     P 47 (2019/2020) 6 25 Rezultati natečaja ob Mednarodnem dnevu matematike B̌ K, M K-F̌  S C V zadnjem desetletju se je marsikje po svetu raz- širila navada, da se 14. marca (3.14) obeleži dan šte- vila Pi z raznovrstnimi, pogosto nekoliko šaljivimi, aktivnostmi za popularizacijo matematike, kot so npr. peka Pit, recitiranje decimalk števila Pi in pisa- nje matematične poezije ali Pi-ezije. To je navdih- nilo mednarodno organizacijo UNESCO, ki je skupaj z največjim svetovnim matematičnim združenjem IMU (International Mathematical Union) novembra 2019 razglasila 14. marec za Mednarodni dan mate- matike in objavila spletno stran www.idm314.org/. Pod okriljem IMU bodo od letošnjega leta dalje vsako leto po vsem svetu potekali matematično obarvani natečaji in drugi dogodki na izbrano skupno temo. Tema za letošnji mednarodni dan je bila Mate- matika je povsod okoli nas, koordinator aktivno- sti v Sloveniji pa DMFA Slovenije. Mentorje in men- torice na osnovnih in srednjih šolah smo povabili, da učence spodbudijo k ustvarjanju plakatov, vide- oposnetkov, poezije ali drugih del, ki na izviren na- čin prikazujejo prisotnost matematike v vsakdanjem življenju, in te izdelke predstavijo na svojih šolah 13. marca 2020. Na natečaju so tako dobili svojo priložnost tudi učenci, ki morda niso tekmovalci ali odlični v matematiki, imajo pa veselje do ustvarja- nja in jim lahko matematiko na ta način približamo z drugega zornega kota. Do 1. aprila smo zbirali po- slane izdelke na krovnem natečaju DMFA Slovenije. Predstavitev izdelkov smo načrtovali na prireditvi Bi- stroumi 2020, žal pa nam je to preprečila pandemija koronavirusa, ki je ustavila tudi številne načrtovane aktivnosti v slovenskih šolah. Kljub temu se je v našem nabiralniku znašla obi- lica zanimivih in simpatičnih izdelkov. Nekaj izbra- nih izdelkov predstavljamo v nadaljevanju, celotno galerijo poslanih izdelkov pa si lahko ogledate na spletni povezavi photos.app.goo.gl/TSXJNSwZcx 23mAxZ9, ki jo najdete tudi med novicami na spletni strani www.dmfa.si.      P 47 (2019/2020) 626 Začnimo z najmlajšimi. Učenci 1. a in 1. b OŠ Stična (mentorice Maja Berčon, Katarina Pajk, Petra Kermelj, Barbara Polajžer) so pripravili vsak svoj pla- kat o živalih z zlogom Pi v imenu, tisti prvošolci, ki obiskujejo tudi podaljšano bivanje pa so v PIskrček zbrali še predmete, povezane s tem zlogom (mento- rica Maja Godec). Učenci 1. razreda OŠ 8 talcev v Logatcu (mentorica Simona Nagode) so nam poslali fotografijo, ki je nastala med njihovimi matematič- nimi aktivnostmi pri obisku gozda v naravi, učenci 2. razreda OŠ Košana (mentorica Marija Mršnik) pa so s pomočjo lesenih blokov na domiseln način spo- znavali števila do 100. Učenci OŠ Stična so nam poleg že omenjenih po- slali še dva skupinska izdelka. Učenci 4. b razreda so izdelali kartonasto PIco velikanko (mentorica Tina Štupar). Učenci 5. a razreda pa so napisali duhovito pesem PESMOπS, ki vsebuje veliko število zlogov Pi (mentorica Bernarda Kunstelj Lepojić). Na OŠ Stična so skupaj s PŠ Višnja Gora in PŠ Zagradec matematiki posvetili vse mesec marec (ko- ordinatorji: Jaka Keše, Jožica Knez, Lucija Medimu- rec, Barbara Pavovec, Magdalena Pirman, Darja Strah in Dragica Šteh). Ustvarjali so matematične rebuse, likovne, pesniške in kuharske mojstrovine na temo števila π ter pripravili matematično čajanko za nek- danje in sedanje učiteljice in učitelje matematike. Veliko število izdelkov smo prejeli tudi iz OŠ Dob. Najmlajši, tretješolci, so pripravili plakat na temo si- metrije (mentorica Nina Buerger). Petošolci so poslali 5 pesmi, navdihnjenih z matematiko v šoli ali okolici (mentorica Metka Dimnik Vilar). Šestošolci so izde- lali 4 zanimive matematične igre in veliko maketo, ki prikazuje vsakodnevno srečevanje z matematiko (mentorica Ksenija Božak). Iz OŠ 8 talcev v Logatcu smo prejeli 3 fotogra- fije skupinskih izdelkov učencev 6., 8. in 9. razreda (mentorja U. Župec Mele in R. Štemberger), na kate- rih so učenci znanje geometrije uporabili pri izdelavi mandal, risanju svojih imen in tlakovanju zemlje- vida Slovenije. Iz OŠ Bistrica pri Tržiču smo prav tako prejeli tri plakate, pri katerih je sodelovalo več učencev (mentorica Sonja Sedej). Plakati prikazujejo matematično vesolje ter matematiko in računanje v vsakdanjem življenju. Učenci predmetne stopnje OŠ II Murska Sobota (mentorica Helena Nemec) so pripravili 4 zanimive predstavitve na teme matematike kraljice znanosti (Lana Cigut), matematičnega vsakdanjika (David Ri- tuper), števila Pi (Roko Kolmanič) ter zgodovine ma- tematike (Evelina Balaško). Ob ogledu predstavitev si zlahka predstavljamo njihove duhovite in domiselne nastope v živo. Učenci predmetne stopnje OŠ Apače Rebeka Drev, Nina Šebjanič, Žiga Lah so nam poslali 3 matema- tične pesmi in še videoposnetek o tem, kako nas ma- tematika spremlja vsak dan (mentorica Barbara Ko- vač). Največje število posameznih izdelkov izmed vseh sodelujočih šol smo prejeli iz OŠ Žetale, kar 14. Iz- delki so res raznovrstni: dva stripa, plakat in 11 pe- smi, med njimi 3 z akrostihom in 1 lepo ilustrirana, svoje izdelke pa so prispevali posamezni učenci in učenke od 2. do 9. razreda (mentorici Saša Peršoh in dr. Iris Merkač). Nekaj posamičnih izdelkov smo prejeli še iz dru- gih osnovnih šol. Nina Čadež iz OŠ Braslovče je izdelala imeniten plakat, Tanisa Potočnik Marčič iz Waldorfske šole Maribor pa plakat, ilustracijo in pe- sem.      P 47 (2019/2020) 6 27 Edina Srednja šola, ki se je na naš natečaj odzvala s poslanimi izdelki, je SŠ Josipa Jurčiča Ivančna go- rica. Poslali so nam 7 umetniških ilustracij in foto- grafij, navdahnjenih z matematičnimi temami: frak- tali, tlakovanja, šahovnice, umetna inteligenca, sime- trija, vzorci, delovanje možganov (mentor Matko Pe- teh). Izdelki naj bi postali del razstave ob praznova- nju 70-letnice šole. Ob tem imenitnem jubileju česti- tamo tako učiteljem kot učencem! Posebej omenimo še 4 prejete videoposnetke. Pr- vi film z naslovom Matematika me spremlja vsak dan je pripravil Žiga Lah, OŠ Apače. Drugi film z naslo- vom Matematika v vsakdanjem življenju so pripravili Armando Hočevar, Tajda Dolgan, Miha Morelj iz OŠ Košana (mentorica Alenka Valenčič). Tretji posne- tek ima