ORMOŽ, 15. JANUAR 2008 TISKOVINA LETNIK: 12 ŠT.1 POŠTNINA PLAČANA PRI POŠTI ORMOŽ VSEBINA 1. ODLOK o ustanovitvi Javnega zavoda Knjižnica Franca Ksavra Meška Ormož 2. ODLOK o ustanovitvi Javnega zavoda na področju osnovnega šolstva s prilagojenim programom 3. ODLOK o ustanovitvi Javnega zavoda Lekarna Ormož 4. ODLOK o ustanovitvi Glasbene šole Ormož 1. Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94, 8/96, 31/00, 36/00 in 127/06), 26. člena Zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo (Uradni list RS, št. 77/07- Uradno prečiščeno besedilo ZUJIK- UPB1), 20. člena Zakona o knjižničarstvu (Uradni list RS, št. 87/01 in 96/02), 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01, 19/05 in 12/06), 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/07) in 23. člena Statuta občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/07) so: Občinski svet občine Ormož, na 12 seji, dne 21.12.2007, Občinski svet občine Središče ob Dravi, na 10. seji, dne 27.12.2007 in Občinski svet občine Sveti Tomaž, na 10. seji, dne 27.12.2007 sprejeli ODLOK o ustanovitvi Javnega zavoda Knjižnica Franca Ksavra Meška Ormož I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž (v nadaljevanju: ustanoviteljice) ustanavljajo javni zavod Občina Ormož, P Knjižnica Franca Ksavra Meška Ormož (v nadaljevanju: zavod) za izvajanje javne službe na področju knjižnične dejavnosti. Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja skupni organ županov občin ustanoviteljic. Ustanoviteljske pravice in obveznosti se uresničujejo po ključu števila prebivalcev posamezne občine: -Občina Ormož: 74,3 % (13.133 prebivalcev), -Občina Središče ob Dravi: 13,0 % (2.302 prebivalcev), -Občina Sveti Tomaž: 12,7 % (2.251 prebivalcev). 2. člen V aktu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 3. člen Zavod je pravni naslednik Knjižnice Franca Ksavra Meška Ormož, ki ga je občina Ormož ustanovila z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda Knjižnica Franca Ksavra Meška Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 3/04- UPB in št. 9/07). 4. člen S tem odlokom se ureja status zavoda, dejavnost zavoda, organiziranost zavoda in vsebina dela zavoda, knjigovodstvo in finančno poslovanje zavoda, sredstva za delo zavoda, viri in način pridobivanja sredstev za delo zavoda, način določanja deležev občin pri sofinanciranju, nastopanje v pravnem prometu, varovanje poslovne tajnosti, splošni akti zavoda, odgovornost ustanoviteljic za obveznosti zavoda ter medsebojne pravice in obveznosti ustanoviteljic in zavoda ter skupni organ županov. II. STATUSNE DOLOČBE 1. Ime, sedež in pravni status zavoda 5. člen Ime javnega zavoda je: Knjižnica Franca Ksavra Meška Ormož. Sedež zavoda je v Ormožu, Kolodvorska cesta 9. Zavod lahko spremeni ime ali sedež le s predhodnim soglasjem občin ustanoviteljic. Zavod je pravna oseba, ki odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem s katerim razpolaga. 2. Pečat zavoda 6. člen Zavod ima pečata, ki sta okrogle oblike, premera 35 in 20 mm z napisom imena zavoda. V sredini obeh pečatov se nahaja razpoznavni znak zavoda. Število pečatov, njihovo uporabo, način ravnanja z njimi ter njihovega uničenja in seznam delavcev, ki so zanje odgovorni določi direktor s posebnim pravilnikom. Pečat iz prvega odstavka tega člena uporablja zavod v pravnem prometu za žigosanje vseh aktov, dokumentov in dopisov, ki jih pošilja organom, organizacijam, društvom, občanom in uporabnikom. 7. člen Zavod se lahko zaradi usklajevanja strokovnih, poslovnih in razvojnih interesov povezuje v zvezo splošnih knjižnic in druga strokovna združenja. Soglasje k včlanitvi v zvezo in druga strokovna združenja podajo občine ustanoviteljice. III. DEJAVNOST ZAVODA 8. člen Zavod opravlja v okviru knjižnične dejavnosti kot javne službe, naslednje naloge: - zbira, obdeluje, hrani in posreduje knjižnično gradivo, - zagotavlja dostop do knjižničnega gradiva in elektronskih publikacij, - izdeluje knjižnične kataloge, podatkovne zbirke in druge informacijske vire, - posreduje bibliografske in druge informacijske proizvode in storitve, - sodeluje v medknjižnični izposoji in posredovanju informacij, - pridobiva in izobražuje uporabnike, - informacijsko opismenjuje, - varuje knjižnično gradivo, ki je kulturni spomenik, - opravlja drugo bibliotekarsko, dokumentacijsko in informacijsko delo, - sodeluje v vseživljenjskem izobraževanju, - zbira, obdeluje, varuje in posreduje domoznansko gradivo, - zagotavlja dostopnost in uporabo gradiv javnih oblasti, ki so splošno dostopna na elektronskih medijih, - organizira posebne oblike dejavnosti za otroke, mladino in odrasle, ki so namenjene spodbujanju bralne kulture, - organizira posebne oblike dejavnosti za otroke, mladino in odrasle s posebnimi potrebami, - organizira kulturne prireditve, ki so povezane s knjižnično dejavnostjo. 9. člen Dejavnosti zavoda so naslednje: R/91.011 Dejavnost knjižnic; J/58.110 Izdajanje knjig; J/58.140 Izdajanje revij in druge periodike; J/58.190 Drugo založništvo; R/90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve; R/91.030 Varstvo kulturne dediščine. Poleg dejavnosti iz prejšnjega odstavka tega člena lahko zavod opravlja tudi druge posle, ki so potrebni za njegov obstoj, ne pomenijo pa neposrednega opravljanja dejavnosti. Zavod lahko opravlja tudi gospodarske dejavnosti, vendar te ne smejo ogroziti izvajanja javne službe. Do spremembe ali razširitve dejavnosti lahko pride le s spremembo tega akta o ustanovitvi. IV. ORGANI ZAVODA 10. člen Organi zavoda so: - svet zavoda in - direktor. 1. Svet zavoda 11. člen Zavod upravlja svet zavoda, ki ima sedem članov. Svet zavoda sestavljajo: - trije predstavniki ustanoviteljev, od katerih dva imenuje Občinski svet Občine Ormož, enega pa Občinska sveta Središče ob Dravi in Občine Sveti Tomaž, - dva predstavnika delavcev zavoda, ki ju izvolijo delavci zavoda, - dva predstavnika uporabnikov oz. zainteresirane javnosti, ki ju imenuje skupni organ županov na predlog Kulturniške zbornice Slovenije. Občini Središče ob Dravi in Sveti Tomaž imenujeta člana v svet zavoda tako, da je član sveta zavoda vsako mandatno obdobje iz druge občine. Mandat članov sveta zavoda traja pet let. Član sveta zavoda je lahko v svet izvoljen največ dvakrat zaporedoma. Predsednika sveta zavoda imenuje svet zavoda izmed svojih članov. Volitve predstavnikov delavcev zavoda se razpišejo največ 90 in najmanj 60 dni pred potekom mandata. Volitve delavcev v svet zavoda so tajne. Na prvi konstituivni seji člani izmed sebe izvolijo predsednika in namestnika. Prvo konstituivno sejo sveta skliče direktor v roku 30 dni po imenovanju oz. izvolitvi članov sveta zavoda. Svetu prične teči mandat z dnem konstituiranja. Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh članov sveta. Podrobnejše delovanje uredi svet zavoda s poslovnikom. Svet zavoda se sestaja na rednih in izrednih sejah. Predsednik sveta zavoda pošlje vabilo skupaj z gradivom članom sveta najmanj sedem dni pred sejo sveta. En izvod gradiva se dostavi tudi občinam ustanoviteljicam. 12. člen Naloge sveta zavoda so: 1. S področja upravljanja zavoda: sprejema splošne akte zavoda, za katere je pristojen po zakonu, sprejema zaključni račun zavoda, sklepa o pogodbah za investicijske naložbe in o pogodbah za investicijsko-vzdrževalna dela ter o pogodbah o razpolaganju z nepremičninami, ki jih ima knjižnica v upravljanju, po predhodnem soglasju ustanoviteljev, nadzira zakonitost dela in poslovanja zavoda, spremlja, analizira in ocenjuje delovanje zavoda, predlaga ustanoviteljem revizijo poslovanja, ki jo lahko opravi tudi notranji revizor ustanoviteljev, ocenjuje delo direktorja, daje soglasje k strateškemu načrtu, programu dela, finančnemu načrtu, sistematizaciji delovnih mest, organizaciji dela, kadrovskemu načrtu in načrtu nabav ter nadzira njihovo izvajanje, imenuje in razrešuje direktorja, sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem, daje soglasje k ceniku knjižnice, opravlja druge naloge v skladu z zakonom. 2. S področja strokovnega dela zavoda: spremlja in ocenjuje delovanje zavoda in politiko njenih ustanoviteljic, ugotavlja ustreznost strateškega načrta in programa dela glede na namen, zaradi katerega je knjižnica ustanovljena, obravnava vprašanja s področja strokovnega dela zavoda in daje direktorju mnenja, predloge in pobude za reševanje teh vprašanj, daje druge pobude in predloge v zvezi z delovanjem zavoda. 13. člen Član sveta zavoda je lahko razrešen pred pretekom mandata za katerega je imenovan oz. izvoljen, če: umre, sam zahteva razrešitev, se ne udeležuje sej, pri svojem delu ne ravna v skladu s predpisi, ne opravlja svojih nalog oz. jih ne opravlja strokovno. V primeru predčasne razrešitve člana se za čas do izteka mandata imenuje oz. izvoli nov član po istem postopku kot je bil imenovan oz. izvoljen razrešeni član. Predlog za razrešitev člana sveta zavoda lahko poda direktor ali svet zavoda. 2. Direktor 14. člen Direktor zavoda organizira in vodi poslovanje ter strokovno delo zavoda. Direktor je poslovni in programski direktor, predstavlja in zastopa zavod in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda. Direktorja zavoda imenuje svet zavoda, na podlagi javnega razpisa. Mandat direktorja traja pet let. 15. člen Za direktorja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje: ima najmanj univerzitetno izobrazbo družboslovne smeri, najmanj pet let delovnih izkušenj, poznavanje dejavnosti s področja dela zavoda, vodstvene in organizacijske sposobnosti ter znanja s področja upravljanja, opravljen strokovni izpit za bibliotekarja. Kandidat mora predložiti program dela in razvoja zavoda. Če kandidat nima opravljenega bibliotekarskega izpita, ga mora v primeru imenovanja opraviti najkasneje v enem letu. 16. člen Svet zavoda si mora pred imenovanjem ali razrešitvijo direktorja, pridobiti soglasje občin ustanoviteljic, ki imajo v lasti več kot polovico ustanoviteljskega deleža ter mnenje strokovnih delavcev zavoda. Soglasja in mnenja se nanašajo na kandidata za direktorja, ki ga predlaga svet zavoda izmed tistih prijavljenih, ki izpolnjujejo pogoje. Strokovni delavci knjižnice o mnenju glasujejo tajno. Če občine ustanoviteljice in strokovni delavci ne odgovorijo v roku 60 dni, se šteje, da so bila soglasja podana oziroma mnenja pozitivna. Po pridobitvi soglasij in mnenj svet zavoda imenuje direktorja z večino glasov vseh članov sveta. 