambulanta 8. Stroški SDK 9. Operativna rezerva Skupaj razpored 276.000 30.000 6.000 6.000 61.000 2,380.000 Predloženi plan izdatkov za družbeno pomoč bor-cem in invalidom NOV za leto 1977 je Komisija za za-deve borcev NOV pregledala in odobrila na svoji seji dne 19. januarja 1977. Tabela VI FINANCNI NACRT POSEBNEGA RACUNA ZA FINANCIRANJE GRADITVE IN OPREME ŠOL, DOMOV IN VZGOJNO-VARSTVENIH ZAVODOV ZA LETO 1977 A. PRIHODKI 1. Prenešena sredstva - 2. Dotacija proračuna SOb Lj.-Šiška 3. Ostali prihodki Skupaj prihodki ___ _ 3,108.000 8,858.000 500.000 12,466.000 B. RAZPORED PRIHODKOV - 1. Osnovna šola Zvonko Runko — sofinanciranje zunanje ureditve 800.000 — sofinanciranje nakupa zagonskih sredstev za 7 učilnic ¦ 500.000 - 2. Osnovna šola Koseze — sofinanciranje nakupa zagonskih sredstev za novo šolo {24 učilnic in kuhinje) 1,500.000 3. Osnovna šola Franc Marn — sofinanciranje zunanje ureditve 1,654.000 — sofinanciranje izgraditje greznice 125.000 - — sofinanciranje komunalnih priključ. 41.000 - — sofinanciranje nakupa zagonskih sredstev za kuhinjo in večnamenski prostor 200.000 — sofinanciranje rekonstrukcije obstoječe kotlarne 236.000 4. VVZ Rezka Dragar — sofinanciranje zunanje ureditve II. faza 760.000 5. VVZ Litostroj '" — sofinanciranje nakupa zagonskih sredstev (drobni inventar za 120—150 predšolskih otrok) 555.000 VVZ Koseze — sofinanciranje komunalnih priključ. 454.000 — sofinanciranje zunanje ureditve 1,450.000 7. VVZ Medvode — sofinanciranje komunalnih priključkov 3,000.000 8. Stroški projektne in lokacijske dokumentacije *>¦ 400.000 9. Stroški inženiringa 200.000 10. Ostali stroški (SDK in drugo) 20.000 11. Operativna rezerva 571.000 t 6 Skupaj razpored 12,466.000 OBRAZLOžITEV: Proračunska poraba v občini predstavlja predvsem splošno porabo (izjema so sredstva, ki jih namenjamo za gradnjo šol in VVZ iz samoprispevka I ter komu-nalna dejavnost). Glede na to je nujno, da se splošna poraba obravnava v združenem delu in y krajevnih skupnostih skupaj s skupno porabo (financiranje družbenih dejavnosti prek samoupravnih interesnih skupnosti) in osebno porabo v temeljnih in drugih organizacijah združenega dela. O vseh treh oblikah porabe bodo delavci v TOZD in občani v krajevnih skupnostih hkratno odločali in sicer na podlagi zaključnih računov za leto 1976, že sprejetih obveznosti v preteklem obdobju ter realno predvidenega dohodka do leta 1980. Da bodo občani v združenem delu in občani v kra-jevnih skupnostih lažje obravnavali predviden program pridobivanja in razporejanja sredstev v splošni pora-bi, bomo v sami obrazložitvi izkazali tudi indekse v primerjavi z realizacijo v lanskem letu. Podrobnejše primerjave oziroma sama realizacija proračuna in po-sebnih računov pa je razvidna iz delegatske priloge Javne tribune — april 1977. PRORACUNSKIPRIHODKI Plan prihodkov proračuna občine Ljubljana-šiška za leto 1977 temelji na ocenah davčnih in drugih ob-veznosti in stopenj, ki izhajajo iz občinskega odloka o davkih občanov, odloka o posebnem občinskem pro-metnem davku, odloka o taksah ter na republiških predipisih o davkih. V letu 1977 predvidevamo 116,322.000 prihodkov ozi-roma 3,4 % več kot v letu 1976. Po posameznih vrstah prihodkov so indeksi naslednji: Indeks Davki iz osebnih