URADNO GLASILO OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI VSEBINA 1. ODLOK O PRORAČUNU OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI ZA LETO 2009 2. SKLEP O LETNEM PRIDOBIVANJU NEPREMIČNEGA PREMOŽENJA OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI ZA LETO 2009 3. SKLEP O LETNEM NAČRTU RAZPOLAGANJA Z NEPREMIČNIM PREMOŽENJEM OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI ZA LETO 2009 4. ODLOK O GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽBAH V OBČINI SREDIŠČE OB DRAVI 5. ODLOK O USTANOVITVI SVETA ZA VARSTVO UPORABNIKOV JAVNIH DOBRIN V OBČINI SREDIŠČE OB DRAVI 6. ODLOK O OBČINSKIH CESTAH 7. ODLOK O URADNEM GLASILU OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI 8. SKLEP O VIŠINI EKONOMSKE CENE PROGRAMOV VRTCA SREDIŠČE OB DRAVI 9. SKLEP O RAZPISU SMERI ŠTIPENDIRANJA ZA ŠOLSKO LETO 2008/2009 10. JAVNI RAZPIS ZA DODELITEV ŠTIPENDIJ ZA ŠOLSKO LETO 2008/2009 L Na podlagi 29. člena zakona o lokalni samoupravi ( ZLS Uradni list RS, št. 72/93 in dopolnitve), 29. člena zakona o javnih financah ( ZJF Uradni list RS, št. 79/99, 124/00, 79/01, 30/02 v povezavi z ZJU 56/02, ZDT-B 110/02, 127/06- ZJZP in 14/07 ZSPDPO ) in 15. člena statuta Občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik Občine Ormož št. 8/07) je Občinski svet Občine Središče ob Dravi na svoji 19. redni seji, dne 29.12.2008 sprejel ODLOK O PRORAČUNU OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI ZA LETO 2009 L SPLOŠNA DOLOČBA 1. člen (vsebina odloka) S tem odlokom se za Občino Središče ob Dravi za leto 2009 določajo: • proračun, • postopki izvrševanja proračuna ter • obseg zadolževanja in poroštev občine in javnega sektoija na ravni občine (v nadaljnjem besedilu: proračun). II. VIŠINA SPLOŠNEGA DELA PRORAČUNA IN STRUKTURA POSEBNEGA DELA PRORAČUNA 2. člen (sestava proračuna in višina splošnega dela proračuna) V splošnem delu proračuna so prikazani prejemki in izdatki po ekonomski klasifikaciji do ravni pokontov. Splošni del proračuna se na ravni podskupin kontov določa v naslednjih zneskih: Izdajatelj Uradnega glasila: Občina Središče ob Dravi, Trg talcev 4, 2277 Središče ob Dravi A. BILANCA PRIHODKOV IN ODHODKOV v EUR Skupina / Podskupina kontov Proračun 2009 L SKUPAJ PRIHODKI (70+71+72+73+74+78) 2,906.745 TEKOČI PRIHODKI (70+71) 1,704.752 70 DAVČNI PRIHODKI 1,426.317 700 Davki na dohodek in dobiček 1,249.367 703 Davki na premoženje 134.350 704 Domači davki na blago in storitve 42.600 71 NEDAVČNI PRIHODKI 238.435 710 Udeležba na dobičku in dohodki od premoženja 28.442 711 Takse in pristojbine 1.700 712 Denarne kazni 200 713 Prihodki od prodaje blaga in storitev 2.593 714 Drugi nedavčni prihodki 245.500 72 KAPITALSKI PRIHODKI 150.000 720 Prihodki od prodaje osnovnih sredstev 0 722 Prihodki od prodaje zemljišč in nematerialnega premoženja 150.000 73 PREJETE DONACIJE 0 730 Prejete donacije iz domačih virov 0 74 TRANSFERNI PRIHODKI 1,051.993 740 Transferni prihodki iz dragih javnofinančnih institucij 741.125 741 Prejeta sredstva iz držvneg proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije 310.868 II. SKUPAJ ODHODKI 3,585.753 40 TEKOČI ODHODKI 468.901 400 Plače in dragi izdatki zaposlenim 163.762 401 Prispevki delodajalca za socialno varnost 25.955 402 Izdatki za blago in storitve 223.844 403 Plačila domačih obresti 14.150 409 Rezerve 41.190 41 TEKOČI TRANSFERI 632.041 410 Subvencije 15.000 411 Transferi posameznikom in gospodinjstvom 313.881 412 Transferi neprofitnim organizacijam in ustanovam 78.980 413 Dragi tekoči domači transferi 224.180 42 INVESTICIJSKI ODHODKI 2,420.404 420 Nakup in gradnja osnovnih sredstev 2,420.404 43 INVESTICJSKI TRANSFERI 64.407 431 Investicijski transferi privatnim in fizičnim osebam, ki niso proračunski uporabniki 29.400 432 Investicijski transferi proračunskim uporabnikom 35.007 III. PRORAČUNSKI PRIMANKLJAJ (PRESEŽEK) (L-II.) -679.008 B. RAČUN FINANČNIH TERJATEV IN NALOŽB Skupina / Podskupina kontov IV. PREJETA VRAČILA DANIH POSOJIL IN KAPITALSKIH DELEŽEV 11.533 75 Prejeta vračila danih posojil 11.533 750 Prejeta vračila danih posojil 11.533 V. DANA POSOJILA IN POVEČANJE KAPITALSKIH DELEŽEV 0 44 Dana posojila in povečanje kapitalskih deležev 0 440 Dana posojila 0 VI. Prejeta minus dana posojila in spremembe kapitalskih deležev (IV.-V.) 11.533 C. RAČUN FINANCIRANJA Skupina / Podskupina kontov VIL ZADOLŽEVANJE 581.840 50 ZADOLŽEVANJE 581.840 500 Domače zadolževanje 581.840 Vlil. ODPLAČILA DOLGA 14.366 55 ODPLAČILA DOLGA 14.366 550 Odplačila domačega dolga 14.366 IX. SPREMEMBA STANJA SREDSTEV NA RAČUNIH (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIII.) -100.000 IX. SPREMEBA STANJA SREDSTE NA RAČUNU (I.+IV.+VII.-II.-V.-VIL) X. NETO ZADOLŽEVANJE (VII.-VIII.) 567.475 XI. NETO FINANCIRANJE (VI.+VII.-VIII.-IX.) 679.008 XII. STANJE SREDSTEV NA RAČUNIH DNE 31.12.2008 SPLOŠNI ŠKLAD ZA DRUGO - konto 9009 Posebni del proračuna sestavljajo finančni načrti neposrednih uporabnikov, ki so razdeljeni na naslednje programske dele: področja proračunske porabe, glavne programe in podprograme, predpisane s programsko klasifikacijo izdatkov občinskih proračunov. Podprogram je razdeljen na proračunske postavke, te pa na podkonte, določene s predpisanim kontnim načrtom. Posebni del proračuna do ravni proračunskih postavk - kontov in načrt razvojnih programov, ki sta prilogi k temu odloku in se objavita na spletni strani Občine Središče ob Dravi in na oglasni deski Občine Središče ob Dravi. 100.000 Sklep o letnem načrtu pridobivanja nepremičnega premoženja Občine Središče ob Dravi za leto 2009, Sklep o letnem načrtu razpolaganja z nepremičnim premoženjem Občine Središče ob Dravi za leto 2009, Kadrovski načrt Občine Središče ob Dravi za leto 2009 in 2010, ter Kadrovski načrt Medobčinske uprave Občin Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž za leto 2009 in 2010. Načrt razvojnih programov sestavljajo projekti. III. POSTOPKI IZVRŠEVANJA PRORAČUNA 3. člen (izvrševanje proračuna) Proračun se izvršuje na ravni proračunske postavke-podkonta. Za izvrševanje proračuna je odgovoren Župan. Odredbodajalec je župan ali od njega pooblaščena oseba. 4. člen (namenski prihodki in odhodki proračuna) Namenski prihodki proračuna so poleg prihodkov, določenih v prvem stavku prvega odstavka 43. člena ZJF: • Prihodki od donacij • Prihodki od najemnin za grobove in ostalih najemnin • Prihodki od storitev • Prihodki od prodaje ali zamenjave občinskega stvarnega premoženja tudi naslednji prihodki: • Požarna taksa • Okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odvajanja odpadnih voda • Okoljska dajatev za onesnaževanje okolja zaradi odlaganja odpadkov • Prihodki iz naslova namenskih sredstev iz državnega proračuna in proračuna Evropske unije ter dragih javnih skladov za investicije • Prihodki iz naslova pristojbine za vzdrževanje gozdnih cest • Namenska sredstva iz občinskih proračunov 5. člen (prerazporejanje pravic porabe) Osnova za prerazporejanje pravic porabe je zadnji sprejeti proračun, spremembe proračuna ali rebalans proračuna. O prerazporeditvah pravic porabe v posebnem delu proračuna v okvira področja proračunske porabe posameznega proračunskega uporabnika odloča na predlog neposrednega uporabnika župan. Župan s poročilom o izvrševanju proračuna v mesecu juliju 2009 in konec leta z zaključnim računom proračuna poroča občinskemu svetu o veljavnem proračunu za leto 2009 in njegovi realizaciji. 6. člen (največji dovoljeni obseg prevzetih obveznosti v breme proračunov prihodnjih let) Neposredni uporabnik lahko v tekočem letu razpiše javno naročilo za celotno vrednost projekta, ki je vključen v načrt razvojnih programov, če so zanj načrtovane pravice porabe na proračunskih postavkah v sprejetem proračunu. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za investicijske odhodke in investicijske transfere ne sme presegati 80 % pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika, od tega: • v letu 2010 60 % navedenih pravic porabe in • v ostalih prihodnjih letih 20 % navedenih pravic porabe. Ne glede na prejšnji odstavek lahko občina prevzame obveznosti za naslednje investicije: • Modernizacija LC Loperšice-Šalovci-Vitan, • Razpis IPA »Pijemo isto vodo«, • Razpis IPA »Kolesarske poti ob Dravi« • Rekonstrukcija Osnovne šole Središče ob Dravi V skladu z veljavnim Načrtom razvojnih programov. Skupni obseg prevzetih obveznosti neposrednega uporabnika, ki bodo zapadle v plačilo v prihodnjih letih za blago in storitve in za tekoče transfere, ne sme presegati 30% pravic porabe v sprejetem finančnem načrtu neposrednega uporabnika. Omejitve iz prvega in dragega odstavka tega člena ne veljajo za prevzemanje obveznosti z najemnimi pogodbami, razen če na podlagi teh pogodb lastninska pravica preide oziroma lahko preide iz najemodajalca na najemnika, in prevzemanje obveznosti za dobavo elektrike, telefona, vode, komunalnih storitve in dragih storitev, potrebnih za operativno delovanje neposrednih uporabnikov. Prevzete obveznosti iz dragega in tretjega odstavka tega člena se načrtujejo v finančnem načrtu neposrednega uporabnika in načrtu razvojnih programov. 7. člen (spreminjanje načrta razvojnih programov) Na predlog predlagateljev finančnih načrtov neposrednega uporabnika lahko župan na podlagi spremenjene dokumentacije odloča o spremembi vrednosti projektov ali programov iz načrta razvojnih programov, ki so manjše od 10 % vrednosti konkretnega projekta. Omejitev velja za projekte, ki so večji od vrednosti 10.000 €. Projekti, za katere se zaradi prenosa plačil v tekoče leto, zaključek financiranja prestavi iz predhodnega v tekoče leto, se uvrstijo v načrt razvojnih programov po uveljavitvi proračuna. Novi projekti se uvrstijo v načrt razvojnih programov na podlagi odločitve občinskega sveta. 8. člen (proračunska rezerva) Proračunske rezerve so: 1. proračunska rezerva, oblikovana po ZJF in 2. stanovanjski rezervni sklad, oblikovan po Stanovanjskem zakonu. Proračunska rezerva se v letu 2009 oblikuje v višini 10.000,00 EUR. Na predlog za finance pristojnega organa občinske uprave odloča o uporabi sredstev proračunske rezerve za namene iz dragega odstavka 49. člena ZJF do višine 5.000,00 EUR župan in o tem s pisnimi poročili obvešča občinski svet. V dragih primerih uporabe sredstev proračunske rezerve , ki presega predvideno višino odloča Občinski svet s posebnim odlokom. 