17. člen Med začasno odsotnostjo nadomešča direktorja delavec, ki ga s splošnim pooblastilom pooblasti direktor. Pooblaščeni delavec ima v času nadomeščanja vse pristojnosti določene v pooblastilu direktorja. 18. člen Naloge direktorja so: - organizira delo zavoda, - sprejema strateški načrt, - sprejema program dela s finančnim načrtom, - sprejema akt o organizaciji dela po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu, - sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest po predhodnem mnenju reprezentativnih sindikatov v zavodu, - sprejema kadrovski načrt, - sprejema načrt nabav in odprodaje osnovnih sredstev ter investicijskega vzdrževanja, - sprejema druge akte, ki urejajo pomembna vprašanja v zvezi z delovanjem zavoda, - poroča občinam ustanoviteljicam in svetu o zadevah, ki lahko pomembno vplivajo na delovanje zavoda, - pripravi letno poročilo, - sklepa zavodsko kolektivno pogodbo, če jo zavod ima in - druge naloge določene z ustanovitvenim aktom. K aktom iz druge, tretje, četrte, pete, šeste, sedme in enajste alinee prejšnjega odstavka daje soglasje svet zavoda. Strateški načrt iz prvega odstavka tega člena je dokument srednjeročnega razvojnega načrtovanja, ki upošteva cilje in prioritete nacionalnega oziroma lokalnega programa za kulturo, program dela pa je njegov letni izvedbeni načrt, katerega sestavni del je finančni načrt. 19. člen Direktor je samostojen pri opravljanju poslov iz svojega delovnega področja. Direktorje za svoje delo odgovoren svetu zavoda. Direktor mora pri vodenju poslov ravnati z javnimi sredstvi s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika. Pri izvrševanju svoje funkcije ima direktor v delovnem procesu pravico in dolžnost določati in odrejati dela in naloge posameznim delavcem ali skupini delavcev za izvršitev določenih zadev v skladu z določbami splošnih aktov zavoda. V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru potrjenega finančnega načrta, razen: pogodb o investicijah in investicijsko vzdrževalnih delih, za katere je potreben sklep sveta zavoda in soglasje ustanoviteljev; in pogodb o razpolaganju z nepremičninami, ki jih ima zavod v upravljanju, za kar je potrebno soglasje lastnika nepremičnine. 20. člen Direktor sklene delovno razmerje za določen čas, za čas trajanja mandata. Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v istem zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje. Na podlagi akta o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik. 21. člen Direktor je lahko razrešen pred potekom časa za katerega je imenovan. Svet zavoda je po predhodnem soglasju ustanoviteljev in mnenja strokovnih delavcev knjižnice dolžan razrešiti direktorja: - če direktor sam zahteva razrešitev, - če nastopi kateri od razlogov, ko po predpisih iz delovnih razmerij preneha delovno razmerje po samem zakonu, - če direktor pri svojem delu ne ravna po predpisih in splošnih aktih zavoda ali neutemeljeno ne izvršuje sklepov organov zavoda ali ravna v nasprotju z njimi, - če direktor s svojim nevestnim ali nepravilnim delom povzroči zavodu večjo škodo, ali če zanemarja ali malomarno opravlja svoje dolžnosti, tako da nastanejo ali bi lahko nastale hujše motnje pri opravljanju dejavnosti zavoda. Svet zavoda je dolžan seznaniti direktorja o razlogih za razrešitev in mu dati možnost, da se o njih v roku 20 dni izjavi. 22. člen Zoper odločitev o razrešitvi ima prizadeti pravico zahtevati sodno varstvo, če meni, da je bil kršen za razrešitev določen postopek in da je kršitev lahko bistveno vplivala na odločitev ali da niso podani razlogi za razrešitev iz predhodnega člena. Zahteva za sodno varstvo se vloži v petnajstih dneh po prejemu odločitve o razrešitvi pri pristojnem sodišču. 23. člen Če direktorju predčasno preneha mandat, oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja izmed strokovnih delavcev zavoda, oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto. V. KNJIGOVODSTVO IN FINANČNO POSLOVANJE ZAVODA 24. Člen Zavod vodi knjigovodstvo in knjigovodske evidence po načelih in pravilih, ki jih določa zakon. Za pravilno in zakonito vodenje knjigovodstva in knjigovodskih evidenc odgovarjata računovodja in direktor zavoda. VI. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 25. člen Za opravljanje dejavnosti zagotovijo ustanoviteljice zavodu nepremičnine in opremo, ki jo je zavod uporabljal za opravljanje dejavnosti do uveljavitve tega odloka. Zavod je dolžan uporabljati in upravljati s premoženjem s skrbnostjo dobrega gospodarja. Knjižnično gradivo je last občin glede na vložena sredstva za nakup, z njimi pa upravlja zavod. VII. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 26. člen Zavod pridobiva sredstva za delo oziroma za izvajanje dejavnosti: a) izjavnih virov za opravljanje javne službe: - iz sredstev državnega proračuna za nakup knjižničnega gradiva in informacijsko komunikacijske tehnologije, - iz sredstev proračunov občin ustanoviteljic za materialne stroške in stroške dela ter za nakup knjig. b) iz nejavnih virov za opravljanje javne službe: - s pobiranjem članarine, zamudnin in opominov, - s storitvami fotokopiranja, tiskalniških izpisov in medknjižnične izposoje, - iz sredstev drugih uporabnikov, - donacijami, darili in iz drugih zakonitih virov, na način in pod pogoji določenimi z zakonom. VIII. NAČIN DOLOČANJA DELEŽEV OBČIN PRI SOFINANCIRANJU 27. člen Občine letno zagotavljajo sredstva za sofinanciranje nakupa knjižničnega gradiva v dvanajstinah in glede na število prebivalcev občine. Občine zagotavljajo sredstva za skupne stroške in nakup gradiva v skladu s sprejetim finančnim načrtom zavoda in glede na število prebivalcev. Skupni stroški obsegajo predvsem materialne stroške in stroške dela povezane z izborom, nabavo in obdelavo knjižničnega gradiva in z delovanjem skupnih služb. Za vsako investicijo se lahko ustanoviteljice dogovorijo o drugačnem deležu sofinanciranja, kot je določen v 1. členu tega odloka, na podlagi sklenjene pogodbe. 28. člen V primeru, da posamezna občina ustanoviteljica ne izpolnjuje svojih obveznosti do zavoda po tem odloku, mora zavod o tem obvestiti ostale občine ustanoviteljice in Ministrstvo za kulturo. O načinu razpolaganja presežka prihodkov nad odhodki odloča na predlog direktorja svet. Ta sredstva se uporabljajo le za opravljanje in razvoj dejavnosti zavoda. Sredstva od prodaje proizvodov in storitev ustvarjenih na trgu lahko zavod deli v skladu z zakonodajo in sprejetim finančnim načrtom, vendar le za razvoj dejavnosti zavoda. O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odločajo na predlog direktorja, po predhodnem soglasju sveta zavoda, občine ustanoviteljice, ki so pokrile svoje obveznosti v skladu s sprejetim finančnim načrtom zavoda. IX. NASTOPANJE V PRAVNEM PROMETU 29. člen Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun. Zavod odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev s katerimi razpolaga. X. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI 30. člen Za poslovno tajnost štejejo podatki in listine, katerih nepooblaščena objava ali posredovanje bi škodovala interesom ali ugledu zavoda. 31. Člen Za poslovno tajnost se štejejo podatki in listine: - osebni podatki o članih knjižnice, - podatki in dokumenti, ki so s predpisi določeni za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih svet določi za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih zavodu zaupno sporočijo pristojni organi ali druge organizacije in - dokumenti v knjižnici zaposlenih delavcev. Poleg listin so lahko poslovna tajnost tudi predmeti, npr. nosilci zvoka ali slike, CD-romi, računalniške baze podatkov, načrti, vzorci... 32. člen Dokumente in podatke, ki se štejejo za poslovno tajnost, morajo varovati vsi delavci zavoda. Delavec je dolžan varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja v zavodu. Kršitev poslovne tajnosti se šteje za hujšo kršitev delovnih obveznosti. Dokumenti in podatki, določeni kot tajnost, se ne smejo sporočiti ali odstopiti drugim, razen če je to z zakonom določeno. Če je za izvrševanje dela zavoda nujno se smejo podatki in dokumenti sporočiti pristojnim organom. Osebni podatki delavcev zavoda se smejo uporabljati samo za namene, za katere so zbrani. Le s soglasjem delavca sme direktor posredovati podatke za drugo rabo oziroma namene. Listine in podatke, ki štejejo za poslovno tajnost, sme posredovati pooblaščenim organom le direktor zavoda. XI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 33. člen Zavod ima naslednje splošne akte: akt o sistemizaciji delovnih mest; splošni akt o varstvu pri delu in požarni varnosti; splošne akte o knjigovodstvu, finančnem poslovanju in drugih zadevah s področja materialno finančnega poslovanja; poslovnik sveta zavoda in druge splošne akte. Pred sprejemom splošnega akta zavoda se organizira razprava, na kateri lahko delavci ali sindikat dajejo pripombe, stališča in mnenja ali predlagajo spremembe oziroma dopolnitve določb splošnih aktov. Ob odločitvi za sprejem posameznega splošnega akta svet oziroma direktor določi način in roke za pripravo delovnega besedila osnutka oziroma predloga splošnega akta, določi strokovni organ ali delavca, ki vodi razpravo in zbira pripombe ter daje mnenja o določilih delovnega besedila, osnutka oziroma predloga splošnega akta ter določi potek sprejemanja. XII. ODGOVORNOST USTANOVITELJIC ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJIC IN ZAVODA 34. člen Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti ustanoviteljice in zavod uredijo s pogodbo. 