dohodkov in na dohodek 92,8 Prometni davki, davki na premoženje in od premoženja 113,7 Takse 102,5 Dohodki po posebnih predpisih 110,0 Dohodki upravnega organa in drugi dohodki 100,0 Prenešena sredstva__________________________174,3 Nižji indeks prihodkov iz naslova davkov so de-loma znižane stopnje davčne lestvice pri samostojnem opravljanju gospodarskih in drugih dejavnosti, še po-sebej pa nižja osnova in spremenjena delitev davka od skupnega dohodka občanov. Ta davek je y lanskem letu 100 % pripadal občini, letos pa se deli z repub-liko. Povečanje dohodkov iz naslova prometnih davkov planiramo izključno zaradi predvidenega višjega koli-činskega in vrednostnega prometa blaga in storitev, medtem ko so davčne stopnje enake kot lani. Ostale vrste dohodkov so po obsegu manjše in ne predvidevamo bistvenih sprememb v primerjavi z le-tom 1976. Glede na to, da prenešena sredstva, lastne dohodke in dohodke iz naslova denarnih kazni ne moremo upo-števati kot obremenitev občanov za financiranje sploš-ne porabe, je primerjava med prihodki splošne pora-be 1976 nasproti 1977 naslednja: 1976 1977 Indeks Davki, prometni davki in takse 106,150.000 109,160.000 102,8 Dejanski porast sredstev splošne porabe y primer-javi z lanskim letom torej znaša 2,8%, kar je vseka-kor v okviru začrtane politike in dogovora o temeljih družbenega plana občine za obdobje 1976—1980. UGOTAVLJANJE VIŠINE DOVOLJENE PRORACUNSKE PORABE V OBČINI Po smernicah republiške resolucije sme proračun-ska poraba v letu 1977 porasti za 10,8 %. Upoštevajoč to določilo in delni prenos financiranja Ijudske ob-rambe iz mestnega proračuna y občinski proračun bi limit proračunske porabe v občini znašal 87,761.000, in sicer po naslednjem izračunu: Realizirana dovoljena poraba v letu 1976 je znašala v občinskem proračunu 70,762.000 Realizirana poraba za LO občine, ki je bila financirana iz mestnega proračuna je znašala 3,512.000 Skupaj . 74,274.000 Povečanje za 10,8 % za leto 1977 8,022.000 Skupaj 82,296.000 K temu se prišteje še: Prenešena sredstva iz preteklega leta 1,625.000 Lastni dohodki upravnega organa 3,815.000 Taksa na promet parklarjev in kopitarjev______25.000 Skupaj sredstva za proračunsko porabo v občini 87,761.000 Realizirana proračunska poraba v letu 1976 je znašala: Dovoljena poraba ' 70,762.000 Sredstva za LO prenešena iz proračuna mesta 3,512.000 Prenešena sredstva iz preteklega leta 932.000 Lastni dohodki upravnega organa 3,815.000 Taksa na promet parklarjev in kopitarjev 24.000 Skupaj poraba v letu 1976 79,045.000 Indeks povečanja 77 : 76 110,2 V razporedu proračunskih prihodkov bomo za leto 1977 predvideli porast proračunske porabe v občini povprečno za 10 %. RAZPORED PRORAČUNSKE PORABE V razporedu — financiranju proračunske, zlasti splošne porabe smo upoštevali stališče izvršnega sveta skupščine SR Slovenije in stališča, ki so bila obliko-vana v okviru razprav v resoluciji in politiki izvaja-nja družbenega plana Slovenije in zakona o začasnem financiranju splošnih družbenih potreb v družbeno-političnih skupnostih. Razumljivo, da smo upoštevali sprejet družbeni plan občine za obdobje 1976—1980 in dogovor o temeljih tega družbenega plana. Povzetek stališč izvršnega sveta SRS je naslednji: »Zaradi uresničevanja ustavnega