9. člen (splošna proračunska rezerva) V proračunu se del predvidenih proračunskih prejemkov vnaprej ne razporedi, ampak se zadrži kot splošna proračunska rezerva, ki se v proračunu posebej izkazuje. Sredstva splošne proračunske rezervacije se uporabljajo za nepredvidene namene, za katere v proračunu niso zagotovljena sredstva, za katere se med letom izkaže, da niso zagotovljena v zadostnem obsegu, ker jih pri pripravi proračuna ni bilo mogoče načrtovati Sredstva proračunske rezervacije ne smejo presegati 2 % prihodkov iz bilance prihodkov in odhodkov. O uporabi sredstev splošne proračunske rezervacije odloča župan. Dodeljena sredstva splošne proračunske rezervacije se razporedijo v finančni načrt neposrednega uporabnika. IV. POSEBNOSTI UPRAVLJANJA IN PRODAJE STVARNEGA IN FINANČNEGA PREMOŽENJA DRŽAVE 10. člen (odpis dolgov) Če so izpolnjeni pogoji iz tretjega odstavka 77. člena ZJF, lahko župan v letu 2009 odpiše dolgove, ki jih imajo dolžniki do občine, in sicer največ do skupne višine 100, 00 EUR. V. OBSEG ZADOLŽEVANJA IN POROŠTEV OBČINE IN JAVNEGA SEKTORJA 11. člen (obseg zadolževanja občine in izdanih poroštev občine Zaradi kritja presežkov odhodkov nad prihodki v bilanci prihodkov in odhodkov, presežkov izdatkov nad prejemki v računu finančnih teijatev in naložb ter odplačila dolgov v računu financiranja se občina za proračun leta 2009 lahko zadolži do višine 581.840,00 EUR. V letu 2009 ni predvideno zadolževanje javnih zavodov, katerih ustanoviteljica oz. soustanoviteljica je Občina Središče ob Dravi. 12 člen (obseg zadolževanja občine za upravljanje z dolgom občinskega proračuna) Za potrebe upravljanja občinskega dolga ni predvideno zadolževanje. VI. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 13. člen (začasno financiranje v letu 2010) V obdobju začasnega financiranja Občine Središče ob Dravi v letu 2010, če bo začasno financiranje potrebno, se uporablja ta odlok in sklep o določitvi začasnega financiranja. 14. člen (uveljavitev odloka) Ta odlok začne veljati naslednji dan po objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi Številka: 007-38/2008 Dne 29.12.2008 JURIJ BORKO l.r. Župan Občine Središče ob Dravi PRILOGA: • Posebni del proračuna in načrt razvojnih programov • Predlogi sklepov o ravnanju s stvarnim premoženjem • Predlog kadrovskega načrta II. Na podlagi 7. odstavka 11. člena Zakona o stvarnem premoženju države, pokrajin in Občin ( ZSPDPO - Uradni list RS, št. 14/2007 ) na podlagi 6. in 15. člena Uredbe o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin ( Uradni list RS, št. 14/2007 in 84/2007 ) ter 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož št. 8/07 ) je Občinski svet na svoji 19. redni seji dne 29.12.2008 sprejel naslednji 4. člen Ta sklep se sprejme skupaj z Odlokom o proračunu Občine Središče ob Dravi in je sestavni del odloka. Številka: 03230-9/2008-6 Datum: 29.12.2008 JURIJ BORKO l.r. Župan Občine Središče ob Dravi III. Na podlagi 7. odstavka 11. člena Zakona o stvarnem premoženju države, pokrajin in Občin ( ZSPDPO - Uradni list RS, št. 14/2007 ) na podlagi 6. in 15. člena Uredbe o stvarnem premoženju države, pokrajin in občin ( Uradni list RS, št. 14/2007 in 84/2007 ) ter 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož Sklep O letnem načrtu pridobivanja nepremičnega premoženja občine Središče ob Dravi za leto 2009 1. člen S tem sklepom se določi Letni načrt pridobivanja nepremičnega premoženja občine Središče ob Dravi za leto 2009 (v nadaljevanju letni načrt) 2. člen Letni načrt iz prejšnjega člena se določi v orientacijski vrednosti 22.800,00 EUR. 3. člen Letni načrt iz prejšnjega člena vključuje naslednje nepremičnine v k.o. Središče ob Dravi, Vodranci, Šalovci in Obrež. št. 8/07 ) je Občinski svet na svoji 19. redni seji dne 29.12.2008 sprejel naslednji Sklep O letnem načrtu razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine Središče ob Dravi za leto 2009 L člen S tem sklepom se določi Letni načrt razpolaganja z nepremičnim premoženjem občine Središče ob Dravi za leto 2009 (v nadaljevanju letni načrt) 2. člen Letni načrt iz prejšnjega člena se določi v orientacijski vrednosti 150.000,00 €. 3. člen Zap. št. lokacija Katastrska občina Velikost v m2 Lastnik sredstva EUR L AP Godeninci Vodranci 80 nr Matko Lukman 800,00 2. AP Šalovci del pare. št. 193/10, 193/12, 193/14 Šalovci 400 nr Brumen Ivan in Darinka 2.000,00 3. AP Obrež del pare. št. 154/3, 161/5, 530, 529 Obrež 800 nr Lašič Marinka, Trstenjak Marija in ostali solastniki 4.000,00 4. Cesta del pare. št. 2567/1, 2574 Središče ob Dravi 1173 nr Kočevar Boris 7.000,00 5. Odkup dela premoženja Agrarne skupnosti Središče ob Dravi, del pare. št. 1516/1, 1227/1, 1225/4, 1516/4, 1691/1, 1225/2, 1225/3, 1225/5, 1225/6, 1516/2, 1516/3, *279, 1052, 1225/7, 1226, 1227/6 Središče ob Dravi 5/170 Čurin Jože, Podgorelec Marija in drugi 9.000,00 VSE SKUPAJ 22.800,00 Letni načrt iz prejšnjega člena vključuje naslednje nepremičnine v k.o. Središče ob Dravi:_________ Zap. Štev. Vrsta nepremičnine Orientacijska vrednost v UER ZEMLJIŠČA 1. Nezazidana stavbna Pare. št. 762/2, 765/2, 763, 766/2, 766/1 vse ko. 150.000,00 zemljišča - Obrtna cona Lipje Središče ob Dravi v skupni izmeri 15517 m2 SKUPAJ 150.000,00 4. člen Ta sklep se sprejeme skupaj z Odlokom o proračunu Občine Središče ob Dravi in je sestavni del odloka. Številka: 03230-9/2008-7 Datum: 29.12. 2008 JURIJ BORKO l.r. Župan Občine Središče ob Dravi IV. Na podlagi 3., 4. in 7. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 -ZZLPPO, 127/06 - ZJZP), 149. člena Zakona o varstvu okolja (Uradni list RS, št. 39/06 - ZV1-UPB1, 28/06, 49/06 - ZMetD, 66/06, 33/07 -ZPNačrt, 57/08 - ZFO-1A, 70/08), 8. in 82. člena Zakona o javnih cestah (Uradni list RS, št. 33/06 -ZJC-UPB1, 45/08, 57/08 - ZLDUVCP, 69/08 -ZCestV), 21. in 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 - ZLS-UPB2, 76/08), 15. . člena Statuta Občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik Občine Ormož št. 8/2008 ) ter skladno z Zakonom o javno-zasebnem partnerstvu (Uradni list RS, št. 127/06) je Občinski svet Občine Središče ob Dravi na svoji 19. redni seji dne 29.12.2008 sprejel ODLOK O GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽBAH V OBČINI SREDIŠČE OB DRAVI L SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen Ta odlok določa obvezne in izbirne gospodarske javne službe v Občini Središče ob Dravi in odloča o javnem interesu za njihovo izvajanje v oblikah javno zasebnega partnerstva. Javne gospodarske službe se morajo izvajati neprekinjeno, nemoteno in enakopravno do vseh uporabnikov ter na podlagi predpisanih tehničnih, oskrbovalnih, stroškovnih, organizacijskih in drugih standardov in nonnativov. S tem odlokom se določajo načini in oblike izvajanja gospodarskih javnih služb v Občini Središče ob Dravi Z gospodarskimi javnimi službami se zagotavljajo javne dobrine kot proizvodi in storitve, katerih trajno in nemoteno proizvajanje je v interesu občine. 2. člen Podrobnejše pogoje za izvajanje gospodarskih javnih služb, območje izvajanja gospodarskih javnih služb, uporabo javnih dobrin in pogoje dostopnosti do dobrin javnih gospodarskih služb, pravice in obveznosti uporabnikov, nadzor, financiranje gospodarskih javnih služb, oblike in postopke javno zasebnega partnerstva in drago določajo akti o meditvi posameznih gospodarskih javnih služb, ki jih sprejme Občinski svet Občine Središče ob Dravi. Uporaba javnih dobrin gospodarskih javnih služb je pod enakimi pogoji dostopna vsem uporabnikom na območju Občine Središče ob Dravi. II. JAVNE SLUŽBE 3. člen Obvezne gospodarske javne službe so: 1. Oskrba s pitno vodo 2. Odvaj anj e in čiščenj e komunalne odpadne in padavinske vode 3. Zbiranj e in prevoz komunalnih odpadkov 4. Odlaganje ostankov predelave in odstranjevanja komunalnih odpadkov 5. Vzdrževanje občinskih javnih cest 6. Urejanje in čiščenje javnih površin Kot obvezne lokalne gospodarske javne službe se opravljajo tudi dejavnosti, ki niso določene v prejšnjem odstavku, če tako določa zakon. 4. člen Izbirne gospodarske javne službe so: 1. Upravljanje in mejanje javnih parkirišč, 2. Oskrba naselij s toplotno energijo in plinom iz lokalnih omrežij. 3. Upravljanje z objekti in napravami za oglaševanje, 4. Urejanje javne razsvetljave, semafoijev in druge svetlobne prometne signalizacije v naselju, 5. Pokopališka in pogrebna dejavnost ter urejanje pokopališča, 6. Oskrba s telekomunikacijskimi storitvami Kot izbirne javne službe se lahko izvajajo tudi druge dejavnosti, katere z odlokom določi Občinski svet Občine Središče ob Dravi. 5. člen Infrastrukturni objekti in naprave, potrebni za izvajanje gospodarskihjavnih služb v občini so: - objekti, naprave in oimežja za oskrbo naselij z vodo, - objekti, naprave in oimežja za odvajanje in čiščenje komunalnih odpadnih voda, - objekti in naprave za odvajanje padavinskih odpadnih voda, - objekti in naprave za odstranjevanje komunalnih odpadkov, - občinske javne ceste, - pokopališki objekti in naprave, 6. člen Lokalne službe iz 3. in 4. člena tega odloka se opravljajo na celotnem območju občine Središče ob Dravi. III. NAČINI IZVAJANJA GOSPODARKSIH JAVNIH SLUŽB 7. člen Občina zagotavlja gospodarske javne službe v naslednjih oblikah: - v režijskem obratu, - v javnem podjetju, - z dajanjem koncesij, - z vlaganjem javnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava. 8. člen Občina zagotavlja neposredno izvajanje gospodarskih javnih služb z ustanavljanjem režijskih obratov ali javnih podjetij. Režijski obrat se ustanovi kadar, ni pogojev za ustanovitev javnega podjetja, ker bi bilo to neekonomično ali neracionalno zaradi majhnega obsega dejavnosti gospodarske javne službe, pa tudi ni pogojev za podelitev koncesije, ali ta ne bi bila smotrna. Vprašanja povezana z delovnim področjem režijskega obrata, ter ostala vprašanja se medijo z aktom o ustanovitvi režijskega obrata. 9. člen Javno podjetje se ustanovi za opravljanje ene ali več lokalnih gospodarskih javnih služb večjega obsega ali kadar to narekuje narava monopolne dejavnosti, ki je določena kot lokalna gospodarska javna služba, gre pa za dejavnost, ki jo je mogoče opravljati kot profitno. Vprašanja povezana z dejavnostjo javnega podjetja in njenim izvajanjem se uredijo z aktom o ustanovitvi j avnega podj etj a. Ustanoviteljske pravice do javnega podjetja izvršuje pristojni organ lokalne skupnosti. 