MIŠELOm Agatha Christie MI ŠE LOVKA (The Mousetrap) Režija: FRANCI KRIŽAJ Prevod: Breda Pugljeva Scena: Milan Butina Kostumi: Saša Pavličeva Lektor: Janez Žmavc Osebe: Molile Ralston Giles Ralston Christopher VViren Gospa Boyle Major Metcalf Gospodična Casevvell Gospod Paravicini Detektiv, narednik Trotter — MINU KJUDROVA — DRAGO KASTELIC — FRANCI GABROVŠEK — NADA BOŽIČEVA — JANEZ BERMEž — MIJA MENCEJEVA — PAVLE JERŠIN — BRANKO GRUBAR PREMIERA V PETEK, 27. MAJA 1966 OB 19.30 Inspicient: Cveto Vernik — Sepetalka: Olga Puncerjeva — Razsvetljava: Bogo Les — Tehnično vodstvo: Franjo Cesar — Odrski mojster: Franc Klobučar — Krojaška dela: Amalija Palirjeva, Jože Gobec in Oto Cerček — Frizerska dela: Vera Srakarjeva — Slikarska dela: Ivan Dečman — Rekviziterska dela: Ivan Jeram — Čevljarska dela: Konrad Faktor — Garderoba: Angela Korošec. »... vem, da se sliši malo melodramatično ...« (Mollie). Stavek, ki ga tolikokrat zasledimo v lažji literaturi, ki pa nam tokrat nehote vzbudi nasmešek: ali se je Agatha nenadoma prestrašila, da bi ne bila dovolj seriozna, ali pa je računala, da se bomo vendarle nasmejali njeni hoteni preproščini. Bodi tako ali tako, v končni potegavščini se nasmejemo enkratni logiki tega kriminalnega žanra. Osnova je naivnost, tista naivnost, ki pogojuje teater v smislu igrivosti, otroške privlačnosti, miselne sprostitve, zabavnosti. .. Proti koncu sezone privoščimo publiki oddih, (ne toliko igralcem, tudi lažjo literaturo je treba igrati zares, Mišelovka pa je navsezadnje zelo gledališko napisan tekst)! Podatek, star le nekaj mesecev: v Londonu je doživela Mišelovka v enem samem gledališču že 5.500 ponovitev. Igrajo pa zares samo to večer za večerom, leto za letom, desetletja... Med več kot 50 londonskimi gledališči je takšna specializacija možna, celjsko gledališče (kot edina umetniška gledališka ustanova v mestu) pa mora potovati od klasike do moderne, od tragedije do komedije, od psihološkega realizma do stilizacije v najsodobnejših gledaliških tokovih in tako naprej. Kadar se odloči za lažje oblike umetnosti, jih mora upravičevati s kar se da visokim artističnim nivojem. Sicer je namen zgrešen. Agatha Christie se je rodila 1890. leta, po rodu je pol Angležinja pol Američanka. Pisateljevati je začela že v rani mladosti, vendar z resno literaturo ni uspela. Uspeh so ji prinesle šele kriminalke. V ekspedicijah svojega moža, znamenitega arheologa, je prepotovala vso Evropo, Ameriko in Bližji vzhod. Zdaj živi v Angliji. Ali je gledališče v krizi? Če bomo kar naprej razpravljali o tem, bo navsezadnje še res. Nekateri menijo, da gledališče ne more obstajati v strukturalni družbi. V strukturalni družbi lahko obstaja le tedaj, če obstaja konflikt, razkol med menoj in mojimi voditelji ali tistimi, ki jih sam vodim (kar presega pojem družbenih razredov), med menoj in mojo ženo ali mojo ljubeznijo, med mojimi otroki in menoj, med menoj dn mojim prijateljem, med menoj in mene samim. Vedno bodo razlike in nasprotovanja. To pomeni, da bodo nasprotovanja, dokler bo življenje. Svet je v nenehni krizi. Brez krize, brez smrtne grožnje obstaja edinole smrt. Torej: gledališče je v krizi edinole tedaj, kadar ne občuti krize. Gledališče je v krizi, kadar zavlada mrtvilo, kadar odklanja iskanje. Ugasla misel je diktirana misel. Dve vrsti diktata nam grozita: pasivno vodenje, vodenje po uhojenih poteh; aktivno, doktrinarno vodenje, avtomatsko, samo navidezno v gibanju. izdeluje različne vrste žičnega pletiva, žičnega platna, vibracijska sita, transportne trakove za vse panoge industrije, šlarafija sedežev za avtomobile, kavče itd., ter kovinsko pohištvo. Eugene Ionesco Tovarna žičnih izdelkov ŽIČNA CELJE Telefon 21-43 TOVARNA CELJE