35. člen Ustanoviteljice imajo do zavoda naslednje pravice in obveznosti: ugotavljajo skladnost programa dela zavoda s programi ustanoviteljic, spremljajo skladnost porabe sredstev z letnimi programi dela in finančnimi načrti, opravljajo druge zadeve, določene s tem odlokom in drugimi predpisi. Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarjajo ustanoviteljice do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračunov ustanoviteljic za delovanje zavoda na podlagi sprejetega letnega programa dela in finančnega načrta po dinamiki, ki jo z zavodom določijo ter po vrsti sredstev, ki jih za delo zavoda zagotavljajo ustanoviteljice. Ustanoviteljice ne odgovarjajo za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike. XIII. SKUPNI ORGAN ŽUPANOV 36. člen Zaradi zagotavljanja javne službe na področju knjižničarske dejavnosti na območju občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž ter gospodarnejšega in učinkovitejšega uresničevanja ustanoviteljskih pravic in obveznosti do zavoda Občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž ustanovijo skupni organ. 37. člen Skupni organ sestavljajo župani občin ustanoviteljic. Sedež skupnega organa je v Ormožu, Ptujska cesta 6, Ormož. Skupni organ predstavlja župan Občine Ormož, v njegovi odsotnosti pa drug član skupnega organa, ki ga za to pooblasti župan Občine Ormož. 38. člen Naloge skupnega organa so: izvršuje ustanoviteljske pravice občin ustanoviteljic do zavoda v skladu s tem odlokom v imenu in za račun občin ustanoviteljic, usklajuje odločitve v zvezi z zagotavljanjem javne službe zavoda, ki sodi v pristojnost občinskih svetov, izvaja druge naloge v skladu z zakonom, ki se nanašajo na skupno izvajanje javne službe v zavodu. 39. člen Administrativno tehnične in druge strokovne naloge, potrebne za nemoteno delo skupnega organa, opravlja Občinska uprava Občine Ormož. 40. člen Skupni organ se sestaja na sejah, ki jih skliče župan Občine Ormož. Pobudo za sklic seje lahko poda vsaka občina ustanoviteljica. Skliče se lahko tudi korespondenčna seja. 41. člen Za sprejem odločitve skupnega organa je potrebno soglasje vseh treh županov občin ustanoviteljic v skladu s tem odlokom. 42. člen Sredstva za delo skupnega organa zagotavljajo občine ustanoviteljice po ključu števila prebivalcev in sicer: -Občina Ormož: 74,3 % (13.133 prebivalcev), -Občina Središče ob Dravi: 13,0 % (2.302 prebivalcev), -Občina Sveti Tomaž: 12,7 % (2.251 prebivalcev). 43. člen Med sredstva za delo skupnega organa sodijo materialni stroški poslovanja skupnega organa. Občini Središče ob Dravi in Sveti Tomaž povrneta svoj delež stroškov Občini Ormož na podlagi izstavljenih zahtevkov o dejansko nastalih materialnih stroških. Ksavra Meška Ormož (Uradni vestnik občine Ormož št. 3/04- UPB in št. 9/07). 47. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož, potem ko ga v enakem besedilu sprejmejo Občinski svet Občine Ormož, Občinski svet Občine Sveti Tomaž in Občinski svet Občine Središče ob Dravi. Številka: 007-00046/2007 7 9 Datum: 21.12.2007 Številka: 06200-0012/2007-3 Datum: 27.12.2007 ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Alojz SOK I.i. ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI Jurij BORKO I.r. Številka: 032-0044/2007 Datum: 27.12.2007 ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ Mirko CVETKO i.r. XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 44. člen Akt o organizaciji dela in sistematizaciji delovnih mest, kadrovski načrt in strateški načrt morajo biti sprejeti v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka. Do sprejetja novega akta o organizaciji in sistematizaciji delovnih mest velja obstoječi akt v vseh določbah, ki niso v nasprotju z zakoni in s tem odlokom. 45. člen Svet zavoda mora biti imenovan najkasneje v roku 60 dni od uveljavitve tega odloka. Do takrat opravlja njegove naloge obstoječi svet zavoda. Dosedanji direktor nadaljuje z delom do izteka mandata, za katerega je bil imenovan. Direktorje dolžan poleg nalog, za katere je pristojen po zakonu in po tem odloku opraviti vse potrebno za delo zavoda in vpis v sodni register. 46. člen Zavod se vpiše v sodni register pri Okrožnem sodišču na Ptuju in je pravni naslednik Knjižnice Franca Ksavra Meška Ormož ter prevzame vse pravice in obveznosti tega zavoda. Za vpis poskrbi direktor zavoda. Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda Franca 2. Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94, 8/96, 31/00, 36/00 in 127/06), Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS št. 16/07), 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01, 19/05 in 12/06), 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/07) in 23. člena Statuta občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/07) so: Občinski svet občine Ormož, na 12 seji, dne 21.12.2007, Občinski svet občine Središče ob Dravi, na 10. seji, dne 27.12.2007 in Občinski svet občine Sveti Tomaž, na 10. seji, dne 27.12.2007 sprejeli ODLOK o ustanovitvi Javnega zavoda na področju osnovnega šolstva s prilagojenim programom I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž (v nadaljevanju: ustanoviteljice) ustanavljajo javni zavod na področju osnovnega šolstva s prilagojenim programom z naslednjim šolskim okolišem: območje občine Ormož, občine Središče ob Dravi in občine Sveti Tomaž. Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja skupni organ županov občin ustanoviteljic. Ustanoviteljske pravice in obveznosti se uresničujejo po ključu števila prebivalcev posamezne občine: -Občina Ormož: 74,3 % (13.133 prebivalcev), -Občina Središče ob Dravi: 13,0 % (2.302 prebivalcev), -Občina Sveti Tomaž: 12,7 % (2.251 prebivalcev). 2. člen V aktu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 3. člen Zavod je pravni naslednik Osnovne šole Stanka Vraza Ormož, ki ga je občina Ormož ustanovila z Odlokom o ustanovitvi javnega zavoda na področju osnovnega šolstva s prilagojenim programom (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 30/91, 14/96). 4. člen S tem odlokom se ureja status zavoda, dejavnost zavoda, organiziranost zavoda in vsebina dela zavoda, knjigovodstvo in finančno poslovanje zavoda, sredstva za delo zavoda, viri in način pridobivanja sredstev za delo zavoda, nastopanje v pravnem prometu, odgovornost ustanoviteljic za obveznosti zavoda ter medsebojne pravice in obveznosti ustanoviteljic in zavoda, varovanje poslovne tajnosti, splošni akti zavoda ter skupni organ županov. II. STATUSNE DOLOČBE 1. Ime, sedež in pravni status zavoda 5. člen Ime javnega zavoda je Osnovna šola Stanka Vraza Ormož. Sedež zavoda je v Ormožu, Dobravska ulica 13/a. Zavod lahko spremeni ime ali sedež le s predhodnim soglasjem občin ustanoviteljic. Zavod je pravna oseba, ki odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga. 2. Pečat zavoda 6. člen Zavod ima pečata, ki sta okrogle oblike, premera 35 in 20mm. Pečat vsebuje ime in sedež zavoda. Sredi pečata je grb Republike Slovenije. Ravnatelj sprejme akt o hrambi in uporabi pečatov šole ter določi delavce, ki so zanje odgovorni. 7. člen III. DEJAVNOST ZAVODA Dejavnost zavoda je: - P/85.200 Osnovnošolsko izobraževanje. Dejavnost zavoda se šteje kot javna služba, katere izvajanje je v javnem interesu. Poleg poslov iz prvega odstavka tega člena, opravlja zavod tudi vse druge posle, ki so potrebni za njegov obstoj in za opravljanje dejavnosti, ne pomenijo pa neposrednega opravljanja dejavnosti. 8. člen IV. ORGANI ZAVODA Organi zavoda so: - svet šole, ravnatelj, strokovni organi in svet staršev. 9. člen 1. Svet šole Svet šole šteje devet članov, kijih sestavljajo: trije predstavniki občin ustanoviteljic, od katerih dva imenuje občinski svet občine Ormož, enega člana pa občinska sveta občin Sveti Tomaž in Središče ob Dravi, trije predstavniki delavcev in trije predstavniki staršev. Občina Središče ob Dravi in Sveti Tomaž imenujeta enega člana v svet šole tako, da je član sveta šole vsako mandatno obdobje iz druge občine. Člani sveta šole so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Člani sveta šole so lahko zaporedoma imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat. Svet šole odloča z večino glasov vseh članov, če z zakonom ni drugače določeno. Predstavnike staršev izvolijo starši na svetu staršev. Mandat predstavnika staršev v svetu šole je vezan na status učenca v šoli. Predstavnike delavcev šole izvolijo delavci na neposrednih in tajnih volitvah. Kandidate predlagajo delavci na zboru delavcev, kjer se oblikuje kandidatna lista. V postopku kandidiranja za volitve je potrebno predhodno pridobiti pisno soglasje kandidata. Izvoljeni so kandidati, ki so dobili največje število glasov. Če dva ali več kandidatov dobijo enako število glasov, se odločitev o izbiri člana opravi z žrebom. Za predsednika sveta šole člani sveta šole izvolijo enega izmed članov. 10. člen Članu sveta šole preneha mandat: če izgubi volilno pravico, če postane trajno nezmožen za opravljanje funkcije, če je s pravnomočno sodbo obsojen na nepogojno kazen zapora, daljšo od šest mesecev, če odstopi, če predstavniku delavcev preneha delovno razmerje, če je imenovan na funkcijo, ki ni združljiva s članstvom v svetu. Ko svet šole ugotovi, da je članu sveta šole prenehal mandat, o tem takoj obvesti pristojne za imenovanje oziroma izvolitev novega člana. Če je potekel mandat predstavniku delavcev, svet šole takoj razpiše nadomestne volitve. 11. člen Nadomestno imenovanje oziroma izvolitev člana sveta šole ni potrebno, če je prenehal mandat manj kot tretjini članov in je do izteka mandata sveta manj kot šest mesecev. 