Predstavljamo vam SGP Slovenija ceste Pred več kot tridesetimi letije bilo z odločbo republiške vlade LR Slovenije ustanovljeno »Gradbeno podjetje za ceste LRS«. Danes je to Splošno grad-beno podjetje Slovenija ceste, ki je sestavljeno izšestih temeljnih organizacij združenega dela in delovne skupnosti skupnih služb. TOZDNizkegradnjeLJub-ljana, TOZD Visoke gradnje Ljubljana, TOZD Mehanični obrati Ljubljana, TOZD Opekar-na Mengeš, TOZD Industrija ap-na Kresnice in TOZD Družbeni standard Ljubljana so dokaz za širok program dejavnosti tega podjetja. Podjetje se je predvsem speciaiizi-ralo za gradnjo modernih cest s težkim asfaltnim ali betonskim vozliščem. Razen te osnovne de-javnosti v podjetju se ukvarjajo z gradnjo vseh vrst objektov s po-dročja nizkih in visokih gradenj doma in v tujini in z gradnjo mo-stov, predorov in letališč. Delavci SGP Slovenija ceste opravljajo gradbena dela za industrijo in družbeni standard, izvajajo vsa as-faltna dela, kot so ureditve parkir-nih površin in komunikacij v na-seljih ter opravljajo remont grad-benih strojev in izdelujejo opremo za separacije. Med ostalim, v last- nih birojih izdelujejo po naročilu projekte za nizke in visoke grad-nje. Struktura zaposleruh je z ustrez-no štipendijsko in kadrovsko poli-tiko izredno visoka. Delež nekva-lificiranih, polkvalificiranih in priučenih delavcev je vedno manjši. Trenutno znaša okoli 25 odstotkov. V podjetju se zavedajo, da ni bistvenega napredka dela brez modernizacije strojev. 1956. letaje SGP Slovenija ceste delalo s so-dobnimi gradbenimi stroji (nakla-dač, demper, finišer in drugi) pri gradnji ceste Bratstva in enotnosti med Žagrebom in Ljubljano. Od takrat lahko rečemo, da sezačenja tudi hiter razvoj in velika dela, kot so most čez Savo v Lazah in most čez Kolpo v Vinici, mostovi in po-dvozi na štajerski avtocesti, letali-šča na Brniku, v Splitu, Pulju, v Zadru in Mariboru. Prizadevne ro-ke tega kolektiva so veliko prispe-vale h gradnji številnih hangarjev, skladiščnih prostorov, Kliničnega centra itn. Tudi v inozemstvu so se izkazali. V Iraku so zgradili 117 km asfaltirane ceste, v Libiji pa 170 km dvopasovne in štiripasov-ne asfaltne ceste z objekti in bol-nišnico. Milena Car Drlje