Po sledeh delegatskih vprašanj Zakaj podvoz zamuja VPRASANJE delegacije KS Gunclje-Male Viž-marje Zakaj dela na Tacenskem podvozu tako počasi napredujejo in niso v skladu s prvotnim termin-skim planom izgradnje podvoza? ODGOVOR: Glavni projekt podvoza na Tacen-ski cesli je bil izdelan v letu 1972, dopolnjen in kompletiran ter predan naročniku v maju 1973 pod predpostavko, da se bo v tem letu pristopilo li gradnji. Projekti so bili izdelani na takratno pro-metno situacijo in režim na postaji Vižmarje ter na celotni relaciji proge Ljubljana—Jesenice. • Standard-invest je prejel projektno dokumen-tacijo v juniju 1976, projekt pa je bil potrjen y fe-bruarju 1977, ker je bilo predhodno treba \irediti še linančno konstrukcijo. V istem mesecu je bila sklenjena tudi gradbena pogodba z izvajalcem del ZG Ljubljana. • Pred pričetkom del je strokovno služba ugo-tovila, da ni možno izvajati del po obstoje6i doku-mentaciji razen objekta podvoza. • Pri tem menimo dela, kot so: premostitev gradbene jame s provizorijem iz nosilcev PEINEK 1000 m/m, prestavitev tirnih na-prav, prestavitev industrijskega tira, preureditev SV in TK naprav, preureditev vozne mreže. • Vse to pa iz naslednjih razlogov: — z gradnjo so pričeli 5 let kasneje kot je bilo predvideno in je bil projekt glede na nove razmere zastarel, — v teh letih se je režim na postajnem obmoL-ju Vižmarje bistveno spremenil, tako da je magi-stralna proga ter njene obratovatne instalacije se-daj na višjem nivoju (zahtevnejši pogoji) improvi-zacija izključena, — zaradi vgrajenih nosilcev za predvideni pro-vizorij na progi Divača—Pula v letu 1976 le-teh ni bilo možno uporabiti na tem objektu. • To so bili razlogi za naročilo novih objektov upoštevajoč nove rešitve nianipulacije s prevoznim tirom. • Projekti so bili izdelani v projektivnera bi-roju 2elezniškega podjetja in revidirani v avgustu 1977. Pripominjamo še to, da je bila prvotna reši-tev glede na tedanje razmere racionalna z minl-malnim posegom v tehnologijo prometa na posta-ji Vižmarje. Nova rešitev je močno dvignila inve-sticijsko vrednost prav iz prej navedenih razlogov. • Pred jzkopom gradbene jame, ne glede na na-čin zavarovanja, je bilo treba opraviti še vrsto prcdhodnih — pripravljalnih del, ki jih po prvot-nem projektu ni bilo potrebno opraviti. Navajamo le nekaj bistvenih in časovno dolgotrajnejših del: — prestavitev — deviacija dela Tacenske ceste na mostu železniškega prehoda, — prestavitev zapornic, SV in TK naprav, ki so z njimi povezane, — prestavitev vodovoda