10. člen Za opravljanje posamezne lokalne gospodarske javne službe lahko občina Središče ob Dravi podeli koncesijo pravni ali fizični osebi, ki je registrirana za opravljanje dejavnosti, kije predmet koncesije in izpolnjuje pogoje za opravljanje lokalne gospodarske javne službe, kije predmet koncesije. Koncesija za opravljanje posamezne lokalne gospodarske javne službe se podeli na podlagi koncesijskega akta. Občina Središče ob Dravi lahko podeli koncesijo za opravljanje lokalne gospodarske javne službe za celotno območje občine ali za del območja občine. Za pridobivanje koncesionaijev, koncesijsko pogodbo, prenehanje koncesijskega razmeija, prenos koncesije, obvezno koncesijo, višjo silo, odgovornost koncesionaija za ravnanja zaposlenih in odgovornost koncedenta za ravnanje koncesionaija in ostala vprašanja v tej zvezi se uporabljajo določila veljavnega zakona o gospodarskihjavnih službah. Koncesija se podeli na podlagi javnega razpisa ali vloge o zainteresiranosti. V primeru, da je sprejeta odločitev, da se gospodarske javne službe izvaja s koncesijskim razmeijem. Občina Središče ob Dravi (koncendent) izbere koncesionaija po postopku sklepanja koncesijskega razmeija skladno z določili tega odloka, koncesijskega akta. Zakona o gospodarskih javnih službah in Zakona o javno-zasebnem partnerstvu. Koncesijski akt je obvezen in ga sprejme Občinski svet Občine Središče ob Dravi. Koncesija se lahko podeli za vse obvezne in izbirne gospodarske javne službe skupaj, za posamično gospodarsko javno službo ali pa v določenih smiselnih skupinah. Odločitev o tem je vsebovana v koncesijskem aktu. V koncesijskem aktu se odloči tudi o izključni ali posebni pravici izvajanja gospodarske javne službe. Izvajalec javno-zasebnega partnerstva (koncesionar) mora biti izbran na pregleden način in po predpisanem postopku. Upoštevajoč naravo gospodarskih javnih služb mora izvajalec javno-zasebnega partnerstva v koncesijskem razmeiju nositi vsaj del poslovnega tveganja (tržnih tveganj v zvezi z obsegom povpraševanja, ponudbe oziroma tveganjem razpoložljivosti). Javnonaročniško razmeije je odplačno razmeije med naročnikom in dobaviteljem blaga, izvajalcem gradenj ah izvajalcem storitev, katerega predmet je naročilo blaga, izvedba gradnje ah storitve v skladu s predpisi o javnih naročilih in javno-zasebnem partnerstvu. Koncedent sklene s koncesionaijem koncesijsko pogodbo v skladu z zakonom. IV. ORGANIZACIJA IZVAJANJA GOSPODARSKIH JAVNIH SLUŽB 11. člen Z dajanjem koncesij se zagotavlja opravljanje gospodarskih javnih služb iz 3. in 4. člena tega odloka. 12. člen Gospodarske javne službe se lahko izvajajo z vlaganjem javnega kapitala v dejavnost oseb zasebnega prava kadar strokovne analize kažejo, da je takšna oblika primernejša od že uvedenih. O vlaganju iz prejšnjega odstavka odloča občinski svet. V. FINANCIRANJE JAVNIH SLUŽB 13. člen Gospodarske javne službe se financirajo s ceno javnih dobrin v obliki proizvoda ali storitve, iz proračunskih sredstev in iz dragih virov, določenih z zakonom, podzakonskimi akti ali občinskim odlokom. Občina lahko za financiranje javnih služb predpiše davek v skladu s predpisi, ki urejajo financiranje javne porabe in nalog lokalnih skupnosti. 14. člen Z objekti in napravami, namenjenimi za izvajanje gospodarskih javnih služb, upravljajo izvajalci javnih služb, so pa last ustanovitelja. VI. ORGANIZACIJSKE, STROKOVNO TEHNIČNE IN RAZVOJNE NALOGE 15. člen Organizacijske, strokovno tehnične in razvojne naloge na področju gospodarskih javnih služb izvaja občinska uprava. Občinska uprava opravlja s področja lokalnih gospodarskih javnih služb zlasti naloge, ki se nanašajo na: - razvoj, načrtovanje in pospeševanje lokalnih gospodarskih javnih služb, - investicijsko načrtovanje in gospodarjenje z objekti in napravami, potrebnimi za izvajanje lokalnih gospodarskih javnih služb, - postopke ustanavljanja in organiziranja javnih podjetij, javnih gospodarskih zavodov in režijskih obratov, - postopke podeljevanja koncesij in izbire koncesionaijev, - strokovni nadzor nad izvajalci lokalnih gospodarskih javnih služb, - strokovne, tehnične in organizacijske naloge v zvezi z javnimi razpisi za izbiro izvajalcev za koncesionirane lokalne gospodarske javne službe, - strokovne, tehnične in organizacijske naloge v zvezi s financiranjem lokalnih gospodarskih javnih služb, - določanje pogojev in dajanje soglasij k dovoljenjem za posege v prostor in okolje, če ti zadevajo infrastrukturne objekte in naprave lokalnih gospodarskih javnih služb, če ni kot javno pooblastilo preneseno na izvajalce lokalnih gospodarskih javnih služb, - dajanje predpisanih dovoljenj za priključitev na infrastrukturne objekte in naprave lokalnih gospodarskih javnih služb, če ni to kot javno pooblastilo preneseno na izvajalce lokalnih gospodarskih javnih služb. VIL VARSTVO UPORABNIKOV JAVNIH DOBRIN 16. člen Za varstvo uporabnikov javnih dobrin skrbi Svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin ki šteje 5. članov, ki jih na predlog Vaških odborov Občine Središče ob Dravi imenuje Občinski svet Občine Središče ob Dravi. Pristojnosti sveta uporabnikov so določene s posebnim odlokom. VIII. LASTNIŠTVO INFRASTRUKTURE 17. člen Infrastrukturni objekti in naprave za izvajanje gospodarskih javnih služb se opredelijo v odloku o načinu izvajanja posamezne gospodarske javne službe. Infrastrukturni objekti in naprave iz prejšnjega odstavka so v lasti ah v upravljanju Občine Središče ob Dravi Izvajalci gospodarskih javnih služb so dolžni uporabljati in upravljati infrastrukturo kot dobri gospodaiji. IX. NAČELO SUBSIDIARNE ODGOVORNOSTI 18. člen Občina Središče ob Dravi kot javni partner subsidiarno odgovaija za škodo, ki jo pri izvajanju gospodarskih javnih služb povzroči njihov izvajalec, uporabnikom storitev ali dragim osebam (oškodovanci). Oškodovanec lahko zahteva povračilo škode od Občine Središče ob Dravi zatem, ko je zoper izvajalca gospodarske javne službe vložil pisni odškodninski zahtevek in mu postaviti razumen rok za povračilo škode, pa izvajalec na zahtevo ni odgovoril ali je povzročeno škodo v celoti ah delno zavrnil. Občina Središče ob Dravi ima v razmeiju do izvajalca pravico do povračila škode in vseh stroškov, ki so s tem nastali. X. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 19. člen Za območje novonastale Občine Središče ob Dravi veljajo do izteka posameznih pogodb že sklenjene koncesijske pogodbe o izvajanju dejavnosti z bivšo občino Ormož. O prenehanju koncesijskih razmerij se uporabijo določila Zakona o gospodarskih javnih. 20 člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi in se uporablja od takrat dalje. Številka: 007-33/2008 Središče ob Dravi dne 29.12.2008 JURIJ BORKO ŽUPAN OBČINE SREDIŠČE OB DRAVI Na podlagi 14. in 15. člena Zakona o gospodarskih javnih službah (Uradni list RS, št. 32/93, 30/98 -ZZLPPO in 127/06 - ZJZP), 29. člena Zakona o lokalni samoupravi (Uradni list RS, št. 94/07 -uradno prečiščeno besedilo, 27/08 - odi. US in 76/08), 15. člena Statuta Občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik Občine Ormož št. 8/2007 ) ter 18. člena Odloka o gospodarskih javnih službah v Občini Središče ob Dravi je Občinski svet Občine Središče ob Dravi na svoji 19. redni seji dne 29.12.2008 sprejel ODLOK O USTANOVITVI SVETA ZA VARSTVO UPORABNIKOV JAVNIH DOBRIN V OBČINI SREDIŠČE OB DRAVI 1. člen V občini Središče ob Dravi se ustanovi Svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin v Občini Središče ob Dravi (v nadaljevanju: svet uporabnikov) kot organ varstva pravic uporabnikov javnih dobrin, ki se zagotavljajo z izvajanjem obveznih in izbirnih lokalnih gospodarskih javnih služb v Občini Središče ob Dravi. Sedež Sveta za varstvo uporabnikov javnih dobrin v Občini Središče ob Dravi je na Trgu talcev 4, Središče ob Dravi. 2. člen Svet opravlja naslednje naloge: - usklajuje, varuje in zastopa interese uporabnikov javnih dobrin v razmeiju do izvajalcev javnih služb in daje organom Občine Središče ob Dravi pripombe, poročila in predloge v zvezi z izvajanjem gospodarskih javnih služb z namenom, da le-ti sprejmejo potrebne ukrepe za zagotavljanje varstva uporabnikov javnih dobrim - zastopa interese uporabnikov v zvezi z načrtovanjem in financiranjem javnih služb in s tem povezanih objektov in naprav v razmeiju do pristojnih organov Občine Središče ob Dravi - usklajuje interese uporabnikov v zvezi z organiziranjem in izvajanjem dejavnosti javnih služb, - zastopa interese uporabnikov v razmerju do izvajalcev storitev, opozaija na pomanjkljivosti ter predlaga izboljšave, - opravlja drage naloge v skladu z zakonom in akti Občinskega sveta Občine Središče ob Dravi. 3. člen Pristojni organi Občine Središče ob Dravi so dolžni obravnavati pripombe, predloge, poročila in priporočila sveta uporabnikov in ga o svojih stališčih in ukrepih seznaniti najkasneje v roku 30 dni od dneva, ko je bila dana pisna pripomba, predlog, poročilo ali priporočilo. 4. člen Svet za varstvo uporabnikov javnih dobrin v Občini Središče ob Dravi imenuje Občinski svet Občine Središče ob Dravi. Sestavljen iz predstavnikov uporabnikov javnih dobrin v Občini Središče ob Dravi in ima 5 članov. Člane predlagajo člani Vaških odborov v Občini Središče ob Dravi iz vsake vasi enega člana. Člane v obor potrdi Občinski svet Občine Središče ob Dravi. Funkcije v Svetu za varstvo uporabnikov javnih dobrin v Občini Središče ob Dravi so nepoklicne. 5. člen Članstvo v svetu uporabnikov javnih dobrin ni združljivo z zaposlitvijo, pogodbenim delom ali članstvom v organih upravljanja pri izvajalcih obveznih in izbirnih lokalnih gospodarskih javnih VI. Na podlagi prvega odstavka 82. člena Zakona o javnih cestah (Ur. list RS, št. 33/06 ZJC UPB1), 5. točke prvega odstavka 149. člena Zakona o varstvu okolja (Ur. list RS, št. 41/04), 3. člena Zakona o prekrških ( Uradni list RS št. 3/2007 ZP-1-UPB4, 29/2007 ) in 15. člena Statuta Občine Središče ob Dravi (Uradni vestnik Občine Ormož, št. 8/07), je Občinski svet Občine Središče ob Dravi na svoji 19. redni seji dne 29.12.2008 sprejel ODLOK O OBČINSKIH CESTAH L SPLOŠNE DOLOČBE Občinske ceste se gradijo in vzdržujejo na način in pod pogoji, kijih določajo: - predpisi, ki urejajo javne ceste, - predpisi, ki urejajo varstvo okolja, urejanje prostora in graditev objektov, - predpisi, ki mejajo varnost cestnega prometa in ta odlok. 1. člen (namen odloka) služb in z delom v upravnih organih Občine Središče ob Dravi. Mandat članov sveta uporabnikov preneha istočasno kot mandat članom občinskega sveta. 