
»Jutro" oftsoteiso rofli 
„SSo¥, Gospodaria''. 

Pred kazenskim malim senatom de/ 
sodišča v Ljubljani se je dne 15. mara 
vršila tiskovna pravda, ki jo je 

[ni svetnik g. Ivan Kralj. Predme 
pravi je bila oi i aradi ki 



po tisku, ki sta jo dvignila po svojem 
zastopniku, odvetniku dr. Marku Na­
tlačenu, urednik »Slovenskega Gospo­
darja« v Mariboru g. Januš Goleč, ter 
predsednik konzorcija tega lista g. VI. 
Pušenjak proti odgovornemu uredniku 
g. Davorinu Ravljenu zaradi »Jutrove­
ga« članka, priobčenega dne 14. novem­
bra­lani po končanih skupščinskih vo­
litvah pod naslovom »Bela vrana« med 
dnevnimi vestmi. Članek očita »Slov. 
gospodarji!« med drugim, da ni podal 
jjvojim čitateljem niti v kratkih podat­
kih izida volitev, da so mu najnujnejši 
gospodarski problemi, ki posebno živo 
režejo v telo Slovenije in čakajo nujne 
rešitve, toliko mar, kolikor je črnega 
ea nohtom, da ne bi tisoči njegovih či­
tateljev med 'priprostimi kmeti sploh 
ne ovohali, da so se pri nas izvršile vo­
litve, da hoče svoj svet zaplankati in da 
se je zakasnil za pol stoletja. 

Pri razpravi je dr. Marko Natlačen 
stvarno utemeljeval obtožbo, glasečo 
se, da je odgovorni urednik »Jutra« za­
krivil prestopek klevete po členu 56 to­
čka 1 in 3 zakona o tisku, ter predlagal, 
da se »Jutro« ob. di zaradi te klevete 
po členu 56, dalje v plačilo stroškov in 
odškodnine obema­obtožencema, v akor 
tudi v priobčitev sodbe na čelu lista. 

Zastopnik obtoženca dr. Vlad. Kna­
flič je skušal ^T formalnem pogledu iz­
podbijati obtožbo, češ, da nimata za njo 
aktivne legitimacije, v nadaljnjem pa 
je razvijal svoje teorije, da je bila to le 
dopustna kritika pisave »Slovenskega 
Gospodarja« o poročanju glede izida 
volitev. 

Senat je ugotovil, da je »Slovenski 
Gospodar« v prvi številki, ki je izšla po 
volitvah, 11. novembra, priobčil zadaj 
kratek uraden rezultat volitev v Slove­
niji. 

Po polurnem posvetovanju je senat 
pbsodil odgovornega urednika .»Jutra« 
f smislu obtožbe na 500 Din denarne 
kazni, eventualno v slučaju neizterlji­
vosti v lOdnevni zapor in nato še v na­
daljnjih 120 D denarne kazni. »Jutro« 
je dalje obsojeno v plačilo pravdnih 
stroškov in da mora v 2 številki po 
pravomočnosti objaviti sodbo na čelu 
lista. Zastopnik »Jutra« je prijavil pri­
ziv. 