načela, po kate-rem delovni Ijudje in občani v občini ustvarjajo in zagotavljajo pogoje za svoje življenje in delo, usmer-jajo družbeni razvoj, uresmčujejo in usklajujejo svoje interese, zadovoljujejo skupne potrebe, izvršujejo funkcijo oblasti in opravljajo druge družbene zadeve, je potrebno pri opredeljevanju splošne porabe v ob-činah v letu 1977 in naslednjih letih izhajati: 1. iz potrebe, da se vse vrste porabe — osebna, skupna in splošna poraba obravnavajo v temeljni družbenopolitični skupnosti kot celota in tako zago-tovi neposreden vpliv delavcev v TOZD in občanov v krajevni skupnosti na njen skladen obseg in strukturo ter gibanje; 2. iz spoštovanja načdla, da bo oblikovanje splošne porabe v okviru celotne porabe temeljilo na zagoto-vitvi izvajanja ustavnih funkcij (vsake) temeljne druž-benopolitične skupnosti, kakor tudi ha zagotovitvi iz-vajanja nalog, ki za temeljne družbenopolitične skup-nosti izhajajo iz zakonov ter kot obveznosti sprejete z družbenimi plani; 3. iz doslednega uveljavljanja načela o samofinan-ciranju temeljnih družbenopolitičnih skupnosti ter u-porabe načela o odvisnosti splošne porabe v občinah od materialne osnove občine, ob upoštevanju potrebe, da je izvrševanje teraeljnih nalog družbenopolitičnih skupnosti, opredeljenih z ustavo in zakoni, treba zago-toviti vsem občinam; 4. nadaljevanje procesa preoblikovanja splošne po-rabe v smislu izločanja iz splošne porabe vseh tistih dejavnosti, ki po svoji vsebini ne sodijo vanjo, sočas-no pa je potrebno ustvarjati ipogoje za njihovo dru-gačno organiziranost in nemoteno funkcioniranje, če Je to v interesu delavcev v združenem delu in ob-čanov; 5. iz potrebe ipo nadaljnjem razvijanju medobčin-skega sodelovanja v smislu razvijanja racionalnejših in učinkovitejših služb, zlasti na tistih področjih, kjer se je povezovanje že doslej uspešno razvijalo.« V dogovoru o temeljih družbenega plana občine smo se zavezali predvsem v naslednjem: Splošna poraba bo v tem srednjeročnem obdobju naraščala počasneje od rasti narodnega dohodka in se bo oblikovala v skladu z letnimi planskimi akti o uresničevanju družbenoekonomskega razvoja. V okviru splošne iporabe se bodo zagotavljala sred-stva: — za delovanje občinskih organov ter deloma za izvedbo programov krajevnih skupnosti, in sicer za izvajanje nalog z uresničevanjem skupščinskega in delegatskega sistema in za izvajanje nalog, ki jih skupščina občine prenese v uresničevanje krajevnih skupnosti; — za dejavnost ljudske obrambe in to za tisti del dejavnosti, ki po programu ni financirana iz združe-nih sredstev TOZD ali iz drugih virov; — za družbeno pomoč borcev in invalidov NOB, s čimer se predvsem mišljene priznavalnine; — za delovanje družbenopolitičnih organizacij po načelu, da družbenopolitične organizacije pretežni del svojih nalog financirajo s sredstvi, ki jih te organiza-cije zberejo same. V breme splošne porabe ne bo skupščina občine prevzemala nobenih novih obveznosti, ki se nanašajo na področje skupne porabe in kjer so oblikovane u-strezne samoupravne interesne skupnosti. Dosedanje obveznosti za področje skupne porabe pa se bodo hkrati z zagotovitvijo sredstev prenesle na ustrezne samoupravne interesne skupnosti. V družbenem planu oziroma dogovoru smo se