Poštnina pavšalirana. T O I UMI MS PRAZNIK OB RAZVITJU PRAPORA SOSTRSKE KDM V nedeljo 18. junija bo imela svoj velik praznik ne samo sostrska KDM. marveč vsa delavska mladina, katera se zbira širom naše male, pa vendar tako lepe slovenske zemlje pod njeno okrilje. KDM si med slovensko delavsko mladino počasi, pa zato toliko bolj gotovo utira pot. Vse ovire in težave, katere se ji stavljajo ne morejo zavreti njenega pohoda. Ni to pohod strumnih in kdo ve kako naučenih parad, marveč delo in napori posameznikov, da zapuščeno delavsko mladino kulturno in duhovno dvignejo nad zablode in težave sedanjega časa. Le tiho in pa vztrajno delo izpričuje, da to delo ni zaman, da vrste ne samo številčno rastejo, marveč, da se krepe tudi notranje — duhovno. Ti naši mladi pionirji so vsak čas pridno na delu, da izoblikujejo sebe in svojo notranjost v res prave zavedne in dejavne kristjane. Le predobro se namreč vsi, kateri to težko delo vršimo, zavedamo, da je najprej treba izgraditi in dograditi sebe — šele tedaj je namreč mogoče pomagati graditi in oblikovati tudi našega druga. In danes je to še posebno težko. Dvakrat težko, kajti pri delavski mladini je danes duhovno razdejanje zavzelo velik obseg. Kdor z njo živi, dela in trpi najbolje vse to ve in vidi. Zato nas ob našem prazniku boli srce, ko vidimo okrog sebe še toliko tisočev delavske mladine, katera onečašča to svojo lepo in svetlo mladost. Ni namreč spoznala in doumela vso veličino — vrednosti trpljenja in življenja, katerega nam je podaril sam Stvarnik božji. In zato nam je še bolj težko, ker nas v tem težkem delu — ko po tovarnah in de- lavnicah to spoznanje vere in zaupanja v življenje nosimo našim bratom in sestram, skoraj nihče ne podpira. Da smo v vsem in pri vsem tako strašno sami. Ali je res tako težko spoznati resnico? Doumeti in razumeti dušo delavskega mladostnika, kateri v vsem svojem delu hrepeni za tem, da se kar najbolj in kar je sploh kot človeku mogoče približa božjim postavam in po njih živi. Nas to, čeprav nam je hudo, ne moti. Kakor smo mladi in neizkušeni, pa vendar vemo, da pride čas, ko bo tudi v tem pogledu drugače. Ne sodimo in obsojamo. Zavedamo se, da mora vsakdo in tako tudi mi, ako hočemo doseči svoj veliki cilj, prehoditi Golgoto trpljenja, kot naš Gospod. To skrito in tiho delo bo v nedeljo slavilo svojo skromno proslavo. Že drugi prapor se bo dvignil pod nebesno modrino, da nam bo kazal pot — edino pravo in osrečujočo, za križem tesarjevega Sina iz Nazareta. Saj nam ni do bučnih proslav in parad. Le duška hočemo dati naši notranjosti — jo sprostiti in tudi javno povedati, da krščanska delavska mladina živi, dela in gradi novo delavsko mladino. Prvi prapor je zaplapolal v Mariboru — drugi bo v nedeljo v Sostrem, tretji v nekaj tednih v Radovljici. Ali ni to veselo in častno za naš mladi delavski rod. Dal Bog, da bi se pod temi prelepimi simboli naše vere — vztrajnosti in skupnosti zbrala vsa slovenska delavska mladina in zaživela novo in lepše življenje. Rozman Jožko Spaštuitno- nedelje in puvzniU&! Lep pomladanski dan je — praznik Gospodovega vnebohoda. Delo zato ta dan pri, nas počiva. Z nekaterimi tovariši smo se odločili za po-poldainski izlet. Pot nas je vodila za gorenjsko progo proti Št. Vidu in Šmarni gori. Srečavali in prehitevali smo gruče izletnikov, ki so gotovo imeli isti cilj: naužiti se svežega zraka in lejDote pomladnega dne. Kaj je lepšega kot izlet v preleno prebujajočo se naravo. Človek ob takih prilikah zaživi novo življenje — saj se mu ob vsakem koraku razkriva lepota božjega stvarstva. Tako smo tudi mi. tiho