naslov Manj je več, gre za humoristični film, ki naj bi ga pripravili člani društva anonimnih ma- tematikov iz OŠ Hruševec Šentjur (mentorici Mateja Rezar Ulaga in Katja Gajšek). Najbolj pa nas je pri- tegnil film Matematika je povsod okoli nas skupine učencev OŠ Gradec, Litija (mentorica Astrid Žibert), ki so prikazali nekaj nerodnih vsakodnevnih situa- cij, ki se nam lahko pripetijo brez zadostnega znanja matematike. Bralcem toplo priporočamo ogled vseh štirih filmov na spletni strani DMFA! Za konec omenimo še številne aktivnosti, ki ste jih slovenski učitelji z učenci načrtovali za 13. marec 2020, pa so bile zaradi pandemije okrnjene. Na OŠ Prule so načrtovali Matematični dan 4 osnovnih šol (OŠ Prule, OŠ Brinje Grosuplje, OŠ Oskarja Kovačiča in Waldorfske šole Ljubljana) z ustvarjanjem učen- cev na temo števila Pi (glasbena, besedna, likovna umetnost, kulinarika, . . . ), delavnico Pijevi iracional- ni prijatelji in tekmovanjem učencev v recitiranju števila Pi. Kljub odpovedi ostalih aktivnosti so na OŠ Prule 14. 3. po medmrežju predvajali že prej posneti matematični šolski radio, v katerem so nastopili šte- vilni učenci z zelo domiselnimi glasbenimi točkami. Matematična avantura z razstavo in potepom bi morala potekati na OŠ Olge Meglič Ptuj, različne aktivnosti ob matematičnem dnevu na OŠ in vrtec Apače, matematični dan z matematično dirko in se- stavljanjem Rubikove 2 × 2 × 2 kocke na OŠ Toneta Pavčka. Nekatere načrtovane aktivnosti so na teh šolah vseeno izvedli v skromnejši obliki in nastale izdelke poslali tudi na naš natečaj. Med srednjimi šolami pa so različne aktivnosti načrtovali še na ŠC Novo Mesto, Gimnaziji Vič in SŠ Josipa Jurčiča Ivančna Gorica. Pa nagrajenci? Komisija v sestavi mag. Sandra Ci- gula, dr. Marjeta Kramar Fijavž in dr. Boštjan Kuz- man je imela zelo težko delo. Med zelo raznolikimi izdelki se je na koncu odločila izpostaviti naslednje: Posebno π -nagrado za številne π -aktivnosti prej- me OŠ Stična PŠ Višnja gora. Nagrado za najmlajše udeležence so si prislužili učenci 1. razreda OŠ Logatec. Kot filmski ustvarjalci so se izkazali učenci višjih razredov OŠ Gradec, Litija. Umetniško so se z literarnimi in likovnimi izdelki posebej lepo izrazili naslednji učenci: Pia Ilija (OŠ Dob), Ana Plajnšek (OŠ Žetale), Anja Bukšek (OŠ Žetale), Nuša Plajnšek (OŠ Žetale), Brina Ros (OŠ Žetale), Neža Bregar (SŠ Josipa Jurčiča Ivančna Gorica). Posebej pohvaljeni mentorji so: Metka Dimnik Vi- lar (OŠ Dob), Iris Merkač (OŠ Žetale), Helena Nemec (OŠ II Murska Sobota) in Matko Peteh (SŠ Josipa Jurčiča Ivančna Gorica). Izpostavljenim bomo poslali simbolične nagrade, ostalim pa priznanja za sodelovanje. Vsem sode- lujočim se iskreno zahvaljujemo za njihov trud in delo, za nagrade pa se lepo zahvaljujemo Izidorju Hafnerju in podjetju Logika, d. o. o., ter DMFA Slo- venije. Pa še čisto za konec Na spletni strani www.idm314.org si lahko ogledate skupni mednarodni videoposnetek, ki je nastal v so- delovanju udeležencev iz različnih držav in je do- živel spletno premiero 14. marca, 2020, ter številne videoposnetke posamičnih sodelujočih. ×××