za-vezali, da bodo sredstva za skupno in splošno porabo, ki jih zagotavlja gospodarstvo, naraščala najmanj za 20 % počasneje od rasti družbenega proizvoda. To po-meni, da bi ta sredstva smela v letu 1977 naraščatj po realni stopnji 5,6 oziroma po nominalni stopnji 19,3. Teh stopenj v predlogu proračuna ne prekora-čujemo. Po posameznih glavnih namenih, razporednih sku-pinah oziroma podskupinah v osnutku proračuna na-menjamo v primerjavi z letom 1976 naslednja sred-stva: 01 — Dejavnost organov družbenopolitične skupnosti Predlagana je poraba v skupnem znesku 33,753.000 din oziroma 26,2 % več kot lani. Znatno povečanje je predvideno pri redni dejavnosti upravnih organov, in sicer: 1976 1977 Indeks — osebni dohodki zaposlenih 14.651 16.800 114,7 — osebnih dohodki novo zaposlenih — 2.900 — — materialni stroški 4.181 4.700 112,4 — sklad skupne porabe 250 500 200,0 — sklad opreme 1.050 990 94,3 Skupaj 20.132 25.890 128,6 Iz pregleda je razvidno, da visok indeks predstav-Ijajo predvsem osebni dohodki novo zaposlenih delav-cev v občinski upravi, kar je posledica povečanja na-log, ki izhajajo iz novega odloka o organizaciji in delu občinske uprave. Po tem odloku je bilo treba osnovati nove službe, kot na primer: oddelek za ljudsko ob-rambo, svet za planrranje, svet za družbene dejavno-sti in podobno. Dejavnost sekretariata občinske skupščine ostaja na dosedanjem nivoju, le materialni stroški se zvišu-jejo za 12,8 %. Osnutek programa skupnosti občine Ijubljanske re-gije za leto 1977 je ovrednoten v vrednosti 504.900. Pro-gram financira 14 občin ljubljanske regije, pri čemer je občina Šiška udeležena z 10 %. oz. _v znesku 50.300, kar pa predstavlja v primerjavi z letom 1976 poveča-nje za 85,2%. Dejanska obveznost bo znana, ko bodo delegati skupnosti sprejeli program dejavnosti. Izvršilni odbor skupnosti slovenskih občin nam predlaga zahtevek za sofinanciranje njihove dejavno-sti v znesku 236.000 po ključu 0,06 % prispevek od na-rodnega dohodka doseženega v letu 1975, kar pred-stavlja povečanje nasproti lanskemu letu za 31,1 %. Uprava javne varnosti je predložila predračun stro-škov redne dejavnosti postaje milice v višini 1,138.000 pri čemer upošteva primanjkljaj iz preteklega leta 74.000. V osnutku predlagamo 1,100.000, kar je 28% več kot ilani. Za nadomestila voljenim in imenovanim organom predlagamo 2,800.000 oziroma 20,7% več od realiza-cije 1976. Upoštevati je treba, da bomo letos, glede na odlok o organizaciji občinske uprave, imeli več ime-novanih organov — predsednikov svetov. Za sodišče združenega dela, ki ga financira 16 ob-čin, je predložen predračun v višini 4,072.000 ali 21 % več kot lani. Participacija šiške v sofinanciranju de-javnosti tega sodišča znaša 14,026 % oziroma 574.000 dinarjev. Predlog finančnega načrta družbenega pravobra-nilca samoupravljanja predvideva porabo v višini 1,938.000, od česar predstavlja udeležba Šiške 22,06 % (sodišče deluje na območju 6 občin) ali 428.000, kar je 85,3 % več kot lani. Upoštevati namreč moramo, da to pravobranilstvo lani ni delovalo celo leto, zato so bili stroški nižji. Komisija za prometno vzgojo predlaga v svojem programu prispevek občine za njeno dejavnost 82.000. V osnutku proračuna predvidevamo enako dotacijo kot lani, to je 