12. člen Svet šole opravlja naslednje naloge: sprejema pravila in druge splošne akte šole, s katerimi se urejajo vprašanja, ki so pomembna za opravljanje dejavnosti in poslovanje šole, imenuje in razrešuje ravnatelja, sprejema program razvoja, sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi, sprejema finančni načrt in zaključni račun, odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov, obravnava poročila o vzgojni oziroma izobraževalni problematiki, odloča o pritožbah v zvezi s statusom učenca, odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja, odloča o pritožbah staršev v zvezi z vzgojnim in izobraževalnim delom v šoli, predlaga ustanoviteljicam spremembo ali razširitev dejavnosti, daje ustanoviteljicam in ravnatelju zavoda predloge in mnenja o posameznih vprašanjih, opravlja druge naloge določene z zakonom. Svet šole se sestaja na rednih in izrednih sejah. Predsednik sveta šole pošlje vabilo skupaj z gradivom članom sveta šole najmanj sedem dni pred sejo sveta šole. En izvod gradiva se dostavi tudi občinam ustanoviteljicam. 2. Ravnatelj 13. člen Ravnatelj je pedagoški vodja in poslovodni organ zavoda. Ravnatelj opravlja naslednje naloge: organizira, načrtuje in vodi delo zavoda, pripravlja program razvoja zavoda, pripravlja predlog letnega delovnega načrta in odgovarja za njegovo izvedbo, odgovarja za uresničevanje pravic in dolžnosti učencev, vodi delo učiteljskega zbora, oblikuje predlog nadstandardnih programov, spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev, organizira mentorstvo za pripravnike, prisostvuje pri vzgojno - izobraževalnem delu učiteljev, spremlja njihovo delo, in jim svetuje, predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive in odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede, skrbi za sodelovanje zavoda s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja), obvešča starše o delu zavoda in o spremembah pravic in obveznosti učencev odloča o vzgojnih ukrepih, zastopa in predstavlja zavod in je odgovoren za zakonitost dela, določa sistemizacijo delovnih mest, odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev, opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi. 14. člen Za ravnatelja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje: kdor ima najmanj visokošolsko izobrazbo ter izpolnjuje druge pogoje za učitelja ali za svetovalnega delavca na šoli, na kateri bo opravljal funkcijo ravnatelja, ima najmanj pet let delovnih izkušenj v vzgoji in izobraževanju, ima naziv svetnik ali svetovalec oziroma najmanj pet let naziv mentor; ima opravljen ravnateljski izpit. Mandat ravnatelja traja pet let. 15. člen Ravnatelja imenuje svet javnega zavoda. Svet šole si mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za ravnatelja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje pridobiti: mnenje učiteljskega zbora, mnenje lokalne skupnosti, na območju katere ima javni zavod sedež, mnenje sveta staršev. Lokalna skupnost in svet staršev mnenje obrazložijo. Učiteljski zbor o mnenju glasuje tajno. Če lokalna skupnost in organi iz četrtega odstavka tega člena, ne dajo mnenja v 20 dneh od dneva, ko so bili zanj zaprošeni, lahko svet o izbiri odloči brez tega mnenja. Ko svet šole izmed prijavljenih kandidatov izbere kandidata za ravnatelja, posreduje obrazložen predlog za imenovanje v mnenje ministru. Če minister ne da mnenja v 30. dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet šole odloči o imenovanju ravnatelja brez tega mnenja. Po prejemu mnenja ministra oziroma po poteku roka iz prejšnjega odstavka svet šole odloči o imenovanju ravnatelja s sklepom. O odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate. Zoper odločitev sveta šole je možno sodno varstvo v skladu zakonom, ki ureja zavode. 16. člen Če ravnatelju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za ravnatelja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja izmed strokovnih delavcev zavoda oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto. Če v 60. dneh po prenehanju mandata ravnatelju svet šole ne imenuje niti ravnatelja niti vršilca dolžnosti ravnatelja, imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja v naslednjih osmih dneh minister. V primeru iz prejšnjega odstavka mora svet šole takoj začeti postopek za imenovanje ravnatelja. Pod pogoji iz prejšnjih odstavkov tega člena lahko ista oseba v istem zavodu opravlja funkcijo vršilca dolžnosti ravnatelja največ dvakrat. 17. člen Ravnatelja razreši svet z večino glasov vseh članov sveta šole. Svet šole mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti ravnatelja z razlogi zanjo in mu dati možnost, da se o njih izjavi. Svet šole s predlogom za razrešitev seznani lokalno skupnost, učiteljski zbor in svet staršev. Svet šole obrazložen predlog za razrešitev posreduje v mnenje ministru. Svetu šole ni treba zaprositi za mnenje ministra, če se ravnatelja razreši na njegov predlog. V tem primeru svet šole o razrešitvi obvesti ministrstvo. Če minister ne da mnenja v 30. dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet šole odloči o razrešitvi ravnatelja brez tega mnenja. Svet šole po prejemu mnenja ministra oziroma po preteku roka iz prejšnjega odstavka odloči o razrešitvi s sklepom in ga vroči ravnatelju. Zoper odločitev sveta šole je možno sodno varstvo v skladu z zakonom, ki ureja zavode. 3. Strokovni organi 18. člen Strokovni organi v zavodu so: učiteljski zbor, oddelčni učiteljski zbor, razrednik in strokovni aktivi. Za sestavo in pristojnosti strokovnih organov zavoda se uporabljajo zakonske določbe in pravila zavoda. Strokovni organi v zavodu se oblikujejo v skladu z zakonom. 4. Svet staršev 19. člen Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v zavodu oblikuje svet staršev, ki je sestavljen tako, da ima v njem vsak oddelek po enega predstavnika, katerega izvolijo starši na roditeljskem sestanku oddelka. Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj. Na prvem sklicu svet staršev izvoli svojega predsednika in njegovega namestnika. Svet staršev: predlaga nadstandardne programe; daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah, daje mnenje o predlogu programa razvoja zavoda in o letnem delovnem načrtu, razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno-izobraževalni problematiki, obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalnim delom, voli predstavnike v svet zavoda, opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi. V. KNJIGOVODSTVO IN FINANČNO POSLOVANJE ZAVODA 20. člen Zavod vodi knjigovodstvo računovodske evidence po načelih in pravilih, kijih določa zakon. Za pravilno in zakonito vodenje knjigovodstva in računovodstva odgovarjata računovodja in ravnatelj zavoda. VI. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 21. člen Za opravljanje dejavnosti zagotovijo ustanoviteljice zavodu nepremičnine in opremo, ki jo je zavod uporabljal za opravljanje dejavnosti do uveljavitve tega odloka. Zavod je dolžan uporabljati in upravljati s premoženjem s skrbnostjo dobrega gospodarja. Zavod lahko razpolaga s premičnim premoženjem, z nepremičnim premoženjem pa samo po predhodnem soglasju lastnika. Zavod lahko prostore v času, ko jih ne potrebuje, odda v najem. VII. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 22. člen Zavod pridobiva sredstva za opravljanje javne službe iz proračuna Republike Slovenije, iz proračuna občin ustanoviteljic, iz prispevkov udeležencev izobraževanja in drugih virov. Ustanoviteljice zagotavljajo sredstva za delovanja zavoda glede na število prebivalcev občine iz 3. odst. 1. člena tega odloka. V primeru, da posamezna ustanoviteljica ne izpolnjuje svojih obveznosti do zavoda po tem odloku, mora zavod o tem obvestiti ostale ustanoviteljice. Za vsako investicijo se lahko ustanoviteljice dogovorijo o drugačnem deležu sofinanciranja, kot je določen v 1. členu tega odloka, na podlagi sklenjene pogodbe. VIII. NAČIN RAZPOLAGANJA S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANKLJAJA 23. člen O načinu razpolaganja presežka prihodkov nad odhodki odloča svet zavoda. Ta sredstva se uporabljajo le za opravljanje in razvoj dejavnosti zavoda. O načinu pokrivanja morebitnega primanjkljaja odločajo na predlog ravnatelja, po predhodnem soglasju sveta zavoda, občine ustanoviteljice, ki so pokrile svoje obveznosti v skladu s sprejetim finančnim načrtom zavoda. IX. NASTOPANJE V PRAVNEM PROMETU 24. člen Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun z omejitvijo, da brez predhodnega soglasja ustanovitelja ne sme sklepati pravnih poslov v zvezi s pridobitvijo in odtujitvijo nepremičnega premoženja. Zavod odgovarja za svoje obveznosti do višine sredstev, s katerimi razpolaga. X. ODGOVORNOST USTANOVITELJIC ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJIC IN ZAVODA 25. člen Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti ustanoviteljice in zavod uredijo s pogodbo. 26. člen Zavod mora dati ustanoviteljicam najmanj enkrat letno poročilo o delu, sproti pa jih mora obveščati o motnjah pri poslovanju. 27. člen Ustanoviteljice imajo do zavoda naslednje pravice in obveznosti: ugotavljajo skladnost programa dela zavoda s programi ustanoviteljic, spremljajo skladnost porabe sredstev z letnimi programi dela in finančnimi načrti, opravljajo druge zadeve, določene s tem odlokom in drugimi predpisi. Za obveznosti zavoda subsidiarno odgovarjajo ustanoviteljice do višine sredstev, ki se v tekočem letu zagotavljajo iz proračunov ustanoviteljic za delovanje zavoda na podlagi sprejetega letnega programa dela in finančnega načrta po dinamiki, ki jo z zavodom določijo, ter po vrsti sredstev, ki jih za delo zavoda zagotavljajo ustanoviteljice. Ustanoviteljice ne odgovarjajo za obveznosti zavoda iz naslova drugih dejavnosti, ki jih zavod opravlja za druge naročnike. XI. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI 28. člen Ravnatelj in drugi delavci zavoda morajo v skladu z zakonodajo, ki ureja varovanje osebnih podatkov, varovati listine in podatke, do katerih pridejo oziroma se z njimi seznanijo pri opravljanju dejavnosti zavoda in so določeni za poslovno tajnost. Osebe iz prejšnjega odstavka morajo varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja. Za poslovno tajnost se štejejo: podatki in dokumenti, ki so z zakonom in drugimi predpisi določeni za tajne, podatki in dokumenti, ki jih svet zavoda v okviru svojih pristojnost določi za poslovno tajnost, podatki in dokumenti, ki jih ravnatelj v okviru svojih pristojnosti določi za poslovno tajnost, podatki in dokumenti, kijih svetu zavoda in ravnatelju zaupno sporoči pristojni organ ali druga organizacija. XII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 29. člen Zavod ima naslednje splošne akte: akt o organiziranosti dela in sistemizaciji delovnih mest, splošni akt o varstvu pri delu in požarni varnosti, splošne akte o knjigovodstvu, finančnem poslovanju in drugih zadevah s področja materialno finančnega poslovanja, pravila šole, druge splošne akte. XIII. SKUPNI ORGAN ŽUPANOV 30. člen Zaradi zagotavljanja javne službe na področju osnovnega šolstva s prilagojenim programom na območju občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž ter gospodarnejšega in učinkovitejšega uresničevanja ustanoviteljskih pravic in obveznosti do zavoda Občina Ormož, Sveti Tomaž in Središče ob Dravi ustanovijo skupni organ. 31. člen Skupni organ sestavljajo župani občin ustanoviteljic. Sedež skupnega organa je v Ormožu, Ptujska cesta 6, Ormož. Skupni organ predstavlja župan Občine Ormož, v njegovi odsotnosti pa drug član skupnega organa, ki ga za to pooblasti župan Občine Ormož. 32. člen Naloge skupnega organa so: izvršuje ustanoviteljske pravice občin ustanoviteljic do zavoda v skladu s tem odlokom v imenu in za račun občin ustanoviteljic, usklajuje odločitve v zvezi z zagotavljanjem javne službe zavoda, ki sodi v pristojnost občinskih svetov, izvaja druge naloge v skladu z zakonom, ki se nanašajo na skupno izvajanje javne službe v zavodu. 33. člen Administrativno-tehnične in druge strokovne naloge, potrebne za nemoteno delo skupnega organa, opravlja občinska uprava Občine Ormož. 34. člen 39. člen Zavod se vpiše v sodni register pri Okrožnem sodišču na Ptuju in je pravni naslednik Osnovne šole Stanka Vraza ter prevzame vse pravice in obveznosti tega zavoda. Ravnatelj je dolžan poleg nalog, za katere je pristojen po zakonu in po tem odloku opraviti vse potrebno za delo zavoda in vpis v sodni register. 40. člen Skupni organ se sestaja na sejah, ki jih skliče župan Občine Ormož. Pobudo za sklic seje lahko poda vsaka občina ustanoviteljica. Skliče se lahko tudi korespondenčna seja. 35. člen Za sprejem odločitve skupnega organa je potrebno soglasje vseh treh županov občin ustanoviteljic v skladu s tem odlokom. Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi javnega zavoda na področju osnovnega šolstva s prilagojenim programom (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 30/91, 14/96). 41. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož, potem ko ga v enakem besedilu sprejmejo Občinski svet Občine Ormož, Občinski svet Občine Sveti Tomaž in Občinski svet Občine Središče ob Dravi. 36. člen Sredstva za delo skupnega organa zagotavljajo občine ustanoviteljice po ključu števila prebivalcev posamezne občine in sicer: -Občina Onnož: 74,3 % (13.133 prebivalcev), -Občina Središče ob Dravi: 13,0 % (2.302 prebivalcev), -Občina Sveti Tomaž: 12,7 % (2.251 prebivalcev). 37. člen Med sredstva za delo skupnega organa sodijo materialni stroški poslovanja skupnega organa. Občini Središče ob Dravi in Sveti Tomaž povrneta svoj delež stroškov Občini Ormož na podlagi izstavljenih zahtevkov o dejansko nastalih materialnih stroških. XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 38. člen Zavod mora uskladiti svoje akte v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka. Svet zavoda mora biti imenovan najkasneje v roku 60 dni od uveljavitve tega odloka. Do takrat opravlja njegove naloge obstoječi svet zavoda. Ravnatelju se mandat nadaljuje do izteka mandata, za katerega je bil imenovan. Številka: 007-00045/2007 7 9 ŽUPAN OBČINE Datum: 21.12.2007 ORMOŽ Alojz SOK l.r. Številka: 06200-0012/2007-2 ŽUPAN OBČINE Datum: 27.12.2007 SREDIŠČE OB DRAVI Jurij BORKO l.r. Številka: 032-0042/2007 Datum: 27.12.2007 ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ Mirko CVETKO l.r. 3. Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94, 8/96, 31/00, 36/00 in 127/06), 9. člena Zakona o lekarniški dejavnosti (Uradni list RS, št. 9/92 in 38/99), 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01, 19/05 in 12/06), 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/07) in 23. člena Statuta občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/07) so: Občinski svet občine Ormož, na 12 seji, dne 21.12.2007, Občinski svet občine Središče ob Dravi, na 10. seji, dne 27.12.2007 in Občinski svet občine Sveti Tomaž, na 10. seji, dne 27.12.2007 sprejeli ODLOK o ustanovitvi Javnega zavoda Lekarna Ormož I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom Občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž (v nadaljevanju: ustanoviteljice) ustanavljajo javni zavod Lekarna Ormož (v nadaljevanju: zavod) s področja lekarniške dejavnosti na območju občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž. Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja skupni organ županov občin ustanoviteljic. Ustanoviteljske pravice in obveznosti se uresničujejo po ključu števila prebivalcev posamezne občine: -Občina Ormož: 74,3 % (13.133 prebivalcev), -Občina Središče ob Dravi: 13,0 % (2.302 prebivalcev), -Občina Sveti Tomaž: 12,7 % (2.251 prebivalcev). 2. člen V aktu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 3. člen Zavod je pravni naslednik Lekarne Ormož, ki ga je občina Ormož ustanovila z Odlokom o izločitvi organizacijske enote Lekarna Ormož iz javnega zavoda združene Lekarne Ptuj in o ustanovitvi javnega zavoda Lekarna Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 37/92, Uradni vestnik občine Ormož, št. 5/06 in 9/07). Javni zavod za opravljanje lekarniške dejavnosti Lekarna Ormož je pravna oseba s statusom javnega zdravstvenega zavoda. 4. člen S tem odlokom se ureja status zavoda, dejavnost zavoda, organiziranost zavoda in vsebina dela zavoda, knjigovodstvo in finančno poslovanje zavoda, sredstva za delo zavoda, viri in način pridobivanja sredstev za delo zavoda, nastopanje v pravnem prometu, odgovornost ustanoviteljic za obveznosti zavoda ter medsebojne pravice in obveznosti ustanoviteljic in zavoda, varovanje poslovne tajnosti, splošni akti zavoda ter skupni organ župana. II. STATUSNE DOLOČBE 5. člen Ime javnega zavoda je Lekarna Ormož. Sedež zavoda je: Ormož, Ptujska cesta 25. Javni zavod lahko spremeni ime in sedež po predhodnem soglasju ustanoviteljic. III. DEJAVNOST ZAVODA 6. člen Zavod opravlja dejavnost, ki zagotavlja preskrbo prebivalstva ter zdravstvenih zavodov in drugih organizacij z zdravili. Zavod poleg lekarniške dejavnosti opravlja še: preskrbo s pomožnimi zdravstvenimi sredstvi, ortopedskimi pripomočki, sredstvi za nego in drugimi sredstvi za varovanje zdravja, oskrbo z otroško hrano in dietetičnimi izdelki; izdajanje veterinarskih zdravil, izdelovanje in preverjanje kakovosti zdravil in pomožnih zdravilnih sredstev, svetovanje pri predpisovanju in uporabi zdravil; druge storitve in dejavnosti povezane z lekarniško dejavnostjo, ki jih določi zbornica. Dejavnost zavoda je v skladu z uredbo o uvedbi in uporabi standardne klasifikacije dejavnosti razvrščena v: G/47.730 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s farmacevtskimi izdelki; G/47.740 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah z medicinskimi in ortopedskimi pripomočki; G/47.750 Trgovina na drobno v specializiranih prodajalnah s kozmetičnimi in toaletnimi izdelki; M/73.120 Posredovanje oglaševalskega prostora; S/96.090 Druge storitvene dejavnosti, drugje nerazvrščene. Dejavnost zavoda se izvaja v Lekarni Ormož in podružnici lekarne v Središču ob Dravi. Lekarna ima lahko ob izpolnjevanju pogojev priročno zalogo zdravil v ambulantah zdravstvenega doma. IV. ORGANI ZAVODA 7. člen Organi zavoda so: - svet zavoda, - direktor in - strokovni svet. a) Svet zavoda 8. člen Zavod upravlja svet zavoda. Svet zavoda ima pet članov. Sestavljajo ga: trije predstavniki ustanoviteljic, en predstavnik uporabnikov, ki ga imenuje Zavod za zdravstveno zavarovanje Slovenije, en predstavnik delavcev, ki ga izvolijo delavci s tajnim glasovanjem izmed zaposlenih v zavodu. Predstavnike ustanoviteljic imenujejo občinski sveti in sicer dva predstavnika ustanoviteljica, kjer ima zavod sedež ter enega predstavnika ostali dve ustanoviteljici, vsako mandatno obdobje druga ustanoviteljica. 