6. člen Člani sveta izvolijo na prvi seji predsednika sveta. Za delo sveta uporabnikov se smiselno uporablja Poslovnik Občinskega sveta Središče ob Dravi. Strokovne in administrativne pogoje za delo sveta uporabnikov zagotavlja občinska uprava Občine Središče ob Dravi 7. člen Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka: 007-34/2008 Središče ob Dravi, dne 29.12.2008 JURIJ BORKO l.r. Župan Občine Središče ob Dravi Ta odlok ureja: - občinske ceste na območju občine Središče ob Dravi in postopek njihove kategorizacije; - upravljanje občinskih cest; - graditev občinskih cest; - urejanje in vzdrževanje občinskih cest; - varstvo občinskih cest in prometa na njih; - način izvajanja vzdrževanja občinskih cest kot obvezne gospodarske javne službe; nadzorstvo nad občinskimi cestami in sankcioniranje kršitev tega odloka. 2. člen (smiselna uporaba zakona) Vsa vprašanja iz 1. člena tega odloka, ki se nanašajo na občinske ceste in niso neposredno urejena s tem odlokom, se rešujejo ob smiselni uporabi predpisov, ki urejajo vzdrževanje in varstvo državnih cest, graditev objektov in urejanje prostora. II. OBČINSKE CESTE IN NJIHOVA KATEGORIZACIJA 3. člen (občinske ceste) Občinske ceste na območju občine Središče ob Dravi so vse kategorizirane ceste in nekategorizirane novozgrajene ceste, ki so začasno prevzete v upravljanje občine po 17. členu tega odloka in ki niso kategorizirane kot državne ceste. Občinske ceste so tudi obstoječe nekategorizirane ceste, ki so v lasti občine ali pa so javno dobro. 4. člen (spominske, turistične in druge poti) Spominske poti, turistične poti in druge poti, ki niso zgrajene v skladu s predpisi o javnih cestah in so namenjene dostopu in ogledu naravnih, kulturnih in dragih spomenikov ah znamenitosti, niso občinske ceste po tem odloku. 5. člen (kategorizacija občinskih cest) Občinske ceste določi in kategorizira Občinski svet na predlog župana. Predlog kategorizacije občinskih cest mora biti predhodno strokovno usklajen z Direkcijo Republike Slovenije za ceste po postopku, določenim s predpisom o merilih za kategorizacijo javnih cest. 6. člen (kategorije občinskih cest) Občinske ceste se kategorizirajo na lokalne ceste in javne poti. Lokalne ceste se v skladu z odlokom o kategorizaciji občinskih cest razvrščene v podkategorije: zbirne mestne ceste ali zbirne krajevne ceste na mestne ceste ali krajevne ceste Kategorizirana občinska cesta je dovoljena za ves promet, če ni s prometnimi znaki drugače določeno. 7. člen (spremembe kategorizacije občinskih cest) Spremembe kategorizacije občinskih cest in nadomeščenih delov občinskih cest, ki se ohranjajo kot javne prometne površine, se določijo po postopku iz šestega člena tega odloka. Spremembe kategorizacije občinskih cest se praviloma opravijo po potrebi. Predlogi za spremembo morajo biti utemeljeni v skladu z merili za kategorizacijo javnih cest. O predlogu za prenos občinske ceste med državne ceste odloči Občinski svet Občine Središče ob Dravi na predlog župana. 8. člen ( novogradnje in rekonstrukcije občinskih ceste) Gradnje in rekonstrukcije občinskih cest ter kategorija novozgrajenih in rekonstruiranih cest se določijo v strategiji razvoja ali planu vzdrževanja občinskih cest v smiselni povezavi s prostorskim planom občine. Novozgrajeni ali rekonstruiram del občinske ceste, s katerim se nadomesti del ceste, je iste kategorije kot rekonstruirana cesta. 9. člen (opustitev občinske ceste) Občinska cesta ali njen del se lahko opusti, če se zgradi nova cesta ah del ceste, ki nadomesti prejšnjo. Opuščena občinska cesta ali njen del se uporabi za parkirišča, počivališča ah drage potrebe udeležencev v prometu ali pa se agrotehnično obdela skladno s svojim okoljem. Ne glede na določbo prejšnjega odstavka se lahko občinska cesta ah njen del, ki se opusti kot javna cesta, proti plačilu primerne odškodnine prenese med nekategorizirane ceste, če je tak prenos usklajen z bodočim upravljavcem te ceste. O opustitvi in ureditvi opuščene občinske ceste ali njenega dela ter o njenem prenosu med nekategorizirane ceste odloči Občinski svet Občine Središče ob Dravi na predlog župana. 10. člen (prenos nekategoriziranih cest med občinske ceste) Za nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, lahko lastnik ah od njega pooblaščeni upravljavec te ceste predlaga občini njen prenos med občinske ceste. Nekategorizirana cesta se lahko prenese med občinske ceste, če se njen prenos opravi brezplačno in se jo vpiše v zemljiško knjigo. III. UPRAVLJANJE OBČINSKIH CEST 11. člen (upravljavec občinskih cest) Z občinskimi cestami na območju občine Središče ob Dravi upravlja Občina Središče ob Dravi. 12. člen (strategija razvoja in plan vzdrževanje občinskih cest) Letni plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest, s katerimi se določijo prednostne naloge razvoja občinskih cest, vire sredstev za mesničevanje strategije ter letno dinamiko njenega mesničevanja se opredeli z načrtom razvojnih programov, ki ga sprejme Občinski svet Občine Središče ob Dravi v posameznem koledarskem letu. Program se usklajuje in sprejema po postopku, določenim za občinski proračun in je njegov sestavni del. V letnem planu razvoja in vzdrževanja občinskih cest se del sredstev rezervira za financiranje izvedbe ukrepov na občinskih cestah kot so: odpravljanje posledic elementarnih in drugih nezgod ali izrednih dogodkov kot so zmrzlinske poškodbe po hitrih odjugah, odstranjevanje nepredvidenih ovir na občinskih cestah, zimsko vzdrževanje ipd. in za izvedbe tistih ukrepov, kijih je odredil občinski inšpektor za ceste, niso pa sestavni del rednega vzdrževanja in obnavljanja občinskih cest po tem planu. 13. člen (opravljanje strokovnih nalog za občinske ceste) Strokovno-tehnične, razvojne, organizacijske in upravne naloge za graditev, vzdrževanje in varstvo občinskih cest opravlja pristojen občinski upravni organ. Te obsegajo zlasti: - izdelavo strokovnih podlag za načrtovanje razvoja in vzdrževanja občinskih cest in izdelavo osnutkov teh podlag; - naloge v zvezi z rednim vzdrževanjem občinskih cest; - naloge nadzora nad stanjem občinskih cest; - izvajanje postopkov za oddajanje obnovitvenih del na občinskih cestah, za katere je predpisana izbira izvajalca na podlagi javnega naročila; - izvajanje postopkov za izbiro izvajalca za redno vzdrževanje občinskih cest; - naloge v zvezi z obnovitvenimi deli v občinske ceste; - vodenje predpisanih evidenc o občinskih cestah (baza cestnih podatkov oziroma kataster cest, s katastrom prometne signalizacije); - organiziranje štetja prometa na občinskih cestah in obdelave zbranih podatkov; - spremljanje prometnih tokov na občinskih cestah in priprava predlogov sprememb njihove prometne ureditve in/ali prometne ureditve na državnih cestah, ki potekajo skozi občino; - naloge obveščanja javnosti o stanju občinskih cest in prometa na njih; - vodenje upravnih postopkov, določenih z ukrepi za varstvo občinskih cest in za zavarovanje prometa na njih; - priprava programov in organizacija izdelave raziskovalnih in razvojnih nalog za občinske ceste ter sodelovanje z Direkcijo Republike Slovenije za ceste in drugimi občinami pri pripravi in uresničevanju teh programov; - izvajanje drugih nalog, določenih s tem odlokom in drugimi predpisi. 14. člen (financiranje občinskih cest) Sredstva za gradnjo in vzdrževanje občinskih cest se zagotavljajo v občinskem proračunu. IV. GRADITEV OBČINSKIH CEST 15. člen (varstvo okolja vzdolž občinske ceste) Občinske ceste morajo biti projektirane in grajene v skladu s predpisi o varstvu okolja in tako, da bodo škodljivi vplivi na okolje, zaradi pričakovanega prometa na njih, čim manjši. Če je izvedba gradbenih ukrepov, ki so potrebni zaradi predpisanega varovanja okolja, cenejša na zemljišču ali objektu soseda, kot izvedba istih na zemljišču občinske ceste, se lahko na podlagi pravnega posla, sklenjenega med sosedom in investitoijem občinske ceste, ustanovi stvarna služnost za takšno izvedbo. 16. člen (projektiranje občinskih cest) Elementi za projektiranje občinske ceste s stališča zagotavljanja prometne varnosti in ekonomičnosti njihove graditve in njihovega vzdrževanja se določijo v skladu s predpisi o projektiranju cest. Odstopanja od elementov za projektiranje občinskih cest določenih s predpisi o projektiranju cest so možna samo v primerih, če obstoječa pozidava tega ne omogoča oziroma bi to povzročilo nesorazmerno visoke stroške. V projektni dokumentaciji za gradnjo ali rekonstrukcijo občinske ceste se določi tudi prometna meditev občinske ceste in ureditev navezav na obstoječe ceste ter pristopov do objektov in zemljišč ob cesti ter predvidijo površine zunaj vozišča ceste za parkirišča, avtobusna postajališča in druge prometne površine, za gradnjo objektov za vzdrževanje cest in za nadzor cestnega prometa. V primem kompleksne gradnje več stanovanjskih enot, je pri projektiranju priključka ali dostopne ceste, ki prometno povezuje gradnjo z obstoječim cestnim omrežjem, potrebno upoštevati in opredeliti vpliv dodanega prometa na obstoječ promet. Javne ceste morajo biti projektirane in zgrajene tako, daje njihova uporaba omogočena tudi osebam z omejeno sposobnostjo gibanja. 17. člen (obveznost usklajenega projektiranja) Če se hkrati z gradnjo ali rekonstrukcijo občinske ceste predvideva tudi graditev komunalnih in dragih objektov, naprav in napeljav, ki ne služijo cesti ah njeni uporabi, mora tehnična dokumentacija obsegati vsa dela, ki jih je treba opraviti v območju ceste. Za usklajevanje projektiranja, gradnje ali rekonstrukcije objektov, naprav in napeljav iz prejšnjega odstavka, je odgovoren pristojen občinski upravni organ. Stroške projektiranja, gradnje ah rekonstrukcije objektov, naprav in napeljav iz prvega odstavka tega člena krije investitor oziroma upravljavec posameznih objektov, naprav in napeljav. 18. člen (priključki na občinsko cesto) Priključki nekategoriziranih cest, dovoznih cest in pristopov do objektov ali zemljišč na občinske ceste se lahko gradijo ali rekonstruirajo le z dovoljenjem pristojnega občinskega upravnega organa, razen v primerih, kijih določajo predpisi o graditvi objektov. V dovoljenju se v skladu s tehničnimi nonnativi in standardi določijo tehnični in drugi pogoji graditve in vzdrževanja priključka ter njegova opremljenost s prometno signalizacijo. Stroške graditve ali rekonstrukcije priključka na občinsko cesto, vključno s postavitvijo potrebne prometne signalizacije, krije njegov investitor. Priključek nekategorizirane ceste, po kateri je dovoljen javni promet, je skupaj s pripadajočo prometno signalizacijo v območju cestnega sveta občinske ceste sestavni del te ceste. Po izgradnji priključka pristojni občinski upravni organ zaradi ugotovitve skladnosti priključka s tehničnimi in dragimi pogoji, določenimi v dovoljenju iz prvega odstavka tega člena, izvede pregled in prevzem priključka. 