in vsak zase, kot da bi se bali motiti eden drugega in tako kvarili užitek, ubirali svojo pot proti cilju. Ven iz zatohlih mestnih zidov v prelepo naravo. Zdrami nas ropot motorja in udarci kladiva. .Livarna kovin' je napisano na pročelju še povsem nove stavbe. Obrat je sicer majhen, a v polnem obratu. I11 to na tak praznik! Malo dalje so na delu progovni delavci. Postajno poslopje popravljajo. Toda tam ni delavcev. Le dva delata in razvažata ogromen knp prsti in kamenja. Kakor da je to v resnici tako nujno, da mora biti iše ta dan izvršeno. In dalje zopet... Neko hišo popravljajo. Zidarski delavec pridno meša malto in jo odnaša v stavbo. Zidarjev sicer ni videti, toda gotovo so na delu, ako delavec tako pridno nosi v notranjost hiše opeko in malto. ■Sicer jih je mnogo, ki tudi ob takih dneh radi delajo. Morajo, ker je njihov zaslužek tako majhen, da si iščejo vsake prilike za zaslužek, pa naj bo to tudi na praznik ali nedeljo. Ali jih moremo zato obsojati? Ne! Vsi tisti, ki ne dajo svojini delavcem poštenega zaslužka in jih tako silijo, da skrunijo Gospodov dan, nosijo za to odgovornost. Pa še to. Kako naj se delavec upre? Ako ne pride na delo im reče, da bo na praz- > NAJMLAJŠI IZ SO Ivan se je odpravljal. Ob mizi je stala mati. 1'ilia je bila, vsa svetla, od jutranjega sonca obžarjena. \ duhu je blagoslavljala sina. ki je odhajal. »Zdrav l>odi. Ivan. mu je rekla, preden je ta zaloputnil duri. \ elike. debele solze, so ji kapale )>o nagubanem licu. O. še bi inu govorila. Pokrižala bi ga. pa jo je bilo sram. .Krivico bi mu storila, še zajtrka m ti ni skuhala. Še tistega pacastega močnika ne. Revež bo garal, lačen, obupan, pa si bo mislil... Clej mati. tvoje telo sem, tvoja kri. I vo-je solze sem večerjal, tvojo kri sem pil... 'I i pa si od mene daleč proč, pridi in pomagaj mi. Oh, tako rada bi mu skuhala kave, tiste bele, s 'sladkorjem, Še velik kos kruha bi 11111 potlačila v žep. Pa ni kave, ni kruhu... lo so sanje ... dalj ne ... nedosežne... Mati nima niti ščepa moke več___ Ivan ji je izginil izpred oči. Utrujen od slabosti je krevsal proti Ljubljani. Poldrugo uro. pa bo tam. Srce mu je bilo močneje, skoro razigrano, kar poskočil bi... Sanjal je ... Prvič odhaja na delo. Zaslužil bo. Rjavo obleko si bo kupil, črne šolne z belimi obšivi. Pa materi bo pomagal, kruha ji bo prinesel, belega prav čisto belega. In še gnjat, tisto lepo dišečo. Kar materi bi jo dal. prav toplo bi ji rekel: »Na. mama. glej tvoje solze sem večerjal, tvojo kri sem pil. |e j še ti, to moje delo. ta moj sad.« Kar zagrizla bi se vanjo. pa bi jedlu. oba bi jedla! ... Sanje... daljne... svetle. Za kruhom . . . Siromak še vedno sanja, o soncu, o zlatem gradu in belem kruhu. Če mu pokažeš smrdljivo bajto. suho. črno skorjo, jo to zanj grad... svetlo sonce, beli kruh— O sanje____ Osvestil se je. ko je prišel v mesto. Mimo njega so drvele mestne nafrfuljenke. Pogledal se je po svojih čevljih, z žico zvezanih. Po svoji raz- ci iu peli: •Bela. bela. lilija, v sredi pleše deklica.«... — Godba daljna... nedosežna. Vzdrami ga drugi klic: Neroda boječa, kaj pa stojiš!« Hitro zgrabi vedro, s težavo ga zv leče na oder. Počasi. l>o-ječe. oprijemajoč se zidu. stopa po ozkem odru. Iz vedra pljusku malta, tja po hlačali in raztrganih čevljih. Sleherna mišica je trdo napeta. \ nik ostal doma. ali ni s tem tvegal, da izgubi delo in zaslužek. Tudi za te in vse. ki morajo na zahtevo svojih gospodarjev skruniti Gospodov dan in s tem zaslužijo nekaj dinarjev več za vzdrževanje svoje dru-žinice, st* moramo postav iti in zahtevati primerno plačo, kakor tudi.