9. člen Svet zavoda ima naslednje naloge: sprejema statut in druge splošne akte, ki urejajo zadeve iz pristojnosti sveta zavoda, sprejema program dela in razvoja zavoda in spremlja njihovo izvrševanje, sprejema finančni načrt in zaključni račun zavoda, sprejema program razreševanja presežnih delavcev zavoda, nadzira zakonitost dela in poslovanje zavoda, predlaga ustanoviteljicam spremembo ali razširitev dejavnosti, odloča o ustanoviti in ukinitvi organizacijske enote, predlaga ustanoviteljicam poslovni čas lekarne in podružnice lekarne, imenuje in razrešuje direktorja zavoda, sklepa pogodbo o zaposlitvi z direktorjem in ocenjuje delo direktorja, daje soglasje k aktu o sistemizaciji delovnih mest in organizaciji dela, daje ustanoviteljicam in direktorju predloge in mnenja o posameznih vprašanjih, daje soglasje k načrtu nabav opreme in ostalim investicijskim vlaganjem, daje soglasje h kadrovskemu načrtu, opravlja ostale naloge v skladu z določili tega odloka in statuta. Svet zavoda sklepa veljavno, če je na seji navzoča večina članov sveta. Svet zavoda sprejema odločitve z večino glasov vseh prisotnih članov sveta, razen če odlok ne določa drugače. Člani sveta se imenujejo za štiri leta. Po preteku dobe so lahko ponovno izvoljeni oziroma imenovani. Člani sveta so lahko imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat zaporedoma. b) Direktor 10. člen Poslovodni organ zavoda je direktor. Direktor predstavlja in zastopa zavod, organizira in vodi delo ter poslovanje zavoda in je odgovoren za zakonitost in strokovnost dela zavoda. Direktor: vodi strokovno delo zavoda, pripravlja predlog programa dela in razvoja zavoda, izvršuje sklepe sveta zavoda, sprejema kadrovski načrt, sprejema akt o sistemizaciji delovnih mest in organizaciji dela, sklepa pogodbe o zaposlitvi delavcev, sklepa pogodbe s poslovnimi partnerji. Direktor je samostojen pri upravljanju poslov iz svojega delovnega področja. Direktorje za svoje delo odgovoren svetu zavoda. Direktor mora pri vodenju poslov ravnati s skrbnostjo vestnega gospodarstvenika. V pravnem prometu zastopa in predstavlja zavod direktor neomejeno in je pooblaščen za sklepanje pogodb v okviru potrjenega finančnega načrta, razen pogodb o investicijah in pogodb, ki se nanašajo na nepremičnine, ki jih ima zavod v upravljanju, za katere je potrebno soglasje ustanoviteljice na katerem območju nepremičnina Direktorja imenuje na podlagi javnega razpisa svet zavoda s soglasjem ustanoviteljice, ki ima v lasti več kot polovico ustanoviteljskega deleža. Za direktorja zavoda je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje: ima visoko strokovno izobrazbo farmacevtske smeri, strokovni izpit in najmanj pet let delovnih izkušenj v lekarniški dejavnosti. Direktorje imenovan z večino glasov vseh članov sveta. Mandat direktorja traja štiri leta in je po preteku lahko ponovno imenovan. Na podlagi sklepa o imenovanju direktorja, sklene z njim pogodbo o zaposlitvi v imenu sveta zavoda njegov predsednik. Direktor sklene delovno razmerje za določen čas, za čas trajanja mandata. 12. člen Delavca, ki je bil pred imenovanjem za direktorja zaposlen v istem zavodu za nedoločen čas, se po prenehanju funkcije premesti v skladu s sistemizacijo delovnih mest in kadrovskim načrtom na prosto delovno mesto, ki ustreza njegovi strokovni izobrazbi in za katero izpolnjuje predpisane pogoje. 13. člen Če direktorju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za direktorja ni imenovan, svet zavoda imenuje vršilca dolžnosti direktorja največ za eno leto. c) Strokovni svet 14. člen Strokovni svet zavoda je kolegijski organ, ki ga sestavljajo trije člani. Člane strokovnega sveta imenuje direktor izmed magistrov farmacije. Naloge strokovnega sveta so določene s statutom zavoda. V. KNJIGOVODSTVO IN FINANČNO POSLOVANJE ZAVODA 15. člen Zavod vodi knjigovodstvo in knjigovodske evidence po načelih in pravilih, ki jih določa zakon. Za pravilno in zakonito vodenje knjigovodstva in knjigovodskih evidenc odgovarjata računovodja in direktor zavoda. VI. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 16. člen Premoženje zavoda je last ustanoviteljic na območju katere je le-to locirano, z njim pa upravlja zavod. Zavod lahko razpolaga s premičnim premoženjem, z nepremičnim premoženjem pa samo po predhodnem soglasju ustanoviteljice, ki je lastnica nepremičnega premoženja. Za upravljanje s premoženjem je zavod odgovoren ustanoviteljicam. VII. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 17. člen Zavod pridobiva sredstva za delo: - s plačili za opravljene storitve javne službe, - s prodajo blaga in storitev na trgu, - iz proračunov ustanoviteljic, - z dotacijami, - iz drugih virov. VIII. NAČIN RAZPOLAGANJA S PRESEŽKOM PRIHODKOV NAD ODHODKI IN NAČIN KRITJA PRIMANJKLJAJA SREDSTEV ZA DELO ZAVODA 18. člen Presežek prihodkov nad odhodki preteklega davčnega leta, zmanjšan za znesek z letnim planom odobrenih investicij in investicijskega vzdrževanja, kijih odobri svet zavoda in sredstev za plačilo dodatne delovne uspešnosti v skladu z zakonom, mora zavod vplačati v proračun občin ustanoviteljic, v deležih določenih v 1. členu tega odloka. V primeru primanjkljaja sredstev za delo zavoda ustanoviteljice krijejo primanjkljaj v deležih določenih v 1. členu tega odloka. IX. NASTOPANJE V PRAVNEM PROMETU 19. člen Zavod nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun. Za svoje obveznosti odgovarja z vsemi sredstvi, s katerimi razpolaga. Ustanoviteljice odgovarjajo le za obveznosti zavoda v okviru dogovorjenega programa med ustanoviteljicami in zavodom. X. ODGOVORNOST USTANOVITELJIC ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJIC IN ZAVODA 20. člen Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti ustanoviteljice in zavod uredijo s pogodbo. 21. člen Zavod si mora od ustanoviteljic pridobiti: - soglasje k statutu, soglasje k imenovanju in razrešitvi direktorja zavoda, soglasje k ustanovitvi in ukinitvi podružnice lekarne soglasje k investicijskim vlaganjem. Če ustanoviteljice ne odločijo o izdaji soglasja iz prejšnjega odstavka v roku 60 dni od vložitve zahtevka se šteje, da so soglasje izdale. Ustanoviteljice na predlog sveta zavoda določajo poslovni čas lekarne in podružnice lekarne. 22. člen Zavod je dolžan ustanoviteljicam najmanj enkrat letno poročati o poslovanju ter jim pošiljati podatke o poslovnih rezultatih zavoda ter druge podatke, ki so nujni za izvrševanje funkcije ustanoviteljic. V primeru motenj v poslovanju je zavod dolžan ustanoviteljice o tem nemudoma obvestiti in predlagati ukrepe za odpravo le - teh . 23. člen Nadzor nad finančnim poslovanjem in zakonitostjo dela opravlja pristojni državni organ. Strokovni nadzor se izvaja v skladu z zakonom o zdravstveni dejavnosti. 24. člen Za vsako investicijo se lahko ustanoviteljice dogovorijo o drugačnem deležu sofinanciranja, kot je določen v 1. členu tega odloka, na podlagi sklenjene pogodbe. XI. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI 25. člen Za poslovno tajnost štejejo podatki in listine, katerih nepooblaščena objava ali posredovanje bi škodovala interesom ali ugledu zavoda. 26. člen Za poslovno tajnost se štejejo podatki in listine: osebni podatki o obiskovalcih zavoda, - podatki in dokumenti, ki so s predpisi določeni za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih svet določi za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih zavodu zaupno sporočijo pristojni organi ali druge organizacije in dokumenti v zavodu zaposlenih delavcev. Poleg listin so lahko poslovna tajnost tudi predmeti, npr. nosilci zvoka ali slike, CD romi, računalniške baze podatkov, načrti, vzorci.... 27. člen Dokumente in podatke, ki se štejejo za poslovno tajnost, morajo varovati vsi delavci zavoda. Delavec je dolžan varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja v zavodu. Kršitev poslovne tajnosti se šteje za hujšo kršitev delovnih obveznosti. Dokumenti in podatki, določeni kot tajnost, se ne smejo sporočiti ali odstopiti drugim, razen če je to z zakonom določeno. Če je za izvrševanje dela zavoda nujno, se smejo podatki in dokumenti sporočiti pristojnim organom. Osebni podatki delavcev zavoda se smejo uporabiti samo za namene, za katere so zbrani. Le s soglasjem delavca sme direktor posredovati podatke za drugo rabo oz. namene. Listine in podatke, ki štejejo za poslovno tajnost sme posredovati pooblaščenim organom le direktor zavoda. XII. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 28. člen Zavod ima naslednje splošne akte: akt o organiziranosti dela in sistemizaciji delovnih mest, splošni akt o varstvu pri delu in požarni varnosti, splošne akte o knjigovodstvu, finančnem poslovanju in drugih zadevah s področja materialno finančnega poslovanja, statut zavoda, poslovnik sveta zavoda. druge splošne akte. XIII. SKUPNI ORGAN ŽUPANOV 29. člen Zaradi zagotavljanja izvrševanja ustanoviteljskih pravic in obveznosti ustanavljajo Občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž skupni organ za izvrševanje ustanoviteljskih pravic do javnega zavoda. 30. člen Skupni organ sestavljajo župani občin ustanoviteljic. Sedež skupnega organa je v Ormožu, Ptujska c. 6, 2270 Ormož. Skupni organ predstavlja župan občine Ormož, v njegovi odsotnosti pa drugi član skupnega organa, ki ga pooblasti župan Občine Ormož. 31. člen Naloge skupnega organa so: izvršuje ustanoviteljske pravice občin ustanoviteljic do zavoda v skladu s tem odlokom v imenu in na račun občin ustanoviteljic, usklajuje odločitve v zvezi z zagotavljanjem javne službe zavoda, ki sodi v pristojnost občinskih svetov, izvaja druge naloge v skladu z zakonom in tem odlokom, ki se nanašajo na skupno izvajanje javne službe v zavodu. 32. člen Administrativno tehnične in druge strokovne naloge, potrebne za nemoteno delo skupnega organa, opravlja Občinska uprava Občine Ormož. 33. člen Skupni organ se sestaja na sejah, ki jih skliče župan Občine Ormož. Pobudo za sklic seje lahko poda vsaka občina ustanoviteljica. Skliče se lahko tudi korespodenčna seja. 34. člen Za sprejem odločitve skupnega organa je potrebno soglasje vseh treh županov ustanoviteljic v skladu s tem odlokom. 35. člen Sredstva za delo skupnega organa zagotavljajo občine ustanoviteljice po ključu števila prebivalcev posamezne občine in sicer: -Občina Ormož: 74,3 % (13.133 prebivalcev), -Občina Središče ob Dravi: 13,0 % (2.302 prebivalcev), -Občina Sveti Tomaž: 12,7 % (2.251 prebivalcev). 36. člen Med sredstva za delo skupnega organa sodijo materialni stroški poslovanja skupnega organa. Občini Središče ob Dravi in Sveti Tomaž povrneta svoj delež stroškov Občini Ormož na podlagi izstavljenih zahtevkov o dejansko nastalih materialnih stroških. XIV. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 37. člen Zavod mora uskladiti svoje akte v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka. Svet zavoda mora biti imenovan najkasneje v roku 60 dni od uveljavitve tega odloka. Do takrat opravlja njegove naloge obstoječi svet zavoda. Dosedanji direktor nadaljuje z delom do izteka mandata, za katerega je bil imenovan. Direktorje dolžan poleg nalog, za katere je pristojen po zakonu in po tem odloku opraviti vse potrebno za delo zavoda in vpis v sodni register. 38. člen Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o izločitvi organizacijske enote Lekarna Ormož iz javnega zavoda združene Lekarne Ptuj in o ustanovitvi javnega zavoda Lekarna Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 37/92, Uradni vestnik občine Ormož, št. 5/06 in 9/07). 39. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož, potem ko ga v enakem besedilu sprejmejo Občinski svet Občine Ormož, Občinski svet Občine Središče ob Dravi in Občinski svet Občine Sveti Tomaž. Številka: 007-00050/2007 7 9 ŽUPAN OBČINE Datum: 21.12.2007 ORMOŽ Alojz SOK l.r. Številka: 06200-0012/2007-4 ŽUPAN OBČINE Datum: 27.12.2007 Številka: 032-0049/2007 Datum: 27.12.2007 SREDIŠČE OB DRAVI Jurij BORKO l.r. ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ Mirko CVETKO l.r. 4. Na podlagi 3. člena Zakona o zavodih (Uradni list RS, št. 12/91, 17/91, 55/92, 13/93, 66/93, 45/94, 8/96, 31/00, 36/00 in 127/06), Zakona o organizaciji in financiranju vzgoje in izobraževanja (Uradni list RS št. 16/07), 16. člena Statuta občine Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 11/99, 7/01, 19/05 in 12/06), 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik občine Ormož, št. 8/07) in 23. člena Statuta občine Sveti Tomaž (Uradni vestnik občine Ormož, št. 7/07) so: Občinski svet občine Ormož, na 12 seji, dne 21.12.2007, Občinski svet občine Središče ob Dravi, na 10. seji, dne 27.12.2007 in Občinski svet občine Sveti Tomaž, na 10. seji, dne 27.12.2007 sprejeli ODLOK o ustanovitvi Glasbene šole Ormož V aktu uporabljeni in zapisani izrazi v slovnični obliki za moški spol, se uporabljajo kot nevtralni za ženski in moški spol. 3. člen Zavod je pravni naslednik Glasbene šole Ormož, ki ga je občina Ormož ustanovila z Odlokom o ustanovitvi Glasbene šole Ormož (Uradni vestnik občine Ormož, št. 30/91, 14/96, 4/01). Zavod je pravna oseba s popolno odgovornostjo in odgovarja za svoje obveznosti z vsem premoženjem, s katerim razpolaga. 4. člen S tem odlokom se ureja status zavoda, dejavnost zavoda, organiziranost zavoda in vsebina dela zavoda, knjigovodstvo in finančno poslovanje zavoda, sredstva za delo zavoda, viri in način pridobivanja sredstev za delo zavoda, nastopanje v pravnem prometu, odgovornost ustanoviteljic za obveznosti zavoda ter medsebojne pravice in obveznosti ustanoviteljic in zavoda, varovanje poslovne tajnosti, splošni akti zavoda ter skupni organ župana. II. STATUSNE DOLOČBE 5. člen Ime javnega zavoda je Glasbena šola Ormož . Sedež zavoda je v Ormožu na Dobravski cesti 13/a. I. SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom Občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž (v nadaljevanju: ustanoviteljice) ustanavljajo javni zavod Glasbena šola Ormož (v nadaljevanju: zavod) na področju osnovnega glasbenega šolstva z naslednjim šolskim okolišem: območje občine Ormož, občine Središče ob Dravi in občine Sveti Tomaž. Ustanoviteljske pravice in obveznosti izvaja skupni organ županov občin ustanoviteljic. Ustanoviteljske pravice in obveznosti se uresničujejo po ključu števila prebivalcev posamezne občine: -Občina Ormož: 74,3 % (13.133 prebivalcev), -Občina Središče ob Dravi: 13,0 % (2.302 prebivalcev), - Občina Sveti Tomaž: 12,7 % (2.251 prebivalcev). 2. člen III. DEJAVNOST ZAVODA 6. člen Dejavnost javne glasbene šole (v nadaljnjem besedilu: šola) je: P/85.520 Izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje na področju kulture in umetnosti; P/85.200 Osnovnošolsko izobraževanje; P/85.590 Drugo nerazvrščeno izobraževanje, izpopolnjevanje in usposabljanje; J/58.110 Izdajanje knjig; C/18.200 Razmnoževanje posnetih nosilcev zapisa; L/68.200 Oddajanje in obratovanje lastnih ali najetih nepremičnin; R/90.030 Umetniško ustvarjanje; R/90.040 Obratovanje objektov za kulturne prireditve; R/91.011 Dejavnost knjižnic. Do spremembe ali razširitve dejavnosti lahko pride le s spremembo tega akta o ustanovitvi. IV. ORGANI ZAVODA 7. člen Organi zavoda so: - svet šole, ravnatelj, strokovni organi in svet staršev. 1. Svet šole 8. člen Zavod upravlja svet šole, ki ima devet članov. Svet šole sestavljajo: trije predstavniki ustanoviteljic, trije predstavniki delavcev in trije predstavniki staršev. Predstavnike ustanoviteljic imenujejo občinski sveti in sicer dva predstavnika ustanoviteljica, kjer ima zavod sedež ter enega predstavnika ostali dve ustanoviteljici, vsako mandatno obdobje druga ustanoviteljica. Predstavnike staršev se voli s tajnim glasovanjem, razen če se odločijo za javno glasovanje, na svetu staršev. Za kandidaturo predstavnikov staršev v svet šole je potrebna podpora 1/4 staršev v svetu staršev. Predlog kandidatov za predstavnike delavcev se oblikuje na zboru, ki ga skliče predsednik sveta šole. Kandidat za člana sveta postane delavec, ki dobi na zboru podporo najmanj 1/4 glasov vseh delavcev. Predstavnike delavcev se voli s tajnim glasovanjem. Člani sveta šole so imenovani oziroma izvoljeni za štiri leta in so lahko ponovno imenovani oziroma izvoljeni. Člani sveta so lahko zaporedoma imenovani oziroma izvoljeni največ dvakrat. Mandat predstavnikov staršev v svetu šole je povezan s statusom učenca. Za predsednika sveta šole člani sveta šole izvolijo enega izmed članov. Svet šole veljavno sklepa, če je na seji navzoča večina članov sveta šole. Svet odloča z večino glasov vseh članov sveta šole, razen če zakon ne določa drugače. 9. člen Svet šole ima naslednje pristojnosti: imenuje in razrešuje ravnatelja šole; sprejema program razvoja šole; sprejema letni delovni načrt in poročilo o njegovi uresničitvi; odloča o uvedbi nadstandardnih in drugih programov; obravnava poročilo o izobraževalni problematiki; odloča o pritožbah v zvezi s statusom učenca; odloča o pritožbah v zvezi s pravicami, obveznostmi in odgovornostmi delavcev iz delovnega razmerja; odloča o pritožbah staršev v zvezi z vzgojnim in izobraževalnim delom v šoli; opravlja druge naloge določene z zakonom in aktom o ustanovitvi. Svet šole se sestaja na rednih in izrednih sejah. Predsednik sveta šole pošlje vabilo skupaj z gradivom članom sveta najmanj sedem dni pred sejo sveta. En izvod gradiva se dostavi tudi vsem ustanoviteljicam. 2. Ravnatelj 10. člen Pedagoški vodja in poslovodni organ šole je ravnatelj. Ravnatelj opravlja naslednje naloge: organizira, načrtuje in vodi delo šole, pripravlja program razvoja šole, pripravlja predlog letnega delovnega načrta in je odgovoren za njegovo izvedbo, odgovoren je za uresničevanje pravic otrok ter pravic in dolžnosti učencev, vodi delo učiteljskega zbora, oblikuje predlog nadstandardnih programov, spodbuja strokovno izobraževanje in izpopolnjevanje strokovnih delavcev, organizira mentorstvo za pripravnike, prisostvuje pri vzgojno izobraževalnem delu učiteljev, spremlja njihovo delo in jim svetuje, predlaga napredovanje strokovnih delavcev v nazive, odloča o napredovanju delavcev v plačilne razrede, skrbi za sodelovanje šole s starši (roditeljski sestanki, govorilne ure in druge oblike sodelovanja), obvešča starše o delu šole in spremembah pravic in obveznosti učencev, odloča o vzgojnih ukrepih, zastopa in predstavlja šolo in je odgovoren za zakonitost dela, določa sistemizacijo delovnih mest, odloča o sklepanju delovnih razmerij in o disciplinski odgovornosti delavcev, zagotavlja izvrševanje odločb državnih organov in opravlja druge naloge v skladu z zakoni in drugimi predpisi. 11. člen Za ravnatelja je lahko imenovan kandidat, ki izpolnjuje naslednje pogoje: kdor ima najmanj visokošolsko izobrazbo ter izpolnjuje druge pogoje za učitelja ali za svetovalnega delavca na šoli, na kateri bo opravljal funkcijo ravnatelja, ima najmanj pet let delovnih izkušenj v vzgoji in izobraževanju, ima naziv svetnik ali svetovalec oziroma najmanj pet let naziv mentor; ima opravljen ravnateljski izpit. Mandat ravnatelja traja pet let. 12. člen Ravnatelja imenuje na podlagi javnega razpisa svet šole z večino glasov vseh članov sveta šole. Svet šole si mora pred odločitvijo o izbiri kandidata za ravnatelja o vseh kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje pridobiti: mnenje učiteljskega zbora, mnenje lokalne skupnosti, na območju katere ima javni zavod sedež, mnenje sveta staršev. Lokalna skupnost in svet staršev mnenje obrazložijo. Učiteljski zbor o mnenju glasuje tajno. Če lokalna skupnost, učiteljski zbor in svet staršev ne dajo mnenja v 20. dneh od dneva, ko so bili zanj zaprošeni, lahko svet o izbiri odloči brez tega mnenja. Ko svet šole izmed prijavljenih kandidatov izbere kandidata za ravnatelja, posreduje obrazložen predlog za imenovanje ministru. Če minister ne da mnenja v 30. dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet šole odloči o imenovanju ravnatelja brez tega mnenja. Po prejemu mnenja ministra oziroma po preteku roka iz prejšnjega odstavka svet šole odloči o imenovanju ravnatelja s sklepom. O odločitvi obvesti vse prijavljene kandidate. Zoper odločitev sveta šole je možno sodno varstvo v skladu z zakonom, ki ureja zavode. 