45.000. Komisija za požarno varnost je predlagala zahte-vek za opravljanje požarno ipreventivnih pregledov v višini 40.000. Osnutek proračuna predvideva enako do-tacijo kot lani, torej 35.000. Za stroške volitev in zborov volivcev predlagamo porabo v višini 200.000, kar je 40% manj kot lani, ko smo imeli znatne stroške za izvedbo referenduma. Sekretariat skupščine predlaga, da za stroške ob-činskega praznika, stroške proslav, sprejemov in re-prezentance, pobratenje z občino Kavadarci in za ob-činske nagrade predvidimo znesek 435.000. Ti stroški so lani znašali 400.000, kar je 8,7 % več kot lani. Pove-čanje je le pri občinskih nagradah in sicer za 40.000, glede na dopotaitev odloka o nagradah in priznanjih občine Ljubljana-Šiška. Za upravni postopek in razne statistične akcije predvidevamo 250.000 ali 17,4% več kot lani. Poveča-nje gre na račun statističnega popisa v kmetijstvu. Za stroške storitev SDK predvidevamo 90.000. Zne-sek je izračunan glede na veljavno tarifo in predvi-den plačilni promet. V slovenskem povprečju predstavljajo izdatki za delo državnih organov 58 % skupno izvršenih prora-čunskih izdatkov občin. V Šiški je odstotek znatno nižji, saj pri skupnih izdatkih 87,761.000 planiramo za državno upravo 33,753.000 ali 38,5%. Po stališčih Iz-vršnega sveta SRS pa naj v okvir teh sredstev vnese-mo tudi sredstva za izvajanje delegatskega sistema v krajevnih skupnostih, za kar predvidevamo 5,800.000, torej bodo stroški državne uprave znašali 39,553.000 ali 45,1 % proračuna. 02 Dejavnost Ijudske obrambe Merila za financiranje ljudske obrambe je izdelal republiški sekretariat za Ijudsko obrambo. Po teh merilih bomo morali v ta namen zagotoviti 5,466.000 Ker se je v letošnjem letu pojavila težnja obreme-njevanja proračunov s celotnimi obveznostmi do LO, je bilo sprejeto stališče, da se v breme proračunske porabe zagotovijo sredstva za 10,8% višja od lanske realizacije, za ostala sredstva pa je potrebno vklju-čevati gospodarstvo in ostale skupnosti. Glede na to je v proračunu občine predvideno 3,891.000, razliko do 5,466.000 pa bo treba zbrati izven proračunske porabe. 03 Dejavnost družbenopolitičnih organizacij in društev Sredstva za te namene zagotavlja proračun na pod-lagi ovrednotenih letnih programov dela, pri čemer kot koordinator nastopa občinska konferenca SZDL. Predlagana sredstva za DPO in društva v višini 5,739.000 so 28,8% večja od lanske realizacije in so usklajena s predlogom občinske konference SZDL. 04 Negospodarske investicije Uvodoma je potrebno poudariti, da smo v tej grupi ipredvideli znatna sredstva za poravnavo obvez-nosti občine do samoprispevka I. Te obveznosti so dvojne, in sicer: — obveznosti do sklada TIS za podražitve gradnje šol in VVZ, — obveznosti po odloku o samoprispevku za fi-nanciranje komunalnih naprav, zunanje ureditve in zagonskih sredstev teh objektov. Za prvo navedene obveznosti predvidevamo zdru-ževanje sredstev pri skladu TIS v višini 5,480.000 ali 10,8% več kot lani, za drugo navedeno pa predvide-vamo dotacijo posebnemu računu v višini 8,858.000. Razpored je razyiden iz finančnega načrta posebnega računa za gradnjo šol in VVZ. Za stanovanja delavcev milice planiramo sredstva v višini 792.000, kar je 50% participacija za nakup