Poet in komponist V knjižnici J. Mazovca z Ervinom Fritzem predsta-vitev mape fotografij Tihomirja Pinterja Ob predstavitvi mape fotogra-fij fotografa Tlhoinirja Pinterja, sicer znanega znanstvenega de-lavca v njegovi stroki ter kultur-nega debvca v nasi občiui še po-sebej, povzemamo nckaj misli iz uvoda omenjene mape. Dejstvo je namreč, da odkrivamo našega avtorja kot osebnost. dojemljivo za poedčno interpretacijo danega objekta, za njegov zven vsej težld materialnosti navkljub, hkrati pa kot osebnost, dojemljivo za vi-zuaino urejeno kompozidjo. Ugotoviti, da je Pinter svojo fotografsko tehniko zavestno prepustil uveljavitvi umetnost-no-estetskih načel, predvsem ob-vladovanju prostora v rarional-nih razmerah med osnovnim predmetom pred objektivom (za-jetim v optičnozanimivi, graf-čni, plastični strukturi, predmetom torej, razpetim v horizontalnem in vertikalnem sestavu) ter črnim ozadjem, horizontom. Na tem osnovnem likovnem razmerju gradi Pinter svoj svet skoz oseb-no, vizualno izredno dojemljivo, trdno formalno konstrukcijo (po-sledico prvobitne težke, mate-rialne teksture). Po idejni vsebini . pa je kot že rečeno zagledan v poetično interpretacijo, ki se izraža prek notranjega, umirje-nega ritraa, zaporedja, prek uva-janja reda v navidezni nered, prek vznemirljive igre in senc, prek iluzionistične prostorske projekcije, ki se odvija v mikro in makrokozmičnem dojemanju vi-zualne celotd. Poetična interpretadja, izha-janje iz realne, ne umišljene re-sničnosti ter končtio vizualno do-jemanje celote tvorijo sintetično stopnjo Pinterjeve fotografije, ki ji tudi omogočajo večpomenske razsežnosti v poljubni, asocia-tivno nakazani in dopustni širini. Ta širina pa v končni posledici hkrati napoveduje globino dejan- skega prepletanja fotografskega in umetniško raziskovalnega po-dročja, da lahko nazadnje govo-rimo posebej tudi o izraznosti Pinterjeve fotografije, kar je njena najveija vrednota. ALEKSANDER BASSIN