13. člen Če ravnatelju predčasno preneha mandat oziroma če nihče izmed prijavljenih kandidatov za ravnatelja ni imenovan, svet šole imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja izmed strokovnih delavcev šole oziroma izmed prijavljenih kandidatov, vendar največ za eno leto. Če v 60. dneh po prenehanju mandata ravnatelju svet ne imenuje niti ravnatelja niti vršilca dolžnosti ravnatelja, imenuje vršilca dolžnosti ravnatelja v naslednjih osmih dneh minister. V primeru iz prejšnjega odstavka mora svet šole takoj začeti postopek za imenovanje ravnatelja. Pod pogoji iz prejšnjih odstavkov tega člena lahko ista oseba v istem zavodu opravlja funkcijo vršilca dolžnosti ravnatelja največ dvakrat. 14. člen Ravnatelja razreši svet šole z večino glasov vseh članov sveta šole. Svet šole mora pred sprejemom sklepa o razrešitvi seznaniti ravnatelja z razlogi zanjo in mu dati možnost, da se o njih izjavi. Svet šole s predlogom za razrešitev seznani lokalno skupnost, učiteljski zbor in svet staršev. Svet šole obrazložen predlog za razrešitev posreduje v mnenje ministru. Svetu šole ni treba zaprositi za mnenje ministra, če se ravnatelja razreši na njegov predlog. V tem primeru svet šole o razrešitvi obvesti ministrstvo. Če minister ne da mnenja v 30. dneh od dneva, ko je bil zanj zaprošen, lahko svet šole odloči o razrešitvi ravnatelja brez tega mnenja. Svet šole po prejemu mnenja ministra oziroma po preteku roka iz prejšnjega odstavka odloči o razrešitvi s sklepom in ga vroči ravnatelju. Zoper odločitev sveta šole je možno sodno varstvo v skladu z zakonom, ki ureja zavode. 3. Svet staršev 15. člen Za organizirano uresničevanje interesa staršev se v šoli oblikuje svet staršev. V svet staršev volijo starši svoje predstavnike na roditeljskih sestankih in sicer po enega predstavnika po predmetih oz. instrumentalnih skupinah: brenkala, godala, harmonika, klavir in orgle, trobila in pihala ter tolkala, ljudska glasbila, petje in ples. Prvi sklic sveta staršev opravi ravnatelj. Svet staršev: predlaga nadstandardne programe, daje soglasje k predlogu ravnatelja o nadstandardnih storitvah, daje mnenje o predlogu programa razvoja šole in o letnem delovnem načrtu, daje mnenje o kandidatih, ki izpolnjujejo pogoje za ravnatelja, razpravlja o poročilih ravnatelja o vzgojno-izobraževalni problematiki, obravnava pritožbe staršev v zvezi z vzgojno-izobraževalnim delom, voli predstavnike v svet šole, opravlja druge naloge v skladu z zakonom in drugimi predpisi. 4. Strokovni organi 16. člen Strokovni organi v šoli so: - učiteljski zbor, - razrednik in - strokovni aktivi. Za sestavo in pristojnosti strokovnih organov zavoda se uporabljajo zakonske določbe in pravila zavoda. Strokovni organi zavoda se oblikujejo v skladu z zakonom. V. KNJIGOVODSTVO IN FINANČNO POSLOVANJE ZAVODA 17. člen Zavod vodi knjigovodstvo in knjigovodske evidence po načelih in pravilih, ki jih določa zakon. Za pravilno in zakonito vodenje knjigovodstva in knjigovodskih evidenc odgovarjata računovodja in ravnatelj zavoda. VI. SREDSTVA ZA DELO ZAVODA 18. člen Za opravljanje dejavnosti zagotovijo ustanoviteljice zavodu nepremičnine in opremo. ki jo je zavod uporabljal za opravljanje dejavnosti do uveljavitve tega odloka. Zavod je dolžan uporabljati in upravljati s premoženjem s skrbnostjo dobrega gospodarja. VII. VIRI IN NAČIN PRIDOBIVANJA SREDSTEV ZA DELO ŠOLE 19. člen Zavod pridobiva sredstva za delo pod pogoji, določenimi z zakonom in pravili zavoda. 20. člen Presežek prihodkov nad odhodki, ki jih zavod pridobi s prodajo proizvodov oz. storitev, ustvarjenim z opravljanjem vzgoje in izobraževanja oz. z opravljanjem drugih dejavnosti v skladu z aktom o ustanovitvi, se uporablja za plačilo materialnih stroškov, investicijsko vzdrževanje in investicije, po predhodnem soglasju ustanoviteljic pa tudi za plače. VIII. NASTOPANJE V PRAVNEM PROMETU 21. člen Zavod je pravna oseba in nastopa v pravnem prometu v svojem imenu in za svoj račun. Zavod odgovarja za svoje obveznosti z vsemi sredstvi s katerimi razpolaga. Ustanoviteljice odgovarjajo za obveznosti šole v okviru sprejetega občinskega proračuna za njegovo dejavnost. IX. ODGOVORNOST USTANOVITELJIC ZA OBVEZNOSTI ZAVODA TER MEDSEBOJNE PRAVICE IN OBVEZNOSTI USTANOVITELJIC IN ZAVODA 22. člen Medsebojne pravice, obveznosti in odgovornosti ustanoviteljice in zavod uredijo s pogodbo. 23. člen Zavod je dolžan ustanoviteljicam najmanj enkrat letno poročati o poslovanju ter jim pošiljati podatke o poslovnih rezultatih zavoda ter druge podatke, ki so nujni za izvrševanje funkcije ustanoviteljic. V primeru motenj v poslovanju je zavod dolžan ustanoviteljice o tem nemudoma obvestiti in predlagati ukrepe za odpravo le - teh. Nadzor nad zakonitostjo dela šole in finančni nadzor se opravlja v skladu z določbami zakona. 24. člen Za vsako investicijo se lahko ustanoviteljice dogovorijo o drugačnem deležu sofinanciranja, kot je določen v 1. členu tega odloka, na podlagi sklenjene pogodbe. X. VAROVANJE POSLOVNE TAJNOSTI 25. člen Za poslovno tajnost štejejo podatki in listine, katerih nepooblaščena objava ali posredovanje bi škodovala interesom ali ugledu zavoda. 26. člen Za poslovno tajnost se štejejo podatki in listine: osebni podatki o obiskovalcih zavoda, - podatki in dokumenti, ki so s predpisi določeni za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih svet določi za poslovno tajnost, - podatki in listine, ki jih zavodu zaupno sporočijo pristojni organi ali druge organizacije in dokumenti v zavodu zaposlenih delavcev. Poleg listin so lahko poslovna tajnost tudi predmeti, npr. nosilci zvoka ali slike, CD rami, računalniške baze podatkov, načrti, vzorci.... 27. člen Dokumente in podatke, ki se štejejo za poslovno tajnost, morajo varovati vsi delavci zavoda. Delavec je dolžan varovati poslovno tajnost tudi po prenehanju delovnega razmerja v zavodu. Kršitev poslovne tajnosti se šteje za hujšo kršitev delovnih obveznosti. Dokumenti in podatki, določeni kot tajnost, se ne smejo sporočiti ali odstopiti drugim, razen če je to z zakonom določeno. Če je za izvrševanje dela zavoda nujno, se smejo podatki in dokumenti sporočiti pristojnim organom. Osebni podatki delavcev zavoda se smejo uporabiti samo za namene, za katere so zbrani. Le s soglasjem delavca sme ravnatelj posredovati podatke za drugo rabo oz. namene. Listine in podatke, ki štejejo za poslovno tajnost sme posredovati pooblaščenim organom le ravnatelj zavoda. XI. SPLOŠNI AKTI ZAVODA 28. člen Zavod ima naslednje splošne akte: akt o organiziranosti dela in sistemizaciji delovnih mest, splošni akt o varstvu pri delu in požarni varnosti, splošne akte o knjigovodstvu, finančnem poslovanju in drugih zadevah s področja materialno finančnega poslovanja, pravila šole, druge splošne akte. XII. SKUPNI ORGAN ŽUPANOV 29. člen Zaradi zagotavljanja javne službe na področju osnovnega glasbenega šolstva na območju občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž ter gospodarnejšega in učinkovitejšega uresničevanja ustanoviteljskih pravic in obveznosti do zavoda občine Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž ustanovijo skupni organ. 30. člen Skupni organ sestavljajo župani občin ustanoviteljic. Sedež skupnega organa je v Ormožu, Ptujska c. 6, 2270 Ormož. Skupni organ predstavlja župan občine Ormož, v njegovi odsotnosti pa drugi član skupnega organa, ki ga pooblasti župan Občine Ormož. 31. člen Naloge skupnega organa so: izvršuje ustanoviteljske pravice občin ustanoviteljic do zavoda v skladu s tem odlokom v imenu in na račun občin ustanoviteljic, usklajuje odločitve v zvezi z zagotavljanjem javne službe zavoda, ki sodi v pristojnost občinskih svetov, izvaja druge naloge v skladu z zakonom in tem odlokom, ki se nanašajo na skupno izvajanje javne službe v zavodu. 32. člen Administrativno tehnične in druge strokovne naloge, potrebne za nemoteno delo skupnega organa, opravlja Občinska uprava Občine Ormož. 33. člen Skupni organ se sestaja na sejah, ki jih skliče župan Občine Ormož. Pobudo za sklic seje lahko poda vsaka občina ustanoviteljica. Skliče se lahko tudi korespodenčna seja. 34. člen Za sprejem odločitve skupnega organa je potrebno soglasje vseh treh županov ustanoviteljic v skladu s tem odlokom. 35. člen Sredstva za delo skupnega organa zagotavljajo občine ustanoviteljice po ključu števila prebivalcev posamezne občine in sicer: -Občina Onnož: 74,3 % (13.133 prebivalcev), -Občina Središče ob Dravi: 13,0 % (2.302 prebivalcev), -Občina Sveti Tomaž: 12,7 % (2.251 prebivalcev). 36. člen Med sredstva za delo skupnega organa sodijo materialni stroški poslovanja skupnega organa. Občini Središče ob Dravi in Sveti Tomaž povrneta svoj delež stroškov Občini Ormož na podlagi izstavljenih zahtevkov o dejansko nastalih materialnih stroških. XIII. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 37. člen Zavod mora uskladiti svoje akte v roku treh mesecev od uveljavitve tega odloka. Svet šole mora biti imenovan najkasneje v roku 60 dni od uveljavitve tega odloka. Do takrat opravlja njegove naloge obstoječi svet. Ravnatelju se mandat nadaljuje do izteka mandata za katerega je imenovan. nalog, za katere je pristojen po zakonu in po tem odloku opraviti vse potrebno za delo zavoda in vpis v sodni register. 39. člen Z dnem uveljavitve tega odloka preneha veljati Odlok o ustanovitvi Glasbene šole Ormož (Uradni vestnik občin Ormož in Ptuj, št. 30/91, 14/96 in Uradni vestnik občine Ormož, št. 4/01). 40. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem vestniku občine Ormož, potem ko ga v enakem besedilu sprejmejo Občinski svet Občine Ormož, Občinski svet Občine Središče ob Dravi in Občinski svet Občine Sveti Tomaž. Številka: 007-00051/2007 7 9 Datum: 21.12.2007 ŽUPAN OBČINE ORMOŽ Alojz SOK I.r. Številka: 06200-0012/2007-7 ŽUPAN OBČINE Datum: 27.12.2007 SREDIŠČE OB DRAVI Jurij BORKO I.r. Številka: 032-0045/2007 Datum: 27.12.2007 ŽUPAN OBČINE SVETI TOMAŽ Mirko CVETKO I.r. 38. člen Zavod se vpiše v sodni register pri Okrožnem sodišču na Ptuju in je pravni naslednik Glasbene šole Ormož ter prevzame vse pravice in obveznosti tega zavoda. Ravnatelj je dolžan poleg