stanovanj, ostalih 50 % zagotavlja UJV Ljubljana. Za opremo postaj v šiški pa predvidevamo 200.000 po programu, ki nam je bil predložen od UJV Ljubljana, za graditev nove postaje milice v Medvodah pa sofi-nanciramo 1,500.000. Za nakup kadrovskih stanovanj za delavce občin-ske uprave planiramo znesek 700.000, za sofinancira-nje gradnje računalniškega terminala za AOP 750.000 in za sofinanciranje gradnje počitniškega objekta ZB s 45 sobami v Banjolah 250.000. Enak znesek bi morali zagotoviti tudi v letu 1978. S tem bi si pridobili pra-vico uporabljanja 2 sob s po 2 ležiščema. Udeležba proračuna pri graditvi Poti spominov in tovarištva naj bi v letu 1977 znašala 10 % predvidenih investi-cijskih vlaganj oziroma 250.000. 08 Socialno skrbstvo Na podlagi zahtevka komisije za zadeve borcev NOV planiramo za družbeno pomoč borcem 2,317.000 ali 18,4 % več kot lani. Poraba teh sredstev je raz-vidna iz predlaganega finančnega načrta posebnega računa. Za pomoč družinam kadrovcev — osebam, ki so na obvezni vojaški službi, predvidevamo 10 % več sredstev kot lani. Višina pomoči pa se določa vsako leto z republiškim odlokom. 09 Zdravstveno varstvo Po obračunu skupnosti pokojninskega in invalid-skega zavarovanja dolgujemo za sofinanciranje izdat-kov za starostno zavarovanje kmetov 159.384 din. Iz-račun je naslednji: — odmerjeni prispevki v letih 1972-74 1,453.571 — zneski priznanih odpisov v letih 1972-74 251.115 — izvršena vplačila občine do leta 1976 395.278 — razlika med odpisi in viplačili —144.163 — delež občine v republiškem globalu 305.547 — ostane obveznost občine v letu 1977 159.384 Za zdravstveno preventivo, to je za kritje stroškov v zvezi z izvajanjem mrliških ogledov, komisijsko iz-vedenih abortusov in obdukcij predvidevamo 35.000 dinarjev. 10 Komunalna dejavnost Na področju komunalne dejavnosti so proračuni prevzeli nove obveznosti v zvezi z urabnističnim pla-niranjem, torej bo potrebno iz splošne porabe poleg čuvanja železniških prehodov in vzdrževanja grobov in spomenikov NOV zagotoviti sredstva za izdelavo geodetske karte, za vzdrževanje katastra, za prostor-ske programe, za urbanistično dokumentacijo, za iz-delavo državne karte in za izvajanje raznih geodet-skih del. Za te nove namene predvidevamo v osnutku proračuna 4,500.000 din. Ne glede na to, da bomo z ustanovitvijo komunal-ne skupnosti prenesli na to skupnost obveznosti pro-računa za vzdrževanje cest, zimsko službo, za vzdr-ževanje zelenic, javne razsvetljave in drugih komunal-nih naprav, predvidevamo v tem proračunu celoletna sredstva za financiranje te dejavnosti. Ko bo usta-novljena komunalna skupnost, bomo to zadevo uskla-dili. Zaradi navedenega stroški te dejavnosti naraščajo v indeksu 148,1. 11 Krajevne skupnosti Za izvajanje delegatskega sistema v krajevnih skupnostih predvideva osnutek proračuna 5,800.000 oziroma 26,6 % več kot lani. V letih 1976 je bil sprejet samoupravni sporazum o oblikovanju in delitvi sredstev za osebno in skupno porabo delovnih skupnosti v krajevnih skupnostih v Socialistični republiki Sloveniji, h kateremu so pri-stopile tudi krajevne skupnosti z območja naše ob-čine. Zato je potrebno tudi krajevne skupnosti na os-novi že sprejetega sklepa skupščine občine zagotoviti sredstva za delitev dohodkov in OD predvidena po samoupravnem sporazumu. Kriteriji za izračun zne-skov posameznim krajevnim skupnostira so tako bruto točke za posamezna delovna mesta po sistemi-zaciji delovnih mest, določila sindikalne liste in pred-videni materialni stroški. Tako izračunan končni zne-sek predstavlja maso sredstev za iposamezno krajev-no skupnost, v okviru katere opravijo krajevne skup-nosti interno razdelitev. 