156 KRAJOPISJE. Prevertanje ali prekopanje Ljubelja. Marsikaj, kar se je pred časam le vošilo, pa zavoljo tež in zoperstav ni izpeljati dalo, se dan današnji spolnjeno vidi. Tako se tudi zna zgoditi s prevertanjeni ali prekopanjem Ljubelja. Saj je pred nekaj časam v Ilirskim listu več bilo govorjeno , kako potrebno bi bilo, de bi se tamkej, ker drugej ni mogoče, boljši pot iz Korotana na Krajnsko odperla, in kako de bi to ne \ bilo preteško. Kar namreč je skozi Štajarje železna cesta peljana, mora Koroško s svojimi perdelki, to je, nar več z železnino, preveč zad ostajati; ker voznina po navadni cesti in čez hribe, je nekaj počasna, še bolj pa draga, in železne ceste ne kaže še zdaj tudi čez Koroško peljati. Ko bi se pa Ljubelj prekopal — od cerkve sv. Ane na Krajnski, do sv. Lenarta na Koroški strani — in pa še cesta v več krajih poravnala, bi se vender za zdaj veliko ložej vse blago do Ljubljane k železni cesti perpeljevalo. Morebiti se sčasama zna ravno v ti meri železna cesta saj za konje napraviti, ker je za hlapone prestermo. Potroški sa prekopanje Ljubelja se pa tudi ne kažejo preveliki, ako se temu permeri, kar do zdaj obderžanje ceste čez višavo in zavoljo plazov potrebujejo. Koroški stanovi so jeli več skerbeti, kako bi se njih deželi z boljši cesto v ptuje pomagalo. Upati je tudi, de naš milostljivi Cesar Ferdinandi., ki veliko za to cesto potroškov dovolijo , bodo radi še to storili, kar bi za njo nar več pomagalo. p, h.