Blagovni promet Ohseg blagovnega prometa v prognozah družbenega plana ni posebej določen. Iahaja iz cele vrete ostalih gibanj, kj jih ob-sega plan. To je na prvam mestu ra2-delitev družbenega proizvoda v letošnj&m letu. Medtem ko je plan celotno potrošnjo omejil, je za 4 odstotke povečal tisti njen del, ki je nameiijen oseb-ni potrožnj . Zaradi tega se bo povečala tndustrijska proizvocl-nja potrošnega blaga. Razen te-ga bo pre-cej narasel tudi uvoz predmetov široke potrošnje. V zadnjih dveh letih in v letu 1956 se ta uvoz giblje takole (v milijardah dinarjev): Uvoz hrane mora zagotoviM ne samo zadovoljitev tekočih patreto prebivalstva, marveč tu. di doloiene zaloge, nujne za normaien promet va stabilnost pre-skrbe. V primerjavi s preteklml leti se bo zlasti močno povcčal uvoa tistih predmetov za široko po-trošnjo, ki niso živida. Tako se bo povečal sklad potrošnega blaga, hkrati pa tudi zbira in kakovost. Lahko pričakujemo, da si bo v nekoliko živahnejši' konfcurenei s tujimi izdelki tu-d: domaia industrija prizade-vala Cim boije zadovoljiti po-tr&be potrošnikov. Med dmgim bomo uvažall vei blaga za dežel-o. To naj bl še bolj pospešilo blagovno 1z-menjavo z vasjo. Da bi kme-tovalci lahko kVipiV predmete, ki jih boclo zanimali, bodo tudl sami vei prinesli na tržišče. To nam kaže, da bo v letoS-njem trgovskem prometu na drobno v&č blaga in da bo bla-go imelo veijo izbiro. Od gi-banja cen v trgovini na drobno bo odvisno, ali se bo povečala vrednost blagovnega prometa. V preteklih letih je vrednost blagovnega prometa naraščala zaradi vedno večje količine prodanega blaga in zaradi dvi-ganja cen. V letošnjem ietu ne morerno pr čakovati, da bi se cene povečale, zlasti ne cene in-dustrijskih lzdelkov in osnov-nih živll. Pa4 pa je verjetno, da se bodo cene ustalile, pri nekaterth proizvodih za celo nekoliko — minimalfto — zni^ žale. V prometu pod\rzemajo po-trebne organizacijske in druge ukrepe, da b; se promet pospe-šil, požlvil in pocenil. Z osta-lih odkupnih organizacij pre-haja promet kmetijskih izdel-kov polagotna v roke kmetij-skih zadrug, kar naj b: v do-glednem času olajšalo nakup tržnih presežkov in izkljufiJlo nepotrebne pasrednike med kjmetijskim proizvajalcem in tr-žiščem. Trgovina bo razpolagaJa s štev:lnejš:mi tehničnimi sred-stvi, zlasti z vozili. Končno bo tudi formiranje določenih, vsaj minimalnih zal-og prispevalo k enakoraernejšemu gi-banju na trž:š6u in k ustalitvi cen. Podobno kot v trgo-vini na drobno Je tudi v gostinstva promet oaraščal deloma laradi vedno vetjih Ikoličin prodanih jestvin, pijač Ln števila prenočevanj, delotna pa zaradi po-večanja cen. Razen v trgovlni prebivalstvo lajvečii ded svojih do-hodkov iidaja v go-stinstvu. Stevilo tnjih turistov )e od leU 1948 do 1950 upadalo, od tak:rat pa stalno narašča, tako da smo v glavnem dosegli predvojno stanje. Ob-stojijo možnosti, da bo v nadaljniih letiih tuji tnrizem doživel še bi-trejši razvoj glede na to, da sedaj lahfao pri-Sakujemo močnejjši pri-liv iz tistih vzHiodno-evropskjh dežel, ki so imele pred vojnie po-membno vlogo v našem turizmu, kot sta n. pr. Ceškoslovaška im Ma-džarska.