16 Intervencije v gospodarstvu Po pogodbi z Veterinarsko postajo slednja oprav-Ija za našo občino veterinarsko-higiensko službo in si-cer v pavšalnem znesku 11.000. Skladu za pospeševanje kmetijstva namenjamo 450.000 din oziroma 26,1 % več kot lani. Dotirana sred-stva se smejo prvenstveno uporabiti za regresiranje obrestne mere hranilno-kreditnih služb, za regresira-nje umetnega osemenjevanja govejih plemenic, za kmetijsko pospeševalno službo in podobno. Ta sklad bo v letu 1977 imel poleg te dotacije še dohodek iz naslova ukinjenega državnega kapitala 410.000 iz preteklega leta pa prenaša 184.000, skupaj 1,044.000. Z ustanovitvijo kmetijsko pospeševalne skupnosti bo sredstva sklada iprevzela ta skupnost, ki ima na podlagi dogovora tudi druge izvime dohodke od čla-nov skupnosti. Kmetijska zemljiška skupnost prejme na podlagi določil družbenega dogovora 50% zbranih proračun-skih sredstev iz naslova davka na promet nepremičnin od prometa s kmetijskimi zemljišči. Takse na promet parklarjev in kopitarjev so v vi-šini 65 % dohodek občine in se namenijo za stroške v zvezi z zatiranjem živalskih kužnih bolezni. 17 Tekoča proračunska rezerva 18 Rezervni sklad Na podlagi zakona o financiranju splošnfh druž-benih potreb v družbenopolitičnih skupnostih sme tekoča proračunska rezerva za razne nepredvidene stroške znašati največ 1 % vseh proračunskih sred-stev, v obvezni rezervni sklad pa se izloča 1 % vseh proračunskih sredstev in to toliko časa, dokler ne do-seže 10% povprečnega letnega prihodka zadnjih treh let. 13 Odstopljeno skupščini mesta Na nivoju mesta združujemo sredstva za opravlja-nje skupnih nalog. V ta namen bi letos odstopili 26,17 % prihodkov iz nasilova davkov, prometnih dav-kov in taks, kar znaša 28,571,000, to je 22,8% manj kot lani. Znižanje je posledica zmanjšanja proračun-skih sredstev v vseh občinah Ljubljane. Ne glede na to bo mestu zagotovljeno 10,8 % povečanje splošnih potreb nasproti lanskemu letu poleg tega pa bo zago-tovil kot dodatno obveznost do gradnje šol in VVZ okoli 21,431.000 din in obveznost do vzajemnosti iz leta 1976 v višini 6,557.000. POSEBNIRAČUNI Posebni račun za družbeno pomoč borcem in invalidom NOV Komisija za zadeve borcev in invalidov NOV skup-ščine občine Ljubljana-Šiška je na I. redni seji dne 19. 1. 1977 razpravljala o potrebnih finančnih sred-stvih posebnega računa za družbeno pomoč borcem in invalidom NOV v 1977. letu. Zaradi novih potreb po kritju dodatnih stroškov za zdravstvene potrebe borcev in borčevsko ambulanto ter drugih obveznosti pri izvajanju družbenega dogovora o priznavalninah naj bi se finančna sredstva zvišala v 1977. letu za 15 % od določene vsote v 1976. letu. Po predlogu komisije za zadeve borcev in invali-dov NOV se je pri določanju potrebnih sredstev za 1977. leto upoštevalo naslednje izdatke: Planirani izdatki 1977 1. Priznavalnine 