19. člen (ukinitev priključka) Občinski inšpektor lahko zahteva ustrezno meditev priključka na občinsko cesto, odredi prepoved uporabe priključka ali njegovo ukinitev, če ta ni vzdrževan v skladu s pogoji iz dovoljenja iz 18. člena tega odloka ali je zgrajen brez dovoljenja. 20. člen (gradnje in rekonstrukcije občinskih cest) Za gradnjo občinskih cest in avtobusnih postajališč veljajo določbe predpisov o urejanju prostora in graditvi objektov ter o javnih cestah. Rekonstrukcija občinske ceste, ki se izvede zaradi izboljšanja njenih prometnih in varnostnih lastnosti in s katero se ne posega v prostor zunaj njenega varovalnega pasu ter za katero je pridobljena pravica graditi na zemljiščih, ki so potrebna za njeno rekonstrukcijo, se šteje za vzdrževalno delo v javno korist v skladu s predpisi o graditvi objektov. Zaradi pridobitve potrebnih zemljišč za gradnjo ali rekonstrukcijo občinske ceste se lahko v skladu z zakonom na zahtevo investitoija lastninska pravica na zemljišču in dragi nepremičnini omeji ah odvzame, če ne pride do sklenitve pogodbe med investitoijem in lastnikom te nepremičnine. Če je zaradi rekonstrukcije občinske ceste potrebno izvesti razlastitev, omejitev ali obremenitev lastninske pravice na nepremičnini, pa taka rekonstrukcija ni določena s prostorskim aktom, se javna korist za to razlastitev, omejitev ali obremenitev lastninske pravice ugotovi s sklepom občinskega sveta. Predlogu za izdajo sklepa je treba priložiti izvleček iz izvedbenega prostorskega akta, ki meja območje rekonstrukcije, načrt parcelacije z mejo območja rekonstrukcije javne ceste, seznam parcel, potrebnih za rekonstrukcijo javne ceste, s površinami in podatki o njihovih lastnikih in imetnikih dragih stvarnih pravic in obrazložitev javne koristi. Avtobusna postajališča na lokalnih cestah morajo biti grajena zunaj vozišča. Ne glede na določbo prejšnjega odstavka lahko pristojni občinski upravni organ za ceste na javnega prevoznika, v soglasju z občinskim inšpektoijem ter policijo, po presoji okoliščin, pomembnih za varnost prometa, izjemoma izda dovoljenje za ureditev avtobusnega postajališča na vozišču lokalne ceste. Če ugotovi, da za tako postajališče ni več potrebe ah da je postalo prometno nevarno, prekliče dovoljenje. Na podlagi projekta izvedenih del se izvede vpis zgrajenega ali rekonstruiranega dela cestnega omrežja v kataster cest. Za kataster cest se smiselno uporabljajo zakonski in podzakonski predpisi, ki urejajo kataster. 21. člen (razmejitev obveznosti med upravljavcem občinskih cest in upravljavci vodotokov) Stroške gradnje ali rekonstrukcije objektov in naprav, ki posegajo v vodni prostor in so potrebni zaradi izgradnje občinske ceste, kadar prečka vodotok ali poteka ob njem, krije investitor ceste. Vzdrževanje neposrednega zavarovanja podpornega zidu in premostitvenega objekta (brežine pod objektom in pragu pri objektu za zavarovanje temelja objekta) je sestavni del vzdrževanja občinske ceste. Vzdrževanje objektov in naprav, ki služijo vodotoku ter obrežnih zavarovanj in zavarovanj struge vodotoka so sestavni del vzdrževanja vodotoka. 22. člen (začasen prevzem občinske ceste v upravljanje) Novozgrajeno občinsko cesto lahko pristojen občinski upravni organ še pred kategorizacijo začasno prevzame v upravljanje, če je s tehničnim pregledom ugotovljeno, da izpolnjuje pogoje za varno odvijanje prometa. 23. člen (obveznost investitorja zaradi prestavitve občinske ceste) Če je treba obstoječo občinsko cesto prestaviti zaradi graditve drugega objekta ali naprave, mora biti prestavljeni del ceste zgrajen z elementi, ki ustrezajo namenu ceste in drugim zahtevam predpisov o cestah. Stroške prestavitve občinske ceste krije investitor objekta ah naprave. 24. člen (obveznost obveščanja o posegih v občinsko cesto) Pristojen občinski upravni organ mora o gradnji ah rekonstrukciji občinske ceste obvestiti upravljavce oziroma investitoije drugih objektov, naprav in napeljav v ali ob cestnem telesu najmanj 30 dni pred začetkom del, da ti lahko svoja dela uskladijo z gradnjo ali rekonstrukcijo ceste. Pristojen občinski upravni organ mora dati investitoiju oziroma upravljavcu objektov, naprav in napeljav iz prejšnjega odstavka na razpolago načrte in podatke, potrebne za uskladitev del. Pred gradnjo ah rekonstrukcijo občinske ceste mora pristojen občinski upravni organ, o nameravanih posegih obvezno obvestiti upravljavce objektov, naprav in napeljav ter jih pozvati k zakoličbi. Določbe tega člena veljajo smiselno tudi za investitoije oziroma upravljavce objektov, naprav in napeljav v ali ob občinski cesti, kadar nameravajo graditi ah rekonstruirati svoje objekte, naprave in napeljave v ah ob občinski cesti V. UREJANJE IN VZDRŽEVANJE OBČINSKIH CEST 25. člen (odgovornost za stanje občinskih cest) Občinske ceste se morajo redno vzdrževati in obnavljati tako, da ob upoštevanju njihovega pomena za povezovanje prometa v prostoru, gospodarnosti vzdrževanja in predpisov, ki urejajo javne ceste, omogočajo varno odvijanje prometa. Za izvajanje rednega vzdrževanja občinskih cest, kot obvezne gospodarske javne službe in izvajanje ukrepov je odgovoren izvajalec javne službe. Za organiziranje obnavljanja občinskih cest in izvajanje ukrepov je odgovoren pristojen občinski upravni organ za ceste. 26. člen (javna služba urejanja in vzdrževanja občinskih cest) Vzdrževanje občinskih cest je obvezna gospodarska javna služba, ki obsega: - redno letno in zimsko vzdrževanje občinskih cest in obnavljanje občinskih cest. - vzdrževalna dela za ohranjanje občinskih cest v dobrem stanju, za zagotavljanje prometne varnosti in prevoznosti občinskih cest, nadzor nad stanjem občinskih cest in njihovega varovalnega pasu ter vzpostavitev prevoznosti cest ob naravnih in drugih nesrečah (v nadaljnjem besedilu: redno vzdrževanje občinskih cest) in - organiziranje vzdrževalnih del, ki se na občinskih cestah opravljajo v mejah cestnega sveta in v daljših časovnih obdobjih zaradi izboljševanja in obnavljanja njihovih prometnih in varnostnih lastnosti (v nadaljnjem besedilu: obnavljanje občinskih cest). Vrsta vzdrževalnih del in nivo rednega vzdrževanja je določena s Pravilnikom o vrstah vzdrževalnih del na javnih cestah in nivoju rednega vzdrževanja javnih cest (Uradni list RS, št. 62/98). Način opravljanja rednega vzdrževanja in organiziranja obnavljanja občinskih cest določi Občinski svet Občine Središče ob Dravi, v skladu s predpisi, ki urejajo gospodarske javne službe. Redno letno in zimsko vzdrževanje občinskih cest se zagotavlja po predpisih, ki urejajo gospodarske javne službe Obnovitvena dela na občinskih cestah se oddajajo v izvedbo v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje. Obnovitvena dela na občinskih cestah se štejejo za vzdrževalna dela v javno korist v skladu s predpisi o graditvi objektov in na podlagi javnega razpisa Pregled in prevzem izvedenih obnovitvenih del na občinski cesti se opravi skladu s veljavno pogodbo. 27. člen (odgovornost za vzdrževanje občinskih cest) Občinske ceste se morajo redno vzdrževati in obnavljati tako, da ob upoštevanju njihovega pomena zagotavljajo prometno varnost in omogočajo varno odvijanje prometa. Za izvajanje rednega vzdrževanja občinskih cest je odgovoren izvajalec javne službe. 28. člen (vzdrževanje križišč in križanj) Za vzdrževanje križišč občinskih cest z nekategoriziranimi cestami, po katerih je dovoljen javni promet v območju cestnega sveta občinske ceste, skrbi izvajalec javne službe. 29. člen (vzdrževanje občinskih cest ob preusmeritvah prometa) Pristojen občinski upravni organ lahko zaradi zapore občinske ceste začasno preusmeri promet na državno cesto ah nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet. O preusmeritvi prometa z občinske na državno cesto, ki bi bistveno povečala prometno obremenitev te ceste, se mora pristojen občinski upravni organ predhodno uskladiti z Direkcijo Republike Slovenije za ceste. Za preusmeritev prometa z občinske ceste na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, mora pristojen občinski upravni organ predhodno pridobiti soglasje lastnika te ceste ah od njega pooblaščenega upravljavca ceste. Če je med preusmeritvijo prometa z občinske ceste na nekategorizirano cesto, po kateri je dovoljen javni promet, potrebno povečati obseg vzdrževanja te ceste ali pa jo je potrebno pred tem usposobiti za prevzem dodatnega prometa, krije stroške teh ukrepov predlagatelj preusmeritve prometa. VI. VARSTVO OBČINSKIH CEST IN PROMETA NA NJIH 1. Varstvo občinskih cest 30. člen (omejitve uporabe občinske ceste) Varstvo občinske ceste sestavljajo ukrepi, ki so potrebni zaradi zaščite ceste in varnosti njenih uporabnikov ter zaradi omejevanja dopustnih posegov v cesto in njen varovalni pas. Če je občinska cesta v takem stanju: da promet po njej ni mogoč ali je mogoč samo promet posameznih vrst vozil, da bi promet posameznih vrst vozil škodoval tej cesti ali če to teijajo drugi utemeljeni razlogi, ki se nanašajo na zavarovanje ceste in varnost prometa na njej (npr. posebne razmere zaradi snega, poledice, odjuge, močnega vetra, poškodb ceste zaradi naravnih in drugih nesreč in podobno), lahko pristojen občinski upravni organ s sklepom začasno, najdalj za čas enega leta, prepove ali omeji promet vseh ali posameznih vrst vozil na tej cesti ah njenem delu ali zmanjša dovoljeno skupno maso, osno obremenitev ali dimenzije vozil, dokler so razlogi za takšen ukrep. Pristojen občinski upravni organ mora o ukrepih, ki jih utemeljujejo razlogi iz prve ah druge alinee prejšnjega odstavka, obvestiti policijo injavnost. Ukrepe, ki jih utemeljujejo razlogi iz tretje alinee dragega odstavka tega člena, lahko izvedeta tudi izvajalec in vodja intervencije ob naravnih in dragih nesrečah. O teh ukrepih se mora nemudoma obvestiti policija injavnost. Prepovedi in omejitve prometa, katerih trajanje je iz razlogov, določenih v dragem odstavku tega člena, daljše od enega leta, se določijo v skladu z določbo 34. člena tega odloka. Določbe tega člena se nanašajo na prometno ureditev, označeno na občinskih cestah ob uveljavitvi tega odloka. 