KOMITE ZA DRUŽBENE DEJAVNOSTI O DELU ŠOL DOBRO IZDELANI PROGRAMI Na svoji redni seji sredi maja je naš komite za družbene dejavnosti ohravnaval tudi po-ročilo o delu v osnovniftšolah naše občine v šolskem letu 1981-82 in se seznanil z razme-rami v letošnjem šobkem Ittu. Podobno kol prejšnja leta so člani komiteja tudi tokra! ugo-tavljali, da poročilo, ki ga pripravlja Zavod /a šolslvo, prihaja precej pozno, hkrali pa je premalo prilagojeno potrebam posameznih občin. l'o mnenju komiteja bi morali to poro-čilo obravnavati že v jeseni, kmalu po pričetku novega šolskega lela, saj Zavod za šolslvo lakrat že razpolaga z vsemi podalki. V poročilu je govor o vseh področjih dela osnovnih šol. Večina ugotovitev ni nova in ponavljajo se stare težave. Še vedno nas pesti pomanjkanje ustreznih kadrov, saj so nekatera učna in vzgojna področja na naših osnovnih šolah nestro-kovno zasedena. Ta pomanjkljivost bi se dalo odpraviti s povezovanjem osnovnih šol v občini, saj je na nekaterih šolah po-samezni predmet nestrokovno zaseden le po nekaj ur. Tudi povezovanje centralnih šol s po-družničnimi, ki jih je devet, ni najboljše. To se kaže predvsem na samoupravnem področju. Delegati staršev, ki so jih po-družnične šole imenovale v svet centralne šole, se le redkokdai udeležujejo sej sveta. Tudi učenci teh šol se bolj malo p'iznajo med seboj. To pa ne velja za ravnatelje in učitelje, ki zgledno sodelujejo med seboj.. ¦ Nasploh so naše osnovne šole v lanskem šolskem letu kar dobro izpeljale zastav- Ijene programe. Težave jim je p*bvzročalo predvsem sodelovanje z zunanjimi men-torji. Učni uspeh je bil 98,62 odstoten, medtem ko je bil leto dni poprej 98,72 od-stoten. K temu, da je učni uspeh tako dober, je predvsem prispeval dopolnilni pouk, v katerega je bilo vkljtičeno 34,9 odstotka vseh učencev. Kljub tem visokim številkam pa so moščanske šole v pov-prečju po uspehu med najstabšimi v Ljub-Ijani. Clani komiteja so zato sklenili, da naj Zavod za šolstvo opravi analizo in poišče vzroke temu stanju. Drugi del poročila, ki se je nanaša) na tekoče šolsko leto, so pripravili na našetn komite^u za družbene dejavnosti. Govor je bil o osnovni šoli II. grupe odredov v Novih Fužinah, v kateri bo v prihodnjem šofckem letu pouk stekel tudi na pred-melni stopnji, čeprav osmega razreda ie ne bo; težave pa so tudi z oblikovanjem scdmega, saj za zdaj še ni vpisanih dovolj učencev. Nasploh so razredi na naših osnovnih šolah po številu zelo različni. Medtem ko osnovni šoli Vide Pregarc in Ketle-Murn obiskuje manj učencev kot prejšnja leta, je na osnovnih šolah Jožeta Moškriča in Edvarda Kardelja njihovo število v ra-zredu večje kot dovoljuje normativ. To stanje bo naš komite za družbene dejavno-sli poskušal reSiti tako, da bo šolarje, ki stanujejo na meji šolskih okolišev, preu-smerjal v šole z manjšim številom učen-ceav. Komite je obravnaval tudi priprave na celodnevni pouk na OS Jožeta Moškriča, na katerega naj bi v jeseni, če bo prizidek končan, prešlo 26 oddelkov na razredni stopnji. Več časa so člani komiteja name-nili tudi usmerjanju osnovnošolcev v sred-nje usmerjeno izobraževanje. Zavzeli so se za to, da šole srednjega usmerjenega izobraževanja pripravijo dodatna merila za spre jem učencev; pri vpisu naj ne upoš-tevajo le učni uspeh, marveč tudi učenčeve sposobnosti in strokovno mnenje osnov-nih šoi in skupnosti za zaposlovanje. DARJA JUVAN Osem osnovnih šol v naši občini je v preteklem šolskem letu obiskovalo 7181 učencev, kar je za 373 učencev več kol v šolskem letu 1980-81. Enoizmenski pouk je imela le osnovna šola Jože Moškrič in podruž-nične šole Dolsko, Križevska vas, Hrušica in Besnica.