KRAUEVINA SRBA, HRVATA 1 SLOVENACA * ir . UPRAVA ZA ZAŠTITU RAZRED 46 (2) INDUSTRIJSKE SVOJINE IZDAN \. APRILA 1925. PATENTNI SPIS ŠT, 2719. Rene Grandjean, Neuilly s. Seine, Francoska. Izpopolnitev priprave za vmešavanje tekočin. Prijava z dne 3. februarja 1922. Velja od 1. marca 1924. Prvenstvena pravica z dne 4. februarja 1921 (Italija). Pri pripravah, ki izrabljajo depresijo za vsesavanje tekočin, se pogosto dogaja, da je ta depresija nezadostna, da bi dovajala vsesovano tekočino do željene točke ali v zahtevani množini. To velja za stroje na zsesavanje tekočin in zlasti še za eksplosivne motorje pri avtomobilih, posebno kadar se morajo ti vzpenjati po količkaj izrazitih strminah; denivelacija med rezervoarjem za gorivo in karburatorjem se tedaj dejansko poveča, dočim se epresija v motorju zmanjša, in sicer v trenutku, ko bi bilo potreba povečati množino goriva, ki je bila vbrizgana v poslednjega. Večina avtomobilov je opremljena z aparatom imenovanim „aspirato“ ali „ele-vator za esenco", ki je vrinjen na kanalizaciji, ki vodi od rezervoarja do karbura-torja in ki je vezan direktno z motorjevo sesalno cevjo (Gl. patente Združenih Držav št. 1,158.924 od 28. oktobra 1914. in 1,302.610 od 14. junija i907, kakor tudi ilalijanski patent št. 784, register 278 od 1. aprila 1919). V gotovih slučajih je celo karburator sam oni, ki funkcionira kot sasalec esence (gl. patent Združevnih Držav št. 1,240.842 od 9. oktobra 1915). Toda vse te priprave izvršujejo le deloma namen, ki jim je bil naznačen. Pričujoči izum ima za predmet pripravo, ki je določena, da se pritrdi na sesalni cevi strojev ali sesalnih aparatov za tekočine vobče, v svrho da se poveča depre- sija, kadar se pojavi potreba za to. Ta priprava, priprosta, ekonomična in zelo lahko rabljiva, obstoji iz pomožnega dovoda zraka, prirejenega v sesalni cevi in ki ga lahko poljubno reguliramo; vsesavanje tega pomožnega zraka potom sesalnega aparata ima ta učinek, da proizvaja v sesalni cevi močnejšo depresijo in vsle.d tega tekočine v željeni množini in točki. Spodaj priložena risba predstavlja v svrho primera obliko izvedbe predmeta iznajdbe, prilagođeno eksplozivnim motorjem z gorljivo alimentacijo, toda jasno je, da se da izum vporabiti pri vseh strojih in pri vseh aparatih, ki imajo namen, vsesavati nepretržno bolj ali manj gosto tekočino in to v tako množini, kakršno želimo. Sl. 1 predstavlja shematično navadno pripravo za alimentacijo z gorivom v avtomobilskih eksplozivnih motorjih s pomočjo aspiratorja. Sl. 2. predstavlja shematično in v večjem merilu podobno pripravo kot sl. 1, opremljenu z obliko izvedbe predmeta izuma, čegar bistveni deli so predočeni v prerezu, zaradi večje jasnosti. Sl. 3. predstalja varijanto. V sliki 1 je 1 sesalna cev motorja 2. zvezanega s karburatorjem 3; 4 je cev, ki veže karburator z aspiratorjem goriva 5, ki je sam zvezan potom cevi 6 z gornjim delom rezervoarja 7. 