31. člen (varovalni pas ob občinski cesti) Da se preprečijo škodljivi vplivi posegov v prostor ob občinski cesti, na občinsko cesto in promet na njej, je ob teh cestah varovalni pas, v katerem je raba prostora omejena Za gradnjo ah rekonstrukcijo objektov, naprav in napeljav ter vsa ostala dela v varovalnem pasu občinske ceste mora investitor od pristojnega občinskega upravnega organa pridobiti soglasje. S predlaganim posegom v varovalnem pasu ne smejo biti prizadeti interesi varovanja občinske ceste in varnega prometa na njej, njene širitve zaradi prihodnjega razvoja prometa ter varovanja njenega videza. Varovalni pas se meri od zunanjega roba cestnega sveta in je na vsako stran občinske ceste širok: pri lokalni cesti 8 m prijavni poti 6 m. pri glavni cesti 12 m pri zbirni mestni cesti 10 m pri zbirni krajevni cesti 8 m 32. člen (napeljevanje nadzemnih in podzemnih komunalnih vodov in naprav) Nadzemni in podzemni komunalni vodi in naprave v območju občinske ceste in njenega varovalnega pasu se lahko napeljujejo ah vgradijo le pod pogoji, določenimi v dovoljenju pristojnega občinskega upravnega organa. Pravice in obveznosti v zvezi z gradnjo komunalnih vodov in naprav se uredijo s služnostno pogodbo. Pristojen občinski upravni organ lahko zahteva od upravljavca komunalnih vodov in naprav, da jih preuredi ah prestavi, kadar je to potrebno zaradi obnavljanja ali rekonstrukcije občinske ceste ah izvedbe ukrepov za zavarovanje te ceste in prometa na njej. Stroške prestavitve ah preureditve komunalnih vodov in naprav krije njihov upravljavec, razen če to ni v nasprotju s pogoji iz dovoljenja za njihovo napeljavo oziroma postavitev. Pristojen občinski upravni organ lahko odkloni izdajo dovoljenja iz prvega odstavka tega člena, če bi vodi in naprave ogrožali občinsko cesto ali promet na njej, bistveno oteževali njeno vzdrževanje ali onemogočali morebitno rekonstrukcijo te ceste. 33. člen (dela na občinski cesti) Prekopavanje, podkopavanje in druga dela na občinski cesti se lahko opravljajo le z dovoljenjem pristojnega občinskega upravnega organa. V dovoljenju za opravljanje del iz prejšnjega odstavka se določijo način, pogoji in nadzor nad opravljanjem teh del. Vlogo za pridobitev dovoljenja iz prejšnjega odstavka je potrebno vložiti najmanj 30 dni pred nameravanim posegom v cesto Dovoljenje iz prvega odstavka tega člena ni potrebno, če so s poškodbami komunalnih vodov in naprav, vgrajenih v občinsko cesto, neposredno ogroženi varen promet oziroma življenja in zdravje občanov ah bi lahko nastala večja gospodarska škoda. Upravljavec naprav in napeljav mora takoj odstraniti neposredno nevarnost in o tem obvestiti izvajalca rednega vzdrževanja cest in pristojni občinski upravni organ. Upravljavec komunalnih vodov in naprav mora čim hitreje odstraniti poškodbe na njih, vzpostaviti cesto v prvotno stanje in o končanih delih obvestiti izvajalca rednega vzdrževanja cest in pristojni občinski upravni organ. Ob interventnem posegu v občinsko cesto mora upravljavec komunalnih vodov in naprav fotografirati poškodbo na komunalnih vodih in napravah. Po interventnem posegu mora upravljavec pristojnemu občinskemu upravnemu organu poslati poročilo o vrsti poškodbe in njenemu saniranju. Če se mora zaradi del iz prejšnjega odstavka občinsko cesto delno ali popolno zapreti za promet ah na njej omejiti promet posameznih vrst vozil, mora upravljavec komunalnih vodov in naprav, vgrajenih v občinsko cesto, o omejitvi prometa in o njenem prenehanju takoj obvestiti policijo, pristojni občinski upravni organ in izvajalca rednega vzdrževanja cest. 34. člen (opravljanje del ob občinski cesti) Za podiranje dreves, spravilo lesa, izkope, vrtanja in opravljanje dragih del na zemljiščih ali na objektih vzdolž občinske ceste, ki bi lahko ovirala ah ogrožala promet, poškodovala cesto ah povečala stroške njenega vzdrževanja, je potrebno soglasje pristojnega občinskega upravnega organa za ceste. V soglasju se določijo pogoji za opravljanje teh del. 35. člen (izredni prevoz) Prevoz z vozili, ki sama ali skupaj z nedeljivim tovorom presegajo s predpisi dovoljene osne obremenitve, skupno maso, širino, dolžino in višino, velja za izredni prevoz. Za izredni prevoz se šteje tudi prevoz, pri katerem je vozilo samo ali skupaj z nedeljivim tovorom v mejah s predpisom dovoljenih mer, mase ali obremenitev, vendar pa presega omejitev katerega koli od teh elementov, ki je odrejena na občinski cesti ali njenem delu s prometnimi znaki. Za izredni prevoz je potrebno dovoljenje, s katerim se določijo način in pogoji prevoza ter višina povračila za izredni prevoz. Dovoljenje za izredni prevoz, ki poteka samo po občinskih cestah, izda pristojen občinski upravni organ v 15 dneh po vložitvi popolne zahteve. O izdanih dovoljenjih je treba obvesti policijo in izvajalca rednega vzdrževanja cest. Dovoljenje iz prejšnjega odstavka ni potrebno za izredne prevoze, ki se morajo opraviti takoj zaradi vzpostavitve prevoznosti občinskih cest v zimskem času, intervencije ob naravnih in dragih nesrečah ali ob izrednih razmerah in zaradi obrambnih potreb. Izvajalec prevoza mora pred začetkom izrednega prevoza s pristojnim občinskim upravnim organom uskladiti potek izrednega prevoza in o tem obvestiti policijo. 36. člen (nadzor izrednih prevozov) Največje dovoljene osne obremenitve, skupno maso in dimenzije vozil na občinskih cestah nadzorujeta izvajalec rednega vzdrževanja cest in policija. Vozilo, ki opravlja izredni prevoz brez dovoljenja iz dragega odstavka prejšnjega člena, policist izloči iz prometa. Izvajalec prevoza mora plačati povračilo za izredni prevoz in povrniti škodo na občinski cesti, če jo je povzročil. 37. člen (prepovedi ogrožanja občinske ceste in prometa na njej) Prepovedano je začasno ali trajno zasesti občinsko cesto ah njen del, izvajati ali opustiti kakršna koli dela na cesti in zemljišču ali objektih ob cesti, ki bi utegnila poškodovati cesto ali objekte na njej ter ovirati ah ogrožati promet na cesti. Vse stroške zavarovanja in odstranitve ovire na cesti in dragih posledic prepovedanih dejanj nosi tisti, ki jih je povzročil. Prepovedano je: - odvajati na cesto vodo, odplake in drage tekočine; - ovirati odtekanje vode s ceste; - puščati na cesti sneg ah led, ki pade ali zdrsne nanjo - z mazili ali dragimi snovmi mastiti cesto; - postavljati ograje, zasaditi živo mejo, drevje, ah drage visoke nasade ah poljščine, nameščati ali odlagati na ah ob cesti les, opeko, odpadni ali drag material ali predmete, če se s tem poslabša ali onemogoči preglednost ceste ah drugače ovira ali ogroža promet, poškoduje cesta ali poslabša njena urejenost; - nameščati in uporabljati na cesti ali ob njej luči ali drage svetlobne naprave, ki bi lahko ovirale ah ogrožale promet; - postavljati nagrobna in spominska znamenja ob občinskih cestah; - spuščati po brežinah ceste kamenje, les in drag material ali predmete; - nameščati na cesto kakršne koli predmete z namenom oviranja ali onemogočanja nemotenega in varnega odvijanja prometa; - nedovoljeno poseganje v prometno signalizacijo; - uporabljati za pristop na cesto kraj zunaj priključka nanjo; - puščati na cesti ah metati na cesto kakršnekoli predmete, razsipati po cesti sipek material ali kako drugače onesnaževati cesto; - puščati na cesto živali brez nadzorstva, napajati živali v obcestnih j arkili, pasti živino na cestnem svetu ah graditi ob cesti napajališča za živali, - voditi po cesti konje ah drage živali, ki so tako podkovane, da lahko poškodujejo cesto - v varovalnem pasu ceste namerno zažigati stmišča, odpadne in drage gorljive snovi; - orati v razdalji 4 m od ceste v smeri proti njej ah v širini 1 m od ceste vzporedno z njo; - vlačiti po cesti Mode, veje, skale in podobne predmete kot tudi pluge, brane in drago kmetijsko orodje ter drage dele tovora; - voziti po cesti z vozili z gosenicami, če le - te niso obložene s primernimi oblogami, ki ne poškodujejo vozišča. Izvajalec rednega vzdrževanja občinske ceste je dolžan s ceste takoj odstraniti vse ovire ah drage posledice prepovedanih ravnanj, ki bi utegnile škodovati cesti ali ogrožati, ovirati ali zmanjševati varnost prometa na njej, če to ni mogoče, mora oviro ah nevarno mesto na cesti zavarovati s predpisano prometno signalizacijo. Vse stroške odstranitve ovir ali dragih posledic prepovedanih ravnanj ali zavarovanja ovir ali nevarnih mest na cesti mora poravnati povzročitelj ovire ah nevarnega mesta na cesti, če povzročitelj ni znan, gredo stroški v breme rednega vzdrževanja občinske cest. 38. člen (obveznosti sosedov ob občinski cesti) Sosedi ob občinski cesti morajo dopustiti prost odtok vode in odlaganja snega na njihovo zemljišče, če se jim s tem ne povzroča škoda. Sosedi ob občinski cesti morajo v skladu z zakonom in za odškodnino dopustiti dostop do cestnih objektov zaradi njihovega vzdrževanja, gradnjo odtočnih in ponikovalnih jarkov in dragih naprav za odvod vode od cestnega telesa ter postavitev začasnih ah stalnih naprav in ureditev za zaščito ceste in prometa na njej pred snežnimi plazovi, zameti, hrupom, slepilnimi učinki in dragimi škodljivimi vplivi, če teh ni mogoče postaviti na zemljišče, kije sestavni del ceste. Sosedi ob občinski cesti morajo imeti na strehah objektov, s katerih se lahko na občinsko cesto vsuje sneg, prihjene snegolove. Sosedi morajo z objektov ob občinski cesti odstraniti ledene sveče pravočasno in tako, da ne ogrozijo varnosti udeležencev v prometu. 2. Ukrepi za varstvo prometa 39. člen (zapora ceste zaradi del ali prireditve na občinski cesti) Dela na občinski cesti ah ob njej, ki vplivajo na promet na tej cesti in jo je zaradi tega treba delno ah popolno zapreti za promet, se lahko opravljajo le z dovoljenjem iz 33. člena. Ne glede na določbo prejšnjega odstavka dovoljenje za delno ah popolno zaporo ceste ni potrebno za redno vzdrževanje cest in v primerih iz četrtega odstavka 33. člena tega odloka. Dovoljenje za zaporo občinske ceste je treba pridobiti tudi za športne in drage javne prireditve na njej. Dovoljenje za zaporo občinske ceste se lahko izda, če je promet mogoče preusmeriti na drage javne ceste ali če se promet zaradi zapore ne ustavi za daljši čas. Dovoljenje za delno ah popolno zaporo občinske ceste se lahko izjemoma izda tudi v primerih, ko prometa ni mogoče preusmeriti na drage javne ceste, vendar samo v času izven prometnih konic. 