1,476.600 2. Dijaške pomoči 213.900 3. Zimska pomoč 255.300 4. Izredna pomoč 54.050 5. Zdravljenje in okrevanje 275.664 6. Zdravstveno zavarovanje 29.900 7. Borčevska ambulanta 6.000 8. Ostali stroški — SDK _______5500 IZDATKI SKUPAJ___________________2,316.914 Saldo iz 1976. leta v znesku 53.907,46 din se bo upo-rabil v januarju 1977 za nepokrite račune za stroške zdravljenja borcev. Predlog za dodelitev finančnih sredstev za 1977. leto za potrebno pomoč borcem za reševanje socialno-zdravstvenih potreb udeležencev NOV je zvišan v zne-sku 302.206 din. Pri zvišanju se je upoštevalo samo dodatne izdatke za zdravljenje in valorizacijo družbe-ne pomoči v 1977. letu. Določene spremembe finanonega plana za 1977. leto bodo nastale po sprejetju družbenega dogovora, ki bo poenotil kriterije za družbeno pomoč borcem v Sloveniji. Predvidena je tudi ustanovitev solidarnost-nega sklada za izplačevanje priznavalnin pasivnim ob-činam, kar bo naknadno določeno s pravilnikom pod-pisnikov sporazuma. Komisija za zadeve borcev NOV skupščine občine Ljubljana-Šiška predlaga, da se sprejme predloženi finančni plan izdatkov in zagotovi potrebna sredstva iz občinskega proračuna za 1977. leto. Posebni račun za financiranje graditve in opreme šol, domov in WZ Osnutek finančnega načrta posebnega računa za financiranje graditve in apreme osnovnih šol in VVZ temelji: — na temeljnem izhodišču, da v skladu z odlokom o uvedbi samoprispevka I in v skladu s statutom u-pravnega odbora sklada ljubljanskih občin za gradnjo OŠ in VVZ, ki so ga ustanovile ljubljanske občine, za-gotavljajo proračuni občin oziroma ustanoviteljice sMada vsa manjkajoča sredstva v zvezi z realizacijo izgradnje OŠ in VVZ objektov, ki so bili zajeti v enot-ni program iz samoprispevka I. Obseg zagotavljanja sredstev s strani ljubljanskih občin zajema: 1. participacijo ljubljanskih občin k izgradnji ob-jektov (gradbena, obrtniška in instalacijska dela), u-poštevajoč letne finančne načrte sklada ljubljanskih občin ter dogovorjeno stopnjo, po kateri proračuni ljubljanskih občin zagotavljajo skladu dogovorjeni del oziroma višino soudeležbe; 2. izhajajoč iz citiranega odloka zagotavljajo pro-računi Ijubljanskih občin pri izvajanju programa iz samoprispevka I tudi: — vsa potrebna sredstva za nakup zemljišč, — za kritje stroškov zunanjih ureditev v oddalje-nosti nad 6 m, — za kritje stroškov izgradnje komunalnih pri-ključkov v oddaljenosti nad 25 m, — za nakup učil in drobnega inventarja in drugih zagonskih sredstev za OŠ in VVZ, — skupščina občine zagotavlja tudi sredstva za projektno dokumentacijo v primerih, ko je presežen obseg gradnje. Obrazložitev posameziiih postavk 1. Osnovna šola Zvonko Runko: — sofinanciranje zunanjeureditve (800.000 dinarjev) zajema oceno stroškov, ki jo ugotavlja služba inženi-ringa LIZ-IBE in je navedena v investicijskem pro-gramu, potrjenem s strani izvršnega sveta in skupšči-ne občine Ljubljana-Šiška; — sofinanciranje nakupa učil, drobnega inventarja in zagonskih sredstev za sedem učilnic (500.000 dinar-jev). V usklajevalnem postopku je na predlog gradbe-nega odbora vodstva šole, predstavnikov KS Milan Majcen ter strokovnih služb inženiringa LIZ-IBE in funkcionalno tehnološke komisije za OŠ in VVZ pri skladu