8 je cev, ki veže motorjevo sesalno cev z aspiratorjem 5. V sl. 2 najdemo iste elemente, toda cev 8, ki prihaja iz aspiratorja goriva 5, vodi Din. 15___ tu v drugo cev 9, ki je napravljena na sesalni cevi 1 in tvori rep Venturi-jevega lijaka, rilca ali cevi 10. opremljenega s pokrovom 11, preluknjanim z gotovim številom lukenj 12. V središču pokrova 11 je pritrjena, krožeč krog osi 13, perut (volant) 14, enako prevrtana z luknjami 15, razvrščenih v isti razdalji kot luknje 12. Ako napravimo, da se perut 14 vrsti s pomočjo kakršnekoli primerne naprave 16, lahko poljubno prividemo luknje 12 in 15 od tega, da se deloma ali popolnoma krijejo, ali pa nasprotno, da zamašimo luknje 12 rilčevega pokrova s celimig deli peruti 14. V prvem slučaju vspostavimio poljubno premenljivo komunikacijo med atmosfe-ričnim zrakom in rilcem 10. Cev 9, ki je v direktni zvezi s sesalno cevjo, ima večji premer nego je premer cevi 8, ki je skoro tanka kot las. Rilec ali lijak 10 ima lahko obliko debla; njegova notranja stena ima aparat za proizvajanje pare, raven konkaven, konveksen ali kake druge upognjene oblike, ki jo želimo. Cev 8 je lahko pritrjena na katerikoli vmesni točki cevi 9 med A in B ali celo v A ali B, ako to želimo, lahko je ali navpična na cev 9, ali pa pritrjena pod gotovim kotom z ozirom na poslednjo. Priprava funkcionira na sledeči način: Normalno je perut 14 v taki legi, da so luknje 12 rilčevega pokrova zakrite. Ko vodja voza ugotovi zmanjšanje depresije sesalne cevi 1, zavrti „pospeševalec" (akcelerator) motorja in odpre ventil 17, napravljen na sesalni cevi 1: ta manever ima učinek, da vsled kakršnekoli primerne transmisije 18, ki veže ventil 17 z ročajem gonilne priprave 16 peruti 14, povzroči rotacijo poslednjega, ki privede njegove luknje 15 več ali manj do tega. da se krijejo z luknjami 12 pokrova 11 ricla 10. Tenke struje zraka se tedaj vsesavajo v rilec in v cev 1 potom motorja. To vsesavanje pomožnega zraka ima ta učinek, da poveča depresijo v cevi 8 zelo zmanjšane sekcije vsesavanja 5; iz tega sledi boljši dohod goriva iz karaburatorja v motor, predvsem bo ta močnejša depresija odslej zaostovala, da dvigne iz rezervoarja 7 v aspirator 5 tekočino, ki bo od tu odtekla vsled teže (gravitacije) proti karburatorju. Sl. 3 predstavlja, v kateri je cev 8 reducirana na navadno ^zvezo (prehod), ki obskrblja komunikacijo aspiratorja 5 z rilcem 10, napravljenim na pokrovu aspiratorja ali v neposredni bližini poslednjega. Namesto prevratnega pokrova 11 in vrteče se peruti 14 lahko zamislimo rabo ventila kateregakoli znanega tipa, ki ga goni primerna naprava poljubnega načina, ki se bo avtomatično odpirala ali zapirala kakor bomo pač želeli, da dospe pomožni zrak v sesalno cev 1 ali ne. Eventualno se lahko celo odstrani pokrov in perut ali ventil, tako da tedaj rilec 10 komunicira z atmosferičnim zrakom potom odprtine s poljubnim primernim premerom v splošnem zelo majhnim. Patentni zahtevi: 1. Izpopolnitev sesalne priprave za vsesavanje tekočin, ki obstoji v tem, da se napravi na sesalni cevi dohod za pomožni zrak v svrho, da se poveča depresija v sesalni cevi, označena s tem, da je na sesalni cevi pritvrjena zveza v obliki lijaka, rilca ali Venturi-jeve cevi, katere del z največjim premerom se potom prilagođenoga sredstva lahko spravi v zvezo z atmosferičnim zrakom ali pa ne. 2. Sesalna priprava, po zahtevi 1. ki je pritrjena na sesalni cevi za esenco avto-mobilnega motorja in opremljena z aspi-ratorjem ali elevatorjem esence, označena s tem dejstvom, da je sekundarna sesalna cev, ki veže aspirator s sesalno cevjo motorja, pritrjena direktno in v poljubni točki navpično ali poševno na rep rilca ali lijaka priprave, pri čemer ima ta sekundarna sesalna cev najrajši notranji prerez manjši nego je prerez rilčevega repa. Adpa fen t broj 27f9. /4 16 13 J6 ¥ € 4