40. člen (izdaja dovoljenj za zaporo občinske ceste) Dovoljenje za delno ali popolno zaporo občinske ceste izda pristojen občinski upravni organ. O izdanih dovoljenjih pristojen občinski upravni organ obvesti policijo in izvajalca rednega vzdrževanja ceste. Dovoljenju mora biti priložena od pristojnega občinskega upravnega organa potijena prometno tehnična dokumentacija začasne prometne ureditve v času delne ah popolne zapore občinske ceste. Z dovoljenjem za zaporo občinske ceste se določijo pogoji in način izvedbe zapore ceste, preusmeritve prometa zaradi zapore ceste in čas njenega trajanja. Vloga za zaporo občinske ceste mora biti vložena najmanj 15 dni pred predlaganim rokom zapore ceste in mora vsebovati podatke o lokaciji, vrsti in obsegu del, zaradi katerih se predlaga delna ah popolna zapora ceste, o načinu in času trajanja njihove izvedbe ter prometno tehnično dokumentacijo začasne prometne meditve v času delne ah popolne zapore ceste. Vloga mora vsebovati tudi podatke o investitoiju in izvajalcu del ter podatke o odgovorni osebi investitoija in izvajalca del. Izdajatelj dovoljenja za zaporo ceste lahko spremeni čas in trajanje zapore ceste, zlasti če se ta predlaga med prireditvami, predvidenimi s koledaijem večjih športnih prireditev, med turistično sezono ali med povečanimi prometnimi obremenitvami ceste. Določba prejšnjega odstavka o vsebini vloge za zaporo občinske ceste zaradi del na cesti se smiselno uporablja tudi za športne in drage javne prireditve na občinski cesti. Stroške za izvedbo zapore ceste in preusmeritve prometa zaradi zapore ceste krije njen predlagatelj. Predlagatelj zapore ceste mora o njej in o preusmeritvi prometa obvestiti policijo ter javnost najmanj tri dni pred zaporo ceste. Odgovorna oseba izvajalca del na cesti mora imeti v času izvajanja pri sebi izvod dovoljenja za izvajanja del na cesti in izvod dovoljenja za zaporo občinske ceste s prometno tehnično dokumentacijo. 41. člen (polje preglednosti) V bližini križišča občinske ceste v ravnini z drago cesto ter na notranjih straneh cestnih krivin (pregledna benna) ni dovoljeno saditi dreves, gnnovja ali visokih poljskih kultur, postavljati predmetov in naprav ah storiti kar koli dragega, kar bi oviralo preglednost občinske ceste ali želežniške proge, (polje preglednosti). Lastnik oziroma uporabnik zemljišča mora v polju preglednosti na zahtevo pristojnega inšpektoija odstraniti ovire. Če ovir ne odstrani, jih na njegove stroške odstrani upravni organ za ceste. V območju površin potrebnih za preglednost ceste, je dopustna zatravitev in zasaditev rastlinja, katerih višina rasti ne presega 0,75 m. 42. člen (prometna signalizacija na občinskih cestah) Prometno signalizacijo in opremo na občinskih cestah z nalogom določi pristojen občinski upravni organ, postavlja pa jo izvajalec rednega vzdrževanja ceste, ki mora biti za to delo registriran in usposobljen. Na občinski cesti se smejo postavljati table in napisi, ki opozaijajo na kulturni in zgodovinski spomenik ter naravno znamenitost ali turistično pomembno območje ali naselje in podobno (turistična in druga obvestilna signalizacija), samo v skladu s predpisi o prometni signalizaciji. O predlogu zainteresirane pravne ali fizične osebe za postavitev turistične in druge obvestilne signalizacije odloči pristojen občinski upravni organ s sklepom. Pristojen občinski upravni organ ima pravico povrnitve stroškov za postavitev signalizacije, njeno vzdrževanje in odstranitev. 43. člen (obveščanje in oglaševanje ob občinski cesti) Postavljanje tabel, napisov in dragih objektov ali naprav za slikovno ali zvočno obveščanje in oglaševanje jev varovalnem pasu občinske ceste zunaj naselja prepovedano. Table, napisi in dragi objekti in naprave iz prejšnjega odstavka se ob občinskih cestah v naselju lahko postavljajo le zunaj območja vzdolž vozišča ceste, določenega za postavitev prometne signalizacije v predpisih o javnih cestah. Dovoljenje za njihovo postavitev izda pristojen občinski upravni organ. V dovoljenju določi pogoje postavitve, ki morajo biti v skladu s predpisi o varstvu cest in varnosti prometa na njih ter pogoje vzdrževanja in odstranitve teh objektov in naprav. 44. člen (opravljanje dejavnosti ob občinskih cestah zunaj naselja) Kdor namerava ob občinski cesti zunaj naselja opravljati dejavnost (gostinsko, trgovsko, servisno in podobno), ki neposredno vpliva na odvijanje prometa (ustavljanje, parkiranje in vključevanje vozil v promet), si mora v skladu s tem odlokom zagotoviti ustrezen priključek oziroma pristop do objekta ter zadostno število mest za parkiranje vozil, če ta možnost ni zagotovljena z javnim parkiriščem. V postopku pridobitve dovoljenja za poseg v prostor ter uporabnega dovoljenja za objekte in prostore za opravljanje dejavnosti iz prejšnjega odstavka tega člena je treba pridobiti mnenje pristojnega občinskega upravnega organa za ceste. 45. člen (pritožbeni organ) Zoper dovoljenja in soglasja, ki niso izdana v postopku pridobitve dovoljenja za poseg v prostor in katera po določbah tega odloka izdaja pristojen občinski upravni organ za ceste, je dovoljena pritožba na župana VIL NADZORSTVO OBČINSKIH CEST 46. člen (opravljanje nadzorstva) Uresničevanje določb tega odloka in določb predpisov o javnih cestah, ki se neposredno uporabljajo za občinske ceste, nadzirata komunalni nadzornik in občinski inšpektor. 47. člen (naloge nadzorstva) Pri opravljanju nadzorstva občinskih cest imata komunalni nadzornik in občinski inšpektor v okvira svojih pristojnosti naslednje pravice in dolžnosti: 1. nadzorovati opravljanje rednega vzdrževanja in odrediti odpravo ugotovljenih pomanjkljivosti; 2. nadzorovati izvajanje ukrepov za varstvo cest in prometa na njih ter ustaviti vsa dela na cesti, ki se opravljajo brez dovoljenja ah v nasprotju z njim; 3. odrediti odpravo pomanjkljivosti in nepravilnosti na cesti, ki ogrožajo varnost prometa; 4. v nujnih primerih, ko bi bila ogrožena varnost prometa na cesti ah bi lahko nastala škoda na njej, odrediti začasne ukrepe, da se odvrne nevarnost ali prepreči škoda; 5. odrediti ukrepe za zagotovitev polja preglednosti; 6. nadzorovati izvajanje predpisanih pogojev pri posegih v varovalnem pasu ceste; 7. odrediti začasno prepoved prometa na novi, rekonstruiram ali obnovljeni cesti, ki še ni pregledana in prevzeta v upravljanje. Rok za pritožbo zoper odločbo, izdano na podlagi prvega odstavka tega člena se določi v skladu z veljavnimi predpisi. Pritožba zoper odločbo, izdano na podlagi druge, četrte in sedme točke prvega odstavka tega člena ne zadrži njene izvršitve. V zadevah iz druge, četrte in sedme točke prvega odstavka tega člena, ko je zaradi neposredne ogroženosti občinske ceste ali varnosti prometa na njej ogrožena tudi varnost udeležencev v prometu, občinski inšpektor lahko odloči po skrajšanem postopku brez zaslišanja strank. V nujnih primerih lahko občinski inšpektor odloči tudi ustno ter odredi, da se odločba izvrši takoj. Če občinski inšpektor pri izvajalcu rednega vzdrževanja ceste ugotovi pogoste kršitve obveznosti pri izvajanju rednega vzdrževanja občinskih cest kot javne službe, lahko poda občini, utemeljen predlog za uveljavitev sankcij, določenih s koncesijsko pogodbo. VIII. KAZENSKE DOLOČBE 48. člen (prekrški) Z globo 900 EUR se kaznuje za prekršek pravna oseba ali podjetnik posameznik, ki stori prekršek v zvezi s samostojnim opravljanjem dejavnosti, če: 1. brez dovoljenja gradi ah rekonstruira gradbene objekte v varovalnem pasu občinske ceste ali v njem postavlja kakršnekoli druge objekte in naprave; 2. brez dovoljenja napeljuje ah vgrajuje nadzemne ah podzemne komunalne vode ; 3. brez dovoljenja gradi ali rekonstruira priključek na občinsko cesto ali ga gradi ali rekonstruira v nasprotju s tehničnimi in drugimi pogoji iz dovoljenja; 4. začasno ali trajno zasede občinsko cesto ali njen del ali izvaja ali opusti kakršna koli dela na cesti in zemljišču in objektih ob občinski cesti, ki bi lahko poškodovala cesto ali objekte na njej ter ovirala ah ogrožala promet na cesti; 5. brez dovoljenja izvede delno ah popolno zaporo občinske ceste, potrebno zaradi opravljanja del na cesti ali športne ah druge prireditve na cesti; 6. izvede delno ah popolno zaporo občinske ceste v nasprotju s pogoji za njeno izvedbo, delno ah popolno zaporo ceste in začasno prometno meditev ne označi v skladu s predpisi in potijeno prometno tehnično dokumentacijo začasne prometne ureditve ah preseže dovoljeni čas njenega trajanja 7. ravna v nasprotju z omejitvami uporabe zemljišča v polju preglednosti 8. brez dovoljenja postavi tablo, napis in drug objekt ah napravo za slikovno in zvočno obveščanje in oglaševanje ob občinski cesti ali jih postavi v nasprotju s pogoji iz dovoljenja 9. če izvaja izredni prevoz brez dovoljenja 10. če odlaga sneg na javne prometne površine tako, da je moteno odvodnjavanje ceste ah tako, da ovira redno vzdrževanje 11. Ne pritrdi snegolovov na strehe objektov, s katerih se lahko na občinsko cesto vsuje sneg, ali ne odstrani ledenih sveč s teh objektov, ki ogrožajo varnost, ki ogrožajo varnost udeležencev v prometu Z globo 400 EUR se kaznuje tudi odgovorna oseba pravne osebe, ki stori prekršek iz prejšnjega odstavka. 49. člen (prekrški posameznikov) Z globo 200 EUR se za prekršek kaznuje posameznik, ki stori katero od dejanj iz prejšnjega člena. 50. člen (kršitev obveznosti vzdrževanja cest) Z globo 1000 EUR se kaznuje za prekršek izvajalec: - če cest ne vzdržuje redno tako, da omogočajo varno odvijanje prometa. Z globo 400 EUR se kaznuje za prekršek iz prejšnjega odstavka tudi odgovorna oseba izvajalca. 51. člen (kršitev obveznosti uskladitve del) Z globo 900 EUR se kaznuje za prekršek investitor objektov in naprav v ali ob cestnem telesu občinske ceste, če o nameravanih delih ne obvesti pristojnega občinskega upravnega organa za ceste ali če ne da na razpolago potrebnih podatkov in načrtov. IX. PREHODNE IN KONČNE DOLOČBE 52. člen (legalizacija priključkov) Investitoiji in njihovi pravni nasledniki, ki so zgradili priključek nekategorizirane ceste na občinsko cesto brez predpisanega dovoljenja pristojnega občinskega upravnega organa, morajo vložiti vlogo za pridobitev tega dovoljenja pri pristojnem občinskem upravnem organu najkasneje v enem letu po uveljavitvi tega odloka. Po preteku tega roka se uveljavijo ukrepi iz 15. člena tega odloka. 