Prometni gordijski vozel Naslednjih šest mesecev (ali pa še dlje) bomo morali v mesto peš, če se hočemo drugo leto voziti po novih vpadnicah S prometno zaporo Prešernove ceste pred Delav-skim domom, se /e pričela druga faza rekonstrukcije Levstikove in Prešernove ceste. Ko bodo križišče čez pribllžno dva meseca ponovno odprU,bo promet z Gorenjske strani proti morju stekel bolj gladko, ven-dar zaenkrat bolj gladko le mimo Delavskega doma, ker bodo ravno takrat začeli urejatipriključek Levsti-kove s Tržaško cesto, kar pomeni, da se bo prometni čep samo preselil z enega konca gradbišča na dru-gega. Vse tudi kaže na to, da je bil prometni infarkt, ki ga je do-živela Ljubljana prvi dan cest-ne zapore le nekakšno »uvo-dno uglaševanje« pred uved-bo pravega »izrednega sta-nja«, ko bodo 23. oktobra za-prli za ves promet celoten od-sek do skrajnosti dotrajane Celovške ceste od Diakoviče-ve ulice do gostilne Zibert. Zapora bo trajala do 1. juni-ja, promet pa bo v tem času potekal po podaljšani Vodni-kovi cesti in po obnovljeni In-dustrijski cesti ob šišenski že-leznici. Izkušnja izpred Delavskega doma, ko je prvi dan cestne zapore na stotine osebnih av-tomobilov in vozil javnega prevoza obtičalo v nepremič-ni koloni v vsej dolžini Celov-ške ceste od Ljubljane do Šentvida je pokazala, da Ljubljanačni vozimo »na pa-met«, to pomeni, da se ne me-nimo kaj dosti za cestno sig-nalizacijo, ki nakazuje ugo-dne obvozne poti, ampak se raje trmasto drenjamo po naj-krajši poti v mesto. Vse se je drenjalo tudi na prednostnem rumenem pasu, tako da tudi vozila javnega prevoza niso prišla nikamor. Delo je ob tej priložnosti zapisalo, da so bili vozniki in potniki v vozilih skoraj histerični, ko so eno uro po začetku službe še ve-dno tičali v koloni po polževo se premikajočih vozil. Le red-ki vozniki so reagirali v skla-du s situacijo in jo ubrali po mirnejših stranskih ulicah v mesto. In to kljub temu da so bili obvozni smerokazi po-stavljeni že visoko v Šiški. Drugi dan je promet stekel normalno. Očitno je prometni infarkt prvega dne streznil voznike in se je marsikdo raje peljal skozi Tomačevo v Cen-ter samo, da ne bi kje zabredel v prometno gnečo. Poziva, da naj gremo v me-sto raje z mestnim avtobusom kot z avtomobilom, praktično nihče ni vzel zares. Viator je imel sicer pripravljena v re-zervi dodatna vozila, vendar v treh dneh po zapori niso opa-zili nobenega povečanja števi-la potnikov. Ravno tako je še naprej ostalo prazno parkiri-šče pred dvorano Tivoli, od koder naj bi »osveščeni« voz-niki hodili v mesto peš, name-sto da se pač drenjajo po dru-gih vpadnicah. Tako se je promet drugje močno povečal in ob skoraj opusteli Celovški so se na vseh ostalih vpadnicah preko celega dneva, ne glede na ko-nice ustvarjale kolone in za-stoji. In kako bo 23. oktobraf Se bomo zopet drenjali in izgub-ljali čas, denar in živce, ali pa smo le za izkušnjo modrejši in bomo pustili avto raje doma, ali- pa na enem izmed primest-nih parkirišč. M. S..