53. člen (začetek veljavnosti odloka) Ta odlok začne veljati petnajsti dan po objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi. Številka: 007-32/2008 Datum: 29.12.2008 JURIJ BORKO l.r. Župan Občine Središče ob Dravi Na podlagi 29. in 66. člena zakona o lokalni samoupravi ZLS (Uradni list RS, 76/08 ), 9. člena Zakona o medijih zmed ( Uradni list RS, št. 35/2001 s spremembami in dopolnitvami ) in 15. člen statuta Občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik Občine Ormož, št. 8/2007 ) je Občinski svet občine Središče ob Dravi na svoji 19. redni seji dne 29.12.2008 sprejel VIL ODLOK o ustanovitvi in izdajanju Uradnega glasila Občine Središče ob Dravi L SPLOŠNE DOLOČBE 1. člen S tem odlokom se ustanavlja in ureja izdajanje Uradnega glasila Občine Središče ob Dravi (v nadaljevanju uradno glasilo). 2. člen Sedež uradnega glasila je Trg talcev 4, 2277 Središče ob Dravi. 3. člen V madnem glasilu se objavljajo občinski predpisi in drugi splošni ter posamični akti, če je v njih tako določeno. V uradnem glasilu se lahko objavljajo tudi objave zavodov, katerih ustanoviteljica ah soustanoviteljica je občina. Kadar je z zakonom ah statutom občine določeno, da se mora občinski predpis objaviti v Uradnem listu RS, se predpis objavi samo v njem. V primem iz prejšnjega odstavka tega člena, občinska uprava v uradnem glasilu objavi številko Uradnega lista RS, v katerem je predpis izšel, podatke o vsebini občinskega predpisa oziroma razpisa, čas trajanja razpisa ter druge pomembnejše podatke iz predpisa. 4. člen Uradno glasilo izdaja Občina Središče ob Dravi. Izdajatelj skrbi za pravilno in pravočasno objavo predpisov in dragih aktov, ki so v skladu s tem odlokom predloženi v objavo. Administrativno-telmična opravila za madno glasilo opravlja občinska uprava. 5. člen Uradno glasilo izhaja praviloma po vsaki seji občinskega sveta, na dan, ki ga določi župan. Na zahtevo občinskega sveta, in zavodov, katerih predpisi se objavljajo v uradnem glasilu ah glede na potrebe, lahko le-ta izide tudi večkrat. Dan izida uradnega glasila občine je dan, označen na madnem glasilu. 6. člen V času uradnih ur za poslovanje občinske uprave s strankami, morajo biti vse že izdane številke uradnega glasila občine na razpolago za vpogled. II. VSEBINA OBJAVLJANJA 7. člen V uradnem glasilu občine se objavljajo: - statut občine, - poslovnik o delu občinskega sveta, - občinski odloki, - odredbe, - pravilniki, - navodila, - občinski proračun, - zaključni račun občine^ - prostorski in drugi načrti, - razpisi referendumov, - drugi akti ah posamični sklepi, za katere tako odloči občinski organ, kije tak akt ali sklep sprejel. V madnem glasilu občine se lahko objavijo tudi druge objave, ki se morajo po zakonu ali drugih predpisih objaviti na krajevno običajen način. 8. člen V madnem glasilu občine se enkrat letno objavi register izdanih predpisov. Register izdanih 22 predpisov se objavi praviloma ob izidu zadnje številke uradnega glasila občine za tekoče leto. III. NAČIN OBJAVLJANJA 9. člen Predpisi in drugi akti, ki se po tem odloku objavljajo v uradnem glasilu, se objavijo po odredbi organa, kije izdal takšen akt. Predpisi in drugi akti se objavijo v prvi naslednji številki madnega glasila, če so v objavo predloženi pravočasno in pravilno. Za objavo občinskih predpisov skrbi župan. 10. člen Predpis je predložen pravočasno v objavo, če je predložen v občinsko upravo vsaj sedem dni pred predvidenim dnevom izdaje madnega glasila. 11. člen Če tajnik občinske uprave ugotovi, daje predpis, ki ga ni sprejel občinski svet ali župan, nepopoln ali kako drugače neprimeren za objavo, o tem obvesti župana. Župan mora v primem iz prejšnjega odstavka nemudoma odpraviti nepravilnost ali zadržati objavo. Župan zadrži objavo predpisa ali akta tudi v primerih, kijih določa zakon in statut. IV. SESTAVNI DELI URADNEGA GLASILA OBČINE 12. člen Na vsakem izvodu uradnega glasila občine mora biti navedeno: - ime uradnega glasila, - navedba, da gre za Uradno glasilo Občine Središče ob Dravi, - naziv in sedež izdajatelja, - ime in sedež tiskarne, - kraj in datum ter letnik izdaje, - zaporedna številka izdaje. V naslovu madnega glasila je lahko tudi grb občine. V. TISKANJE IN RAZDELITEV URADNEGA GLASILA 13. člen Tiskanje madnega glasila občine opravlja tajnik občine. 14. člen Uradno glasilo se lahko kupi po ceni, ki jo določi Občinski svet občine Središče ob Dravi, na predlog župana. VI. FINANCIRANJE URADNEGA GLASILA 15. člen Za izdajanje madnega glasila se zagotovijo sredstva v proračunu občine. VIL KONČNA DOLOČBA 16. člen Uradno glasilo začne izhajati po uveljavitvi tega odloka. Številka: 007-36/2008 Datum: 29.12.2008 JURIJ BORKO l.r. Župan Občine Središče ob Dravi VIII. Na osnovi 30. in 31. člena Zakona o vrtcih (Uradni list RS, št. 100/05 - UPB2?, 25/08), 3. člena Pravilnika o plačilih staršev za programe v vrtcih (Uradni list RS, št. 129/06 - UPB2, 119/08 ), Pravilnika o metodologiji za oblikovanje cen programov v vrtcih, ki izvajajo javno službo (Uradni list RS, št. 97/03, 120/05 ), na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož št. 8/07 ) na svoji 19. redni seji dne 29.12.2008 sprejel naslednji SKLEP O višini ekonomske cene programov Vrtca Središče ob Dravi 1. člen Cena dnevnega programa v Vrtcu Središče ob Dravi znaša mesečno po otroku od 1. 1. 2009 dalje: - v oddelku 1 in 2 leti starih otrok 465,18 €, - v oddelku 3 in 4 leta starih otrok 377,77 €, - v oddelku 5 do 6 let starih otrok 338,68 €. 2. člen Dnevni stroški živil za otroke, upoštevani v cenah programov, znašajo 1,20 € na dan. Za čas, ko je otrok odsoten, se cena programa zniža za stroške neporabljenih živil za vsak dan odsotnosti, v sorazmernem deležu s plačilom, določenim z odločbo o višini plačila za program vrtca. Dobljena 23 razlika je podlaga za izračun plačila staršev in plačila razlike med ceno programa vrtca in plačilom staršev, ki ga krije občina zavezanka. Pri izračunavanju odsotnosti se upošteva stijena odsotnost najmanj tri dni v mesecu 3. člen Z dnem sprejetja tega sklepa preneha veljati sklep št. 600 -00009/2006 00108 z dne 18.09.2006, obiavlien v Uradnem vestniku št. 17/2006 4. člen Ta sklep začne veljati takoj in se objavi v Uradnem glasilu. Številka: 03230-9/2008-2 Središče ob Dravi, dne 29.12.2008 JURIJ BORKO l.r. Župan Občine Središče ob Dravi IX. Na podlagi 15. člena Statuta občine Središče ob Dravi ( Uradni vestnik občine Ormož št. 8/07 ) na svoji 19. redni seji dne 29.12.2008 sprejel naslednji SKLEP O razpisu smeri štipendiranja za šolsko leto 2008/2009 1. člen V šolskem letu 2008/2009 se razpišeta dve štipendiji za - srednješolsko izobraževanje - smer lesarstvo - študijsko izobraževanje - smer gradbeništvo 2. člen Po sprejetju sklepa se objavi javni razpis. 3. člen Ta sklep začne veljati takoj in se objavi v Uradnem glasilu Občine Središče ob Dravi Številka: 03230-9/2008-11 Datum: 29.12.2008 JURIJ BORKO Župan Občine Središče ob Dravi X. Na podlagi Pravilnika o štipendiranju (Uradni list RS, št. 118/2004), Pravilnika o spremembah pravilnika o štipendiranju (Uradni list RS, št. 71/08) in Odloka o proračunu Občine Središče ob Dravi za leto 2009 (Uradno glasilo slovenskih občin ) objavlja Občina Središče ob Dravi. JAVNI RAZPIS za dodelitev štipendij za študijsko leto 2008/2009 1. predmet j avnega razpisa j e dodelitev štipendij dijakom in študentom v študijskem letu 2008/2009, in sicer: - 1 štipendija srednješolsko izobraževanje smer lesarstvo - 1 štipendija za študij v Republiki Sloveniji smer gradbeništvo. 2. pravico do štipendije lahko uveljavljajo srednješolci in študenti, če izpolnjujejo naslednje pogoje: • da so državljani Republike Slovenije; • da imajo prijavljeno stalno prebivališče v Občini Središče ob Dravi; • da mesečni bruto dohodek na družinskega člana ne presega 80 % povprečne bruto plače na zaposlenega v Republiki Sloveniji v preteklem letu; 3. Prijavi za dodelitev štipendije na obrazcu "Vloga za dodelitev štipendije za študijsko leto 2008/2009", ki ga dobite na spletnih straneh Občine Središče ob Dravi www. sredisce-ob-dravi. si ali osebno dvignete v glavni pisarni Občine Središče ob Dravi, Trg talcev 4, vlogi mora vlagatelj priložiti: • dokazilo o vpisu v šolskem letu 2008/2009; • dokazilo o učnem oziroma študijskem uspehu zadnjega letnika izobraževanja; • priložiti kratek življenjepis; • kopije odločb o odmeri dohodnine družinskih članov kandidatove družine oziroma oseb, ki živijo s kandidatom v skupnem gospodinjstvu; • potrdilo o družinskih članih, ki ga izda Upravna enota Ormož in tudi Krajevni urad Središče ob Dravi; • podpisano izjavo kandidata, da ni v delovnem razmeiju, ne prejema nadomestila za brezposelne pri Zavodu Republike Slovenije za zaposlovanje, ne opravlja dejavnosti, nima statusa zasebnika ali samostojnega podjetnika in nima druge štipendije v Republiki Sloveniji. 4. Pri dodeljevanju štipendije se upošteva naslednja merila: - uspeh ob zaključku osnovnošolskega izobraževanja, uspeh na maturi, poklicni maturi ali pri zaključnem izpitu oziroma višja povprečna ocena kandidata - dohodek na družinskega člana in - druga merila v skladu s Pravilnikom o štipendiranju. 5. Rok za oddajo prijave: Prijava na razpis mora biti oddana na obrazcu:"Vloga za dodelitev štipendije za študijsko leto 2008/2009". Prijava mora vsebovati vse zahtevane priloge oziroma dokazila, ki so navedena v vlogi. Prijavitelji morajo prijavo oddati po pošti kot priporočeno pošiljko najkasneje do ponedeljka, 2. februaija 2009 na naslov Občina Središče ob Dravi, Trg talcev 4, Središče ob Dravi, vloga je lahko oddana tudi v glavni pisarni občine do navedenega datuma. Prijava mora biti pravilno označena, in sicer mora biti v spodnjem desnem kotu zapis: "NE ODPIRAJ - VLOGA ZA DODELITEV ŠTIPENDIJE 2008/2009." Na hrbtni strani ovitka mora biti naveden vlagatelj. Obravnavane bodo le vloge, ki bodo popolne in pravočasne. 6. Prijavitelji bodo o izidu javnega razpisa pisno obveščeni v roku 14 dni od izteka roka za oddajo prijav. Medsebojna razmaja med Občino Središče ob Dravi in izbranim kandidatom bodo mej ena s pogodbo o štipendiranju. Vse dodatne infonnacije v zvezi z razpisom dobijo zainteresiram na Občini Središče ob Dravi na tel številko 02 741-66-12, ga. Jelka Zidarič Trstenjak. Številka: 431-1/2009 Datum: 12.1.2009 JURIJ BORKO l.r. Župan Občine Središče ob Dravi Za izdajanje in tiskanje je odgovorna tajnica Občine Središče ob Dravi: Jelka Zidarič Trstenjak